Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Korejec šitý Evropanům dostal litrový turbotříválec. Zní jako wartburg

V Žilině už vyrobili dva miliony aut a jedním z hlavních modelů vyráběných ve slovenské fabrice korejské značky je Kia cee ́d, letos v květnu tam vyrobili miliontý kus. Je to jedno z prvních aut vůbec, které korejská značka stavěla podle gusta Evropanů. Druhá generace prošla faceliftem a dostala nový motor, litrové tříválcové turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i37ř10í 18S76c67h12w63a96c74h 8508134538786

tento článek je bohužel typický příspěvek (další z mnoha), co šíří pověru o "žravosti" turbomotorů. 

No přece jel jsem s tím piánko, točil jsem to jen mezi 2 až 3 tisíci a ono si to vzalo 8..., pak jsem jel podobnou atmosférou, piánko, točil jsem ji jen mezi 2-3 tisíci a ona, představte si to, si vzala jen 7,5.....čím to asi tak bude??? 

Že by odebraným výkonem? 8-o

0/0
1.10.2015 0:14

L23u46k30á69š 91V91a91ň28u17r32a 1415144483733

U benzíňáku se míchá palivo v přesném poměru benzínu a vzduchu. U dieselu se naopak do co největšího množství vzduchu míchá co nejmíň nafty. Proto je u turbobenzínu mnohem víc citlivá spotřeba na práci s plynem než třeba u turbodieselu. Prostě, když se na to šlápne, tak turbo zabere, napumpuje motor vzduchem a udělá se vír v nádrži. Bohužel při velké zátěži motor tolik netáhne a hodně žere. Největší účinnost je někde kolem 2000ot. Chce to změnit styl jízdy.

0/0
30.9.2015 22:19

M94i64c10h98a83l 16P71a12v97l47á91t 9533103384349

To myslite vazne?! ;o)

0/0
1.10.2015 16:25

Z77d23e48n91ě10k 63H75a81n35z94l 1121776762304

Vždyť je to v pořádku. Automobilky jinou možnost mít nebudou.Honba za emisima a bude hůř. Na prvním místě Emise na druhém Zákazník.

0/0
30.9.2015 21:56

P77e76t72r 28C37h68v42á73t50a28l 4462162200474

Hmm, nemůže někdo těm ekopošukům vysvětlit, že fyzika a chemie platí, i když se jí asi neučili a nerozumí jí??? Prostě když se spáli 8 l paliva, vznikne s vysokou pravděpodobností víc škodlivin, než když se ho spálí 5 litrů.... a jejich slavná CO2 stopa bude skoro dvakrát taková.... hloupost světem vládne...;-€;-€

+1/0
30.9.2015 21:13

L81u76k48á90š 63V93a38ň18u91r22a 1485204283813

Tohle nemusí platit, pokud by proces spalování byl v obou případech jiný.

0/0
30.9.2015 22:07

P74e13t81r 38C94h81v30á70t29a35l 4712682900144

OK, bude různý poměr škodlivin v závislosti na stechiometrickém poměru paliva a vzduchu a teplotě spalování....ale prostě při spálení většího množství paliva vznikne víc CO2 .... a nechci být špatný prorok, ale i těch škodlivin bude spíš vic než míň....Rv

+1/0
30.9.2015 22:41

M72a30r54t92i52n 37K98a57r56á20s24e81k 9908693838598

CO2 ano, u skodlivin prave ne - proto dnesni moderni diesel zere podobne jako pred 15 lety navzdory stovka miliard utopenym ve vyvoji (kdyby se neresily emise skolidivin, tak se dostanou se spotrebou o dost nize).

0/0
1.10.2015 13:37

J79i27ř50í 60V97o46j46t17a 8215373260213

kraviny do kravína...

RvXXX;-O;-O;-ORvRv

+1/0
30.9.2015 21:00

R56i22c29h93a12r33d 45M71i66c54h66a89l81o26w55s70k24i 1231899605856

To si přece nikdo nekoupí.

+2/0
30.9.2015 20:34

M68a55r53e28k 40N15e35t82o47l81i25c21k87ý 6114440908

Litrový tříválec s turbem? 8-o To musí být radost, s tím jezdit :-)

+2/0
30.9.2015 20:33

J29i78ř67í 33S21c92h34w59a59c77h 8818904758916

do BMW dávají totéž, jen to má 1,5 litru.....a samozřejmě vyšší výkon... a samozřejmě vyšší cenu  a to až 3,4 mega ;-)

0/0
30.9.2015 23:20

T97o47m65á34š 87Z66e75m75a71n 3285208874295

Ok, příští auto bude Mazda, do malých aut je základ 1.5 atmosferický 4válec a v ostatních 2.0...

+1/0
30.9.2015 20:19

M72i51c78h93a25l 21Š79e94d43i32v36ý 3749753309922

už je 3 měsíce doma M3 2.0 na dálku i pod 5l

0/0
30.9.2015 20:30

L68u62k33á43š 17V54a82ň76u54r62a 1235764253533

Motor je srovnatelný s 1.4 CVVT. Jinak moment 1.0T-GDi je 171Nm v rozsahu 1500-4000ot.

0/0
30.9.2015 16:59

L17u48k23á33š 73V61a18ň79u82r65a 1785954963633

Down-sizing je neštěstí. Neboť objem ničím nenahradíš. Tříválec bude vždy jako traktor. A navíc benzín s turbem a ještě přímý vstřik, to dělá vždy potíže. Navíc tyto motory nejsou stavěné na menší otáčky, protože jinak strašně žerou.

+4/0
30.9.2015 16:46

L24u38k59á21š 45V81a17ň19u93r75a 1805734883733

Nejsou stavěné na vyšší otáčky. :-)

0/−1
30.9.2015 22:08

J34i41ř12í 43S63c51h36w82a23c51h 8128684848876

při vyšších otáčkách "strašně žere" i atmosféra....

+1/0
30.9.2015 23:17

J79i66ř64í 21K57o28c62u25r13e11k 6415434465978

Tak dobře. Favorit je čtvrt století starý. Kasltle hnije. Motor hůř jede. Jenže i když byl nový, tak se dalo počítat s tím, že 6 litrů mimo město je reálných a že motor těch 150.000 naběhá bez větších oprav jako je třeba výměna rozvodů.

Tohle? Žere víc. Nehnije. Ale umře tomu motor nejspíš dřív než Favoritu. K čemu kastle bez motoru, když se z ní legálně nedá udlat ani kozí chlívek? Hlavně že jsme eko. Logos už se ale vytratil někde s EURO III auty.

0/0
30.9.2015 16:30

M53a47r52t98i71n 43K55o50z63á44k 4414550379407

Euro 3 (aneb třeba stará dobrá dvoulitrová Octavia I) byly tím posledním.

0/0
30.9.2015 19:05

J25i18ř19í 75S95c28h38w37a20c68h 8268694218186

Tohle mimo město určitě nepůjde přes 6, takže nežere víc a jestli tomu umře motor dřív nelze tvrdit předem, to záleží především na tom jak to konstruktéři zvládli a na tom, jak to bude majitel honit, protože na jízdu 90-kou je potřeba stejně jako u Favorita tak u tohoto H cca 10kW a to i ten litrovej motor zvládne naprosto v pohodě

0/0
1.10.2015 0:22

M38a11r12e30k 14H38r38u75b98y 6127962511428

To ekosilenstvi nas zabije - standardni pohonnou jednotkou v nizsi stredni tride se stava maly silene slozity moturek se smesnou zivotnosti a mocnou spotrebou chrlici jedovate zplodiny a mikrocastice.8-o Papirove je ale vsechno krasne zelene :-/EURv

+10/0
30.9.2015 16:12

M38i13l30a79n 12K90r32á10l 8943908641461

Rád vzpomínám na mojí mazdu 626 V6 2,5litru, mělo to cca 170 koní, krásnej zvuk 6ti válce a žralo to do 10 litru i když jsem mu dával knedlík, to byly auta...

+5/0
30.9.2015 13:28

M27i68c26h36a82l 81H11r32u46b22o62š 4410207502985

Dvojtaktny trojvalec nikto nemoze porovnavat so stvortaktnym trojvalcom, ktory ide vzdy jednu otacku naprazdno. Dvojtaktny trojvalec ma pekne vyrovnany chod, jeho zvuk je vyrovnany a kontinualny bez prerusovania, porovnat ho mozu tak so stvrotaktnym sestvalcom... ;-)

0/0
30.9.2015 13:24

P11e49t18r 17M77i54c84h10a33l 2890884241782

Skoč si na ušní. :-D

+2/0
30.9.2015 16:29

M87i18c42h19a46l 83H86r69u22b48o25š 4290947282955

Mal si dakedy wartburga, alebo si aspon pri nom stal? Nemyl si to s trabantom. Pokial ma wartas motor v poriadku aj zapalovanie, ma krasny plynuly zvuk aj chod motora ;-)

+1/0
30.9.2015 16:41

P25e50t87r 69M60i91c30h59a85l 2830854911422

Neměl, ale jezdil jsem s ním. Na chodu toho motoru nic pravidelného nebylo.

+3/0
30.9.2015 17:07

J67i92ř45í 93S67c32h43w38a79c52h 8948364638396

3-válcový 2-taktní wartburg je úplně stejný generátor náhodných "výbuchů" jako 2-válcový trabant, jen průměrná frekvence těch "výbuchů" je cca o 50% vyšší oproti tomu trabantu....;-)

0/0
1.10.2015 0:02

M88i10c92h86a82l 35H88r84u82b12o29š 4620857672575

Sto ľudí, sto chutí, a mne sa ten zvuk páči ;-)

0/0
1.10.2015 7:12

P56e34t59r 90M53i11c28h12a31l 2610714831672

Sakra, tady mizí prispevky.

Skoč si na ušní, pak nebudeš psát nesmysly o vyrovnaném a kultivovaném chodu ve spojitosti s dvoutaktním tříválcem.

+1/0
30.9.2015 16:40

P45e96t91r 43M96i62c41h59a91l 2950134651522

By mě trefilo, teď se to objevilo.

0/0
30.9.2015 16:41

M82i20c43h74a14l 45H75r79u32b27o44š 4440197372695

Ty si skoč na očné, potom nebudeš musiet písať duplicitné príspevky a dakedy sa choď pozrieť na nejaký IFA zraz, až si môžeš vypočuť zvuk dvojtaktného trojvalca ;-)

0/0
30.9.2015 16:44

P97e70t35r 20M51i31c49h84a19l 2850654331362

Asi jim blbne mobilní verze, stává se to celkem casto. Jinak motor s klikovkou po 120° nemůže mít pravidelný chod, nepomůže tomu ani vyvažovací hřídel.

0/0
30.9.2015 17:16

L97u63k37á56š 35V11a28ň18u68r56a 1565364183863

Dvoutaktní 2 válec je opravdu vyrovnaný neb je vlastně jako 4taktní šestiválec. Jiný zvuk má trabant, který je 2taktní 2válec a to je málo.

+1/0
30.9.2015 16:48

P23e78t57r 98M87i34c70h61a31l 2700924241312

Aha, Wartburg je vlastně jako šestiválec. Tak to je gól dne. :-D

+2/0
30.9.2015 17:19

L43u34k33á87š 48V21a48ň81u67r88a 1875184173193

Ale jistě! Mrkněte na to jak běží cykly dvou a čtyřtaktu a jaké jsou tam vibrace a momenty a uvidíte. I když chápu, že to pro některé může být urážka 6ti válce. ;-D

0/0
30.9.2015 22:39

M61i38c24h77a83l 42H44r36u15b61o86š 4760987652465

Myslel Ste 2taktny 3valec predpokladam, ako sa o tom zmienujem kusok vyssie, inak samozrejme suhlas... ;-)

0/0
1.10.2015 7:17
Foto

P42e66t62r 21K79r84á83l44í67k 9179249681155

kolikpak to vydrží takovej motůrek, sto tisíc?

+3/0
30.9.2015 12:33

L54u88k68á89š 79V25a18ň32u16r92a 1185804853173

Záleží na tom, jak moc se plní a přetěžuje.

0/0
30.9.2015 16:49

Z28d71e11n71ě22k 82D44u34f32e34k 2954374338

Jděte už všichni výrobci do pr....s vašimi složitými turboventilátory. Spotřeba jak 2-2,5 litr v atmosféře a životnost a poruchovost je velkou otázkou.

+1/0
30.9.2015 12:10

V77a93c55l69a68v 73M38e80d26e91k 5951952825565

za to výrobci nemůžou. To naši volení zástupci v europarlamentu, a loby ekopošuků.

+2/0
30.9.2015 16:31

P24a36v73e54l 39J92o77n64á71š 5651455119845

Je to divnej svět, je to EKO a žere to jako kráva....A jestli to zní jako starý varťas blahé paměti, můžou to pojmenovat Rintintin II.

+6/0
30.9.2015 11:26

P69e30t66r 44M92i51c90h40a37l 2590324491172

Taky si říkám. Moje dvoulitrová turboropa má sice jenom 110 koní, ale 280 Nm, jede to a žere 5 litrů.

+1/0
30.9.2015 11:30

J56i35ř12í 79S15c74h38w36a30c97h 8588794658446

na druhou stranu mají ty jejich atmosféry co nabízí souběžně jen 135 Nm a to až někde ve 3500 ot (1.4MPI), nebo 156 Nm/4800 ot (1.6MPI)

Ten krouťák toho turba (172Nm) odpovídá atmosférické 1.8 (např. v Civicu) jen ho dosáhne asi o cca 2000 otáček dříve, takže není potřeba žádný vytáčení narozdíl od té Hondy ;-)

0/0
30.9.2015 11:49

D55e22n32i89s 33W66i87t68z60k58u 3573121549917

a stejně jako ho dřív dosáhne, tak i dřív skončí, zatímco ta atmosféra furt potáhne

+1/0
30.9.2015 15:26

J25i85ř75í 50S14c32h45w51a62c91h 8608704728586

tak samozřejmě, od toho je tam převodovka ;-)

každému z těch motorů vyhovuje trochu jiný provozní režim....

0/0
30.9.2015 18:15

P48e31t18r 63M36i17c45h28a15l 2690974811292

Kdyby to byl čtyřválec, ani neceknu. Ale tříválec je jako Zetor 5011.

0/0
30.9.2015 16:32

L87u74k52á31š 12V30a46ň21u43r32a 1175744433973

Problém je v tom, že jak rychle moment nastoupí, tak rychle zdechne.

0/0
30.9.2015 16:51

M13a59r39t38i62n 93K39a29r38á50s92e74k 9468563968808

Tak on ten motor toci do 4000 v pohode a uprimne and 4000 (benzin) nebo nad 3000 (diesel) tocim v aute tak 3x do roka, jezdim totiz po silnici v normalnim provozu, ne na zavodnim orkuhu...

0/0
1.10.2015 13:41

I15v52o 32U13r56b76á19n69e57k 2506367467

A jak se chovat k turbu žádná automobilka záměrně neprozradí...

0/0
30.9.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.