Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na průšvihu Volkswagenu může mít podíl špatné pochopení zákonů v USA

O příčině průšvihu automobilky Volkswagen s emisemi oxidů dusíku u modelů prodávaných v USA toho zatím víme málo. Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A97r89n14o95š25t 29P58á42t95e66k 4717506955667

Medální masáž začala. "Jistě nesou část viny... ale může za to i nepochopení amerických zákonů"... no jděte do řiti, jakože ta armáda odborníků a právníků ve VW si špatně vyložila zákon??? Jestli jo, tak kromě toho že jsou naivní podvodníci, jsou i hloupí jak tágo... A přitom máme pro takový krásný český slovo - šmejdi!

0/0
26.9.2015 0:42

J78a46n 40K42r61p26e80c 5386613264472

malem jsem po tomto clanku za VW uronil slzu...

+1/0
24.9.2015 8:32

A92r78n82o88š87t 83P79á49t24e38k 4757206735447

samozřejmě, masáž začala.... šmejdi zlodějský, nemají ani hrdost přiznat svou chybu. musejí to svést na ostatní, chudáččci.

0/0
26.9.2015 0:44

J78a56n 77K75r73p95e92c 5336663124932

palivo samozrejme dusik obsahuje. proboha, kde bere ty odborniky...

0/0
24.9.2015 8:32

A68m79a15n47d 16E68. 38A87b57s31o49l75o52n 2186819911101

Autor clanku ma spatne informace kdyz pise:

>> v Kalifornii úřady emise netestují tak, že by používaly sondu ve výfuku.<<

Kazde testovaci centrum v Californii pouziva sondu ve vyfuku. Navic Californie ma nejprisnejsi kriteria na testovani aut na svete, ty normy byli schvaleny v dobe kdy Arnold Schwarzenegger byl governorem. Jakekoliv auto dovezene z jineho statu anebo svetadilu musi projit tzv modifikaci na Californii jinak tady nemuze byt registrovane. Treba katalizatory ktere jsou OK kdekoliv na svete nesplnuji pozadavky pro Californii. Tady musi byt specielne vyrobene pro Californii... atd

+1/0
24.9.2015 5:07

A80r37n13o36š66t 96P81á69t13e61k 4867296545697

Pochopte, autor článku píše záměrně dezinformace a polopravdy, domělá nařčení a osočení. Píše to za peníze a snaží se tím změnit mediální obraz šmejdů z VW.

0/0
26.9.2015 0:45

S22t79a94n29i14s74l12a18v 69M46i32l26e23r 5382797340673

Cele mi to pripada jako cilena kampan proti uspornym dieselovym motorum, ktere americane nemaji moc radi. Dieselove VW se radu let nesmely v Kalifornii prodavat, i kdyz mely mnohem mensi spotrebu nez benzonove motory. V Kaliformniii jsem dokonce ve vlaku videl napis, ze pouzivani deiselovych motoru zpusobuje rakovinu. Zajimave by bylo srovnat emise "bezneho" americkeho benzinoveho vozu s emisemi dieseloveho auta, ktere ma mnohem mensi spotrebu. Poku by auto za jizdy melo vice emisi, tak by byla asi i vetsi spotreba coz kazdy hned pozna. Pokud stejne motory na testu z vyfuku u nas projdou STK, tak by to nemel byt takovy problem. Mozna je to tim ze se na STK nemeri NOx ale jen pevne castice, ktere zachiti filtry ale nano castice ktere nezachiti jsou pry jeste horsi nez kour z tatrovky. Mozna by pomohlo vstrikovat do sani vodik a kyslik, ktery se da za jizdy snadno a bezpecne vyrabet a ata by mela nizsi spotrebu a emise, ale asi to neni co by automobilky zajimalo. Nejlepsi by bylo prejit na elektriku a dobijet si auta vlastnimi solary na strese a nebo malym uspornym generatorem za jizdy. Elektricka auta jezdila v USA uz pred 100 lety. Podivejte se na film "Kdo zabil elektricke auto" a bude vam jasne proc dnes stale nemame usporna elektricka auta.

0/−4
23.9.2015 17:03

V90l14a91d51i38m98í66r 11M81ü32l76l13e16r 6503675123610

A jak budete ten vodík a kyslík vyrábět? Co bude ten malý úsporný generátor pohánět? Pane, každý proces má svoji účinnost a jejich řetězení je tedy neefektivní.

0/0
24.9.2015 10:10

A37r94n57o87š77t 26P96á72t67e65k 4147506835537

Kampaň? Jakože šmejdi z VW podvádějí, lžou a vlastně okrádají lidi - nechávají je platit za ekologický diesel, jež vlastně ekologický není. A dělají to proto aby proti sobě rozpoutali kampaň? Už nezobej, leze ti to na mozek.

0/0
26.9.2015 0:48

P88a78t93r95i24k 62S27v82o80b37o27d31a 3529341156625

Pan ředitel je ve stejném srabu jako premiérka. Oba to ale ustojí.

+1/0
23.9.2015 13:42

P94a63v23e60l 11N84e75v78e22č87e93ř78a70l 6432626604970

Hlavně, když to USA nevyhovovalo kvůli jejich průmyslu, tak bojkotovali Kjótský protokol o emisích a šmytec. Nikdo na ně nemohl.

+1/0
23.9.2015 13:08

P77a87t33r22i54k 53S49v43o53b24o30d70a 3569731726665

špatný výklad zákonů. a už to jede. soudy povalí. Nevzdávat to tak rychle. jde o miliardy.

0/0
23.9.2015 12:22

P14e70t50r 36V32o52d13i12č24k82a 5368672485

A co takhle spíš přijmout fakt, že diesel, i přes poměrně benevolentní normy proti benzínu, prostě není schopen normy splnit? Zrušil bych je jako slepou vývojovou větev a nahradil hybridy, kdy benzínový motor pracuje v optimálních otáčkách jako generátor s minimálními splodinami. A rovnou bych odpálkoval námitky, že to bude dráhé, protože z motoru rázem odpadnou zbytečnosti jako vícestupňová převodovka nebo spojka nebo nedej bože takové čuňárny jako DSG apod.

+2/−1
23.9.2015 12:04

J21a46n 73H65a33v74r46d80a 3496504202726

Tak s likvidací slepé vývojové větvě začněte u: námořních lodí, lokomotiv, záložních zdrojů el. energie, nákladních lodí a až se vám to podaří, všechna čest, začněte s osobáky, které ve srovnání s výše uvedenými zamořují při všech tvrdých normách opravdu jen minimálně.

+1/−2
23.9.2015 13:45

P26e56t69r 55V18o65d23i31č21k66a 5728222345

Vám jezdí zaoceánské parníky pod okny? Mě tedy ne.

+2/−1
23.9.2015 14:04

M74a34r83t31i96n 70Z26i80k94m41u76n55d 7145325984351

Tak zrovna dieslové lokomotivy, pokud vím, používají většinou motor právě jako generátor, který napájí elektromotory.

0/0
23.9.2015 16:16

T85o63m30a40s 62P16e95k42a56r16e27k 7229462370548

Nehlede na to, ze diesel je primarne motor pro pouziti ve vicemene konstantnich otackach - tzn lode, generatory atd.. Pouziti v os. aute je prasarna

0/0
24.9.2015 17:21

R73a61d41a57n 49K61u59b52a78n92t 1913310249920

Konečně trochu kvalifikovaně popsaný problém. Ne že by šlo o pravdu, ale aspoň je to téma rozebrané.

Ještě bych se podíval na americké vozy u nás. Popravdě můj nové koupený má dnes 420.000 km a vyžaduje pouze benzín. Klidně mu stačí 91 oktanů. Naopak Mondeo po 100000 km neprošlo technickou, protože s tím dieselem jezdím pomalu. Peugeot měsíc stál a potřeboval nové kotouče zrezly 70000 km.  

Honda Accord z Japonska má vše původní.

Auta mají kur*Vítka a vw k tomu přidal lepšítko.

0/0
23.9.2015 11:58

P10a14t42r24i94k 34S12v52o81b70o68d38a 3509741896535

kruvítko a lepšítko, matematicky mi to vychází nula od nuly pojde :)

0/0
23.9.2015 12:23

P13e44t67r 86K12m92o71n73í58č73e36k 6210501469709

Ten článek si objednal vw?

http://www.nytimes.com/interactive/2015/09/22/business/international/vw-volkswagen-emissions-explainer.html

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

+2/0
23.9.2015 11:31
Foto

V83o80j49t55ě12c83h 97P50a12v52l31í79k 5694881204208

Vyloženě to tak vypadá, ale spíš Škoda. Potřebují uklidnit zákazníky v ČR.

+1/0
23.9.2015 11:32

M84i61c35h88a56l 62V37e89s16e41l67ý 1643319

Oni se nějak bouří nebo hysterčí? Znám jich dost a nikomu to až tak hluboké vrásky nedělá.

0/0
23.9.2015 12:58

A97r90n11o44š10t 83P56á11t28e87k 4687156935647

No až jim to odělají, tak aby prošli emisema...

0/0
26.9.2015 0:50

K43a79t22e12r84i48n62a 51M58a25t56t24h30e53w58s 3484704255421

Nedorozumneni??? Ty hodnoty jsou 40x vyssi!

+4/−1
23.9.2015 10:38
Foto

V29o13j61t30ě45c69h 14P62a19v65l73í65k 5834611964928

Pro ty, kdo se snaží omlouvat VW tím, že jsou zákony nesplnitelné a že podvádět prostě museli, případně pro ty, kdo tvrdí, že diesely jsou z principu špatné mám jednu drobnou informaci: Zároveň s několika modely VW v USA testovali i BMW X5 diesel a ten prošel naprosto bez potíží. Ani na silnici nikdy limity nepřekročil.

+1/0
23.9.2015 10:20

J19a93n 38H82a26v67r56d41a 3846864852626

... VW byl 40 x špinavější.

0/0
23.9.2015 13:46
Foto

V13o51j78t27ě52c72h 73P61a81v59l76í41k 5794841524848

Což je trapas, když BMW jelo čistě.

0/0
23.9.2015 13:55

D84a58v72i61d 33C59e48c54h 6413427260604

Problem s NOx ?

Mam riesenie / take europske... / :

Stacilo by do motora pumpovat cisty samozrejme biokyslik, bez dusika, cize vysleok by bol 0 % NOx. Zvysene naklady na dalsiu nadrz v aute a vyrobu biokyslika by sa hradili dotaciami.

Alebo nie, je to nezmysel.

Lepsie bude vygenerovat EU normu, ktora znizi percento N2 vo vzduchu.

+2/0
23.9.2015 9:45

J56a29n 44H57á83l51a 8585675860567

No, má řekl bych několik drobných vad na kráse - čistý kyslík by poškodil kde co (oxidace všech součástek) a hlavně čistý kyslík je dost nebezpečné médium.

0/0
23.9.2015 9:51
Foto

V23o20j87t45ě21c59h 26P96a13v40l25í71k 5554361234338

To by šlo vyřešit použitím směsí O2-He, případně O2-Ar. ;-)

0/0
23.9.2015 9:54

J39a53n 12H33á84l20a 8555235140617

Já se přiznám, že chemie není mým poníkem, ale směs s heliem nebo argonem by troufám moc nehořela?

0/0
23.9.2015 9:59

J24o28s57e38f 35T84r96ö38g45l 8619732866486

Pokud tam bude cca 20% kyslíku, tak samozřejmě ano (ve vzduchu je také kyslíku jen 21%). Cena za směs O2 a He by asi překročila cenu paliva...

0/0
23.9.2015 10:02

J88a37n 44H39á84l45a 8845735180437

Díky za vysvětlení:-)

0/0
23.9.2015 10:04
Foto

V59o21j15t64ě63c70h 13P64a73v41l58í45k 5974481734148

Ta cena by cenu paliva překročila samozřejmě mnohonásobně.

Už jen vozit samotný kyslík by se drasticky nevyplácelo a elektromobily by hned vypadaly jako úplně to nejlepší na světě. 

Jestli se vozí oxidant s sebou, nebo se bere kyslík ze vzduchu je základním rozdílem mezi ekonomičností provozu rakety a letadla.

+1/0
23.9.2015 10:07
Foto

V39o73j27t89ě60c59h 52P14a23v95l50í79k 5694761294878

Pro ilustraci: Auto spotřebuje cca osm metrů krychlových vzduchu na jeden litr paliva. Nádrž na vzduch pro plnou nádrž by při tlaku 100 atmosfér (a to by musela být hodně pevná) zabírala v autě 6000 litrů.

Vzhledem k tomu, jak velký kufr má normální auto by to vypadalo dost komicky ...

0/0
23.9.2015 10:14

P16a84t96r26i29k 29S43v66o42b96o98d55a 3899531396945

nóooo to je cesta....čím složitější, tím víc zaměstnaných techniků, úředníků,.....

0/0
23.9.2015 13:29

D64a80v15i20d 55C27e81c98h 6683117510664

To ma byt vada ? Naopak, je to evidentne pozitivum : zvyseny obrat u vyrobcov aut a suciastok, zvyseny obrat servisov, zvysena zamestnanost, HDP, nejaky ten uradnik,dalsi urad...atd...

A pozor, nemyslim ten stary, chemicky, zaostaly kyslik...myslim ten novy, zeleny a biofriendly, k pandam a koalam laskavy biokyslik....

0/0
23.9.2015 10:35

P29a32t93r95i21k 70S38v23o51b57o83d20a 3409591576635

tak o koaly nám musí jít především, to ano...

0/0
23.9.2015 13:31

M60i95c24h69a65l 55V25o88j71t18a 2427877126965

Kefalín, čo si predstavujete pod takým pojmom "biokyslík"?

Nehajte tak, Kefalín, nehajte tak ....

+1/0
23.9.2015 9:57
Foto

V57o28j76t75ě46c19h 13P12a43v28l24í26k 5534171954948

Jen a pouze čerstvý z kytiček hnojených jen hnojem a nepráškovaných.

0/0
23.9.2015 10:14

P78a94t69r28i48k 71S85v81o11b73o17d14a 3349121386505

ještě víc okysličený kyslík, čistě z kyslíkových zdrojů.....

0/0
23.9.2015 13:31

J20a53n 10H65á42l63a 8235485600577

Že jsou emisní normy, resp. metodika jejich měření absurdní, tak s tím souhlasím. Naznačovat ale "Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů."

Tak to  ať autor tohoto článku jde rovnou požádat o práci PR oddělení VW/Škody, anebo raději ať mlčí. Pokud nám chce naznačit, že došlo jen k "nepochopení" výkladu zákona, zajímalo by mne, proč má VW takovou armádu právníků?

+1/0
23.9.2015 9:39

P62e94t55r 49U12r18a92m 1762380463287

Novinarsti experti na vsechno by si meli zopakovat jednotky zrychleni, ucilo se to na zakladce.

+3/0
23.9.2015 9:32

P82a57v84e41l 94K74u72r12f97ü76r40s89t 3728153985169

Pokud mají vozidla VW nějaký švindlovací systém, který má kontrolu obejít (což si v případě měření sondou neumím moc dobře představit), pak je to špatně. Jinak ale přeci nejde chtít, aby vozidlo v běžném provozu vykazovalo stejné výsledky emisí, jako v laboratorním (nebo v nějakém standardizovaném, ideálním) prostředí.

Emise se podle mne mění, stejně jako třeba spotřeba.. podle stylu jízdy.

Takže pokud VW nepodvádí s jednotkou, pak je to nějaký lobbing..

Jinak ten tlak na snižovaní emisí je u američanů směšný, zvlášť když víme, jaký obsah a spotřebu mají jejich (mimo jiné designově hezká) auta.

A na závěr: Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.

;-)

+1/0
23.9.2015 9:28

P61a25v81e30l 66C90h18l90a36p61e71c 5988216570737

Celé to je mediální hubku. Onen systém spočívá v tom, že pokud máte zařazen neutrál a nehýbete volantem (volant je rovně) tak motor přepne do úspornějšího režimu , k tomu dojde jak v běžném provozu tak na měřícím zařízení

+2/0
23.9.2015 9:31

R90a32d36i94m 24P33o47l88á49š46e61k 9796323149819

To tak může být.

Je pak ale otázka, jestli o tom je zmínka v manuálu auta nebo někde jinde v oficiální dokumentaci. Pokud ano, tak celá aféra je jednoznačně velký humbuk - američani si nepřečetli manuál. ;-D

Pokud tam nikde zmínka není, může to být v USA považování za klamání a VW se z toho nemusí vykroutit.

Asi tak to vidím já.

+2/0
23.9.2015 9:38

D12a11n62i24e23l 64T96s25c66h75e50r68n22a10y 2125862299662

To vite, amici, ti potrebujou v navodu k mikrovlnce i to , ze se v ni nedaji susit ziva zvirata. Obcas kdyz ctu upozorneni v dnesnich manualech, mam pocit, ze si autor dela srandu. Takze v manualech pro USA pro vozidla, by melo byt uvedeno asi i to, ze zadne srouby se nesmi vysroubovavat, jelikoz by mohlo neco nasledne upadnout

+2/−1
23.9.2015 10:02

P98a49v77e14l 91K16u24r35f41ü83r15s21t 3858853535279

děkuji za objasnění, pak zřejmě VW někomu těžce leží v žaludku

+2/0
23.9.2015 9:39

P69e97t57r 43M59a36r35e20č38e48k 1823771769498

Nepochybně. Ale není to první automobilka , kterou amíci chtějí ždímat. V kauze která stála plno lidských životu. Vyvázla americká automobilka se směšnou pokutou . Ve srovnání s tím co se chystají teď vymáčknout z VW.

0/0
23.9.2015 11:26
Foto

V43o74j60t65ě15c41h 64P96a19v56l10í87k 5324221204558

Tady vůbec nejde o CO2, což je skleníkový plyn, ale z principu z aut na fosilní paliva odcházet musí.

Tady jde primárně o NOx, případně ještě o O3, CO a CxHx, což jsou všechno jedovaté látky, které motor pro svoji funkci produkovat nemusí a je jen otázkou technologie a peněz, jak moc se od nich spaliny vyčistí. (NOx se pomocí močoviny redukuje na N2, O3 se katalyticky rozkládá na O2, CO a CxHx se katalyticky oxidují na CO2 a H2O.)

Limity těchto látek jsou stanoveny v g/km, a nezávisí tedy na velikosti motoru a spotřebě. Znamená to, že větší a silnější americký motor musí být kvalitnější, aby splnil stejně přísný předpis.

Obcházení bylo řešeno tak, že se motor, v okamžiku, kdy ECU detekovala, že auto nejezdí normálně venku, ale někde v laboratoři, přepnul režim řízení tak, že vzrostla spotřeba, snížil se výkon, ale klesly emise jedovatých látek. (Nikoli CO2, to je přímo svázané se spotřebou.) Sonda byla samozřejmě ve výfuku, ale protože se změnil chod motoru, měřila tento změněný stav.

A to celé proto aby tam nemusel VW montovat AdBlue jako to dělají ostatní výrobci dieselů v USA a získal tím výhodu v pořizovacích i provozních nákladech.

VW měl v USA založenou kampaň na tom, že jejich diesely jsou levnější a super eko a super čisté, dokonce lepší, než benzínové hybridy jako Honda Prius. Což se ukázalo jako velikánská lež. A proto ten celý humbuk.

+1/0
23.9.2015 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.