Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu motoru

Motor EA 189 skoro neexistuje, tedy jinak: internet ho skoro nezná. Pokud se chcete o turbodieselu, který je momentálně asi nejslavnějším motorem na světě, něco dozvědět, musíte za servismany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49a56d37i57s90l14a56v 94V10a33s96i89c89k64a 3872252947452

a koho to sere-mimo pár bláznivých ekoteroristů:-P

+3/−1
25.9.2015 22:31

M56i43l82o86š 39K64o77l78m14a75n 6946483607182

Muže někdo zveřejnit nějaká důvěryhodná čísla, nebo odkaz na to, o jak velký rozdíl v naměřených hodnotách jde ? Aby se nakonec nepřišlo na to, že to bylo v toleranci, nebo nějakým druhem paliva. Zatím se mi zadají informace dosti jednostranné.

+3/0
24.9.2015 23:14

S10t53e46p82a91n 45T36o71t49h 8638309775958

Tak nejak... ale uf... mam PD... jezdim kolem 5,5-6 a sem spokojen.

+2/0
25.9.2015 6:58

T56o27m42á90š 60C74h19a93l81o10u62p26e71k 8783219101

Ano, základní a důležitá otázka. Kolik NO2 vykazoval běžný test měření emisí, třeba na STK. O kolik ten motor překračuje povolené limity (asi EURO 5), sakra. To je jako tajný nebo co ;-€.

0/0
28.9.2015 15:39

P79e10t61r 71T88y88č45k28a 6155322599192

Na STK se to neměří.

0/0
5.10.2015 7:27
Foto

M83i93r29o65s60l68a31v 60S70t84e43i72n51e24r 6288534823655

Nejde o žádný podvod. Ouřady si vymyslely testovací procedůru, na to si museli výrobci vymyslet správný program. Samozřejmě se testy nemohou srovnávat se všemi situacemi na silnici, ale mají vystihnout ty podstatné. Jestliže tedy hodnoty naměřené na silnici s testy nesouhlasí, je to chyba testů a ne konstruktérů.

Dnes oznámili Američané, že  BMW x3 má ještě horší hodnoty, než VW. Bude to asi u všech podobných motorů.

+4/0
24.9.2015 22:26

P30e65t24r 71K68u63n68e16š 4177667800

tak podvod to samozrejme je, nicmene samozrejme uplne stejne to delaji vsichni ostatni vyrobci - normy a fyzika plati totiz pro vsechny stejne. pouze vw se snazil pomerne dramaticky rozsirovat naftaky v usa

+2/0
24.9.2015 22:29

J24i84ř38í 25E98r19b87e80n 1953654136577

Pokud motor vyhovuje normě stanovující určitý poměr laboratorních a provozních testů, pak nejde o podvod.

Máte to jako s konzervou masa: jako nová všem laboratorním testům vyhoví. Nechte ji den otevřenou v teplé místnosti a bude to úplně jiné...

+2/0
24.9.2015 22:53

P60e38t94r 65K87u29n73e70š 4917447490

tohle je ale zcela jina situace a primer samozrejme pokulhava minimalne z toho duvodu, ze pixla masa ma podminky skladovani a minimalni trvanlivost - tvuj primer by se dal interpretovat spis tak, ze kdyz vythnes auto z rybnika, tak se take nedivis, ze nejde nastartovat. tady ale jde o to, ze sis koupl auto majici napr. 103 kW s urcitym jizdnim projevem a deklarovanymi emisemi. a hledme, najednou zjistujes, ze emise nox neodpovidaji tomuto jizdnimu projevu auta, ale musi ho ridici jednotka radne pridusit, snizit mu vykon a tocivost motoru a udela tak pouze v pripade, kdyz zjisti, ze se testuje. takhle splni emise euro 6 i stara avie. staci kdyz ji behem testu vypnes motor a misto nej das ridicovi slapky... takze jenom zopaknu, ze podvod to samozrejme je, i vw to priznal, jake to bude mit dopady netusim, myslim, ze v usa volkswagen minimalne prodela kalhoty, mizna prijde i o trh, legracni ale bude reakce evropskych zakazniku, az zjisti, ze jejich americkym protejskum vw vykupuje stara auta za nakupku apod. jinak tady v eu brzo prijdou na to, ze stejny podvod delaji uplne vsichni, pak uz to bude problem politicky a merkelova s hollandem uz na neco prijdou, prehlasujou pri tom sobotku, odkaka to danovy poplatnik...

0/−1
24.9.2015 23:39

L11a92d94i22s34l64a96v 54V60a63s78i56c98k15a 3572512147392

američani se soudí o vše -i když se přežerou hamburgery,tak žalují výrobce,že ztloustli.Takže asi tak to bude i s těmi motory

+3/0
25.9.2015 22:33
Foto

M72a85r10t27i17n 62K42o72k97e79š 3858424951880

To IMO zjistili Britové.

0/0
24.9.2015 23:26

D78a45v36i31d 14R95y62c25h98e20t51s93k80ý 9806951590390

Online zpravodajství, přímý přenos? Jste trapáci.

0/0
24.9.2015 21:49

R77o69m40a29n 57H48a83n85u41s 8795617669264

Když jsem v roce 2012 kupoval Octavku poptal jsem se po několika servisech a renomovaných ladičských firmách a všichni mi Comonrail nedoporučovali proto jsem sehnal PD označení BMN

0/−1
24.9.2015 20:42

P67e28t67r 89K77u62n78e36š 4477177760

... a to si jako myslis, ze ten produkuje mene nox??

+1/0
24.9.2015 22:24

V56í86t 88P75r22o81k60o76p 8470509182

Máte můj respekt. Ď.

0/0
24.9.2015 20:12

J72a64n 69S31t95e51h44l72i26k 9115587816521

Myslím že ted budou vyrábět motory s palivem na zemní plyn R^ . Proto asi němci ted dohodly ten další plynovod přes balt . Přeci jen emise u zemního plynu jsou v pohodě ;-)

0/0
24.9.2015 19:40

L33a36d89i13s42l79a13v 40M61i63k71a 1691599184724

Jednou se z těch ekopošuků, ekomentálů, ekopomatenců a všech jiných s předponou EKO zblázníme všichni....

+5/0
24.9.2015 19:35

M58a28r83e28k 75J58a54n 2123302564652

Vy jste mluvčí za mě? Klidně se zblázněte jen ne za mě.:-P

0/−3
24.9.2015 19:39

L36a91d73i89s74l97a15v 45M52i85k91a 1571439664474

Opravuji, všichni  normální, což i z přáspěvku celkem vyplývá, prostě bez předpony EKO.....

+2/0
24.9.2015 19:40

P77a20v10e96l 60O46d43r70a23z97i27l 6394159927770

Nafta patří do kamen, fauve gruppe!

0/0
24.9.2015 19:31

J33a69n 55S75t53e21h65l71i88k 9735637236651

Do traktoru ;-)

0/0
24.9.2015 19:39
Foto

V86o66j69t49ě60c38h 80P44a12v33l95í29k 5914301604918

Myslím, že topit v kamnech naftou je plýtvání.

+1/0
24.9.2015 20:03

M57i67c10h52a73l 61Z31e12t67e23k 3358222480217

A do lokomotiv

0/−1
24.9.2015 21:58

V33í95t 32O77ž82a55n37a 1768788755224

Lokomotivy mají trolej..

+2/0
25.9.2015 9:06

P42e31t46r 59K55u60n89e14š 4787407150

... a kdyz ji spalis v kamnech, tak bude mene emisi nez kdyz ji spotrebuje naftovy motor?

+1/0
24.9.2015 22:27
Foto

V63o70j90t34ě44c67h 81P47a12v67l95í90k 5984981964248

To nejspíš ano, pokud jsou kamna dobře seřízená.

0/0
26.9.2015 13:06

V46l14a63d80i88m34í39r 41K40r84a51i21d62l 8453174686

Když jdete k doktoru si změřit tlak, tak také před tím neběžíte maraton.

+2/0
24.9.2015 19:18

M79a27r42t60i86n 58M20i69k93o41l72á54š46e40k 7460600583

Btw,. spoluvlastníkem VW je i zemská vláda Dolního Saska (cca 20%) že by snad tomto "skandálu" neměli ani tušení? ;-D

0/0
24.9.2015 19:17

J46a52n 98H25u59b26e39n40ý 4580938582257

Americký hon na VW. Ať si trubky změní způsob měření emisí, když jim nefunguje. Bublina nafukovaná konkurencí do extrémních rozměrů.

+1/−2
24.9.2015 19:16

Z69d83e66n59ě36k 20W81e65r45n37h87a93r92t 6857575602848

jenže ten už těžko změní zpětně. Můžou jen upravit metodiku pro další, přísnější normy. Ale pokud auto prošlo měřením za podmínek, které platily v té době, těžko ho můžou nějak zpětně "zakázat".

0/0
24.9.2015 19:18
Foto

V94o10j48t90ě62c26h 91P18a52v29l11í13k 5294371644608

Mohou. Pokud výrobcem deklarovaný systém řízení emisí neodpovídá skutečnosti, je homologace neplatná. A VW tak trochu 'pozapomněl' v homologačních papírech napsat cokoli o přepínání režimů pro laboratoř a silnici. A proto je nyní homologace těchto vozů v USA neplatná a nelze je prodávat. (Jezdit smí.)

+2/−1
24.9.2015 19:25

Z53d33e56n16ě93k 19W29e63r93n23h18a64r15t 6317735672778

To bude na dlouhé vyšetřování a řadu soudních sporů, o tom není sporu. Podle mého názoru je ale pro homologaci důležitý okamžik měření, nikoliv to, jak funguje interně řízení v počítači motoru, tam se přece různé režimy spalování mění pořád, na základě celé řady informací, které tam pořád proudí. Pochybuji, že by součástí homologace byly popisy všech situací, jak přesně řídící jednotka nastavuje spalování při jízdě na dálnici, v zátěži, na volnoběh... Každopádně to bude ještě zajímavé...

+1/0
24.9.2015 19:34
Foto

V55o63j92t20ě34c17h 67P73a51v83l90í79k 5624251984338

Dle amerického zákona CAA (Clean Air Act) tam právě tento detailní popis být musí. Pokud je v autě nějaké zařízení, které není popsáno a ovlivňuje emise, zákon ho označuje za "defeat device", tedy zařízení obcházející normu. A právě k existenci takovéhoto zařízení se pod nátlakem nehomologace modelů pro rok 2016 Volkswagen americké agentuře EPA (Environment Protection Agency) PŘIZNAL. Pak to ještě veřejně zopakoval odcházející Winterkorn. Myslím, že k soudu ani nedojde, pouze k mimosoudnímu vyrovnání pod taktovkou DOJ (Department of Justice).

+1/0
24.9.2015 19:42

S42t48a61n11i54s90l85a80v 83S96e49d17l37á12k 1315549427

Hmm. Měřit emise na auťáku, který nazná, že je měřen a podle toho změní chování, je nesmysl. Autority by mohly měření rozsekat na jednotlivé části a ty pak poskládat do jednoho cyklu. Koneckonců možná to takhle bylo odhaleno.

0/0
24.9.2015 19:43

Z34d73e72n70ě50k 29W26e87r41n52h35a37r83t 6407965192408

Ten auťák mění své chování pořád, nepřekvapuje mě, že pozná i měření. On vyhodnocuje dokonce i styl, jakým řidič šlape na pedály a podle toho mění jejich funkci, respektive intenzitu odezvy. To měření do takové koncepce vcelku zapadá. No uvidíme, jak to nakonec dopadne.

0/0
24.9.2015 19:50

S72t82a22n66i33s64l77a22v 35S37e67d60l46á48k 1615469467

Pokud ten auťám mění chování proto, aby optimalizoval chod, tak OK. Pokud z posloupnosti usoudí, že jde jen o měření a pak stáhne emise, tak je to podvod.

0/0
24.9.2015 20:03
Foto

V38o50j36t62ě90c29h 45P22a22v48l60í52k 5104651514978

Odhaleno to bylo tak, že si jedna eko neziskovka půjčila od jedné univerzity moderní mobilní měřič a měřili normálně za jízdy. Chtěli dokázat, že ta auta jsou fakt skvělá. A úplně jim to nevyšlo. Rozdíly oproti homologačním měření byly do očí bijící. Auta vůbec nebyla tak čistá, jak se tvrdilo. Tak to řekli EPA (něco jako naše MŽP) a ti chtěli po VW vysvětlení. VW rok zatloukal a letos začátkem září se přiznal, že auta podvádí.

0/0
24.9.2015 20:02

P95e39t48r 41K75u11n19e94š 4577257910

jo, u vw si zapomneli pustit film vrat se do hrobu ;-)

0/0
24.9.2015 22:33

V57l36a94d13i72m90í46r 12K55r82a77i80d62l 8763534206

Co se čílíte? Pokud vám jde o ekologii, tak choďte pěšky.

0/0
24.9.2015 19:14

J26a27n 68P34l70á26š62i49l 7185237149700

Je to hnus, mít takové auto, tak sem pěkně naštvanej. Od společnosti, která je pro mnoho čechů skoro náboženství a nikdy by jiné než koncernové auto nechtěli to musí být rána. Jasně, někomu to může být pumpička, ale fakt je ten, že to našim potomkům pěkně zasmradíme, a těm to moc pumpička nebude...

Jsem docela zvědavý jak toto vyřeší.

+1/−3
24.9.2015 19:11

Z36d41e40n14ě75k 37W86e85r27n44h86a61r62t 6637945242288

vyřeší to dohodou. Těžko můžou zpětně měnit podmínky, za jakých to auto prošlo homologací. VW nasype pár miliard, vláda jim dá výjimku na už provozované auta a hotovo. Pokud majitel bude moci jezdit, těžko se bude moci soudit o nějakou škodu, když mu žádná nevznikla, možná mu dají poukaz na koberečky zdarma k dalšímu VW, když si ho bude chtít koupit.

0/0
24.9.2015 19:21

J58a84n 64P31l90á91š77i88l 7895307409720

Samozřejmě že lobby bude silná, ale je to asi jako kdybych si koupil počítač s 4 GB ram, software to ukazuje dobře, ale když to rozdělám, tak ramky jsou poloviční. Tak se cítí oklamaně a nas.aně.

V době kdy na nás cílí reklama jak budeme mít super livestyle s novým autem zachráníme kytičky a sousedi budou závidět udělají takový podraz. O náhradu bych se soudil. Když se nechá zastoupit tisíc/e lidí jedním právníkem není to nereálné stím něco udělat.

+1/0
24.9.2015 19:32

Z54d93e58n86ě75k 74W24e51r73n14h35a88r67t 6917805392178

Jasně, uvidíme, bezpochyby bude řada soudních procesů. Ale když vláda USA dokázala za tučný balík ututlat problém s vadnými airbagy, které prokazatelně ohrožovaly život, proč by se totéž nestalo s auty, které "jen" odpovídaly normám starým dva roky, nikoliv těm platným v okamžiku jejich prodeje? To je podle mě formální pochybení, které vyřeší jeden papír o výjimce a uživatelé budou mít smůlu - koneckonců, vznikla jim jen morální škoda, koupili si v roce 2009 auto, co odpovídá předpisům z roku 2008... Uvidíme, co na to soudy.

+1/0
24.9.2015 19:40

S71t17a30n47i31s59l38a48v 48S45e48d62l25á84k 1165569227

Tak to ovšem není. Firma dostala flastr za vadné airbaby, ale pak je stejně musel vyměnit.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V71o49j38t74ě85c87h 80P72a53v53l58í74k 5624971214478

Potomkům můžou být dnešní emise NOx úplně jedno. Ty škodí jen lidem žijícím ve městech teď - NOx nemá ve vzduchu dlouhé trvání.

0/0
24.9.2015 19:27

J80a28n 23P19l34á33š44i30l 7475377399740

Nesmíte se na to dívat tak povrchně, zhoršený zdravotní stav se přenáší i na potomky atd. tím jako nechci říct, že za to může jenom VW, ale je to další kapka do mlýna.

+1/0
24.9.2015 19:35
Foto

V87o58j29t29ě42c55h 29P41a10v42l84í28k 5494741764168

Chtěl jsem tím říci, že potomci budou mít mnohem větší potíže s CO2, kterého do vzduchu vypouštíme o několik řádů více.

0/0
24.9.2015 19:44

S78t72a84n46i37s24l43a66v 92S46e86d48l15á18k 1365589577

Tsss...

CO2 je daleko více produkováno skotem. Navíc jeho úroveň byla v minulosti významně vyšší než je dnes.

+1/0
24.9.2015 19:48
Foto

V16o83j94t34ě39c42h 17P78a78v47l47í42k 5934691594568

To si zase trochu pletete. Skleníkový plyn, který ve významné míře produkuje skot je metan, CH4.

A ano, úroveň CO2 byla v době začátku třetihor výrazně vyšší, než je dnes. Ale to tu také bylo úplně jiné podnebí. A člověk by v tehdejší úrovni CO2 nedokázal přežít.

Život na zemi naše emise CO2 nezničí. Ale člověk bude kvůli nim mít na řešení problémů dost.

0/0
24.9.2015 20:08

P38e50t73r 51K91u46n73e24š 4617357950

... a to vis odkud, jak se zmeni klima s narustem koncentrace co2? ... ja jen, ze zatim vsechny sw modely se po par letech zcela rozesly s realitou, neexistuje dnes zadny duveryhodny model, za posledni leta teplota na zemi spise stagnovala, coz zadny model nedokazal vysvetlit (pouze oteplovaci prisli s tvrzenim, ze si GO dava pauzu, coz je samo o sobe dobry for), takze si myslim, ze predikce vyvoje klimatu jsou taha im kraliku z klobouku.

+1/0
24.9.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.