Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Korejec šitý Evropanům dostal litrový turbotříválec. Zní jako wartburg

V Žilině už vyrobili dva miliony aut a jedním z hlavních modelů vyráběných ve slovenské fabrice korejské značky je Kia cee ́d, letos v květnu tam vyrobili miliontý kus. Je to jedno z prvních aut vůbec, které korejská značka stavěla podle gusta Evropanů. Druhá generace prošla faceliftem a dostala nový motor, litrové tříválcové turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i89ř79í 47S72c11h32w49a56c39h 8938934118306

tento článek je bohužel typický příspěvek (další z mnoha), co šíří pověru o "žravosti" turbomotorů. 

No přece jel jsem s tím piánko, točil jsem to jen mezi 2 až 3 tisíci a ono si to vzalo 8..., pak jsem jel podobnou atmosférou, piánko, točil jsem ji jen mezi 2-3 tisíci a ona, představte si to, si vzala jen 7,5.....čím to asi tak bude??? 

Že by odebraným výkonem? 8-o

0/0
1.10.2015 0:14

L16u93k90á64š 22V20a46ň55u79r28a 1135364243413

U benzíňáku se míchá palivo v přesném poměru benzínu a vzduchu. U dieselu se naopak do co největšího množství vzduchu míchá co nejmíň nafty. Proto je u turbobenzínu mnohem víc citlivá spotřeba na práci s plynem než třeba u turbodieselu. Prostě, když se na to šlápne, tak turbo zabere, napumpuje motor vzduchem a udělá se vír v nádrži. Bohužel při velké zátěži motor tolik netáhne a hodně žere. Největší účinnost je někde kolem 2000ot. Chce to změnit styl jízdy.

0/0
30.9.2015 22:19

M88i94c24h72a68l 65P24a62v72l44á49t 9133723154769

To myslite vazne?! ;o)

0/0
1.10.2015 16:25

Z65d96e57n18ě90k 29H80a79n68z22l 1551206482194

Vždyť je to v pořádku. Automobilky jinou možnost mít nebudou.Honba za emisima a bude hůř. Na prvním místě Emise na druhém Zákazník.

0/0
30.9.2015 21:56

P61e44t46r 86C89h59v60á25t31a35l 4452162530314

Hmm, nemůže někdo těm ekopošukům vysvětlit, že fyzika a chemie platí, i když se jí asi neučili a nerozumí jí??? Prostě když se spáli 8 l paliva, vznikne s vysokou pravděpodobností víc škodlivin, než když se ho spálí 5 litrů.... a jejich slavná CO2 stopa bude skoro dvakrát taková.... hloupost světem vládne...;-€;-€

+1/0
30.9.2015 21:13

L56u24k18á46š 40V77a23ň30u54r27a 1335224173243

Tohle nemusí platit, pokud by proces spalování byl v obou případech jiný.

0/0
30.9.2015 22:07

P54e59t23r 54C74h52v20á98t13a26l 4822552250504

OK, bude různý poměr škodlivin v závislosti na stechiometrickém poměru paliva a vzduchu a teplotě spalování....ale prostě při spálení většího množství paliva vznikne víc CO2 .... a nechci být špatný prorok, ale i těch škodlivin bude spíš vic než míň....Rv

+1/0
30.9.2015 22:41

M74a32r71t83i74n 59K33a53r13á18s79e70k 9958413888288

CO2 ano, u skodlivin prave ne - proto dnesni moderni diesel zere podobne jako pred 15 lety navzdory stovka miliard utopenym ve vyvoji (kdyby se neresily emise skolidivin, tak se dostanou se spotrebou o dost nize).

0/0
1.10.2015 13:37

J51i46ř70í 71V21o90j41t11a 8215563210913

kraviny do kravína...

RvXXX;-O;-O;-ORvRv

+1/0
30.9.2015 21:00

R62i15c14h78a79r13d 20M80i51c73h48a75l42o21w54s93k18i 1331859655726

To si přece nikdo nekoupí.

+2/0
30.9.2015 20:34

M40a92r54e69k 24N16e26t37o54l41i45c36k38ý 6574800828

Litrový tříválec s turbem? 8-o To musí být radost, s tím jezdit :-)

+2/0
30.9.2015 20:33

J92i51ř22í 73S96c72h19w24a67c44h 8598794948326

do BMW dávají totéž, jen to má 1,5 litru.....a samozřejmě vyšší výkon... a samozřejmě vyšší cenu  a to až 3,4 mega ;-)

0/0
30.9.2015 23:20

T92o54m20á48š 74Z20e33m19a87n 3135648244285

Ok, příští auto bude Mazda, do malých aut je základ 1.5 atmosferický 4válec a v ostatních 2.0...

+1/0
30.9.2015 20:19

M16i39c15h82a95l 23Š35e39d44i52v98ý 3269673839402

už je 3 měsíce doma M3 2.0 na dálku i pod 5l

0/0
30.9.2015 20:30

L12u79k55á45š 41V32a48ň90u26r88a 1825694583823

Motor je srovnatelný s 1.4 CVVT. Jinak moment 1.0T-GDi je 171Nm v rozsahu 1500-4000ot.

0/0
30.9.2015 16:59

L62u19k18á81š 54V13a83ň61u61r63a 1655694913573

Down-sizing je neštěstí. Neboť objem ničím nenahradíš. Tříválec bude vždy jako traktor. A navíc benzín s turbem a ještě přímý vstřik, to dělá vždy potíže. Navíc tyto motory nejsou stavěné na menší otáčky, protože jinak strašně žerou.

+4/0
30.9.2015 16:46

L11u20k31á17š 36V92a17ň18u56r28a 1825944663473

Nejsou stavěné na vyšší otáčky. :-)

0/−1
30.9.2015 22:08

J88i92ř22í 53S75c55h80w43a89c44h 8228794558506

při vyšších otáčkách "strašně žere" i atmosféra....

+1/0
30.9.2015 23:17

J28i91ř79í 70K39o89c89u15r66e75k 6425644755548

Tak dobře. Favorit je čtvrt století starý. Kasltle hnije. Motor hůř jede. Jenže i když byl nový, tak se dalo počítat s tím, že 6 litrů mimo město je reálných a že motor těch 150.000 naběhá bez větších oprav jako je třeba výměna rozvodů.

Tohle? Žere víc. Nehnije. Ale umře tomu motor nejspíš dřív než Favoritu. K čemu kastle bez motoru, když se z ní legálně nedá udlat ani kozí chlívek? Hlavně že jsme eko. Logos už se ale vytratil někde s EURO III auty.

0/0
30.9.2015 16:30

M61a89r98t58i45n 45K71o67z51á22k 4934450769667

Euro 3 (aneb třeba stará dobrá dvoulitrová Octavia I) byly tím posledním.

0/0
30.9.2015 19:05

J29i86ř93í 55S47c65h88w64a48c21h 8658754578826

Tohle mimo město určitě nepůjde přes 6, takže nežere víc a jestli tomu umře motor dřív nelze tvrdit předem, to záleží především na tom jak to konstruktéři zvládli a na tom, jak to bude majitel honit, protože na jízdu 90-kou je potřeba stejně jako u Favorita tak u tohoto H cca 10kW a to i ten litrovej motor zvládne naprosto v pohodě

0/0
1.10.2015 0:22

M35a45r20e20k 79H36r81u10b44y 6637442191778

To ekosilenstvi nas zabije - standardni pohonnou jednotkou v nizsi stredni tride se stava maly silene slozity moturek se smesnou zivotnosti a mocnou spotrebou chrlici jedovate zplodiny a mikrocastice.8-o Papirove je ale vsechno krasne zelene :-/EURv

+10/0
30.9.2015 16:12

M60i49l66a76n 92K23r32á84l 8793818851271

Rád vzpomínám na mojí mazdu 626 V6 2,5litru, mělo to cca 170 koní, krásnej zvuk 6ti válce a žralo to do 10 litru i když jsem mu dával knedlík, to byly auta...

+5/0
30.9.2015 13:28

M19i65c96h50a87l 92H68r87u88b41o15š 4120827652495

Dvojtaktny trojvalec nikto nemoze porovnavat so stvortaktnym trojvalcom, ktory ide vzdy jednu otacku naprazdno. Dvojtaktny trojvalec ma pekne vyrovnany chod, jeho zvuk je vyrovnany a kontinualny bez prerusovania, porovnat ho mozu tak so stvrotaktnym sestvalcom... ;-)

0/0
30.9.2015 13:24

P84e29t52r 40M21i37c87h38a24l 2810434711622

Skoč si na ušní. :-D

+2/0
30.9.2015 16:29

M34i97c55h63a33l 91H69r70u83b59o56š 4690747302885

Mal si dakedy wartburga, alebo si aspon pri nom stal? Nemyl si to s trabantom. Pokial ma wartas motor v poriadku aj zapalovanie, ma krasny plynuly zvuk aj chod motora ;-)

+1/0
30.9.2015 16:41

P28e44t63r 92M36i72c47h65a36l 2500744881312

Neměl, ale jezdil jsem s ním. Na chodu toho motoru nic pravidelného nebylo.

+3/0
30.9.2015 17:07

J37i81ř68í 53S30c16h62w89a84c50h 8778894958786

3-válcový 2-taktní wartburg je úplně stejný generátor náhodných "výbuchů" jako 2-válcový trabant, jen průměrná frekvence těch "výbuchů" je cca o 50% vyšší oproti tomu trabantu....;-)

0/0
1.10.2015 0:02

M10i69c94h69a45l 17H98r19u78b27o49š 4450887862425

Sto ľudí, sto chutí, a mne sa ten zvuk páči ;-)

0/0
1.10.2015 7:12

P28e22t57r 13M48i43c11h90a12l 2490684671972

Sakra, tady mizí prispevky.

Skoč si na ušní, pak nebudeš psát nesmysly o vyrovnaném a kultivovaném chodu ve spojitosti s dvoutaktním tříválcem.

+1/0
30.9.2015 16:40

P43e92t84r 13M40i93c46h95a41l 2800394811312

By mě trefilo, teď se to objevilo.

0/0
30.9.2015 16:41

M27i13c50h13a84l 27H75r57u65b38o30š 4860567452985

Ty si skoč na očné, potom nebudeš musiet písať duplicitné príspevky a dakedy sa choď pozrieť na nejaký IFA zraz, až si môžeš vypočuť zvuk dvojtaktného trojvalca ;-)

0/0
30.9.2015 16:44

P78e92t30r 75M49i11c75h85a41l 2460144931502

Asi jim blbne mobilní verze, stává se to celkem casto. Jinak motor s klikovkou po 120° nemůže mít pravidelný chod, nepomůže tomu ani vyvažovací hřídel.

0/0
30.9.2015 17:16

L45u86k41á28š 30V27a25ň97u49r97a 1645504903493

Dvoutaktní 2 válec je opravdu vyrovnaný neb je vlastně jako 4taktní šestiválec. Jiný zvuk má trabant, který je 2taktní 2válec a to je málo.

+1/0
30.9.2015 16:48

P76e64t64r 25M82i57c47h27a48l 2600624421302

Aha, Wartburg je vlastně jako šestiválec. Tak to je gól dne. :-D

+2/0
30.9.2015 17:19

L51u26k19á66š 79V32a35ň21u78r96a 1115664393303

Ale jistě! Mrkněte na to jak běží cykly dvou a čtyřtaktu a jaké jsou tam vibrace a momenty a uvidíte. I když chápu, že to pro některé může být urážka 6ti válce. ;-D

0/0
30.9.2015 22:39

M10i38c93h65a34l 57H60r97u30b75o31š 4300457132285

Myslel Ste 2taktny 3valec predpokladam, ako sa o tom zmienujem kusok vyssie, inak samozrejme suhlas... ;-)

0/0
1.10.2015 7:17
Foto

P48e80t64r 86K95r72á80l40í41k 9839289651385

kolikpak to vydrží takovej motůrek, sto tisíc?

+3/0
30.9.2015 12:33

L97u67k62á58š 53V37a46ň87u53r94a 1375844683523

Záleží na tom, jak moc se plní a přetěžuje.

0/0
30.9.2015 16:49

Z95d42e45n59ě85k 31D92u39f25e46k 2784424568

Jděte už všichni výrobci do pr....s vašimi složitými turboventilátory. Spotřeba jak 2-2,5 litr v atmosféře a životnost a poruchovost je velkou otázkou.

+1/0
30.9.2015 12:10

V28a97c61l80a16v 90M32e10d62e22k 5711762185655

za to výrobci nemůžou. To naši volení zástupci v europarlamentu, a loby ekopošuků.

+2/0
30.9.2015 16:31

P40a93v85e36l 12J37o29n84á96š 5951345419435

Je to divnej svět, je to EKO a žere to jako kráva....A jestli to zní jako starý varťas blahé paměti, můžou to pojmenovat Rintintin II.

+6/0
30.9.2015 11:26

P44e68t51r 26M78i20c80h28a88l 2910234311922

Taky si říkám. Moje dvoulitrová turboropa má sice jenom 110 koní, ale 280 Nm, jede to a žere 5 litrů.

+1/0
30.9.2015 11:30

J46i52ř42í 29S72c82h77w65a62c44h 8398194758156

na druhou stranu mají ty jejich atmosféry co nabízí souběžně jen 135 Nm a to až někde ve 3500 ot (1.4MPI), nebo 156 Nm/4800 ot (1.6MPI)

Ten krouťák toho turba (172Nm) odpovídá atmosférické 1.8 (např. v Civicu) jen ho dosáhne asi o cca 2000 otáček dříve, takže není potřeba žádný vytáčení narozdíl od té Hondy ;-)

0/0
30.9.2015 11:49

D36e42n11i64s 56W74i56t86z41k21u 3953911659377

a stejně jako ho dřív dosáhne, tak i dřív skončí, zatímco ta atmosféra furt potáhne

+1/0
30.9.2015 15:26

J46i50ř12í 71S15c18h89w76a51c77h 8338514628766

tak samozřejmě, od toho je tam převodovka ;-)

každému z těch motorů vyhovuje trochu jiný provozní režim....

0/0
30.9.2015 18:15

P81e33t21r 17M13i14c53h84a87l 2360654551452

Kdyby to byl čtyřválec, ani neceknu. Ale tříválec je jako Zetor 5011.

0/0
30.9.2015 16:32

L58u20k31á33š 79V26a50ň29u21r41a 1675134663253

Problém je v tom, že jak rychle moment nastoupí, tak rychle zdechne.

0/0
30.9.2015 16:51

M59a90r33t41i15n 22K78a14r17á98s88e88k 9608823618618

Tak on ten motor toci do 4000 v pohode a uprimne and 4000 (benzin) nebo nad 3000 (diesel) tocim v aute tak 3x do roka, jezdim totiz po silnici v normalnim provozu, ne na zavodnim orkuhu...

0/0
1.10.2015 13:41

I75v15o 59U71r40b65á29n53e53k 2346217577

A jak se chovat k turbu žádná automobilka záměrně neprozradí...

0/0
30.9.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.