- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že tenhle test má ještě jednu vadu. Uvažuje náraz do pevné překážky která sahá od země do nekonečna (tedy výše než střecha vozu). Takové překážce (se stejnou tuhostí odpovídá nejspíše silný strom, nebo třeba betonová mostní konstrukce.
Pokud vezmu podobnou srážku dvou vozů, tak:
- u dvou osobních vozů by se projevila deformace (a tedy pohlcení nárazu) u obou vozů. Sice nesymetricky, ale nebyl by to náraz do plné stěny.
- u podobného nárazu do nákladního auta by se pro změnu projevila (asi dost neblaze) rozdílná výška obou vozů, při níž by nárazník náklaďáku asi rozpáral osobní vůz po celé délce - sloupek nesloupek.
Škoda, že není ta Oktávka skořepinové hliníkové konstrukce. Pak by v souladu s jednou událostí došlo k deformaci toho "rohu".
Že Škodovka není žádný etalon bezpečnosti, tuší asi každý. Platí to i pro novou. Jen český Pepík si myslí, že jde o nejbezpečnější auto na světě. Škoda zdraví
Díval jsem se na testy i jiných nových aut a ta octavka zas tak hrozná není, jsou i horší auta. Sám mám jedno auto z východu a druhé ze západu.
Super článek. Proběhl test ale my vám neřekneme jak dopadl. Jen napíšeme 2 strany textu o ničem.
Test lepšího a dražšího auta zde https://www.youtube.com/watch?v=rq97JNl2lFA
K diskusi o sčítání rychlostí (můžete je sčítat, ale u stejných či podobných aut to nic neznamená) https://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI
Pokud chcete srážku dvou aut, A a B, přirovnat k nárazu na pevnou překážku, tak pro auto A je to ekvivalentní rychlost veA = mB * (vA + vB)/(mA + mB) a to zanedbáváme rozdílnost deformačních zón a řadu dalších faktorů.
Příklady:
1. dvě stejná auta, každé jede rychlostí v, ekvivalent pro každé auto je opět rychlost v, jak tu obětavě píše pan Michal.
2. Auto A dvě tuny a 90km/h, B deset tun (bus) a 80kmh, výsledek pro A 142,7km/h, pro B 28,3km/h
A tak podobně.
Je přitom zvláštní, kolik pozornosti a úsilí (a prostředků) se věnuje na záchranu doslova několika životů ročně, když tisíce lidí umírají také zbytečně, ale z mnohem méně populárních příčin, počínaje špatnou životosprávou.
Pořádný crash test ovšem vypadá takhle https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o
Otestovali starou, protože nová by dopadla ještě hůř?
Speciálně pro Želinského to zkusím ještě jednou:
Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h. Ale v okamžiku nárazu dochází k něčemu jinému. Protože auta mají každé svou deformační zónu, není výsledek jako při nárazu do zdi v rychlosti 200 km/h, ale jako v rychlosti 100 km/h. Tu polovinu energie totiž pohltí deformační zóny druhého auta.
Pokud bys měl pravdu, tak by u nás na silnicích bylo běžně k vidění něco takového:
Ani pan Želinský, ani já netvrdíme, že srážka dvou aut, co jedou 100 km, se rovná nárazu auta do zdi ve 200 km. Pouze tvrdíme to, co jste sám řekl v první větě, druhého odstavce...
Octavia, nikoli Octavie, proč nejste schopní sjednotit všechny nadpisy?
to se stává, že někteří jsou disgrafici, ale za to nemohou.
Zpátky k věci: jakékoli auto staré 10 či 20 let v současných bezpečnostních testech nemá šanci uspět