- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.
Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?
Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.
Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.
A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...
K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.
To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)
No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?
Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.
v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......
co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?
Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.
nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň
Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete
Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.
Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.
Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článek
Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.
U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.
Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.
U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.
Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?
Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte. To není nic, co zdravý motor nezvládne.