Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahý průšvih VW v USA se týká motorů TDI. Značka se moc nebrání

Volkswagen vyšetří případ manipulování s měřením emisí u vozů vybavených slavnými turbodiesely TDI. Americká agentura pro ochranu životního prostředí u nich odhalila speciální software, díky němuž mohou obejít předpisy na množství vypouštěných emisí. Reakce vedení VW působí velmi krotce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I86v55a 26V89a81l81č85í51k90o53v13á 1729588181841

Nafta patří do traktoru a ne do osobního vozu.Rv

+1/−1
23.9.2015 10:17

K68a20r72e25l 52L54o73p83a31t20a 8106187641797

40x vic? To se asi upsali ne?

0/0
22.9.2015 14:20

P35e42t64r 84K60o45z31á60k 3358203712535

To je tak, když ekoteroristé vymýšlí pořád přísnější a přísnější normy - ty emise prostě nejdou do nekonečna snižovat, nebo za nová auta budeme muset platit mnohem víc peněz, navíc proč nové motory nevydrží tolik co ty staré? Proč máme v autě močovinu, DPF apof?......

+3/−1
22.9.2015 8:56

J59a90n 22D41l84o61u84h49ý 7354619760809

To jako ze vw vsem majitelum TDI na prikaz EPA "zhorsi" vykon motoru TDI v urcitem spektru otacek? No nekupte to!!! :-D

+1/0
22.9.2015 7:15

Z27d97e22n71ě94k 79I81v73á30n71e64k 4203475870966

Někde jsem četl článek, že 15 největších nákladních lodí vydá za rok stejný počet emisí jako 760 milionů aut na celé planetě. Pak tam byla ještě poznámka, že takových velkých lodí je na světě 15 000.Je to z důvodu, že pálí nijak neupravenou naftu. Tak hlavně, že se řeší pomalu EURo 1000 norma ale do lodní dopravy se nehrabe vůbec. Naše auta jsou ničena řepkou, zbytečně se snižují obsahy a k čemu to je, když tu naši planetku tímto vůbec nezachraňujeme? odkaz: http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+4/0
22.9.2015 6:39

K71a63r18e83l 62K52o97š94ť82á71l 8887351480325

Není to neupravená nafta, ale mazut, tedy neodpařený zbytek při frakční destilaci ropy. Je samozřejmě plný síry a různých kovů, takže fakt ňamka. Biopaliva jsou svinstvo, ale na druhou stranu lodě nejezdí centry měst, proto musí být na auta uplatňována přísnější kritéria. A lodě už to mají taky nahnuté, někomu došlo, že v přístavních městech taky bydlí lidi.

+1/0
22.9.2015 7:32

M25a54r73e64k 83H66r62u32b58y 6657552371978

K tomu se da rict jenom jedno: na hloupe zadani hloupa odpoved.

Dokud si urednici budou myslet, ze fyzikalni zakony obejdou pomoci narizeni, budou se dockavat takovychto vysledku :-P

+4/0
21.9.2015 23:39

J32a87n 35M11a92t95o63u22š84e26k 6766237370284

no jo, auta s hákovým křížem ve znaku :-/

0/−8
21.9.2015 22:08

J13i39ř98í 15J54u42r50s14a 4264896545634

Fakt inteligentní poznámka, Honzíku.

+2/0
22.9.2015 12:39

B30ě44l49a 14H52o38r34á54k75o16v56á 1708942389830

To jako když někdo vytáčí motor před semaforem, tak to spaluje 40x víc (hůř), než když se to samé udělá napojené na diagnostiku?

+1/0
21.9.2015 18:06

M40a37r96e50k 55H48r58u91b59y 6597112941578

Presne. Protoze pred semaforem malokdy miva otevrenou kapotu ;-)

0/0
21.9.2015 23:35

J27o70s44e55f 39V75o29t72í80p73k47a 5885824522965

Business is business...

0/0
21.9.2015 17:50

J82a38n 20N25o57v40á73k 9885928144175

To mají z toho, že pro homologace měří emise v laboratoři ve speciálním režimu (motor běží bez zátěže delší dobu na vysoké otáčky).

Kdyby je měřili na testovacím okruhu v jedoucím autě, tak to SW od běžné jízdy nerozliší (pokud nebudu uvažovat GPS).

On se vlastně ten SW chová korektně - motor běžící stabilně naprázdno přece nepotřebuje vypouštět stejné emise, jako když je pod plnou zátěží při razantnějším rozjezdu.

+4/−1
21.9.2015 16:07

J81a84n 56M54a91j37z39n95e57r 1446227256652

a to jako přijedeš na STK a maník sedne do auta a objede s ním okruh za barákem? a měřící mašina pojede za nima připojená hadicí ? ;-D

+1/−2
21.9.2015 17:00

M62a64r46t59i62n 59Š61t72ě95p61á19n31e49k 3847463263521

Ona se STK dela v laboratori? Pan Novak ocividne psal o schvalovacim procesu, tj. tim, co dela automobilka. Samotna kontrola STK je neco jineho a opravdu by to nemelo vliv. Jenze kdyz to neprojde homologaci, tak je to jedno. A kvuli tomu, aby to meli lide snazsi na STK uz asi ten SW nikdo resit nebude.

0/0
21.9.2015 17:39

J81i51r51k31a 92H43o25l35a80n 2202583850933

A je to tady, nafta patří do traktoru a do kamen ;-D;-D

+3/−1
21.9.2015 15:55

J61i69n22d53ř62i92c92h 24Š35k43o51p44e85k 4335461330525

a benzin do zapalovače.

Takže ať žijí auta na dřevoplyn

+1/0
21.9.2015 19:12

I52v91a 78V14a62l69č73í43k68o30v31á 1339808491121

Děkuji.R^:-)

0/0
23.9.2015 10:20

V85l11a98d48i18m94í32r 53S33t37r55u18s98k85a 4179194773124

Vážení, nesmíte zapomenout na metodiku měření emisí v Evropě  a v USA, je zcela jistě rozdílná, dokonce stát California má svoje vlastní hodnoty, znám pouze evropskou metodiku měření, kdy je ve vozidle odpojeno vše (alternátor, posilovač řízení, kompresor klimatizace, vývěva u dieselů), měří se na válcích ve zkušebně, takže změřené hodnoty nikdy nemohou odpovídat skutečnosti. Je to docela stejné jako jiné činnosti organizované EU z Bruselu.8-o

+5/0
21.9.2015 15:49

K38a66r65e16l 89V98a10c48h19u92t 9713712909533

To ale znamená, že své obyvatele EU od začátku klame ... !!! ;-(

+1/0
21.9.2015 15:53

J92a48n 58N84o34v97á24k 9575308484555

Samozřejmě, to přece není nic nového - ať jde o ekonomiku, imigranty, výrobní kvóty...nebo spotřebu a emise aut.

+4/0
21.9.2015 16:08

K75a17r61e73l 56V61a20c52h30u52t 9813462789213

Speciální SW, který pozná, že vůz je právě testován na emise ... ;-DR^ ... tak teď doufám, že také v celé EU budou muset vozy od zákazníků přijímat k PŘEDĚLÁNÍ.

Kdo má ty jemné prachové částice pořád dýchat ??? ;-€ ... vždyť víme, jak rádi si řidiči vyndavají ten zatrolený FILTR pevných částic !!! :-(!!!!!!

+1/0
21.9.2015 15:41

B10ě48l68a 84H38o80r60á46k11o24v60á 1378322849790

Tak je snad jasné, že laboratorní výsledky jsou jiné než v reálném provozu! Měřit něco bez zatížení je tak maximálně dobré na zjištění zakouření tunelu od kolony stojících aut!

0/0
21.9.2015 15:31

M87a79r46e27k 60H23r90u47b73y 6617412601298

malokdo ma v tunelu vytoceny motor na 3,5 tisice otacek...

0/0
21.9.2015 23:37

V70i11l21i12a78m 72B34a58l54á71ž 3900673946398

Poselstvi je takove..zpusoby jakym se u nas krade a jakym se u nas obcházejí zákony je prostě a jednoduše  v USA nemyslitelny!! Nehledejte v tom nic jineho USA je vyspela demokracie na ponekud vyssim stupne vyvoje společnosti ( jak u  nas- demokracie Klausovskeho typu ) jestli se nam to libi anebo nelibi HOWGH:-)

0/−5
21.9.2015 15:18

P15e46t23r 29N38ě35m71e42c 4720443290287

Přesně tak, třeba v Lehman Brothers by mohli vyprávět, že.. :-) Podvádí se všude a všude se doufá, že na to nikdo nepřijde, jen u nás se na to může přijít a často se nic neděje..

+10/0
21.9.2015 15:22

J96i18ř10í 94K32r95a29m40p75l 4106124576576

tak 40x horší výsledky bych neřekl, ale že hodnoty emisí a také spotřeby jsou jinde než laboratorní měření je celkem známé. Příště jdu raději do benzinu, turbo diesel už nechci ikdyž to hezky jede

+2/−1
21.9.2015 15:10

P58e60t31r 42H18e55r58m64a 5828854101603

Podíl tam má i německý stát, resp. spolková republika

0/0
21.9.2015 15:08

S42t12a35n57i37s38l76a82v 60M75o25k57r59ý 8487942476632

To pusobi nejak divne. To ma jako 40x horsi motor nez ostatni? To mi prijde docela mimo. Nehlede na to ze v EU s tim problem neni?

+3/0
21.9.2015 14:45

J63a15n 44S64t70e79h73l50i10k 9635887696621

Asi máme jiné emise. Vžyt to znáte na našich silnicích. Smradlavejch naftaku tady jezdí až se za nima hulí ;-)

+2/−1
21.9.2015 15:06

S23t32a98n43i89s93l93a82v 47M71o35k74r96ý 8827442726812

Tak verim ze maji treba trosku prisnejsi normy, ale 40x? Nehlede na to ze jak je mozny ze ostatni to vyrobi v pohode za stejnou nebo nizsi cenu a takovej gigant jako VW to neda?

0/0
21.9.2015 15:21

J68a59n 20S10t29e79h65l94i71k 9315607166371

Samozřejmě ,že dá. Ale podle mého názoru , jde o to aby měl diesel akceleraci a tehdy asi nestíhá plnit emise. A proto to takhle obešli , aby auto mělo vykon(horší emise) . Takže pocitově zakazník vnímá že auto dobře jede . Ale je to jen má doměnka a nic jiného bych za tím neviděl

0/0
21.9.2015 15:40

V73o87j22t96ě61c92h 58V25a58š11e53k 6800254439190

"Was ist das?"

"Das auto!"

0/0
21.9.2015 14:42

M88a72r96t39i77n 27B93u38s58i62d93e51a 4423470

Nevěřím tomu, že by vědomě a záměrně instalovali takový software přímo za účelem klamání. Nejsou přece šílenci aby si neuvědomovali, že cokoli, o čem ví několik lidí se dříve nebo později dostane ven.  Takhle by renomé neriskovali.

Spíše si myslím, že je to výstraha proklamovaným ambicím VW na americkém trhu...nebo taková forma "výpalného".

VW deklaroval cíl stát se světovou jedničkou...vykompenzovat poklesy prodejů v Číně navýšením podílu a americkém trhu. Jenže Američané si za to nechají asi hezky zaplatit..

+4/−1
21.9.2015 14:42

M28a71r42t75i20n 96B46u62s10i30d51e23a 4663200

Američané znají hodnotu svého trhu a dobře vědí, že Němci v nějakém mimosoudním vyrovnání zaplatí, oč si řeknou.

+2/0
21.9.2015 14:47

J58a65n 29S14t46a56r16ý 8977340312385

Mate pro svuj zaver relevantnejsi informace nez americane, nebo jen tak placate? ;-)

+1/0
21.9.2015 14:48

J20a78r59o62s44l66a50v 25P76o39l38e21n14s15k45y 5716364729

Diskuse je tu od toho. Muzete uvest opacny nazor a podporit ho stejne zavaznymi argumenty. Protoze fakta predpokladam take nemate.

+5/0
21.9.2015 15:02

M75a86r63t60i83n 78B92u42s89i15d85e41a 4303460

Relevantní informace nejsou...a ani nebudou. Uvidíte, že se nikdy nedočkáte prohlášení VW (nebo nějakého vyšetřujícího orgánu), že skutečně byl vědomě do aut instalován záměrně podvodný software, že o tom věděl a rozhodl ten a ten...a budou se tudíž zodpovídat a podílet se na úhradě škody. 

Je to spíše o určitém povědomí o fungování velkého byznysu, způsobu vedení soudních sporů v USA a hlavně o logice. 

Mohu vám říci, že s logika se mi zpravidla osvědčila lépe, nežli tiskem předkládané "hotové" informace a "vývody". Proto bych to nenazval "plácáním"...ale fundovaným (:-P) názorem;-)

+1/0
21.9.2015 15:42

P21a47t98r28i86k 98Z64a63b11r97a88n79s30k54y 1251979105843

placas a dokonce mluvis z cesty..ten soft tam podle tebe nedali zamerne ? jo? tos napsal.druha varianta nez umysl je totiz neumyslne,blbost na entou.jedno je jisty nezivis se nicim co by zavanelo necim programovatelnym byt jen velmi vzdalene

0/0
23.9.2015 4:14

R79i34c57h44a74r58d 93K80á69b12a 8769448390450

Mne se tedy zda pravdepodobnejsi, ze SW instalovali do auta zamerne, protoze jestli kdyby ho tam instalovali omylem, bylo by to mnohem mene pravdepodobne. :-)

0/0
21.9.2015 15:12

D19u90š98a65n 15G27o83g36e17l22a 7841644719148

A to v USA nejezdí na B. řepku !!

+2/0
21.9.2015 14:41

A58l47e26š 90Z15e11l61i94n88k76a 1714492336

Vsadím se že jim tu pokutu 430 mld napálí až po ratifikaci TTIP

0/0
21.9.2015 14:37

R16u39d62o85l66f 68H52r69a38z54d58í91r81a 1105529273458

ne, tu jim právě napálí, když se to neratifikuje.R^

+1/0
21.9.2015 21:24

J58a19n 86S89t31a31r84ý 8857380372835

Jaj, tak proto vzdycky byly Skodovky predrazene. Nemci si s predstihem skudlili na pokutu :-)

0/0
21.9.2015 14:36

Z24d12e32n93ě64k 93J77o96n53á36š 9281959286430

takže jinými slovy slavný VW má výkonější motory než ostatní podvodem. Naše plíce a prostředí tu poškozuje až 40x?

+1/−1
21.9.2015 14:33

A30l91e66š 97Z32e11l18i77n52k27a 1614622426

nenechte se unášet.

+3/0
21.9.2015 14:34

J83a17n 77V10o37p40i68č55k35a 8323642372874

Ze by Winterkorn az takhle nastval stareho Pietsche?

+2/0
21.9.2015 14:28

J31i55ř72í 19N40o23s67e56k 1111386286860

Mě by jen zajmalo jak ostatní výrobci plní emisní limity , když VW neví jak...logika říká ,že jesli je to pravda podvádí všichni...

+12/0
21.9.2015 14:22

J36a74n 45S59t14e41h12l60i93k 9885757366891

No asi VW není tak přidušenej ;-D

0/0
21.9.2015 15:07

A65l59o87i93s 69J11i70n43d78r62a 9150434867485

a co u nasich kontrol? Tam jim to projde?

+1/0
21.9.2015 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.