Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Mladí lidé už dnes nesní o autech, chtějí nové mobily a jiné elektronické hračky. I proto se jen těžko podaří vrátit celé odvětví v Evropě na předkrizovou úroveň. Snaha o co největší úspory a nejefektivnější výrobu je vidět na rychlosti, s jakou sjíždí nové vozy z továrních pásů, říká Javier Varela Sobrado, šéf kolínské fabriky TPCA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a30r36o40s21l22a44v 83D50r18o26b76n36ý 6186948197217

pan Varela by si měl naliskat. Když TPCA začínala měla tři top managery a si 5 dalších s nárokem na služební auta. Dnes je jich přes 50 a tak 2x tolik administrativy kterou musí výroba zaplatit a promítá se do ceny auta.Hlavně že ušetříme člověka za 22t CZK měsíčně ale máme dalších 30 vyžírků po 150t  CZK. Jinak pan Varela opravdu není výrobní manažer

+1/0
8.9.2015 12:33

C60y55r46i30l 41P91a22v21e49l86k60a 4616522578855

Rozdíl mezi novým autem a ojetinou pokud najedete cca 10 000 km ročně:

Ojetina střední třídy - nákup 2009: 120 000 Kč

Investice do oprav za 6 let vč. pneu, oleje atd.: 45 000 Kč

Celkem za 6 let: 165 000,-

Prodej 2015 : 45 000,-

Prodělek: 120 000 Kč

Nové kombi nižší střední třídy, metalíza, hagusy a další výbava: 360 000,-

Investice do garančních prohlídek a oprav: 35 000,-

Celkem: 395 000 Kč

Prodej 2015: 170 000 Kč

Prodělek: 220 000 Kč Cca 100 000 rozdíl. Ten by se dále zvětšoval s delší dobou používání. Navíc nepotřebuju na začátku statisíce. Samozřejmě musíte pořizovat ojetiny s předpokladem nízkých nákladů na opravy - vybrat se dají.

+2/0
8.9.2015 10:51

M75a71r43e64k 40M22a50l26ý 1292528961140

Mě to tedy vychází o něco víc... taky ojetina střední třídy kupovaná za podobnou cenu v 2013. Ale nájezd mám tak 25.000 ročně, takže častější výměna pneu, oleje, brzdy a i nějaká ta drobnost se musela servisovat, ale nic zásadního. Celkem bez pojištění asi 55.000 KČ za dva roky.

Kařdopádně souhlasím s vámi, je to levnější než nové auto a hlavně pohodlnější a výkonnější než nějaká nižší střední. A člověk nemusí dělat až tak velké kompromisy jako při nákupu nového auta.

+1/0
8.9.2015 11:17

L92u67k59á58š 78V43a38ň22u51r27a 1345104223403

TCPA by se mělo začít orientovat na elektromobily nebo hybridy. A pokud by dohodli dotace od státu, tak by o prodej zájem byl. Ale ty jejich předpotopní nákupní tašky na benzín za ty peníze nikdo nechce. Protože 200tis.Kč za to mrňavé auto je šílenství. To auto by mělo stát 100tis.Kč.

+1/0
8.9.2015 10:24

R31i10c60h88a46r29d 76N34o64c24a67r 7185577585182

Výrobci si stále myslí, že lidé budou jíst auta ...to je hodně blbě je to jen o nenažranosti managerů, kteří chtějí kvantitou si plnit své finanční konto...

+1/0
8.9.2015 10:21

L59u54k69á57š 57V80a36ň45u44r42a 1985594813823

K čemu drahé auto, když jsou silnice plné. Mladí cestují MHD nebo si auto půjčí od rodičů. A nebo si koupí starý vrak, který je ale mnohem příjemnější a luxusnější ak ty malé krámy z Kolína.

+1/0
8.9.2015 10:14

P13e83t15r61a 78M22a13l76á 7341718131805

já lačním jako divá, ale nemám na to:)

a nic z tpca by nebyla má volba, kdybych náhodou na to měla:)

0/0
8.9.2015 9:57

M36i37r58o27s54l90a91v 73B92u69d84a 9532322737502

Mladí po autech lační, jen na ta nová nemají peníze nebo ty poruchové krámy přecpané elektronikou a dělané jen na servis nechtějí. Raději si koupí starší spolehlivé auto.

+4/0
8.9.2015 9:23

L52a90d86i74s17l75a17v 43K40a71l23o26u18s 7475776711650

Auta, co se dnes vyrábí, jsou plná kontrastů.Na jedné straně fůra MPV,Crossoverů, na druhé připrclé miniatury. Normální auto aby člověk pohledal.Navíc je to všechno totálně předražené.S průměrným platem šetřit tak do důchodu. Vysoké tlaky na emisní normy nejen že nesnižují spotřebu, ale auto ani moc nejede. Přitom se po našich silnicích prohánějí staré krámy (především náklaďáky, autobusy,traktory), které zamořují ovzduší dál jedovatými plyny.

+3/0
8.9.2015 9:01

J73i51ř29í 57N33o40s64e74k 1861776116750

by mě zajmalo kde si koupí mladí lidé za pár let starou dobrou ojetinu, když se dnes vyrábí šrot...

+3/0
8.9.2015 8:49

J55i43ř34í 31E20r12b40e12n 1283364136637

Tyhle řeči slýchám už přes dvacet let :-)

+1/0
9.9.2015 20:53

J17a74r62o14s27l66a27v 62K50a23d60l59e34c 5441539192131

Mladí po autech lační, ale nemají peníze.

+1/0
8.9.2015 8:34

T50o11m 64S24e81h47n82a60l 4431594985696

Az zcnou vyrabet mala hybrid/ciste elektro auta do mesta v cene 100k, tak zacne byt zajem. Jinak lidi ty prchy radsi daji do bydleni, kde se ta investice aspon trochu zhodnoti narozdil od auta

+2/0
7.9.2015 23:41

M88a27r95t84i33n 12K29a61r43á84s59e73k 9718913478688

Ano, kdyby se stavely rodinne baraky za 500 000 tak by o ne taky byl vetsi zajem, a iphonu za 3000 kc by se taky nepochybne prodali vice....

0/0
9.9.2015 17:00
Foto

J70a27n 92D45o23č48e77k23a52l 1134826401195

No ... k té ceně .... např. Ford T si mohl pracovník montážní linky koupit za 4 měsíční platy :-/

+2/0
7.9.2015 23:28

P94a23v25e25l 97J35e40ř22á76b72e10k 7921192434607

Ale neměl ABS a popelník

0/−1
8.9.2015 0:59

M83a67r39e58k 45H63r98u98b73y 6487942271358

misto popelniku je dnes povinny snimac tlaku v pneumatikach ;-)

0/0
8.9.2015 9:35

M57a26r61t84i35n 26K29a46r81á60s29e87k 9648373618318

A dneska je to jinak? (kdyz bereme USA)? V CR je to tak za 8-9 mescnich platu (ford T byl ten nejnizsi dostupny lowcost)

+1/0
9.9.2015 17:02

J79o29z97e50f 51H82r39i36c19i39š25i84n 4783630410396

Ať už google dodělá to svoje přibližovadlo a za 5 let se to tad výrazně pročistí.

Ušetří se za dálnice a parkoviště. A bude klid.

+1/−1
7.9.2015 23:17

J95o80z76e23f 73H11r28i69c47i43š58i20n 4223960600386

Ušetří za příplatek za práci v noci.

Není no moc ale tisícovka na autě dobrá. Zvláště pokud jich vyrobáte 220000 ročně.

0/0
7.9.2015 23:09

J82i79ř37í 66E44r96b46e91n 1873104626547

Mzdové náklady jsou jednou, nikoliv jedinou nákladovou položkou.

Jiný manažer si zase spočítá, že je pro něj jednodušší nahnat lidi do práce právě na noční směnu: má nižší cenu silové elektřiny, tudíž šetří provozní náklady fabriky. V noci tolik nemusí chladit klimatizacemi, další úspora. Svícení mu je jedno, protože moderní fabriky jsou začasté bez oken a svítí se tam 24 hodin...

0/0
9.9.2015 20:56

A95l31e94š 39J76a88n61á54č97e45k 3463104656653

Proc by nekdo mel touzit po osklivych bezpohlavnich, nadmiru poruchovych krapech s vylhanou spotrebou? At se podivaj co se vyrabi za aususy, ani znacky jako MB nebo BMW dnes neznamenaji kvalitu. Auta s mini motory aby prolezli emisnimi predpisy. Z novych aut bych snad chtel leda Dodge Challanger / Charger nebo Land Cruiser 78.

0/−2
7.9.2015 22:44

J21i55ř11í 61S22c45h38w96a24c41h 8308824288826

a proč ne rovnou Mack Pinnacle Sleeper....;-)

0/0
7.9.2015 23:27

M83a26r84t89i30n 90S13e12d45o21n27a 2335956966829

Rekl bych ze pan z clanku je slepy a nevidi prilezitosti. Pokud se firma venovala vyzkumu a postavila elektromobil s vetsim dojezdem pri zachovani dnesnich cen vozu, tak nestaci prodavat. Elektromobil neni nikde pokutovat (je spise podporovan), ma mensi naroky na udrzbu a nezatezuje okoli exhalacemi ci hlukem. Samotny provoz je dnes celkem laciny.

0/−4
7.9.2015 21:57

M86i57c42h37a67l 17V83e47s89e63l25ý 1533409

Automobil samotný možná nezatíží okolí. A kde myslíte, že se vyrobí elektrická energie pro elektromobily? Ne všude lze vyrábět elektřinu pomocí solárních či větrných elektráren, navíc by ani pro nějaké závratné množství elektromobilů nestačily energii dodávat. Tudíž zbývají vodní a tepelné. Ani otázka akumulátorů není tak jednoduchá. Po konci životnosti baterií je třeba tyto nějak zlikvidovat a to stojí sakra dost peněz.

+4/0
7.9.2015 22:11

M64a82r82t74i36n 48K18ř69í48ž 9323682440827

pak tu ještě zbývá jaderná energie, víme?

+1/0
7.9.2015 22:15

J92i72ř27í 45N37e55u17m15e21i38s83t70e10r 2582865283111

To by žádný zelenkavý mozek nepřijal.

+5/0
7.9.2015 22:19

J13a72k58u74b 44H37e37g79e43n41b80a39r56t 9915584539914

Myslím, že jste trošku vedle. Zrovna elektromobily mají skvělou výhodu v tom, že můžou fungovat jako dispatchable sink. Pro síť s větším podílem slunce a větru jsou to zcela ideální vyvažující spotřebiče, za předpokladu, že zaparkováné budou také připojené. Pokud jde o likvidaci baterií, to je problém, který se moc neliší od likvidace automobilu samotného. Ba co líp, o ty suroviny v nich rozhodně bude zájem.

Mimochodem, podle statistik ročního nájezdu, co jsem viděl (a průměrné spotřeby elektromobilu na ujetou vzdálenost) by stoprocentní elektromobilismus vynutil zvýšení výroby elektrické energie ČR asi o devět procent. To mi zas nepřijde jako až taková krize.

0/0
8.9.2015 3:09

M79a44r38e30k 25H92r83u94b81y 6897202571908

u kazde statistiky zalezi na tom, kdo si ji objedal ;-):-P

+1/0
8.9.2015 9:37

M21a62r61t42i20n 40K60ř22í91ž 9233392270357

musím říci, že mě toto dílčí vítězství nad konzumem nijak zvlášť nemrzí.

0/0
7.9.2015 21:51

L51u43c56i45e 92V55o42d30i25č54k46o71v56á 2799986319520

jsem mlada a auto chci - jenze kde na nej vzit? kdyz nemam tatinka milionare kterýmu jen tak nebude vadit dat pul mega za auto. a ja tezko na nej vydelam aniž bych se musela zadluzit...

0/0
7.9.2015 21:00

J56o91s50e23f 26K87o54p60e20c68k42y 9434882335

Jiste existuji auta podstatne levnejsi nez pul mega a kdyz si vemete operativni leasing tak zadnou velkou hotovost nepotrebujete. Jinak kupovat si veci za cenu na kterou nemate bez toho, aniz byste se nezadluzila asi nepujde nejen v pripade auta ;-)

+1/−1
7.9.2015 21:07

M75a67r81t82i53n 44P68a97v96e27l72e84k 5200277855745

A dokud nebudete mít půl mega tak si auto nekoupíte? Jste asi z jiné,výš mířící,sorty dívenek než ty okolo mne - těm stačí jedničková Fábie za pár tisíc a šikovný příbuzný,který se jim na přibližovadlo občas koukne.Jsou prostě zvyklé postarat se o sebe samy bez papínků.

+4/0
7.9.2015 21:27
Foto

R46o14m78a70n 97K84o79z63e94l 4637576233504

V mém okolí některým dívenkám stačí i favority.

+3/0
7.9.2015 21:35

M98a49r79t12i38n 58S27e94d68o39n87a 2185676686739

Kde na nej vzit? A co si na nej vydelat. Pokud nejste lina a umite prodat sve vedomosti, tak bez problemu za rok na auto usetrite. Jinak auto je generator nakladu, pokud nemate na jeho porizeni, bude vam delat potiz i jeho provozovani. V pripade ze clovek vyuzije auto max.20 dni za rok je lepsi vyuzit autopujcovny.

+4/0
7.9.2015 21:47

M54a43r14e10k 26M51a70l45ý 1262258471640

Zadlužit se kvůli autu je hloupost. Takže vám v podstatě zůstanou tři možnosti:

1) Šetřit a až budete mít těch půlmega, tak si auto koupíte

2) Slevit z nároků, šetřit kratší dobu a koupit si levnější ojetinu

3) Když už opravdu chcete nové, tak operativní leasing, ale dle mě je toto ta nejhorší cesta...

+1/0
8.9.2015 8:25

R49o95m17a16n 39J88e36s98c42h91k31e 9258635377605

Auto má 2 radosti. První když ji koupím a druhou když prodám. Také máme feldu 19 roků. Vydrží do příštího roku možná. Pak zvažuji zda koupit další auto či nikoliv. U nás jede vlak každou hodinu. Do práce není auto rychlejší a jednou za týden velký nákup, odnesu v batohu. Silnice jsou přeplněné. Proti vlaku o 15-30 minut delší doba.

0/0
13.10.2015 7:58

R95a15d39e90k 94R55a31i45d98a 5937272359

A kolik ona automobilka svoje MLADÉ zaměstnance platí? Mají vůbec na auto?

+6/0
7.9.2015 20:40

P49e88t59r 95V51o57ň56k32a 2907643349143

asi tak, spíše jim na takové auto nezbývá, ale to si ti šéfové se svými statisíci měsíčně nikdy nepřipustí ;-D

+2/0
7.9.2015 20:52

T19o28m14á69š 28N77e50b81o61j12s97a 3430952612403

Vsak to prece rekl, musi byt zachovan rozumny rust mezd.Zapomnel ovsem dodat, ze jeho se to urcite netyka:-).

+4/0
7.9.2015 21:32

J32a26r57o30m56í60r 11V60í64t 2353927661940

Výrok "mladí po autech nelační" je stejně lživý, jako když řeknu, že důchodci nechtějí kvalitnější jídlo.

+14/−1
7.9.2015 20:16

J91o61s51e23f 83K96o87p95e12c31k94y 9394212325

V principu bych s tim vyrokem souhlasil. Specialne mlada generace ve velkych evropskych mestech ma urcite k autum jiny a to vlaznejsi vztah nez ta predchozi generace. A je to logicke ;-)

+3/0
7.9.2015 20:26

T77o40m70á55š 35N32e79b15o50j39s62a 3360702222653

Mozna nelacni,ale neni spise problem v tom, ze ekonomika nemuze rust do nebe a lidi co si mohou kazdou chvili koupit nove auta za nekolik set tisic zase tolik neni?

0/0
7.9.2015 21:34

J73o47s12e29f 29K35o10p10e47c78k69y 9684732365

ekonomika neroste do nebe. nekdy klesa a nekdy stoupa a podobne je to i s prodeji aut ;-)

0/0
7.9.2015 21:37

J34a95k78u42b 76H13e71g67e32n70b70a65r79t 9385724829224

Ekonomika zcela určitě může růst do nebe, jak automatizace postupuje. Jen ty nové zisky tečou do cizích kapes, toť vše.

0/0
8.9.2015 3:12

M51a61r73t32i25n 54S98e58d95o17n27a 2155806876309

Rozhodne lzivy neni, ac mi je pres 40 let tak jsem auto vlatnit nikdy nechtel. Na jezdeni po Praze je lepsi MHD nebo silny skutr, na dovolene je lepsi letat a na jezdeni po CR je verejna doprava nebo lze pujcit pres autopujcovnu. Az s narozenim deti jsem auto poridil, ale beru to jako nutne zlo.

+1/0
7.9.2015 21:52

M60a85r24e38k 61H88r90u52b96y 6107202761338

Povazujete se za typickeho zastupce mlade generace, abyste toto tvrzeni mohl vyvratit?;-):-P

0/0
8.9.2015 9:39

R50o91m33a95n 74J21e47s96c13h70k54e 9668155597645

Já se smál svému otci, ten si koupil první auto v 37 letech. Sám jsem si koupil první auto v 46 letech. Silnice jsou přecpané. Vlak od nás jezdí každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu. Máme feldu 19 roků starou a příští rok asi skončí. Přemýšlím zda koupit další auto či nikoliv. Určitě ne krám za 200 000.

0/0
13.10.2015 8:05

M60i19r93o10s55l25a65v 30M42e64d 3654176

No a nemůže to prostě být jenom tím, že trh je už nasycen? Kdo auto potřebuje  a nebo chce (a má na něj), tak už ho má a nových zákazníků nepřibývá tolik, kolik automobilky nabízejí aut.

+1/0
7.9.2015 20:16

J70i73ř52í 70S38c40h70w95a16c26h 8748174808776

no bodejď by třeba indický trh nerostl, nasycenost auty je tam desektrát nižší, než v ČR a navíc neustále potencionálních kupců přibývá, na rozdíl od ČR, kde jejich počet stagnuje.....

+1/0
7.9.2015 20:42







Najdete na iDNES.cz