Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a10d11a46k 97P44e13t35r 7521330424558

Tak se zdá, že amíci se němčoury pěkně vychutnají.

+1/0
24.9.2015 5:57

T43o20m83a46s 58P48e22k87a31r15e85k 7729212530728

To je k placi, vsem je ocividne jedno co ve mestech na ulici dychate. V brne, napr. takova ulice Uvoz, Koliste, zkuste si tam ve 4 odpoledne vyvetrat... plus zasedle zaclony... fakt luxus... Nerikam, ze benzinove emise jsou zdrave, ale diesel produkuje mnohem vic sazi a NO. Americka norma nerozlisuje benzinovy/naftovy motor, a je nastavena pro benzin, tzn diesel nikdy neprojde.

Chapu diesel v pripade, ze dotycny s autem najezdi 3000-4000km mesicne, ale co vidim napr. u kolegu v praci, kde si vetsina kupuje uzasne TDI na courani po meste, 500km/mesicne maximum, jen aby usetrili par korun za palivo (a vetsinou maji prijem znatelne vyssi nez prumer)... no comment .. pak breci, ze vstriky, dvouhmota, DPF... kdyby si koupili atmo 1.6 benzin, maji po starosti...

+8/0
23.9.2015 14:53

V86í54t 48O68ž66a27n75a 1488138835144

Přesně tak, koupí si diesel na cestu 7km do práce a 3km do hypermarketu (takže se to ani nestihne zahřát na provozní teplotu). Dál jezdí jednou za měsíc 60km k babičce a jednou za rok do Chorvatska.

+1/0
24.9.2015 8:14
Foto

T91o70m55á49š 45R82ů76ž98i12č83k68a 3358406518121

No, jestli to dobře chápu, tak po odinstalování onoho softwaru, který při měření emisí změní charakteristiku motoru, aby se hodnoty vešly do předepsaných norem zapsaných v TP, už mi auto nemůže nikdy projít kontrolou emisí? A tím pádem nedostanu technickou? V tom případě bych byl blázen, kdybych na tu svolávačku kejvnul.

0/0
23.9.2015 14:46
Foto

J45a16n 14F23i38l34e54v 7702254790133

Dle mě se jedná hlavně o USA oblast Kalifornie, kde je norma cca 4 x přísnější než v Evropě. Tady Vám nic nehrozí

+1/0
23.9.2015 17:15

M63a74r37t66i71n 80H62r54o56u51d42n81ý 6698137942216

Ne, chápete to blbě. Na svolávačce vám "laboratorní" režim nastaví i pro režim běžné jízdy. Takže místo svižného dieselu budete mít líný traktor, s kterým už nepředjedete ani důchodce na kolech.

0/0
25.9.2015 6:33

C50y87r28i28l 17P27a64v80e69l43k89a 4556782478985

Emisní normy, které v reálu k..ví motory jsou nesmysl, o tom žádná.

Ale většině uniká fakt, že to VW dělal jen proto, aby měl větší ZISK! Aby si jeho šéfové mohli kupovat víc holek v Mexiku.

Čili je to podvod a už jim nevěřím.

+1/0
23.9.2015 13:42

P39e68t41r 28S11u71c45h22ý 1878729854936

Mě na autě zajímá spíše to, jak je kvalitní, jak vyhovuje mým potřebám a za jakou cenu se prodává. Pokud dostanu produkt, který mi vyhovuje a souhlasím s cenou, tak jhe mi naprosto jedno co se s těmi penězi bude dělat dál. 

Radši dám 10 000 někomu na holky v mexiku, než 20 000 na ekonesmysly.

0/−2
23.9.2015 13:56

M60a13r33t44i19n 42S22e13d82o96n61a 2945466206559

O to co chcete vy prece nejde. Problemem je ze nekdo podvadel na ukor konkurence aby vice vydelal. Kdyz neco neumim tak to nedelal a ne ze budu oblbovat urady a zakazniky.

0/0
24.9.2015 20:53

Z96d37e89n17ě75k 19H51a12n22z37l 1841936492154

Holt diesel Amerika nepřijala. Tak se tam prodávat nebude

+1/0
23.9.2015 12:51

J75i40ř55í 31K32r14u77t45i97l 2790224650438

Párečky bez masa.

Motory bez emisí.

Pokrok se nedá zastavit.

+3/0
23.9.2015 12:38

J26a42n 17K46o80v90á25č 7482839965657

Celé bych to viděl jako další snahu US dostat Evropu na kolena. Uprchlická krize je taky jejich dílo.

+3/−4
23.9.2015 12:27

J20i84ř18í 10K20r17u34t48i72l 2970164650158

A Obama je obarvený běloch.

+2/0
23.9.2015 12:39

M73a24r16t77i60n 39J20i93r19o75u35s69e15k 7896135125348

Obama je Osama bin Ladin.

0/−1
23.9.2015 12:41

D66e90n42i88s 21W46i94t76z34k90u 3543731929457

Evropa stojí na VW?

+1/−4
23.9.2015 12:39

P19e75t11r 71S66u84c47h86ý 1548869714106

K čemu by to USA bylo? jaký by to pro ně mělo pozitivní význam?

0/0
23.9.2015 14:08

O19n82d40r15a 26K31ř45i47v41s24k33ý 2263613761

Já tomu nějak nerozumím, VW dává do aut, které jdou do prodeje v USA jiné motory, než třeba v EU? Nevím jak v USA, ale tady přeci musí takové výrobky projít nějakou nezávislou zkušebnou a příslušnou certifikací.... Nebo už se to tady nedělá? Nebo mají v USA ty normy tak odlišné, že tam by to neprošlo a tady je to ok?

0/0
23.9.2015 12:26

P20a10v35e48l 64M29i26k40u25l92a 6148273466277

C) je správně ;-)

0/0
23.9.2015 12:27

O86n78d46r55a 27K20ř37i22v46s29k73ý 2333383541

Aha, a to jsem tyhle Evropské ekology nazýval ekohovadama.... Koukám, že se mají ještě co učit ;-D

0/0
23.9.2015 12:29

T13o94m52á83š 19K88u73c46h61a16ř 3317511828781

40x??

0/0
23.9.2015 12:29

D67e47n10i97s 83W27i60t61z76k77u 3983511499977

tady to mají taky

0/0
23.9.2015 12:40
Foto

V63o15j73t40ě90c71h 36P29a49v29l18í56k 5524491264408

EU se tím teprve začíná zabývat. V USA se tím už EPA zabývá rok a teprv teď donutila VW aby se přiznali. Problém je právě v tom, že na zkušebně, byť nezávislé, se chovají jinak, než na silnici.

+1/0
23.9.2015 12:56

O33n74d36r58a 53K98ř29i74v48s21k93ý 2513273731

Ale v tom případě buď musí být nějaký rozdíl v testování, nebo ten motor musel projít zkušebnou v EU nějakým podvodem, když na to nepřišla. A to je to co mě zaráží. Buď teda motor prošel (připustíme-li, že tam nebyl nějaký podvod) a tím pádem je minimálně v rámci EU ok, a nemá cenu se tím v rámci EU zabývat a nebo neprošel, protože předpokládám, že ta nezávislá zkušebna testuje motory právě proto, aby na podobné věci přišla dříve, než se pustí do výroby, přesněji na silnici. A pokud projde v rámci EU a v USA ne, musí být někde nějaký rozdíl, buď v normách, testech, nebo i v samotných motorech.

0/0
23.9.2015 13:54
Foto

V84o67j49t75ě82c55h 41P90a60v21l52í47k 5964791894378

Nezávislá zkušebna v EU bohužel testuje podle normou daných procedur a nikoli kreativně tak, aby odhalila co se snaží auto skrýt.

Takže motor projde i přes to, že zkušebna odvede svou práci přesně tak, jak má.

USA má zjevnou výhodu v tom, že má zákon CAA (Clean Air Act), který vyžaduje pro homologaci kompletní dokumentaci k všem součástem řízení emisí a ne jen úspěšné měření. A že tento zákon považuje jakékoli zařízení (i softwarové), které mění emise a nebylo pro homologaci dokumentováno za nelegální.

+1/0
23.9.2015 14:03

K73a20r44e46l 54V33o24h90n53o63u85t 4978909790777

Spíš by mě zajímalo, jak to udělat, aby se při nesmyslném testu ukázaly hodnoty odpovídající reálnému provozu.

+1/0
23.9.2015 12:25

M83a12r74t43i49n 16J76i66r69o98u41s24e24k 7156155125488

Přesně. Přece motor tůrovaný naprázdno na 3000 otáček musí mít jinou směs, než když bude dávat výkon a potáhne dvě tuny do kopce ...

+1/0
23.9.2015 12:30
Foto

V84o21j46t82ě16c80h 29P61a53v58l31í28k 5694421984808

Při homologaci se auta jen netúrují naprázdno jako u nás na STK.

Hezky jedou na dynamometru (brzdě) a testují se v širokém spektru výkonů a otáček. Takže pokud auto nepodvádí, otestuje se dokonce v širším pokrytí možných režimů, než které pak zažívá na silnici.

0/0
23.9.2015 12:59

P43e67t45r 31S45u50c30h96ý 1538739464226

To se moc nedá, na druhou stranu ale ten test je stejný pro všechny auta, takže se dá mezi jednotlivými autami porovnávat.

0/0
23.9.2015 14:09

J18a98r84o48s61l46a23v 79P42l93a77c30h55e81t94k57a 7546476106659

To by me vubec nenapadlo, ze ty sazomety davaji i do porsche.

+1/0
23.9.2015 12:22

M42a43r80t47i68n 79J12i43r89o49u39s41e43k 7176525545738

Vlastně je s podivem, proč se dávají i do náklaďáků, stejná logika. Vždyť by i náklaďáky mohly jezdit na benzín ...

+2/−1
23.9.2015 12:32

P82e66t32r 28M28a47r49e89č25e74k 1633541729518

Že vy kvůli spotřebě ? :-)

0/0
24.9.2015 1:02

M15a73r80t78i74n 28S46e78d80o44n78a 2885926646459

A kdo rika ze nakladaky na benzin nejezdi. V US a Rusku velmi bezne (neni problem v zime)

0/0
24.9.2015 20:58

J86a48n 39G50a83z71d80a 6762468233947

Že TDI od VW zaostávají za nejlepší konkurencí ve více ohledech se tak nějak ví a nemá smysl to řešit. Nicméně rozpoznávání nesmyslného měřícího cyklu je věc úplně jiná a spíš chvályhodná. Rozhodně je to o úroveň výše, než když jedna korejská automobilka vyvíjí celé motory tak, aby se při testech chovaly co nejlépe, jenom aby si mohly psát tabulkové hodnoty do technických dat, přičemž při skutečné jízdě je to jinde. VW nedělá špatná auta, i když osobně nejsem jejich fanda.

+2/0
23.9.2015 12:14
Foto

V40o57j53t15ě48c88h 27P96a33v67l62í37k 5764351364138

Měřící cyklus na spotřebu vždycky bude pochybný, protože každý jezdíme jinak a vyškolení řidiči z automobilek mají ekojízdu dobře natrénovanou.

Nicméně VW ECU rozpoznává měření emisí na dynamometru (neboli brzdě, válcích), kde není žádný měřící cyklus, prostě se motor vyzkouší napříč širokým rozsahem otáček a výkonů a nikde nesmí limit překročit.

0/0
23.9.2015 13:02

K84a87r48e38l 54V83o53h37n36o34u13t 4878789330957

Hlavně to může dělat jakýkoli motor jakékoli značky, jehož chod je nějak řízen na základě zatížení.

+3/0
23.9.2015 12:10

D43a65n79i86e88l 34K75r95o89n71e94r 7404774336207

A proc vlastne o ty emise tolik jde, kdyz kdejaky zaoceansky parnik jich vyprodukuje tolik, co miliony aut?

+3/0
23.9.2015 12:08

D61e25n56i67s 95W88i96t84z50k55u 3133261779237

protože třeba lidi chodí po ulici vedle silnice a tam ten parník prostě jet nemůže

+1/0
23.9.2015 12:55

J85o38s28e98f 70P29o71s96p48í46š78i18l90í58k 5668591530756

Konečně na ten VW došlo.

Do mého Tiguana za mega jsem během prvních 50 000 km nasypal dalsich 200 tisíc zaopravy. protože jezdím málo a koupil jsem si ho pro radost, všechny opravy včetně výměny motoru, kdy se roztrhl řemen vlítl do něho, jsem platil já a ne záruka.

VW na dotaz odpověděl, že je to moje smůla, že jezdím tak málo. Že sice vědí o přepětí řemenu jakýmsi pérkem ale že nejsou Tojota, aby svolávali auta nazpět. Spíše se spoléhají na to, že se to staně až po záruce.

To, že v zimě nemohu zavřít dveře, už ani neřěším. Každou chvíli mi střešním oknem zatéká, protože prakají hadičky,... a další a další....

+1/−2
23.9.2015 11:47

J14i25n71d87ř40i20c37h 17L45u79k39á40š 8847181970815

tak pokud jste jezdil do autorizáku, tak problémy s rozvody(tsi) řešil vw běžně na kulanci

+1/0
23.9.2015 11:50

J14o42s76e40f 16P14o48s63p75í20š88i86l96í48k 5278901120376

Jezdil jsem do autorizáku, ale rozvody praskly 3,5 roku po koupi. Při nějakých 30 000 km. Němci to nechtěli zaplatit

0/0
23.9.2015 11:52

J21i61n51d97ř96i17c71h 62L82u90k67á17š 8607691200185

to je zvláštní, kulance se dala uplatnit myslím do 5 let a zvláště u takto malého nájezdu by to neměl být problém, akorát se s rostoucím věkem zvyšovala spoluúčast majitele

+2/0
23.9.2015 11:57

J54o34s81e23f 68P98o76s17p21í30š31i50l19í96k 5628481380576

nene, VW to má jen 1 rok po záruce - tedy do 3 let

Ale těch kazů je tolik, že každý měsíc si odkládám nějakou částku na opravy. :-)

Jenže to auto se mi líbí a nechci ho prodat

Až později mi docvaklo, když mi prodejce při objednávání auta do výroby řekl, že třeba jeden týden jede linka pro východní Evropu a pak zase pro západní - co to znamená? - že pro tu východní tam naženou Turky apod

Nechci být zlý, ale tento problém jim přeji, ať se pěkně v tom vykoupou. Přestali si vážit obyčejných lidí

+2/0
23.9.2015 12:27

M95a45r40t15i44n 69S68e52d30o57n95a 2675586296759

Vy jste fakt dobrej, VW nedela auta aby tesil lidi, ale aby vydelaval. Sve produkty proda kazdemu kdo o to stoji a zaplati. Jinak kupovat naftu na popojizdeni asi nebyl dobry napad.

0/0
24.9.2015 21:04

C87y92r92i18l 88P67a22v84e43l85k75a 4856312538855

Souhlas, máme podobnou zkušenost s Passatem, Oct II a Suberbem. Kvalita nic moc, opravy strašně drahé (třeba vstřikovací čerpadla - odešly v Passatu i Suberbu, Octavie rezne jako blázen a pořád se hádáme s autorizákem kvůli záruce na kastly).  VW a Škodu už nikdy!

0/0
23.9.2015 13:49

M37i29r78e13k 72H73o77f48m88a22n 4535251771290

Co na to německá DEKRA soudruzi ! Že mlčí ?? ))

+1/0
23.9.2015 11:42

P21a52v71e11l 73M30i13k69u39l48a 6898833606957

Ještěže jsem vlastníkem Octavia I kombi 1.9TDI 81kw z roku 1999. Nemusím se bát, že by mi moje auto zatajilo skutečné emise... Těch emisí ale tolik nevyprodukuje jako nové vozy. Černo za mnou není a při spotřebě 4,7l/100km emisí tolik být nemůže... :-)

0/0
23.9.2015 11:42

J29i67n82d47ř98i43c29h 76L87u54k55á12š 8207531130945

opravdu za vámi není černo ani když sešlápnete plyn na podlahu?:-)

0/0
23.9.2015 11:46

P44a51v43e65l 32M43i14k83u56l32a 6828673886407

Opravdu nekouří, momentálně mám doporučenou výměnu váhy vzduchu a repas turba. Vzhledem k tomu, že jezdím spíš na spotřebu než sportovně a auto normálně jezdí (asi jako 1.9sdi), toto neřeším a jezdím dál. ;-)

0/0
23.9.2015 12:01

D23e88j23a81n 29T30a38d16i26c 7432986437637

Turbo nema rado jizdu na spotrebu, je lepsi kdyz tomu "davate nazrat", aspon u novejsich modelu. U stare 1.9TDi je to zrejme uplne jedno, to je drzak :)

0/0
23.9.2015 12:09

P27e55t71r 20N58o65v43á14k 1475497942725

Tak pokud jezdite na spotřebu, tak Vám auto nejspíš produkuje několikanásobně víc emisí oxidu dusíku než u člověka, který využívá sportovní jízdu.

0/0
23.9.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.