Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace

Emisní skandál Volkswagenu se týká toho, jak získal výrobce homologaci, tedy schválení k provozu na pozemních komunikacích. Nemá v podstatě nic společného s emisním měřením v rámci technických kontrol, kterým řidiči musí auta pravidelně podrobovat (STK).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o33m94á64š 66B19e71n92e63š 4456218368804

Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.

29.9.2015 21:13

P62e28t39r 71S39e31d69i46v33y 6977408295227

Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?

26.9.2015 11:20

J26i64ř26í 84E42r83b64e32n 1363714526477

Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.

Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.

A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...

27.9.2015 4:45

P55e72t15r 78M64i88c84h25a85l 2940424771662

K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.

26.9.2015 7:20

P54e40t70r 82S24e91d75i52v50y 6547548175317

To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)

26.9.2015 11:21

A60r55n13o53š90t 74P91á25t65e26k 4897806435237

No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?

26.9.2015 1:00

P25e43t26r 82Č85e59r39m11á22k 9818185449950

Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.;-)

26.9.2015 15:30

J10i95ř11í 27E96r57b13e42n 1803704936307

Homologační testy neprovádí výrobce, ale národní autoritou pověřená zkušebna. Které je srdečně jedno, který výrobce k ní přistaví jaké auto, ona si své miliony zkásne tak jako tak (my zkoušíme výrobky v TÜV, za dvouminutovou zkoušku a dva pětistránkové protokoly platíme pěkné desetitisíce korun)...

27.9.2015 4:47
Foto

P49a62v10e37l 49J88o48s10e76f 42A35b66e67r94l77e 4297483736936

v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně  jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......

25.9.2015 23:19

J19a94n 74M94a24t47o28u42š77e10k 6416537480954

co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?

25.9.2015 23:34

H43o33n58z11a 60V33a43n17ě67k 8632740390421

Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.

25.9.2015 21:31

D32e29n37i64s 68W86i61t98z55k54u 3473611199177

nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň

25.9.2015 22:05

H20o47n67z32a 92V39a33n44ě45k 8752670240401

Škodovkáři jsou taky VW se stejným motorem :-)

25.9.2015 22:21

J86a50k41u98b 64M80e25l98í14š23e41k 6546905482496

Na to, abyste byl schopen jezdit autem s tabulkovou spotřebou, nepotřebujete vlastnit Škodovku.

25.9.2015 22:28

P87e84t96r 91M53i22c94h48a44l 2690454161972

Řidič to zvládne s jakýmikoliv autem, kopyto ani s elektromobilem.

26.9.2015 7:23

J85a52n 68M49a38t98o20u67š55e88k 6656467190124

jen zcela na okraj, zkuste jet městem nebo mimo město maximálně povolenou rychlostí, budete jeden z nejpomalejších, takže všichni ti co vás předjedou nemohou apriori dosáhnout normovanou spotřebu. Co se týká dotazu, ano existují vozidla/motory s kterými lze jezdit za normovanou spotřebu.

25.9.2015 22:36

H96o16n23z41a 54V88a44n58ě48k 8822240120441

Docela bych chtěl vědět, auta kterého výrobce jezdí s normovanou spotřebou. Zatím jsem o žádném neslyšel. Navíc spotřeba, kterou ukazuje počítač v autě neodpovídá té, kterou si vypočtu podle tankování u pumpy a najetých kilometrů. Ono už z principu, kdy najeté kilometry podle tachometru nikdy neodpovídají skutečně najetým kilometrům ve skutečnosti, nemůžou tyto údaje souhlasit. Protože jestli mám spotřebu 5l/na 100km, které jsem ujel podle tachometru, ale ve skutečnosti jsem ujel 99km, tak mám reálnou spotřebu 5,050505051. A jestli mám ojeté pneumatiky, tak vždy ujedu míň, než mi ukáže tachometr.

26.9.2015 7:47

P47e16t71r 63R58u82m38p55l44i73k 4129557799803

není lepší v autě benzín bez turba?

25.9.2015 19:50

J93a98n 29P59l81a50v25e88c 9356123255559

Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete ;-(

29.9.2015 17:38

P71a48v47e69l 54G46ö92t60z13e 4953902402815

Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.

25.9.2015 19:49
Foto

M17i63r67o32s13l67a60v 72S93t45e39i87n10e72r 6868554223135

Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.

25.9.2015 21:09

R55a17d85i44m 90H85u88l36í18k 6939757847121

Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článekR^R^R^

Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.

25.9.2015 18:46
Foto

M67i46r52o28s82l91a84v 67S51t51e61i36n18e58r 6688804593475

U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.

25.9.2015 21:16

R48a10d49i82m 53H47u26l76í77k 6959937737831

...?

25.9.2015 21:26

D87e90n76i92s 45W81i89t94z69k54u 3613141559597

nenahrazují,ty se tam dávali i s tím olovem

25.9.2015 22:13

J35o42s26e18f 76N70o54v75a44k 5298242976368

Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.

U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.

Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?

25.9.2015 18:09

L50a14d95i90s93l66a63v 69P58o25l22i86c90k63ý 5766925471447

Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte.  To není nic, co zdravý motor nezvládne. :-)

25.9.2015 18:27

F37e92r21d82i60n69a28n32d 28S17l52a71v62í93k 1195402842989

já mám své auto celkem rád a to co s ním dělají na emisích mu teda fakt nedělám. On je rozdíl se rychle rozjet na křižovatce a vytočit to na 1s někam na 3/4 max otáček. To je rozdíl než 5x za sebou držet motor na 100% otáček na min 3s. Zvlášť kdžy tam hodinu čekáte a ten motor jde na emise uplně studenej. Mě po emisích motor olej žrát začal.

25.9.2015 18:36

J78a60n 93N50o85v11á19k 9295398264225

On se nějaký technik na emisích odváží vytáčet do maxima studený dieselový motor?

U nás si to kontroluje a případně to chvíli nechá zahřívat (už se mi stalo) - a navíc se i zajímá, jestli vím, kdy se naposled dělaly rozvody - až pak to začne testovat.

25.9.2015 23:59

J93i61ř38í 98E90r30b86e52n 1893444766677

Vy asi nevíte, jak probíhají testy motorů už u výrobce. Kdybyste stál na zkušebně a slyšel ten motor řvát čtvrt hodiny (!!!) na maximálních otáčkách, tak by vás asi trefilo. A to maximum je jak na volno, tak pod zátěží, a opakuje se několikrát za sebou, a motor to musí vydržet bez závad, jinak se ani nezačne sériově vyrábět.

27.9.2015 4:56

P74e59t20r 96M95a31r12e56č15e64k 1963421529938

Opravdu ? :-) Ono je něco jiného vytočit motor pod zátěží k maximu. A něco jiného držet ho tam tři vteřiny na prázdno .. Přitom největší kouřivost nastává při akceleraci pod zátěží .. Nikoliv při dosažení maxima otáček .

25.9.2015 18:45

P50e91t11r 63V30o52ň15k38a 2657783529793

největší sranda je že majitelům starších TD dávají podepsat prohlášení, že pokud se při testování s motorem něco stane, nenesou za to odpovědnost.

Takže to zase až tak bezproblémovej test není. Je docela problém najít emisní stanici,kde pro změření kouřivosti nepotřebují házet cihlu na plyn.

Ten kdo prohání disela nebo turbodiesela na maximum otáček v běžném provozu si akorát koleduje o rozbitej motor nebo nezastavitelné turbo končící motorem bez oleje a zapečenými válci s bonusem potkaných ventilů.

25.9.2015 18:52
Foto

I41v17a66n 49K49o31p21t84a 5447392881157

Ale asi hodně starejch. Takovej papír jsem neviděl ani s prni generaci Octavie.

25.9.2015 19:27

J87i26ř82í 21C57v95r28č84e15k 8500386840873

No tak jako sorry, ale na 5,5tis. otáček fakt nejdu při rozjezdu ... nevim jak vy, ale stíhám spojku, dvojku a trojku ... a co tak pozoruju, tak jsme Octávii táhl nejvíc někde k 4000tis. ... Ono už někde od 3000 to jen víc žere, ale už tolik netáhne.

25.9.2015 21:22

J69o91s70e38f 18N79o67v26a63k 5248452176648

Točit naftu do 5300 otáček, když od 4000 to vulbec netáhne? Blbost.

25.9.2015 19:25

T42o85m56á18š 64M61a85t23ě46j 9475418573422

Mno neni problem. Ja mam cervene pole az kus za 6000 omezovac ve 3/4 na 7.

Jinak se pres 6 kolikrat podivam... obcas je to treba.

25.9.2015 20:40

J46a93n 47N39o13v31á77k 9785578604825

Diesel? Jaký?

26.9.2015 0:01

J75o63s70e71f 50N73o80v75a55k 5248202716758

Tady někdo nechápe rozdíl mezi naftou a benzínem.

26.9.2015 7:43

P49e87t51e70r 51M31o60l22n95á70r 8855304862609

Do maximálnych niekolko krát denne ??? a k čomu je to dobré ? neviem možno v tých turbo vysavačových troj valcov je taký štýl jazdy nutný to som neskúšal ale práve u naftových motorov kde točivý moment začína od 1500 otáčok to nutné nieje ani pri akcelerácii ,v pohode sa dostanem za pár sekúnd do šestky a otáčky neprekročia 2000 a na tachometri 130,len málo ľudí si vie kúpiť auto aké potrebuje,nafta je vhodná na dlhšie cesty a je maximálne nevhodná do mesta a každodenné jazdy do 10 km napr dochádzanie do práce ,tam už radšej ten turbo vysávač ,tiež mám suseda čo si kúpil octaviu TDI a denne na nej jazdí do práce cca 7 km tam 7 nazad a chváli si aká super spotreba ;-D

25.9.2015 21:11

T91o66m37á17š 81Z12e79m53a93n 3895458494655

Naopak je problém pokud auto dusíte a nevytáčíte - např. lopatky turba a další vytáčení potřebuj jinak se po čase zanesou a "zarostou" - auto ztrácí výkon a účinnost.

25.9.2015 18:50

P71e84t43r 32V74o27ň97k50a 2607603369573

asi by jste měl vědět, že když končíte jízdu s turbodieselem, měl by jste naopak zvolnit, aby se turbo stihlo trochu ochladit dříve než vytáhnete klíček ze spínačky, jinak výrazně zkracujete jeho životnost.;-D

25.9.2015 18:55

P96e47t86e14r 76M50o84l89n80á23r 8475484422179

To platí pre každé turbo nielen u dieslu ;-)

25.9.2015 21:16

J90o32s55e97f 16N31o84v59a74k 5788722956688

Je rozdíl dusit a nikdy nevytočit do 3/4 a ničením auta v maximu. Výrobcům to vyhovuje, prodají nový motor, jen ta ekologie se vytrácí...

25.9.2015 19:27

L32a45d10i40s40l79a19v 43P25o75l75i52c14k55ý 5676525331467

Podle toho, co píší v článku, mají majitelé uvedených aut velký problém. Homologace jejich uvedení do provozu byla získána podvodem, jediný logický závěr je tedy ten, že by měla o homologaci přijít. A na auta bez homologace se Zákon o pozemních komunikacích nedívá moc přívětivě.

25.9.2015 17:22

K83a93m51i52l 53D39o51l96e31z68e23l 6182186284492

ale to by se vztahovalo v podstate na vsechna auta, ktere musi plnit emisni normy. vsude je to podvod. EGR, sekundarni vzduch apod :)

25.9.2015 17:28

J88a49n 82N67o38v97á90k 9255558124925

V čem spočívá ten podvod?

Průběh homologační zkoušky je předepsán a nikde není uvedeno že ho řídící jednotka nesmí detekovat.

Kdyby tam to auto jelo znovu, tak homologaci podle současných předpisů zase získá.

25.9.2015 18:07

L64a65d27i68s64l17a12v 33P67o48l49i58c92k75ý 5196705921907

Myslím, že váš svérázný výklad nenajde u odpovědných orgánů pochopení.:-)

25.9.2015 18:25

P64e95t43r 48Č55e43r48m93á85k 9508335879570

Myslím že je to naopak zcela legitimní názor, a žádné odpovědné to nijak neřeší, protože ví že to tak je.

25.9.2015 20:59

J86a76k38u94b 44M72e70l30í74š34e53k 6346395442626

Myslíte, že by prošlo bez detekce řídící jednotkou? Pokud ano, nemusel to Volkswagen dělat.

25.9.2015 20:36

P34e78t21r 93Č82e47r70m34á85k 9188325789740

Naprosto souhlasím. Logikou této mediální bubliny by se musela zakázat řídící jednotka jako taková, ta totiž nemá na práci nic jiného než právě úpravu chodu motoru a řízení jednotlivých akčních členů podle různých vstupních dat, jako je zatížení a jiné.

25.9.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.