Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D84a51d59a13k 82P89e10t22r 7421240204748

Tak se zdá, že amíci se němčoury pěkně vychutnají.

+1/0
24.9.2015 5:57

T10o44m64a48s 57P86e60k80a51r29e72k 7689382830438

To je k placi, vsem je ocividne jedno co ve mestech na ulici dychate. V brne, napr. takova ulice Uvoz, Koliste, zkuste si tam ve 4 odpoledne vyvetrat... plus zasedle zaclony... fakt luxus... Nerikam, ze benzinove emise jsou zdrave, ale diesel produkuje mnohem vic sazi a NO. Americka norma nerozlisuje benzinovy/naftovy motor, a je nastavena pro benzin, tzn diesel nikdy neprojde.

Chapu diesel v pripade, ze dotycny s autem najezdi 3000-4000km mesicne, ale co vidim napr. u kolegu v praci, kde si vetsina kupuje uzasne TDI na courani po meste, 500km/mesicne maximum, jen aby usetrili par korun za palivo (a vetsinou maji prijem znatelne vyssi nez prumer)... no comment .. pak breci, ze vstriky, dvouhmota, DPF... kdyby si koupili atmo 1.6 benzin, maji po starosti...

+8/0
23.9.2015 14:53

V15í41t 68O26ž50a90n43a 1438718385514

Přesně tak, koupí si diesel na cestu 7km do práce a 3km do hypermarketu (takže se to ani nestihne zahřát na provozní teplotu). Dál jezdí jednou za měsíc 60km k babičce a jednou za rok do Chorvatska.

+1/0
24.9.2015 8:14
Foto

T91o10m54á46š 52R72ů84ž18i79č76k83a 3648446428691

No, jestli to dobře chápu, tak po odinstalování onoho softwaru, který při měření emisí změní charakteristiku motoru, aby se hodnoty vešly do předepsaných norem zapsaných v TP, už mi auto nemůže nikdy projít kontrolou emisí? A tím pádem nedostanu technickou? V tom případě bych byl blázen, kdybych na tu svolávačku kejvnul.

0/0
23.9.2015 14:46
Foto

J69a82n 65F10i92l20e16v 7942604350143

Dle mě se jedná hlavně o USA oblast Kalifornie, kde je norma cca 4 x přísnější než v Evropě. Tady Vám nic nehrozí

+1/0
23.9.2015 17:15

M39a94r78t92i47n 76H92r53o58u65d79n74ý 6258357242766

Ne, chápete to blbě. Na svolávačce vám "laboratorní" režim nastaví i pro režim běžné jízdy. Takže místo svižného dieselu budete mít líný traktor, s kterým už nepředjedete ani důchodce na kolech.

0/0
25.9.2015 6:33

C90y54r37i46l 18P35a43v88e76l16k54a 4946892738145

Emisní normy, které v reálu k..ví motory jsou nesmysl, o tom žádná.

Ale většině uniká fakt, že to VW dělal jen proto, aby měl větší ZISK! Aby si jeho šéfové mohli kupovat víc holek v Mexiku.

Čili je to podvod a už jim nevěřím.

+1/0
23.9.2015 13:42

P48e22t88r 52S70u31c98h72ý 1388129164756

Mě na autě zajímá spíše to, jak je kvalitní, jak vyhovuje mým potřebám a za jakou cenu se prodává. Pokud dostanu produkt, který mi vyhovuje a souhlasím s cenou, tak jhe mi naprosto jedno co se s těmi penězi bude dělat dál. 

Radši dám 10 000 někomu na holky v mexiku, než 20 000 na ekonesmysly.

0/−2
23.9.2015 13:56

M47a94r35t67i93n 88S88e39d31o95n46a 2715146606889

O to co chcete vy prece nejde. Problemem je ze nekdo podvadel na ukor konkurence aby vice vydelal. Kdyz neco neumim tak to nedelal a ne ze budu oblbovat urady a zakazniky.

0/0
24.9.2015 20:53

Z26d40e31n97ě62k 84H61a41n61z36l 1811526552914

Holt diesel Amerika nepřijala. Tak se tam prodávat nebude

+1/0
23.9.2015 12:51

J80i98ř44í 12K58r95u92t51i48l 2590154110448

Párečky bez masa.

Motory bez emisí.

Pokrok se nedá zastavit.

+3/0
23.9.2015 12:38

J81a51n 75K26o48v19á41č 7812419175137

Celé bych to viděl jako další snahu US dostat Evropu na kolena. Uprchlická krize je taky jejich dílo.

+3/−4
23.9.2015 12:27

J53i90ř85í 63K72r40u22t45i42l 2470494960118

A Obama je obarvený běloch.

+2/0
23.9.2015 12:39

M64a95r74t91i71n 91J61i50r78o88u85s19e42k 7436235195488

Obama je Osama bin Ladin.

0/−1
23.9.2015 12:41

D21e90n50i16s 74W85i31t78z12k29u 3383101159697

Evropa stojí na VW?

+1/−4
23.9.2015 12:39

P21e87t53r 66S94u83c33h33ý 1928539464446

K čemu by to USA bylo? jaký by to pro ně mělo pozitivní význam?

0/0
23.9.2015 14:08

O21n61d48r87a 77K11ř98i56v29s66k26ý 2133633911

Já tomu nějak nerozumím, VW dává do aut, které jdou do prodeje v USA jiné motory, než třeba v EU? Nevím jak v USA, ale tady přeci musí takové výrobky projít nějakou nezávislou zkušebnou a příslušnou certifikací.... Nebo už se to tady nedělá? Nebo mají v USA ty normy tak odlišné, že tam by to neprošlo a tady je to ok?

0/0
23.9.2015 12:26

P85a67v65e48l 67M41i48k13u45l15a 6108773216657

C) je správně ;-)

0/0
23.9.2015 12:27

O21n87d97r95a 68K39ř73i68v39s24k50ý 2363113581

Aha, a to jsem tyhle Evropské ekology nazýval ekohovadama.... Koukám, že se mají ještě co učit ;-D

0/0
23.9.2015 12:29

T50o53m70á50š 13K13u96c64h66a53ř 3857151948181

40x??

0/0
23.9.2015 12:29

D26e43n86i10s 88W42i44t41z67k29u 3443331279277

tady to mají taky

0/0
23.9.2015 12:40
Foto

V38o51j97t40ě39c89h 61P90a43v59l74í17k 5674551314548

EU se tím teprve začíná zabývat. V USA se tím už EPA zabývá rok a teprv teď donutila VW aby se přiznali. Problém je právě v tom, že na zkušebně, byť nezávislé, se chovají jinak, než na silnici.

+1/0
23.9.2015 12:56

O20n63d44r65a 51K95ř36i50v47s67k23ý 2193853511

Ale v tom případě buď musí být nějaký rozdíl v testování, nebo ten motor musel projít zkušebnou v EU nějakým podvodem, když na to nepřišla. A to je to co mě zaráží. Buď teda motor prošel (připustíme-li, že tam nebyl nějaký podvod) a tím pádem je minimálně v rámci EU ok, a nemá cenu se tím v rámci EU zabývat a nebo neprošel, protože předpokládám, že ta nezávislá zkušebna testuje motory právě proto, aby na podobné věci přišla dříve, než se pustí do výroby, přesněji na silnici. A pokud projde v rámci EU a v USA ne, musí být někde nějaký rozdíl, buď v normách, testech, nebo i v samotných motorech.

0/0
23.9.2015 13:54
Foto

V15o78j85t79ě36c24h 55P54a74v14l55í34k 5104361354808

Nezávislá zkušebna v EU bohužel testuje podle normou daných procedur a nikoli kreativně tak, aby odhalila co se snaží auto skrýt.

Takže motor projde i přes to, že zkušebna odvede svou práci přesně tak, jak má.

USA má zjevnou výhodu v tom, že má zákon CAA (Clean Air Act), který vyžaduje pro homologaci kompletní dokumentaci k všem součástem řízení emisí a ne jen úspěšné měření. A že tento zákon považuje jakékoli zařízení (i softwarové), které mění emise a nebylo pro homologaci dokumentováno za nelegální.

+1/0
23.9.2015 14:03

K74a88r19e23l 18V80o88h60n74o41u24t 4578929700767

Spíš by mě zajímalo, jak to udělat, aby se při nesmyslném testu ukázaly hodnoty odpovídající reálnému provozu.

+1/0
23.9.2015 12:25

M52a15r90t53i95n 31J87i28r16o97u65s87e39k 7206275955108

Přesně. Přece motor tůrovaný naprázdno na 3000 otáček musí mít jinou směs, než když bude dávat výkon a potáhne dvě tuny do kopce ...

+1/0
23.9.2015 12:30
Foto

V65o92j33t98ě72c42h 34P88a34v14l94í10k 5974601144378

Při homologaci se auta jen netúrují naprázdno jako u nás na STK.

Hezky jedou na dynamometru (brzdě) a testují se v širokém spektru výkonů a otáček. Takže pokud auto nepodvádí, otestuje se dokonce v širším pokrytí možných režimů, než které pak zažívá na silnici.

0/0
23.9.2015 12:59

P12e29t18r 81S38u59c85h70ý 1138249524916

To se moc nedá, na druhou stranu ale ten test je stejný pro všechny auta, takže se dá mezi jednotlivými autami porovnávat.

0/0
23.9.2015 14:09

J59a50r57o45s24l42a37v 76P53l53a42c58h29e17t95k82a 7336156106149

To by me vubec nenapadlo, ze ty sazomety davaji i do porsche.

+1/0
23.9.2015 12:22

M11a17r97t87i27n 85J15i17r62o94u57s88e41k 7386825565588

Vlastně je s podivem, proč se dávají i do náklaďáků, stejná logika. Vždyť by i náklaďáky mohly jezdit na benzín ...

+2/−1
23.9.2015 12:32

P85e64t33r 36M83a58r86e58č62e31k 1623121479968

Že vy kvůli spotřebě ? :-)

0/0
24.9.2015 1:02

M24a48r18t57i43n 59S57e96d55o31n69a 2895576836689

A kdo rika ze nakladaky na benzin nejezdi. V US a Rusku velmi bezne (neni problem v zime)

0/0
24.9.2015 20:58

J86a77n 22G36a73z29d44a 6792568273577

Že TDI od VW zaostávají za nejlepší konkurencí ve více ohledech se tak nějak ví a nemá smysl to řešit. Nicméně rozpoznávání nesmyslného měřícího cyklu je věc úplně jiná a spíš chvályhodná. Rozhodně je to o úroveň výše, než když jedna korejská automobilka vyvíjí celé motory tak, aby se při testech chovaly co nejlépe, jenom aby si mohly psát tabulkové hodnoty do technických dat, přičemž při skutečné jízdě je to jinde. VW nedělá špatná auta, i když osobně nejsem jejich fanda.

+2/0
23.9.2015 12:14
Foto

V20o38j63t63ě52c14h 25P96a42v50l32í79k 5494961114878

Měřící cyklus na spotřebu vždycky bude pochybný, protože každý jezdíme jinak a vyškolení řidiči z automobilek mají ekojízdu dobře natrénovanou.

Nicméně VW ECU rozpoznává měření emisí na dynamometru (neboli brzdě, válcích), kde není žádný měřící cyklus, prostě se motor vyzkouší napříč širokým rozsahem otáček a výkonů a nikde nesmí limit překročit.

0/0
23.9.2015 13:02

K19a12r65e92l 10V12o88h74n53o49u75t 4728779780677

Hlavně to může dělat jakýkoli motor jakékoli značky, jehož chod je nějak řízen na základě zatížení.

+3/0
23.9.2015 12:10

D61a39n85i48e28l 42K91r78o65n74e59r 7504284646967

A proc vlastne o ty emise tolik jde, kdyz kdejaky zaoceansky parnik jich vyprodukuje tolik, co miliony aut?

+3/0
23.9.2015 12:08

D72e39n72i40s 35W77i90t34z56k18u 3483871209127

protože třeba lidi chodí po ulici vedle silnice a tam ten parník prostě jet nemůže

+1/0
23.9.2015 12:55

J38o51s29e63f 81P70o49s63p57í81š55i26l32í10k 5278491600706

Konečně na ten VW došlo.

Do mého Tiguana za mega jsem během prvních 50 000 km nasypal dalsich 200 tisíc zaopravy. protože jezdím málo a koupil jsem si ho pro radost, všechny opravy včetně výměny motoru, kdy se roztrhl řemen vlítl do něho, jsem platil já a ne záruka.

VW na dotaz odpověděl, že je to moje smůla, že jezdím tak málo. Že sice vědí o přepětí řemenu jakýmsi pérkem ale že nejsou Tojota, aby svolávali auta nazpět. Spíše se spoléhají na to, že se to staně až po záruce.

To, že v zimě nemohu zavřít dveře, už ani neřěším. Každou chvíli mi střešním oknem zatéká, protože prakají hadičky,... a další a další....

+1/−2
23.9.2015 11:47

J20i55n76d45ř10i46c53h 89L69u15k38á39š 8797531800755

tak pokud jste jezdil do autorizáku, tak problémy s rozvody(tsi) řešil vw běžně na kulanci

+1/0
23.9.2015 11:50

J37o32s40e86f 46P92o57s19p80í89š84i18l54í90k 5168161570776

Jezdil jsem do autorizáku, ale rozvody praskly 3,5 roku po koupi. Při nějakých 30 000 km. Němci to nechtěli zaplatit

0/0
23.9.2015 11:52

J77i64n34d91ř51i81c19h 91L10u44k34á27š 8127111450555

to je zvláštní, kulance se dala uplatnit myslím do 5 let a zvláště u takto malého nájezdu by to neměl být problém, akorát se s rostoucím věkem zvyšovala spoluúčast majitele

+2/0
23.9.2015 11:57

J71o93s19e72f 33P26o97s67p63í20š61i44l44í78k 5978311810116

nene, VW to má jen 1 rok po záruce - tedy do 3 let

Ale těch kazů je tolik, že každý měsíc si odkládám nějakou částku na opravy. :-)

Jenže to auto se mi líbí a nechci ho prodat

Až později mi docvaklo, když mi prodejce při objednávání auta do výroby řekl, že třeba jeden týden jede linka pro východní Evropu a pak zase pro západní - co to znamená? - že pro tu východní tam naženou Turky apod

Nechci být zlý, ale tento problém jim přeji, ať se pěkně v tom vykoupou. Přestali si vážit obyčejných lidí

+2/0
23.9.2015 12:27

M75a26r50t44i80n 58S76e54d92o22n83a 2625866826729

Vy jste fakt dobrej, VW nedela auta aby tesil lidi, ale aby vydelaval. Sve produkty proda kazdemu kdo o to stoji a zaplati. Jinak kupovat naftu na popojizdeni asi nebyl dobry napad.

0/0
24.9.2015 21:04

C98y28r21i96l 83P54a60v66e66l37k41a 4296742568305

Souhlas, máme podobnou zkušenost s Passatem, Oct II a Suberbem. Kvalita nic moc, opravy strašně drahé (třeba vstřikovací čerpadla - odešly v Passatu i Suberbu, Octavie rezne jako blázen a pořád se hádáme s autorizákem kvůli záruce na kastly).  VW a Škodu už nikdy!

0/0
23.9.2015 13:49

M45i13r45e11k 35H28o14f37m23a59n 4945771331840

Co na to německá DEKRA soudruzi ! Že mlčí ?? ))

+1/0
23.9.2015 11:42

P83a11v32e78l 71M45i60k85u34l96a 6568243596837

Ještěže jsem vlastníkem Octavia I kombi 1.9TDI 81kw z roku 1999. Nemusím se bát, že by mi moje auto zatajilo skutečné emise... Těch emisí ale tolik nevyprodukuje jako nové vozy. Černo za mnou není a při spotřebě 4,7l/100km emisí tolik být nemůže... :-)

0/0
23.9.2015 11:42

J17i49n38d12ř96i71c76h 80L27u85k56á54š 8937891970465

opravdu za vámi není černo ani když sešlápnete plyn na podlahu?:-)

0/0
23.9.2015 11:46

P88a75v37e80l 82M36i18k50u13l21a 6698583776477

Opravdu nekouří, momentálně mám doporučenou výměnu váhy vzduchu a repas turba. Vzhledem k tomu, že jezdím spíš na spotřebu než sportovně a auto normálně jezdí (asi jako 1.9sdi), toto neřeším a jezdím dál. ;-)

0/0
23.9.2015 12:01

D53e21j68a30n 29T72a31d91i80c 7612186137827

Turbo nema rado jizdu na spotrebu, je lepsi kdyz tomu "davate nazrat", aspon u novejsich modelu. U stare 1.9TDi je to zrejme uplne jedno, to je drzak :)

0/0
23.9.2015 12:09

P45e31t26r 50N69o87v86á18k 1795867772105

Tak pokud jezdite na spotřebu, tak Vám auto nejspíš produkuje několikanásobně víc emisí oxidu dusíku než u člověka, který využívá sportovní jízdu.

0/0
23.9.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.