- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Při koupi nového vozu vždy zvažuji různá hlediska... a ano, výměna žárovek je jedno z nich! ... Takže přeji VŠEM výrobcům, aby si takovýchto testů všímali a brali na to náležitý OHLED!
Jj u C5 II s xenony jsou jen dvě možnosti. Buď ruku ala Saxana nebo sundat nárazník ( v podstatě celý předek:) a vyndat celé světlomety. Mohu říct, že druhá varianta je překvapivě rychlejší
Hm, tak levá žárovka, jo? Otevřu kapotu, otočím víčkem světlometu, odklopím držák žárovky, vyndám žárovku ze světla, odpojím kablík, žárovku odložím, vezmu novou, připojím kablík, strčím ji do světlometu, zaklopím víčkem.
Když moc, tak 30 sekund. Mezi světlometem a aku je místo na celou hlavu Naštěstí mi žárovky neodcházejí nijak často, měnil jsem asi 3 za 6 let.
Pravděpodobně máte Škodu Octavii...
...rok výroby 1960
Světlomet umístěný tak, že hloupá výměna žárovky zabere víc než pár minut, je důkaz amatérismu konstruktéra auta.
Hehe, světlomet bývá vpředu na straně. Otázka spíš je, co se nacpe k němu.
Na mém Citroenu SAXO byla výměna předních i zadních žárovek lahůdka a záležitost vteřin. Na novějším Citroenu C1 jsem to dělal dnes. Děs a hrůza hlavně díky návodu, který nabádá odsunout z perka zarážku. Trvalo mě dost dlouho než jsem pomocí ledky a zrcátka zjistil, že odsunout musím to perko, když zarážka je pevná. Naštěstí mám štíhlou ruku a tak jsem ani nemusel vyndávat aku.
hlavně H4 je od dost horší než H7. Na C1 se vždycky bojím, že utrhnu dráty od konektoru...
Moje V50 Volvíčko je v tomto směru boží. Jeden kolík ven, vyndá se světlomet, vymění žárovka a tadá!
může mi někdo prosím říct, v jakém zákoně má oporu "nařízená výměna žárovky na silinci"?
Nic jako "nařízená výměna žárovky na silinci" není. Ale je uvedení vozidla do takového stavu ,aby splňovalo podmínky provozu na pozemních komunikacích. A funkční osvětlení mezi tyto podmínky patří. Policista Vás určitě nebude ntit měnit žárovku, prostě Vám jen neumožní další jízdu, než odstraníte závadu nebo si auto necháte třeba odtáhnout.
Včera výměna žárovky mlhovky na Octavia II. 5 minut hledání v online manuálu jak na to. (Ahááá tak takhle to soudruzi v Boleslavi vymysleli). Následná výměna žárovky asi 60 sec i s umytím rukou. Kdybych ten manuál, jako typický muž, nečetl a věřil své intuici tak to asi budu dělat se sundáváním kol a přes podběh 2 hodiny a následně bych potom mohl půl dne debatovat na idnesu, ale takhle není o čem.
fakt nechápu , která automobilka může ještě v roce 2015 dávat do aut žárovky, když je daleko jiná modernější a levná technologie, jako jsou diody, které mají životnost 100 let.
Tak s tou "levnější" bych to nepřeháněl - dělám v oboru (výroba reflektorů) a cenový rozdíl mezi "klasickým" a "ledkovým" reflektorem je doslova propastný (ledková světla jsou konstrukčně složitější a mnohonásobně dražší).
No a když chcete v mazdy 323 vyměnit prasklou žárovku v podsvícení budíků, začínáte s montováním u zadních sedadel a postupně se přes uvolňované plasty dostáváte až k přístrojovce. Taky skvělý systém. No aspoň to neděláte na cestě ale až když na to máte čas a chuť.