Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádherné elektroporsche: 600 koní, dojezd 500 km, u zásuvky 15 minut

Světová premiéra prvního elektricky poháněného konceptu Porsche je jedním z největších překvapení na autosalonu ve Frankfurtu. Koncept Mission E potvrzuje, že značka chystá menší čtyřdveřový sedan. Někdo v něm vidí jen čtyřdveřovou 911, ale vypadá fantasticky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E42m35i74l 63M95i19n54á83ř 7410739569277

„…pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.“ 

Není to nějak moc pane redaktore? :-)

Typoval bych, že jde o průměr disků.

0/0
21.9.2015 16:14

E68m75i35l 78M36i94n84á36ř 7780229839807

nějak to zlobilo, omluva za double

0/0
21.9.2015 16:17

E61m51i23l 55M82i63n69á54ř 7320609489907

"...pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu." Není to zbytečně moc pane odborný redaktore?:-) Nebo že by šlo o obvyklý průměr disků?

0/0
21.9.2015 16:12

T20h64e67o38d35o77r 51C46o71l83l36i27n35o 2604684976

Mně se to líbí

0/0
20.9.2015 19:36

S56t77a81n29i50s93l12a54v 95U97r10u77b13a 1127939186370

Bohužel jen koncept...

+1/0
18.9.2015 19:41

J44a68n 70D37l56o11u11h69ý 7474199770259

Problemem toho auta bude vzdy cena.

+1/0
18.9.2015 17:04

P94e30t32r 94H70o97m54o78l28k49a 2265623234425

To je blbost... cena je vyjádřením poptávky a tu Porsche umí odhadnout...

0/0
2.10.2015 22:52

D37a76v73i42d 69E88r27b89e89n 5909967707986

Až na přední světlomety krása a to Porsche nějak nežeru. R^;-)

0/0
18.9.2015 14:10
Foto

J76a80n 58M13a83c33k 5387102772765

Nejvetsi otazkou zbyva..... jestli ho budou mit i v cerne.

0/0
18.9.2015 13:28

J82o42s13e49f 38N18o93v52a17k 5238242726338

Misto baterek ZPM a bude to jezdit furt. Ještě jak ho sem z tý Atlantidy dostat. :-)

0/0
18.9.2015 8:07

P95a14v49e87l 96S14o39b41o96t10k97a 5760974

No jistě!!!

Auta se spalovacím motorem dnes kupují jen socky!

0/0
17.9.2015 22:41

D69o46m41i38n83i41k 59A10d89l10e65r 4480874811942

... a neexistuje. Tesla ano.

+1/0
17.9.2015 22:30

J48o88s56e84f 13V56a62l97a 9440453413953

800V bude taky na hnacim elekromotoru ? Tak to aby udelali zbytek auta z jenom karbonu a zadny plech, protoze se jinak po nehode privod jednoduse zkratuje o minuspol karoserie a posadka se vypari v svetle obloukove lampy.........

0/0
17.9.2015 22:05

J47i45ř84í 41K15r72u40t48i57l 2200784390818

Křižík by měl radost.

0/0
18.9.2015 19:29
Foto

R23a32d15i13m 83K49r18o31u44t92i17l 7520231726509

Takový bílý veselý žabák zpředu... První, co mi vytanulo na mysli, byla dvě slova Daft Punk, tak nějak nevím proč :-)

0/0
17.9.2015 20:13

D17e47j96a92n 52T45a21d64i14c 7672606747577

A z radia pujde umele vytvoreny zvuk osmivalce, ne? Co to je za hroznou dobu automobiloveho prumyslu, driv ta auta mela aspon koule... hyperpohon at si strci za klobouk.

0/0
17.9.2015 11:46

M46i37r20o27s12l89a34v 56Š94i60m94k32o 7735133522775

Takhle měla vypadat Pananera... A s motorem vzadu...

+4/0
17.9.2015 10:40

M88a90r10e89k 40G20a23j84d85a 4463124676102

Však to auto má motory vzadu ..... ;-D

0/0
17.9.2015 13:16

M45a32r73t60i87n 96Z64e95l35e20n82y 2267590529459

no ale cena bude pravděpodobně kosmická.....

+2/0
17.9.2015 10:32

A97n30d71r18e22j 36M78a68s74a67r12y36k 9230353406650

tu kludne moze byt... ale pokial bude viac takychto aut tym rozsirenejsia bude technologia aj v lacnych autach.... nebudu predsa demonstrovat novu technologiu na dacii sandero ....

+5/0
17.9.2015 12:29

P87e66t55r 59J37a31k71e85š 8160863807638

no už to vidim na českých otřesných okreskách.

0/−1
17.9.2015 9:54

A79n26d72r80e67j 76M86a65s74a92r55y73k 9650633976910

pokial to neberete ironicky tak asi vobec nechapete o com to auto je....

+1/0
17.9.2015 12:27

P84a69v50e70l 93F54o94l59t13á92n 4180752584

"o com to auto je" – to je auto o ničem, neb vůbec neexistuje

+2/0
17.9.2015 20:55

J84o12s34e54f 25N87o58v93á31k 7677457482748

A výfuk to má kde? V Temelíně nebo Tušimicích?

+8/−1
17.9.2015 9:46

J90a93k21u81b 92F72e32i78f10a45r 7469209686359

kdyby v Temelíně, tak je to ještě dobré. Do té doby, než elektřinu přestaneme vyrábět z fosilních paliv, bude to pořád jen kouřit někde jinde.

Což bohužel spousta naivních milovníků aut na baterky nechápe.

+1/−2
17.9.2015 11:09

F31i23l76i74p 68T20ř17e88b90a 6303280508746

Nevím, co víte o elektrárnách, ale i ty hodně staré jsou na tom s emisemi lépe (tedy alespoň v EU a severní americe), než spalovací motor.

Stejně tak energetická účinnost celého řetězu od paliva po asfalt je u elektrických aut úplně jinde. Výroba baterií to bude, pravda, ještě nějaký ten pátek kazit, ale určitě to zatím nevypadá na krok špatným směrem, narozdíl od solárních tunelů...

+2/0
17.9.2015 11:25

D49a97v63i11d 14Z32a29h63r11a48d30n98í44č53e78k 3847657876441

Ale no tak, jaká je účinnost elektromotoru a jaká spalováku? Ano, kouřit to bude jinde, ale mimo hustě  osídlené lidské obydlí. O kolik by to bylo v Praze lepší, kdyby tam nebyly zástupy aut se spalovákem, ale elektromobily?  A to nemluvím o výhodách s mnohem menším servisem, jelikož elektromobil je nesrovnatelně levnější na údržbu. Bohužel se do toho stále cpou li-ion baterie, které mají super parametry (pro marketing) a katastrofální živostnost.

+1/0
17.9.2015 11:48

J55a61n 36V79e53s92e76l37ý 5674123122891

Dvě poznámky.

1) Zatím to vypadá (provozní data), že battery packy v elektromobilech mají vyšší životnost než spalovací motory, celé kouzlo je v battery management systému, který hlídá, aby se baterky nepřehřívaly a aby se zatěžovaly rovnoměrně. Pak není problém dávat (jako Tesla) třeba 8 let záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.

2) Zapomněl jste na to ticho.

+2/0
17.9.2015 13:36

J63o51s97e81f 79V46a43l41a 9870493713303

kolik lze najet s Teslou za rok ? -vezmu-li v uvahu jet okamzite po tom, co se nabije na 100%: Zatim jsem mel bezne auto i s 370.000 km na tachometru a motor stale plnil emisni limity.....to Tesla nedokaze ani kdyby ji vozili na podvalniku. Battery management mam v notebooku u Lenova taky, navic si hlidam, aby vybiti nepresahlo 50% maximalni hodnoty a uz po 300 cyklech mam jenom 60% aku k dispozici. Neverim, ze do auta je nejaka zazracnejsi technologie nez do notebooku....

0/−1
17.9.2015 22:12

J74i56ř74í 34S65c37h13w34a42c82h 8938234228276

srovnávat baterii a její managemet  za cca 0,5-1 milonu s něčím co stojí 1000 Kč?

Musí to být opravdu totéž? 8-o8-o8-o

0/0
18.9.2015 1:02

J19o18s37e93f 60V61a97l57a 9660563463703

na kvalitnich akumulatorech pro NB, tablety a smartphony se vydela denne mnohem vice penez nez na akumulatory pro nekolik stovek elektroaut tehle kategorie. Pokud existuje nejaky rozumny a fungujici SW, tak o nem uz vedi v Applu nebo u Samsungu, eventuelne u znamejsich znacek a budou ho do svych vyrobku dodavat. Pokud to neudelali do dnesniho dne, pak takovy program bud nefunguje nebo neexistuje

0/0
18.9.2015 9:22

P97e47t32r 55T56a16f89t 9163147964289

Nadherne auto, super design, ale tem funkcim se mi vazne nechce verit.

A udaje o nabijeni a dalsim - ono slibit se da vsechno, ale proc takove parametry ostatni jiz vyrabene modely nemaji?

0/−1
17.9.2015 9:34

F51i71l39i97p 76T57ř79e57b83a 6683620368356

Na dvojnásobné napětí znamená čtvrtinové výkonové ztráty, poloviční až třetinový průřez vodičů, a s kutečně umožňuje 4x rychlejší dobíjení.

Má to ale jeden háček: Pokud nemá auto potřebný střídač v sobě, o čemž se u supersportu dá kvůli hmotnosti pochybovat, musí být ten střídač v zásuvce, a to znamená, že ho nenabijete nikde jinde. Navíc 800V SS už znamená v případě kontaktu prakticky jistou smrt.

0/0
17.9.2015 9:48

F14i93l87i20p 32T27ř88e27b87a 6943380648126

Achjo. Vážně mi na Idnes chybí možnost upravit příspěvek poté, co si ho po sobě (už odeslaný) přečtu...

+2/0
17.9.2015 9:49

R85a36d87i32m 16S23v22o89b84o32d31a 9623309106852

ale ohmuv zakon plati i u Porsche.

0/0
17.9.2015 9:54

F98i61l11i45p 21T95ř50e62b27a 6783830868176

Tedy, doufám, že jsem nenapsal nějakou blbost, ale proč by neplatil?

0/0
17.9.2015 11:18

R10a63d75i11m 42S74v70o53b68o61d62a 9493239456282

narazim na fakt, ze nezavysle na prenosove soustave se ta energie musi nejak nacpat do baterky. tady se nebavime o 3000mAh baterkach ale o 4-5 radu vetsich kapacitach a tomu odpovidajici proud

0/0
17.9.2015 11:24

F70i66l56i11p 26T13ř27e36b92a 6913530158446

Limitujícím faktorem u baterií nebývá uskladněný výkon, ale výkon ztrátový, a ten je při polovičním proudu čtvrtinový.

Samozřejmě z normální zásuvky víc, než 22kW nevytáhnete, o důvod víc, proč to nenabijete jinde, než doma v milionářské vile..

0/0
17.9.2015 11:32

P73e70t52r 32T35a15f88t 9313557304309

Jj, sahat do dnesnich elektromobilu je asi celkem nebezpecna zalezitost...

0/0
17.9.2015 10:24

J54i38ř42í 40K98o48c95u96r60e31k 6905594325818

Vrazit prsty do rozvodového řemene taky není nic příjemného. Občas nějaká mediální hvězda vyleze na vagon, dostane 25 tisíc voltů, zabliká a pohasne.

0/0
17.9.2015 14:53

T69o14m81á37š 82R18e88k68t35o78r 1968184407239

Ten dojezd je za jakých podmínek? S teslou taky dojeli přes 700km ale museli jet 40kou na méně než procento výkonu motoru...

+2/0
17.9.2015 9:29

J18i55ř96í 25S46c36h55w87a69c86h 8368534958556

tak Veyron taky umí vycucnout nádrž za 11 minut..... ;-)

0/0
17.9.2015 22:10

T54o22m82á21š 30Š49v64a10g17e93r71a 2219410854133

Tak to se může nabíjet i pod drátama (VN)?

0/0
17.9.2015 9:29

A62n42d90r18e82j 88O14l34e74k22s94a 3355811437931

Trolejbusová trať - ideálně :-)

0/0
17.9.2015 20:50

M11a39r22e42k 24Ž22a95b85č86í89k 5576172487137

Jestli ty čísla jsou pravdivá, tak by snad neměl být problém tuto technologii v průběhu 10 let přenést do obyčejných aut a způsobit smrt spalovacím motorům.

+2/0
17.9.2015 9:18

A52n34d93r69e84j 17M54a44s45a23r66y49k 9870173976340

8-o konecne ma Tesla konkurenciu. je potreba viac takychto aut. Aby sa zacali rozsirovat aj lacnejsie modely ... docela si viem predstavit jazdit do prace na elektriku.

+11/0
17.9.2015 9:08

J23a82n 66V22e92s42e98l97ý 5714893652551

Na ježdění do práce jde už třeba dneska koupit 3-4 roky starý Peugeot iON pod 10 000 Eur.

0/0
17.9.2015 13:39

D14o27m34i80n65i30k 31A87d11l65e96r 4350494651922

Ale nemá. Tohle auto neexistuje. Tesla se prodává a jezdí.

+2/0
17.9.2015 22:31

R98a75d73i34m 88S87v61o76b74o49d36a 9203209356942

predpokladejme ze ma baterka 85-90kWh. z toho je 80% 68-72kWh.

aby sme do baterky dostali tolik energie z 400V zasuvky za hodinu, tak by sme potrebovali cca 180A. za 15 minut by to bylo 4x tolik. u 800V by to bylo nekde kolem 230A

fakt by me zajimalo, jak maji vyresene ty nabijecky ataky ty baterky

+1/0
17.9.2015 9:04

T97o93m50á97š 40V27e87s84e83l66ý 5845198330579

zapomínáte, že 400V zásuvka bývá (u nás) třífázová, takže při 240 A to máte za čtvrt hoďky nabité (když pomineme ztráty). A takových 63 A není úplně výjimečných ani v rodinných domcích.

0/0
17.9.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.