Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na průšvihu Volkswagenu může mít podíl špatné pochopení zákonů v USA

O příčině průšvihu automobilky Volkswagen s emisemi oxidů dusíku u modelů prodávaných v USA toho zatím víme málo. Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89r97n16o24š82t 26P84á79t54e77k 4407376345897

Medální masáž začala. "Jistě nesou část viny... ale může za to i nepochopení amerických zákonů"... no jděte do řiti, jakože ta armáda odborníků a právníků ve VW si špatně vyložila zákon??? Jestli jo, tak kromě toho že jsou naivní podvodníci, jsou i hloupí jak tágo... A přitom máme pro takový krásný český slovo - šmejdi!

0/0
26.9.2015 0:42

J70a90n 93K48r50p50e24c 5706233704532

malem jsem po tomto clanku za VW uronil slzu...

+1/0
24.9.2015 8:32

A44r51n21o33š73t 68P35á41t55e40k 4367166225297

samozřejmě, masáž začala.... šmejdi zlodějský, nemají ani hrdost přiznat svou chybu. musejí to svést na ostatní, chudáččci.

0/0
26.9.2015 0:44

J15a17n 17K61r56p81e38c 5976143164382

palivo samozrejme dusik obsahuje. proboha, kde bere ty odborniky...

0/0
24.9.2015 8:32

A97m92a80n94d 74E28. 84A45b69s48o74l72o56n 2806189151951

Autor clanku ma spatne informace kdyz pise:

>> v Kalifornii úřady emise netestují tak, že by používaly sondu ve výfuku.<<

Kazde testovaci centrum v Californii pouziva sondu ve vyfuku. Navic Californie ma nejprisnejsi kriteria na testovani aut na svete, ty normy byli schvaleny v dobe kdy Arnold Schwarzenegger byl governorem. Jakekoliv auto dovezene z jineho statu anebo svetadilu musi projit tzv modifikaci na Californii jinak tady nemuze byt registrovane. Treba katalizatory ktere jsou OK kdekoliv na svete nesplnuji pozadavky pro Californii. Tady musi byt specielne vyrobene pro Californii... atd

+1/0
24.9.2015 5:07

A77r59n43o84š81t 28P45á43t17e19k 4657876255457

Pochopte, autor článku píše záměrně dezinformace a polopravdy, domělá nařčení a osočení. Píše to za peníze a snaží se tím změnit mediální obraz šmejdů z VW.

0/0
26.9.2015 0:45

S47t15a93n75i75s53l45a80v 21M51i70l51e79r 5402437600793

Cele mi to pripada jako cilena kampan proti uspornym dieselovym motorum, ktere americane nemaji moc radi. Dieselove VW se radu let nesmely v Kalifornii prodavat, i kdyz mely mnohem mensi spotrebu nez benzonove motory. V Kaliformniii jsem dokonce ve vlaku videl napis, ze pouzivani deiselovych motoru zpusobuje rakovinu. Zajimave by bylo srovnat emise "bezneho" americkeho benzinoveho vozu s emisemi dieseloveho auta, ktere ma mnohem mensi spotrebu. Poku by auto za jizdy melo vice emisi, tak by byla asi i vetsi spotreba coz kazdy hned pozna. Pokud stejne motory na testu z vyfuku u nas projdou STK, tak by to nemel byt takovy problem. Mozna je to tim ze se na STK nemeri NOx ale jen pevne castice, ktere zachiti filtry ale nano castice ktere nezachiti jsou pry jeste horsi nez kour z tatrovky. Mozna by pomohlo vstrikovat do sani vodik a kyslik, ktery se da za jizdy snadno a bezpecne vyrabet a ata by mela nizsi spotrebu a emise, ale asi to neni co by automobilky zajimalo. Nejlepsi by bylo prejit na elektriku a dobijet si auta vlastnimi solary na strese a nebo malym uspornym generatorem za jizdy. Elektricka auta jezdila v USA uz pred 100 lety. Podivejte se na film "Kdo zabil elektricke auto" a bude vam jasne proc dnes stale nemame usporna elektricka auta.

0/−4
23.9.2015 17:03

V47l76a41d30i53m71í53r 26M73ü45l61l67e19r 6293565543120

A jak budete ten vodík a kyslík vyrábět? Co bude ten malý úsporný generátor pohánět? Pane, každý proces má svoji účinnost a jejich řetězení je tedy neefektivní.

0/0
24.9.2015 10:10

A37r67n62o15š42t 60P60á96t47e91k 4247396475157

Kampaň? Jakože šmejdi z VW podvádějí, lžou a vlastně okrádají lidi - nechávají je platit za ekologický diesel, jež vlastně ekologický není. A dělají to proto aby proti sobě rozpoutali kampaň? Už nezobej, leze ti to na mozek.

0/0
26.9.2015 0:48

P98a55t38r27i21k 82S25v92o42b50o59d11a 3179831236125

Pan ředitel je ve stejném srabu jako premiérka. Oba to ale ustojí.

+1/0
23.9.2015 13:42

P31a23v96e77l 13N75e97v74e15č25e80ř32a16l 6792386854360

Hlavně, když to USA nevyhovovalo kvůli jejich průmyslu, tak bojkotovali Kjótský protokol o emisích a šmytec. Nikdo na ně nemohl.

+1/0
23.9.2015 13:08

P40a61t21r79i11k 45S71v86o43b34o21d54a 3419531766835

špatný výklad zákonů. a už to jede. soudy povalí. Nevzdávat to tak rychle. jde o miliardy.

0/0
23.9.2015 12:22

P44e69t10r 42V69o12d33i57č62k22a 5948112915

A co takhle spíš přijmout fakt, že diesel, i přes poměrně benevolentní normy proti benzínu, prostě není schopen normy splnit? Zrušil bych je jako slepou vývojovou větev a nahradil hybridy, kdy benzínový motor pracuje v optimálních otáčkách jako generátor s minimálními splodinami. A rovnou bych odpálkoval námitky, že to bude dráhé, protože z motoru rázem odpadnou zbytečnosti jako vícestupňová převodovka nebo spojka nebo nedej bože takové čuňárny jako DSG apod.

+2/−1
23.9.2015 12:04

J86a62n 21H72a74v76r31d11a 3326304772346

Tak s likvidací slepé vývojové větvě začněte u: námořních lodí, lokomotiv, záložních zdrojů el. energie, nákladních lodí a až se vám to podaří, všechna čest, začněte s osobáky, které ve srovnání s výše uvedenými zamořují při všech tvrdých normách opravdu jen minimálně.

+1/−2
23.9.2015 13:45

P89e68t50r 85V30o73d71i14č48k70a 5198382535

Vám jezdí zaoceánské parníky pod okny? Mě tedy ne.

+2/−1
23.9.2015 14:04

M65a38r37t62i27n 88Z50i69k93m56u70n10d 7815665764541

Tak zrovna dieslové lokomotivy, pokud vím, používají většinou motor právě jako generátor, který napájí elektromotory.

0/0
23.9.2015 16:16

T81o22m49a32s 17P78e42k82a71r42e48k 7339962530258

Nehlede na to, ze diesel je primarne motor pro pouziti ve vicemene konstantnich otackach - tzn lode, generatory atd.. Pouziti v os. aute je prasarna

0/0
24.9.2015 17:21

R53a82d29a18n 47K93u47b15a40n37t 1633950219790

Konečně trochu kvalifikovaně popsaný problém. Ne že by šlo o pravdu, ale aspoň je to téma rozebrané.

Ještě bych se podíval na americké vozy u nás. Popravdě můj nové koupený má dnes 420.000 km a vyžaduje pouze benzín. Klidně mu stačí 91 oktanů. Naopak Mondeo po 100000 km neprošlo technickou, protože s tím dieselem jezdím pomalu. Peugeot měsíc stál a potřeboval nové kotouče zrezly 70000 km.  

Honda Accord z Japonska má vše původní.

Auta mají kur*Vítka a vw k tomu přidal lepšítko.

0/0
23.9.2015 11:58

P84a47t16r94i58k 65S58v68o15b45o85d94a 3549901836505

kruvítko a lepšítko, matematicky mi to vychází nula od nuly pojde :)

0/0
23.9.2015 12:23

P26e72t50r 41K27m27o62n57í38č60e44k 6170181949529

Ten článek si objednal vw?

http://www.nytimes.com/interactive/2015/09/22/business/international/vw-volkswagen-emissions-explainer.html

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

+2/0
23.9.2015 11:31
Foto

V82o31j12t85ě93c41h 38P47a86v66l83í76k 5824311524488

Vyloženě to tak vypadá, ale spíš Škoda. Potřebují uklidnit zákazníky v ČR.

+1/0
23.9.2015 11:32

M55i30c89h20a90l 55V79e62s67e84l58ý 1653979

Oni se nějak bouří nebo hysterčí? Znám jich dost a nikomu to až tak hluboké vrásky nedělá.

0/0
23.9.2015 12:58

A31r51n59o20š91t 13P73á51t15e88k 4197876355627

No až jim to odělají, tak aby prošli emisema...

0/0
26.9.2015 0:50

K74a42t50e78r35i85n21a 87M85a28t83t61h37e51w49s 3274194815711

Nedorozumneni??? Ty hodnoty jsou 40x vyssi!

+4/−1
23.9.2015 10:38
Foto

V48o65j25t33ě65c89h 27P78a96v50l40í80k 5324651914158

Pro ty, kdo se snaží omlouvat VW tím, že jsou zákony nesplnitelné a že podvádět prostě museli, případně pro ty, kdo tvrdí, že diesely jsou z principu špatné mám jednu drobnou informaci: Zároveň s několika modely VW v USA testovali i BMW X5 diesel a ten prošel naprosto bez potíží. Ani na silnici nikdy limity nepřekročil.

+1/0
23.9.2015 10:20

J29a27n 16H32a79v86r42d64a 3416354402756

... VW byl 40 x špinavější.

0/0
23.9.2015 13:46
Foto

V32o11j86t79ě36c25h 85P95a58v19l83í87k 5184171234478

Což je trapas, když BMW jelo čistě.

0/0
23.9.2015 13:55

D54a47v61i95d 44C45e30c10h 6123597910604

Problem s NOx ?

Mam riesenie / take europske... / :

Stacilo by do motora pumpovat cisty samozrejme biokyslik, bez dusika, cize vysleok by bol 0 % NOx. Zvysene naklady na dalsiu nadrz v aute a vyrobu biokyslika by sa hradili dotaciami.

Alebo nie, je to nezmysel.

Lepsie bude vygenerovat EU normu, ktora znizi percento N2 vo vzduchu.

+2/0
23.9.2015 9:45

J33a59n 91H39á59l51a 8555945620607

No, má řekl bych několik drobných vad na kráse - čistý kyslík by poškodil kde co (oxidace všech součástek) a hlavně čistý kyslík je dost nebezpečné médium.

0/0
23.9.2015 9:51
Foto

V54o16j78t95ě55c19h 43P27a24v71l72í94k 5204921734448

To by šlo vyřešit použitím směsí O2-He, případně O2-Ar. ;-)

0/0
23.9.2015 9:54

J41a85n 80H86á76l75a 8325345720987

Já se přiznám, že chemie není mým poníkem, ale směs s heliem nebo argonem by troufám moc nehořela?

0/0
23.9.2015 9:59

J27o53s38e66f 60T28r83ö93g92l 8559272476896

Pokud tam bude cca 20% kyslíku, tak samozřejmě ano (ve vzduchu je také kyslíku jen 21%). Cena za směs O2 a He by asi překročila cenu paliva...

0/0
23.9.2015 10:02

J20a66n 84H45á29l87a 8385495970657

Díky za vysvětlení:-)

0/0
23.9.2015 10:04
Foto

V25o19j69t24ě75c82h 77P82a53v33l55í91k 5884881574218

Ta cena by cenu paliva překročila samozřejmě mnohonásobně.

Už jen vozit samotný kyslík by se drasticky nevyplácelo a elektromobily by hned vypadaly jako úplně to nejlepší na světě. 

Jestli se vozí oxidant s sebou, nebo se bere kyslík ze vzduchu je základním rozdílem mezi ekonomičností provozu rakety a letadla.

+1/0
23.9.2015 10:07
Foto

V54o20j26t10ě27c27h 93P94a69v30l91í40k 5134461444598

Pro ilustraci: Auto spotřebuje cca osm metrů krychlových vzduchu na jeden litr paliva. Nádrž na vzduch pro plnou nádrž by při tlaku 100 atmosfér (a to by musela být hodně pevná) zabírala v autě 6000 litrů.

Vzhledem k tomu, jak velký kufr má normální auto by to vypadalo dost komicky ...

0/0
23.9.2015 10:14

P28a87t23r56i89k 14S18v20o24b71o72d24a 3439271766945

nóooo to je cesta....čím složitější, tím víc zaměstnaných techniků, úředníků,.....

0/0
23.9.2015 13:29

D18a43v27i32d 96C47e97c25h 6733537540894

To ma byt vada ? Naopak, je to evidentne pozitivum : zvyseny obrat u vyrobcov aut a suciastok, zvyseny obrat servisov, zvysena zamestnanost, HDP, nejaky ten uradnik,dalsi urad...atd...

A pozor, nemyslim ten stary, chemicky, zaostaly kyslik...myslim ten novy, zeleny a biofriendly, k pandam a koalam laskavy biokyslik....

0/0
23.9.2015 10:35

P47a79t16r88i95k 72S11v75o10b30o49d12a 3159841546535

tak o koaly nám musí jít především, to ano...

0/0
23.9.2015 13:31

M78i60c51h52a95l 52V93o13j26t36a 2317497256415

Kefalín, čo si predstavujete pod takým pojmom "biokyslík"?

Nehajte tak, Kefalín, nehajte tak ....

+1/0
23.9.2015 9:57
Foto

V25o60j62t29ě76c91h 65P35a47v54l75í29k 5864861924258

Jen a pouze čerstvý z kytiček hnojených jen hnojem a nepráškovaných.

0/0
23.9.2015 10:14

P27a22t91r53i45k 23S11v12o92b93o84d13a 3719681516605

ještě víc okysličený kyslík, čistě z kyslíkových zdrojů.....

0/0
23.9.2015 13:31

J60a68n 14H88á48l84a 8185625860537

Že jsou emisní normy, resp. metodika jejich měření absurdní, tak s tím souhlasím. Naznačovat ale "Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů."

Tak to  ať autor tohoto článku jde rovnou požádat o práci PR oddělení VW/Škody, anebo raději ať mlčí. Pokud nám chce naznačit, že došlo jen k "nepochopení" výkladu zákona, zajímalo by mne, proč má VW takovou armádu právníků?

+1/0
23.9.2015 9:39

P23e96t76r 76U65r17a20m 1112190183567

Novinarsti experti na vsechno by si meli zopakovat jednotky zrychleni, ucilo se to na zakladce.

+3/0
23.9.2015 9:32

P70a94v12e58l 60K35u81r17f62ü62r77s12t 3258683275819

Pokud mají vozidla VW nějaký švindlovací systém, který má kontrolu obejít (což si v případě měření sondou neumím moc dobře představit), pak je to špatně. Jinak ale přeci nejde chtít, aby vozidlo v běžném provozu vykazovalo stejné výsledky emisí, jako v laboratorním (nebo v nějakém standardizovaném, ideálním) prostředí.

Emise se podle mne mění, stejně jako třeba spotřeba.. podle stylu jízdy.

Takže pokud VW nepodvádí s jednotkou, pak je to nějaký lobbing..

Jinak ten tlak na snižovaní emisí je u američanů směšný, zvlášť když víme, jaký obsah a spotřebu mají jejich (mimo jiné designově hezká) auta.

A na závěr: Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.

;-)

+1/0
23.9.2015 9:28

P13a76v41e14l 39C65h90l10a13p34e26c 5388776920707

Celé to je mediální hubku. Onen systém spočívá v tom, že pokud máte zařazen neutrál a nehýbete volantem (volant je rovně) tak motor přepne do úspornějšího režimu , k tomu dojde jak v běžném provozu tak na měřícím zařízení

+2/0
23.9.2015 9:31

R59a42d13i88m 72P12o40l86á58š35e55k 9346903449949

To tak může být.

Je pak ale otázka, jestli o tom je zmínka v manuálu auta nebo někde jinde v oficiální dokumentaci. Pokud ano, tak celá aféra je jednoznačně velký humbuk - američani si nepřečetli manuál. ;-D

Pokud tam nikde zmínka není, může to být v USA považování za klamání a VW se z toho nemusí vykroutit.

Asi tak to vidím já.

+2/0
23.9.2015 9:38

D61a17n47i34e16l 34T76s14c26h14e14r12n54a35y 2185532399682

To vite, amici, ti potrebujou v navodu k mikrovlnce i to , ze se v ni nedaji susit ziva zvirata. Obcas kdyz ctu upozorneni v dnesnich manualech, mam pocit, ze si autor dela srandu. Takze v manualech pro USA pro vozidla, by melo byt uvedeno asi i to, ze zadne srouby se nesmi vysroubovavat, jelikoz by mohlo neco nasledne upadnout

+2/−1
23.9.2015 10:02

P91a28v68e21l 79K53u79r72f88ü81r77s83t 3418103645189

děkuji za objasnění, pak zřejmě VW někomu těžce leží v žaludku

+2/0
23.9.2015 9:39

P72e19t90r 52M86a45r82e37č85e83k 1683981849608

Nepochybně. Ale není to první automobilka , kterou amíci chtějí ždímat. V kauze která stála plno lidských životu. Vyvázla americká automobilka se směšnou pokutou . Ve srovnání s tím co se chystají teď vymáčknout z VW.

0/0
23.9.2015 11:26
Foto

V49o81j25t64ě97c25h 35P49a36v92l54í42k 5444931364428

Tady vůbec nejde o CO2, což je skleníkový plyn, ale z principu z aut na fosilní paliva odcházet musí.

Tady jde primárně o NOx, případně ještě o O3, CO a CxHx, což jsou všechno jedovaté látky, které motor pro svoji funkci produkovat nemusí a je jen otázkou technologie a peněz, jak moc se od nich spaliny vyčistí. (NOx se pomocí močoviny redukuje na N2, O3 se katalyticky rozkládá na O2, CO a CxHx se katalyticky oxidují na CO2 a H2O.)

Limity těchto látek jsou stanoveny v g/km, a nezávisí tedy na velikosti motoru a spotřebě. Znamená to, že větší a silnější americký motor musí být kvalitnější, aby splnil stejně přísný předpis.

Obcházení bylo řešeno tak, že se motor, v okamžiku, kdy ECU detekovala, že auto nejezdí normálně venku, ale někde v laboratoři, přepnul režim řízení tak, že vzrostla spotřeba, snížil se výkon, ale klesly emise jedovatých látek. (Nikoli CO2, to je přímo svázané se spotřebou.) Sonda byla samozřejmě ve výfuku, ale protože se změnil chod motoru, měřila tento změněný stav.

A to celé proto aby tam nemusel VW montovat AdBlue jako to dělají ostatní výrobci dieselů v USA a získal tím výhodu v pořizovacích i provozních nákladech.

VW měl v USA založenou kampaň na tom, že jejich diesely jsou levnější a super eko a super čisté, dokonce lepší, než benzínové hybridy jako Honda Prius. Což se ukázalo jako velikánská lež. A proto ten celý humbuk.

+1/0
23.9.2015 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.