Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda veze do Frankfurtu superba dietáře, roomster musí počkat

Hlavní hvězdou expozice Škody na nadcházejícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu bude Superb ve verzi GreenLine, která má podle tabulek ujet na jednu nádrž až 1 780 km. Čekání na novou generaci roomstera se podle nových zpráv prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B38o60h64u80m68i23l 54M28á38c56a 5291322356563

"synteticky vyrobený 32,5procentní roztok čisté močoviny a demineralizované vody" je nesmysl. Synteticky se vyrábí močovina,

0/0
26.8.2015 22:48

J12i54n68d83ř51i59c22h 24Š39k48o15p21e49k 4705771680225

pokud je synteticky myšleno jako uměle, průmyslově, tak to + - smysl dává i tak

0/0
27.8.2015 9:43

K47a20r21e69l 14E92h46l 5136241976747

Jezdím s Caddy 1,6 TDI 77kw, najeto 150tis. a je do slabý motor na tuto kasli a hmotnost.

Tomu také odpovídá spotřeba dálnice 8,5 bez dálnice 7,5.

Zde se potvrzuje pravidlo slabý motor velká spotřeba :-/.

Pokud chcete jezdit na dálnici tak jak ostatní musíte jezdit s nohou zvednutou z podlahy jen z kopce Rv

+2/0
26.8.2015 21:55

J54i80ř74í 33S45c58h21w19a34c67h 8708414798246

tak hlavní viník vyšší spotřeby u Caddyho jsou rozměry čelního profilu a horší Cx, což se samozřejmě projeví hlavně při vyšších rychlostech. Odhaduji že aerodynamický odpor Caddyho oproti Superbu III bude tak o 20-30% vyšší.

+4/0
26.8.2015 22:26

J30o25z74e57f 72K83o50s69t44e80l21a23n86s96k61ý 8325792369606

O tom, že Roomster bude len prezlečený Caddy, mi rozprával jeden chlapík z Čiech, čo robí okolo áut, už pred 3 rokmi. Caddy v podstate nebude nič iné len v osobnej verzii Touran a v dodávkovej Caddy. 

Načo potrebujú vývojári toľko času? Na to, aby vedeli zameniť znak VW za znak Škoda? :-)

0/−2
26.8.2015 19:42

M47a68r57t72i81n 74V89a59c67h43u53l75k78a 3403558838765

caddy a touran jsou dvě zcela odlišná auta

0/0
27.8.2015 17:08

J70o55s50e24f 33N84o46v92a21k 5318712236578

Zajímala by mě trvanlivost tohohle supersložitého motoru. Snad majitelé ojetin nebudou řvát....

+3/0
26.8.2015 17:41

J12a86k43u80b 41F54e72i51f92a81r 7819339816359

Klidně si mě zmínusujte, ale podle mě motor 1.6TDI do takového auta nepatří.

+7/0
26.8.2015 16:33

J90i15ř42í 81S40c23h84w61a33c85h 8458234838216

doba se mění, třeba u i40 je 1.7 v dieselu jak základní tak vrcholná (u nás prodávaná) motorizace....

0/0
26.8.2015 17:20

P79e70t53r 28M46i20c41h65a42l 2970984111202

Mně se to zdá taky málo, ale asi jsme všichni obětí doby.

+1/0
26.8.2015 17:22

K34a76r73e67l 89V51a59c54h87u77t 9483412989723

To jsme - a proto to taky na to popojíždění od stavby ke stavbě (jedna rekonstrukce za druhou) úplně stačí... určitě aspoň po příštích 5-6 let!

0/0
27.8.2015 7:46

P50e63t56r 44M28i70c60h71a32l 2380634861712

:-D

0/0
27.8.2015 9:59

Z92b34y71š44e82k 39N12o59v83o59t28n55ý 4715343652907

0-100 za 11s, max. 204 km/h, 250 Nm, 88 kW - za mě v pohodě.

0/0
26.8.2015 20:38

J91i14ř85í 46B47a90r12t84á63k 9800395598624

hezke ceske auto

0/−4
26.8.2015 16:18

P54e45t13r 13P78o65s30p25i43s64i12l 4953220655133

Docela zoufalá prezentace škodovky. "Tahákem" nějaké TDI... Že by už se začal projevovat ten řízený útlum z nařízení VW.

+3/0
26.8.2015 15:33

D38a88n55i46e94l 79T39s33c77h50e34r12n31a86y 2805122989522

Otazka je zda je ten dojezd dan spotrebou ci velikosti nadrze

0/0
26.8.2015 15:22

M95a38r24t24i51n 91K67a45r75á58s48e83k 9498343348978

Ono je oboji uvedeno v clanku ;-)

0/0
26.8.2015 15:31

S55t74e34p92a63n 82T24o21t35h 8628549635978

Proc ne??? I stara 1,9 77kw u kamarada ma kolem 4,9 (2007). Ja mam OII 2,0 a s naftou BEZ PRIMESI ekosra... bioslozky, mam 5,1 pro 145km/h na tempomatu... Pokud tam za ty roky usetrili na materialech, udelali upravy v prevodech,  neco vylepsili, proc ne?? Jen je skoda, ze nevylepsujou i dvoulitry... R^

0/0
26.8.2015 17:28

M38a61r62e12k 52O26p 9369883240463

špiónážní foky Roomsteru? Je neveřejné tajemství, že nový Roomster má být předělaný starý VW Caddy, což moc neodpovídá fotkám, respektive popisu. Jestli spíše nejde o ono MPV vycházející z Touranu.

+4/0
26.8.2015 14:02

M62a77r58t14i80n 83V92a10c98h76u33l41k16a 3763158888235

Škoda žádný model vycházející z Touranu pokud vím nepřipravuje. Takže na těch fotkách je zcela jistě vyfocen právě Touran. Nový Roomster má být shodný s novým Caddym, který pustil na trh VW v letošním roce. Rozdíly budou kosmetické jako je mezi Toledem a Rapidem. Jinak pisálek je opravdu pako, pokud to s těmi špionážními fotkami myslí vážně...

+3/0
26.8.2015 15:11

M24a12r87e88k 47O14p 9479463950853

tady o tom píši a píši o tom jako Roomster/Touran, tak jsem z toho jelen

http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2015-skoda-roomster-mpv-will-be-touran-sized-81771.html

0/0
26.8.2015 15:30

M80a96r18t96i19n 40V37a70c24h15u77l43k37a 3413618558855

tohle vypadá pravděpodobněji http://www.autoweb.cz/skoda-roomster-ii-2016-takhle-vypada-jeji-tvar-na-novem-vw-caddy/

0/0
26.8.2015 15:52

M74a96r55t84i96n 63K13a22r86á35s56e25k 9738213668838

Neverejne tajemstvi? Co si pod tim predstavit?

0/0
26.8.2015 15:32

P97e22t13r 90M78i23c10h77a15l 2890824441792

Na tak velké auto je ta spotřeba opravdu nereálná. Ale pod 4,5 litru by to jezdit mohlo.

0/0
26.8.2015 12:18

V74á56c37l91a27v 71P49o50t10k83a42n 8149843316157

I to je nerealne, 6.2 je realne.

+1/−1
26.8.2015 12:28

M80a55r50t92i21n 59K38a29r58á63s17e60k 9968763788168

Ona realita zalezi hlavne na ridici, ja treba nemam problem jezdit se svym autem za tabulkovou spotrebu (3 roky stare, tedy uz z dobe "nerealnych testu") a kdyz jezdim hodne po dalnici tak spotreba neni nikdy o vic jak litr vyssi (mereno dle skutecne spotreby podle tankovani, podle palubniho pocitace je to jeste trosku min, ale ocividne o nejakou tu desetinku lze)

0/0
26.8.2015 13:19

P79e67t42r 22M78i29c33h55a48l 2270424971382

Proč? Já jezdím s dvoulitrem 81 kW za 5 litrů.

0/0
26.8.2015 13:20

P69e85t93r 91B93á96č59a 8495896325295

To musi byt jizda smrti

0/−1
26.8.2015 18:23

P45e37t77r 37M20i21c52h73a30l 2770614451512

Nazdar trolle. Už tě tatík přivezl z Chorvatska? Felda vydržela? Paštiky chutnaly? A kdy si budeš dělat ten řidičák?

;-)

0/0
26.8.2015 18:35

M19a35r61e31k 93O53p 9929273390893

6,2 jezdim z VW Passatem (2013) s automatem i když auto moc nešetřím, jezdit s ním kolem 5,5 nebude problém

0/0
26.8.2015 14:03

Z87b76y23š67e12k 79N29o65v89o45t23n75ý 4515503952457

2.0 TDI 103 kW v OII, služební auto, dálnice, okresky, město, určitě se neloudám a spotřebu nehoním a mám dlouhodobou 4,8 l.

0/0
26.8.2015 20:43

P36e74t68r 77M59i18c49h51a81l 2670444371552

Jsme na tom hodně podobně, viz výše.

0/0
26.8.2015 22:56

M45a38r11e16k 46O88p 9599963520493

tak s touto specifikací jsem se pod 5,7 dlouhodobě nedostal (60%+ dálnice)

0/0
27.8.2015 7:17

J92a10n 21K71o10n38v42a83l20i35n57k26a 5280581611405

To je na takový motor moc. Mám turbodiesel 3.0 v automatu. V dálničním režimu jsem na 7,5 a v kombinaci s městem mám dlouhodobý průměr 8,2. Těch pár litrů navíc je vyváženo tím, že to na rozdíl od pidi TDi jede.

0/0
27.8.2015 9:31

J79a37n 70K85o43n45v90a20l53i16n21k69a 5140601451485

Opodstatněnost takového modelu je jasná - mít ho v nabídce a snížit tím celkový "ekologický dopad" celé výrobní řady. V tom koncern chápu. Počet lidí, kteří si to koupí, pravděpodobně nebude velký. Kdo by také chtěl parník o výkonu hatchbacku nižší střední, že.

Ještě jedna věc mě k novému Superbu napadla. Jestli je stále pravda to, že základní varianty budou mít pod kapotou 1.4 TSi, tak jsem zvědavý na to, jakou dynamiku to auto bude mít v provozu. O dovolené jsem si u moře půjčil VW Beetle Cabrio právě s tímto motorem a s převodovkou DSG. To auto bylo dynamicky podprůměrné. Rozjezdy a zrychlování pouze s hodně sešlápnutým plynem. Sportovní režim na převodovce projev o něco vylepšil ovšem za cenu značně zvýšené spotřeby. Brouk je malé a lehčí auto. Superb bude s tím legračním motorem před ostatními auty za velkého chudáka. :-(

+2/−2
26.8.2015 12:17

P83e34t74r 76M47i46c48h23a49l 2830334121962

Souhlas, podobné věci dělají všechny automobilky.

Co se týká té 1,4 TSI, měla by mít tuším 110 kW (což není tak zoufalé). Nevím ale jaký to má kroutící moment, to asi moc zázrak nebude. Na běžnou jízdu to asi bude stačit, ale osobně bych do Superbu volil raději aspoň 1,8 a nebo naftu.

0/0
26.8.2015 12:24

R29u20d52o54l16f 19H32r35a66z16d57í19r11a 1275939273728

1.8tsi zere moc oleje. V praci jsme meli Superba s timto motorem a po 60tis. zacal zrat olej az 1l na tisic kilometru, v servisu nam rekli, ze to tenhle motor dela... jinak ale jezdi hezky, spotreba benzínu kolem 8,5.

0/0
26.8.2015 12:35

M78i59c88h18a42l 93V82e83s91e43l87ý 1573459

Mám 1.8 TSI a po 80 tis začal žrát olej. Proběhla záruční oprava výměnou pístní sady a od té doby klid. Evidentně bylo jednodušší pro servis spokojit se s vysvětlením, že to ten motor prostě dělá. Je potřeba na servis vyvinout tlak, jinak se při takových závadách budou vykrucovat, jak to jen jde.

+1/0
26.8.2015 13:08

P59e21t87r 22M34i94c67h24a97l 2510234231262

Tu 1,8 jsem bral podle výkonových parametrů, osobní zkušenosti s ním mám minimální.

0/0
26.8.2015 15:39

J28o26s67e46f 28D54o94l75e14ž73a22l 1876857251

Musíte to brát tak, že je to základní motorizace, žádné zázraky to na silnici nepředvede, ale to ani konkurence se srovnatelnou motorizací a třeba ten krouťák to nemá ještě tak špatný (opět myslím v porovnání s konkurencí). Jinak nemyslím si, že bude nějak zásadní rozdíl v dynamice mezi Superbem a Beatlem cabrio, protože to žádný drobeček taky rozhodně není.

0/0
26.8.2015 12:51

J68a70n 23K74o43n77v30a55l46i30n87k92a 5970581581805

Máte pravdu. Při specifické konfiguraci výbavy může být Beetle dokonce těžší. To mne velmi překvapilo. Porovnal jsem teď tabulky a vychází to, že Beetle 1450 a Superb 1395. Nečekané. U kabrioletu je to určitě kvůli výztuhám a zpevněním karoserie.

I tak byla dynamika toho auta nečekaně malá. Každý chválí turbomotory malých objemů a tenhle mě tedy dost zklamal.

+1/0
26.8.2015 13:08

M17a75r94t26i75n 66K26a54r24á43s61e69k 9558463748348

No ona ta 1,4 tsi s tim bude cvicit lip nez stare atmosfericke dvoulitry, ktere se do tehle tridy jeste nedavno standardne davaly.... 

Navic motor slusne vykonove parametry a superb zas neni dvoutunovy cvalik aby s tim mel mit problem....

0/0
26.8.2015 13:21

J47a79n98a 53N84o75v78á44k94o71v79á 6467579353554

Abyste se nedivil. Turbomotory vypadají hezky zejména na papíře. Mám Mondeo 1.8 benzín 92 kW a nedávno jsme zkoušeli Focuse 1.0, který má taky 92 kW a navíc možná vyšší krouťák (určitě v nižších otáčkách) a je lehčí a můžu s klidem říct, že Mondeo jede výrazně lépe.

+1/0
26.8.2015 15:26

M46a27r32t65i46n 92K69a49r12á54s67e60k 9108253608108

Podle moje osobni zkusenosti jsou naopak turbomotory v praxi mnohem pouyitelnejsi nez to vypada na papire. V praxi totiz clovek malokdy drti motor do vysokych otacek....

0/0
26.8.2015 15:31

J98i54ř63í 54S28c59h14w95a41c95h 8598304148856

měl jsem možnost porovnat Civic 1.8/104kW s Rapidem 1.2/pouze 77kW a ten Rapid v rozsahu otáček 2-3 tisíce rozhodně nejel hůř, spíš naopak....ty "papírový" Nm u turba rozhodně nejsou papírový....

0/0
26.8.2015 16:06

J78a95n 88K87o25n52v32a79l38i41n76k39a 5950981261255

Psal jsem to výše - moje letošní zkušenost s 1.4 TSi. Když jsem s tím celý den jezdil (300 Km), vzpomněl jsem si na tebe a na to, jak fandíš maloobjemovým turbomotorům. Říkal jsem si, že až bude příležitost, tak ti řeknu, jak se s tím jezdilo. Výsledný dojem možná ovlivnilo to, že to byl kabriolet, od kterého člověk nevědomky čeká trochu víc než od klasiky....ale přesto. 

Pozitivní bylo, že ten motor je naprosto tichý, klidný až sterilní. Do cca tří tisíc o něm nikdo neví. Pak už slyšet je a pěkný zvuk to není. Chvílemi jsem měl pocit, že mu vyššími otáčkami přímo škodím. V nižších otáčkách jsem čekal ten deklarovaný zátah "vocpoda". Z pod 2000 se sbíral dost mizerně. DSGčko na normální drive tam bylo schopné nakopat šestku v šedesáti a sedmičku o chvilku později. Jakmile byla ručička otáčkoměru pod dvojkou, auto prostě nedělalo nic. Při podřazení o dva stupně (u kickdown i o tři) se auto probudilo a za jekotu předvedlo alespoň nějakou dynamiku. 

Možná jsem od té jedna-čtyřky čekal příliš, třeba takhle má současné auto jezdit, to nevím. Zklamalo mě to. Pevně věřím tomu, že kdyby byl pod kapotou atmo dvoulitr, tak bude výsledný dojem lepší. Zvuk a celkový dojem z jízdy by byl o poznání příjemnější. Utvrdil jsem se hlavně v tom, že auto pod dva litry objemu mi nesmí do baráku.

0/0
27.8.2015 9:52

J78i29ř44í 70S80c91h93w79a36c85h 8228364348506

myslím, že tvůj negativní dojem z dynamiky je ovlivněn tím, že to podvědomě srovnáváš s tím čím jezdíš, což je trochu jiná liga. A pak samozřejmě hrálo svoji roli to nastavení DSG v režimu normal. DSG  pak v podstatě řadí stejně jako napovídač řazení v mým Civicu 1.8, kdybych řadil podle něj, tak bych motor při akceleraci nevytočil nad 2000 ot a na 6 bych jezdil i 50-kou ve městě a to je dynamika opravdu někde jinde (pod úrovní dynamiky TSI1.2, jak jsem již uvedl jinde), než kdy si řadím podle svého.

V okolí 2000 otáček je ta moje atmo 1.8 také tichá, ale také líná, pokud z ní chci něco dostat, tak  nestačí vytočit nad 2000 ale až nad 4000 otáček a to už je taky hodně slyšet. A jelikož atmosférám převody taky neustále prodlužují, tak pro dynamické předjetí někoho na okresce, co jede 80, je potřeba ze 6 podřadit na 3. 

Kvalitu zvuku motoru nebudu soudit, já jsem dřív příznivcem ticha, takže pro mne je obtěžujícím randálem i zvuk vytočeného V12.....

Shrnu to asi takto: jak jezdi diesel to znáš, záběr opravdu odspodu, vytáčet je nad 4000 je už takové dost utrpení, pro toho, kdo má pro motor cit. Ideální otáčky tak někde mezi 1500-2000, pro dynamickou jízdu 2500-3500.

Atmosféra pod 2 tis ot. akceleruje dost neochotně, mezi 2-3 tis se to zlepšuje, ale teprve nad 4000 je to to pravé ořechové. A vytočit ji nad 6000 není problém, spíše nutnost, pokud je potřeba dostat maximální výkon.

A benzinové turbomotory (třeba TSI) jsou tak někde mezi. Maximum krouťáku začnou dávat někde mezi 1500-1800 otáčkami v té chvíli na ně prostě atmo nemá, maximum výkonu dodají v již okolí 4000 otáček to se atmosféra začíná probouzet. Nad 4000 otáček už "vadnou" stejně jako ty diesely a to teprve atmosféra "žije tím pravým životem"....

Samozřejmě je vždy nutné srovnávat srovnatelné tedy přibližně stejně výkonné motory. Ty jsi příznivcem větších motorů V6. Pro takové motory samozřejmě není 1.4T rovnoceným ekvivalentem. Tam už je potřeba porovnávat třeba s 2.0T co má třeba 280 koní....

+2/0
27.8.2015 11:35

J42a49n 45K26o74n70v70a22l10i18n77k28a 5260311761885

DSG je pro tuhle motorizaci problematická volba (ač je ta převodovka jinak skvělá). Drive řadí hodně dole a Sport je zase nehospodárný. Optimum se hledá dlouho. Je pravda, že jsem zvyklý na jiné výkony, ale k tomu autu jsem se stavěl objektivně. Nečekal jsem, že bude mít páru jako ta moje lokomotiva. Předpokládal jsem, že ta 1.4 bude pocitově něco jako 1.8 nebo 2.0 atmo. Což nebylo. Bylo znát, že je to mrňous s fujarou.

0/0
27.8.2015 12:48

J63o14s79e25f 27D40o85l42e15ž85a12l 1196617391

Tam je důležité, že jste řekl pocitově, reálně ty atmosféry dynamičtější nebudou. A pak je tu otázka, jestli v autě jako Beatle cabrio potřebujete nějaký živější motor, že je to takový klidnější tichošlápek bude podle mě průměrnému majiteli těchto aut nakonec možná i spíše vyhovovat. Já osobně mám taky radši atmosféry, ale zrovna v tom Beatlu ten motor podle mě předvádí přesně to, k čemu je to auto určený - teda přímo s Beatlem cabrio zkušenosti nemám, ale s 1.4 tsi + dsg sem nějaký km najezdil.

+1/0
27.8.2015 13:14

J39i94ř54í 87S98c37h93w79a33c54h 8548654288356

Přesně tak hodnocení milovníků atmosfér (a budiž jim to přáno) je založeno na pocitech, přece není možný, aby 1.2 (to se vkrádá podvědomá vzpomínka na HTP) jela stejně nebo lépe než nějaká 1.6. Není možné, aby 1.4 jela jako dvoulitr....nebo 2.0 čtyřválcová R4 dokázalo to co 3.0/V6.

Objem přece nic nenahradí, že. Ano je to pravda, jen tak něj se zapomíná, že to platí jen pro ty atmosféry....

0/0
27.8.2015 23:21







Najdete na iDNES.cz