Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda veze do Frankfurtu superba dietáře, roomster musí počkat

Hlavní hvězdou expozice Škody na nadcházejícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu bude Superb ve verzi GreenLine, která má podle tabulek ujet na jednu nádrž až 1 780 km. Čekání na novou generaci roomstera se podle nových zpráv prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32o81h62u40m27i48l 21M16á64c49a 5331492376313

"synteticky vyrobený 32,5procentní roztok čisté močoviny a demineralizované vody" je nesmysl. Synteticky se vyrábí močovina,

0/0
26.8.2015 22:48

J43i53n29d39ř95i44c70h 32Š19k48o51p20e42k 4175371130305

pokud je synteticky myšleno jako uměle, průmyslově, tak to + - smysl dává i tak

0/0
27.8.2015 9:43

K63a18r60e94l 27E12h67l 5626551786467

Jezdím s Caddy 1,6 TDI 77kw, najeto 150tis. a je do slabý motor na tuto kasli a hmotnost.

Tomu také odpovídá spotřeba dálnice 8,5 bez dálnice 7,5.

Zde se potvrzuje pravidlo slabý motor velká spotřeba :-/.

Pokud chcete jezdit na dálnici tak jak ostatní musíte jezdit s nohou zvednutou z podlahy jen z kopce Rv

+2/0
26.8.2015 21:55

J92i86ř28í 87S13c92h20w19a97c69h 8958664628226

tak hlavní viník vyšší spotřeby u Caddyho jsou rozměry čelního profilu a horší Cx, což se samozřejmě projeví hlavně při vyšších rychlostech. Odhaduji že aerodynamický odpor Caddyho oproti Superbu III bude tak o 20-30% vyšší.

+4/0
26.8.2015 22:26

J43o21z29e84f 40K82o12s44t84e24l88a41n13s41k84ý 8655822279966

O tom, že Roomster bude len prezlečený Caddy, mi rozprával jeden chlapík z Čiech, čo robí okolo áut, už pred 3 rokmi. Caddy v podstate nebude nič iné len v osobnej verzii Touran a v dodávkovej Caddy. 

Načo potrebujú vývojári toľko času? Na to, aby vedeli zameniť znak VW za znak Škoda? :-)

0/−2
26.8.2015 19:42

M76a44r90t59i47n 27V32a97c38h42u34l95k54a 3473618168815

caddy a touran jsou dvě zcela odlišná auta

0/0
27.8.2015 17:08

J82o32s72e75f 12N18o72v38a55k 5988602346528

Zajímala by mě trvanlivost tohohle supersložitého motoru. Snad majitelé ojetin nebudou řvát....

+3/0
26.8.2015 17:41

J25a52k98u89b 27F31e82i72f12a62r 7419539686209

Klidně si mě zmínusujte, ale podle mě motor 1.6TDI do takového auta nepatří.

+7/0
26.8.2015 16:33

J87i68ř50í 79S96c59h12w43a20c50h 8938684718616

doba se mění, třeba u i40 je 1.7 v dieselu jak základní tak vrcholná (u nás prodávaná) motorizace....

0/0
26.8.2015 17:20

P14e48t65r 96M55i23c89h34a16l 2370264781432

Mně se to zdá taky málo, ale asi jsme všichni obětí doby.

+1/0
26.8.2015 17:22

K78a29r89e28l 16V91a29c13h86u75t 9123112319183

To jsme - a proto to taky na to popojíždění od stavby ke stavbě (jedna rekonstrukce za druhou) úplně stačí... určitě aspoň po příštích 5-6 let!

0/0
27.8.2015 7:46

P14e11t14r 31M54i68c78h33a46l 2640854391782

:-D

0/0
27.8.2015 9:59

Z84b81y41š33e10k 62N80o81v53o90t44n11ý 4485683732377

0-100 za 11s, max. 204 km/h, 250 Nm, 88 kW - za mě v pohodě.

0/0
26.8.2015 20:38

J45i63ř75í 47B18a87r29t83á81k 9570105198414

hezke ceske auto

0/−4
26.8.2015 16:18

P64e13t88r 36P17o46s70p63i74s49i30l 4483630235663

Docela zoufalá prezentace škodovky. "Tahákem" nějaké TDI... Že by už se začal projevovat ten řízený útlum z nařízení VW.

+3/0
26.8.2015 15:33

D12a81n85i93e50l 87T82s88c48h31e90r64n96a59y 2755102529482

Otazka je zda je ten dojezd dan spotrebou ci velikosti nadrze

0/0
26.8.2015 15:22

M27a49r12t17i93n 11K96a20r61á95s43e36k 9828943318268

Ono je oboji uvedeno v clanku ;-)

0/0
26.8.2015 15:31

S12t94e62p59a31n 58T74o64t67h 8458519495218

Proc ne??? I stara 1,9 77kw u kamarada ma kolem 4,9 (2007). Ja mam OII 2,0 a s naftou BEZ PRIMESI ekosra... bioslozky, mam 5,1 pro 145km/h na tempomatu... Pokud tam za ty roky usetrili na materialech, udelali upravy v prevodech,  neco vylepsili, proc ne?? Jen je skoda, ze nevylepsujou i dvoulitry... R^

0/0
26.8.2015 17:28

M86a74r95e80k 31O24p 9219583180793

špiónážní foky Roomsteru? Je neveřejné tajemství, že nový Roomster má být předělaný starý VW Caddy, což moc neodpovídá fotkám, respektive popisu. Jestli spíše nejde o ono MPV vycházející z Touranu.

+4/0
26.8.2015 14:02

M87a83r87t90i49n 62V64a35c68h47u94l63k22a 3503308898525

Škoda žádný model vycházející z Touranu pokud vím nepřipravuje. Takže na těch fotkách je zcela jistě vyfocen právě Touran. Nový Roomster má být shodný s novým Caddym, který pustil na trh VW v letošním roce. Rozdíly budou kosmetické jako je mezi Toledem a Rapidem. Jinak pisálek je opravdu pako, pokud to s těmi špionážními fotkami myslí vážně...

+3/0
26.8.2015 15:11

M83a43r71e51k 61O85p 9329863100613

tady o tom píši a píši o tom jako Roomster/Touran, tak jsem z toho jelen

http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2015-skoda-roomster-mpv-will-be-touran-sized-81771.html

0/0
26.8.2015 15:30

M14a67r82t71i18n 31V16a78c70h40u18l22k10a 3413758148535

tohle vypadá pravděpodobněji http://www.autoweb.cz/skoda-roomster-ii-2016-takhle-vypada-jeji-tvar-na-novem-vw-caddy/

0/0
26.8.2015 15:52

M56a73r34t74i89n 78K39a76r86á65s28e12k 9608113908868

Neverejne tajemstvi? Co si pod tim predstavit?

0/0
26.8.2015 15:32

P57e95t52r 96M38i73c56h43a78l 2890814401832

Na tak velké auto je ta spotřeba opravdu nereálná. Ale pod 4,5 litru by to jezdit mohlo.

0/0
26.8.2015 12:18

V12á94c47l18a39v 57P61o34t70k35a38n 8169843526127

I to je nerealne, 6.2 je realne.

+1/−1
26.8.2015 12:28

M14a27r69t48i30n 63K13a88r78á74s78e98k 9408543838188

Ona realita zalezi hlavne na ridici, ja treba nemam problem jezdit se svym autem za tabulkovou spotrebu (3 roky stare, tedy uz z dobe "nerealnych testu") a kdyz jezdim hodne po dalnici tak spotreba neni nikdy o vic jak litr vyssi (mereno dle skutecne spotreby podle tankovani, podle palubniho pocitace je to jeste trosku min, ale ocividne o nejakou tu desetinku lze)

0/0
26.8.2015 13:19

P48e55t73r 90M27i19c71h12a48l 2660264321672

Proč? Já jezdím s dvoulitrem 81 kW za 5 litrů.

0/0
26.8.2015 13:20

P45e21t85r 70B52á25č19a 8515606755805

To musi byt jizda smrti

0/−1
26.8.2015 18:23

P23e26t72r 39M39i27c16h49a61l 2860824411932

Nazdar trolle. Už tě tatík přivezl z Chorvatska? Felda vydržela? Paštiky chutnaly? A kdy si budeš dělat ten řidičák?

;-)

0/0
26.8.2015 18:35

M35a92r41e25k 30O81p 9149403440523

6,2 jezdim z VW Passatem (2013) s automatem i když auto moc nešetřím, jezdit s ním kolem 5,5 nebude problém

0/0
26.8.2015 14:03

Z66b87y17š56e24k 45N42o57v71o73t60n73ý 4535793422837

2.0 TDI 103 kW v OII, služební auto, dálnice, okresky, město, určitě se neloudám a spotřebu nehoním a mám dlouhodobou 4,8 l.

0/0
26.8.2015 20:43

P42e26t63r 45M84i14c27h60a77l 2200104881682

Jsme na tom hodně podobně, viz výše.

0/0
26.8.2015 22:56

M55a45r46e69k 58O84p 9319823120703

tak s touto specifikací jsem se pod 5,7 dlouhodobě nedostal (60%+ dálnice)

0/0
27.8.2015 7:17

J17a14n 24K18o79n29v80a22l98i40n87k65a 5500941581485

To je na takový motor moc. Mám turbodiesel 3.0 v automatu. V dálničním režimu jsem na 7,5 a v kombinaci s městem mám dlouhodobý průměr 8,2. Těch pár litrů navíc je vyváženo tím, že to na rozdíl od pidi TDi jede.

0/0
27.8.2015 9:31

J49a37n 38K46o24n55v72a11l36i37n89k25a 5680571581805

Opodstatněnost takového modelu je jasná - mít ho v nabídce a snížit tím celkový "ekologický dopad" celé výrobní řady. V tom koncern chápu. Počet lidí, kteří si to koupí, pravděpodobně nebude velký. Kdo by také chtěl parník o výkonu hatchbacku nižší střední, že.

Ještě jedna věc mě k novému Superbu napadla. Jestli je stále pravda to, že základní varianty budou mít pod kapotou 1.4 TSi, tak jsem zvědavý na to, jakou dynamiku to auto bude mít v provozu. O dovolené jsem si u moře půjčil VW Beetle Cabrio právě s tímto motorem a s převodovkou DSG. To auto bylo dynamicky podprůměrné. Rozjezdy a zrychlování pouze s hodně sešlápnutým plynem. Sportovní režim na převodovce projev o něco vylepšil ovšem za cenu značně zvýšené spotřeby. Brouk je malé a lehčí auto. Superb bude s tím legračním motorem před ostatními auty za velkého chudáka. :-(

+2/−2
26.8.2015 12:17

P70e19t59r 30M76i33c97h78a64l 2200694111132

Souhlas, podobné věci dělají všechny automobilky.

Co se týká té 1,4 TSI, měla by mít tuším 110 kW (což není tak zoufalé). Nevím ale jaký to má kroutící moment, to asi moc zázrak nebude. Na běžnou jízdu to asi bude stačit, ale osobně bych do Superbu volil raději aspoň 1,8 a nebo naftu.

0/0
26.8.2015 12:24

R15u50d86o31l19f 56H91r46a87z25d43í12r87a 1805899133228

1.8tsi zere moc oleje. V praci jsme meli Superba s timto motorem a po 60tis. zacal zrat olej az 1l na tisic kilometru, v servisu nam rekli, ze to tenhle motor dela... jinak ale jezdi hezky, spotreba benzínu kolem 8,5.

0/0
26.8.2015 12:35

M64i50c58h26a55l 90V73e81s25e50l57ý 1733369

Mám 1.8 TSI a po 80 tis začal žrát olej. Proběhla záruční oprava výměnou pístní sady a od té doby klid. Evidentně bylo jednodušší pro servis spokojit se s vysvětlením, že to ten motor prostě dělá. Je potřeba na servis vyvinout tlak, jinak se při takových závadách budou vykrucovat, jak to jen jde.

+1/0
26.8.2015 13:08

P54e54t69r 95M85i50c68h15a21l 2640224921552

Tu 1,8 jsem bral podle výkonových parametrů, osobní zkušenosti s ním mám minimální.

0/0
26.8.2015 15:39

J74o56s42e94f 43D93o66l10e69ž20a83l 1566247751

Musíte to brát tak, že je to základní motorizace, žádné zázraky to na silnici nepředvede, ale to ani konkurence se srovnatelnou motorizací a třeba ten krouťák to nemá ještě tak špatný (opět myslím v porovnání s konkurencí). Jinak nemyslím si, že bude nějak zásadní rozdíl v dynamice mezi Superbem a Beatlem cabrio, protože to žádný drobeček taky rozhodně není.

0/0
26.8.2015 12:51

J14a16n 67K98o28n19v43a70l73i16n12k39a 5300971101985

Máte pravdu. Při specifické konfiguraci výbavy může být Beetle dokonce těžší. To mne velmi překvapilo. Porovnal jsem teď tabulky a vychází to, že Beetle 1450 a Superb 1395. Nečekané. U kabrioletu je to určitě kvůli výztuhám a zpevněním karoserie.

I tak byla dynamika toho auta nečekaně malá. Každý chválí turbomotory malých objemů a tenhle mě tedy dost zklamal.

+1/0
26.8.2015 13:08

M37a65r70t80i43n 41K85a80r56á89s72e66k 9438693228808

No ona ta 1,4 tsi s tim bude cvicit lip nez stare atmosfericke dvoulitry, ktere se do tehle tridy jeste nedavno standardne davaly.... 

Navic motor slusne vykonove parametry a superb zas neni dvoutunovy cvalik aby s tim mel mit problem....

0/0
26.8.2015 13:21

J19a46n62a 46N22o46v12á58k83o11v50á 6407659223954

Abyste se nedivil. Turbomotory vypadají hezky zejména na papíře. Mám Mondeo 1.8 benzín 92 kW a nedávno jsme zkoušeli Focuse 1.0, který má taky 92 kW a navíc možná vyšší krouťák (určitě v nižších otáčkách) a je lehčí a můžu s klidem říct, že Mondeo jede výrazně lépe.

+1/0
26.8.2015 15:26

M66a11r41t54i22n 75K79a44r27á34s21e18k 9548523108108

Podle moje osobni zkusenosti jsou naopak turbomotory v praxi mnohem pouyitelnejsi nez to vypada na papire. V praxi totiz clovek malokdy drti motor do vysokych otacek....

0/0
26.8.2015 15:31

J61i34ř91í 92S67c60h87w61a34c16h 8858784928116

měl jsem možnost porovnat Civic 1.8/104kW s Rapidem 1.2/pouze 77kW a ten Rapid v rozsahu otáček 2-3 tisíce rozhodně nejel hůř, spíš naopak....ty "papírový" Nm u turba rozhodně nejsou papírový....

0/0
26.8.2015 16:06

J30a67n 60K33o71n34v88a56l45i11n74k28a 5370351131905

Psal jsem to výše - moje letošní zkušenost s 1.4 TSi. Když jsem s tím celý den jezdil (300 Km), vzpomněl jsem si na tebe a na to, jak fandíš maloobjemovým turbomotorům. Říkal jsem si, že až bude příležitost, tak ti řeknu, jak se s tím jezdilo. Výsledný dojem možná ovlivnilo to, že to byl kabriolet, od kterého člověk nevědomky čeká trochu víc než od klasiky....ale přesto. 

Pozitivní bylo, že ten motor je naprosto tichý, klidný až sterilní. Do cca tří tisíc o něm nikdo neví. Pak už slyšet je a pěkný zvuk to není. Chvílemi jsem měl pocit, že mu vyššími otáčkami přímo škodím. V nižších otáčkách jsem čekal ten deklarovaný zátah "vocpoda". Z pod 2000 se sbíral dost mizerně. DSGčko na normální drive tam bylo schopné nakopat šestku v šedesáti a sedmičku o chvilku později. Jakmile byla ručička otáčkoměru pod dvojkou, auto prostě nedělalo nic. Při podřazení o dva stupně (u kickdown i o tři) se auto probudilo a za jekotu předvedlo alespoň nějakou dynamiku. 

Možná jsem od té jedna-čtyřky čekal příliš, třeba takhle má současné auto jezdit, to nevím. Zklamalo mě to. Pevně věřím tomu, že kdyby byl pod kapotou atmo dvoulitr, tak bude výsledný dojem lepší. Zvuk a celkový dojem z jízdy by byl o poznání příjemnější. Utvrdil jsem se hlavně v tom, že auto pod dva litry objemu mi nesmí do baráku.

0/0
27.8.2015 9:52

J58i58ř83í 49S25c47h71w54a44c78h 8488164478366

myslím, že tvůj negativní dojem z dynamiky je ovlivněn tím, že to podvědomě srovnáváš s tím čím jezdíš, což je trochu jiná liga. A pak samozřejmě hrálo svoji roli to nastavení DSG v režimu normal. DSG  pak v podstatě řadí stejně jako napovídač řazení v mým Civicu 1.8, kdybych řadil podle něj, tak bych motor při akceleraci nevytočil nad 2000 ot a na 6 bych jezdil i 50-kou ve městě a to je dynamika opravdu někde jinde (pod úrovní dynamiky TSI1.2, jak jsem již uvedl jinde), než kdy si řadím podle svého.

V okolí 2000 otáček je ta moje atmo 1.8 také tichá, ale také líná, pokud z ní chci něco dostat, tak  nestačí vytočit nad 2000 ale až nad 4000 otáček a to už je taky hodně slyšet. A jelikož atmosférám převody taky neustále prodlužují, tak pro dynamické předjetí někoho na okresce, co jede 80, je potřeba ze 6 podřadit na 3. 

Kvalitu zvuku motoru nebudu soudit, já jsem dřív příznivcem ticha, takže pro mne je obtěžujícím randálem i zvuk vytočeného V12.....

Shrnu to asi takto: jak jezdi diesel to znáš, záběr opravdu odspodu, vytáčet je nad 4000 je už takové dost utrpení, pro toho, kdo má pro motor cit. Ideální otáčky tak někde mezi 1500-2000, pro dynamickou jízdu 2500-3500.

Atmosféra pod 2 tis ot. akceleruje dost neochotně, mezi 2-3 tis se to zlepšuje, ale teprve nad 4000 je to to pravé ořechové. A vytočit ji nad 6000 není problém, spíše nutnost, pokud je potřeba dostat maximální výkon.

A benzinové turbomotory (třeba TSI) jsou tak někde mezi. Maximum krouťáku začnou dávat někde mezi 1500-1800 otáčkami v té chvíli na ně prostě atmo nemá, maximum výkonu dodají v již okolí 4000 otáček to se atmosféra začíná probouzet. Nad 4000 otáček už "vadnou" stejně jako ty diesely a to teprve atmosféra "žije tím pravým životem"....

Samozřejmě je vždy nutné srovnávat srovnatelné tedy přibližně stejně výkonné motory. Ty jsi příznivcem větších motorů V6. Pro takové motory samozřejmě není 1.4T rovnoceným ekvivalentem. Tam už je potřeba porovnávat třeba s 2.0T co má třeba 280 koní....

+2/0
27.8.2015 11:35

J95a86n 43K95o65n60v84a82l28i20n53k25a 5320271731395

DSG je pro tuhle motorizaci problematická volba (ač je ta převodovka jinak skvělá). Drive řadí hodně dole a Sport je zase nehospodárný. Optimum se hledá dlouho. Je pravda, že jsem zvyklý na jiné výkony, ale k tomu autu jsem se stavěl objektivně. Nečekal jsem, že bude mít páru jako ta moje lokomotiva. Předpokládal jsem, že ta 1.4 bude pocitově něco jako 1.8 nebo 2.0 atmo. Což nebylo. Bylo znát, že je to mrňous s fujarou.

0/0
27.8.2015 12:48

J34o83s70e74f 57D12o39l76e62ž57a22l 1256547331

Tam je důležité, že jste řekl pocitově, reálně ty atmosféry dynamičtější nebudou. A pak je tu otázka, jestli v autě jako Beatle cabrio potřebujete nějaký živější motor, že je to takový klidnější tichošlápek bude podle mě průměrnému majiteli těchto aut nakonec možná i spíše vyhovovat. Já osobně mám taky radši atmosféry, ale zrovna v tom Beatlu ten motor podle mě předvádí přesně to, k čemu je to auto určený - teda přímo s Beatlem cabrio zkušenosti nemám, ale s 1.4 tsi + dsg sem nějaký km najezdil.

+1/0
27.8.2015 13:14

J27i50ř30í 49S24c40h31w70a74c28h 8178404478396

Přesně tak hodnocení milovníků atmosfér (a budiž jim to přáno) je založeno na pocitech, přece není možný, aby 1.2 (to se vkrádá podvědomá vzpomínka na HTP) jela stejně nebo lépe než nějaká 1.6. Není možné, aby 1.4 jela jako dvoulitr....nebo 2.0 čtyřválcová R4 dokázalo to co 3.0/V6.

Objem přece nic nenahradí, že. Ano je to pravda, jen tak něj se zapomíná, že to platí jen pro ty atmosféry....

0/0
27.8.2015 23:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.