Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bertoneho skvosty míří do aukce, je mezi nimi i favorit

Více než 79 prototypů a vzácných produkčních modelů zkrachovalé karosárny Bertone se na konci září objeví v aukci. Vyvolávací cena je překvapivě nízká, pohybuje se kolem jednoho a půl milionu eur, to je asi 41 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R18a32d42o34s28l87a41v 20K69l71a67u14d95a 5484508414222

Nejsem si jistej, jestli se jedná o plnohodnotná auta, nebo pouze prototypy které měly sloužit především kvůli designu a řada věcí je nedodělaných, nefunkčních. Řekl bych, že proto je cena tak nízká.

0/0
3.9.2015 13:32

J71a75r55o49m50í85r 53K77r78á47l 4430729944369

Připadá mi, že ty modely z posledních let jaksi postrádají "šťávu".

+2/0
3.9.2015 8:01

M81a15r55t53i32n 84H24o73r58ň73á38k 7791871862

ber to ne

0/0
3.9.2015 7:41

M67a13r86e33k 23Š10t83ě84t66k82a 4631548622853

Nejen přiblížila, v době svého vzniku byl Favorit automobilem evropské úrovně (bez nadsázky a ironie). Bohužel ho srážela nekvalitní výroba a některé kompromisy, např. byl sice k dispozici zcela nový motor, jenže ten se do sériové výroby nakonec nedostal, jiné světlomety (oproti návrhu Bertoneho) atd. Kvalita výroby se zlepšila až se vstupem skopčáků do Škodovky (a přechodem na výrobu Felicií) a prvním modelem, který opravdu snesl srovnání se západní konkurencí byla Octavia.

+8/−1
3.9.2015 7:30

J84i25ř46í 83Z86ý65k22a 9599723631350

vypadlo Vám tam slůvko "východo", tedy "v době svého vzniku byl Favorit automobilem východoevropské úrovně".

Protože pokud bych jej měl srovnat třeba s Kadettem, nebo Escortem, tak Favorit nemá šanci. Ať co do motorizací, výbavy, bezpečnosti ...

+1/−3
3.9.2015 8:03
Foto

I67v63a96n 46K74o61p63t28a 5497902551347

No nevím, ale třeba Escort té doby  na tom výbavou a bezpečností byl velmi podobně, možností motorizací měl pravda víc.

Nebo co myslíte že Escortu nebo Kadetu ve výbavě oproti Favoritu nadbývalo? V roce uvedení tedy 1987.

+2/−1
3.9.2015 8:17

J42i88ř19í 68Z98ý50k11a 9899453981980

nevím jak Escort, ale Kadett E mohl mít ABS, klimatizaci, kontrolu žárovek a provozních kapalin (GSi), servo (ale jen u cabrio verzí), byl standardně vybavený katalyzátorem ...

+1/0
3.9.2015 8:41

J37a74n 85C71e66l37l23e13r 4779286693254

Vlastnil jsem Favorita (r.v.1992) a Sierru (r.v.1986). Je pravda, že ten ford byl 1,6 a škodovka 1,3, ale rozdíl mezi oběma vozy byl vývojově tak 10 let.

0/0
3.9.2015 15:11
Foto

I63v18a33n 13K64o24p62t17a 5617522361367

No jistě mohl. Ovšem u vyšších výbav nebo za příplatek. Nic z toho ovšem nebylo v daných letech standardem ve své třídě.

Favorit prostě odpovídal standartu dané doby, na výše uvedené prostě socialistické hospodářství nemělo.

0/0
4.9.2015 8:23

H24a87n25a 21P69r37o63k36o39p87o21v73á 8189330503241

Zdá se mi trochu na makovici hodnotit Škodu Favorit v souvislosti s Bertonem po stránce motorizace nebo výbavy... :-/

0/0
4.9.2015 12:52

J71a71n 85D18l78o79u85h65ý 7434359470819

Favorita srazilo na zem pozdejsi modernizace ( rok 1993 ) a zamitnuti pustit do vyroby karburatorovou 1.6 se 75 kW. Kdyby se tohle nestalo, bylo by to levne vykone auto, hlavne na zapad od nas. Takhle to bylo jenom levne auto, co nejede a ma mouchy, cili zadne plus :-D

0/0
3.9.2015 8:36

M83i56c72h11a59l 97T55a55l67s85k49ý 7508888800148

Odporné. Jeden se mi nelíbí.

0/−2
3.9.2015 6:19
Foto

P88e10t98r 62K49o51č90i31č52k73a 4559498576537

Použít v jedné větě "Bertoneho skvosty" a "Favorit" je malinko troufalé, né?

Limity které při jeho návrhu měl, z něj žádný skvost udělat nedovolili.

0/−3
3.9.2015 1:46

P88e73t86r 52P17o63s38p37í23š27i62l 4658634746316

Limity sice měl, ale i tak byl Favorit v Československu po Š120 obrovská změna k lepšímu a skok o nejméně 3 generace. Rozhodně se tímto modelem škodovka značně přiblížila západní konkurenci, které byla do té doby na míle vzdálena.

+6/0
3.9.2015 6:51
Foto

P82e14t13r 88K79o86č13i92č83k55a 4609408826267

Aha, takže na Bertoneho skvosty použijeme světové měřítko, zatímco na Favorita srovnání s tehdejší Československou produkcí, aby byl rozdíl markantnější? Tak takovéto ohýbání faktů se mi nelíbí...

0/−1
3.9.2015 9:10

M60i12c53h66a80l 79V42e41s85e59l52ý 1903709

Když jsem si tak prohlédl všechny vozy, které jdou do aukce, tak podle mého názoru rozhodně Favorit nepatří mezi ty ošklivější, spíš bych ho řadil někam doprostřed.

+3/0
3.9.2015 11:27

P47e42t97r 74P30o18s27p48í83š74i62l 4548594156276

Tyhlety vozy (nebudu je nazývat skvosty) vznikly v rozmezí 40 let, takže je těžké teď hodnotit jejich vzhled. Autor článku napsal "Bertoneho skvosty" a mezi nimi Favorit. Nevím jak to myslel a je mi to upřímně jedno. Bertone byla jen externí karosárna, jejíž služby využívaly některé automobilky, rozhodně nebyla zaměřena na luxus a skvosty. Byla ráda za každou zakázku. Favorit byl pro obyčejného občana tenkrát opravdu "skvostem", protože v té době lepší auto mohl koupit akorát v Tuzexu  (třeba ten zmiňovaný Ford Escort). Ani Bertone si určitě nemyslel, že tvořil nějaké skvosty, i když nepopírám, že za tu dlouhou dobu i nějaký vytvořil. Toto byla jen nadsázka autora článku a snaha o senzační titulek.

+2/0
3.9.2015 13:05







Najdete na iDNES.cz