Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bertoneho skvosty míří do aukce, je mezi nimi i favorit

Více než 79 prototypů a vzácných produkčních modelů zkrachovalé karosárny Bertone se na konci září objeví v aukci. Vyvolávací cena je překvapivě nízká, pohybuje se kolem jednoho a půl milionu eur, to je asi 41 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R19a53d61o74s53l18a17v 24K20l90a91u97d74a 5644658974282

Nejsem si jistej, jestli se jedná o plnohodnotná auta, nebo pouze prototypy které měly sloužit především kvůli designu a řada věcí je nedodělaných, nefunkčních. Řekl bych, že proto je cena tak nízká.

0/0
3.9.2015 13:32

J52a28r80o13m97í77r 16K38r21á79l 4650689154289

Připadá mi, že ty modely z posledních let jaksi postrádají "šťávu".

+2/0
3.9.2015 8:01

M61a16r48t60i86n 51H48o28r98ň11á83k 7931361272

ber to ne

0/0
3.9.2015 7:41

M95a40r24e79k 55Š45t87ě31t76k64a 4211748542453

Nejen přiblížila, v době svého vzniku byl Favorit automobilem evropské úrovně (bez nadsázky a ironie). Bohužel ho srážela nekvalitní výroba a některé kompromisy, např. byl sice k dispozici zcela nový motor, jenže ten se do sériové výroby nakonec nedostal, jiné světlomety (oproti návrhu Bertoneho) atd. Kvalita výroby se zlepšila až se vstupem skopčáků do Škodovky (a přechodem na výrobu Felicií) a prvním modelem, který opravdu snesl srovnání se západní konkurencí byla Octavia.

+8/−1
3.9.2015 7:30

J42i37ř50í 55Z15ý72k39a 9909353141770

vypadlo Vám tam slůvko "východo", tedy "v době svého vzniku byl Favorit automobilem východoevropské úrovně".

Protože pokud bych jej měl srovnat třeba s Kadettem, nebo Escortem, tak Favorit nemá šanci. Ať co do motorizací, výbavy, bezpečnosti ...

+1/−3
3.9.2015 8:03
Foto

I56v79a34n 28K78o29p13t50a 5877412791647

No nevím, ale třeba Escort té doby  na tom výbavou a bezpečností byl velmi podobně, možností motorizací měl pravda víc.

Nebo co myslíte že Escortu nebo Kadetu ve výbavě oproti Favoritu nadbývalo? V roce uvedení tedy 1987.

+2/−1
3.9.2015 8:17

J84i23ř68í 40Z39ý38k83a 9499213961120

nevím jak Escort, ale Kadett E mohl mít ABS, klimatizaci, kontrolu žárovek a provozních kapalin (GSi), servo (ale jen u cabrio verzí), byl standardně vybavený katalyzátorem ...

+1/0
3.9.2015 8:41

J71a60n 37C88e63l87l15e15r 4209126973644

Vlastnil jsem Favorita (r.v.1992) a Sierru (r.v.1986). Je pravda, že ten ford byl 1,6 a škodovka 1,3, ale rozdíl mezi oběma vozy byl vývojově tak 10 let.

0/0
3.9.2015 15:11
Foto

I62v13a96n 44K18o34p65t14a 5617712641417

No jistě mohl. Ovšem u vyšších výbav nebo za příplatek. Nic z toho ovšem nebylo v daných letech standardem ve své třídě.

Favorit prostě odpovídal standartu dané doby, na výše uvedené prostě socialistické hospodářství nemělo.

0/0
4.9.2015 8:23

H36a73n54a 82P24r13o76k36o40p48o40v86á 8409960333981

Zdá se mi trochu na makovici hodnotit Škodu Favorit v souvislosti s Bertonem po stránce motorizace nebo výbavy... :-/

0/0
4.9.2015 12:52

J94a94n 52D30l87o52u64h55ý 7454489860249

Favorita srazilo na zem pozdejsi modernizace ( rok 1993 ) a zamitnuti pustit do vyroby karburatorovou 1.6 se 75 kW. Kdyby se tohle nestalo, bylo by to levne vykone auto, hlavne na zapad od nas. Takhle to bylo jenom levne auto, co nejede a ma mouchy, cili zadne plus :-D

0/0
3.9.2015 8:36

M52i31c13h22a20l 46T16a43l82s39k33ý 7218188270548

Odporné. Jeden se mi nelíbí.

0/−2
3.9.2015 6:19
Foto

P42e77t59r 51K82o81č77i23č89k10a 4649958516477

Použít v jedné větě "Bertoneho skvosty" a "Favorit" je malinko troufalé, né?

Limity které při jeho návrhu měl, z něj žádný skvost udělat nedovolili.

0/−3
3.9.2015 1:46

P12e53t61r 97P80o37s93p65í76š11i49l 4528114346736

Limity sice měl, ale i tak byl Favorit v Československu po Š120 obrovská změna k lepšímu a skok o nejméně 3 generace. Rozhodně se tímto modelem škodovka značně přiblížila západní konkurenci, které byla do té doby na míle vzdálena.

+6/0
3.9.2015 6:51
Foto

P95e22t28r 51K14o52č40i72č93k41a 4509568956217

Aha, takže na Bertoneho skvosty použijeme světové měřítko, zatímco na Favorita srovnání s tehdejší Československou produkcí, aby byl rozdíl markantnější? Tak takovéto ohýbání faktů se mi nelíbí...

0/−1
3.9.2015 9:10

M41i75c87h65a55l 30V23e43s39e65l11ý 1693939

Když jsem si tak prohlédl všechny vozy, které jdou do aukce, tak podle mého názoru rozhodně Favorit nepatří mezi ty ošklivější, spíš bych ho řadil někam doprostřed.

+3/0
3.9.2015 11:27

P93e35t18r 85P96o33s35p53í53š86i95l 4328664256246

Tyhlety vozy (nebudu je nazývat skvosty) vznikly v rozmezí 40 let, takže je těžké teď hodnotit jejich vzhled. Autor článku napsal "Bertoneho skvosty" a mezi nimi Favorit. Nevím jak to myslel a je mi to upřímně jedno. Bertone byla jen externí karosárna, jejíž služby využívaly některé automobilky, rozhodně nebyla zaměřena na luxus a skvosty. Byla ráda za každou zakázku. Favorit byl pro obyčejného občana tenkrát opravdu "skvostem", protože v té době lepší auto mohl koupit akorát v Tuzexu  (třeba ten zmiňovaný Ford Escort). Ani Bertone si určitě nemyslel, že tvořil nějaké skvosty, i když nepopírám, že za tu dlouhou dobu i nějaký vytvořil. Toto byla jen nadsázka autora článku a snaha o senzační titulek.

+2/0
3.9.2015 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.