Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozvánku do servisu od ministra klidně zahoďte. Povinné to pro TDI není

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu. Zkusit to může, do servisu ale kvůli tomu rozhodně spěchat nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17o75s95e45f 80T47r79n68k41a 9849282877599

To ale asi bude 1.9?:-) těch se to netýká :-)

0/0
24.9.2015 21:45

P69a11v40e46l 83K10a86š76t73o64v93s70k49ý 7896214498663

Pozvánku do servisu klidně zahod'te a potom můžete zahodit  také pozvánku na onkologii kvůli rakovině plic :-)

0/0
24.9.2015 17:42

O11n60d84ř57e61j 68Š93t75ě80p23á85n88e54k 5299380978669

šup šup, ať už na te onkolce jste, co kdyby :D

0/0
24.9.2015 18:22

J84i18ř77í 21K36r41u68t80i52l 2800344950908

Raději bych četl, pozvánku od FÚ klidně zahoďte.

0/0
24.9.2015 17:17

A35u39g12u40s33t 43F40o96r10m16á64n65e70k 6235969320536

A kde je ta pověstná německá kvalita ?

0/0
24.9.2015 16:24

P35e95t14r 63M80i43c37h39a68l 2910144151802

V tom případě přijde o homologaci, minimálně v USA.

0/0
24.9.2015 13:16

J43o97h83a55n 82R83e58y 7309854973105

Říkáte nesmysly.;-D

+1/0
24.9.2015 16:06

F65r77a53n22t49i23š43e46k 36H27o84r30á41k 2202919126714

Jenom nevím, proč se do toho hned s..e ministerstvo. Že by zase nějaký příliš iniciativní blbec, který nemá do čeho píchnout?

0/0
24.9.2015 12:52

O70n40d39ř35e26j 66Š18t79ě20p87á38n48e11k 5679360948489

Spíše chtějí taky pokutovat ;-D

0/0
24.9.2015 18:22

F85r36a31n86t25i35š54e77k 86H95o22r65á73k 2622799216874

Uložit pokutu lze velmi snadno a troufnu si říci, že to dokáže kdejaký blbec. Jde však především o to, také ji potom vymoci.... Zvlášť když je patrný výrazný propad akcií VW jen za poslední týden. Pokuta v USA určitě nebude nijak malá, o náhradě již uvažují někteří investoři a akcionáři a je avizováno i několik hromadných žalob.....

0/0
24.9.2015 23:02

M89i56c72h83a97l 68F73r11ý61d84a 1942459673892

Kdo bude platit rozeslání pozvánek? Pokud ministerstvo, tak to je zralé na podání žaloby!!

+1/0
24.9.2015 12:30

P88a81v55e82l 70G24ö55t45z85e 4603472302535

Rekl bych, ze ten clanek je slusne zavadejici.

0/0
24.9.2015 11:33

T52o16m56á17š 26F59i21r21b62a21c49h26e62r 9290350404390

Článek je jen blábol experta Františka. Vůbec bych ho nebral vážně.

0/0
24.9.2015 11:35

T19o20m95á16š 40K20u89c91h65a64ř 3517141948351

Klídek. Je zbytečné dělat unáhlené závěry a nějaké hurá akce. Stejně se to bude muset prvně vyřešit v EU/Německu a udělat to podle toho, jak celý problém vyřeší tam. Když by v extrémním případě třeba rozhodli, že tyto vozy budou vyřazeny z provozu, tak nám nezbyde, než to udělat také. Vypadá to sice nereálně, ale to ještě nedávno vypadala pozvánka pro statisíce migrantů taky. :-/ Tak doufejme, že v Německu ještě neruplo v bedně úplně všem a vyleze z toho nějaký rozumný kompromis.

+1/0
24.9.2015 11:32

J63o54s26e67f 54M53a67c44h34a55r37á77č42e38k 3301506872

Tomu nerozumím. U nás máme zahazovat pozvánky do koše a v Americe kvůli tomu hrozí obří pokuta. Ano, auto je sice můj majetek, ale jednou za čas s ním musíte na technickou kontrolu a když neprojdu přes emise, tak s ním jezdit přece nebudu. Tak kde je pravda?? Pokud emise nejsou problém, tak co se potom řeší?

+1/0
24.9.2015 11:19

Z25b15y75š50e50k 23N23o41v25o63t51n61ý 4185173262377

řeší se to proto, aby měli redaktoři o čem psát. ta auta samozřejmě emisemi projdou, je to jen o způsobu normovaného homologačního řešení.

+1/0
24.9.2015 11:20

J56o94s98e94f 73M81a72c94h84a63r68á38č96e80k 3691516762

Ale v Americe tvrdí, že bez přídavného SW by překračovaly limit 10 - 40x. Jsem z toho zmatený...

0/0
24.9.2015 11:25

T49o45m37á53š 83K49u40c84h51a89ř 3127161368261

Za jízdy, tedy zatížený motor přecházející mezi různými režimy a nevychází NOx. STK měří jen legračně při běhu naprázdno kouřivost. Tím neprojde pouze totálně zničený motor s nějakou hrubou poruchou.

0/0
24.9.2015 11:36
Foto

P10a30v47e39l 35M75a16r51t20i90n86e81k 9845255591553

Stačí udržovat vstřikovače a nevyrachtat vysokotlaké čerpadlo.

0/0
24.9.2015 11:18

Z51b12y90š23e13k 38N33o64v92o26t90n70ý 4585943492667

já teda nevím, ale to, že se aktivuje nějaký optimálnější režim provozu při homologačním měření je podle mě stejné jako když všichni při tom homologačním měření zalepují otvory a dělají podobné kraviny, aby dosáhly na čísla požadovaná normou. tohle je jen trochu sofistikovanější způsob...

+1/0
24.9.2015 11:14

L67u11k20á24š 16J50í64l92e20k 7552301151495

Zde se nejedná o nějaké "jedničky a nuly" ale o princip - zda a jakým způsobem mohou ekoteroristé zasahovat do hospodářství. Jestli zvítězí ekologická demagogie jdoucí naproti přírodním zákonům nebo zda se při ochraně životního prostedí použije zdravý rozum.

Samozřejmě, nikdo nechce dýchat otrávený vzduch, ale když si uvědomíme, jak ekologický aktivismus leze do peněz, které by šly použít na rozumnou ochranu ŽP, nemohu se ubránit pocitu, že je něco špatně.

+2/0
24.9.2015 11:10

P85e95t26r 87H71a65r70i24p29r16a50s73a53d 64H92a31j54i16č 8673670164457

Problém není tak jednoduchý, jak si myslí pan redaktor. Jsou dvě možnosti. a) Auto projde při měření emisí i bez speciálního režimu. Pak je všechno zdánlivě v pořádku. b) Auto projde jen v případě, že je režim zapnutý. Pak ale mohou následovat nejrůznější překvapení, jako je nutnost naštěvovat mnohem častěj servis kvůli výměně čehosi nebo doplnění nějaké substance, ztráta výkonu nebo vyšší spotřeba.

Oboje je nepříznivé. V prvním případě má pravdu skupina odpůrců naftových motorů v osobních autech, název si nepamatuji. Ve druhém zapláče zákazník, který si koupil diesel, protože chtěl trochu ušetřit.

0/0
24.9.2015 11:00

T70o14m18á26š 35K31n54a58i45f87l 6853160427500

pri emisich se tento specialni rezim neaktivoval. ten rezim se aktivoval jen a pouze pri homologacnich testech /onen cyklus X kilometru nejakou rychlosti, pak zase jinou rychlosti/ . Nic jineho.

na emisich na stk se ten "fake rezim" neaktivoval.

0/0
24.9.2015 11:07

M12i43c93h78a19l 88K63u47c41h45t57a 6613104924932

Ono asi ani tak nejde o STK, jako o to, že auto přijde o tu homologaci...

0/0
24.9.2015 11:10

T41o63m16á17š 25K91n18a71i45f43l 6253650837280

Ježíš... Proč by o ni mělo přijít?

0/0
24.9.2015 11:12

L63a66d20i24s90l86a60v 37P57o77l52i97c39k67ý 5596635341387

Protože při ní podváděli?

0/0
24.9.2015 11:23

Z59b27y80š80e77k 90N50o42v39o97t59n62ý 4535153452827

jako jiné automobilky, které zase při homologaci zalepují otvory chladičů? co je podvod a co už ne?

0/0
24.9.2015 11:25

P73e35t42r 69M23i42c66h82a84l 2630194851342

Problém je jinde. Pokud totiž bude VW muset uvést všechna auta do "fake" režimu natrvalo, tak zákazníci spláčou nad výdělkem.

Mimochodem, také mám 2.0 TDi z roku 2012, takže možná jsem také jeden z "postižených". Ale do servisu se nehrnu. Pojedu až na pravidelný servis příští rok v létě. A na manipulaci se softwarem vydám zákaz. Vzhledem k tomu, že tam mám hodně dobré kontakty předpokládám, že to budou respektovat.

0/0
24.9.2015 11:11

T57o17m20á15š 65K47n12a46i84f75l 6693810607880

To auto do fake režimu nikdo uvádět nebude.

Ta změna je omtom, ze ten fake režim odstraní.

+1/0
24.9.2015 11:13

P10a73v14e72l 16O24b64d41r26ž93á21l95e92k 6436954278682

Kdo ví jestli - z jistého pohledu "správné" by bylo natrvalo přepnout ŘJ do režimu, při kterém emise vycházejí v normě a odstranit "normální silniční" režim.

Což by se řidičům jistě velmi nelíbilo, protože auto by zlenivělo.

Je to spíš otázka právnická, než technická.

0/0
24.9.2015 12:43

A14r25n83o32š86t 54P96á15t13e97k 4967966655607

Jo, vymažou pár jedniček a nul, na jízdních vlastnostech a spotřebě to nepoznáte - akorát to neprojde emisema... Nebo jako proč jinak by to tam vůbec dávali, kdyby to na nic nemělo vliv????

0/−1
24.9.2015 11:00

Z18b33y42š91e78k 22N56o94v30o91t40n23ý 4975193712147

to je nesmysl, emise se měří jinak na pravidelných kontrolách a jinak při homologaci (kvůli té je tam software).

na emisích to samozřejmě projde.

+2/0
24.9.2015 11:03

T15o29m26á71š 53K96n38a11i54f76l 6973690187260

a dalsi co nepochopil. tenhzle "fake" se tykal jen specifickeho cyklu pri homologaci auta. s emisemi na stk nema vubec nic spolecneho. ty budou porad stejne, at s nebo bez.

+1/0
24.9.2015 11:07

M67i75r65o84s87l62a11v 64S83t69i73s83k33a53l 3197886457340

Nejvtipnější na tom je že amíci jsou jedni z největších znečišťovatelů ovzduší je to banda blbů ani pořádné auto nejsou schopni vyrobitRv

+2/−1
24.9.2015 10:58

J11a96k78u80b 35D21o63l79a32n86s25k79ý 5517480774627

"Jedni z největších znečišťovatelů" jste vzal kde? http://www.wired.com/2010/09/nasa-maps-global-air-pollution/

Řekl bych, že VW je německé auto, ne americké ...

A se kterým americkým autem máte konkrétně problém?

0/0
24.9.2015 11:12

R26o74s37t20i55s70l49a31v 58M52e86i30s52n28e22r 6181519964

svatá pravda--msjí tam káry se spotřebou 20litrů--a vše bez STK. pokrytci první třídy.

+1/0
24.9.2015 11:16

T72o39m45á41š 63F11i14r65b74a84c84h41e31r 9940300164780

STK tady neexistuje, ale pokud ti někde upadne na silnici kolo tak se nedoplatíš.

0/0
24.9.2015 11:39

J80a78k88u63b 61D74o29l37a47n90s20k61ý 5197780724817

Samozřejmě, že existuje, i když ne ve všech státech. https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection#United_States

0/0
24.9.2015 11:47

K78a19r42e30l 62D72o33h54n79a84l 2631899374562

To je zase blabol clanek, kdyz se v servisu tak nic zasadniho netane tak proc je tady takova afera! 8-o8-o8-o

+1/0
24.9.2015 10:53

Z65b23y73š47e42k 28N86o45v96o19t17n92ý 4715893522557

protože to afera není. nejde o to, ze by motory neprosly emisema, ale o tom, ze při mereni emisi pro homologaci se uziva nejaky software.

+1/0
24.9.2015 11:06

M95i21r12o61s21l62a10v 53S15t57i34s19k77a96l 3847906797810

Mám takový divný pocit že ten skandál vyvolal asi někdo jiný kdo chce sesadit VW američani ne ti už 30let nevyrobili auto vítr vane od žluťáků;-)

+1/0
24.9.2015 10:51

J77i46ř23í 75T59e84p45r 4817980345365

Od počátku se divím, proč by měl majitel vozu někam jezdit ?!

Majitel vozu žádný problém nemá. 

Problém mají jen homologační úřady!!

+2/0
24.9.2015 10:34

P89e82t79r 97H82a72r61i37p26r93a65s68a68d 88H18a19j19i48č 8213270374217

To se ale mýlíte, pokud neprojde auto STk, nemůžete na silnici. Měření emisí je jedním z kritérií. Jde hlavně o to, jaké normy jsou v USA a jaké u nás. Takže klid máte do další povinné prohlídky.

0/−2
24.9.2015 10:50

J93i53n38d78ř46i35c66h 79Š21k38o72p63e32k 4775351350145

ale auto projde. Protože při měření emisí bude vykazovat nižší emise než ve skutečnosti

+1/0
24.9.2015 10:51

J44a57r74o85s25l18a77v 34P67l49a75c95h69e81t96k24a 7956396506299

Ale podvodem. To by taky na tech emisich mohla ridici jednotka vypnout motor, zvuk postet z repraku a do vyfuju poailat fialkovou vuni.

0/0
24.9.2015 10:54

T46o46m93á56š 14K64n91a15i45f21l 6823830147130

zadnym podvodem auto neprojde. to auto (resp. rj) vubec neresi emise na STK - ty by i s timhle fejkem byly stejné,. jako bez fejku.

+3/0
24.9.2015 11:08

T63o52m50á95š 84K74n14a21i96f59l 6693190397410

Ne, nebude. tohle se vubec netyka emisi na stk, ale jednoho specifickeho mereni pri homologaci auta.

emise na stk budou stejné jak s tímhle fejkem, tak bez nej.

0/0
24.9.2015 11:09

P57a67v92e36l 15O88b67d50r10ž70á30l32e12k 6416234838652

Pořád tu hodně lidí nechápe, že "měření emisí na STK" a "měření emisí při homologaci" jsou až na název dvě zcela odlišné procedury.

Emisemi na STK ty auta projdou úplně v pohodě a to i bez zvláštního režimu v ŘJ.

+2/0
24.9.2015 10:52

T71o91m15á39š 55F28i20r63b46a18c49h86e34r 9460740334440

Pořád tu hodně lidí nechápe že o nějakou STK vůbec nejde. Problém nastane až tehdy, pokud se zjistí, že vozidlo nesplňuje emisní normu s kterou bylo homologováno ;-)

+1/0
24.9.2015 10:59

Z47b52y84š77e94k 46N62o63v80o30t72n81ý 4435903362417

ale tu splňuje ne?

0/0
24.9.2015 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.