Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72a57v43e11l 48O62d38r86a88z46i30l 6334499317860

Tak to vypadá, že folkiš žezlo největšího výrobce autíček nepřevezme ;-D

0/0
12.10.2015 11:52

P29a27v76e28l 44O91d75r98a85z18i57l 6454209887380

Tohle je bohužel klasická idnes "novinařina".:-/

0/0
12.10.2015 11:48

F78r68a20n30t20i88š20e51k 27L45o30s 2120393262326

To se mohl Arnie předvést a sežrat baterku z auta. To je typický problém dneška, Arnie byl dobrý představitel anabolicky přerostlých mlátičů, ale o co více má svalů tím méně má mozku, ale maistream ho žere, může říct jakoukoliv hovadinu a furt bude za hrdinu

0/0
11.10.2015 15:06

Z24d62e53n15ě84k 42A46. 19U54r84b95a57n 7577920890262

lidem jde o cenu, na nějaké emise dlabou - aspon neznám nikoho, kdo by šel do autosalonu, že chce koupit něco ekologického -kouká na cenovku... ekologicky "myslet" můžou lidi,co maj o jednu, dvě nuly vyšší příjem než člověk obecný!!

MŮJ NÁZOR

+2/0
29.9.2015 18:45

D27a96v60i67d 61M23a28l21i97n19a 1740583810243

Jasně Arnie! Není nad ECO tank viď?https://youtu.be/jVs5kgvA_Ow

0/0
29.9.2015 17:53

D89a46v82i63d 92M94a90l15i13n95a 1420583650453

A ten tank, co v něm vozí lidi? Ekologie sama!

0/0
29.9.2015 17:43

D23a40v61i58d 37M29a12l14i78n58a 1690113430423

Třeba má ECO Veyrona. :-))))

0/0
29.9.2015 17:41

T17o75m66á86š 36J39u93r59e73č93k98a 3933342229933

Arnie arnie, teď mi řekni co je ekologické na složité výrobě baterií která je navíc neekologická až to zemí otřásá. Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické, nemluvě o drahých a výrobně náročných dílech, a hlavně o tom faktu, že čím je na splodinách auto ekologičtější, tím má menší životnost a jeho význam pro ekologii se tím stává naprosto kontraproduktivní. Když si dáme příklad Mercedes 190D (příhodně přezdívaný terminátor) tento vůz je téměř nezničitelný a jeho nájezd mnohdy překračuje 1 000 000 km ano není nejvoňavjejší a hulí jak skupinka dělníků o přestávce, ale jeho životnost je 4x až 5x delší než super truper Prius, kterých na dosáhnutí stejného nájezdu a životnosti musí vyrobit 5 až 6.  tak a teď je to otázka počtů. Ale sázím na to, že při zohlednění výroby na tom bude hulící méďa o mnoho lépe.

+1/0
29.9.2015 6:50

J64a34n 12V57e82s96e66l56ý 5254313622211

Měl byste opustit říši mýtů a legend. Baterie se samozřejmě recyklovat dají a budou a s tím Priusem mají reální uživatelé úplně jiné zkušenosti: http://www.hybrid.cz/hybridni-prius-uz-ve-vidni-najel-pres-milion-kilometru-jako-taxik

+1/0
29.9.2015 6:53

T84o67m34á92š 91J60u58r97e36č38k54a 3313352509633

Nejen, že jste nepochopil psaný text, ale ani jste si pořádně nepřečetl co jsem vlastně napsal.

+1/0
29.9.2015 8:47

T65o67m59á42š 93V89a20l23d33e67r 7523600459

plusko je omyl. Sorry. A teď k textu. Pan Veselý pochopil co jste napsal a je slušný, že nenapsal slovo blábol. Mercedes 190D může najet milion km , ale i ten Prius dokáže ujet milion km, tak v čem je rozdíl? Ve smradu za autem.Jste pořád upnut na předsudky a nejste ochoten a možná schopen pochopit, že existuje pokrok, nové směry. A ty musíme podpořit. Samozřejmě se ukáže slepá ulička. Jenže co nejdříve ji pochopíme a poznáme, tím dříve se vrátíme na správnou cestu k lepší technologii..

0/0
29.9.2015 13:16

T49o29m51á65š 72J28u18r91e49č11k17a 3433752249663

Já napsal: "Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické" Pan veselí napsal: " Baterie se samozřejmě recyklovat dají" evidentně asi nepochopil.  A nevytrhávejte věci z kontextu a přečtěte si to jako celek. Díky a neberte to tak smrtelně vážně;-)

+1/−1
29.9.2015 13:47

P35a79v79o32l 41K43u10b88r65a88n 6689300740532

Nepíšte bláboly, nebudú vytrhávať veci z toho vášho "kontextu". Písal ste AJ o tom, že na jeden Mercedes 190D je potreba vyrobiť 5 - 6 Priusov. Je tak? Je. Je to pravda? Nie je. Priusy sú pomerne dlhoveké a dokážu najazdiť spústu kilometrov. Navyše k tej vašej ekológii: na tú sa dá totiž pozerať aj tak, koľko energie je potrebné vložiť do výroby nejakej veci. A doteraz NIKTO neporovnal množstvo energie potrebné na výrobu elektromobilu (vrátane batérií) a výrobu klasického auta. Vec sa má totiž tak, že podľa mňa by mal byť elektromobil na výrobu práveže jednoduchší. Elektromotor sa skladá v podstate z dvoch častí (rotor a stator), spaľovací motor ich má desiatky, s drobnými súčiastkami stovky. Všetky sa musia najprv nejako vyrobiť (odliať, prípadne vykovať a inak prosto vyrobiť), obrobiť a nakoniec poskladať. Len aby nebol ten spaľovací motor v konečnom dôsledku neekologickejší aj čo sa výroby týka ... Navyše aj jeho recyklácia nie je moc ekologická - musí sa vyčistiť od ropných látok (tie sa musia ekologicky zlikvidovať - to jest spáliť - inak sa zlikvidovať zatiaľ nedajú) až následne sa dá roztaviť.

+1/0
30.9.2015 7:38

T11o35m48á98š 22J57u17r85e88č58k17a 3413712269663

Ano vy máte pravdu a všichni co nesouhlasí píší bláboly....tož to není co dál řešit ne?

0/0
30.9.2015 7:47

P51a97v28o75l 52K87u53b86r30a28n 6129490390852

Čítanie s pochopením písaného textu nie je asi vaša silná stránka, že?

0/0
30.9.2015 16:48

T75o14m96á42š 48J48u75r67e43č62k66a 3593482899313

Pardon "Veselý"

0/0
29.9.2015 13:48

T25o98m70á83š 32M23a89r50t54í32n64e56k 1475282795204

Něco ke spotřebě Veyronu: V rychlostech přes 300 km/h se spotřeba veyronu pohybuje okolo 500 litrů paliva za hodinu. Nádrž má ale objem jen 100 litrů, což znamená, že palivo dojde asi po dvanácti minutách.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rychlostni-orgie-s-bugatti-veyron-mohou-trvat-nejdele-12-minut-pb1-/automoto.aspx?c=A110715_171451_automoto_vok

A jaké si myslíte, že má to auto asi při téhle spotřebě emise???

Člověk, který má tohle v garáži asi nebude srdcem pravým členem hnutí Greenpeace...

+2/0
28.9.2015 21:03

M17i76c10h22a53l 19N97o32v77á89k 4825643647193

Už někdo ekoteroristům řekl, že elektřina do jejich elektroaut se vyrábí stejným ničením přírody jako při spalování ropných produktů? Už jim někdo řekl, že elektřina se vyrábí spalováním fosilních paliv, stepením jádra (jehož odpad neumíme zlikvidovat, jen ho uložíme), atd? Tak co je na elektromobilu tak ekologického?

+1/0
28.9.2015 14:24

J92a48n 62V64e15s28e40l65ý 5174713852631

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud dodrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

J52a20n 82V90e37s49e62l51ý 5584813482771

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud udrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

P77a15v11o48l 16K41u39b35r84a45n 6389260930812

Už vám niekto povedal, že TERAZ síce nevieme odpad z jadroviek využiť, ale že v budúcnosti to môže byť celkom slušné palivo? Rýchle množivé reaktory a vysokoteplotné reaktory (prototypy už stoje, rýchle množivé sú v Rusku v prevádzke 1 až dva) toto palivo dokážu využiť. Okrem toho: povedal vám niekto, že elektriku dokážeme vyrábať aj inak ako spaľovaním fosílnych palív a štiepením jadra? Čo tak slnko (nielen solárne panely, ale aj tepelné elektrárne na slnečný pohon), voda (v Nórsku sa takmer celá produkcia elektriny vyrába z vody), vietor atď.

+1/0
29.9.2015 7:33

K23a61r79e51l 68M37a35r89e66k 5875492853622

Jj, vypit naftu? To snad asi nemyslel vazne. To moc logicke prirovnani k tomu jak moc si mysli ze to je ekologicky ciste palivo neni. Kdovi jestli mu neodvetili aby si naserviroval baterku...

+4/0
27.9.2015 21:16

J43a11n 23V59e21s10e84l86ý 5984273912591

Jezdit na líh se dá taky.

+2/0
27.9.2015 22:43

L75u42d60ě77k 16J81e66l96í54n35e11k 5717177229200

Možná jsem divný, auta mě nikdy moc nebrala, ale trochu jsem se pozastavil nad výrokem o spotřebě Arnieho vozidla - co má, pro boha, spotřeba co dělat s emisemi? To jako že žravý motor nemůže splňovat emisní limity? 8-o

+1/−1
27.9.2015 20:54

S59l15a81v88o17m17í98r 50K52o97u89k42a98l 6141921393962

ten Rakušan káže vodu, pije víno ...celou Kalifornii nutí  jezdit v elektrických a maloobsahových verglech  a  v jeho vozovém parku je současné třeba Bugatti Veyron, šestnáctiválcové monstrum se čtyřmi turbodmychadly a tisícovkou koní ...;-D

+1/−2
27.9.2015 17:25

P36a16v31e63l 50S87o59b22o67t82k24a 5290244

A také pojídá malé děti a koupe se v krvi panen, ale o tom se nesmí mluvit.

+3/0
27.9.2015 17:49
Foto

J75a75r86o17m25í40r 70H87l33u30b41e29k 2356750944611

Zákazník chce v první řadě dobrá auta, u kterých nemusí soustavně myslit na to so se mu dnes nebo zítra na autě pose...ehm pokálí, u kterých nemusí mít strach, že auto bude reagovat jinak než on chce, že jej auto samo nenabonzuje za marginální dopravní přestupek. Zákazník klidně koupí i "neekologické" auto za předpokladu, že je spolehlivé a ekologicky mu vydrží po dlouhou dobu. Pokud by automobily byly skutečně takovou metlou lidstva, nikdo by je nekupoval a automobilový průmysl by dávno zanikl, jelikož trh nejlépe určí potřeby populace a nikoliv nějaká byrokratická nařízení. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti plamenně protestovat, můžete to zpoplatňovat a regulovat, ale to je tak vše. Můžete z každého automobilisty udělat zločince, lidé je stejně kupovat budou, jelikož nic lepšího v dopravě není.

+3/−3
27.9.2015 16:50

J38a94n 61V94e58s47e14l38ý 5514413112571

Pokud má u vás spolehlivost takovou váhu, doporučuji elektromobil. elektromotor je dost těžké pokazit, Tesla dává záruku na vůz 8 let bez omezení počtu kilometrů a nabíjení na superchrgerech zdarma. Začněte šetřit. Za dva roky půjde na trh Model III - auto, které vypadá jako Mondeo, má stát jako Mondeo, bude mít dojezd přes 200 mil, ale bude mít 5x nižší provozní náklady, směšné servisní náklady a nesrovnatelný požitek z jízdy.

+4/0
27.9.2015 17:04

M94i41r67o37s77l74a65v 33B73u96d76a 9972362577122

Nic proti elektromotoru ale proti bateriím hodně. Až bude dojezd (ne laboratorní) alespoň 500 km a nabito bude za 10 minut kdekoliv, tak o tom budu vážně uvažovat.

+1/0
27.9.2015 17:08

M84a88r44e25k 21Š63i60m38o87n 2624337648378

Počkejte si 50 let. Ale věřím, že se dočkáte. Kdo vynalezne takovou baterii, bude nový Rothschild.

0/0
27.9.2015 17:28

T70o58m65á83š 39M22a92r91t62í14n50e59k 1195712875414

Na tohle bych moc nespoléhal, snad až na Teslu mají všechny elektromobily dojezd skoro stejný, jako před 100 lety. Tady se vývoj moc nepohnul.

0/0
28.9.2015 21:06

J27a62n 68V10e45s29e49l16ý 5254883922431

Reálná zkušenost od majitelů elektromobilů je, že 90 a více procent nabíjení se realizuje doma v garáži, kde to auto stejně celou noc stojí, takže se klidně může 8 hodin dobíjet. Typický denní nájezd auta je do 50 km a nemá smysl kupovat (pokud nejste cesťák jezdící denně na otočku Plzeň-Ostrava) auto s dojezdem vyšším než, dejme tomu, 300 km. Na ježdění po republice to bohatě stačí (500 km s pauzou na kafe, svačinu a vyčůrání) a na ty max. 2-3 delší štreky za rok jde letět/jet vlakem/půjčit si jiné auto.

+1/−1
27.9.2015 19:24
Foto

J12a78r74o53m20í37r 61H24l41u91b68e24k 2646200324831

Máte to z praxe nebo z teorie? Teorie je pěkná, ale zkuste si elektromobil v zimě když je 15 pod nulou a Vy nemáte zájem zmrznout.

0/0
27.9.2015 19:40

V93í65t 11O91ž72a96n69a 1988648635914

U moderních elektromobilů si nastavíte, že se má auto před odjezdem do práce vytopit (ze sítě, ne z baterie).

0/0
27.9.2015 21:39

J51a18n 58V68e49s28e58l88ý 5824383952491

Vy máte teorie, já mám Nora a Američana ze Skalistých hor, kteří elektromobilem v zimě jezdí:

https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ

http://blog.rmi.org/blog_2015_01_29_why_EV_winter_range_loss_is_both_fact_and_fiction

0/0
27.9.2015 22:42
Foto

P81e19t72r 10K34o93č53i45č34k95a 4649228586877

ZDROJ:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

"Druhá důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixlujepod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostanepokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od rokuvíc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovanýměřící cyklus, který je známý jako NEDC.Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jsteněkdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovkuza 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskounížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřebamoderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současněa nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativníprodukci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátkumotivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tumetodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějakýtechnický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opětbude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politickéhodůvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještěextrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělatbordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranuplanety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonůma při EURO-7 se je podaří porazit.

+1/−1
27.9.2015 16:44

M11i70r15o18s74l87a55v 45B20u16d81a 9332282947162

Stejně bouchne Yellowston a celá jejich "slavná ekologie" půjde do kopru i s Californií:-/

0/0
27.9.2015 16:52

M30i48c54h96a26l 29K82v98a96k 8447150215283

Autor nam pouze o sobe prozradil ze je d.bil. To ze nekdo prosazuje aby automobilky vyrabely vice ekologicka auta a rozsirovali vyrobni program neznamena ze je nebude kupovat mebo snad ze je bude zakazovat. Kritika ma svoji definici a zakonitosti. Fakt se zamysli ty gumo nez neco napises!8-o

+2/−1
27.9.2015 16:36

Z67d54e53n46ě19k 61H27a86n83z74l 1631176932454

To je konec nafty

0/0
27.9.2015 16:35

J97a66n 27D11l74o58u38h13ý 7574199240429

Konecne!

0/0
28.9.2015 0:30

M67a28r70t17i72n 69V76a36c77e64k 4621455234657

Prosazovat ekologické zákony a přitom mít v garáži silné auto, je stejně pokrytecké, jako prosazovat zákon o registrovaném partnerství a přitom mít za manželku ženskou. Fuj!

0/−1
27.9.2015 16:17

P77a28v46e73l 90C89h32l82a83p42e78c 5438396610887

Jo elektrická auta, to jsou ta auta, které mají výfuk u nejbližší elektrárny a účinnost výrazně horší než ta naftová.

Mohl by nám tady americký soudruh z podhoří Alp vysvětlit čím to, že jsou USA suverénně největší spotřebitel a dovozce zlé ropy na planetě?

+1/−2
27.9.2015 16:10

J63a96n 43V31e76s92e97l25ý 5754113932391

Tak jsem si to počítal. Možná vás to překvapí, ale energeticky účinnější je postavit a provozovat elektrárnu na naftu (jde ji postavit s kombinovaným cyklem, tj. má účinnost mezi 50-60%), dopravit tu elektřinu do elektromobilu, nabít a jezdit, než rozvážet naftu po benzínkách a jezdit na ni ve spalovácích.

Nehledě na to, že elektřinu jde vyrábět z lecčeho. V Kalifornii už se dost šíří stání krytá FV panely, kterými si dobijíte auťák zatímco jste v práci.

+1/0
27.9.2015 16:57

P66a67v43e14l 81C87h18l79a20p66e82c 5278346200847

Počítám , že máte bud mezery ve vzdělání nebo patříte mezi kreacionisty a je otázkou co je horší.

0/−2
27.9.2015 17:35

J44a38n 38V39e39s24e46l23ý 5664283232461

Já počítám, vy ani neumíte argumentovat a hned urážíte.

+2/0
27.9.2015 18:14

D72a78n12i69e71l 96S59v64o24b49o38d96a 6545312811789

USA jsou aktuálně energeticky nezavislé. Asi vás to překvapí ale více ropy vyváží než dováží. Máte špatně základní fakta.

+1/0
27.9.2015 18:14

P95a24v25o95l 66K18u63b86r47a71n 6649240300532

Možno majú elektromobily výfuk v najbližšej elektrárni, ale problém je ten (pre vás), že to môže byť elektráreň ako na uhlie, tak na plyn, jadro, vodu, slnko ...

A okrem toho - spaľovacie autá majú výfuky dva: jeden z motoru, jeden v najbližšej elektrárni. Bez elektriny totiž by ste toľko paliva a v takej kvalite nevyrobili a ani nenačerpali.

0/0
28.9.2015 7:45

J75a84r67o51s45l10a17v 96B20i30r74n54e69r 4938105412838

Rakovina ?.....simply clever

0/0
27.9.2015 16:00

J18a42n 66K27a52r13e26l 78N64o25v25a31k 5106424448446

tak po 2. ČLÁNEK O NIČEM

+1/0
27.9.2015 15:45

M70i73c53h38a13l 84P81o70h97o13ř93e31l21s47k69ý 8862161861557

nejeden kalifornký ekolog by určitě spáchal seppuku

https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY

0/0
27.9.2015 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.