Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahý průšvih VW v USA se týká motorů TDI. Značka se moc nebrání

Volkswagen vyšetří případ manipulování s měřením emisí u vozů vybavených slavnými turbodiesely TDI. Americká agentura pro ochranu životního prostředí u nich odhalila speciální software, díky němuž mohou obejít předpisy na množství vypouštěných emisí. Reakce vedení VW působí velmi krotce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I78v88a 75V89a13l47č18í54k30o58v65á 1249738551141

Nafta patří do traktoru a ne do osobního vozu.Rv

+1/−1
23.9.2015 10:17

K51a67r96e16l 10L80o30p59a92t98a 8816877871497

40x vic? To se asi upsali ne?

0/0
22.9.2015 14:20

P34e18t18r 13K12o32z27á39k 3118413812735

To je tak, když ekoteroristé vymýšlí pořád přísnější a přísnější normy - ty emise prostě nejdou do nekonečna snižovat, nebo za nová auta budeme muset platit mnohem víc peněz, navíc proč nové motory nevydrží tolik co ty staré? Proč máme v autě močovinu, DPF apof?......

+3/−1
22.9.2015 8:56

J96a28n 70D43l94o28u91h97ý 7944289540779

To jako ze vw vsem majitelum TDI na prikaz EPA "zhorsi" vykon motoru TDI v urcitem spektru otacek? No nekupte to!!! :-D

+1/0
22.9.2015 7:15

Z46d11e28n95ě75k 18I25v58á68n29e21k 4493625220516

Někde jsem četl článek, že 15 největších nákladních lodí vydá za rok stejný počet emisí jako 760 milionů aut na celé planetě. Pak tam byla ještě poznámka, že takových velkých lodí je na světě 15 000.Je to z důvodu, že pálí nijak neupravenou naftu. Tak hlavně, že se řeší pomalu EURo 1000 norma ale do lodní dopravy se nehrabe vůbec. Naše auta jsou ničena řepkou, zbytečně se snižují obsahy a k čemu to je, když tu naši planetku tímto vůbec nezachraňujeme? odkaz: http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+4/0
22.9.2015 6:39

K37a74r50e36l 24K42o13š62ť59á26l 8967791880885

Není to neupravená nafta, ale mazut, tedy neodpařený zbytek při frakční destilaci ropy. Je samozřejmě plný síry a různých kovů, takže fakt ňamka. Biopaliva jsou svinstvo, ale na druhou stranu lodě nejezdí centry měst, proto musí být na auta uplatňována přísnější kritéria. A lodě už to mají taky nahnuté, někomu došlo, že v přístavních městech taky bydlí lidi.

+1/0
22.9.2015 7:32

M92a30r79e39k 70H11r82u36b50y 6307842811238

K tomu se da rict jenom jedno: na hloupe zadani hloupa odpoved.

Dokud si urednici budou myslet, ze fyzikalni zakony obejdou pomoci narizeni, budou se dockavat takovychto vysledku :-P

+4/0
21.9.2015 23:39

J54a85n 77M18a30t53o89u27š57e68k 6136227740834

no jo, auta s hákovým křížem ve znaku :-/

0/−8
21.9.2015 22:08

J51i11ř98í 95J29u35r65s47a 4494806775604

Fakt inteligentní poznámka, Honzíku.

+2/0
22.9.2015 12:39

B38ě24l85a 54H64o53r10á86k26o83v50á 1948522889700

To jako když někdo vytáčí motor před semaforem, tak to spaluje 40x víc (hůř), než když se to samé udělá napojené na diagnostiku?

+1/0
21.9.2015 18:06

M26a66r64e86k 59H80r37u54b10y 6587252751158

Presne. Protoze pred semaforem malokdy miva otevrenou kapotu ;-)

0/0
21.9.2015 23:35

J81o26s90e11f 56V86o41t53í16p38k34a 5815224832925

Business is business...

0/0
21.9.2015 17:50

J23a84n 97N48o20v23á41k 9165878584745

To mají z toho, že pro homologace měří emise v laboratoři ve speciálním režimu (motor běží bez zátěže delší dobu na vysoké otáčky).

Kdyby je měřili na testovacím okruhu v jedoucím autě, tak to SW od běžné jízdy nerozliší (pokud nebudu uvažovat GPS).

On se vlastně ten SW chová korektně - motor běžící stabilně naprázdno přece nepotřebuje vypouštět stejné emise, jako když je pod plnou zátěží při razantnějším rozjezdu.

+4/−1
21.9.2015 16:07

J80a48n 51M63a83j54z32n87e18r 1556447506712

a to jako přijedeš na STK a maník sedne do auta a objede s ním okruh za barákem? a měřící mašina pojede za nima připojená hadicí ? ;-D

+1/−2
21.9.2015 17:00

M28a85r84t77i52n 45Š25t16ě12p41á30n60e54k 3317163493191

Ona se STK dela v laboratori? Pan Novak ocividne psal o schvalovacim procesu, tj. tim, co dela automobilka. Samotna kontrola STK je neco jineho a opravdu by to nemelo vliv. Jenze kdyz to neprojde homologaci, tak je to jedno. A kvuli tomu, aby to meli lide snazsi na STK uz asi ten SW nikdo resit nebude.

0/0
21.9.2015 17:39

J13i51r80k16a 92H12o51l53a79n 2582333750473

A je to tady, nafta patří do traktoru a do kamen ;-D;-D

+3/−1
21.9.2015 15:55

J68i72n23d78ř62i34c45h 88Š70k72o52p72e49k 4275901190625

a benzin do zapalovače.

Takže ať žijí auta na dřevoplyn

+1/0
21.9.2015 19:12

I47v81a 78V15a14l62č44í78k26o43v41á 1979938211491

Děkuji.R^:-)

0/0
23.9.2015 10:20

V68l42a68d17i80m91í96r 70S60t47r39u98s17k66a 4749204423904

Vážení, nesmíte zapomenout na metodiku měření emisí v Evropě  a v USA, je zcela jistě rozdílná, dokonce stát California má svoje vlastní hodnoty, znám pouze evropskou metodiku měření, kdy je ve vozidle odpojeno vše (alternátor, posilovač řízení, kompresor klimatizace, vývěva u dieselů), měří se na válcích ve zkušebně, takže změřené hodnoty nikdy nemohou odpovídat skutečnosti. Je to docela stejné jako jiné činnosti organizované EU z Bruselu.8-o

+5/0
21.9.2015 15:49

K41a75r54e69l 43V15a37c43h61u29t 9913472939593

To ale znamená, že své obyvatele EU od začátku klame ... !!! ;-(

+1/0
21.9.2015 15:53

J32a83n 40N79o20v19á27k 9655768304405

Samozřejmě, to přece není nic nového - ať jde o ekonomiku, imigranty, výrobní kvóty...nebo spotřebu a emise aut.

+4/0
21.9.2015 16:08

K74a14r54e77l 14V16a11c49h66u27t 9653782349363

Speciální SW, který pozná, že vůz je právě testován na emise ... ;-DR^ ... tak teď doufám, že také v celé EU budou muset vozy od zákazníků přijímat k PŘEDĚLÁNÍ.

Kdo má ty jemné prachové částice pořád dýchat ??? ;-€ ... vždyť víme, jak rádi si řidiči vyndavají ten zatrolený FILTR pevných částic !!! :-(!!!!!!

+1/0
21.9.2015 15:41

B41ě73l29a 71H14o33r65á87k17o25v76á 1858642119250

Tak je snad jasné, že laboratorní výsledky jsou jiné než v reálném provozu! Měřit něco bez zatížení je tak maximálně dobré na zjištění zakouření tunelu od kolony stojících aut!

0/0
21.9.2015 15:31

M35a63r54e24k 93H38r59u58b39y 6557272521798

malokdo ma v tunelu vytoceny motor na 3,5 tisice otacek...

0/0
21.9.2015 23:37

V76i93l53i58a13m 48B45a89l54á61ž 3530643516678

Poselstvi je takove..zpusoby jakym se u nas krade a jakym se u nas obcházejí zákony je prostě a jednoduše  v USA nemyslitelny!! Nehledejte v tom nic jineho USA je vyspela demokracie na ponekud vyssim stupne vyvoje společnosti ( jak u  nas- demokracie Klausovskeho typu ) jestli se nam to libi anebo nelibi HOWGH:-)

0/−5
21.9.2015 15:18

P88e77t90r 48N14ě85m24e12c 4710503830957

Přesně tak, třeba v Lehman Brothers by mohli vyprávět, že.. :-) Podvádí se všude a všude se doufá, že na to nikdo nepřijde, jen u nás se na to může přijít a často se nic neděje..

+10/0
21.9.2015 15:22

J75i81ř44í 72K54r61a52m88p93l 4626654726476

tak 40x horší výsledky bych neřekl, ale že hodnoty emisí a také spotřeby jsou jinde než laboratorní měření je celkem známé. Příště jdu raději do benzinu, turbo diesel už nechci ikdyž to hezky jede

+2/−1
21.9.2015 15:10

P28e20t69r 73H19e89r71m36a 5488814671893

Podíl tam má i německý stát, resp. spolková republika

0/0
21.9.2015 15:08

S50t40a37n77i15s52l68a61v 36M65o11k26r98ý 8987112746572

To pusobi nejak divne. To ma jako 40x horsi motor nez ostatni? To mi prijde docela mimo. Nehlede na to ze v EU s tim problem neni?

+3/0
21.9.2015 14:45

J14a32n 14S52t30e93h25l50i91k 9805777576571

Asi máme jiné emise. Vžyt to znáte na našich silnicích. Smradlavejch naftaku tady jezdí až se za nima hulí ;-)

+2/−1
21.9.2015 15:06

S93t24a53n32i23s33l73a82v 50M93o14k46r80ý 8267932706732

Tak verim ze maji treba trosku prisnejsi normy, ale 40x? Nehlede na to ze jak je mozny ze ostatni to vyrobi v pohode za stejnou nebo nizsi cenu a takovej gigant jako VW to neda?

0/0
21.9.2015 15:21

J18a24n 24S31t25e76h24l68i56k 9255867846341

Samozřejmě ,že dá. Ale podle mého názoru , jde o to aby měl diesel akceleraci a tehdy asi nestíhá plnit emise. A proto to takhle obešli , aby auto mělo vykon(horší emise) . Takže pocitově zakazník vnímá že auto dobře jede . Ale je to jen má doměnka a nic jiného bych za tím neviděl

0/0
21.9.2015 15:40

V73o20j14t42ě51c57h 93V84a75š36e91k 6160204289670

"Was ist das?"

"Das auto!"

0/0
21.9.2015 14:42

M71a14r98t54i75n 83B65u63s36i41d26e98a 4843740

Nevěřím tomu, že by vědomě a záměrně instalovali takový software přímo za účelem klamání. Nejsou přece šílenci aby si neuvědomovali, že cokoli, o čem ví několik lidí se dříve nebo později dostane ven.  Takhle by renomé neriskovali.

Spíše si myslím, že je to výstraha proklamovaným ambicím VW na americkém trhu...nebo taková forma "výpalného".

VW deklaroval cíl stát se světovou jedničkou...vykompenzovat poklesy prodejů v Číně navýšením podílu a americkém trhu. Jenže Američané si za to nechají asi hezky zaplatit..

+4/−1
21.9.2015 14:42

M97a46r88t58i76n 82B98u13s38i68d10e84a 4963810

Američané znají hodnotu svého trhu a dobře vědí, že Němci v nějakém mimosoudním vyrovnání zaplatí, oč si řeknou.

+2/0
21.9.2015 14:47

J32a17n 20S95t18a52r64ý 8567690202115

Mate pro svuj zaver relevantnejsi informace nez americane, nebo jen tak placate? ;-)

+1/0
21.9.2015 14:48

J67a19r83o71s25l52a71v 28P86o39l47e42n39s37k28y 5636424449

Diskuse je tu od toho. Muzete uvest opacny nazor a podporit ho stejne zavaznymi argumenty. Protoze fakta predpokladam take nemate.

+5/0
21.9.2015 15:02

M98a68r78t11i42n 56B26u44s17i56d29e28a 4373350

Relevantní informace nejsou...a ani nebudou. Uvidíte, že se nikdy nedočkáte prohlášení VW (nebo nějakého vyšetřujícího orgánu), že skutečně byl vědomě do aut instalován záměrně podvodný software, že o tom věděl a rozhodl ten a ten...a budou se tudíž zodpovídat a podílet se na úhradě škody. 

Je to spíše o určitém povědomí o fungování velkého byznysu, způsobu vedení soudních sporů v USA a hlavně o logice. 

Mohu vám říci, že s logika se mi zpravidla osvědčila lépe, nežli tiskem předkládané "hotové" informace a "vývody". Proto bych to nenazval "plácáním"...ale fundovaným (:-P) názorem;-)

+1/0
21.9.2015 15:42

P86a89t66r98i36k 87Z85a95b81r97a67n44s88k76y 1821769545193

placas a dokonce mluvis z cesty..ten soft tam podle tebe nedali zamerne ? jo? tos napsal.druha varianta nez umysl je totiz neumyslne,blbost na entou.jedno je jisty nezivis se nicim co by zavanelo necim programovatelnym byt jen velmi vzdalene

0/0
23.9.2015 4:14

R29i57c11h41a98r35d 62K67á36b17a 8949518100580

Mne se tedy zda pravdepodobnejsi, ze SW instalovali do auta zamerne, protoze jestli kdyby ho tam instalovali omylem, bylo by to mnohem mene pravdepodobne. :-)

0/0
21.9.2015 15:12

D13u59š52a72n 38G91o75g55e47l27a 7701204669528

A to v USA nejezdí na B. řepku !!

+2/0
21.9.2015 14:41

A78l42e67š 62Z46e98l69i36n93k87a 1644132406

Vsadím se že jim tu pokutu 430 mld napálí až po ratifikaci TTIP

0/0
21.9.2015 14:37

R98u80d90o53l80f 48H63r83a46z14d53í84r78a 1635809403398

ne, tu jim právě napálí, když se to neratifikuje.R^

+1/0
21.9.2015 21:24

J30a41n 81S82t34a68r53ý 8577520392325

Jaj, tak proto vzdycky byly Skodovky predrazene. Nemci si s predstihem skudlili na pokutu :-)

0/0
21.9.2015 14:36

Z19d70e86n68ě96k 91J93o63n93á45š 9321569826160

takže jinými slovy slavný VW má výkonější motory než ostatní podvodem. Naše plíce a prostředí tu poškozuje až 40x?

+1/−1
21.9.2015 14:33

A88l81e83š 82Z28e39l96i72n55k82a 1304162396

nenechte se unášet.

+3/0
21.9.2015 14:34

J36a42n 11V51o25p53i22č58k45a 8563922832984

Ze by Winterkorn az takhle nastval stareho Pietsche?

+2/0
21.9.2015 14:28

J86i93ř16í 72N58o74s18e45k 1861696746340

Mě by jen zajmalo jak ostatní výrobci plní emisní limity , když VW neví jak...logika říká ,že jesli je to pravda podvádí všichni...

+12/0
21.9.2015 14:22

J10a35n 45S25t14e48h89l61i67k 9315917936171

No asi VW není tak přidušenej ;-D

0/0
21.9.2015 15:07

A12l69o56i39s 41J87i98n82d40r44a 9890984967175

a co u nasich kontrol? Tam jim to projde?

+1/0
21.9.2015 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.