Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o23m65á23š 41J58u61r35e94č63k89a 3933222479573

Poslední hezké Porsche byla 928-ka.

0/0
5.10.2015 6:46

D95a98v13i16d 19R94y17c26h59e77t90s58k96ý 9676921230660

Povinný automat, ble...

0/0
30.9.2015 18:41
Foto

J28a75n 43D82o28č32e27k87a89l 1934776391895

Dokud do toho nezačnou dávat pořádnej tříhrnek s výkonem 44kW, tak si to nekoupím :-/

0/0
29.9.2015 22:28

J79a56r54o15s28l20a52v 76S41t68u61p31k17a 6267729649484

on nekdo veri na emise.....to je jak s bohem, toho taky jeste nikdo nevidel....

+2/0
29.9.2015 21:42

V67l76a86d55i21m93í25r 39C17e19c18h 8382786151375

Jezdím s "dosluhujici" zmiňovanou atmosferou a pokud jedu normálně v běžném provozu mimo město pohybují se kolem 8 litrů.. a to mám na autě najeto jen kolem 5000km

0/0
29.9.2015 21:35

J68i14ř71í 72K48r53á90t61k54ý 3150952684

"..podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu.";-D;-D;-D a ;-D

+3/0
29.9.2015 16:26
Foto

T27o19m62á83š 59K21i12r47o65v 1445738495497

A teď tu o "červené karkulce" ;-D;-D;-D;-);-);-)

0/0
29.9.2015 17:49

P44e96t89r 40T47ů48m71a 1634882585672

Třílitrový benzíňák se spotřebou 7,4l/100km? To zase v Bosch mapovali řídící jednotku na to, aby co nejlíp prošla laboratorním testem... jen, aby jim zase neutekty ty oxidy dusíku :-)

0/0
29.9.2015 13:46

J71i80ř13í 92S62c79h28w37a11c40h 8408794948166

při zrychlování 0-15km/ hod za 4 sekundu? Proč ne?;-)

0/0
29.9.2015 15:48

M69a71r43t40i86n 29L68ž74i81č18a16ř 9515887892254

Ale no tak pane redaktore, trochu sosej 911 Targa a 911 GT3 bude čistá atmosféra stále

+1/0
29.9.2015 13:21
Foto

T46o11m55á37š 59K89i95r41o83v 1205648145427

Jsem zvědav na zvuk motoru. Atmosférický šestihrnkový boxer má totiž  nezaměnitelný zvuk:-P

+4/0
29.9.2015 13:21

P69e53t38r 36F27e95i17g61l 5528933230752

V rovině s novinovými titulky o tom, jak vlastně celé toto ohledně downsizingu a emisích je...;-D...VTIPNÉ...

0/0
29.9.2015 12:52

K58a65r38e24l 12N47o42v27á81k 1724798503826

Jakej downsizing? Soused má Carreru 911 s motorem 3.0l už skoro 15 let.

0/0
29.9.2015 14:06

P63e32t59r 17F39e96i26g74l 5408483640222

Nemyslel jsem to přímo na Porsche...jen myslím obecně ty celkový tlaky na snižování emisí a s tím spojený dowsizing, když se pak dozvíme, že u 11Mio aut je to vlastně v oblasti emisí lež ;-D

0/0
29.9.2015 16:03

J97i89ř45í 95S11c70h51w88a98c45h 8868584978666

atmo diesely bez turba jsou mrtvé už asi snad 30 let. To o downsizing opravdu ještě nešlo. Atmo diesely byly těžké a nevýkonné a tedy líné mrchy. Pravda životnost, těch co byly dobře udělané (tedy ne automaticky všech) byla dlouhá.....

0/0
29.9.2015 16:29

P37e90t33r 91Č86e89r15m75á20k 9658195449760

V zásadě máte pravdu, i když 30 let to není (1.9sdi se montovala ještě do fabie), a těžké byly stejně jako jejich nástupci, resp. ty byly lecky i těžší kvůli větší odolnosti tlakům turba...

0/0
29.9.2015 19:36

K62a73r21e46l 66N48o77v16á45k 1714748913736

A jaké obecně myslíte?

Porsche začínalo na motorech 1,1l

Škoda AZNP s motorem 1,2l

VW Brouk/Golf s motorem 1,2l

VW Passat s motorem 1,3l

a končily na nějakých 1,6-2,2l. Tedy o žádné snižování objemu se absolutně nejedná.

Muj otec, jeho otec a já když jedeme autem tam má průměrný obsah motoru 1,6l. V posledních 80letech.

0/0
29.9.2015 18:07

J44i62ř34í 64S65c32h26w15a14c39h 8848344728536

ty novinové titulky jsou o "dieselu" nikoliv o "downsizingu", že obě slova začínají na "d" je asi jediné, co mají společné....;-)

0/0
29.9.2015 16:19

P55e88t54r 67U42l36l58m14a32n60n 2667808227362

Mě jednou dostalo srovnání 3 aut v pořadu Autosalon. Byla to Mazda 6, Opel Insignia, Peugeout (asi) 508. Mazda měla jednoduchý atmosférický motor o objemu 2L, ostatní nějaké downsizingové motory 1.6 a 1.4 doplněné hromadou techniky, počínaje turby. Mazda nejen že měla nejlepší výkon papírově, ten motor tam byl i nejvíc vychválen, a když nakonec došlo na reálnou spotřebu, tak ji právě Mazda měla ze všech nejnižší. Tehdy mi došel "smysl" neustálého snižování objemu a přidávání technologií do motorů.

+8/0
29.9.2015 12:43

R90a44d26i88m 38S61v34o49b53o93d60a 9143159916382

ta mazda je v dnesni dobe asi jedno z nejrozumnejsich aut. ono s tema atmosferama je takovy problem, ze je potreba je umet ridit, aby to jelo plynule. kdyz se podivam dnes na silnice, tak 50% lidi nedokaze na dalnici najet v rozumne rychlosti, protoze nedokazou drzet stopu. pak vsichni potrebuji turba a idealne s dieslem jinak by jim to netahalo a zralo prilis.

0/0
29.9.2015 12:59

K11a67r90e77l 92N19o73v18á23k 1704698233766

O jakém downsizingu  mluvíte?

Všichni známí mají auta o obsahu 1,2-1,6 už skorem 20 let. Obsah motoru se nijak nezměnil od té domy.

Otec Opel Ascona céčko 1,6

Děda VW Golf II 1,2

Pražáci na návsi maj VW Karmam Ghiu s 1,2 nebo 1,4l.

Teď mám nabídku za super peníz Opel Vectru 1.6

A při rallye veteránů tento víkend Prág-Karlovy Vary jsem viděl Ferrari 206GT s obsahem 2.0 L

Tak jakek kua downsizing?

0/−3
29.9.2015 14:14

P81e21t38r 73U86l98l25m75a76n59n 2837298587932

Jo, jenže před 20 lety měla 1.6 třeba 55 kW (moc dobře vím, bohužel), což je sakra málo, zvláště pro 2x těžší auta, než tenkrát. Dnes má 1.2 TSi mnohem více. Prostě se z těch motorů ždímá, co to dá. Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, ale např. výdrž takových motorů hodně klesá. Zato už vůbec dnes neznamená, že čím menší je objem, tím nižší je spotřeba. Lidé s Fábkami 1.2 HTP jistě ví, o čem mluvím.

+2/0
29.9.2015 14:25

J83i49ř75í 13S35c89h23w54a66c57h 8168144228306

Vše je relativní, na druhou stranu 17 let starej Civic dával z atmosférické 1.8 124kW. A to je přepočteno na objem 1.2 82,6 kW, tedy více než dosud všechny verze TSI 1.2/66,77,81 kW 

Ad spotřeba 1.2 HTP: v režimu pro který je motor určen, tedy městský a příměstský provoz je jeho spotřeba samozřejmě nižší než třeba u 1.8 - 2.0 motorů....

0/0
29.9.2015 15:40

K74a13r22e56l 49N95o75v65á94k 1444388373416

17 let starej Civic má 100/1l objemu, to nemaj ani auta s kompresorem/turbínu dnes.

Jde o to, že se absolutně o žádný downsizing nejedná. Rodinné sedany velikosti HondaCivic(neprodávanější v US) nebo Škoda Octavia jsou nejprodávanější auta se stejným obsahem motoru jako jejich předchůdci v dané třídě nebo kategorii.

0/0
29.9.2015 18:03

J53i81ř18í 95S92c53h43w69a81c32h 8568254558296

no tak je logické, že když se srovnávala papírově výkonnější atmosféra s papírově slabšími turbomotory tak to asi jinak dopadnout nemohlo. Navíc Mazdí skyaktiv není scela typická atmosféra, je naopak atypická, ostatní atmo-motory jsou provozními atributy trošku jiné, o krok zpět, či o krok jinde.

Tady jde ale o jiný případ to menší turbo je papírově silnější a proto dá prostě té starší atmosfére na frak.

0/0
29.9.2015 15:25

D74e17n25i53s 21W94i13t29z37k63u 3183621639597

asi tak do 3 500 ot ,pak už se na atmo nechytá a ta stále zrychluje a zrychluje,zatím co okolo 5 000 ot už turbo rovnou chcíplo,tak ta atmo stále zrychluje a zrychluje.ale samozřejmě že na semaforech je nepřekonatelné a ty už tu přestaň o těch turbech říkat polopravdu

+2/0
29.9.2015 19:05

V55l21a43d59i53m81í27r 60R23o23z46e31h89n72a59l 5568920807426

To je skutečnost diktována "ekologisty". Hrůzy s lichým počtem válců, dopování motorů turbem, výroba složitějších motorů. Tzv. ekology už vůbec nezajímá kolik emisí stojí výroba jednoho auta. Brzdy z Polska, motory z Maďarska, elektronika z Koreje na auto vyráběné např. ve Španělsku.

0/0
29.9.2015 12:30

J79a31n 53K98o40v19á10ř 8774451289537

Já jsem to úplně nepochopil. V jedné větě se píše, že měl vzduchem chlazené motory a ve druhé, že ho emisní normy přinutily použít turbo. Nejsem odborník na motory, ale ta informace mi přijde scestná. Měl jsem za to, že atmosferické motory jsou nahrazeny turbomotory. A atmosferický motor je něco jiného než vzduchem chlazený motor, ne?

0/0
29.9.2015 12:17

R45o47m41a10n 20V38o50c38e63t42k15a 9383841356808

Ano je to dvojitá informace, správně v tomto kontextu mělo být:

Dříve výhradně typické vzduchem chlazené motory, byli z důvodu navyšování výkonu a emisních limitů opatřeny vodním chlazením od roku 1994 (sakra snad je to správně). Nyní v modelovém roce 2016 přichází další zlom, který si vyžadují přísnější emisní limity a tak firma upouští od atmosferických motorů a bude dále nabízet pouze motory přeplňované.

+1/0
29.9.2015 12:26

D61e48n20i47s 94W82i86t18z64k28u 3453211649247

atmosférický motor neznamená vzduchem chlazený, ale že nasaje tolik vzduchu, kolik mu atmosférický tlak dovolí

0/0
29.9.2015 13:25

A35l37e81x 23K81o23u36b92a 6490442954241

Boxer je boxer, raději bych to nenazýval motorem s protiběžnými písty...

Motory se skutečně protiběžnými písty se v autech nevyskytují, nejmenší věc kde by se takový motor dal najít jsou v současnosti některé ruské a ukrajinské tanky :-P

0/−1
29.9.2015 11:51

J86i51r56i 54S50y91k60o30r70a 5143949571196

Porsche je skvele, uzasne, nejlepší.

+1/0
29.9.2015 11:20

V88í26t 11O29ž44a94n13a 1228568495604

Za ty prachy bych bral Teslu

0/0
29.9.2015 13:19

D90e11n91i84s 45W65i33t32z95k48u 3373461269137

a další VW a snížení emisí.to taky udělají přes software?;-D

0/0
29.9.2015 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.