Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Darebák proti mazánkovi: Opel Corsa OPC kontra Volkswagen Polo GTI

Kůň je tak dobrý, jak udatného má jezdce, o tomhle rozdováděném duu to platí taky. Oba vozy jsou pekelně rychlé, ale odlišnější charaktery jen těžko najdete. Polo GTI je na čistou, chirurgicky přesnou profesorskou jízdu. Do Corsy OPC potřebujete sedativa, je to neurvalec. Chuligán, kterému se zdráháte svěřit manželku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o34s48e85f 37N69o51v63á35k 7547397842438

Kdysi jsem jezdil s Kadety. Motory od 1,3 po1,6. Spotřeba max. 5,5 litru spíš níže. EU norma asi 2. Může mi někdo vysvětlit proč když auta žerou o litr víc jsou méně ekologicky závadná? To se ten litr benzínu navíc odpaří a není spálen?

0/0
29.8.2015 18:47

J13o77s85e69f 29N74o34v74á35k 7297737152548

Omlouvám se, tohle patřilo pod jiný článek. Ale kdyby někdo znal odpověď....

0/0
29.8.2015 18:51

J59i78ř63í 56S78c87h26w81a35c49h 8538914758196

nevím, o jaké období se pod pojmem "kdysi" skrývá. ale pokud se jednalo o benzínové motory a spotřeba není poněkud idealizovaná, protože běžné spotřeby malých aut třeba z 80 let se pohybovaly právě o ten litr výše ;-).

Auta  například z 80. let měli jednu zásadní výhodu a to byla hmotnost. Opel Kadett 1.3 z roku 1980 měl jen nějakých 850 kg. Dnešní auta této kategorie jsou o dost větší a vybavenější a proto mají o cca 300 kg více. To se na spotřebě musí projevit. Také průměrné rychlosti "kdysi" byly dříve o dost nižší. Kdybyste dnes s těmi Kadetty jezdil třeba třetinu nájezdu po dálnici 120-130 km/hod, tak byste rázem byl ne o litr ale tak o tři výše. ;-)

0/0
29.8.2015 19:25

J51a25k74u73b 45K38o50s 3866412250704

Trochu nechápu to nadšení z auta které blbě zatáčí, na rovince nedrží směr a nepohodlně se v něm sedí. Polo by z toho mělo vyjít o koňskou délku napřed.

+1/0
29.8.2015 0:16

D74e79j49a70n 90T14a74d80i81c 7192726107787

0-100 za 6.8 mne to prijde strasne line na to, ze to jsou "sportovne ladena" auta. Jinak kdybych si mel vybrat, tak zvolim VW i kdyz koncern nemusim.

0/0
28.8.2015 15:47

J75i50ř67í 60S77c37h42w77a52c64h 8818594608556

bohužel to nejsou žádné lehké váhy, jsou to normální auta se spoustou těžké výbavy s trošku vyšším výkonem....kdyby měli pod tunu, bylo by to o něčem jiném.

0/0
28.8.2015 16:05

V37í75ť14a 71K46r48u85t13i18š 1760214435447

Jde o sportovně laděné auta, ne sporťáky. Tzn. Auta, která v rámci velikostní a cenové třídy nabídnou nadprůměrné svezení, při respektování velikosti a jízdních výkonů větších modelů.

0/0
28.8.2015 16:53

P77e20t92r 98U78l24l95m96a94n70n 2887198137812

"A vítěz? Rozum velí GTI, cit OPC." Zajímavé je, že takto dopadá jakékoliv srovnání auta od koncernu VW, proti autu mimo tento koncern a to napříč magazíny. Např. Audi TT RS vs BMW M1 coupe, či Golf GTI vs Ford Focus RS. Vždy autor popíše koncernové auto, jako auto technicky a jízdními vlastnostmi dokonalé, ale absolutně bez citu. Kdy s tím konečně začně koncern něco dělat?

0/0
28.8.2015 15:40

J91i31ř24í 67S21c39h58w46a14c77h 8478354608916

a proč by s tím měl něco dělat? Asi tak třetině potencionálních zákazníků ta "vyváženost", kterou tedy někdo nazývá "nuda" vyhovuje. Z těch zbývajících 2/3 osloví nějaká "odchylka od nudy" 10% ale zbývajícím se to nelíbí protože "tato odchylka" zase přináší nějakou nerovnováhu či vlastnost, kterou zrovna oni preferují, takže z nich dalších 20% by raději jinou "odchylku z nudy", která se nelíbí těm zbývajícím atd atd. Takže ve výsledku si zbývajících 66% trhu rozdělí 10-20 "nenudných chuligánů" ;-)

Výše uvedená čísla jsem si vymyslel jen jako příklad....

0/0
28.8.2015 16:02

J72i41r90i 49F43i91n63k 6667589657128

No, ve třídě těchto malých hatchů koncern vždycky hrál na druhé housle, na první hrálo Renautl Clio.

U hot hatchu už měl lepší pozici Golf GTI, jenže zas tu byl Megane RS...

Takže většina zákazníků tu nevychovanost rychlých hatchbacků ocení...

0/0
28.8.2015 18:14

J44o64s57e42f 15D25o62l43e65ž92a80l 1926187101

Tak Clio i Megane RS jsou považováni za jedny z nejlepších řidičských aut ve své třídě, ale obzvlášť u toho Meganu bych byl celkem překvapený, kdyby celkové prodeje byly větší, než u Golfu GTI...

0/0
28.8.2015 19:08

V13í85ť41a 16K25r61u53t63i13š 1340624785487

Třída malých HH je dodnes naprosto okrajová, protože ceny těchto aut jsou jen nepatrně nižší, než u nižší střední, viz. Fiesta ST a Focus se stejným motorem. A kdo si dnes vzpomene na Polo G40, které s preplnovanou 1.3-kou předběhlo to Clio Rs o nějakých 13 let?

Golf Gti je podobně jako jiná auta této kategorie naprosto univerzálne použitelné auto s výkonnějším motorem, někde dokonce v karoserii combi (Focus, Octavia...). Megane RS je už ultimativnejsi auto třídy Golf R, Leon Cupra, Focus RS nebo CTR.

0/0
28.8.2015 21:28

J74o20s28e35f 72D58o64l76e74ž11a13l 1986627841

Koncern je obecně zaměřen spíše na konzervativnější zákazníky, kteří ten "cit" v autě prostě tolik nehledají, takže dokud těchto lidí bude na trhu dostatek, VW nemá potřebu s tím něco dělat...

0/0
28.8.2015 17:05

P90e94t98r 90U48l81l49m39a16n31n 2607438147572

Na mne jsou tato auta příliš malá, ale už jenom kvůli vzoru sedadel "babiččcin ubrus" u VW bych šel raději do Opelu. Celkově na mne působí interiérem ten Opel mnohem lépe.

0/0
28.8.2015 15:32

J80i60ř32í 79S35c75h86w32a47c67h 8188434538336

už jenom kvůli vzoru "kilt skotského bojovníka" ;-) a vlastnosti, že auto jede tam, kam já chci, raději Polo.....

+1/−1
28.8.2015 15:41

Z38b84y37š16e61k 75N62o67v14o43t23n96ý 4985453142957

ježiš jak já bych se je chtěl oba dva vyzkoušet.......

+1/0
28.8.2015 13:22

V73i38k54t16o94r 23K77o33š72k85a 4962670567409

Za mě Opel i když vím jaký je to neřád. Ale Polo GTI je fakt nuda. Už jenom ty sesle a volant u Opla jsou bomba....

+5/0
28.8.2015 12:55

J82i14ř38í 25Z11ý31k93a 9539803371940

včera jsem to Polo GTI viděl v TV pořadu Autosalon ... když ukázali záběr na motor, který trošku protočili, tak mě polil studený pot. Horší zvuk motoru jsem ještě neslyšel. To i můj jednoválcový zahradní rotavátor s Honďáckým motorem má ve vyšších otáčkách hezčí zvuk.

Holt se to pak dohání vrčením reproduktorku Rv

0/0
28.8.2015 12:41

J22i56ř88í 65S38c75h51w28a51c92h 8798884468376

tak samozřejmě, vždyť je to přece atmosféra (ten rotavátor).....;-)

0/0
28.8.2015 14:14

A24l16e14š 43L75i78s93o20v72s59k18ý 9689828432812

"Nemá hlas, výbušnost, ani dramatický vzhled. I když zrovna kola a propracované přední lampy s červenými prvky,..." srandovni marketingovy kecy. Hazu bobek na to jaky ma auto hlas a jestli pusobi dramaticky nebo lyricky. Todle jsou reci jak u hracek pro velky kluky.

+1/0
28.8.2015 11:02

P11e30t56r 27U21l82l65m88a67n44n 2207558487152

A co tato dvě auta jsou?

0/0
28.8.2015 15:33

J47i13ř25í 90S87c85h24w88a20c15h 8588104118836

Údaj výkonu a hlavně kroutícího momentu bez otáček při jakých je dosahován má (tedy alespoň pro mne) velmi omezenou informační hodnotu....Rv

+4/0
28.8.2015 10:26

J38a56n 69C91o17n45s49t72a32n71t34i53n 1572261463980

;-D tak o vítězi už pár let rozhodují výsledky v rally MS, že :-)

+1/−1
28.8.2015 9:47

M64a32r55e15k 34P56e92t76e94r 4568675224194

Jako kdyby Opel ve WRC jezdil, že.

+3/0
28.8.2015 10:10

J50i67ř21í 80B80a59r20t73á27k 9480125648744

to je hodne recnicka poznamka, ne? ja si auto kupuju podle toho, jak mi celkove vyhovuje, vysledky v rally jsou mi ukradene, rally s nim nepojedu

+6/0
28.8.2015 10:23

J79a52n 66C43o38n96s52t21a49n35t54i95n 1592811633920

samozřejmě máte pravdu, chlapi. každopádně rovnocenně srovnávat tyto dva vozy je PODLE MĚ úplně mimo mísu. pokud je u opelu popisovaná jako výhoda nejistota v každé zatáččce, tak potěš koště (možná proto tu rally nejezdí ;-D)

0/0
28.8.2015 10:31

M96a59r77t37i62n 81H13a23r72t76i66g 9359344472836

Tak ono je hlavně divný, že je jako nevýhoda popisován mechanický samosvor. Něco mi říká, že výsledek testu byl znám dřív než si autor převzal klíčky od aut...

0/0
30.8.2015 22:24

A52l49e59x 76K49o20u60b28a 6690682974101

Rally speciál a sériově vyráběné auto mají stejnou leda holou kastli, jinak jsou úplně jiné... 

kat A speciál stojí několik mega a má k tomu důvod ;-€

+1/0
28.8.2015 12:00

V42i66k84t31o77r 56K80o30š87k34a 4372210977499

Srovnávat auta na Rally a ještě k tomu WRC s běžným autem pro masu, může jen blázen.

+2/0
28.8.2015 12:53

V52á70c60l40a26v 85P12a51v12e55l 9100155231829

No zase až tak to není pravda.:-) Když VW vyrobil "civilní" Polo s názvem WRC, na trhu se po něm zaprášilo.;-) Btw: Také mám nové Polo.:-)

+1/0
28.8.2015 14:37

J45i40r18i 67F64i80n70k 6567879547878

Takže vítězem posledního desetiletí je Citroen...R^

0/0
28.8.2015 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.