Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace

Emisní skandál Volkswagenu se týká toho, jak získal výrobce homologaci, tedy schválení k provozu na pozemních komunikacích. Nemá v podstatě nic společného s emisním měřením v rámci technických kontrol, kterým řidiči musí auta pravidelně podrobovat (STK).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o10m28á43š 22B90e60n64e44š 4986288778874

Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.

29.9.2015 21:13

P18e15t38r 23S97e98d57i29v15y 6737258825897

Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?

26.9.2015 11:20

J12i92ř21í 11E71r49b15e84n 1723374646847

Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.

Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.

A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...

27.9.2015 4:45

P87e12t10r 20M10i44c67h26a55l 2720714541182

K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.

26.9.2015 7:20

P39e98t47r 10S50e36d13i59v32y 6887668535427

To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)

26.9.2015 11:21

A36r78n72o12š45t 77P73á38t19e96k 4567196155387

No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?

26.9.2015 1:00

P57e65t43r 38Č31e65r92m41á49k 9678835329100

Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.;-)

26.9.2015 15:30

J60i34ř65í 22E43r65b66e17n 1873534536367

Homologační testy neprovádí výrobce, ale národní autoritou pověřená zkušebna. Které je srdečně jedno, který výrobce k ní přistaví jaké auto, ona si své miliony zkásne tak jako tak (my zkoušíme výrobky v TÜV, za dvouminutovou zkoušku a dva pětistránkové protokoly platíme pěkné desetitisíce korun)...

27.9.2015 4:47
Foto

P93a79v78e30l 12J89o90s44e97f 54A93b87e60r45l86e 4497943396146

v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně  jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......

25.9.2015 23:19

J27a23n 77M22a14t52o83u22š53e47k 6306697210894

co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?

25.9.2015 23:34

H11o37n85z23a 21V47a76n92ě86k 8112160390761

Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.

25.9.2015 21:31

D61e97n77i26s 22W58i48t35z23k26u 3673741769277

nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň

25.9.2015 22:05

H77o47n96z77a 84V81a97n58ě18k 8112360820901

Škodovkáři jsou taky VW se stejným motorem :-)

25.9.2015 22:21

J37a34k36u75b 16M73e74l31í24š74e30k 6176215722636

Na to, abyste byl schopen jezdit autem s tabulkovou spotřebou, nepotřebujete vlastnit Škodovku.

25.9.2015 22:28

P87e20t27r 47M44i30c98h55a89l 2330314561782

Řidič to zvládne s jakýmikoliv autem, kopyto ani s elektromobilem.

26.9.2015 7:23

J13a89n 75M89a39t66o21u10š86e49k 6606107110944

jen zcela na okraj, zkuste jet městem nebo mimo město maximálně povolenou rychlostí, budete jeden z nejpomalejších, takže všichni ti co vás předjedou nemohou apriori dosáhnout normovanou spotřebu. Co se týká dotazu, ano existují vozidla/motory s kterými lze jezdit za normovanou spotřebu.

25.9.2015 22:36

H62o71n75z69a 72V19a43n70ě96k 8822880470701

Docela bych chtěl vědět, auta kterého výrobce jezdí s normovanou spotřebou. Zatím jsem o žádném neslyšel. Navíc spotřeba, kterou ukazuje počítač v autě neodpovídá té, kterou si vypočtu podle tankování u pumpy a najetých kilometrů. Ono už z principu, kdy najeté kilometry podle tachometru nikdy neodpovídají skutečně najetým kilometrům ve skutečnosti, nemůžou tyto údaje souhlasit. Protože jestli mám spotřebu 5l/na 100km, které jsem ujel podle tachometru, ale ve skutečnosti jsem ujel 99km, tak mám reálnou spotřebu 5,050505051. A jestli mám ojeté pneumatiky, tak vždy ujedu míň, než mi ukáže tachometr.

26.9.2015 7:47

P38e78t46r 51R84u27m95p28l34i97k 4409777539603

není lepší v autě benzín bez turba?

25.9.2015 19:50

J63a10n 70P66l46a42v34e45c 9826233635579

Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete ;-(

29.9.2015 17:38

P46a44v41e92l 92G11ö90t95z82e 4313492972755

Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.

25.9.2015 19:49
Foto

M82i14r75o38s73l44a90v 29S57t79e69i35n26e51r 4150452910956

Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.

25.9.2015 21:09

R32a87d36i79m 61H85u41l15í39k 6869577777411

Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článekR^R^R^

Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.

25.9.2015 18:46
Foto

M59i72r89o63s37l57a16v 18S77t71e37i87n63e71r 4660752590856

U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.

25.9.2015 21:16

R59a89d35i27m 20H48u13l52í88k 6969677157141

...?

25.9.2015 21:26

D70e79n48i19s 62W35i86t76z86k85u 3863531259987

nenahrazují,ty se tam dávali i s tím olovem

25.9.2015 22:13

J90o96s24e74f 39N79o10v96a87k 5158422616518

Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.

U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.

Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?

25.9.2015 18:09

L60a84d67i18s50l72a67v 66P18o25l61i13c49k71ý 5186715131487

Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte.  To není nic, co zdravý motor nezvládne. :-)

25.9.2015 18:27

F72e93r49d21i55n74a32n38d 35S13l73a90v42í76k 1105832362919

já mám své auto celkem rád a to co s ním dělají na emisích mu teda fakt nedělám. On je rozdíl se rychle rozjet na křižovatce a vytočit to na 1s někam na 3/4 max otáček. To je rozdíl než 5x za sebou držet motor na 100% otáček na min 3s. Zvlášť kdžy tam hodinu čekáte a ten motor jde na emise uplně studenej. Mě po emisích motor olej žrát začal.

25.9.2015 18:36

J29a76n 45N80o56v42á81k 9815628704885

On se nějaký technik na emisích odváží vytáčet do maxima studený dieselový motor?

U nás si to kontroluje a případně to chvíli nechá zahřívat (už se mi stalo) - a navíc se i zajímá, jestli vím, kdy se naposled dělaly rozvody - až pak to začne testovat.

25.9.2015 23:59

J18i90ř35í 83E66r68b67e11n 1483384926847

Vy asi nevíte, jak probíhají testy motorů už u výrobce. Kdybyste stál na zkušebně a slyšel ten motor řvát čtvrt hodiny (!!!) na maximálních otáčkách, tak by vás asi trefilo. A to maximum je jak na volno, tak pod zátěží, a opakuje se několikrát za sebou, a motor to musí vydržet bez závad, jinak se ani nezačne sériově vyrábět.

27.9.2015 4:56

P21e46t63r 91M27a81r84e12č64e44k 1263521369128

Opravdu ? :-) Ono je něco jiného vytočit motor pod zátěží k maximu. A něco jiného držet ho tam tři vteřiny na prázdno .. Přitom největší kouřivost nastává při akceleraci pod zátěží .. Nikoliv při dosažení maxima otáček .

25.9.2015 18:45

P91e47t17r 39V73o22ň60k49a 2277213479163

největší sranda je že majitelům starších TD dávají podepsat prohlášení, že pokud se při testování s motorem něco stane, nenesou za to odpovědnost.

Takže to zase až tak bezproblémovej test není. Je docela problém najít emisní stanici,kde pro změření kouřivosti nepotřebují házet cihlu na plyn.

Ten kdo prohání disela nebo turbodiesela na maximum otáček v běžném provozu si akorát koleduje o rozbitej motor nebo nezastavitelné turbo končící motorem bez oleje a zapečenými válci s bonusem potkaných ventilů.

25.9.2015 18:52
Foto

I75v17a42n 82K86o62p35t90a 5347442911497

Ale asi hodně starejch. Takovej papír jsem neviděl ani s prni generaci Octavie.

25.9.2015 19:27

J64i98ř76í 68C33v72r74č81e57k 8630766290933

No tak jako sorry, ale na 5,5tis. otáček fakt nejdu při rozjezdu ... nevim jak vy, ale stíhám spojku, dvojku a trojku ... a co tak pozoruju, tak jsme Octávii táhl nejvíc někde k 4000tis. ... Ono už někde od 3000 to jen víc žere, ale už tolik netáhne.

25.9.2015 21:22

J19o64s80e33f 71N29o52v54a20k 5168762686818

Točit naftu do 5300 otáček, když od 4000 to vulbec netáhne? Blbost.

25.9.2015 19:25

T56o63m27á44š 77M57a54t67ě73j 9745448913252

Mno neni problem. Ja mam cervene pole az kus za 6000 omezovac ve 3/4 na 7.

Jinak se pres 6 kolikrat podivam... obcas je to treba.

25.9.2015 20:40

J53a46n 65N57o21v39á22k 9875778964535

Diesel? Jaký?

26.9.2015 0:01

J66o61s24e49f 94N53o91v98a98k 5508262206648

Tady někdo nechápe rozdíl mezi naftou a benzínem.

26.9.2015 7:43

P23e85t29e74r 36M45o89l46n41á56r 8745154872619

Do maximálnych niekolko krát denne ??? a k čomu je to dobré ? neviem možno v tých turbo vysavačových troj valcov je taký štýl jazdy nutný to som neskúšal ale práve u naftových motorov kde točivý moment začína od 1500 otáčok to nutné nieje ani pri akcelerácii ,v pohode sa dostanem za pár sekúnd do šestky a otáčky neprekročia 2000 a na tachometri 130,len málo ľudí si vie kúpiť auto aké potrebuje,nafta je vhodná na dlhšie cesty a je maximálne nevhodná do mesta a každodenné jazdy do 10 km napr dochádzanie do práce ,tam už radšej ten turbo vysávač ,tiež mám suseda čo si kúpil octaviu TDI a denne na nej jazdí do práce cca 7 km tam 7 nazad a chváli si aká super spotreba ;-D

25.9.2015 21:11

T94o47m55á93š 78Z66e72m76a25n 3425148724305

Naopak je problém pokud auto dusíte a nevytáčíte - např. lopatky turba a další vytáčení potřebuj jinak se po čase zanesou a "zarostou" - auto ztrácí výkon a účinnost.

25.9.2015 18:50

P81e44t91r 73V37o36ň11k44a 2347203479613

asi by jste měl vědět, že když končíte jízdu s turbodieselem, měl by jste naopak zvolnit, aby se turbo stihlo trochu ochladit dříve než vytáhnete klíček ze spínačky, jinak výrazně zkracujete jeho životnost.;-D

25.9.2015 18:55

P42e16t17e35r 15M49o44l16n90á96r 8615524562469

To platí pre každé turbo nielen u dieslu ;-)

25.9.2015 21:16

J52o90s46e69f 86N70o62v24a18k 5118482816468

Je rozdíl dusit a nikdy nevytočit do 3/4 a ničením auta v maximu. Výrobcům to vyhovuje, prodají nový motor, jen ta ekologie se vytrácí...

25.9.2015 19:27

L78a86d27i69s36l18a41v 46P59o65l51i20c91k69ý 5656385841817

Podle toho, co píší v článku, mají majitelé uvedených aut velký problém. Homologace jejich uvedení do provozu byla získána podvodem, jediný logický závěr je tedy ten, že by měla o homologaci přijít. A na auta bez homologace se Zákon o pozemních komunikacích nedívá moc přívětivě.

25.9.2015 17:22

K48a27m89i82l 19D96o64l32e75z97e27l 6972156854322

ale to by se vztahovalo v podstate na vsechna auta, ktere musi plnit emisni normy. vsude je to podvod. EGR, sekundarni vzduch apod :)

25.9.2015 17:28

J12a64n 28N73o36v34á44k 9255108914345

V čem spočívá ten podvod?

Průběh homologační zkoušky je předepsán a nikde není uvedeno že ho řídící jednotka nesmí detekovat.

Kdyby tam to auto jelo znovu, tak homologaci podle současných předpisů zase získá.

25.9.2015 18:07

L94a59d93i11s96l85a32v 28P98o64l55i94c76k29ý 5156145411427

Myslím, že váš svérázný výklad nenajde u odpovědných orgánů pochopení.:-)

25.9.2015 18:25

P29e61t60r 64Č87e88r14m47á63k 9578565149110

Myslím že je to naopak zcela legitimní názor, a žádné odpovědné to nijak neřeší, protože ví že to tak je.

25.9.2015 20:59

J89a89k83u12b 14M37e74l11í40š74e85k 6866675552696

Myslíte, že by prošlo bez detekce řídící jednotkou? Pokud ano, nemusel to Volkswagen dělat.

25.9.2015 20:36

P50e53t31r 30Č12e81r79m40á73k 9408715149950

Naprosto souhlasím. Logikou této mediální bubliny by se musela zakázat řídící jednotka jako taková, ta totiž nemá na práci nic jiného než právě úpravu chodu motoru a řízení jednotlivých akčních členů podle různých vstupních dat, jako je zatížení a jiné.

25.9.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.