Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW hrozí v USA drahý skandál. Provalilo se, že švindluje s měřením emisí

Německá automobilka Volkswagen musí stáhnout půl milionu aut kvůli tomu, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z58d64e74n69ě32k 14D55u39f95e82k 2104104978

Tak po Korejcích, Japoncích došlo i na Němce. Mě to bylo divný, že by VW bylo křišťálově čisté.

+1/0
21.9.2015 11:43

J29i18ř90í 42J85u91r88á44š17e62k 8247125370597

Ony mají tato auta v motoru vestavěné GPS moduly? To koukám. A snímač na otevření kapoty? Tak to je mazec, co tam všechno nacpou.

+1/0
21.9.2015 10:42

iamswan_ 6708235572350

Já tedy z popisu chápu, že pokud mají vestavěnou GPS, tak jí využijí. Navigaci už dneska má spousta modelů

0/0
21.9.2015 14:56

J15a55r50o43s75l16a12v 17P31o79l98e86n70s70k52y 5846454599

Gps modul je dneska halirova zalezitost, nedivil bych se kdyby nekde v utobach nekde takovej chip byl

0/0
21.9.2015 15:37

I26v87a96n 21P25š51e11n59č67í94k 6547830259486

Vypada to , že snižování emisí se navrhovalo v excelu, aby tabulka s grafem vypadala dobře :)

Emise prakticky řeší jen Evropa a USA, Čína bude asi muset taky, pokud budou chtít dýchat něco s jménem vzduch..

Spíš vidím problém v přístupu...stále máme malá auta, která mají přes 1000kg, střední třída přes 1500 kg..

Budoucnost vidím ve zmenšení vozidel pro městský provoz a elektrifikace vozidel...nicméně dokud se některé patenty budou držet stále v tajnosti, tak k této transformaci jentak nedojde..Holt naší páni jsou ropáci

+1/0
21.9.2015 9:41

P56e12t93r 52S77t74e25j36s82k84a67l 3639188744536

Emise resi vsichni krom Severni Korei. V Cine presli na EU4 a v dohledne dobe chteji az EU6. Spis ale maji vlastni normu. Sude a liche SPZ, pripadne loterii na povleni koupit si auto do aglomeraci 8-o

0/0
21.9.2015 14:32

E40v83z74e34n 63S40o47u10k92u39p 1987414266478

To je chytré R^

0/0
21.9.2015 8:41

M17a61r46t64i60n 40R67a75y10m17a70n 4432888143228

Tohle ale neni problem toho, ze by chteli podvadet. Bohuzel limity jsou nastavene naprosto nerealne. Z logiky veci, jelikoz spotreba vozidla se da presne spocitat ze zmerenych emisi, funguje to i obracene. Ze spotreby se daji urcit emise. A na to aby se snizovaly emise, musela by umerne klesat i spotreba, coz se nedeje. Pokud by byly nastaveny realne limity, nikdo by to nemusel obchazet.

+4/0
21.9.2015 8:34

P53e60t43r 36S15t36e20j79s58k61a17l 3199128114226

Ne limity NOx se daji splnit jedine SCR s Adblue. VW chtel samozrejme usetrit nebo snizit cenu aut, takze tam dal jenom oxidacni katalyzator.

0/0
21.9.2015 14:34

L77u42k97á88š 74K32o31h98o56u44t 7848644832669

jestli by nebylo lepší si přiznat že jsme motory co se týče emisí dostaly až na hranici fyzikálních možností a že toto je prostě rozumný strop...

pokud chceme nižsí emise, nejspíše nezbude než se porozhlédnout po jiné technologii a tu podporovat. Nebo se prostě smířit s tím jak to je a například podpořit veřejnou dopravu, car sharing apod.

+3/0
20.9.2015 19:24

P63e29t50r 42M87i49c77h65a15l 2200204961812

No jo, ale to ropná lobby nepovolí. A navíc, kam by stát přišel, kdyby nebylo spotřební daně z paliv? ... I když, on by zdanil něco jiného.

0/0
20.9.2015 19:50

M86a12r53e30k 65H74r86u38b37y 6457102381888

A neměli by nějakou odpovědnost nést i úředníci kteří stanovují nereslistické hodnoty? Ideálně formou spoluúčasti na opravách těch motorků do sekaček, které dnes kvůli těm nesmyslným normám dávají do aut

+2/0
20.9.2015 15:05

J31a61n 85T90a29r71a36b22a 4946416659769

Kvůli nesmyslným normám švindlují softwarově skoro všichni. VW je první, koho za to popotahují, záhy dojde na další, pak bublina splaskne a vymyslí nějaký nový škandál na podobně nesmyslné téma.

+2/0
20.9.2015 17:35

J24i60ř44í 21E37r87b77e77n 1493444956137

Odpůrcům "nesmyslných" emisních norem bych doporučil pustit si nějaké filmy z 30. až 80. let, aby se mohli pokochat těmi oblaky dýmu. A pak bych je to nechal znásobit počtem současných vozidel...

0/0
21.9.2015 10:06

M24a29r88t95i37n 35N83e50r14m97u28t 9267797238909

To je jasné, jenže oni to šponují pořád dáál a dáááááááál

0/0
22.9.2015 9:50

J48a69n 69S90t70e86h53l51i23k 9525277106561

Před pár lety jsem četl , že mercedes má v americe problémy u dieslu splnit emise .Proto od nich tam ustoupil . Je to možné , že by byly tak rozdílné předpisy pro ameriku a evropu ? Tady se přeci naftaky běžně prodávají a jsou oblíbené.

0/0
20.9.2015 11:04

J31o59s49e86f 64N81o76v10a81k 5408832696578

V usa jsou jiné předpisy. Dávají větší smysl. Proto tam většina nafťáků nemá šanci.

+1/0
21.9.2015 0:15

L25a71d25i42s27l41a24v 96K39v18a79s52n35i26č69k77a 1743527203355

Podezření, obvinění, nic nikdo neplatí, ani nemění, ale Franta Dvořák už všeobecně známo ví, má jasno a soudí. Docela dobrý bulvár v prý seriózním médiu.

0/0
20.9.2015 9:19

J36i28ř53í 58R40a60m97e45š 8896654390842

nemáte tušení co je to motor takový pořádný big blog hemi nebo small blog hemi je paráda. Jsou to nejefektivnější a nejsplehlivější motory. Však se dělají od padesátých let s obměnami ale základ je stejný. Sám jsem jezdil na šestiválci třílitr a koukám že si zas pořídím něco podobného hlavně atmosféru co jede a nežere.

0/0
20.9.2015 8:30

J31i23ř71í 80R35a80m35e84š 8846594910512

proč se tu všichni bavíte o naftě. Všichni ví že turbosekačky benzínové realita je někde jinde. Viz škoda rs ano dá se snad sní jezdit za 7 litrů ale na okruhu 30 litrů. Vemte atmosféru se stejným výkonem a pod plynem bude brát polovinu toho co turbosekačka. Viz 1:2 tsi  motory které jsou schopny na dálníci brát deset litrů i patnáct. ty testy se dají najít na netu. Radši pořádnou atmo než takovej žravej fujtajbl.

+11/−1
20.9.2015 7:05

M69a43r39t65i16n 31F17i87l72i43p30c95z28y66k 3111661435773

Řekl bych, že si asi pletete 1.2TSI s 1.2HTP, ty skutečně v dálničním provozu berou dost. 1.2TSI je v pohodě.

0/−1
20.9.2015 9:37

T16o72m77á93š 31U22r53b88a51n 9934274342490

To je míchání všeho dohromady. Je fikce si myslet, že když mám např. 1,4 TSI (110kW), tak to bude žrát jako 1,4 MPI (55kW). Problém není v objemu, ale výkonu! Samozřejmě větší výkon svádí k většímu šlapání na plyn a vetší spotřebě. Když pojedou oba stejně, budou žrát takřka stejně. Když pojedou na co mají, bude to samozřejmě rozdíl. A když porovnáš atmosféru (např. 2.0FSI s turbem (1,4TSI) ve stejném výkonu (110kW), bude atmosféra (motor) o 30% těžší a budeš jí muset točit nad 4k, aby trochu jela. A tam už žere, jak protržená a stejně je slabší. Turbo není špatné, jen od něj nečekejte, co umět nemůže. Ono se odmění tím, co atmosféra neumí. Osobně mám 2,0TSI a jezdím za 9l/100km, což je vzhledem k mé těžké noze dobrý. Pozn.: motory VW jsem použil jenom pro příklad. Životnost je samozřejmě jiná věc.

0/0
22.9.2015 14:50

J36o11s87e96f 31T42r39n68k58a 9509212867919

To je dobrý nesmysl....GPS, která pozná, že se měří:-)...to by mi to v tunelu moc nejelo :-)...není to tak, že zatímco VW je ve světě jedničkou, tak GM a Ford jdou do kopru?:-) A i kdyby, kde je zakázané, že auto nesmí poznat měření emisí?:-)...lepší než produkovat dvouválce 0,9l se čtyřmi turby, filtrem pevných částic.... :-)....já osobně bych tam dal malý elektromotor, který by se spouštěl pouze na měření emisí místo osazené V8 5.7l....:-)

+2/−5
19.9.2015 22:50

S61i67d78n67e51y 17S53i28s72k74a 3227272212275

Ja preferuji svuj 6.2L V8 v mem Ford Raptor ... :-P

0/0
20.9.2015 0:56

L79u22k70a48s 92M53a68d26l77e 4140446117488

A co mpg? Nezere to i travu u cesty?

0/0
20.9.2015 20:24

S47i24d36n81e43y 29S77i36s82k25a 3587822422325

Kolem 10 mpg ve meste, 15 mpg highway a cca 8 mpg kdyz blbnu v ternu ... Ale kdyz vlastnis royalties z nekolika oil wells tak to jde ... ;-D

0/0
20.9.2015 20:55

D18a38d23a83k 14P30e21t88r 7451790724928

Kolika tunely za rok projedete? Jezdíte s otevřenou kapotou?

0/0
20.9.2015 6:59

M48a16r45t89i73n 33F50i68l16i13p45c92z77y96k 3421891955963

GPS nepozná, že se měří, ale řídící software vozu pozná, že vypadl signál GPS, chtělo by to lépe číst článek či lépe chýpat psané slovo.

0/0
20.9.2015 9:47

P22e65t60r 30S60t87e64j29s40k79a36l 3579778564186

Nizsi emise v tunelu se hodi a na vykonu to nikdo nepozna, protoze je tam vetsinou 80kmh :-)

0/0
21.9.2015 14:36

M50a79r71e90k 92H51r35u41b73y 6267142911298

Jezdíte v tunelu s otevřenou kapotou? ;-)

+1/0
20.9.2015 15:07

P16e16t87r 30H91o48r67á17k 1419273549564

To mi říkejte, že chování auta se přizpůsobuje tomu, co se kolem něj děje. To je tedy až neuvěřitelné.

+2/0
19.9.2015 22:35

M34a53r91t70i41n 57K34o88v83á36ř 2271700989126

To není jen u aut. Příbuzný, který pracuje u firmy vyrábějící klimatizace, mi o tomtéž říkal už před časem. Řídící jednotka klimatizace pozná (předem známé a pevně stanovené) podmínky testování spotřeby energie pro zařazení do energetické třídy (A, A+...) a nastaví režim jednotky na optimální hodnoty.

+1/0
19.9.2015 23:20

J54i85ř33í 86N14o56s94e45k 1231336916150

spalovat naftu a nemít emise je blbost...lžou a podvádějí všichni....americký automobilky taky....je to jen konkurenční boj nebo co

+9/0
19.9.2015 21:28

P64a39v87e11l 18J61o26n43á68š 5961425709415

Copak emise, ale hodně automobilek švindluje tím, že místo motorů montují do aut jakási uječená bzučítka a to je každému flétna.Tohle až se provalí....

+21/0
19.9.2015 20:31

O67n78d13ř45e78j 88B26u31r89e92š 5800824543239

Tak a folcvágenův vlhký sen o F1 se rozplynul jak pára nad hrncem ;-D

0/−6
19.9.2015 20:10

R97o61b88e40r68t 77T36o91m94e10c82z28e64k 8541654432575

To není první americký útok na VW, nějak jim pořád vadí, stejně jako prosperita Evropy.

+11/−4
19.9.2015 19:29

M53a61r55e45k 77H91r98u43b43y 6757832741458

Ne všechny ekonomické problémy se holt dají vyřešit revolucí v nepohodlné zemi ;-)

+3/0
20.9.2015 15:08

J16a27n 63B48a27r81t78u66š72k91a 7156751821123

A kdo z vás se pozastavil nad rozdílem údajů o spotřebě ve velkém techničáku a skutečností ( i když jezdíte s tzv.lehkou nohou)?

+2/0
19.9.2015 19:14

P62e60t34r 70M65i56c45h36a31l 2970764301682

Já ne, mám psaných 4,8 a jezdím za 4,9.

+5/0
19.9.2015 20:56
Foto

K88a96r34e12l 52H26r59u93š64k63a 2251361828637

Techničák: 5.2 l/100 km

Lehká noha: 4.7 l/100 km (klobouček a vajíčka pod zadním oknem samozřejmostí)

Rozumná jízda: 5.3 l/100 km

Čistíme turbo: 5.5 l/100 km

+2/0
19.9.2015 22:50

M89a80r68e50k 69H93r88u46b81y 6197142271288

Součet účtenky od pumpy: 7,5 l/100 km, jako všichni ;-)

+4/0
20.9.2015 15:09

P98a78v95e64l 70J96e22ř89á69b48e89k 7611582324187

Jak kdy. Psáno okolo 8 l, nezřídka k 10 l, někdy přes 40 l/100 km, ale to je tak v několika set metrovém až několik kilometrů dlouhém úseku, takže časem se to srovná.

Jinými slovy, po asfaltě bez přívěsu to celkem jde

0/0
20.9.2015 0:38

T96o95m18á44š 81H91e54j55d61a 7572178356795

Fandím jim.

0/0
19.9.2015 17:33

J51i24n24d97ř34i97c60h 24Š68k98o54p38e70k 4725301410785

Měření emisí je celé podvod, zvlášť ta metodika EU, díky které se provádí měření na autě, které nemá se sériovým moc společného a probíhá v naprosto nereálných podmínkách

+2/0
19.9.2015 16:59

J87a21n 70M80a49t84o11u69š45e35k 6536327440174

a proto musí výrobce ručit u normy E5 a E6 160.000 km že každé vyrobené vozidlo bude odpovídat homologovaným údajům?

0/0
19.9.2015 17:28

J63i71n42d47ř54i33c91h 37Š60k71o92p38e96k 4635151200285

je nesmysl, aby výrobce ručil za něco, co vzniklo pouze v laboratorních, nereálných podmínkách.

+1/0
19.9.2015 17:35

J34a24n 81M68a95t64o97u12š39e23k 6386887710164

aha, vy budete odborník

+3/0
19.9.2015 17:41

J90i33n90d89ř66i38c34h 75Š17k86o60p59e97k 4875201860475

obyčejné zamyšlení se nad skutečností asi nebylo dáno, co

0/0
19.9.2015 17:42

J63a34n 16M29a18t61o48u67š16e43k 6456247200634

nad čím se chcete zamýšlet, zákon jednoznačně určuje, že hodnoty uvedené v homologaci k danému vozidlu musí být udrženy po dobu tuším 5 let a 160.000 km. Na to musí systém řízení motoru reagovat autoadaptivními funkcemi nebo systémem EOBD upozornit na závadu v případě, že tak není. Co je na tom k zamýšlení. Tušíte jak dnes funguje motor?

+1/0
19.9.2015 17:45

J47i87n64d12ř14i16c73h 47Š81k92o57p16e94k 4185451650205

a praví zákon, jak se mají dodržet hodnoty ve skutečnosti, když tyto hodnoty vznikly za nereálných podmínek měření ?

Jak motor funguje, vím, normální motor. Jak fungují dnešní parodie na motory je mi vcelku ukradené

0/0
19.9.2015 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.