- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někdo kdysi prý řekl, že pokud nějaka věc zachrání aspoň jeden život, má smysl. Narážím na nedávnou nehodu, kdy řidička přežila jen proto, že nebyla připoutaná. To když ji auto převálcoval traktor. Stačila přelezt na sedadlo spolujezdce. Kdyby byla připoutaná, byla by mrtvá...
Za poslední měsíc airbagy zachránily život, nebo přinejmenším zabránily zranění u 4 mých kamarádů. Všechna tři auta jsou totálka, kdyby byli nepřipoutaní, odnesli by si mnohem víc, než jen pár modřin a leknutí.
Trocha fyziky a skutečné znalosti by neškodila.
Snad by chtělo říci toto součinitel tření na suchém asfaltu je cca 0,7 na suchém betonu 0,9
znamená to že každý Newton tíhy (hmotnost * gravitační zrychlení) se změní na brzdnou sílu.
Z hlediska fyziky dojde k vektorovému složení sil pro které můžeme použít Pythagorovu větu. To by znamenalo, že výsledná síla na lidský organismus při prudkém brzdění je cca 1,22-1,35 násobkem běžné tíhy jeho těla.
Extrémní zbrzdění citované ve článku je vlastně dopravní nehodou.
Stačilo napsat poslední větu. Ostatní tak nějak moc nesouvisí, a když tak okrajově
Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/bezpecnostni-pas-0e5-/automoto.aspx?c=A150919_230457_automoto_taj
to je usmevne. Jsme vsak presvedcen, ze hotmost se nezmeni a zusatne porad 90kg.
Trochu nešťasné srovnání, ale málokdo si ještě ze školy pamatuje moment hybnosti. Srovnání použité v článku každý, opakuji, každý trochu inteligentní čtenář pochopí.
Jeste jednou: "Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny."
Myslim, ze autorka tohoto textu nemela ve skole rada fyziku, tak radeji sla studovat zurnalistiku. Doporucuji ale i po tom se vyhybat jakemukoliv psani, kde se vyskytuji fyzikalni pojmy.
Hmotnost se opravdu nezmeni!
přesně tak, volně zaměňuje hmotnost a tíhu (váhu). Kdo s tím má podobný problém doporučuji zhlédnout toto:
https://khanovaskola.cz/video/3/215/774-rozdil-mezi-hmotnosti-a-vahou
a ještě navíc ty nesmysly s obrovským přetížením při brždění.....
"...stále jsou tací, kteří riskují nejen pokutu a ztrátu bodů"
Body se neztrácejí ale připisují!
Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun
Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/bezpecnostni-pas-0e5-/automoto.aspx?c=A150919_230457_automoto_taj
Tady se někdo zbláznil ale já to rozhodně nejsem
...tady si někdo plete brzdění a náraz tak si to laskavě opravte!
Poutat se - ano. Ale slova o zvyšující se hmotnosti platí až pokud se rychlost blíží rychlosti světla a to opravdu v autě není. Autor chtěl patrně napsat, že síla, kterou tělo působí na okolí, odpovídá tělu (tělesu) o hmotnosti několika tun - ale i o tom bych velmi pochyboval... možná při opravdu prodkém nárazu, kde je extrémní zpomalení, ale rozhodně ne při prodkém brzdění. (středoškolská fyzika)
Formule 1. umí cca. 3 géčka, v běžném autě se k tomu ani nepřiblížíme .
To jsou panečku důvěryhodné informace tady
Tahle doporučení stejně pomalu ztrácí smysl. V nových autech se připoutat musíte, bo jinak ohluchnete z toho pištění upozorňující vás na nepřipoutání (co já vím, tak už je to ve všech autech takových osm let zpět, tedy aspoň od té doby na mě má auta řvou: připoutej se) a v těch starších se zabijete ať jste připoutaný a nebo ne. Když to do vás čelně napálí nějaký idiot s modernějším vozem, tak jste na kaši a nepomůže vám ani svatej.
vezmeš pás, připneš, pak teprve sedneš a jedeš. Strašně složitý.
S nutností poutání souhlasím, ale titulek je úplně špatně. Váha těla (tedy hmotnost) se nemění při pohybu, stání nebo zrychlení či zpomalení (pokud se nepohybujete v rychlostech, při kterých se mohou uplatňovat relativistické efekty). Rostou působící síly - lineárně s hmotností a kvadraticky s rychlostí.
Spolujezdec ano. Dítě stoprocentně! Ale když se nepřipoutám sám, tak snad nikoho druhého neohrožuji ne? Možná při velmi prudkém nárazu z pravé strany vozu, kdy by pak moje tělo mohlo narazit do spolujezdcova.
Když se nepřipoutáte a budete mít nehodu v konečném rychlostním součtu vyšší jak 60 km/h, budeme mít víc práce Vás zachránit. Budete delší dobu ležet na ARO, budete mít delší dobu rekonvalescence, spotřebujete více "péče" a více léků... Možná by v tu chvíli potřeboval pomoc někdo někde jinde. Neohrožujete, ale nepoutat se je i trochu sobecké, nepočítám fakt, že Vaše auto může začít hořet a Vy budete pěkně v bezvědomí se válet na přístrojové desce, než abyste to své dítě odpoutal. Myslete jinak!