Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První Jeep, praotec všech aut do terénu, vyjel před 75 lety

Spojenečtí vojáci používali za druhé světové války různé uniformy, zbraně, letadla nebo tanky, jedno však měly všechny armády společné. V džunglích tichomořských ostrovů, pouštích severní Afriky, na silničkách v Itálii a Francii i na ruských pláních, tam všude se muži v uniformách proháněli v džípech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o26m77á45š 97J63u54r53e13č22k33a 3463862119543

Jen poznámka, v průběhu války Willyse nakonec dělali v 5-ti továrnách (ford, chrysler, GM, Willys, Bantam) Opravovat toto auto se nevyplatilo, proto byly díly vždy vyměněné za nové, díky tomu dnes téměř nenajdete willyse který má všechny díly od stejného výrobce.

0/0
22.9.2015 7:10

L28u27d22v35í64k 59G34a25j23d65o86š53í16k 2845533464512

Není náhodou "praotcem aut do terénu" KDF-82 a nikoliv Willys?

0/0
22.9.2015 1:27

J14a42n 43Č25e79k86a96l 7389665664854

Přijde mi, že je Jeep výrazně "terénnější", než Kübelwagen... Takže i když ten byl vyroben dřív (tuším 1938), tak je to pořád spíš silniční auto, než terénní, ne?

0/0
22.9.2015 9:41

J42i45ř38í 11E16r94b15e23n 1943464876947

No, zdá se mi, že výrazně terénnější je Tatra 26/30 z roku 1927 a její následovník Tatra 72 z roku 1933 ;-)

+1/0
22.9.2015 13:01

P24e38t33r 39H23a20n17a 1124970799

No nebím. Jako služební v 90.letech jsem měl Cherokee 4.0l automat. Výkon totožný s mým Saabem  z 80.let, rez bleskově sežrala prahy, upadl motor, popraskaly listový pera. Mělo to směšnou malou palubku, dozadu si rovně klena dalo jen malé děcko, všude guma jen v kufru koberec. S potřeba 14-27l dle počasí a použití.

Na mne teda rozhodně žádný dojem neudělalo a dodnes se směji hrdým majitelům tohoto vozu.

+1/0
21.9.2015 18:31

D89a31n17i24e56l 88S59c54h49a32c24h94e24r16l 9703815402206

Trapáku...

+1/−1
21.9.2015 19:13
Foto

P47a64v51e37l 74M18a14r12t69i78n94e40k 9865765631343

Pekna blbost. Jedina pravdiva vec ve vasem prispevku muze byt spotreba. 14 na dalnici .

+2/0
21.9.2015 19:57

P30e80t21r 56H49o64r89á80k 1509723879534

Tys tím jeho autem jezdil, že si tak chytrej? ;-D

0/0
21.9.2015 21:01

P56a92v29e74l 54R65i73e32d70l 4854297461449

Abych pravdu řekl, líbí se mi jen ten ze 40. let. Ale prý to byly jízdními vlastnostmi takové 'kozy'.

0/0
21.9.2015 20:44

A61l58e71š 77R84y96s 8922248127598

Willys je legenda a navíc nádherná....za tou se otočí víc chlapů jak za pěknou ženskou...těch je všude dost....zato originál Willys je dnes vzácnost...

+2/0
21.9.2015 18:31

P30e26t49r 38T96y91č62k83a 6285252849372

Jeep je pro mě číslo 1. V podstatě ani nepočítám, že bych si někdy koupil auto jiné značky.

+1/0
21.9.2015 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.