Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozvánku do servisu od ministra klidně zahoďte. Povinné to pro TDI není

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu. Zkusit to může, do servisu ale kvůli tomu rozhodně spěchat nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o97s68e76f 41T39r85n34k58a 9319632897959

To ale asi bude 1.9?:-) těch se to netýká :-)

0/0
24.9.2015 21:45

P98a43v88e25l 29K29a52š51t77o98v38s98k15ý 7736264418453

Pozvánku do servisu klidně zahod'te a potom můžete zahodit  také pozvánku na onkologii kvůli rakovině plic :-)

0/0
24.9.2015 17:42

O72n98d50ř87e15j 24Š34t76ě92p14á24n41e72k 5259280498299

šup šup, ať už na te onkolce jste, co kdyby :D

0/0
24.9.2015 18:22

J70i40ř94í 11K73r20u89t82i24l 2980624130258

Raději bych četl, pozvánku od FÚ klidně zahoďte.

0/0
24.9.2015 17:17

A96u49g60u59s80t 75F83o80r73m66á94n20e14k 6865789350586

A kde je ta pověstná německá kvalita ?

0/0
24.9.2015 16:24

P59e19t38r 74M77i24c67h35a82l 2250354881522

V tom případě přijde o homologaci, minimálně v USA.

0/0
24.9.2015 13:16

J21o19h78a52n 53R63e60y 7969404463755

Říkáte nesmysly.;-D

+1/0
24.9.2015 16:06

F62r74a29n90t23i93š83e41k 33H15o69r86á35k 2102399246774

Jenom nevím, proč se do toho hned s..e ministerstvo. Že by zase nějaký příliš iniciativní blbec, který nemá do čeho píchnout?

0/0
24.9.2015 12:52

O43n54d86ř41e69j 63Š86t52ě66p49á36n81e93k 5229830558629

Spíše chtějí taky pokutovat ;-D

0/0
24.9.2015 18:22

F54r86a11n72t50i51š91e30k 28H64o84r19á49k 2372759306154

Uložit pokutu lze velmi snadno a troufnu si říci, že to dokáže kdejaký blbec. Jde však především o to, také ji potom vymoci.... Zvlášť když je patrný výrazný propad akcií VW jen za poslední týden. Pokuta v USA určitě nebude nijak malá, o náhradě již uvažují někteří investoři a akcionáři a je avizováno i několik hromadných žalob.....

0/0
24.9.2015 23:02

M20i98c75h21a75l 32F62r50ý86d22a 1882299493582

Kdo bude platit rozeslání pozvánek? Pokud ministerstvo, tak to je zralé na podání žaloby!!

+1/0
24.9.2015 12:30

P17a41v48e97l 66G73ö36t51z33e 4673752842535

Rekl bych, ze ten clanek je slusne zavadejici.

0/0
24.9.2015 11:33

T46o24m90á29š 30F71i93r45b71a78c40h91e45r 9230590604320

Článek je jen blábol experta Františka. Vůbec bych ho nebral vážně.

0/0
24.9.2015 11:35

T52o70m20á32š 46K20u81c63h49a78ř 3807511338901

Klídek. Je zbytečné dělat unáhlené závěry a nějaké hurá akce. Stejně se to bude muset prvně vyřešit v EU/Německu a udělat to podle toho, jak celý problém vyřeší tam. Když by v extrémním případě třeba rozhodli, že tyto vozy budou vyřazeny z provozu, tak nám nezbyde, než to udělat také. Vypadá to sice nereálně, ale to ještě nedávno vypadala pozvánka pro statisíce migrantů taky. :-/ Tak doufejme, že v Německu ještě neruplo v bedně úplně všem a vyleze z toho nějaký rozumný kompromis.

+1/0
24.9.2015 11:32

J67o38s17e70f 30M65a49c93h82a76r78á76č49e12k 3831166232

Tomu nerozumím. U nás máme zahazovat pozvánky do koše a v Americe kvůli tomu hrozí obří pokuta. Ano, auto je sice můj majetek, ale jednou za čas s ním musíte na technickou kontrolu a když neprojdu přes emise, tak s ním jezdit přece nebudu. Tak kde je pravda?? Pokud emise nejsou problém, tak co se potom řeší?

+1/0
24.9.2015 11:19

Z13b97y61š56e53k 48N42o63v60o51t50n48ý 4305703532147

řeší se to proto, aby měli redaktoři o čem psát. ta auta samozřejmě emisemi projdou, je to jen o způsobu normovaného homologačního řešení.

+1/0
24.9.2015 11:20

J50o32s31e24f 57M19a65c48h74a91r43á82č43e35k 3751496452

Ale v Americe tvrdí, že bez přídavného SW by překračovaly limit 10 - 40x. Jsem z toho zmatený...

0/0
24.9.2015 11:25

T79o29m93á78š 52K34u73c55h29a79ř 3277291338391

Za jízdy, tedy zatížený motor přecházející mezi různými režimy a nevychází NOx. STK měří jen legračně při běhu naprázdno kouřivost. Tím neprojde pouze totálně zničený motor s nějakou hrubou poruchou.

0/0
24.9.2015 11:36
Foto

P72a38v53e27l 86M36a96r56t64i32n69e22k 9695145161873

Stačí udržovat vstřikovače a nevyrachtat vysokotlaké čerpadlo.

0/0
24.9.2015 11:18

Z20b16y70š29e35k 90N11o79v75o76t11n44ý 4395883422197

já teda nevím, ale to, že se aktivuje nějaký optimálnější režim provozu při homologačním měření je podle mě stejné jako když všichni při tom homologačním měření zalepují otvory a dělají podobné kraviny, aby dosáhly na čísla požadovaná normou. tohle je jen trochu sofistikovanější způsob...

+1/0
24.9.2015 11:14

L12u62k89á64š 56J98í78l92e79k 7562581801195

Zde se nejedná o nějaké "jedničky a nuly" ale o princip - zda a jakým způsobem mohou ekoteroristé zasahovat do hospodářství. Jestli zvítězí ekologická demagogie jdoucí naproti přírodním zákonům nebo zda se při ochraně životního prostedí použije zdravý rozum.

Samozřejmě, nikdo nechce dýchat otrávený vzduch, ale když si uvědomíme, jak ekologický aktivismus leze do peněz, které by šly použít na rozumnou ochranu ŽP, nemohu se ubránit pocitu, že je něco špatně.

+2/0
24.9.2015 11:10

P47e27t85r 44H23a19r96i93p41r37a92s62a76d 25H52a96j17i24č 8553290174327

Problém není tak jednoduchý, jak si myslí pan redaktor. Jsou dvě možnosti. a) Auto projde při měření emisí i bez speciálního režimu. Pak je všechno zdánlivě v pořádku. b) Auto projde jen v případě, že je režim zapnutý. Pak ale mohou následovat nejrůznější překvapení, jako je nutnost naštěvovat mnohem častěj servis kvůli výměně čehosi nebo doplnění nějaké substance, ztráta výkonu nebo vyšší spotřeba.

Oboje je nepříznivé. V prvním případě má pravdu skupina odpůrců naftových motorů v osobních autech, název si nepamatuji. Ve druhém zapláče zákazník, který si koupil diesel, protože chtěl trochu ušetřit.

0/0
24.9.2015 11:00

T15o57m17á19š 27K35n23a70i54f81l 6623610897410

pri emisich se tento specialni rezim neaktivoval. ten rezim se aktivoval jen a pouze pri homologacnich testech /onen cyklus X kilometru nejakou rychlosti, pak zase jinou rychlosti/ . Nic jineho.

na emisich na stk se ten "fake rezim" neaktivoval.

0/0
24.9.2015 11:07

M87i35c42h94a10l 80K19u98c23h48t14a 6113704774332

Ono asi ani tak nejde o STK, jako o to, že auto přijde o tu homologaci...

0/0
24.9.2015 11:10

T36o50m58á13š 89K19n75a27i86f94l 6363490587730

Ježíš... Proč by o ni mělo přijít?

0/0
24.9.2015 11:12

L40a72d45i37s26l63a21v 23P73o19l17i19c65k53ý 5156475491117

Protože při ní podváděli?

0/0
24.9.2015 11:23

Z85b29y95š77e71k 51N23o23v11o39t15n55ý 4515163782367

jako jiné automobilky, které zase při homologaci zalepují otvory chladičů? co je podvod a co už ne?

0/0
24.9.2015 11:25

P76e21t86r 47M59i63c59h26a42l 2480474461132

Problém je jinde. Pokud totiž bude VW muset uvést všechna auta do "fake" režimu natrvalo, tak zákazníci spláčou nad výdělkem.

Mimochodem, také mám 2.0 TDi z roku 2012, takže možná jsem také jeden z "postižených". Ale do servisu se nehrnu. Pojedu až na pravidelný servis příští rok v létě. A na manipulaci se softwarem vydám zákaz. Vzhledem k tomu, že tam mám hodně dobré kontakty předpokládám, že to budou respektovat.

0/0
24.9.2015 11:11

T37o76m84á18š 16K53n79a12i87f58l 6313350867570

To auto do fake režimu nikdo uvádět nebude.

Ta změna je omtom, ze ten fake režim odstraní.

+1/0
24.9.2015 11:13

P64a71v67e40l 80O41b53d65r67ž87á84l51e68k 6856564408352

Kdo ví jestli - z jistého pohledu "správné" by bylo natrvalo přepnout ŘJ do režimu, při kterém emise vycházejí v normě a odstranit "normální silniční" režim.

Což by se řidičům jistě velmi nelíbilo, protože auto by zlenivělo.

Je to spíš otázka právnická, než technická.

0/0
24.9.2015 12:43

A48r85n45o25š30t 98P12á70t14e89k 4767556855987

Jo, vymažou pár jedniček a nul, na jízdních vlastnostech a spotřebě to nepoznáte - akorát to neprojde emisema... Nebo jako proč jinak by to tam vůbec dávali, kdyby to na nic nemělo vliv????

0/−1
24.9.2015 11:00

Z93b91y90š85e61k 17N92o79v44o48t91n42ý 4485293952487

to je nesmysl, emise se měří jinak na pravidelných kontrolách a jinak při homologaci (kvůli té je tam software).

na emisích to samozřejmě projde.

+2/0
24.9.2015 11:03

T75o49m72á84š 19K65n58a62i10f62l 6493130847670

a dalsi co nepochopil. tenhzle "fake" se tykal jen specifickeho cyklu pri homologaci auta. s emisemi na stk nema vubec nic spolecneho. ty budou porad stejne, at s nebo bez.

+1/0
24.9.2015 11:07

M66i78r92o92s59l82a34v 48S47t54i13s46k53a82l 3807796157310

Nejvtipnější na tom je že amíci jsou jedni z největších znečišťovatelů ovzduší je to banda blbů ani pořádné auto nejsou schopni vyrobitRv

+2/−1
24.9.2015 10:58

J37a50k14u70b 75D42o39l41a90n38s45k57ý 5317340234657

"Jedni z největších znečišťovatelů" jste vzal kde? http://www.wired.com/2010/09/nasa-maps-global-air-pollution/

Řekl bych, že VW je německé auto, ne americké ...

A se kterým americkým autem máte konkrétně problém?

0/0
24.9.2015 11:12

R55o97s81t65i93s56l11a31v 46M35e40i36s84n78e56r 6781349984

svatá pravda--msjí tam káry se spotřebou 20litrů--a vše bez STK. pokrytci první třídy.

+1/0
24.9.2015 11:16

T97o24m91á33š 48F61i12r31b47a75c27h22e40r 9460900544100

STK tady neexistuje, ale pokud ti někde upadne na silnici kolo tak se nedoplatíš.

0/0
24.9.2015 11:39

J25a84k57u29b 16D14o78l39a49n57s60k83ý 5217130454597

Samozřejmě, že existuje, i když ne ve všech státech. https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection#United_States

0/0
24.9.2015 11:47

K16a42r89e26l 92D95o60h27n28a39l 2871899984432

To je zase blabol clanek, kdyz se v servisu tak nic zasadniho netane tak proc je tady takova afera! 8-o8-o8-o

+1/0
24.9.2015 10:53

Z85b35y69š92e97k 58N28o94v29o84t52n74ý 4865763892287

protože to afera není. nejde o to, ze by motory neprosly emisema, ale o tom, ze při mereni emisi pro homologaci se uziva nejaky software.

+1/0
24.9.2015 11:06

M11i26r20o79s50l29a97v 58S49t96i65s28k41a25l 3147446537230

Mám takový divný pocit že ten skandál vyvolal asi někdo jiný kdo chce sesadit VW američani ne ti už 30let nevyrobili auto vítr vane od žluťáků;-)

+1/0
24.9.2015 10:51

J87i66ř84í 62T83e50p39r 4307880245385

Od počátku se divím, proč by měl majitel vozu někam jezdit ?!

Majitel vozu žádný problém nemá. 

Problém mají jen homologační úřady!!

+2/0
24.9.2015 10:34

P16e42t25r 11H28a18r48i78p45r36a85s71a37d 79H27a12j90i83č 8413380864307

To se ale mýlíte, pokud neprojde auto STk, nemůžete na silnici. Měření emisí je jedním z kritérií. Jde hlavně o to, jaké normy jsou v USA a jaké u nás. Takže klid máte do další povinné prohlídky.

0/−2
24.9.2015 10:50

J91i37n43d60ř85i89c89h 36Š90k81o52p17e81k 4635981330765

ale auto projde. Protože při měření emisí bude vykazovat nižší emise než ve skutečnosti

+1/0
24.9.2015 10:51

J35a98r26o37s25l39a14v 44P80l59a55c88h60e36t18k33a 7776976636259

Ale podvodem. To by taky na tech emisich mohla ridici jednotka vypnout motor, zvuk postet z repraku a do vyfuju poailat fialkovou vuni.

0/0
24.9.2015 10:54

T38o27m22á87š 62K83n78a89i72f80l 6933350647840

zadnym podvodem auto neprojde. to auto (resp. rj) vubec neresi emise na STK - ty by i s timhle fejkem byly stejné,. jako bez fejku.

+3/0
24.9.2015 11:08

T25o11m70á89š 86K91n61a11i40f10l 6393980817580

Ne, nebude. tohle se vubec netyka emisi na stk, ale jednoho specifickeho mereni pri homologaci auta.

emise na stk budou stejné jak s tímhle fejkem, tak bez nej.

0/0
24.9.2015 11:09

P73a18v27e48l 69O15b63d46r45ž41á58l35e66k 6336504548932

Pořád tu hodně lidí nechápe, že "měření emisí na STK" a "měření emisí při homologaci" jsou až na název dvě zcela odlišné procedury.

Emisemi na STK ty auta projdou úplně v pohodě a to i bez zvláštního režimu v ŘJ.

+2/0
24.9.2015 10:52

T69o72m58á65š 28F45i85r45b61a84c37h86e22r 9160140204690

Pořád tu hodně lidí nechápe že o nějakou STK vůbec nejde. Problém nastane až tehdy, pokud se zjistí, že vozidlo nesplňuje emisní normu s kterou bylo homologováno ;-)

+1/0
24.9.2015 10:59

Z71b34y20š87e71k 28N49o82v52o44t33n63ý 4505163172697

ale tu splňuje ne?

0/0
24.9.2015 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.