Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Mladí lidé už dnes nesní o autech, chtějí nové mobily a jiné elektronické hračky. I proto se jen těžko podaří vrátit celé odvětví v Evropě na předkrizovou úroveň. Snaha o co největší úspory a nejefektivnější výrobu je vidět na rychlosti, s jakou sjíždí nové vozy z továrních pásů, říká Javier Varela Sobrado, šéf kolínské fabriky TPCA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a40r72o44s15l69a35v 47D78r40o37b30n49ý 6256398287457

pan Varela by si měl naliskat. Když TPCA začínala měla tři top managery a si 5 dalších s nárokem na služební auta. Dnes je jich přes 50 a tak 2x tolik administrativy kterou musí výroba zaplatit a promítá se do ceny auta.Hlavně že ušetříme člověka za 22t CZK měsíčně ale máme dalších 30 vyžírků po 150t  CZK. Jinak pan Varela opravdu není výrobní manažer

+1/0
8.9.2015 12:33

C84y16r84i54l 27P83a96v63e80l28k10a 4356302338905

Rozdíl mezi novým autem a ojetinou pokud najedete cca 10 000 km ročně:

Ojetina střední třídy - nákup 2009: 120 000 Kč

Investice do oprav za 6 let vč. pneu, oleje atd.: 45 000 Kč

Celkem za 6 let: 165 000,-

Prodej 2015 : 45 000,-

Prodělek: 120 000 Kč

Nové kombi nižší střední třídy, metalíza, hagusy a další výbava: 360 000,-

Investice do garančních prohlídek a oprav: 35 000,-

Celkem: 395 000 Kč

Prodej 2015: 170 000 Kč

Prodělek: 220 000 Kč Cca 100 000 rozdíl. Ten by se dále zvětšoval s delší dobou používání. Navíc nepotřebuju na začátku statisíce. Samozřejmě musíte pořizovat ojetiny s předpokladem nízkých nákladů na opravy - vybrat se dají.

+2/0
8.9.2015 10:51

M63a41r65e57k 65M24a95l55ý 1402818481830

Mě to tedy vychází o něco víc... taky ojetina střední třídy kupovaná za podobnou cenu v 2013. Ale nájezd mám tak 25.000 ročně, takže častější výměna pneu, oleje, brzdy a i nějaká ta drobnost se musela servisovat, ale nic zásadního. Celkem bez pojištění asi 55.000 KČ za dva roky.

Kařdopádně souhlasím s vámi, je to levnější než nové auto a hlavně pohodlnější a výkonnější než nějaká nižší střední. A člověk nemusí dělat až tak velké kompromisy jako při nákupu nového auta.

+1/0
8.9.2015 11:17

L57u44k13á27š 45V42a61ň38u46r75a 1425244553753

TCPA by se mělo začít orientovat na elektromobily nebo hybridy. A pokud by dohodli dotace od státu, tak by o prodej zájem byl. Ale ty jejich předpotopní nákupní tašky na benzín za ty peníze nikdo nechce. Protože 200tis.Kč za to mrňavé auto je šílenství. To auto by mělo stát 100tis.Kč.

+1/0
8.9.2015 10:24

R80i33c50h34a22r58d 17N46o65c17a59r 7815627305872

Výrobci si stále myslí, že lidé budou jíst auta ...to je hodně blbě je to jen o nenažranosti managerů, kteří chtějí kvantitou si plnit své finanční konto...

+1/0
8.9.2015 10:21

L59u53k71á77š 10V49a28ň77u10r64a 1915674933533

K čemu drahé auto, když jsou silnice plné. Mladí cestují MHD nebo si auto půjčí od rodičů. A nebo si koupí starý vrak, který je ale mnohem příjemnější a luxusnější ak ty malé krámy z Kolína.

+1/0
8.9.2015 10:14

P86e98t50r11a 88M43a72l14á 7151698891755

já lačním jako divá, ale nemám na to:)

a nic z tpca by nebyla má volba, kdybych náhodou na to měla:)

0/0
8.9.2015 9:57

M20i77r94o67s62l78a40v 49B86u32d69a 9462552367612

Mladí po autech lační, jen na ta nová nemají peníze nebo ty poruchové krámy přecpané elektronikou a dělané jen na servis nechtějí. Raději si koupí starší spolehlivé auto.

+4/0
8.9.2015 9:23

L55a50d69i29s89l23a91v 77K18a19l80o72u86s 7255556481120

Auta, co se dnes vyrábí, jsou plná kontrastů.Na jedné straně fůra MPV,Crossoverů, na druhé připrclé miniatury. Normální auto aby člověk pohledal.Navíc je to všechno totálně předražené.S průměrným platem šetřit tak do důchodu. Vysoké tlaky na emisní normy nejen že nesnižují spotřebu, ale auto ani moc nejede. Přitom se po našich silnicích prohánějí staré krámy (především náklaďáky, autobusy,traktory), které zamořují ovzduší dál jedovatými plyny.

+3/0
8.9.2015 9:01

J86i33ř38í 50N81o42s12e22k 1371536666640

by mě zajmalo kde si koupí mladí lidé za pár let starou dobrou ojetinu, když se dnes vyrábí šrot...

+3/0
8.9.2015 8:49

J38i13ř54í 62E80r26b63e45n 1493104626287

Tyhle řeči slýchám už přes dvacet let :-)

+1/0
9.9.2015 20:53

J98a86r58o80s16l52a34v 41K83a66d58l31e96c 5211739172671

Mladí po autech lační, ale nemají peníze.

+1/0
8.9.2015 8:34

T17o62m 68S35e23h78n15a35l 4191154975906

Az zcnou vyrabet mala hybrid/ciste elektro auta do mesta v cene 100k, tak zacne byt zajem. Jinak lidi ty prchy radsi daji do bydleni, kde se ta investice aspon trochu zhodnoti narozdil od auta

+2/0
7.9.2015 23:41

M12a62r86t70i20n 50K93a83r30á16s83e28k 9358803708548

Ano, kdyby se stavely rodinne baraky za 500 000 tak by o ne taky byl vetsi zajem, a iphonu za 3000 kc by se taky nepochybne prodali vice....

0/0
9.9.2015 17:00
Foto

J33a65n 69D52o55č77e42k47a92l 1914856171525

No ... k té ceně .... např. Ford T si mohl pracovník montážní linky koupit za 4 měsíční platy :-/

+2/0
7.9.2015 23:28

P55a95v46e35l 49J80e14ř71á60b86e69k 7781332464107

Ale neměl ABS a popelník

0/−1
8.9.2015 0:59

M77a49r10e41k 17H60r12u53b45y 6547452341308

misto popelniku je dnes povinny snimac tlaku v pneumatikach ;-)

0/0
8.9.2015 9:35

M48a76r27t64i85n 40K74a19r46á92s84e10k 9668813728778

A dneska je to jinak? (kdyz bereme USA)? V CR je to tak za 8-9 mescnich platu (ford T byl ten nejnizsi dostupny lowcost)

+1/0
9.9.2015 17:02

J10o73z31e40f 41H68r52i91c53i98š91i53n 4513110790146

Ať už google dodělá to svoje přibližovadlo a za 5 let se to tad výrazně pročistí.

Ušetří se za dálnice a parkoviště. A bude klid.

+1/−1
7.9.2015 23:17

J55o83z32e82f 69H15r91i92c71i90š41i56n 4253410500776

Ušetří za příplatek za práci v noci.

Není no moc ale tisícovka na autě dobrá. Zvláště pokud jich vyrobáte 220000 ročně.

0/0
7.9.2015 23:09

J38i75ř44í 80E23r93b87e79n 1333354206867

Mzdové náklady jsou jednou, nikoliv jedinou nákladovou položkou.

Jiný manažer si zase spočítá, že je pro něj jednodušší nahnat lidi do práce právě na noční směnu: má nižší cenu silové elektřiny, tudíž šetří provozní náklady fabriky. V noci tolik nemusí chladit klimatizacemi, další úspora. Svícení mu je jedno, protože moderní fabriky jsou začasté bez oken a svítí se tam 24 hodin...

0/0
9.9.2015 20:56

A47l30e67š 44J22a80n53á82č58e88k 3183944806383

Proc by nekdo mel touzit po osklivych bezpohlavnich, nadmiru poruchovych krapech s vylhanou spotrebou? At se podivaj co se vyrabi za aususy, ani znacky jako MB nebo BMW dnes neznamenaji kvalitu. Auta s mini motory aby prolezli emisnimi predpisy. Z novych aut bych snad chtel leda Dodge Challanger / Charger nebo Land Cruiser 78.

0/−2
7.9.2015 22:44

J67i50ř36í 94S75c21h58w24a24c75h 8658984908616

a proč ne rovnou Mack Pinnacle Sleeper....;-)

0/0
7.9.2015 23:27

M94a52r59t43i93n 15S54e50d33o96n44a 2435876666289

Rekl bych ze pan z clanku je slepy a nevidi prilezitosti. Pokud se firma venovala vyzkumu a postavila elektromobil s vetsim dojezdem pri zachovani dnesnich cen vozu, tak nestaci prodavat. Elektromobil neni nikde pokutovat (je spise podporovan), ma mensi naroky na udrzbu a nezatezuje okoli exhalacemi ci hlukem. Samotny provoz je dnes celkem laciny.

0/−4
7.9.2015 21:57

M49i67c49h10a83l 35V47e52s37e58l98ý 1373329

Automobil samotný možná nezatíží okolí. A kde myslíte, že se vyrobí elektrická energie pro elektromobily? Ne všude lze vyrábět elektřinu pomocí solárních či větrných elektráren, navíc by ani pro nějaké závratné množství elektromobilů nestačily energii dodávat. Tudíž zbývají vodní a tepelné. Ani otázka akumulátorů není tak jednoduchá. Po konci životnosti baterií je třeba tyto nějak zlikvidovat a to stojí sakra dost peněz.

+4/0
7.9.2015 22:11

M16a90r77t23i88n 90K86ř16í38ž 9733112750827

pak tu ještě zbývá jaderná energie, víme?

+1/0
7.9.2015 22:15

J27i27ř39í 60N42e33u90m95e73i18s25t97e16r 2362565103311

To by žádný zelenkavý mozek nepřijal.

+5/0
7.9.2015 22:19

J83a93k77u32b 44H41e28g31e54n95b79a21r20t 9925484349104

Myslím, že jste trošku vedle. Zrovna elektromobily mají skvělou výhodu v tom, že můžou fungovat jako dispatchable sink. Pro síť s větším podílem slunce a větru jsou to zcela ideální vyvažující spotřebiče, za předpokladu, že zaparkováné budou také připojené. Pokud jde o likvidaci baterií, to je problém, který se moc neliší od likvidace automobilu samotného. Ba co líp, o ty suroviny v nich rozhodně bude zájem.

Mimochodem, podle statistik ročního nájezdu, co jsem viděl (a průměrné spotřeby elektromobilu na ujetou vzdálenost) by stoprocentní elektromobilismus vynutil zvýšení výroby elektrické energie ČR asi o devět procent. To mi zas nepřijde jako až taková krize.

0/0
8.9.2015 3:09

M18a30r22e76k 26H75r45u36b42y 6827612241818

u kazde statistiky zalezi na tom, kdo si ji objedal ;-):-P

+1/0
8.9.2015 9:37

M64a39r16t17i89n 16K96ř60í81ž 9843212380867

musím říci, že mě toto dílčí vítězství nad konzumem nijak zvlášť nemrzí.

0/0
7.9.2015 21:51

L36u21c83i62e 24V76o73d16i28č36k86o54v67á 2289416949110

jsem mlada a auto chci - jenze kde na nej vzit? kdyz nemam tatinka milionare kterýmu jen tak nebude vadit dat pul mega za auto. a ja tezko na nej vydelam aniž bych se musela zadluzit...

0/0
7.9.2015 21:00

J57o65s17e71f 41K49o15p13e13c42k36y 9484352445

Jiste existuji auta podstatne levnejsi nez pul mega a kdyz si vemete operativni leasing tak zadnou velkou hotovost nepotrebujete. Jinak kupovat si veci za cenu na kterou nemate bez toho, aniz byste se nezadluzila asi nepujde nejen v pripade auta ;-)

+1/−1
7.9.2015 21:07

M11a47r38t48i34n 51P78a67v84e49l75e46k 5130297625315

A dokud nebudete mít půl mega tak si auto nekoupíte? Jste asi z jiné,výš mířící,sorty dívenek než ty okolo mne - těm stačí jedničková Fábie za pár tisíc a šikovný příbuzný,který se jim na přibližovadlo občas koukne.Jsou prostě zvyklé postarat se o sebe samy bez papínků.

+4/0
7.9.2015 21:27
Foto

R86o65m65a79n 37K54o31z25e93l 4717776593214

V mém okolí některým dívenkám stačí i favority.

+3/0
7.9.2015 21:35

M43a47r66t91i90n 84S16e38d78o17n52a 2325886806669

Kde na nej vzit? A co si na nej vydelat. Pokud nejste lina a umite prodat sve vedomosti, tak bez problemu za rok na auto usetrite. Jinak auto je generator nakladu, pokud nemate na jeho porizeni, bude vam delat potiz i jeho provozovani. V pripade ze clovek vyuzije auto max.20 dni za rok je lepsi vyuzit autopujcovny.

+4/0
7.9.2015 21:47

M94a94r45e85k 50M80a54l69ý 1822548161560

Zadlužit se kvůli autu je hloupost. Takže vám v podstatě zůstanou tři možnosti:

1) Šetřit a až budete mít těch půlmega, tak si auto koupíte

2) Slevit z nároků, šetřit kratší dobu a koupit si levnější ojetinu

3) Když už opravdu chcete nové, tak operativní leasing, ale dle mě je toto ta nejhorší cesta...

+1/0
8.9.2015 8:25

R25o23m54a61n 73J29e56s50c11h19k53e 9218435557925

Auto má 2 radosti. První když ji koupím a druhou když prodám. Také máme feldu 19 roků. Vydrží do příštího roku možná. Pak zvažuji zda koupit další auto či nikoliv. U nás jede vlak každou hodinu. Do práce není auto rychlejší a jednou za týden velký nákup, odnesu v batohu. Silnice jsou přeplněné. Proti vlaku o 15-30 minut delší doba.

0/0
13.10.2015 7:58

R17a58d22e57k 48R73a63i30d98a 5357912189

A kolik ona automobilka svoje MLADÉ zaměstnance platí? Mají vůbec na auto?

+6/0
7.9.2015 20:40

P40e87t76r 82V47o83ň38k89a 2257343549783

asi tak, spíše jim na takové auto nezbývá, ale to si ti šéfové se svými statisíci měsíčně nikdy nepřipustí ;-D

+2/0
7.9.2015 20:52

T12o42m39á65š 85N50e33b52o93j86s47a 3210702952673

Vsak to prece rekl, musi byt zachovan rozumny rust mezd.Zapomnel ovsem dodat, ze jeho se to urcite netyka:-).

+4/0
7.9.2015 21:32

J81a60r91o54m36í80r 20V25í61t 2333357161360

Výrok "mladí po autech nelační" je stejně lživý, jako když řeknu, že důchodci nechtějí kvalitnější jídlo.

+14/−1
7.9.2015 20:16

J15o64s77e81f 13K42o55p16e44c97k43y 9574112495

V principu bych s tim vyrokem souhlasil. Specialne mlada generace ve velkych evropskych mestech ma urcite k autum jiny a to vlaznejsi vztah nez ta predchozi generace. A je to logicke ;-)

+3/0
7.9.2015 20:26

T24o53m50á65š 22N50e26b55o38j32s79a 3280962902273

Mozna nelacni,ale neni spise problem v tom, ze ekonomika nemuze rust do nebe a lidi co si mohou kazdou chvili koupit nove auta za nekolik set tisic zase tolik neni?

0/0
7.9.2015 21:34

J76o41s60e44f 95K46o38p19e64c18k37y 9504612475

ekonomika neroste do nebe. nekdy klesa a nekdy stoupa a podobne je to i s prodeji aut ;-)

0/0
7.9.2015 21:37

J61a57k96u34b 41H95e71g21e67n22b65a20r58t 9355544129844

Ekonomika zcela určitě může růst do nebe, jak automatizace postupuje. Jen ty nové zisky tečou do cizích kapes, toť vše.

0/0
8.9.2015 3:12

M45a63r88t66i66n 82S23e14d12o84n43a 2855576846989

Rozhodne lzivy neni, ac mi je pres 40 let tak jsem auto vlatnit nikdy nechtel. Na jezdeni po Praze je lepsi MHD nebo silny skutr, na dovolene je lepsi letat a na jezdeni po CR je verejna doprava nebo lze pujcit pres autopujcovnu. Az s narozenim deti jsem auto poridil, ale beru to jako nutne zlo.

+1/0
7.9.2015 21:52

M64a17r76e73k 82H92r64u94b54y 6657722471778

Povazujete se za typickeho zastupce mlade generace, abyste toto tvrzeni mohl vyvratit?;-):-P

0/0
8.9.2015 9:39

R85o87m12a63n 61J32e90s86c72h80k94e 9748825297395

Já se smál svému otci, ten si koupil první auto v 37 letech. Sám jsem si koupil první auto v 46 letech. Silnice jsou přecpané. Vlak od nás jezdí každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu. Máme feldu 19 roků starou a příští rok asi skončí. Přemýšlím zda koupit další auto či nikoliv. Určitě ne krám za 200 000.

0/0
13.10.2015 8:05

M20i37r34o20s36l66a54v 50M58e80d 3294906

No a nemůže to prostě být jenom tím, že trh je už nasycen? Kdo auto potřebuje  a nebo chce (a má na něj), tak už ho má a nových zákazníků nepřibývá tolik, kolik automobilky nabízejí aut.

+1/0
7.9.2015 20:16

J79i68ř43í 11S93c45h44w28a23c82h 8788334348926

no bodejď by třeba indický trh nerostl, nasycenost auty je tam desektrát nižší, než v ČR a navíc neustále potencionálních kupců přibývá, na rozdíl od ČR, kde jejich počet stagnuje.....

+1/0
7.9.2015 20:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.