Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: S prehistorickými žigulíky je konec, tahle paráda je ruská lada

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management, ve kterém hrají důležitou roli i Češi, uvádí značku do 21. století. Lada Vesta, která míří do prodeje, se představuje jako šmrncovní kombík do přírody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i75c55h90a48l 72J20a13r78o78š 7284820502695

Musí to dostat cenou pod Dacii, jinak si neškrtnou.

0/0
3.11.2015 12:10

J19a12r65o37s79l84a92v 81K22o36r81u69b 3372774839730

Hlavny dovod preco by som ju kupil je 4x4, bez neho jeho samotne urcenie straca vyznam

0/0
1.11.2015 2:14

P81e64t50r 20P28e30t92ř30í87k 3831420751868

no tak šestnástistovka žigulík, kterej jsme měli v 77-tým byl parádní kočár na svou dobu, takže bych vše ruské nezatracoval...;-)

+1/0
29.10.2015 15:42

J24a68n 49L38u42k35á30š 7587513443362

On byl paradni kocar hlavne z toho duvodu, ze dle rozhodnuti RVHP se tu jine auto srovnatelne velikosti koupit nedalo, pokud jste teda nemel prebytek tuzexovych bonu.

+1/0
29.10.2015 18:12

Z49d24e63n28ě19k 78D44u42f28e14k 2964624418

Tak šup šup vyrábět, vypadá to podstatně lépe než NIVA a hlavně mnohem lépe než DACIA DUSTER. Otázka je jak to bude s pohonnou jednotkou, a kdo jim ji bude v kooperaci dělat, zda Renault, či zda Nissan.

0/0
29.10.2015 13:24

L40a51d87i18s45l48a95v 52V26a93s97i67c41k40a 3932522637242

no nazdar- to si koupi jenom masochista a obdivovatel všeho ruského.......

+1/−2
3.9.2015 11:38

G39e30o24r69g 14K66o74m21b18e48r10e57c 9824261166171

proc nenapisou ze zatim stoji Steve Martin co navrhoval Volva a Mercedesy? -

Jetzt hat Steve Martin auf der Moscow Offroad-Show einmal mehr bewiesen, dass das,  was er seinerzeit bei Volvo und Mercedes geleistet hat, auch auf Fahrzeuge der russischen Marke zu übertragen ist. -

http://www.n-tv.de/auto/Unglaublich-aber-Lada-article15815426.html

+4/0
2.9.2015 16:20

F97r90a46n21t23i12š48e83k 32N29o65v60á76k 6471495886641

Protože je třeba kopat do Ruska. Vše Ruské musí být špatné. Přiznat, že nejde jen o plán nějakého magora, ale projekt realitiscký, za kterým stojí nesmírně schopný manager se nehodí do propagandy.

+3/−1
28.10.2015 10:27

P88e66t42r 27M69a47r31e43č34e40k 1563521689218

"Paráda" ? Tahle překopaná Dacie ? ;-D

+2/−1
30.8.2015 19:21

J80o60s33e42f 13N16o51v11á37k 7807407472838

Líbí. Motory zřejmně budou s Renaulta.

0/0
29.8.2015 18:58

P11e24t43r 70M97a20r91e92č59e72k 1893381529248

Vždyť je to celé Dacia , tedy chcete-li Renault :-) ..

+2/−1
30.8.2015 19:20

S77v88a71t91o40p63l17u84k 98S52i15l46n82ý 4222876399608

Už vidím, jak si Rusové budou mlaskat, že kupují pravý ruský vůz a přitom budou kupovat jen trochu líbivější Dacii ;-)

0/−1
6.9.2015 22:36

O86n31d62ř30e29j 89S68t57a41r75o27c30h 5870433142594

Z boku docela dobrý, zezadu a zepředu se mi to ale nelíbí. Je to něčemu strašně podobné...

0/0
28.8.2015 11:29

M90a73r22t64i88n 98R83a76y25m24a89n 4652618363788

Tak designove to neni uplne spatne, naopak auto je celkem libive. Symetricke prolisy pri pohledu z boku jsou urcite zajimave. Co se detailu tyka to vypada taky pekne, ty oranzove linky v interieru jsou paradni. Urcite zajimavejsi interier nez vetsina fadnich VW. Jeste si pockat jak na tom bude jizdne. Asi bych ani neocekaval, ze to bude spicka ve sve tride co se jizdnich vlastnosti tyka, ale prumer by se hodil. Aby byly dobre dimenzovane brzdy a podvozek robustni. A uvidime co ukazou casem prvni testy a spolehlivost.

+1/0
28.8.2015 10:20
Foto

M15i30r22o13s16l89a92v 58S97t12e43i97n86e89r 6638214193115

Pokud máte garáž, nic proti tomu, ale v zimě s tím nesmíte na silnici, která se solí. Moskvič mé sestry měl po 6 letech sežrané prahy, švakr je vylil betonem.

Jinak u auta je vnější paráda až to poslední- v provozu oceníte úsporný a spolehlivý motor, převodovku a podvozek. O tom se recenzent příliš nešíří.

Podle všeho to bude opět Renault, takže Oltcit a Dacia vás pozdravují!

+2/−4
28.8.2015 9:50

R85i91e48d75e73l 71J86i47ř85í 6143148983132

Olcit je Citroen , hlavo. A na rozdíl od adolfwagenu , nevím , že by po 40 000 km Renaultu praskaly rozvodové řetězy.

+1/0
28.8.2015 19:46

P95e15t95r 22N98ě74m40e96č69e97k 1242234612553

......aneb ukradli jsme od všeho kousek....Rv

+3/−1
28.8.2015 8:39

G10e95o85r61g 13K80o64m74b44e40r39e56c 9494251676131

vite kdo je Steve Martin?  (ne ten herec) asi tezko. A kdo krade o tom by se dalo diskutovat.

0/0
2.9.2015 16:18

J54a98r98o46s92l90a76v 64K45a77d13l25e93c 5331619222261

R^

0/0
28.8.2015 8:34

K86a51r98e52l 10V28a48c31h70u65t 9813522359243

Jak to Mitsubishi, tak i tato ruská Lada určitě vypadá zpředu mnohem líp, než ta marně vychvalovaná nová KIA Sportage! ... (ta se prostě designově hoóóódně nepovedla!;-D - auto, které nemá "tvář" si sice nějaké zákazníky najde, ale prodejní trhák to určitě nebude).

0/−1
28.8.2015 8:04

K39a66r19e69l 24V61a18c17h15u19t 9953672129603

Mimochodem, i Lexus RX kopíroval čumák ... ;-)!!

0/0
28.8.2015 8:06

J58o50s16e76f 43K33r38o26u13p45a 1539792606258

Však on i "žigulík" svého času patřil u nás mezi parádní autaR^

+6/−2
28.8.2015 7:58

K31a34r94e22l 20V63a73l58i83š 7639476598172

Kde to proboha zase okopírovali? 8-o

+3/−4
28.8.2015 2:39

J79o46s89e55f 42K25r86o71u30p58a 1159182126858

Přečtěte si navazující článek;-)

+2/0
28.8.2015 7:59

P23e62t72r 26F43r11i92č 2849796240835

Nevypadá to sice nezajímavě, ale nelíbí se mi to jako většina dnešních aut. A tím, že už to nebude typicky důkladné, jednoduché a bezúdržbově ruské (jako byly třeba Moskviče řady 40/412 nebo Volhy 21) tak už to taky nebude žádný zázrak. Takže i nadále zůstanu věrný své 28let staré Ladě 21072, což sice také už není nějaký zázrak, jezdí to za 10l/100km, kufr to má malý, ale v případě potřeby to ještě umí jezdit i po poli a hlavně si toho pomalu nemusím všimnout, díly doslova "za hubičku" (např. přední brzdový kotouč jsem loni kupoval za 330,-Kč/ks, brzdové destičky 145Kč/celá sada atd.) a ono to pořád ještě jezdí a jezdí a jezdí...

Jsem docela zvědavý, jestli se tahle moderní auta (nejen ruská, ale celkově) dožijí stejných úspěchů jako např. Moskvič 412 z roku 1971 ve zcela původním stavu (bez vyvařování a s původním lakem, najeto cca 100.000km), kterého jsem měl možnost fotit letos na srazu moskvičů nebo Volha 21 z roku 1963, kterou jsem viděl před 3 roky na jedné výstavě také zcela původní, navíc s ní majitel stále jezdil jako s běžným autem a dokonce za ní tahal i vlek - po Německu i u nás, majitel je Čech žijící v Německu.

+3/−2
27.8.2015 23:32

J56i48ř86í 98S65c52h38w82a25c58h 8788234888206

Jakékoliv moderní auto co za 40 let najede 100.000 km je taky "bezúdržbové".

+2/0
27.8.2015 23:37

J64i72ř52í 11S74c88h13w18a76c60h 8958214468146

ještě dodám, že Moskvič 408/412 byl hroznej "shit" i v době kdy se vyráběl. To co se možná ušetřilo na údržbě, sežral dvakrát v benzínu.... Š 120 byl oproti tomu "moderní" stroj....

+3/0
27.8.2015 23:43

P58e24t93r 65F75r71i84č 2759986710635

Ať už 408 nebo 412 se kromě jiného vyráběla o víc jak o 10let dříve než Š120, takže srovnávat...no budiž. Osobně jsem začínal v´80 roce na otcově čtyřoké 408 (takže obsah 1.300ccm) z roku ´69 a sice jsem jezdil za 10l/100Km (nebo taky za 17l/100 když sem tomu hodně šlapal na přezky), ale moje zkušenost s ním byla taková, že kde škodovky končily, tak já s moskvičem začínal (zimní podmínky, topení, jízda v terénu, tahání přívěsů atd). A co se týká 412 (1.500ccm) a novějšího 2140 (což byla jen maličko převlečená 412) - měl jsem možnost si je odzkoušet a výkonově tomu měla co stačit i LADA 1.600. Takže já osobně z vlastních zkušeností rozhodně nemohu o moskvičích prohlásit, že to byl "shit" (na rozdíl třeba od škodovek).

+2/−1
28.8.2015 0:06

D16a75l35i85b37o43r 48P83r15o77c37h49á82z14k34a 5801488716362

Tak my jsme si Moskviče celkem užili.. Shnilé blatníky, shnilé prahy, bez vyvařování to nešlo, jinak by člověk šoupal nohama o silnici. Ale jako auto., které odvozilo hromadu materiálu na stavbu celkem šlo.

0/0
2.11.2015 7:44

J13a54r15o33s34l10a63v 23K47a27d34l87e73c 5801469682221

Ve své době se benzin neřešil a když má někdo volšový nohy nakakáno v hlavě, tak mu nepomůže nic.

0/0
28.8.2015 8:34

P77e31t49r 27F56r36i41č 2359306730215

Nevěřte tomu.

Relativně bezúdržbová byla auta bez počítačů, bez elektroniky, s jednoduchými starými motory a jednoduchými podvozky (Volhy, Moskviče,Wartburgy, Trabanty, částečně i Š 120 a starší). Taková auta bylo možné klidně odstavit i na 5 let na louku a po nalití benzinu a dodání nabité baterie jste opět bez jakýhkoli dalších servisních úkonů odjel a auto jelo, brzdilo atd. Vlastnoručně odzkoušeno, nejvděčnější na to jsou auta dvoutaktní, ta to snášejí nejlíp. 

Jakékoli moderní auto (bez ohledu na stav tachometru) odstavíte na více jak půl roku a nejen že neodjedete (protože jak se vybije baterka, tak zkolabuje řídící jednotka a pak už jedině oprava v servisu), ale aby to motor přežil, tak musíte vyměnit všechny oleje (na původní byste to zadřel) atd. A to nemluvě o tom, že i kdyste to auto nakrásně rozchodil, na nějaké ABS, ESP a pod. klidně zapomeňte, protože se mezitím rozsypou (zarezatí, shnijí) čidla. Moderní auta totiž nejsou ani tak závislá na počtu najetých kilometrů, ale na čase. Proto taky z tzv. moderních aut nikdy nebudou veterány - až odejdou elektronické díly a nebude jejich výroba, ta auta dojezdí sama od sebe, protože nepůjdou opravit.

+3/−1
27.8.2015 23:56

J60i51ř89í 46S14c71h68w19a11c52h 8108844738296

Já měl samozřejmě na mysli auto, co najede za 40 let 100.000 průběžně. Tedy v zimě zřejmě jezdit nebude, takže hnít bude minimálně.

Lidi si nekupují auta, aby někde pět let stála a jestli z nich za 40 let bude nebo nebude veterán je asi příliš nezajímá.

A  pár veteránů z těch dnešních aut samozřejmě zase bude. S vynaložením určité větší námahy než je prostá výměna součástky za součástku lze opravit v podstatě úplně všechno.....náhrada, úprava atd. atd.....;-)

+1/0
28.8.2015 10:45

M11a65r80t89i63n 68Ž45e45l21i13n27s32k19ý 9558279739962

Pripomina mi to neco na zpusob Nissan Qashqai ... Nad AvtoVAZ by dnes mela mit vetsinovou kontrolu aliance Renault - Nissan ... takze by ta podoba mela i logicky duvod. Jestli dodrzi jejich kvalitu, tak to muze byt solidni auto. Uvidime ... .

Prupovidky o neschopnosti Rusu vyrabet auta, ze jim musi nekdo pomahat ... no ... jaka auta vyrabime my? Auto dnes uz neni jednoducha masina jako pred 100 lety ... .

+1/0
27.8.2015 23:10

M13a36r51t61i95n 36Ž87e82l11i22n37s67k69ý 9768459749962

... a eru minulou nemuzem smazat ani my, ani Rusove ... .

0/0
27.8.2015 23:33

J54i69ř59í 45S66c15h75w25a39c86h 8288814628226

a kdopak za to může, že bez Němců neumíme ani my vyrobit pořádný auto?

Jen jsme se poučili asi o 20 let dříve....

0/0
27.8.2015 23:48

M90a36r54t95i58n 31Ž67e15l39i91n17s61k56ý 9188769509352

Co ja vim ... Zapadni zeme, co nas darovaly Nemcum, nase lidi sklamaly a posunuly ke komunistum?

0/−1
28.8.2015 0:17

J81i56ř22í 10S56c23h61w46a30c75h 8458654498696

Šoudruh Žiška a Jirásko za to může.....

0/0
28.8.2015 0:22

M10a48r98t45i40n 25Ž79e85l52i39n49s40k67ý 9378149579672

Jsme si urvali nejprumyslovejsi cast Rakouska-Uherska, a pak byla urvana nam ... otazkou je, jestli by nas silnejsi zeme stejne neprevalcovaly a nekoupily nase automobilky, ktera z mensich zemi nasi velikosti ma dodnes nejakou skvelou automobilku?

0/−1
28.8.2015 0:51

P47e87t60r 46M35i50c21h44a23l 2910594371552

Nevypadá to špatně. Ale u Renaultu kříženého s Žigulíkem bych byl asi opatrný.

+4/0
27.8.2015 22:26

R31i49e88d32e16l 23J56i71ř46í 6353558943132

Hodně lidí si dělalo a dělá pr..l z dácie. Ale podívejte se na prodej v Evropě , podívejte se , kolik jich jezdí v německu.Koupit si auto za milión a za tři , čtyři roky ho prodat za maximálně dvěstě tisíc ? Proč ?

+10/−2
27.8.2015 21:15

J81a60n 26Ř54e33z41n72í18č96e76k 3881321743970

Přesně.

+1/0
27.8.2015 22:06

J87i11ř27í 33S30c57h96w17a10c51h 8458314908106

vůbec nejde o nějaké dělání si pr.ele z Dacie, to je prostě šunt úměrný nízké ceně. Pro někoho, kdo chce za více peněz něco lepšího, je úplně jedno, kolik se těch Dacii prodá v Německu nebo kdekoliv jinde....

+9/−1
27.8.2015 22:16

P94a11v62e14l 51V32e67b60r 2275677676276

Cele kouzlo puvodni i soucasne Dacie bylo o spolupraci s Renaultem. Stejne tak by to Rusaci nezvladli sami. Sice si muzou najmout zahranicni designery, ale kvalita zpracovani bude vzdycky hrozna, Rusak proste neumi udelat nic poradne........

+3/0
27.8.2015 22:21

R64i46e33d71e10l 98J41i25ř68í 6703298113342

Mám takový pocit ,  že toto je taky s Renaultem.

0/0
28.8.2015 4:57

P46a15t74r60i74k 19K12o50v71a23ř95í24k 6837806520396

a proc ne? za neco ty prachy utratit musim ne? ;-)

0/0
28.8.2015 7:24

L37u82d58v64í13k 92G59a82j38d50o45š89í75k 2415333814612

Nikdo si z Dacie pr... nedělá.

Je to jednoduše auto cílené na velký segment uživatelů, pro které je cena tím jediným a nejdůležitějším parametrem. Ten segment zákazníků je dosti početný. To je celé. O kvalitě nebo nekvalitě prodejnost nic nevypovídá. Ta vypovídá jen o tom, že se koncept dobře trefil do cíleného segmentu.

0/0
28.10.2015 12:28

T79o14m26á92š 98K52u57c65h76a92ř 3337371568251

Auto za milion nestojí za 4 roky 200k.

Ojetou Dacii už nekoupí nikdo.

0/0
28.10.2015 21:49

T28o88m84á41š 87C69h45r31a52s55t90n32ý 2331734221733

Btw. dovážet se bude

http://www.autorevue.cz/lada-vesta-miri-do-evropy-v-nemecku-na-ni-cekaji-testy

0/0
27.8.2015 20:57

T39o88m24á62š 14C75h35r46a37s39t11n98ý 2361104351553

A takhle vypadá ta seriová :))

http://www.autorevue.cz/seriova-lada-vesta-odhaluje-interier-nevypada-spatne

+3/0
27.8.2015 20:54

P80e35t27r 11S89k10o45k21a25n 3589609703119

Vypada to jak Dacie , ale podle mne auto na vesnici nekam dobry. Zalezi na cene.

+2/−1
27.8.2015 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.