Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádherné elektroporsche: 600 koní, dojezd 500 km, u zásuvky 15 minut

Světová premiéra prvního elektricky poháněného konceptu Porsche je jedním z největších překvapení na autosalonu ve Frankfurtu. Koncept Mission E potvrzuje, že značka chystá menší čtyřdveřový sedan. Někdo v něm vidí jen čtyřdveřovou 911, ale vypadá fantasticky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E64m33i69l 33M55i81n41á92ř 7200829289847

„…pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.“ 

Není to nějak moc pane redaktore? :-)

Typoval bych, že jde o průměr disků.

0/0
21.9.2015 16:14

E75m49i32l 47M30i12n11á60ř 7710619439767

nějak to zlobilo, omluva za double

0/0
21.9.2015 16:17

E23m92i11l 42M47i94n31á62ř 7780269549727

"...pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu." Není to zbytečně moc pane odborný redaktore?:-) Nebo že by šlo o obvyklý průměr disků?

0/0
21.9.2015 16:12

T34h95e73o97d57o91r 25C83o82l32l90i15n58o 2404424806

Mně se to líbí

0/0
20.9.2015 19:36

S21t58a40n30i56s55l40a53v 48U92r97u88b29a 1487689316760

Bohužel jen koncept...

+1/0
18.9.2015 19:41

J97a51n 56D14l53o67u56h76ý 7604539310869

Problemem toho auta bude vzdy cena.

+1/0
18.9.2015 17:04

P52e12t14r 23H19o14m47o95l97k26a 2935513344145

To je blbost... cena je vyjádřením poptávky a tu Porsche umí odhadnout...

0/0
2.10.2015 22:52

D58a13v94i45d 24E11r24b17e17n 5829387377536

Až na přední světlomety krása a to Porsche nějak nežeru. R^;-)

0/0
18.9.2015 14:10
Foto

J12a63n 68M12a34c52k 5117452882835

Nejvetsi otazkou zbyva..... jestli ho budou mit i v cerne.

0/0
18.9.2015 13:28

J78o24s10e72f 32N59o13v98a32k 5108932646608

Misto baterek ZPM a bude to jezdit furt. Ještě jak ho sem z tý Atlantidy dostat. :-)

0/0
18.9.2015 8:07

P40a46v51e17l 79S45o29b74o85t65k12a 5830364

No jistě!!!

Auta se spalovacím motorem dnes kupují jen socky!

0/0
17.9.2015 22:41

D94o91m51i50n87i24k 74A33d80l45e50r 4780634131172

... a neexistuje. Tesla ano.

+1/0
17.9.2015 22:30

J60o38s42e87f 50V33a32l59a 9260713643263

800V bude taky na hnacim elekromotoru ? Tak to aby udelali zbytek auta z jenom karbonu a zadny plech, protoze se jinak po nehode privod jednoduse zkratuje o minuspol karoserie a posadka se vypari v svetle obloukove lampy.........

0/0
17.9.2015 22:05

J23i96ř22í 21K26r46u36t67i61l 2580434840298

Křižík by měl radost.

0/0
18.9.2015 19:29
Foto

R40a79d94i94m 72K53r76o38u68t46i53l 7760611596139

Takový bílý veselý žabák zpředu... První, co mi vytanulo na mysli, byla dvě slova Daft Punk, tak nějak nevím proč :-)

0/0
17.9.2015 20:13

D44e74j78a84n 71T10a76d20i68c 7292146517947

A z radia pujde umele vytvoreny zvuk osmivalce, ne? Co to je za hroznou dobu automobiloveho prumyslu, driv ta auta mela aspon koule... hyperpohon at si strci za klobouk.

0/0
17.9.2015 11:46

M50i58r26o53s23l57a70v 38Š37i86m72k94o 7365573762535

Takhle měla vypadat Pananera... A s motorem vzadu...

+4/0
17.9.2015 10:40

M45a59r65e43k 90G92a82j72d71a 4833514296212

Však to auto má motory vzadu ..... ;-D

0/0
17.9.2015 13:16

M74a90r31t57i35n 79Z51e91l39e29n89y 2317750579119

no ale cena bude pravděpodobně kosmická.....

+2/0
17.9.2015 10:32

A82n57d23r33e32j 74M18a63s69a59r11y67k 9840543696700

tu kludne moze byt... ale pokial bude viac takychto aut tym rozsirenejsia bude technologia aj v lacnych autach.... nebudu predsa demonstrovat novu technologiu na dacii sandero ....

+5/0
17.9.2015 12:29

P59e62t45r 64J25a69k56e16š 8830243257688

no už to vidim na českých otřesných okreskách.

0/−1
17.9.2015 9:54

A43n66d43r91e10j 24M57a60s28a53r12y21k 9300703556670

pokial to neberete ironicky tak asi vobec nechapete o com to auto je....

+1/0
17.9.2015 12:27

P93a95v32e67l 90F40o68l39t91á85n 4220112174

"o com to auto je" – to je auto o ničem, neb vůbec neexistuje

+2/0
17.9.2015 20:55

J48o18s59e48f 29N13o26v19á66k 7697967182528

A výfuk to má kde? V Temelíně nebo Tušimicích?

+8/−1
17.9.2015 9:46

J83a56k50u24b 92F68e11i61f19a61r 7559339386749

kdyby v Temelíně, tak je to ještě dobré. Do té doby, než elektřinu přestaneme vyrábět z fosilních paliv, bude to pořád jen kouřit někde jinde.

Což bohužel spousta naivních milovníků aut na baterky nechápe.

+1/−2
17.9.2015 11:09

F37i50l15i86p 23T49ř22e19b92a 6623910278546

Nevím, co víte o elektrárnách, ale i ty hodně staré jsou na tom s emisemi lépe (tedy alespoň v EU a severní americe), než spalovací motor.

Stejně tak energetická účinnost celého řetězu od paliva po asfalt je u elektrických aut úplně jinde. Výroba baterií to bude, pravda, ještě nějaký ten pátek kazit, ale určitě to zatím nevypadá na krok špatným směrem, narozdíl od solárních tunelů...

+2/0
17.9.2015 11:25

D46a10v33i98d 23Z25a17h82r27a24d97n27í20č48e96k 3857627356191

Ale no tak, jaká je účinnost elektromotoru a jaká spalováku? Ano, kouřit to bude jinde, ale mimo hustě  osídlené lidské obydlí. O kolik by to bylo v Praze lepší, kdyby tam nebyly zástupy aut se spalovákem, ale elektromobily?  A to nemluvím o výhodách s mnohem menším servisem, jelikož elektromobil je nesrovnatelně levnější na údržbu. Bohužel se do toho stále cpou li-ion baterie, které mají super parametry (pro marketing) a katastrofální živostnost.

+1/0
17.9.2015 11:48

J53a75n 75V13e79s56e56l95ý 5424893932581

Dvě poznámky.

1) Zatím to vypadá (provozní data), že battery packy v elektromobilech mají vyšší životnost než spalovací motory, celé kouzlo je v battery management systému, který hlídá, aby se baterky nepřehřívaly a aby se zatěžovaly rovnoměrně. Pak není problém dávat (jako Tesla) třeba 8 let záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.

2) Zapomněl jste na to ticho.

+2/0
17.9.2015 13:36

J96o48s31e11f 38V20a47l39a 9260553573223

kolik lze najet s Teslou za rok ? -vezmu-li v uvahu jet okamzite po tom, co se nabije na 100%: Zatim jsem mel bezne auto i s 370.000 km na tachometru a motor stale plnil emisni limity.....to Tesla nedokaze ani kdyby ji vozili na podvalniku. Battery management mam v notebooku u Lenova taky, navic si hlidam, aby vybiti nepresahlo 50% maximalni hodnoty a uz po 300 cyklech mam jenom 60% aku k dispozici. Neverim, ze do auta je nejaka zazracnejsi technologie nez do notebooku....

0/−1
17.9.2015 22:12

J51i87ř75í 73S52c35h56w66a52c47h 8518784428306

srovnávat baterii a její managemet  za cca 0,5-1 milonu s něčím co stojí 1000 Kč?

Musí to být opravdu totéž? 8-o8-o8-o

0/0
18.9.2015 1:02

J76o52s27e82f 27V88a67l27a 9590943193203

na kvalitnich akumulatorech pro NB, tablety a smartphony se vydela denne mnohem vice penez nez na akumulatory pro nekolik stovek elektroaut tehle kategorie. Pokud existuje nejaky rozumny a fungujici SW, tak o nem uz vedi v Applu nebo u Samsungu, eventuelne u znamejsich znacek a budou ho do svych vyrobku dodavat. Pokud to neudelali do dnesniho dne, pak takovy program bud nefunguje nebo neexistuje

0/0
18.9.2015 9:22

P85e48t33r 19T63a95f62t 9333257134819

Nadherne auto, super design, ale tem funkcim se mi vazne nechce verit.

A udaje o nabijeni a dalsim - ono slibit se da vsechno, ale proc takove parametry ostatni jiz vyrabene modely nemaji?

0/−1
17.9.2015 9:34

F13i70l84i32p 50T21ř54e69b88a 6793600678306

Na dvojnásobné napětí znamená čtvrtinové výkonové ztráty, poloviční až třetinový průřez vodičů, a s kutečně umožňuje 4x rychlejší dobíjení.

Má to ale jeden háček: Pokud nemá auto potřebný střídač v sobě, o čemž se u supersportu dá kvůli hmotnosti pochybovat, musí být ten střídač v zásuvce, a to znamená, že ho nenabijete nikde jinde. Navíc 800V SS už znamená v případě kontaktu prakticky jistou smrt.

0/0
17.9.2015 9:48

F55i98l66i88p 93T90ř92e65b63a 6653850338576

Achjo. Vážně mi na Idnes chybí možnost upravit příspěvek poté, co si ho po sobě (už odeslaný) přečtu...

+2/0
17.9.2015 9:49

R88a50d87i54m 26S26v94o48b55o96d93a 9473569716892

ale ohmuv zakon plati i u Porsche.

0/0
17.9.2015 9:54

F15i38l58i28p 28T76ř20e96b17a 6683420328466

Tedy, doufám, že jsem nenapsal nějakou blbost, ale proč by neplatil?

0/0
17.9.2015 11:18

R27a47d84i61m 74S61v69o66b24o71d63a 9653299736572

narazim na fakt, ze nezavysle na prenosove soustave se ta energie musi nejak nacpat do baterky. tady se nebavime o 3000mAh baterkach ale o 4-5 radu vetsich kapacitach a tomu odpovidajici proud

0/0
17.9.2015 11:24

F14i28l41i31p 11T86ř37e14b47a 6673550468906

Limitujícím faktorem u baterií nebývá uskladněný výkon, ale výkon ztrátový, a ten je při polovičním proudu čtvrtinový.

Samozřejmě z normální zásuvky víc, než 22kW nevytáhnete, o důvod víc, proč to nenabijete jinde, než doma v milionářské vile..

0/0
17.9.2015 11:32

P42e29t22r 93T78a76f10t 9703457294859

Jj, sahat do dnesnich elektromobilu je asi celkem nebezpecna zalezitost...

0/0
17.9.2015 10:24

J85i15ř74í 42K74o92c97u53r29e16k 6785744465408

Vrazit prsty do rozvodového řemene taky není nic příjemného. Občas nějaká mediální hvězda vyleze na vagon, dostane 25 tisíc voltů, zabliká a pohasne.

0/0
17.9.2015 14:53

T45o19m22á10š 27R16e38k69t36o47r 1128774837889

Ten dojezd je za jakých podmínek? S teslou taky dojeli přes 700km ale museli jet 40kou na méně než procento výkonu motoru...

+2/0
17.9.2015 9:29

J28i13ř22í 84S41c55h26w35a53c61h 8218484238366

tak Veyron taky umí vycucnout nádrž za 11 minut..... ;-)

0/0
17.9.2015 22:10

T39o22m67á81š 80Š58v69a63g10e53r38a 2899260584663

Tak to se může nabíjet i pod drátama (VN)?

0/0
17.9.2015 9:29

A72n63d90r14e79j 50O16l31e47k29s30a 3155901567111

Trolejbusová trať - ideálně :-)

0/0
17.9.2015 20:50

M60a13r78e97k 57Ž68a64b30č29í23k 5346282587827

Jestli ty čísla jsou pravdivá, tak by snad neměl být problém tuto technologii v průběhu 10 let přenést do obyčejných aut a způsobit smrt spalovacím motorům.

+2/0
17.9.2015 9:18

A93n25d95r58e61j 88M70a17s68a71r29y18k 9740473616750

8-o konecne ma Tesla konkurenciu. je potreba viac takychto aut. Aby sa zacali rozsirovat aj lacnejsie modely ... docela si viem predstavit jazdit do prace na elektriku.

+11/0
17.9.2015 9:08

J66a23n 61V48e49s58e91l68ý 5894113522441

Na ježdění do práce jde už třeba dneska koupit 3-4 roky starý Peugeot iON pod 10 000 Eur.

0/0
17.9.2015 13:39

D76o78m61i90n33i36k 32A33d70l52e11r 4840924911412

Ale nemá. Tohle auto neexistuje. Tesla se prodává a jezdí.

+2/0
17.9.2015 22:31

R59a89d81i30m 13S54v61o10b72o78d19a 9333129556152

predpokladejme ze ma baterka 85-90kWh. z toho je 80% 68-72kWh.

aby sme do baterky dostali tolik energie z 400V zasuvky za hodinu, tak by sme potrebovali cca 180A. za 15 minut by to bylo 4x tolik. u 800V by to bylo nekde kolem 230A

fakt by me zajimalo, jak maji vyresene ty nabijecky ataky ty baterky

+1/0
17.9.2015 9:04

T56o19m54á93š 38V17e79s95e80l52ý 5245898320659

zapomínáte, že 400V zásuvka bývá (u nás) třífázová, takže při 240 A to máte za čtvrt hoďky nabité (když pomineme ztráty). A takových 63 A není úplně výjimečných ani v rodinných domcích.

0/0
17.9.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.