Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: S prehistorickými žigulíky je konec, tahle paráda je ruská lada

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management, ve kterém hrají důležitou roli i Češi, uvádí značku do 21. století. Lada Vesta, která míří do prodeje, se představuje jako šmrncovní kombík do přírody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i18c36h60a62l 46J52a52r98o80š 7274360732495

Musí to dostat cenou pod Dacii, jinak si neškrtnou.

0/0
3.11.2015 12:10

J78a37r65o74s96l54a73v 38K32o16r88u98b 3172914199420

Hlavny dovod preco by som ju kupil je 4x4, bez neho jeho samotne urcenie straca vyznam

0/0
1.11.2015 2:14

P86e26t21r 49P50e41t74ř86í78k 3221970691188

no tak šestnástistovka žigulík, kterej jsme měli v 77-tým byl parádní kočár na svou dobu, takže bych vše ruské nezatracoval...;-)

+1/0
29.10.2015 15:42

J84a85n 51L79u79k19á54š 7867903443552

On byl paradni kocar hlavne z toho duvodu, ze dle rozhodnuti RVHP se tu jine auto srovnatelne velikosti koupit nedalo, pokud jste teda nemel prebytek tuzexovych bonu.

+1/0
29.10.2015 18:12

Z29d39e85n29ě70k 63D39u59f43e65k 2924114258

Tak šup šup vyrábět, vypadá to podstatně lépe než NIVA a hlavně mnohem lépe než DACIA DUSTER. Otázka je jak to bude s pohonnou jednotkou, a kdo jim ji bude v kooperaci dělat, zda Renault, či zda Nissan.

0/0
29.10.2015 13:24

L33a97d46i61s77l94a83v 55V13a30s46i29c47k28a 3362822647542

no nazdar- to si koupi jenom masochista a obdivovatel všeho ruského.......

+1/−2
3.9.2015 11:38

G94e80o65r30g 21K54o54m26b25e82r47e36c 9514901846361

proc nenapisou ze zatim stoji Steve Martin co navrhoval Volva a Mercedesy? -

Jetzt hat Steve Martin auf der Moscow Offroad-Show einmal mehr bewiesen, dass das,  was er seinerzeit bei Volvo und Mercedes geleistet hat, auch auf Fahrzeuge der russischen Marke zu übertragen ist. -

http://www.n-tv.de/auto/Unglaublich-aber-Lada-article15815426.html

+4/0
2.9.2015 16:20

F56r81a71n91t19i94š59e98k 25N19o48v98á33k 6441125766771

Protože je třeba kopat do Ruska. Vše Ruské musí být špatné. Přiznat, že nejde jen o plán nějakého magora, ale projekt realitiscký, za kterým stojí nesmírně schopný manager se nehodí do propagandy.

+3/−1
28.10.2015 10:27

P21e97t29r 59M12a86r90e17č61e79k 1113181769778

"Paráda" ? Tahle překopaná Dacie ? ;-D

+2/−1
30.8.2015 19:21

J54o44s21e71f 53N21o71v45á98k 7317657142128

Líbí. Motory zřejmně budou s Renaulta.

0/0
29.8.2015 18:58

P16e54t91r 79M79a70r57e40č92e64k 1753531949798

Vždyť je to celé Dacia , tedy chcete-li Renault :-) ..

+2/−1
30.8.2015 19:20

S84v56a25t58o89p48l40u93k 64S22i72l58n65ý 4162746979978

Už vidím, jak si Rusové budou mlaskat, že kupují pravý ruský vůz a přitom budou kupovat jen trochu líbivější Dacii ;-)

0/−1
6.9.2015 22:36

O92n97d84ř84e61j 68S98t31a47r28o47c61h 5780443272584

Z boku docela dobrý, zezadu a zepředu se mi to ale nelíbí. Je to něčemu strašně podobné...

0/0
28.8.2015 11:29

M40a85r87t83i72n 75R64a70y21m89a79n 4172318153518

Tak designove to neni uplne spatne, naopak auto je celkem libive. Symetricke prolisy pri pohledu z boku jsou urcite zajimave. Co se detailu tyka to vypada taky pekne, ty oranzove linky v interieru jsou paradni. Urcite zajimavejsi interier nez vetsina fadnich VW. Jeste si pockat jak na tom bude jizdne. Asi bych ani neocekaval, ze to bude spicka ve sve tride co se jizdnich vlastnosti tyka, ale prumer by se hodil. Aby byly dobre dimenzovane brzdy a podvozek robustni. A uvidime co ukazou casem prvni testy a spolehlivost.

+1/0
28.8.2015 10:20
Foto

M64i93r66o81s54l19a93v 33S86t25e36i52n30e91r 4420842770546

Pokud máte garáž, nic proti tomu, ale v zimě s tím nesmíte na silnici, která se solí. Moskvič mé sestry měl po 6 letech sežrané prahy, švakr je vylil betonem.

Jinak u auta je vnější paráda až to poslední- v provozu oceníte úsporný a spolehlivý motor, převodovku a podvozek. O tom se recenzent příliš nešíří.

Podle všeho to bude opět Renault, takže Oltcit a Dacia vás pozdravují!

+2/−4
28.8.2015 9:50

R98i34e29d85e23l 35J27i43ř23í 6723708883912

Olcit je Citroen , hlavo. A na rozdíl od adolfwagenu , nevím , že by po 40 000 km Renaultu praskaly rozvodové řetězy.

+1/0
28.8.2015 19:46

P10e42t76r 81N66ě22m61e71č48e46k 1622114682453

......aneb ukradli jsme od všeho kousek....Rv

+3/−1
28.8.2015 8:39

G32e44o77r78g 14K12o62m32b79e31r77e80c 9414641216951

vite kdo je Steve Martin?  (ne ten herec) asi tezko. A kdo krade o tom by se dalo diskutovat.

0/0
2.9.2015 16:18

J30a61r97o33s36l19a52v 19K74a72d25l81e59c 5861669842541

R^

0/0
28.8.2015 8:34

K89a93r98e44l 92V65a86c38h77u61t 9553142859803

Jak to Mitsubishi, tak i tato ruská Lada určitě vypadá zpředu mnohem líp, než ta marně vychvalovaná nová KIA Sportage! ... (ta se prostě designově hoóóódně nepovedla!;-D - auto, které nemá "tvář" si sice nějaké zákazníky najde, ale prodejní trhák to určitě nebude).

0/−1
28.8.2015 8:04

K96a60r52e25l 11V12a45c18h23u90t 9683142419853

Mimochodem, i Lexus RX kopíroval čumák ... ;-)!!

0/0
28.8.2015 8:06

J80o71s92e63f 91K36r51o70u22p60a 1369942206938

Však on i "žigulík" svého času patřil u nás mezi parádní autaR^

+6/−2
28.8.2015 7:58

K58a57r96e15l 88V91a28l30i16š 7719656828182

Kde to proboha zase okopírovali? 8-o

+3/−4
28.8.2015 2:39

J80o80s17e75f 88K34r11o57u15p68a 1909212596398

Přečtěte si navazující článek;-)

+2/0
28.8.2015 7:59

P36e48t91r 87F15r91i50č 2599646930625

Nevypadá to sice nezajímavě, ale nelíbí se mi to jako většina dnešních aut. A tím, že už to nebude typicky důkladné, jednoduché a bezúdržbově ruské (jako byly třeba Moskviče řady 40/412 nebo Volhy 21) tak už to taky nebude žádný zázrak. Takže i nadále zůstanu věrný své 28let staré Ladě 21072, což sice také už není nějaký zázrak, jezdí to za 10l/100km, kufr to má malý, ale v případě potřeby to ještě umí jezdit i po poli a hlavně si toho pomalu nemusím všimnout, díly doslova "za hubičku" (např. přední brzdový kotouč jsem loni kupoval za 330,-Kč/ks, brzdové destičky 145Kč/celá sada atd.) a ono to pořád ještě jezdí a jezdí a jezdí...

Jsem docela zvědavý, jestli se tahle moderní auta (nejen ruská, ale celkově) dožijí stejných úspěchů jako např. Moskvič 412 z roku 1971 ve zcela původním stavu (bez vyvařování a s původním lakem, najeto cca 100.000km), kterého jsem měl možnost fotit letos na srazu moskvičů nebo Volha 21 z roku 1963, kterou jsem viděl před 3 roky na jedné výstavě také zcela původní, navíc s ní majitel stále jezdil jako s běžným autem a dokonce za ní tahal i vlek - po Německu i u nás, majitel je Čech žijící v Německu.

+3/−2
27.8.2015 23:32

J24i49ř67í 59S65c30h97w19a27c69h 8888144848466

Jakékoliv moderní auto co za 40 let najede 100.000 km je taky "bezúdržbové".

+2/0
27.8.2015 23:37

J70i19ř46í 53S88c16h92w39a61c91h 8818244828596

ještě dodám, že Moskvič 408/412 byl hroznej "shit" i v době kdy se vyráběl. To co se možná ušetřilo na údržbě, sežral dvakrát v benzínu.... Š 120 byl oproti tomu "moderní" stroj....

+3/0
27.8.2015 23:43

P89e66t31r 26F23r22i74č 2839426970495

Ať už 408 nebo 412 se kromě jiného vyráběla o víc jak o 10let dříve než Š120, takže srovnávat...no budiž. Osobně jsem začínal v´80 roce na otcově čtyřoké 408 (takže obsah 1.300ccm) z roku ´69 a sice jsem jezdil za 10l/100Km (nebo taky za 17l/100 když sem tomu hodně šlapal na přezky), ale moje zkušenost s ním byla taková, že kde škodovky končily, tak já s moskvičem začínal (zimní podmínky, topení, jízda v terénu, tahání přívěsů atd). A co se týká 412 (1.500ccm) a novějšího 2140 (což byla jen maličko převlečená 412) - měl jsem možnost si je odzkoušet a výkonově tomu měla co stačit i LADA 1.600. Takže já osobně z vlastních zkušeností rozhodně nemohu o moskvičích prohlásit, že to byl "shit" (na rozdíl třeba od škodovek).

+2/−1
28.8.2015 0:06

D47a91l12i41b68o46r 43P17r50o44c81h14á16z74k87a 5691848866742

Tak my jsme si Moskviče celkem užili.. Shnilé blatníky, shnilé prahy, bez vyvařování to nešlo, jinak by člověk šoupal nohama o silnici. Ale jako auto., které odvozilo hromadu materiálu na stavbu celkem šlo.

0/0
2.11.2015 7:44

J76a50r46o47s28l59a48v 72K90a71d71l85e75c 5481149502231

Ve své době se benzin neřešil a když má někdo volšový nohy nakakáno v hlavě, tak mu nepomůže nic.

0/0
28.8.2015 8:34

P90e96t92r 54F48r17i41č 2259176620245

Nevěřte tomu.

Relativně bezúdržbová byla auta bez počítačů, bez elektroniky, s jednoduchými starými motory a jednoduchými podvozky (Volhy, Moskviče,Wartburgy, Trabanty, částečně i Š 120 a starší). Taková auta bylo možné klidně odstavit i na 5 let na louku a po nalití benzinu a dodání nabité baterie jste opět bez jakýhkoli dalších servisních úkonů odjel a auto jelo, brzdilo atd. Vlastnoručně odzkoušeno, nejvděčnější na to jsou auta dvoutaktní, ta to snášejí nejlíp. 

Jakékoli moderní auto (bez ohledu na stav tachometru) odstavíte na více jak půl roku a nejen že neodjedete (protože jak se vybije baterka, tak zkolabuje řídící jednotka a pak už jedině oprava v servisu), ale aby to motor přežil, tak musíte vyměnit všechny oleje (na původní byste to zadřel) atd. A to nemluvě o tom, že i kdyste to auto nakrásně rozchodil, na nějaké ABS, ESP a pod. klidně zapomeňte, protože se mezitím rozsypou (zarezatí, shnijí) čidla. Moderní auta totiž nejsou ani tak závislá na počtu najetých kilometrů, ale na čase. Proto taky z tzv. moderních aut nikdy nebudou veterány - až odejdou elektronické díly a nebude jejich výroba, ta auta dojezdí sama od sebe, protože nepůjdou opravit.

+3/−1
27.8.2015 23:56

J50i35ř52í 89S95c67h30w97a10c53h 8828804298726

Já měl samozřejmě na mysli auto, co najede za 40 let 100.000 průběžně. Tedy v zimě zřejmě jezdit nebude, takže hnít bude minimálně.

Lidi si nekupují auta, aby někde pět let stála a jestli z nich za 40 let bude nebo nebude veterán je asi příliš nezajímá.

A  pár veteránů z těch dnešních aut samozřejmě zase bude. S vynaložením určité větší námahy než je prostá výměna součástky za součástku lze opravit v podstatě úplně všechno.....náhrada, úprava atd. atd.....;-)

+1/0
28.8.2015 10:45

M51a45r78t57i16n 65Ž12e34l73i77n86s93k29ý 9378439159322

Pripomina mi to neco na zpusob Nissan Qashqai ... Nad AvtoVAZ by dnes mela mit vetsinovou kontrolu aliance Renault - Nissan ... takze by ta podoba mela i logicky duvod. Jestli dodrzi jejich kvalitu, tak to muze byt solidni auto. Uvidime ... .

Prupovidky o neschopnosti Rusu vyrabet auta, ze jim musi nekdo pomahat ... no ... jaka auta vyrabime my? Auto dnes uz neni jednoducha masina jako pred 100 lety ... .

+1/0
27.8.2015 23:10

M21a96r33t32i65n 28Ž81e88l18i27n15s50k68ý 9178269729812

... a eru minulou nemuzem smazat ani my, ani Rusove ... .

0/0
27.8.2015 23:33

J96i71ř62í 66S11c95h22w25a60c73h 8128124478926

a kdopak za to může, že bez Němců neumíme ani my vyrobit pořádný auto?

Jen jsme se poučili asi o 20 let dříve....

0/0
27.8.2015 23:48

M64a94r31t71i82n 94Ž50e85l26i95n67s96k48ý 9958839159702

Co ja vim ... Zapadni zeme, co nas darovaly Nemcum, nase lidi sklamaly a posunuly ke komunistum?

0/−1
28.8.2015 0:17

J69i30ř47í 40S70c51h64w19a11c20h 8168144538786

Šoudruh Žiška a Jirásko za to může.....

0/0
28.8.2015 0:22

M86a69r34t50i54n 47Ž45e42l77i40n20s54k65ý 9988139579262

Jsme si urvali nejprumyslovejsi cast Rakouska-Uherska, a pak byla urvana nam ... otazkou je, jestli by nas silnejsi zeme stejne neprevalcovaly a nekoupily nase automobilky, ktera z mensich zemi nasi velikosti ma dodnes nejakou skvelou automobilku?

0/−1
28.8.2015 0:51

P41e55t13r 42M81i98c61h92a52l 2650614811842

Nevypadá to špatně. Ale u Renaultu kříženého s Žigulíkem bych byl asi opatrný.

+4/0
27.8.2015 22:26

R43i80e72d27e80l 37J23i54ř38í 6663358373522

Hodně lidí si dělalo a dělá pr..l z dácie. Ale podívejte se na prodej v Evropě , podívejte se , kolik jich jezdí v německu.Koupit si auto za milión a za tři , čtyři roky ho prodat za maximálně dvěstě tisíc ? Proč ?

+10/−2
27.8.2015 21:15

J16a29n 26Ř85e65z16n52í93č74e58k 3491461143700

Přesně.

+1/0
27.8.2015 22:06

J71i57ř12í 80S82c59h91w96a38c81h 8488274758436

vůbec nejde o nějaké dělání si pr.ele z Dacie, to je prostě šunt úměrný nízké ceně. Pro někoho, kdo chce za více peněz něco lepšího, je úplně jedno, kolik se těch Dacii prodá v Německu nebo kdekoliv jinde....

+9/−1
27.8.2015 22:16

P70a12v87e77l 14V39e92b41r 2755667986556

Cele kouzlo puvodni i soucasne Dacie bylo o spolupraci s Renaultem. Stejne tak by to Rusaci nezvladli sami. Sice si muzou najmout zahranicni designery, ale kvalita zpracovani bude vzdycky hrozna, Rusak proste neumi udelat nic poradne........

+3/0
27.8.2015 22:21

R38i89e68d32e32l 79J75i66ř50í 6963368853512

Mám takový pocit ,  že toto je taky s Renaultem.

0/0
28.8.2015 4:57

P76a59t19r89i44k 46K48o39v19a32ř71í69k 6717416740766

a proc ne? za neco ty prachy utratit musim ne? ;-)

0/0
28.8.2015 7:24

L40u80d44v81í37k 30G11a38j16d58o67š51í19k 2915733754122

Nikdo si z Dacie pr... nedělá.

Je to jednoduše auto cílené na velký segment uživatelů, pro které je cena tím jediným a nejdůležitějším parametrem. Ten segment zákazníků je dosti početný. To je celé. O kvalitě nebo nekvalitě prodejnost nic nevypovídá. Ta vypovídá jen o tom, že se koncept dobře trefil do cíleného segmentu.

0/0
28.10.2015 12:28

T36o37m79á83š 50K41u29c60h25a29ř 3677961618601

Auto za milion nestojí za 4 roky 200k.

Ojetou Dacii už nekoupí nikdo.

0/0
28.10.2015 21:49

T47o11m88á20š 25C90h13r23a55s57t79n83ý 2851774951303

Btw. dovážet se bude

http://www.autorevue.cz/lada-vesta-miri-do-evropy-v-nemecku-na-ni-cekaji-testy

0/0
27.8.2015 20:57

T26o57m94á67š 45C14h94r92a88s49t24n30ý 2211114431413

A takhle vypadá ta seriová :))

http://www.autorevue.cz/seriova-lada-vesta-odhaluje-interier-nevypada-spatne

+3/0
27.8.2015 20:54

P53e96t30r 50S29k81o57k83a97n 3229809323139

Vypada to jak Dacie , ale podle mne auto na vesnici nekam dobry. Zalezi na cene.

+2/−1
27.8.2015 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.