Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW ví o problémech TDI rok, proč je nedovedl vyřešit, je záhada

Noční můra Volkswagenu, tedy emisní kauza, kvůli které firma od pátku ztratila přes třetinu své hodnoty, není vůbec čerstvá. První indicie o problémech totiž automobilka dostala už před více než rokem, na přelomu let 2014 a 2015. Pokusila se to vyřešit svolávací akcí. Jenže neúspěšně, problémy přetrvávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O18l79d89ř93i14c70h 87M20o62u25r85e17k 1571547264826

neměl by tituleO problémech VW se ví rok. VW o tom snad ví 7 roků, nebo to dělal někdo za jejich zády, nějaký Gastarbeiter snad?

0/0
26.9.2015 17:38

J16a32n 24S62t75e81h20l33i89k 9325737276941

Motory by emise splnily ale omezil by se vykon ;-D . Jak se říká zdvihový objem ničím nenahradíš .

+4/−1
24.9.2015 5:05

R25a72d95i86m 74Š77t30ě18p69á83n19e61k 6353258592824

Já jsem teda velice neobjektivní "vyjadřovač" protože jak benzín, tak i diesel u nás doma mají původ ve VW, nicméně USA se svým přístupem k ochraně životního prostředí,jsou typickým "kazatelem vody", který chlastá víno po hektolitrech. Nevím, kdo nepřistoupil ještě ke kvotám pro znečišťování ovzduší, ani nevím jak se to jmenuje (kjotský protokol) který USA sice podepsaly ale nikdy neratifikovaly, přičemž patří k největším emitentům. A dovolil by-li si někdo z EU dát emeričanům pokutu? Nedovolil, vzhledem k vysokému stupni zvládání rektálního alpinismu mezi evropskými úředníky, jsem teď právě tam, kde jsme. Ale to vyšumí až se zjistí, že Ford taky (emerická značka) BMW taky (největší automobilová továrna v USA, tuším Jižní karolína nějaký Spartakus nebo jak se to město jmenuje) a až se zjistí a provalí ty chyby, které mají "místosrdeční" pumpy, které se teď vnucují všem čekatelům na transplantaci (v USA nemůže žádný transplantační program uspět-vzhledem k tomu, že srdcí je málo a pump přebytek, tak je v Brně Mayo clinic, které je vydáváno za technologický a výzkumný vrchol, zatímco je to jen dealer americké Sigmy Lutín...)Nevím, problémů je řada a oni si nakonec sami řeknou-přestaˇnme si to kurvínkovat mezi sebou, jen ať ti blbci nepřestanou nakupovat. Cokoli-to je jedno co, to už pak domyslíme. Tak hezký den.

+2/−1
24.9.2015 4:51

D22e72n90i77s 51W60i55t98z55k15u 3413971789707

jak ti někdo může dát plus za naprosto nesrozumitelný příspěvek, to bude pravděpodobně za tu "emeriku", zřejmě podobný křupan. jediné co člověk pochopí, že jezdíš v šuntu

0/0
24.9.2015 7:07

P23e48t23r 92K67m98o23n21í70č79e48k 6620971619399

Ruku na srdce Radime, první problémy s tzv. defend devices, tj. úpravou nebo snahou vylepšovat emise automobilů pokutovalo USA např. 1978 Ford, 1987 Chryisler. VW mám pocit byl také pokutován v podobném roce jako Ford cca 150.000 USD. V devadesátých a dále Volvo, Catepillar a ostatní. Minulý listopad Hiunday a Kia skrze spotřeby, obdobně v roce 2015 Ford.

Snaha vylepšit spotřebu popř. emise (meritem věci je to, že se jedná o spojené nádoby) a instalace jakéhokoliv zařízení je v USA zakázaná zákonem, konkrétně se tím zabývá National Highway Traffic Safety Administration.

Kjótské protokoly jsou zástupný problém a pouhá politická berlička. Ve vynucování dodržování emisí a spotřeby jsou USA stále dopředu ve srovnání s EU. Připomeňme testování spotřeby a emisí vč. certifikace v EU, kdy výrobci do laboratoří vozili auta s páskami na dveřích a ostatních částech automobilu, popř. přední gril byl bez pruduchů a další features (chybějící zadní sedačky) pro zlepšení aerodynamiky apod.. Náplně testovaných automobilů obsahují složky brutálně snižující tření motoru v testovacích podmínkách, se kterými by jste stěží jezdil měsíc v reálném provozu bez návštěvy servisu s "totálkou", viz. spotřeby volva apod.

+1/0
24.9.2015 9:25
Foto

P52e24t55r 94K72r17á19l11í35k 9269739211505

tak mě je to tedy uplně u zadku nějaké emise, vyfukujou  všechny stejně sajrajtu.

0/−1
23.9.2015 22:19

C86y29r72i87l 20P90a23v95e23l21k31a 4916832988615

Nechtěl to řešit. Prioritní je počet prodaných kusů a zisk. Za jakoukoliv cenu!

+1/0
23.9.2015 20:24

P30a97v12e96l 57O46b25d61r27ž51á82l96e16k 6396224668502

On je problém i v tom, že vyrobit motor na naftu, či benzín - který by za normálního provozu splňoval poslední emisní normy - prostě nejde, bez obětování výkonu a spotřeby.

A je možná chyba výrobců vozidel, že příslušným orgánům neřekli: "tohle prostě nejde", případně to neřekli svým zákazníkům: "chcete *ekologické* auto? tak počítejte s tím, že potáhne jak 105ka a bude mít spotřebu jak tank".

Kdo první začal řídící systém motoru přizpůsobovat tomu, aby nějak prošel testy - to asi už nikdo nezjistí, ale nepochybuji, že to dělají všichni výrobci, včetně amerických. A že zrovna tam, při ceně paliv, by se mohli na spotřebu vykašlat.

+8/−2
23.9.2015 15:55

P35a11v70e82l 60R75i73e87d70l 4254567101439

Vy jste to nečetl, že? Třeba takové BMW to umí.

+4/0
23.9.2015 15:57

P72e79t32r 19H48o15f28e70r24e92k 9492132205703

ne, psali, ze i BMW limity nekdy prekracuje az 10x !

+1/−1
24.9.2015 9:02

L67u17k26á88š 83S98k64o51p57a97l 9906468475361

A tomu se právě říká manipulace s informací. Psali tam, že BMW to překročilo pouze v náročných podmínkách (velké zatížení v kopcovitém terénu), zatímco VW to překračuje násobně víc v normálním provozu.

+1/−1
25.9.2015 7:10

V32í68t 74B98r15z26o17b19o26h82a29t73ý 7600322633861

Když to nejde, jak je možné, že BMW to dokázal a model X5 ve stejném testu prošel?

+5/0
23.9.2015 15:58

R76a42d56i65m 13Š29t63ě98p66á26n44e18k 6383738212574

má lépe zaplacené ajťáky, to je snad jasné....

+3/−1
24.9.2015 4:54

P67e79t44r 90H33a74r14i14p54r59a96s10a15d 64H34a13j29i93č 8203230144897

Ono zase o tolik moc zase žrát nebude, jenomže dneska je móda dokazovat, můžete s autem jezdit se spotřebou 1l/100km. Reálně to vypadá tak, že se k proklamované spotřebě ani nepřiblížíte. Prostě spalovací motory mají svoje fyzikální limity a pokud chcete čisté spaliny, musíte část energie na to obětovat. Výsledkem ale je, že vás převálcuje dravější konkurence.

Mě to trochu připomíná dopingovou aféru na Tour de France. Dopovali všichni. Jen někomu to prošlo a někomu ne. :-/

+5/0
23.9.2015 16:06

R69a29d48i21m 10H47u98l72í11k 6869187177251

Za ten poslední odtavec dostáváte palec nahoru. Opravdu to tak je. Všechny automobilky se snaží emise nějak obejít (v rámci daných zákonů jednotlivých států). V EU to funguje dokonale, jen v té Americe je to trochu složitější, protože emisní schvalování se provádí na jízdní křivce více odpovídající běžnému provozu. Když se proto podíváte na udávanou spotřebu stejného automobilu v EU katalogu a v USA katalogu, tak se nebudete stačit divit :). Jen by mě zajímalo, jestli se bude VW snažit strhnout lavinu a poukázat na ostatní značky, nebo zůstane jen u nich a nejspíš na tom vydělá Toyota.

+2/0
23.9.2015 16:12

P91e51t29r 94H53a67r52i60p57r69a66s98a60d 61H19a15j18i79č 8103430634897

Úplně všechny ne, trochu jsem si zapřeháněl, určitě bylo i na Tour pár jezdců na chvostě, co šlapali jenom ze sebe. :-)

Teď jde o to kdo a o kolik. Jestli má VW 35-násobné překročení limitů a Toyota jenom 10-ti, tak co uděláte? Kdybych na to měl, koupím Toyotu Mirai, ta vypouští jenom vodu. Ale nevím, kde bych čerpal vodík. ;-)

0/0
23.9.2015 16:20

R73a70d83i63m 13H66u54l86í95k 6229967567191

V podstatě je to o cené. Ten katalyzátor něco stojí. Ne jen jeho výroba, ale také vývoj a výzkum

0/0
23.9.2015 16:34

O20n77d73ř24e68j 45L47o19š70o78t53h 1105855465621

Ten katalyzátor zase tolik nestojí.

0/0
23.9.2015 16:57

R95a77d37i16m 80H37u60l55í34k 6699147487931

20 tis...třeba i víc? Ale nejvíc na tom stojí vývoj a výzkum. To je to, co koncový zákazník nevidí, ale na ceně auta se to projeví

0/0
23.9.2015 17:00

O13n82d70ř86e63j 14L10o93š40o16t84h 1745285515631

20 tisíc žádný katalyzátor samozřejmě nestojí a to ani zdaleka ne. Možná když ho koupíte v servise jako náhradní díl, ale za takové ceny ho automobilky opravdu nekupují.

0/0
23.9.2015 17:05

R98a14d19i13m 79H17u33l98í43k 6689507377811

To je možná pravda, že nákupní/výrobní cena katalyzátoru je zanedbatelná, ale kolik peněz se utopí na jeho vývoji, to byste koukal. A potom je tu ta věc s katalyzátorem z druhovýroby :)

0/−1
23.9.2015 17:11

O26n28d89ř98e41j 98L25o67š95o82t23h 1325425615111

Já netvrdím, že je zanedbatelná, ale není to nic drastického. Velmi kvalitní katalyzátory má třeba Renault, oproti VW je cena o dost vyšší a když to pak člověk převede na 10 000 000 vyrobených aut, tak je to třeba 40 miliard Kč na jednom dílu. A to je i pro VW hodně peněz.

0/0
23.9.2015 17:17

Z47d31e30n16ě19k 19M90o34r64á94v45e24k 5947588708523

Zrovna nedávno jsem se ve Fordu zeptal, co stojí katalyzátor na mé Mondeo - bez deseti korun třicet tisíc. Náhrada mě přišla i se zabudováním na pět tisíc a je dimenzovaná na větší objem než originál.

0/0
24.9.2015 12:14

A94n63d72r21e24j 86O94l74e85k52s48a 3415181357881

VW prostě vsadil na špatnou cestu. Diesely do osobních aut zkrátka už nepatří, nemají budoucnost. Vývoj jde jinam.

0/−2
24.9.2015 10:02

R56a74d71i97m 94H46u29l30í71k 6169377657441

A kam jde vývoj? to bych chtěl vědět... :)

0/0
24.9.2015 10:08

A46n62d11r72e47j 22O70l36e77k87s88a 3335441357401

K elektřině. Opravdu jste si toho nevšiml?

0/0
24.9.2015 10:20

R32a66d52i92m 55H68u56l66í29k 6859717567581

Jasně, že všiml, ale automobilky spíš dávají peníze na vývoj nových spalovacích motorů než na vývoj elektromobilů.

+1/0
24.9.2015 10:25

A44n52d49r17e58j 39O40l49e88k46s67a 3705231287301

Ale jde. Jen se prostě musí opustit dosavadní princip přímého spalování ve válci, nebo se musí minimálně přepracovat přenos výkonu, aby nebyl mechanicky vázaný na spalovací motor.

0/0
24.9.2015 9:59

S96t82a18n71i11s92l88a49v 49R84o71s87e76c16k44ý 9535609491239

To jako že podvádějí všichni? Proč vlastně lžou o EKO-nesmyslech? Hlavně, že stát zdanil prodej starších aut a nutí jezdit řidiče ( zase za peníze) na měření emisí.

+2/0
23.9.2015 15:48

P77e42t45r 49H26a84r95i10p81r76a15s34a84d 55H38a45j31i12č 8623840564507

Všichni ne. Dražší auta renomovaných značek budou v pořádku. Za lidovější cenu budete ale asi mít smůlu.

+2/0
23.9.2015 16:13

L62a98d66i73s66l52a72v 81L12a24k19e73r 2143519645476

Je to zmatek, který jako by z oka vypadl nemotornému postupu Angely Merkelové v otázce ilegálních migrantů.

O všem se vědělo rok, dva roky, tři roky dopředu.

A stále nic. Žádná reakce.

Pokud se něco udělalo, jenom to situaci zhoršilo.

Až propukla katastrofa.

U Volkswagenu s miliony motorů, v Evropě s miliony migrantů.

Škoda, že Angelu nejde ihned odvolat jako pana Winterkorna.

+7/−2
23.9.2015 15:35

R68a55d26i96m 88P66o71l78á47š12e31k 9776973319589

Nebo přeprogramovat její řídicí software. ;-D;-D

+3/0
24.9.2015 4:59

J85i38ř31í 90J81u49r58á20š38e56k 8197945130207

Proč se v článku nepíše, že ta testovaná X5 testy prošla? A jaké překročení limitů se u VW zjistilo? ;-)

+1/0
23.9.2015 15:33

T75o81m33á93š 66C64o93u38b39a53l 8735426949943

Ale v tom článku se píše že X5 neprošla. Ale jen o kousek :-D

0/0
23.9.2015 15:38

J29i50ř51í 14J13u91r60á86š75e30k 8727655280957

Tady se píše, že prošla. Tak nevím :-)

http://blog.caranddriver.com/how-volkswagen-got-busted-for-gaming-epa-diesel-emissions-standards/

0/0
23.9.2015 15:39

J15i67ř41í 57J76u74r36á35š49e54k 8147645920917

Já ten odstavec s těmi čísly nějak přehlídl, pokud tam v okamžiku kdy jsem to četl byl ;-)

0/0
23.9.2015 15:42

Z98d90e47n17ě17k 63M25o19r16á67v90e98k 5277258938563

Já z článku pochopil, že X5 prošla, jen v e vysokém zatížení překročila limit, což se toleruje. Kdežto TDI překročil limit i v normálním režimu a to výrazně.

0/0
24.9.2015 12:06

J72i93ř98í 74J42u34r84á41š84e27k 8297915240117

A taky se neřeklo, proč to prasklo. VW chtěl v Americe homologovat nové modely 2016 a nevysvětlil problém s emisemi starých modelů. Tak měl prostě smůlu a všechno šlo na světlo boží :-)

+1/0
23.9.2015 15:38

T58o98m37á66š 94C76o39u34b57a21l 8425896579353

Nejde přeci o žádnou složitou věc. Emise se měří v takových režimech, že normální řidič se k tomu skoro nikdy nepřiblíží, několikrát jsem u toho byl. Jednotka nemusí nic složitě poznávat, mapa řj. je prostě v těchto režimech tak nastavena že je vše ok. To že v režimu kde se to již neměří jsou emise špatné se ví dávno. Například benzínová auta plní emise do 3000 ot. v pohodě protože se tak měří emise. Kdo jel někdy za benzínovým autem které jede na plno tak cítí smrad jako ze shnilích vajec. Je to reakce katalizátoru na hodně bohatou směs.

0/0
23.9.2015 15:17
Foto

V88o85j75t18ě20c54h 96P41a69v93l26í65k 5654611744318

Emise se při homologaci a při běžných kontrolách měří hodně odlišně.

+1/0
23.9.2015 15:24

T45o94m27á90š 65C41o10u89b57a97l 8795426689503

Ne stk. Měl jsem na mysli výzkumný ústav a měření emisí  na válcové zkušebně v kombinovaném cyklu.   Reálný provoz je trochu jinde. Ověřeno praxí.

0/0
23.9.2015 15:37

R63a10d43i37m 16H94u41l53í82k 6149567607661

No...ono to tak není úplně všechno pravda. Hlavní rozdíl je mezi v jízdních křivkami v USA a EU, které jsou hodně odlišné a podle kterých jsou nová vozidla schvalována (pro ostatní, kteří to čtou, tak se opravdu nejedná o stk, ale o jiné schvalovací měření). Ale máte pravdu v tom, že auto na Evropské křivce nepřekročí 3 tis ot/min (aspoň, co si pamatuju z vlastní zkušenosti).

Další věcí je spalovaná směs. Pokud se budeme bavit o atmosférickém benzínovém motoru, tak zde problém moc není, protože ten spaluje celou dobu +- stchiometrickou směs vzduch/kyslík (1:1). Pro redukci škodlivin z tohoto motoru tak stačí tzv. trojcestný katalyzátor (Three way catalyst).

Pokud se budeme bavit o turbodieselu nebo moderním benzínovém motoru s turbem, pak tyto motory spalují po většinu času chudou směs. To znamená, že je ve spalované směsi více vzduchu než paliva. Na bohatou směs auto jede pouze tehdy, když je vydán řídící jednotkou příkaz k redukci nahromaděných škodlivin v katalyzátoru. Aby došlo k zachycení a redukci škodlivin je těchto motorů využíván odlišný typ katalyzátorů. Buď se jedná o NSRC nebo NH3-SCR (uvdený ve článku) a nebo jejich kombinace, protože při redukci na škodlivin pomocí NSRC vzniká určité množství NH3, které se využije na SCR.

+2/0
23.9.2015 15:54

R66i71c78h20a72r71d 81N88o95c93a40r 7445337535742

to není záhada...to je vztah Piech x Winterkorn..politická likvidace Martina Piechem..to je cíl o který tu jde

0/0
23.9.2015 14:49
Foto

V28o61j55t27ě97c11h 53P62a65v31l34í68k 5364141514448

Ani Piëch z toho nevychází zrovna bez poskvrny, po celou dobu (2005-dnes) kdy k podvodům docházelo seděl v představenstvu firmy, byť ne už jako CEO.

0/0
23.9.2015 15:22

R86i19c79h42a33r85d 29N68o69c96a67r 7735147495962

v jednom se určitě shondeme - nepůjde zde o motory, ale o lidi ...

0/0
23.9.2015 15:24

T71o70m87á78š 64C51o10u43b68a65l 8285256539503

Jakkoliv je vaše konspirační teorie lákavá, obávám se že zde jde pouze a jedině o peníze. Vývoj je drahý a tak se to prostě zařídí levněji. Na složitá řešení není čas. Za 4 roky budou nové motory tak se to nějak ututlá :-D

0/0
23.9.2015 15:47

P46e23t62r 91N51ě95m56e24č73e41k 1932754352573

No, jestli to není tím, že současná TDI si tak ráda pápnou olej..... Pakliže problém byl i s motory s močovinou, je něco špatně přímo v ejich konstrukci.

0/0
23.9.2015 14:37

Z37d13e84n87ě61k 81M37o96r64á26v72e78k 5457188468723

Na tom něco bude (na té konstrukci). Zatímco VW stále sklízel úspěchy s TDI osazenými klasickým čerpadlem a později se zpřísňující emise pokusil vyřešit systémem TDI-PD, tak ostatní už dávno prodávali nafťáky s common railem a mají tak náskok v ověřování v reálném provozu.

0/0
24.9.2015 11:57

J67a66n 13J24a29n59e54č20e22k 9970113240566

Proč je nedovedl vyřešit, není vůbec žádná záhada, protože prachy nesmrdí ;-)

0/0
23.9.2015 14:29

J23a46n 69B74a73b84j41a61k 5425375919682

Jaká záhada? Fyzika nejde přehlasovat.

0/0
23.9.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.