Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW ví o problémech TDI rok, proč je nedovedl vyřešit, je záhada

Noční můra Volkswagenu, tedy emisní kauza, kvůli které firma od pátku ztratila přes třetinu své hodnoty, není vůbec čerstvá. První indicie o problémech totiž automobilka dostala už před více než rokem, na přelomu let 2014 a 2015. Pokusila se to vyřešit svolávací akcí. Jenže neúspěšně, problémy přetrvávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O12l60d39ř61i88c14h 67M33o13u52r43e17k 1161877794396

neměl by tituleO problémech VW se ví rok. VW o tom snad ví 7 roků, nebo to dělal někdo za jejich zády, nějaký Gastarbeiter snad?

0/0
26.9.2015 17:38

J29a15n 65S20t49e44h74l52i71k 9185697836911

Motory by emise splnily ale omezil by se vykon ;-D . Jak se říká zdvihový objem ničím nenahradíš .

+4/−1
24.9.2015 5:05

R88a65d96i28m 17Š84t75ě68p40á98n89e53k 6893138132444

Já jsem teda velice neobjektivní "vyjadřovač" protože jak benzín, tak i diesel u nás doma mají původ ve VW, nicméně USA se svým přístupem k ochraně životního prostředí,jsou typickým "kazatelem vody", který chlastá víno po hektolitrech. Nevím, kdo nepřistoupil ještě ke kvotám pro znečišťování ovzduší, ani nevím jak se to jmenuje (kjotský protokol) který USA sice podepsaly ale nikdy neratifikovaly, přičemž patří k největším emitentům. A dovolil by-li si někdo z EU dát emeričanům pokutu? Nedovolil, vzhledem k vysokému stupni zvládání rektálního alpinismu mezi evropskými úředníky, jsem teď právě tam, kde jsme. Ale to vyšumí až se zjistí, že Ford taky (emerická značka) BMW taky (největší automobilová továrna v USA, tuším Jižní karolína nějaký Spartakus nebo jak se to město jmenuje) a až se zjistí a provalí ty chyby, které mají "místosrdeční" pumpy, které se teď vnucují všem čekatelům na transplantaci (v USA nemůže žádný transplantační program uspět-vzhledem k tomu, že srdcí je málo a pump přebytek, tak je v Brně Mayo clinic, které je vydáváno za technologický a výzkumný vrchol, zatímco je to jen dealer americké Sigmy Lutín...)Nevím, problémů je řada a oni si nakonec sami řeknou-přestaˇnme si to kurvínkovat mezi sebou, jen ať ti blbci nepřestanou nakupovat. Cokoli-to je jedno co, to už pak domyslíme. Tak hezký den.

+2/−1
24.9.2015 4:51

D43e79n93i20s 43W50i19t76z17k38u 3673841869887

jak ti někdo může dát plus za naprosto nesrozumitelný příspěvek, to bude pravděpodobně za tu "emeriku", zřejmě podobný křupan. jediné co člověk pochopí, že jezdíš v šuntu

0/0
24.9.2015 7:07

P80e43t82r 41K23m86o45n87í98č13e13k 6690871169749

Ruku na srdce Radime, první problémy s tzv. defend devices, tj. úpravou nebo snahou vylepšovat emise automobilů pokutovalo USA např. 1978 Ford, 1987 Chryisler. VW mám pocit byl také pokutován v podobném roce jako Ford cca 150.000 USD. V devadesátých a dále Volvo, Catepillar a ostatní. Minulý listopad Hiunday a Kia skrze spotřeby, obdobně v roce 2015 Ford.

Snaha vylepšit spotřebu popř. emise (meritem věci je to, že se jedná o spojené nádoby) a instalace jakéhokoliv zařízení je v USA zakázaná zákonem, konkrétně se tím zabývá National Highway Traffic Safety Administration.

Kjótské protokoly jsou zástupný problém a pouhá politická berlička. Ve vynucování dodržování emisí a spotřeby jsou USA stále dopředu ve srovnání s EU. Připomeňme testování spotřeby a emisí vč. certifikace v EU, kdy výrobci do laboratoří vozili auta s páskami na dveřích a ostatních částech automobilu, popř. přední gril byl bez pruduchů a další features (chybějící zadní sedačky) pro zlepšení aerodynamiky apod.. Náplně testovaných automobilů obsahují složky brutálně snižující tření motoru v testovacích podmínkách, se kterými by jste stěží jezdil měsíc v reálném provozu bez návštěvy servisu s "totálkou", viz. spotřeby volva apod.

+1/0
24.9.2015 9:25
Foto

P66e59t40r 70K17r38á37l74í73k 9579489551305

tak mě je to tedy uplně u zadku nějaké emise, vyfukujou  všechny stejně sajrajtu.

0/−1
23.9.2015 22:19

C21y77r27i89l 80P51a27v55e69l57k89a 4266972548805

Nechtěl to řešit. Prioritní je počet prodaných kusů a zisk. Za jakoukoliv cenu!

+1/0
23.9.2015 20:24

P90a16v73e61l 13O11b49d78r37ž23á78l59e52k 6676194828732

On je problém i v tom, že vyrobit motor na naftu, či benzín - který by za normálního provozu splňoval poslední emisní normy - prostě nejde, bez obětování výkonu a spotřeby.

A je možná chyba výrobců vozidel, že příslušným orgánům neřekli: "tohle prostě nejde", případně to neřekli svým zákazníkům: "chcete *ekologické* auto? tak počítejte s tím, že potáhne jak 105ka a bude mít spotřebu jak tank".

Kdo první začal řídící systém motoru přizpůsobovat tomu, aby nějak prošel testy - to asi už nikdo nezjistí, ale nepochybuji, že to dělají všichni výrobci, včetně amerických. A že zrovna tam, při ceně paliv, by se mohli na spotřebu vykašlat.

+8/−2
23.9.2015 15:55

P40a25v76e30l 84R22i87e46d87l 4284967111499

Vy jste to nečetl, že? Třeba takové BMW to umí.

+4/0
23.9.2015 15:57

P54e19t82r 56H83o66f83e85r52e28k 9702982895753

ne, psali, ze i BMW limity nekdy prekracuje az 10x !

+1/−1
24.9.2015 9:02

L12u90k73á87š 60S74k25o85p81a76l 9596168925841

A tomu se právě říká manipulace s informací. Psali tam, že BMW to překročilo pouze v náročných podmínkách (velké zatížení v kopcovitém terénu), zatímco VW to překračuje násobně víc v normálním provozu.

+1/−1
25.9.2015 7:10

V25í24t 81B51r76z86o68b69o75h95a83t51ý 7980872863951

Když to nejde, jak je možné, že BMW to dokázal a model X5 ve stejném testu prošel?

+5/0
23.9.2015 15:58

R16a30d93i45m 85Š55t23ě40p46á36n33e68k 6363168952774

má lépe zaplacené ajťáky, to je snad jasné....

+3/−1
24.9.2015 4:54

P72e97t70r 38H46a29r31i13p17r41a24s77a13d 18H74a37j97i85č 8703380214567

Ono zase o tolik moc zase žrát nebude, jenomže dneska je móda dokazovat, můžete s autem jezdit se spotřebou 1l/100km. Reálně to vypadá tak, že se k proklamované spotřebě ani nepřiblížíte. Prostě spalovací motory mají svoje fyzikální limity a pokud chcete čisté spaliny, musíte část energie na to obětovat. Výsledkem ale je, že vás převálcuje dravější konkurence.

Mě to trochu připomíná dopingovou aféru na Tour de France. Dopovali všichni. Jen někomu to prošlo a někomu ne. :-/

+5/0
23.9.2015 16:06

R98a68d10i51m 15H50u62l10í42k 6699987167771

Za ten poslední odtavec dostáváte palec nahoru. Opravdu to tak je. Všechny automobilky se snaží emise nějak obejít (v rámci daných zákonů jednotlivých států). V EU to funguje dokonale, jen v té Americe je to trochu složitější, protože emisní schvalování se provádí na jízdní křivce více odpovídající běžnému provozu. Když se proto podíváte na udávanou spotřebu stejného automobilu v EU katalogu a v USA katalogu, tak se nebudete stačit divit :). Jen by mě zajímalo, jestli se bude VW snažit strhnout lavinu a poukázat na ostatní značky, nebo zůstane jen u nich a nejspíš na tom vydělá Toyota.

+2/0
23.9.2015 16:12

P10e26t58r 59H85a98r90i38p53r41a45s36a38d 60H95a69j50i45č 8673660254987

Úplně všechny ne, trochu jsem si zapřeháněl, určitě bylo i na Tour pár jezdců na chvostě, co šlapali jenom ze sebe. :-)

Teď jde o to kdo a o kolik. Jestli má VW 35-násobné překročení limitů a Toyota jenom 10-ti, tak co uděláte? Kdybych na to měl, koupím Toyotu Mirai, ta vypouští jenom vodu. Ale nevím, kde bych čerpal vodík. ;-)

0/0
23.9.2015 16:20

R11a37d93i24m 80H49u17l98í53k 6789967397741

V podstatě je to o cené. Ten katalyzátor něco stojí. Ne jen jeho výroba, ale také vývoj a výzkum

0/0
23.9.2015 16:34

O20n49d35ř83e39j 29L28o55š37o64t24h 1755895665391

Ten katalyzátor zase tolik nestojí.

0/0
23.9.2015 16:57

R91a34d41i48m 61H11u24l31í64k 6719287507311

20 tis...třeba i víc? Ale nejvíc na tom stojí vývoj a výzkum. To je to, co koncový zákazník nevidí, ale na ceně auta se to projeví

0/0
23.9.2015 17:00

O54n86d65ř39e97j 85L84o30š25o60t37h 1465965525731

20 tisíc žádný katalyzátor samozřejmě nestojí a to ani zdaleka ne. Možná když ho koupíte v servise jako náhradní díl, ale za takové ceny ho automobilky opravdu nekupují.

0/0
23.9.2015 17:05

R71a79d47i89m 82H76u17l29í46k 6579767727941

To je možná pravda, že nákupní/výrobní cena katalyzátoru je zanedbatelná, ale kolik peněz se utopí na jeho vývoji, to byste koukal. A potom je tu ta věc s katalyzátorem z druhovýroby :)

0/−1
23.9.2015 17:11

O27n69d22ř21e77j 96L10o49š97o83t77h 1135805185761

Já netvrdím, že je zanedbatelná, ale není to nic drastického. Velmi kvalitní katalyzátory má třeba Renault, oproti VW je cena o dost vyšší a když to pak člověk převede na 10 000 000 vyrobených aut, tak je to třeba 40 miliard Kč na jednom dílu. A to je i pro VW hodně peněz.

0/0
23.9.2015 17:17

Z72d13e12n64ě57k 50M58o83r33á37v67e53k 5477678288803

Zrovna nedávno jsem se ve Fordu zeptal, co stojí katalyzátor na mé Mondeo - bez deseti korun třicet tisíc. Náhrada mě přišla i se zabudováním na pět tisíc a je dimenzovaná na větší objem než originál.

0/0
24.9.2015 12:14

A31n22d88r12e54j 48O26l67e10k51s33a 3735941697851

VW prostě vsadil na špatnou cestu. Diesely do osobních aut zkrátka už nepatří, nemají budoucnost. Vývoj jde jinam.

0/−2
24.9.2015 10:02

R11a67d40i55m 43H55u21l25í54k 6689847877821

A kam jde vývoj? to bych chtěl vědět... :)

0/0
24.9.2015 10:08

A20n52d62r81e78j 13O56l90e91k16s31a 3345861437641

K elektřině. Opravdu jste si toho nevšiml?

0/0
24.9.2015 10:20

R15a27d83i88m 63H50u65l85í16k 6219847347191

Jasně, že všiml, ale automobilky spíš dávají peníze na vývoj nových spalovacích motorů než na vývoj elektromobilů.

+1/0
24.9.2015 10:25

A96n43d42r68e59j 42O56l56e88k50s93a 3915231947191

Ale jde. Jen se prostě musí opustit dosavadní princip přímého spalování ve válci, nebo se musí minimálně přepracovat přenos výkonu, aby nebyl mechanicky vázaný na spalovací motor.

0/0
24.9.2015 9:59

S61t18a30n55i21s56l19a37v 84R95o33s42e54c66k55ý 9695939771479

To jako že podvádějí všichni? Proč vlastně lžou o EKO-nesmyslech? Hlavně, že stát zdanil prodej starších aut a nutí jezdit řidiče ( zase za peníze) na měření emisí.

+2/0
23.9.2015 15:48

P93e57t72r 62H73a54r86i17p26r75a89s95a50d 55H55a33j97i90č 8393230614867

Všichni ne. Dražší auta renomovaných značek budou v pořádku. Za lidovější cenu budete ale asi mít smůlu.

+2/0
23.9.2015 16:13

L16a57d71i36s98l12a89v 42L79a98k23e75r 2113619885556

Je to zmatek, který jako by z oka vypadl nemotornému postupu Angely Merkelové v otázce ilegálních migrantů.

O všem se vědělo rok, dva roky, tři roky dopředu.

A stále nic. Žádná reakce.

Pokud se něco udělalo, jenom to situaci zhoršilo.

Až propukla katastrofa.

U Volkswagenu s miliony motorů, v Evropě s miliony migrantů.

Škoda, že Angelu nejde ihned odvolat jako pana Winterkorna.

+7/−2
23.9.2015 15:35

R55a10d34i49m 92P61o93l98á82š86e98k 9426573789649

Nebo přeprogramovat její řídicí software. ;-D;-D

+3/0
24.9.2015 4:59

J64i84ř16í 50J24u89r47á54š83e26k 8837945890827

Proč se v článku nepíše, že ta testovaná X5 testy prošla? A jaké překročení limitů se u VW zjistilo? ;-)

+1/0
23.9.2015 15:33

T74o53m93á44š 52C44o38u87b22a93l 8545636729533

Ale v tom článku se píše že X5 neprošla. Ale jen o kousek :-D

0/0
23.9.2015 15:38

J22i12ř57í 83J11u44r58á89š93e20k 8737645180557

Tady se píše, že prošla. Tak nevím :-)

http://blog.caranddriver.com/how-volkswagen-got-busted-for-gaming-epa-diesel-emissions-standards/

0/0
23.9.2015 15:39

J49i32ř18í 65J14u26r17á42š14e97k 8147445350757

Já ten odstavec s těmi čísly nějak přehlídl, pokud tam v okamžiku kdy jsem to četl byl ;-)

0/0
23.9.2015 15:42

Z72d21e94n60ě27k 93M41o81r68á98v93e54k 5337838588823

Já z článku pochopil, že X5 prošla, jen v e vysokém zatížení překročila limit, což se toleruje. Kdežto TDI překročil limit i v normálním režimu a to výrazně.

0/0
24.9.2015 12:06

J69i86ř36í 81J47u88r84á88š59e55k 8457795960587

A taky se neřeklo, proč to prasklo. VW chtěl v Americe homologovat nové modely 2016 a nevysvětlil problém s emisemi starých modelů. Tak měl prostě smůlu a všechno šlo na světlo boží :-)

+1/0
23.9.2015 15:38

T78o65m18á81š 27C81o24u23b47a23l 8235676639193

Nejde přeci o žádnou složitou věc. Emise se měří v takových režimech, že normální řidič se k tomu skoro nikdy nepřiblíží, několikrát jsem u toho byl. Jednotka nemusí nic složitě poznávat, mapa řj. je prostě v těchto režimech tak nastavena že je vše ok. To že v režimu kde se to již neměří jsou emise špatné se ví dávno. Například benzínová auta plní emise do 3000 ot. v pohodě protože se tak měří emise. Kdo jel někdy za benzínovým autem které jede na plno tak cítí smrad jako ze shnilích vajec. Je to reakce katalizátoru na hodně bohatou směs.

0/0
23.9.2015 15:17
Foto

V71o58j92t32ě82c31h 38P26a18v53l37í82k 5364161114708

Emise se při homologaci a při běžných kontrolách měří hodně odlišně.

+1/0
23.9.2015 15:24

T58o61m83á20š 29C37o45u51b66a75l 8685566499223

Ne stk. Měl jsem na mysli výzkumný ústav a měření emisí  na válcové zkušebně v kombinovaném cyklu.   Reálný provoz je trochu jinde. Ověřeno praxí.

0/0
23.9.2015 15:37

R68a79d35i75m 26H10u62l22í95k 6759307617571

No...ono to tak není úplně všechno pravda. Hlavní rozdíl je mezi v jízdních křivkami v USA a EU, které jsou hodně odlišné a podle kterých jsou nová vozidla schvalována (pro ostatní, kteří to čtou, tak se opravdu nejedná o stk, ale o jiné schvalovací měření). Ale máte pravdu v tom, že auto na Evropské křivce nepřekročí 3 tis ot/min (aspoň, co si pamatuju z vlastní zkušenosti).

Další věcí je spalovaná směs. Pokud se budeme bavit o atmosférickém benzínovém motoru, tak zde problém moc není, protože ten spaluje celou dobu +- stchiometrickou směs vzduch/kyslík (1:1). Pro redukci škodlivin z tohoto motoru tak stačí tzv. trojcestný katalyzátor (Three way catalyst).

Pokud se budeme bavit o turbodieselu nebo moderním benzínovém motoru s turbem, pak tyto motory spalují po většinu času chudou směs. To znamená, že je ve spalované směsi více vzduchu než paliva. Na bohatou směs auto jede pouze tehdy, když je vydán řídící jednotkou příkaz k redukci nahromaděných škodlivin v katalyzátoru. Aby došlo k zachycení a redukci škodlivin je těchto motorů využíván odlišný typ katalyzátorů. Buď se jedná o NSRC nebo NH3-SCR (uvdený ve článku) a nebo jejich kombinace, protože při redukci na škodlivin pomocí NSRC vzniká určité množství NH3, které se využije na SCR.

+2/0
23.9.2015 15:54

R43i55c17h21a75r64d 60N83o53c88a43r 7225517655162

to není záhada...to je vztah Piech x Winterkorn..politická likvidace Martina Piechem..to je cíl o který tu jde

0/0
23.9.2015 14:49
Foto

V44o72j56t17ě94c81h 86P81a87v21l56í88k 5234481844618

Ani Piëch z toho nevychází zrovna bez poskvrny, po celou dobu (2005-dnes) kdy k podvodům docházelo seděl v představenstvu firmy, byť ne už jako CEO.

0/0
23.9.2015 15:22

R80i95c85h94a27r20d 66N29o94c75a63r 7315647415532

v jednom se určitě shondeme - nepůjde zde o motory, ale o lidi ...

0/0
23.9.2015 15:24

T42o85m11á45š 14C47o76u61b75a72l 8175226969883

Jakkoliv je vaše konspirační teorie lákavá, obávám se že zde jde pouze a jedině o peníze. Vývoj je drahý a tak se to prostě zařídí levněji. Na složitá řešení není čas. Za 4 roky budou nové motory tak se to nějak ututlá :-D

0/0
23.9.2015 15:47

P75e93t50r 81N27ě98m11e46č34e43k 1342154372213

No, jestli to není tím, že současná TDI si tak ráda pápnou olej..... Pakliže problém byl i s motory s močovinou, je něco špatně přímo v ejich konstrukci.

0/0
23.9.2015 14:37

Z29d28e64n27ě55k 66M23o13r21á12v80e23k 5137438208313

Na tom něco bude (na té konstrukci). Zatímco VW stále sklízel úspěchy s TDI osazenými klasickým čerpadlem a později se zpřísňující emise pokusil vyřešit systémem TDI-PD, tak ostatní už dávno prodávali nafťáky s common railem a mají tak náskok v ověřování v reálném provozu.

0/0
24.9.2015 11:57

J19a97n 69J39a29n81e23č49e46k 9410523940606

Proč je nedovedl vyřešit, není vůbec žádná záhada, protože prachy nesmrdí ;-)

0/0
23.9.2015 14:29

J67a21n 97B20a65b42j56a18k 5895655409742

Jaká záhada? Fyzika nejde přehlasovat.

0/0
23.9.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.