- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jsem pro kazdou technickou vychytavku, ale tady bych spis radeji videl "bezny" bezdratovy klic ala VW nebo Skoda, ktery je mensi a nemusim ho nabijet a vse dalsi resil aplikaci v telefonu.
Chtel jsem koupit starou sedmicku a hle uz jsou z nich youngtimery a ceny leti prudce nahoru!
to je sice hezké, ale to druhé auto vedle vás automatické parkování mít nebude, tak vám stejně jebnou do dveří
To jsem měl už jako malej kluk. Jenom od toho auta vedl drát a v ruce jsem měl ovladač s baterkama a malinkým volantem ... Dneska je to bezdrátový a má to displej - holt pokrok.
Jojo tatra 603 na 4,5V baterku a kola zatacela tahanim lanka v tom kabelu. To byl stroj!
Kdeže Básníci ale co třeba auto v kultovním seriálu Návštěvníci
Mě by jen zajímalo, pokud automobil v tomto automatickém režimu způsobí škodu, zranění, smrt, kdo za to ponese odpovědnost:
a/ majitel, který důvěřoval výrobci a nepřečetl si miniaturním písmem vytištěnou řadu dodatků ke kupní smlouvě (kde se výrobce zříká všeho)
b/ výrobce
c/ programátor, který v software řídícího počítače neošetřil výjímku, která nastala a vedla
d/ manager, který v průběhu výroby rozhodl o záměně původně navržené součátky konstruktérem nějakou levnější, která se porouchá, protože ji dělá nekvalifikovaný výrobce.
Co myslíte?
Jinak tyto technologie jsou velmi zákeřné. Víte proč spadl Airbus Air France v roce 2009? Protože zamrzla naprosto banální (nákladově) součástka. Autopilot si s tím nevěděl rady, protože je naprogramován pouze na běžný provoz, a tak pustil knipl. "Piloti", kteří byli po většinu doby, kdy seděli v pilotní kabině, sloužili jen jako cvičené opice mačkající čudlíky počítačů. Možná si těsně před dopadem uvědomili, že pro samý komfort automatiky pozapomněli létat a nezvládli poruchu, kterou by jejich otcové a dědové na tomtéž místě zvládli mrknutím oka.
Kdyby těch cca 20-25000 obchodních letů co se dnes denně uskuteční létali "jejich otcové" s tehdejší úrovní technického zabezpečení tak těch malérů je o min 2 řády více ...
Problém je v tom, že se hbitě dozvíme o jedné ( v podstatě dost atypické) havárii AF s A340 avšak nikoli o 100 až x případech v tom samém časovém období kdy technika a dodržování postupů zabránily katastrofě ...
Avšak k původnímu tématu:
právně odpovědný je a vždy bude ten, kdo drží volant, knipl nebo nejnověji joystick či v obecné rovině má pod výlučnou kontrolou tlačítko on/off jakéhokoli sofistikovaného systému.
nevim zda je dobry priklad parkovani do uzkeho mista.....protoze jak tam takto zaparkujete, skrabne vam to ten ridic vedle, ktery tuto vychytanost nema
To nevadí... BMW má na bocích zabudovaný plamenomet. O tom v článku zmínka nebyla?
Škoda že je to len o tom pohybe rovno vpred a vzad (aspoň tak to pôsobí z toho videa) zaujímavejšie by bolo vystúpiť v podzemnej garáži pri vstupe do obchodu, nechať auto nech si ide zaparkovať (nájdenie miesta a parkovanie zvládne už aj Superb) a potom si ho zas privolať (cestu by si pamätalo).. myslím že to malo Audi v nejakom propagačnom videu pred rokom..
to auto se samo i nastartuje tím dálkovým ovladačem, aby vycouvalo, když do něho nemohu vlézt
taky je třeba dobrý, když si dáte pár piv a bojíte se řídit, tak si auto vedete domů jako psa. vy po chodníku a auto po silnici