Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Darebák proti mazánkovi: Opel Corsa OPC kontra Volkswagen Polo GTI

Kůň je tak dobrý, jak udatného má jezdce, o tomhle rozdováděném duu to platí taky. Oba vozy jsou pekelně rychlé, ale odlišnější charaktery jen těžko najdete. Polo GTI je na čistou, chirurgicky přesnou profesorskou jízdu. Do Corsy OPC potřebujete sedativa, je to neurvalec. Chuligán, kterému se zdráháte svěřit manželku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o33s20e61f 83N43o65v39á97k 7917577232538

Kdysi jsem jezdil s Kadety. Motory od 1,3 po1,6. Spotřeba max. 5,5 litru spíš níže. EU norma asi 2. Může mi někdo vysvětlit proč když auta žerou o litr víc jsou méně ekologicky závadná? To se ten litr benzínu navíc odpaří a není spálen?

0/0
29.8.2015 18:47

J72o28s21e35f 69N81o45v35á15k 7417157872588

Omlouvám se, tohle patřilo pod jiný článek. Ale kdyby někdo znal odpověď....

0/0
29.8.2015 18:51

J33i79ř22í 43S50c71h92w69a47c13h 8668564988726

nevím, o jaké období se pod pojmem "kdysi" skrývá. ale pokud se jednalo o benzínové motory a spotřeba není poněkud idealizovaná, protože běžné spotřeby malých aut třeba z 80 let se pohybovaly právě o ten litr výše ;-).

Auta  například z 80. let měli jednu zásadní výhodu a to byla hmotnost. Opel Kadett 1.3 z roku 1980 měl jen nějakých 850 kg. Dnešní auta této kategorie jsou o dost větší a vybavenější a proto mají o cca 300 kg více. To se na spotřebě musí projevit. Také průměrné rychlosti "kdysi" byly dříve o dost nižší. Kdybyste dnes s těmi Kadetty jezdil třeba třetinu nájezdu po dálnici 120-130 km/hod, tak byste rázem byl ne o litr ale tak o tři výše. ;-)

0/0
29.8.2015 19:25

J43a44k64u60b 56K23o53s 3486632160874

Trochu nechápu to nadšení z auta které blbě zatáčí, na rovince nedrží směr a nepohodlně se v něm sedí. Polo by z toho mělo vyjít o koňskou délku napřed.

+1/0
29.8.2015 0:16

D83e62j56a35n 60T28a77d55i94c 7832426597847

0-100 za 6.8 mne to prijde strasne line na to, ze to jsou "sportovne ladena" auta. Jinak kdybych si mel vybrat, tak zvolim VW i kdyz koncern nemusim.

0/0
28.8.2015 15:47

J58i17ř50í 60S13c79h17w68a23c82h 8718904698756

bohužel to nejsou žádné lehké váhy, jsou to normální auta se spoustou těžké výbavy s trošku vyšším výkonem....kdyby měli pod tunu, bylo by to o něčem jiném.

0/0
28.8.2015 16:05

V54í41ť45a 79K40r58u36t61i87š 1400234225527

Jde o sportovně laděné auta, ne sporťáky. Tzn. Auta, která v rámci velikostní a cenové třídy nabídnou nadprůměrné svezení, při respektování velikosti a jízdních výkonů větších modelů.

0/0
28.8.2015 16:53

P48e77t53r 76U59l11l15m74a97n15n 2127878597362

"A vítěz? Rozum velí GTI, cit OPC." Zajímavé je, že takto dopadá jakékoliv srovnání auta od koncernu VW, proti autu mimo tento koncern a to napříč magazíny. Např. Audi TT RS vs BMW M1 coupe, či Golf GTI vs Ford Focus RS. Vždy autor popíše koncernové auto, jako auto technicky a jízdními vlastnostmi dokonalé, ale absolutně bez citu. Kdy s tím konečně začně koncern něco dělat?

0/0
28.8.2015 15:40

J24i48ř73í 62S69c57h12w10a63c48h 8628284368316

a proč by s tím měl něco dělat? Asi tak třetině potencionálních zákazníků ta "vyváženost", kterou tedy někdo nazývá "nuda" vyhovuje. Z těch zbývajících 2/3 osloví nějaká "odchylka od nudy" 10% ale zbývajícím se to nelíbí protože "tato odchylka" zase přináší nějakou nerovnováhu či vlastnost, kterou zrovna oni preferují, takže z nich dalších 20% by raději jinou "odchylku z nudy", která se nelíbí těm zbývajícím atd atd. Takže ve výsledku si zbývajících 66% trhu rozdělí 10-20 "nenudných chuligánů" ;-)

Výše uvedená čísla jsem si vymyslel jen jako příklad....

0/0
28.8.2015 16:02

J54i62r30i 88F66i63n30k 6457389947408

No, ve třídě těchto malých hatchů koncern vždycky hrál na druhé housle, na první hrálo Renautl Clio.

U hot hatchu už měl lepší pozici Golf GTI, jenže zas tu byl Megane RS...

Takže většina zákazníků tu nevychovanost rychlých hatchbacků ocení...

0/0
28.8.2015 18:14

J68o70s79e42f 39D76o52l97e10ž81a72l 1906487591

Tak Clio i Megane RS jsou považováni za jedny z nejlepších řidičských aut ve své třídě, ale obzvlášť u toho Meganu bych byl celkem překvapený, kdyby celkové prodeje byly větší, než u Golfu GTI...

0/0
28.8.2015 19:08

V82í90ť75a 52K22r21u48t85i47š 1750604485677

Třída malých HH je dodnes naprosto okrajová, protože ceny těchto aut jsou jen nepatrně nižší, než u nižší střední, viz. Fiesta ST a Focus se stejným motorem. A kdo si dnes vzpomene na Polo G40, které s preplnovanou 1.3-kou předběhlo to Clio Rs o nějakých 13 let?

Golf Gti je podobně jako jiná auta této kategorie naprosto univerzálne použitelné auto s výkonnějším motorem, někde dokonce v karoserii combi (Focus, Octavia...). Megane RS je už ultimativnejsi auto třídy Golf R, Leon Cupra, Focus RS nebo CTR.

0/0
28.8.2015 21:28

J69o68s25e93f 13D44o66l38e87ž40a29l 1306187841

Koncern je obecně zaměřen spíše na konzervativnější zákazníky, kteří ten "cit" v autě prostě tolik nehledají, takže dokud těchto lidí bude na trhu dostatek, VW nemá potřebu s tím něco dělat...

0/0
28.8.2015 17:05

P89e38t50r 17U80l39l69m85a81n29n 2307838417662

Na mne jsou tato auta příliš malá, ale už jenom kvůli vzoru sedadel "babiččcin ubrus" u VW bych šel raději do Opelu. Celkově na mne působí interiérem ten Opel mnohem lépe.

0/0
28.8.2015 15:32

J78i38ř84í 37S41c65h78w87a14c91h 8548124448326

už jenom kvůli vzoru "kilt skotského bojovníka" ;-) a vlastnosti, že auto jede tam, kam já chci, raději Polo.....

+1/−1
28.8.2015 15:41

Z63b39y56š90e98k 88N17o20v50o46t24n36ý 4365343622897

ježiš jak já bych se je chtěl oba dva vyzkoušet.......

+1/0
28.8.2015 13:22

V73i31k21t91o78r 55K17o79š30k23a 4532550177459

Za mě Opel i když vím jaký je to neřád. Ale Polo GTI je fakt nuda. Už jenom ty sesle a volant u Opla jsou bomba....

+5/0
28.8.2015 12:55

J43i87ř44í 37Z72ý16k28a 9209653781470

včera jsem to Polo GTI viděl v TV pořadu Autosalon ... když ukázali záběr na motor, který trošku protočili, tak mě polil studený pot. Horší zvuk motoru jsem ještě neslyšel. To i můj jednoválcový zahradní rotavátor s Honďáckým motorem má ve vyšších otáčkách hezčí zvuk.

Holt se to pak dohání vrčením reproduktorku Rv

0/0
28.8.2015 12:41

J87i82ř46í 18S37c18h94w93a90c10h 8818654528476

tak samozřejmě, vždyť je to přece atmosféra (ten rotavátor).....;-)

0/0
28.8.2015 14:14

A76l44e91š 19L86i96s95o89v16s89k91ý 9469288622532

"Nemá hlas, výbušnost, ani dramatický vzhled. I když zrovna kola a propracované přední lampy s červenými prvky,..." srandovni marketingovy kecy. Hazu bobek na to jaky ma auto hlas a jestli pusobi dramaticky nebo lyricky. Todle jsou reci jak u hracek pro velky kluky.

+1/0
28.8.2015 11:02

P60e54t21r 55U22l41l67m34a43n22n 2847448607232

A co tato dvě auta jsou?

0/0
28.8.2015 15:33

J54i43ř15í 77S84c35h38w83a28c56h 8918504908916

Údaj výkonu a hlavně kroutícího momentu bez otáček při jakých je dosahován má (tedy alespoň pro mne) velmi omezenou informační hodnotu....Rv

+4/0
28.8.2015 10:26

J39a27n 44C71o75n41s46t48a37n54t95i34n 1452761663750

;-D tak o vítězi už pár let rozhodují výsledky v rally MS, že :-)

+1/−1
28.8.2015 9:47

M73a21r60e39k 92P44e58t40e49r 4768285324704

Jako kdyby Opel ve WRC jezdil, že.

+3/0
28.8.2015 10:10

J92i97ř30í 90B75a41r13t93á49k 9720835818184

to je hodne recnicka poznamka, ne? ja si auto kupuju podle toho, jak mi celkove vyhovuje, vysledky v rally jsou mi ukradene, rally s nim nepojedu

+6/0
28.8.2015 10:23

J93a77n 33C87o10n92s16t60a80n27t38i39n 1612461823850

samozřejmě máte pravdu, chlapi. každopádně rovnocenně srovnávat tyto dva vozy je PODLE MĚ úplně mimo mísu. pokud je u opelu popisovaná jako výhoda nejistota v každé zatáččce, tak potěš koště (možná proto tu rally nejezdí ;-D)

0/0
28.8.2015 10:31

M40a35r63t28i26n 65H60a96r14t53i10g 9359714792706

Tak ono je hlavně divný, že je jako nevýhoda popisován mechanický samosvor. Něco mi říká, že výsledek testu byl znám dřív než si autor převzal klíčky od aut...

0/0
30.8.2015 22:24

A87l55e21x 36K64o62u26b88a 6270382634411

Rally speciál a sériově vyráběné auto mají stejnou leda holou kastli, jinak jsou úplně jiné... 

kat A speciál stojí několik mega a má k tomu důvod ;-€

+1/0
28.8.2015 12:00

V27i12k61t46o78r 65K21o63š41k57a 4272880767219

Srovnávat auta na Rally a ještě k tomu WRC s běžným autem pro masu, může jen blázen.

+2/0
28.8.2015 12:53

V71á89c95l48a15v 35P18a47v66e50l 9160355551309

No zase až tak to není pravda.:-) Když VW vyrobil "civilní" Polo s názvem WRC, na trhu se po něm zaprášilo.;-) Btw: Také mám nové Polo.:-)

+1/0
28.8.2015 14:37

J77i19r74i 10F86i11n29k 6797129917638

Takže vítězem posledního desetiletí je Citroen...R^

0/0
28.8.2015 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.