Diskuze
Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace
Děkujeme za pochopení.
T29o91m24á92š 54B30e91n50e38š
Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.
P44e45t20r 55S51e50d75i48v40y
Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?
J94i31ř54í 37E45r29b33e31n
Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.
Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.
A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...
P37e89t90r 82M48i74c82h34a61l
K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.
P43e90t14r 30S63e58d30i19v84y
To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)
A29r25n63o16š72t 74P88á61t80e48k
No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?
P91e55t94r 68Č33e92r11m59á55k
Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.
P69a36v30e89l 49J42o56s35e74f 66A95b16e36r43l14e
v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......
J72a83n 27M18a58t22o12u85š69e54k
co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?
H47o32n80z37a 62V98a74n23ě25k
Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.
D91e93n73i65s 39W27i63t86z23k51u
nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň
J57a34n 43P30l93a94v34e53c
Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete
P46a14v96e41l 23G28ö22t21z98e
Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.
M27i86r89o94s34l87a44v 83S36t85e66i63n18e44r
Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.
R66a36d76i66m 66H59u53l70í44k
Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článek
Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.
M92i19r50o19s53l52a14v 43S52t15e29i10n53e56r
U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.
J32o45s98e45f 67N18o66v89a38k
Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.
U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.
Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?
L68a40d14i46s60l54a60v 55P55o52l96i85c83k78ý
Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte. To není nic, co zdravý motor nezvládne.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...