Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu motoru

Motor EA 189 skoro neexistuje, tedy jinak: internet ho skoro nezná. Pokud se chcete o turbodieselu, který je momentálně asi nejslavnějším motorem na světě, něco dozvědět, musíte za servismany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L41a41d96i10s53l18a67v 41V35a27s45i80c26k32a 3912362557292

a koho to sere-mimo pár bláznivých ekoteroristů:-P

+3/−1
25.9.2015 22:31

M64i85l18o42š 60K70o11l86m36a81n 6976743637382

Muže někdo zveřejnit nějaká důvěryhodná čísla, nebo odkaz na to, o jak velký rozdíl v naměřených hodnotách jde ? Aby se nakonec nepřišlo na to, že to bylo v toleranci, nebo nějakým druhem paliva. Zatím se mi zadají informace dosti jednostranné.

+3/0
24.9.2015 23:14

S46t92e55p75a43n 80T82o49t49h 8958659525188

Tak nejak... ale uf... mam PD... jezdim kolem 5,5-6 a sem spokojen.

+2/0
25.9.2015 6:58

T53o26m42á96š 93C70h42a88l70o83u97p79e36k 8973669801

Ano, základní a důležitá otázka. Kolik NO2 vykazoval běžný test měření emisí, třeba na STK. O kolik ten motor překračuje povolené limity (asi EURO 5), sakra. To je jako tajný nebo co ;-€.

0/0
28.9.2015 15:39

P84e42t60r 62T16y44č32k76a 6255922739452

Na STK se to neměří.

0/0
5.10.2015 7:27
Foto

M24i46r22o75s18l62a57v 69S93t84e14i14n31e49r 4740192560946

Nejde o žádný podvod. Ouřady si vymyslely testovací procedůru, na to si museli výrobci vymyslet správný program. Samozřejmě se testy nemohou srovnávat se všemi situacemi na silnici, ale mají vystihnout ty podstatné. Jestliže tedy hodnoty naměřené na silnici s testy nesouhlasí, je to chyba testů a ne konstruktérů.

Dnes oznámili Američané, že  BMW x3 má ještě horší hodnoty, než VW. Bude to asi u všech podobných motorů.

+4/0
24.9.2015 22:26

P16e82t26r 67K64u62n15e88š 4117187930

tak podvod to samozrejme je, nicmene samozrejme uplne stejne to delaji vsichni ostatni vyrobci - normy a fyzika plati totiz pro vsechny stejne. pouze vw se snazil pomerne dramaticky rozsirovat naftaky v usa

+2/0
24.9.2015 22:29

J64i80ř11í 95E96r73b34e70n 1323714736507

Pokud motor vyhovuje normě stanovující určitý poměr laboratorních a provozních testů, pak nejde o podvod.

Máte to jako s konzervou masa: jako nová všem laboratorním testům vyhoví. Nechte ji den otevřenou v teplé místnosti a bude to úplně jiné...

+2/0
24.9.2015 22:53

P95e86t98r 38K55u41n66e68š 4237307290

tohle je ale zcela jina situace a primer samozrejme pokulhava minimalne z toho duvodu, ze pixla masa ma podminky skladovani a minimalni trvanlivost - tvuj primer by se dal interpretovat spis tak, ze kdyz vythnes auto z rybnika, tak se take nedivis, ze nejde nastartovat. tady ale jde o to, ze sis koupl auto majici napr. 103 kW s urcitym jizdnim projevem a deklarovanymi emisemi. a hledme, najednou zjistujes, ze emise nox neodpovidaji tomuto jizdnimu projevu auta, ale musi ho ridici jednotka radne pridusit, snizit mu vykon a tocivost motoru a udela tak pouze v pripade, kdyz zjisti, ze se testuje. takhle splni emise euro 6 i stara avie. staci kdyz ji behem testu vypnes motor a misto nej das ridicovi slapky... takze jenom zopaknu, ze podvod to samozrejme je, i vw to priznal, jake to bude mit dopady netusim, myslim, ze v usa volkswagen minimalne prodela kalhoty, mizna prijde i o trh, legracni ale bude reakce evropskych zakazniku, az zjisti, ze jejich americkym protejskum vw vykupuje stara auta za nakupku apod. jinak tady v eu brzo prijdou na to, ze stejny podvod delaji uplne vsichni, pak uz to bude problem politicky a merkelova s hollandem uz na neco prijdou, prehlasujou pri tom sobotku, odkaka to danovy poplatnik...

0/−1
24.9.2015 23:39

L85a90d29i55s81l58a69v 28V60a48s75i38c13k13a 3182342747502

američani se soudí o vše -i když se přežerou hamburgery,tak žalují výrobce,že ztloustli.Takže asi tak to bude i s těmi motory

+3/0
25.9.2015 22:33
Foto

M47a34r33t42i41n 29K80o64k34e59š 3578444481790

To IMO zjistili Britové.

0/0
24.9.2015 23:26

D44a60v25i15d 76R28y51c22h61e52t23s12k30ý 9576941340470

Online zpravodajství, přímý přenos? Jste trapáci.

0/0
24.9.2015 21:49

R16o91m28a74n 94H95a53n59u98s 8745267339204

Když jsem v roce 2012 kupoval Octavku poptal jsem se po několika servisech a renomovaných ladičských firmách a všichni mi Comonrail nedoporučovali proto jsem sehnal PD označení BMN

0/−1
24.9.2015 20:42

P69e26t98r 94K93u51n87e12š 4567567970

... a to si jako myslis, ze ten produkuje mene nox??

+1/0
24.9.2015 22:24

V34í72t 79P28r38o97k32o69p 8100229512

Máte můj respekt. Ď.

0/0
24.9.2015 20:12

J52a30n 15S49t64e70h54l77i52k 9355877506821

Myslím že ted budou vyrábět motory s palivem na zemní plyn R^ . Proto asi němci ted dohodly ten další plynovod přes balt . Přeci jen emise u zemního plynu jsou v pohodě ;-)

0/0
24.9.2015 19:40

L95a13d34i63s52l46a44v 59M44i30k49a 1311259344304

Jednou se z těch ekopošuků, ekomentálů, ekopomatenců a všech jiných s předponou EKO zblázníme všichni....

+5/0
24.9.2015 19:35

M10a51r56e33k 97J28a73n 2773892544862

Vy jste mluvčí za mě? Klidně se zblázněte jen ne za mě.:-P

0/−3
24.9.2015 19:39

L26a56d78i13s71l46a32v 96M32i34k72a 1681269624764

Opravuji, všichni  normální, což i z přáspěvku celkem vyplývá, prostě bez předpony EKO.....

+2/0
24.9.2015 19:40

P90a17v98e64l 27O48d46r34a76z11i77l 6644519637320

Nafta patří do kamen, fauve gruppe!

0/0
24.9.2015 19:31

J34a44n 19S65t30e86h80l41i57k 9135987286121

Do traktoru ;-)

0/0
24.9.2015 19:39
Foto

V94o36j82t39ě70c30h 37P66a78v35l36í47k 5784321114128

Myslím, že topit v kamnech naftou je plýtvání.

+1/0
24.9.2015 20:03

M92i80c79h42a98l 10Z38e58t60e42k 3898202750507

A do lokomotiv

0/−1
24.9.2015 21:58

V60í27t 29O44ž38a49n27a 1488938315364

Lokomotivy mají trolej..

+2/0
25.9.2015 9:06

P65e55t19r 81K27u50n63e78š 4387637310

... a kdyz ji spalis v kamnech, tak bude mene emisi nez kdyz ji spotrebuje naftovy motor?

+1/0
24.9.2015 22:27
Foto

V29o84j12t94ě97c33h 78P37a40v26l89í37k 5734181284438

To nejspíš ano, pokud jsou kamna dobře seřízená.

0/0
26.9.2015 13:06

V93l60a83d54i86m58í16r 43K54r29a75i43d90l 8353404466

Když jdete k doktoru si změřit tlak, tak také před tím neběžíte maraton.

+2/0
24.9.2015 19:18

M86a38r97t44i42n 43M51i93k69o65l89á19š74e27k 7440720983

Btw,. spoluvlastníkem VW je i zemská vláda Dolního Saska (cca 20%) že by snad tomto "skandálu" neměli ani tušení? ;-D

0/0
24.9.2015 19:17

J16a69n 28H53u19b44e70n78ý 4680498782567

Americký hon na VW. Ať si trubky změní způsob měření emisí, když jim nefunguje. Bublina nafukovaná konkurencí do extrémních rozměrů.

+1/−2
24.9.2015 19:16

Z44d45e15n85ě52k 50W44e20r83n11h60a19r89t 6847305672968

jenže ten už těžko změní zpětně. Můžou jen upravit metodiku pro další, přísnější normy. Ale pokud auto prošlo měřením za podmínek, které platily v té době, těžko ho můžou nějak zpětně "zakázat".

0/0
24.9.2015 19:18
Foto

V67o36j83t12ě44c83h 64P22a92v76l93í37k 5644721924728

Mohou. Pokud výrobcem deklarovaný systém řízení emisí neodpovídá skutečnosti, je homologace neplatná. A VW tak trochu 'pozapomněl' v homologačních papírech napsat cokoli o přepínání režimů pro laboratoř a silnici. A proto je nyní homologace těchto vozů v USA neplatná a nelze je prodávat. (Jezdit smí.)

+2/−1
24.9.2015 19:25

Z46d34e29n83ě32k 31W76e98r62n24h14a19r18t 6627335232128

To bude na dlouhé vyšetřování a řadu soudních sporů, o tom není sporu. Podle mého názoru je ale pro homologaci důležitý okamžik měření, nikoliv to, jak funguje interně řízení v počítači motoru, tam se přece různé režimy spalování mění pořád, na základě celé řady informací, které tam pořád proudí. Pochybuji, že by součástí homologace byly popisy všech situací, jak přesně řídící jednotka nastavuje spalování při jízdě na dálnici, v zátěži, na volnoběh... Každopádně to bude ještě zajímavé...

+1/0
24.9.2015 19:34
Foto

V81o10j23t94ě53c10h 61P49a73v59l72í50k 5824281384678

Dle amerického zákona CAA (Clean Air Act) tam právě tento detailní popis být musí. Pokud je v autě nějaké zařízení, které není popsáno a ovlivňuje emise, zákon ho označuje za "defeat device", tedy zařízení obcházející normu. A právě k existenci takovéhoto zařízení se pod nátlakem nehomologace modelů pro rok 2016 Volkswagen americké agentuře EPA (Environment Protection Agency) PŘIZNAL. Pak to ještě veřejně zopakoval odcházející Winterkorn. Myslím, že k soudu ani nedojde, pouze k mimosoudnímu vyrovnání pod taktovkou DOJ (Department of Justice).

+1/0
24.9.2015 19:42

S45t53a60n11i83s73l46a59v 83S49e29d79l55á13k 1395539797

Hmm. Měřit emise na auťáku, který nazná, že je měřen a podle toho změní chování, je nesmysl. Autority by mohly měření rozsekat na jednotlivé části a ty pak poskládat do jednoho cyklu. Koneckonců možná to takhle bylo odhaleno.

0/0
24.9.2015 19:43

Z35d82e72n78ě77k 91W33e67r44n58h70a14r58t 6797955752508

Ten auťák mění své chování pořád, nepřekvapuje mě, že pozná i měření. On vyhodnocuje dokonce i styl, jakým řidič šlape na pedály a podle toho mění jejich funkci, respektive intenzitu odezvy. To měření do takové koncepce vcelku zapadá. No uvidíme, jak to nakonec dopadne.

0/0
24.9.2015 19:50

S71t19a72n22i28s18l63a63v 20S14e80d80l92á70k 1305299707

Pokud ten auťám mění chování proto, aby optimalizoval chod, tak OK. Pokud z posloupnosti usoudí, že jde jen o měření a pak stáhne emise, tak je to podvod.

0/0
24.9.2015 20:03
Foto

V57o44j64t87ě67c61h 36P42a48v24l74í54k 5344691324138

Odhaleno to bylo tak, že si jedna eko neziskovka půjčila od jedné univerzity moderní mobilní měřič a měřili normálně za jízdy. Chtěli dokázat, že ta auta jsou fakt skvělá. A úplně jim to nevyšlo. Rozdíly oproti homologačním měření byly do očí bijící. Auta vůbec nebyla tak čistá, jak se tvrdilo. Tak to řekli EPA (něco jako naše MŽP) a ti chtěli po VW vysvětlení. VW rok zatloukal a letos začátkem září se přiznal, že auta podvádí.

0/0
24.9.2015 20:02

P14e40t30r 79K67u16n74e18š 4257667860

jo, u vw si zapomneli pustit film vrat se do hrobu ;-)

0/0
24.9.2015 22:33

V52l85a50d87i50m83í87r 31K60r20a62i14d56l 8453784786

Co se čílíte? Pokud vám jde o ekologii, tak choďte pěšky.

0/0
24.9.2015 19:14

J92a88n 18P84l43á57š77i88l 7395107489120

Je to hnus, mít takové auto, tak sem pěkně naštvanej. Od společnosti, která je pro mnoho čechů skoro náboženství a nikdy by jiné než koncernové auto nechtěli to musí být rána. Jasně, někomu to může být pumpička, ale fakt je ten, že to našim potomkům pěkně zasmradíme, a těm to moc pumpička nebude...

Jsem docela zvědavý jak toto vyřeší.

+1/−3
24.9.2015 19:11

Z50d69e56n72ě11k 73W83e55r96n36h33a70r46t 6477715912518

vyřeší to dohodou. Těžko můžou zpětně měnit podmínky, za jakých to auto prošlo homologací. VW nasype pár miliard, vláda jim dá výjimku na už provozované auta a hotovo. Pokud majitel bude moci jezdit, těžko se bude moci soudit o nějakou škodu, když mu žádná nevznikla, možná mu dají poukaz na koberečky zdarma k dalšímu VW, když si ho bude chtít koupit.

0/0
24.9.2015 19:21

J36a72n 44P87l37á81š29i17l 7805537949180

Samozřejmě že lobby bude silná, ale je to asi jako kdybych si koupil počítač s 4 GB ram, software to ukazuje dobře, ale když to rozdělám, tak ramky jsou poloviční. Tak se cítí oklamaně a nas.aně.

V době kdy na nás cílí reklama jak budeme mít super livestyle s novým autem zachráníme kytičky a sousedi budou závidět udělají takový podraz. O náhradu bych se soudil. Když se nechá zastoupit tisíc/e lidí jedním právníkem není to nereálné stím něco udělat.

+1/0
24.9.2015 19:32

Z61d57e50n45ě84k 80W90e63r89n12h82a61r32t 6807655652478

Jasně, uvidíme, bezpochyby bude řada soudních procesů. Ale když vláda USA dokázala za tučný balík ututlat problém s vadnými airbagy, které prokazatelně ohrožovaly život, proč by se totéž nestalo s auty, které "jen" odpovídaly normám starým dva roky, nikoliv těm platným v okamžiku jejich prodeje? To je podle mě formální pochybení, které vyřeší jeden papír o výjimce a uživatelé budou mít smůlu - koneckonců, vznikla jim jen morální škoda, koupili si v roce 2009 auto, co odpovídá předpisům z roku 2008... Uvidíme, co na to soudy.

+1/0
24.9.2015 19:40

S48t95a84n84i46s13l37a14v 24S23e87d37l64á30k 1305889477

Tak to ovšem není. Firma dostala flastr za vadné airbaby, ale pak je stejně musel vyměnit.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V45o77j82t34ě61c66h 80P38a60v33l88í81k 5644551254628

Potomkům můžou být dnešní emise NOx úplně jedno. Ty škodí jen lidem žijícím ve městech teď - NOx nemá ve vzduchu dlouhé trvání.

0/0
24.9.2015 19:27

J68a42n 57P19l32á24š54i23l 7405697679120

Nesmíte se na to dívat tak povrchně, zhoršený zdravotní stav se přenáší i na potomky atd. tím jako nechci říct, že za to může jenom VW, ale je to další kapka do mlýna.

+1/0
24.9.2015 19:35
Foto

V36o34j81t61ě72c84h 45P87a81v22l85í38k 5144561854788

Chtěl jsem tím říci, že potomci budou mít mnohem větší potíže s CO2, kterého do vzduchu vypouštíme o několik řádů více.

0/0
24.9.2015 19:44

S47t31a58n66i72s73l95a87v 72S78e25d30l32á69k 1935909977

Tsss...

CO2 je daleko více produkováno skotem. Navíc jeho úroveň byla v minulosti významně vyšší než je dnes.

+1/0
24.9.2015 19:48
Foto

V77o12j36t51ě37c19h 79P20a37v80l56í55k 5284141744388

To si zase trochu pletete. Skleníkový plyn, který ve významné míře produkuje skot je metan, CH4.

A ano, úroveň CO2 byla v době začátku třetihor výrazně vyšší, než je dnes. Ale to tu také bylo úplně jiné podnebí. A člověk by v tehdejší úrovni CO2 nedokázal přežít.

Život na zemi naše emise CO2 nezničí. Ale člověk bude kvůli nim mít na řešení problémů dost.

0/0
24.9.2015 20:08

P75e74t19r 20K11u39n61e38š 4937887920

... a to vis odkud, jak se zmeni klima s narustem koncentrace co2? ... ja jen, ze zatim vsechny sw modely se po par letech zcela rozesly s realitou, neexistuje dnes zadny duveryhodny model, za posledni leta teplota na zemi spise stagnovala, coz zadny model nedokazal vysvetlit (pouze oteplovaci prisli s tvrzenim, ze si GO dava pauzu, coz je samo o sobe dobry for), takze si myslim, ze predikce vyvoje klimatu jsou taha im kraliku z klobouku.

+1/0
24.9.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.