Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Skandál kolem TDI ukazuje, proč smogu neubývá

Množství zatajených emisí, které ve skutečnosti vypouštěly diesely vyrobené Volkswagenem, by mohlo podle odhadů činit celosvětově ročně čtvrt milionu až milion tun oxidů dusíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a81v74e54l 76O13d71r71a19z43i80l 6814959127590

Tyhle sazomety by měly přijít o TP, dokud to VW neopraví.

0/0
30.9.2015 15:53

V24l69a63d53a 81S27i54m13o73n89i58k 3399383933715

Po bitvě jsou všichni experti generálové. Být na místě experta, tak bych se docela styděl, že mně někdo pár let úspěšně vodil za nos.

0/0
29.9.2015 21:28

R89i89c25h28a79r62d 70M38i57k85u68l26e67n35k82a 1359507427564

http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
29.9.2015 18:10

R45i64c24h36a25r63d 21M78i10k63u28l72e42n76k46a 1539907657774

To jako. že VW má 80 x horší emise než konkurence? Co je to za blábol? :-P

0/0
29.9.2015 18:05

P31e96t52r 40V16o66ň22k11a 2867773909633

Když chce někdo nereálné hodnoty Nox tak je dostane, je to stejné jako se šunkou, z 10kg masa = 20kg šunky a stále se tomu říká šunka, když si něco objednáte, výrobce vám to zajistí(vyrobí), co na tom že to kvůli různým fyzikálním a finančním mantinelům není možné, papír snese všechno, nějakej trouba rozhodl že takový a takový motor smí mít jen takové a takové emise, a je úplně jedno že je to v praxi nedosažitelná hodnota, přestaneme kvůli tomu vyrábět dieselové motory??RvEURv

+5/−1
25.9.2015 18:19

J18a95k81u58b 17M74e63l98í64š68e82k 6696735392236

Kdyby se přestaly montovat naftové motory do osobních aut, tak by to špatné nebylo.

+5/−2
25.9.2015 21:54
Foto

P35e48t31r 80J91a69n71o21v58s92k33ý 1188680132628

No mam benzin, ale naftu jsem mel dlouho a byl jsem spokojeny , spotreba do 5 litru. Silny , bez poruch.

+1/0
26.9.2015 9:08

R34i11c19h98a20r76d 59M28i39k77u36l65e23n62k23a 1819657767534

Osobní auta jsou jenom taková návnada, bordel se dělá jinde - http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
29.9.2015 18:07

J85i61ř65í 95K98o93c45u84r33e65k 6825664945958

Ovšem na základě "papíru" dostaly tyhle motory zelenou plaketu do nízkoemisních zón. Protože skutečné emise za provozu úřad nikdy nezajímaly.

+3/0
25.9.2015 17:03

J11o44s81e60f 73N29o45v74a29k 5918132646138

Nízkoemisní zóny zavedli v německu. Nefungovalo jim to - vliv byl zanedbatelný. Možná to i částečně bude tím, že tam jezdily hlavně nové, "čisté" diesely.

Pokud ale v městech zavedou vyjímky pro residenty, tak to na současném stavu nezmění vůbec nic.

Nafta smrdí, i u novejch aut. Dobře, že se na to přišlo. Teď ještě vypudit diesely z Evropy a hned se nám bude líp dýchat.

+6/0
25.9.2015 15:37

J58a58k45u20b 67M41e24l26í10š68e15k 6206155732906

Kéž by se to povedlo. R^

0/0
25.9.2015 22:20

M36a62r55e21k 41P68r21š27í41n 3315914573175

Tak podívejte se ono je cekem jedno kolik tech jedů ty motory vypouštějí v globálním měřítku, to je zajímavý třeba u CO2, nikoli však u nox nebo pevných částic. Tady jde o to, že tyto substance jsou škodlivé pro člověka a poškozují jeho zdraví! Nechápu, že si to většina Čechů neuvědomuje a je jim jejich zdraví absolutně lhostejné. Argumentovat tím že nějaká loď. Někde uprostřed moře kde nildo nežije toho vypouští více je naprosto zcestné. Pokud automobilky zjistí ze se diesel co by tyto substance nevypouštěl vyrobit nedá tak to maji přiznat politikum a vybavit automobily motorem jiným, který limity splní a bude mit mé si negativní vliv na lidské zdraví.

+5/0
25.9.2015 15:35

M21a41r72e91k 43P90r86š35í86n 3545254343795

*(omlouvám se za překlepy) ne tak negativní vliv

0/0
25.9.2015 15:38

P79e10t75r 76V49o68ň54k54a 2477663459913

Když najdete způsob jak takový motor vyrobit, budete miliardář.

PS: ty škodlivé látky paradoxně vznikají při spalování nafty(přičemž nafta tyto látky neobsahuje) za vysoké teploty s přebytkem kyslíku, kdy onen nespálený kyslík je tím zlem který spolu s teplotou a tlakem vytvoří onen škodlivý koktejl.

0/0
25.9.2015 18:22
Foto

P32e43t46r 40J14a87n74o83v16s15k68ý 1948220752238

A co kamiony, autobusy, dodávky, lokomotivy..... Ty jezdi take tam, kde lidé nežiji?

0/0
26.9.2015 9:10

M86a64r48e17k 40H85r61u88b21y 6517632811328

Jaky vliv bude mit zavedeni nizkoemisnich zon (omezujici vjezd osobaku starsich cca 15 let) na coudici volkswageny stare 2-8 let ? ;-);-D

+2/0
25.9.2015 14:19

M12a62r72e74k 37J10a21n56e49č94k82a 1667496503721

Tady pomůže pouze jediné, zrušit diesel v osobních automobilech a cenu benzínu stanovit tak, aby spotřebitel neměli motivaci diesel motor chtít. Případně dotace na jiný alternativní pohon vozidla. Všechno prostě mít nelze, vše je o kompromisech.

+3/0
25.9.2015 12:22

M74a41r80e64k 72H55r67u88b97y 6597152161708

V centrech mest maji na svedomi nejvetsi podil zplodin autobusy MHD. Osobaky se podili z cca 15 procent, osobaky postizitelne nizkoemisnimi zonami jsou par promile.:-P

0/0
25.9.2015 14:21

A54n35d87r49e16j 52O80l53e42k93s66a 3215641667471

Bývávalo. Dnes jsou městské busy na zcela jiné úrovni a čím dál častěji na CNG.

0/0
25.9.2015 15:09

J69o65s50e90f 44N87o24v79a70k 5988182766448

V Praze jsem CNG bus ještě neviděl. Když kolem projede autobus, je to na padnutí.

0/0
25.9.2015 15:38

A73n73d24r32e93j 50O11l23e16k43s59a 3955681297411

Praha je v tomhle ohledu nejhorší, ale pár CNG busů tu jezdí. Je to záležitost obnovy vozidel.

+1/0
25.9.2015 15:55

J46a23n 52F17r87o29l28í42k 6186230705814

Dotace čehokoliv jsou cestou do pekel.

+1/−2
25.9.2015 15:59

A40n55d27r49e96j 75O46l79e67k78s44a 3275241647331

Individualismus je cestou k Divokému západu, nebo spíš k postkatastrofické společnosti. Dotace jsou naprosto nutné, pokud chcete, aby se lidé chovali jinak, než tlupa loupežníků.

0/−1
25.9.2015 16:17
Foto

P62e32t89r 93J75a68n81o42v57s56k10ý 1878240542408

Dotace je opravdu cesta do pekla, kdyz neco dotuji, nekde a nekomu to musim vzit,

+1/0
26.9.2015 9:12

K16a18r32e67l 70F67r88i92t61z 4301327498732

Jo přesně! Jako třeba se stravenkami....8-o

+1/0
27.9.2015 14:52

P67e77t34r 92V33o95ň65k20a 2277293949223

ono je to jedno, díky benzinovým motorům máme ve městech v letních měsících jedovatý a prudce žíavý přízemní ozón. Až vám poleptá pár doušků takového vzdoušku dýchací cesty, jaký motor si pro změnu zvolíte.?

0/0
25.9.2015 18:26

M57a23r69e92k 96J86a31n34e37č71k35a 1937556923641

Jaký? Opět benzínový. Proč? Všechny tři osobní vozy, které máme v rodině mají sice benzínové motory, ale jezdí pouze na alternativní pohon LPG. Je to výhodné, jak po ekonomické stránce, tak po stránce ekologické, protože za vozy na alternativní pohon se člověk nedusí smradem a nehrozí ani jiné zdravotní komplikace, když zapomene u klimatizace včas zapnout pouze vnitřní okruh vozu. CNG je sice efektivnější a ekonomičtější, nicméně má dvě podstatná omezení. 

1. Značná hmotnost CNG nádrže oproti LPG, čímž trpí zadní náprava a výrazně se tak podílí na její životnosti. 

2. Velikost vyráběných nádrží na CNG max. na 15kg a tím silně omezený dojezd (cca. 300-350km) a k tomu velmi slabá síť čerpacích stanic.

Takže momentálně je pro mě nejrozumnější varianta LPG pohon, který ovšem není vhodný do všech motorů, stejně jako CNG. Řešení existují, jenom to chce vybrat vhodný motor a agregát pro přestavbu.

0/0
26.9.2015 17:41

R73i38c38h72a52r29d 18M73i78k31u17l63e28n88k30a 1879877377544

Takže na otázku Proč? jste si odpověděl sám, že....;-D

0/0
29.9.2015 18:09
Foto

P22a54v28e98l 64M43a10r24t45i94n52e40k 9475405401903

Zavedeme elektromobily, elektrina roste na stromech. Zavedeme solární panely, protože nevyrobí ani tolik energie, která je do nich vložená a bude při likvidaci. Větráky, které produkují zvuky, proto se stěhují na moře. Ryby a savci nemůžou mluvit, takže je to v pořádku.

+4/0
25.9.2015 11:13

P80e88t56r 51S92u49c48h90ý 1718899324136

Tohle by šlo zařídit jadernými elektrárnami.

0/0
25.9.2015 11:15

M45a17r83e47k 65J10a79n20e54č39k72a 1387526143711

V dnešní době není problém elektřinu vyrobit  a nejefektivnější jsou jaderné elektrárny. Ty ale zase mají svá rizika v případě havárií. Dnes je problém spíše v rozvodných sítích, protože ty nejsou na tak velkou zátěž v domácnostech konstruovány, kterou představuje rychlonabíjení elektromobilů. Budoucnost vidím spíše v motorech na vodík, nebo na vlastní jaderný pohon, což už nějaká firma vyvíjí a byl o tom někde tady i článek.

0/0
25.9.2015 12:28

A78n36d90r68e33j 86O97l48e98k41s85a 3615721167371

Motory na vodík samozřejmě jsou, ale jde zase o elektromobily, které mají místo baterií palivové články. Přímé spalování vodíku ve válci se také zkoušelo, myslím že zrovna BMW, nebo Mercedes měl takový vyšlechtěný auto.

0/0
25.9.2015 15:13

P37a74v20e96l 78B38a21r15t73á46k 5590302456512

Že je jádro nejefektivnější ? ;-D;-D;-D;-D, Jaderný pohon aut? ;-D;-D;-D;-D to je tedy fakt velká legrace. Tak to je svět plnej tupců, co nechtěj ty nejlacinější zdroje vůbec stavět...Tedy pardon, s vyjímkou hrdinných Čechů, kteří si od atomové lobby jako ovce nechají vytahat desítky miliard z kapes a nechají po sobě statisíce tun životu nebezpečného radioaktivního odpadu, který bude otravovat svoje okolí po tisíce let nebezpečnými radionuklidy, které příroda ani nezná.  A chtěl bych vidět blázna, který by si pořídil auto s radioaktivním zdrojem a v něm vozil rodinu ;-D;-D;-D.

0/0
25.9.2015 22:04
Foto

P25e27t97r 88J77a68n63o79v30s98k26ý 1478670832158

No jo, nesmite na to koukat ocima cloveka, co si mysli , ze reaktor je velky 3 metry na širku;) atomova energie je opravdu nejcišci, dosazitelna energie, jaderny odpad nemusi byt odpadem, ale palivem v nove generaci reaktoru.

0/0
26.9.2015 9:17

P79a48v17e14l 27B11a97r28t55á35k 5420672316272

Jaderná energie především není perpetuum mobile, a proto dojde-li k rozštěpení zásob uranu, mám tu ten samý problém, navíc okořeněný tisíci tunami smrtelně nebezpečného ionizujícího záření. Co je na tomto čistého, to tedy nechápu. Zvýšenou úroveň radionuklidů najdete dnes v potocích, které odvodňují území těžby uranu louhováním, ale nelze přesně určit, kolik rakoviny tyhle vylouhované a potom i vodou odnesené potvůrky vlastně udělají, a proto se tváříme, že neudělají nic. Odpadní vody Temelína mohou obsahovat až 2000 bequerelů tritia, přičemž přirozená hladina tritia je kolem 0,5 bq. Ani tady nelze přesně určit, kolik a jak se podílí tohle svinstvo např. na zvýšené úrovni rakoviny konečníku, protože rakovinové buňky bohužel na zadečku nemají napsáno, jak na svět přišly. A tak tvrdíme cosi o čistotě, ale zkuste se podívat do statistik výskytu onemocnění, spojené s ozářením třeba v Bělorusku, v okoli americké elektrárny TMA, povodí Francouzských řek nebo nyní nově v Japonsku - tady je na statistický výzkum příliš brzo, ale ono se to dostaví. Bohužel, nejvíc nemocí ale budou mít budoucí generace a ti, kteří se nemohou nijak účinně bránit.

Spoustu lidí mluví o tom, že odpad ze standardních elektráren je zároveň palivem pro reaktory nové generace, a já dodávám, že i báječným zdrojem plutonia pro jaderné zbraně nebo zdrojem fantastického plniva do tzv. "špinavé" jaderné bomby. Zkuste si představit tu legraci, kdyby vám někdo z AlKáidy rozptýlil půl kila plutonia třeba v New Yorku. A i kdyby toto teoretizování kolem reaktorů nové generace bylo jakkoliv ověřeno v praxi, i do tohoto úžasného nového paliva musíte uran, tedy ten přírodní, zase dodat. Takže i tato cesta nevyhnutelně vede k tomu, co je uvedeno v úvodu.

0/0
26.9.2015 15:55

P32e72t65r 61S96u83c23h86ý 1718939464726

Zajímalo by mě, jestli ty limity vůbec jdou technicky splnit. Nebo to pak vymizí nafta z osobních aut? Co bychom s tou naftou pak dělali? Vylívali ji do moře?

0/0
25.9.2015 11:08

A56n53d21r79e41j 70O36l98e92k97s51a 3265281497261

Spotřeba nafty individuální dopravou je zanedbatelná.

+3/0
25.9.2015 15:08

J98a52n 62L44u11k42á62š 7977353593842

Jdou, ale je to ponekud drazsi - selektivni katalyticka reakce. Auto pote krome paliva tankuje i (v mnohem mensim mnozstvi) roztok mocoviny. Touto cestou se vydal, pokud is vzpominam napr. Mercedes nebo BMW, jen VW mel TDI, ktere to umelo i bez toho, ted jen vyslo najevo, jak umelo.

0/0
27.9.2015 14:54

A70n10d91r91e75j 22O66l53e54k53s16a 3745931717401

Trend utahování limitů škodlivin je správný a budeme za něj v budoucnu jen vděčni. Pokud se podaří diesely omezit na jim přirozené pozice, bude to jen dobře.

+2/0
25.9.2015 10:54

M31a33r34e31k 49H43r57u66b24y 6437192591448

Trend narizovani limitu od stolu je nesmyslny a tahle afera je jeho primym dusledkem. Fyziku proste urednik neokeca, i kdyby mel sebevetsi razitko :-P

+1/0
25.9.2015 14:21

A40n93d55r84e30j 55O98l36e17k10s31a 3385581737941

Hmm, tady ovšem neokecal fyziku jistý německý koncern :-P

+1/0
25.9.2015 15:11

M72i91c77h68a71e70l 20L38u73k14a19v50s22k43y 6769581668621

A samozřejmě za všechno může jen Volkswagen. Ostatní automobilky jsou jistě čisté a jejich auta jezdí za udávanou spotřebu ...

0/0
25.9.2015 10:45

A32n23d59r96e31j 54O47l71e14k24s32a 3125911907681

Ano. A hladká mouka je bílá a týden má sedm dní.

0/0
25.9.2015 10:48

J61a93n 32L65u49k86á73š 7297653813802

Zrovna v USA na to americke aytomobilky reagovaly tak, ze diesely nenabizeji, BMW a Mercedes nasadily rizenou katalitickou reakci, jen VW to zazracne umel bez toho, ted jen vime, jak umel.

0/0
27.9.2015 14:59

A20n15d85r91e39j 51O64l75e35k60s44a 3745701337311

R^R^R^ Konečně Článek, který vystihuje velikost průseru volxvágnu ;-(

+1/0
25.9.2015 10:42

J98a66r95o16s70l22a27v 80L60e49b54e91d27a 3746589927930

Dobrý rozbor 'skandálu' okolo emisí zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+2/0
25.9.2015 10:14

R25a49d43a41n 84K21u84b79a46n25t 1653170269280

Skvělé,  hlavně to pěkně popisuje nelogičnost nizkoemisnich zón.

+1/0
25.9.2015 10:33

P60e42t27r 87H16a32r58i20p68r91a33s35a52d 84H59a47j10i76č 8663500594307

Jednoznačně jsem pro nízkoemisní zóny. Elektromobily  a plug-in hybridy by měly mít ve městech přednost. Další možností je zavedení mýtného pro spalovací motory, jako je tomu například v Londýně

0/−5
25.9.2015 10:04

J88a88n 23B54u20b35i34k 9952611722437

takže přenesete "výrobu" exhalací z měst na venkov. Odkud se do měst dostanou prvním větrem.......

Je to totéž, jako když Evropa a USA mají emisní limity a zbytek světa nemá.......

0/0
25.9.2015 10:38

A30n92d59r98e86j 51O69l44e14k79s50a 3185591677981

Není, protože stabilní zdroje mohou a musí být emisí zbavovány.

+2/−1
25.9.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.