Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW hrozí v USA drahý skandál. Provalilo se, že švindluje s měřením emisí

Německá automobilka Volkswagen musí stáhnout půl milionu aut kvůli tomu, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z25d48e30n32ě33k 23D76u63f41e74k 2274104758

Tak po Korejcích, Japoncích došlo i na Němce. Mě to bylo divný, že by VW bylo křišťálově čisté.

+1/0
21.9.2015 11:43

J56i37ř20í 47J91u47r93á20š11e29k 8467575850917

Ony mají tato auta v motoru vestavěné GPS moduly? To koukám. A snímač na otevření kapoty? Tak to je mazec, co tam všechno nacpou.

+1/0
21.9.2015 10:42

iamswan_ 6528525322830

Já tedy z popisu chápu, že pokud mají vestavěnou GPS, tak jí využijí. Navigaci už dneska má spousta modelů

0/0
21.9.2015 14:56

J66a39r35o83s35l74a35v 37P36o49l67e34n72s87k52y 5516884319

Gps modul je dneska halirova zalezitost, nedivil bych se kdyby nekde v utobach nekde takovej chip byl

0/0
21.9.2015 15:37

I63v51a97n 37P29š25e78n89č44í40k 6797690539786

Vypada to , že snižování emisí se navrhovalo v excelu, aby tabulka s grafem vypadala dobře :)

Emise prakticky řeší jen Evropa a USA, Čína bude asi muset taky, pokud budou chtít dýchat něco s jménem vzduch..

Spíš vidím problém v přístupu...stále máme malá auta, která mají přes 1000kg, střední třída přes 1500 kg..

Budoucnost vidím ve zmenšení vozidel pro městský provoz a elektrifikace vozidel...nicméně dokud se některé patenty budou držet stále v tajnosti, tak k této transformaci jentak nedojde..Holt naší páni jsou ropáci

+1/0
21.9.2015 9:41

P73e45t90r 26S49t80e11j82s20k52a79l 3699468224766

Emise resi vsichni krom Severni Korei. V Cine presli na EU4 a v dohledne dobe chteji az EU6. Spis ale maji vlastni normu. Sude a liche SPZ, pripadne loterii na povleni koupit si auto do aglomeraci 8-o

0/0
21.9.2015 14:32

E94v68z63e37n 11S53o93u63k50u59p 1457494946938

To je chytré R^

0/0
21.9.2015 8:41

M65a82r56t74i31n 42R55a48y70m49a15n 4202218713388

Tohle ale neni problem toho, ze by chteli podvadet. Bohuzel limity jsou nastavene naprosto nerealne. Z logiky veci, jelikoz spotreba vozidla se da presne spocitat ze zmerenych emisi, funguje to i obracene. Ze spotreby se daji urcit emise. A na to aby se snizovaly emise, musela by umerne klesat i spotreba, coz se nedeje. Pokud by byly nastaveny realne limity, nikdo by to nemusel obchazet.

+4/0
21.9.2015 8:34

P89e17t48r 83S30t79e12j78s25k58a25l 3339848544766

Ne limity NOx se daji splnit jedine SCR s Adblue. VW chtel samozrejme usetrit nebo snizit cenu aut, takze tam dal jenom oxidacni katalyzator.

0/0
21.9.2015 14:34

L54u86k44á10š 63K76o57h36o89u72t 7158544632539

jestli by nebylo lepší si přiznat že jsme motory co se týče emisí dostaly až na hranici fyzikálních možností a že toto je prostě rozumný strop...

pokud chceme nižsí emise, nejspíše nezbude než se porozhlédnout po jiné technologii a tu podporovat. Nebo se prostě smířit s tím jak to je a například podpořit veřejnou dopravu, car sharing apod.

+3/0
20.9.2015 19:24

P26e39t25r 14M56i12c75h25a69l 2910254491332

No jo, ale to ropná lobby nepovolí. A navíc, kam by stát přišel, kdyby nebylo spotřební daně z paliv? ... I když, on by zdanil něco jiného.

0/0
20.9.2015 19:50

M41a51r46e87k 78H93r83u14b15y 6567432231118

A neměli by nějakou odpovědnost nést i úředníci kteří stanovují nereslistické hodnoty? Ideálně formou spoluúčasti na opravách těch motorků do sekaček, které dnes kvůli těm nesmyslným normám dávají do aut

+2/0
20.9.2015 15:05

J98a43n 42T39a66r36a85b49a 4106546679309

Kvůli nesmyslným normám švindlují softwarově skoro všichni. VW je první, koho za to popotahují, záhy dojde na další, pak bublina splaskne a vymyslí nějaký nový škandál na podobně nesmyslné téma.

+2/0
20.9.2015 17:35

J19i39ř17í 61E71r94b75e32n 1353214486217

Odpůrcům "nesmyslných" emisních norem bych doporučil pustit si nějaké filmy z 30. až 80. let, aby se mohli pokochat těmi oblaky dýmu. A pak bych je to nechal znásobit počtem současných vozidel...

0/0
21.9.2015 10:06

M78a31r49t57i95n 81N25e23r14m22u68t 9467587438169

To je jasné, jenže oni to šponují pořád dáál a dáááááááál

0/0
22.9.2015 9:50

J74a48n 77S72t30e37h57l71i42k 9225197386341

Před pár lety jsem četl , že mercedes má v americe problémy u dieslu splnit emise .Proto od nich tam ustoupil . Je to možné , že by byly tak rozdílné předpisy pro ameriku a evropu ? Tady se přeci naftaky běžně prodávají a jsou oblíbené.

0/0
20.9.2015 11:04

J18o12s62e87f 63N21o88v18a39k 5138332866508

V usa jsou jiné předpisy. Dávají větší smysl. Proto tam většina nafťáků nemá šanci.

+1/0
21.9.2015 0:15

L54a61d71i80s73l54a95v 55K96v58a14s83n90i49č46k18a 1403287713735

Podezření, obvinění, nic nikdo neplatí, ani nemění, ale Franta Dvořák už všeobecně známo ví, má jasno a soudí. Docela dobrý bulvár v prý seriózním médiu.

0/0
20.9.2015 9:19

J23i60ř26í 57R56a56m49e13š 8136514610372

nemáte tušení co je to motor takový pořádný big blog hemi nebo small blog hemi je paráda. Jsou to nejefektivnější a nejsplehlivější motory. Však se dělají od padesátých let s obměnami ale základ je stejný. Sám jsem jezdil na šestiválci třílitr a koukám že si zas pořídím něco podobného hlavně atmosféru co jede a nežere.

0/0
20.9.2015 8:30

J27i68ř64í 75R97a86m26e62š 8416744140282

proč se tu všichni bavíte o naftě. Všichni ví že turbosekačky benzínové realita je někde jinde. Viz škoda rs ano dá se snad sní jezdit za 7 litrů ale na okruhu 30 litrů. Vemte atmosféru se stejným výkonem a pod plynem bude brát polovinu toho co turbosekačka. Viz 1:2 tsi  motory které jsou schopny na dálníci brát deset litrů i patnáct. ty testy se dají najít na netu. Radši pořádnou atmo než takovej žravej fujtajbl.

+11/−1
20.9.2015 7:05

M71a48r27t12i58n 88F66i39l19i35p34c96z14y24k 3401691515533

Řekl bych, že si asi pletete 1.2TSI s 1.2HTP, ty skutečně v dálničním provozu berou dost. 1.2TSI je v pohodě.

0/−1
20.9.2015 9:37

T93o68m40á44š 28U24r50b58a91n 9764864952680

To je míchání všeho dohromady. Je fikce si myslet, že když mám např. 1,4 TSI (110kW), tak to bude žrát jako 1,4 MPI (55kW). Problém není v objemu, ale výkonu! Samozřejmě větší výkon svádí k většímu šlapání na plyn a vetší spotřebě. Když pojedou oba stejně, budou žrát takřka stejně. Když pojedou na co mají, bude to samozřejmě rozdíl. A když porovnáš atmosféru (např. 2.0FSI s turbem (1,4TSI) ve stejném výkonu (110kW), bude atmosféra (motor) o 30% těžší a budeš jí muset točit nad 4k, aby trochu jela. A tam už žere, jak protržená a stejně je slabší. Turbo není špatné, jen od něj nečekejte, co umět nemůže. Ono se odmění tím, co atmosféra neumí. Osobně mám 2,0TSI a jezdím za 9l/100km, což je vzhledem k mé těžké noze dobrý. Pozn.: motory VW jsem použil jenom pro příklad. Životnost je samozřejmě jiná věc.

0/0
22.9.2015 14:50

J94o88s76e40f 54T96r60n45k72a 9419352137309

To je dobrý nesmysl....GPS, která pozná, že se měří:-)...to by mi to v tunelu moc nejelo :-)...není to tak, že zatímco VW je ve světě jedničkou, tak GM a Ford jdou do kopru?:-) A i kdyby, kde je zakázané, že auto nesmí poznat měření emisí?:-)...lepší než produkovat dvouválce 0,9l se čtyřmi turby, filtrem pevných částic.... :-)....já osobně bych tam dal malý elektromotor, který by se spouštěl pouze na měření emisí místo osazené V8 5.7l....:-)

+2/−5
19.9.2015 22:50

S64i49d44n38e45y 71S68i71s43k69a 3987562962675

Ja preferuji svuj 6.2L V8 v mem Ford Raptor ... :-P

0/0
20.9.2015 0:56

L19u81k11a69s 69M24a46d56l65e 4590266797338

A co mpg? Nezere to i travu u cesty?

0/0
20.9.2015 20:24

S77i21d67n64e20y 78S77i78s22k23a 3307182252625

Kolem 10 mpg ve meste, 15 mpg highway a cca 8 mpg kdyz blbnu v ternu ... Ale kdyz vlastnis royalties z nekolika oil wells tak to jde ... ;-D

0/0
20.9.2015 20:55

D98a94d41a78k 72P44e25t58r 7751120274878

Kolika tunely za rok projedete? Jezdíte s otevřenou kapotou?

0/0
20.9.2015 6:59

M56a64r15t32i64n 14F66i59l10i16p33c89z30y77k 3831531885723

GPS nepozná, že se měří, ale řídící software vozu pozná, že vypadl signál GPS, chtělo by to lépe číst článek či lépe chýpat psané slovo.

0/0
20.9.2015 9:47

P85e17t70r 28S15t76e92j24s11k31a57l 3749938784186

Nizsi emise v tunelu se hodi a na vykonu to nikdo nepozna, protoze je tam vetsinou 80kmh :-)

0/0
21.9.2015 14:36

M55a73r54e24k 18H55r69u17b19y 6387192731628

Jezdíte v tunelu s otevřenou kapotou? ;-)

+1/0
20.9.2015 15:07

P93e28t54r 52H71o67r41á98k 1829783709894

To mi říkejte, že chování auta se přizpůsobuje tomu, co se kolem něj děje. To je tedy až neuvěřitelné.

+2/0
19.9.2015 22:35

M31a42r56t91i65n 31K96o77v25á74ř 2631750979296

To není jen u aut. Příbuzný, který pracuje u firmy vyrábějící klimatizace, mi o tomtéž říkal už před časem. Řídící jednotka klimatizace pozná (předem známé a pevně stanovené) podmínky testování spotřeby energie pro zařazení do energetické třídy (A, A+...) a nastaví režim jednotky na optimální hodnoty.

+1/0
19.9.2015 23:20

J65i76ř77í 61N53o51s81e73k 1681576596880

spalovat naftu a nemít emise je blbost...lžou a podvádějí všichni....americký automobilky taky....je to jen konkurenční boj nebo co

+9/0
19.9.2015 21:28

P43a94v95e38l 83J83o33n81á60š 5631135859215

Copak emise, ale hodně automobilek švindluje tím, že místo motorů montují do aut jakási uječená bzučítka a to je každému flétna.Tohle až se provalí....

+21/0
19.9.2015 20:31

O60n92d97ř98e27j 30B35u85r94e88š 5790544403969

Tak a folcvágenův vlhký sen o F1 se rozplynul jak pára nad hrncem ;-D

0/−6
19.9.2015 20:10

R96o30b72e82r66t 58T70o34m68e93c41z51e81k 8251434252795

To není první americký útok na VW, nějak jim pořád vadí, stejně jako prosperita Evropy.

+11/−4
19.9.2015 19:29

M65a27r67e54k 51H63r53u42b71y 6637102621498

Ne všechny ekonomické problémy se holt dají vyřešit revolucí v nepohodlné zemi ;-)

+3/0
20.9.2015 15:08

J64a41n 86B62a59r97t92u15š42k60a 7526661611563

A kdo z vás se pozastavil nad rozdílem údajů o spotřebě ve velkém techničáku a skutečností ( i když jezdíte s tzv.lehkou nohou)?

+2/0
19.9.2015 19:14

P27e12t85r 20M16i39c71h21a98l 2870424521862

Já ne, mám psaných 4,8 a jezdím za 4,9.

+5/0
19.9.2015 20:56
Foto

K11a28r66e94l 30H68r37u17š78k91a 2821311388817

Techničák: 5.2 l/100 km

Lehká noha: 4.7 l/100 km (klobouček a vajíčka pod zadním oknem samozřejmostí)

Rozumná jízda: 5.3 l/100 km

Čistíme turbo: 5.5 l/100 km

+2/0
19.9.2015 22:50

M29a23r59e16k 97H34r61u66b32y 6657342371508

Součet účtenky od pumpy: 7,5 l/100 km, jako všichni ;-)

+4/0
20.9.2015 15:09

P49a76v97e43l 74J57e79ř36á19b22e90k 7241592814637

Jak kdy. Psáno okolo 8 l, nezřídka k 10 l, někdy přes 40 l/100 km, ale to je tak v několika set metrovém až několik kilometrů dlouhém úseku, takže časem se to srovná.

Jinými slovy, po asfaltě bez přívěsu to celkem jde

0/0
20.9.2015 0:38

T44o79m57á38š 86H26e21j15d11a 7632808846645

Fandím jim.

0/0
19.9.2015 17:33

J45i92n38d53ř79i91c39h 72Š13k44o12p94e28k 4695371970105

Měření emisí je celé podvod, zvlášť ta metodika EU, díky které se provádí měření na autě, které nemá se sériovým moc společného a probíhá v naprosto nereálných podmínkách

+2/0
19.9.2015 16:59

J33a44n 88M80a19t93o77u18š26e44k 6486227260574

a proto musí výrobce ručit u normy E5 a E6 160.000 km že každé vyrobené vozidlo bude odpovídat homologovaným údajům?

0/0
19.9.2015 17:28

J19i22n85d96ř65i41c97h 84Š85k78o29p41e84k 4385671580275

je nesmysl, aby výrobce ručil za něco, co vzniklo pouze v laboratorních, nereálných podmínkách.

+1/0
19.9.2015 17:35

J21a81n 66M74a10t75o70u66š83e21k 6186417780224

aha, vy budete odborník

+3/0
19.9.2015 17:41

J25i92n32d25ř96i62c38h 38Š22k23o53p25e56k 4945791350295

obyčejné zamyšlení se nad skutečností asi nebylo dáno, co

0/0
19.9.2015 17:42

J89a15n 62M81a47t25o81u48š54e12k 6846567980294

nad čím se chcete zamýšlet, zákon jednoznačně určuje, že hodnoty uvedené v homologaci k danému vozidlu musí být udrženy po dobu tuším 5 let a 160.000 km. Na to musí systém řízení motoru reagovat autoadaptivními funkcemi nebo systémem EOBD upozornit na závadu v případě, že tak není. Co je na tom k zamýšlení. Tušíte jak dnes funguje motor?

+1/0
19.9.2015 17:45

J71i70n84d96ř26i86c75h 39Š29k15o96p37e51k 4275141940455

a praví zákon, jak se mají dodržet hodnoty ve skutečnosti, když tyto hodnoty vznikly za nereálných podmínek měření ?

Jak motor funguje, vím, normální motor. Jak fungují dnešní parodie na motory je mi vcelku ukradené

0/0
19.9.2015 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.