Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63a49v25e73l 54O91d92r84a88z27i91l 6794229567540

Tak to vypadá, že folkiš žezlo největšího výrobce autíček nepřevezme ;-D

0/0
12.10.2015 11:52

P90a45v44e45l 87O32d70r85a96z97i51l 6924929307130

Tohle je bohužel klasická idnes "novinařina".:-/

0/0
12.10.2015 11:48

F88r83a36n74t73i60š66e74k 38L11o48s 2780163172546

To se mohl Arnie předvést a sežrat baterku z auta. To je typický problém dneška, Arnie byl dobrý představitel anabolicky přerostlých mlátičů, ale o co více má svalů tím méně má mozku, ale maistream ho žere, může říct jakoukoliv hovadinu a furt bude za hrdinu

0/0
11.10.2015 15:06

Z77d19e75n34ě86k 38A65. 31U40r78b38a75n 7567500100912

lidem jde o cenu, na nějaké emise dlabou - aspon neznám nikoho, kdo by šel do autosalonu, že chce koupit něco ekologického -kouká na cenovku... ekologicky "myslet" můžou lidi,co maj o jednu, dvě nuly vyšší příjem než člověk obecný!!

MŮJ NÁZOR

+2/0
29.9.2015 18:45

D67a24v13i95d 84M81a79l39i77n68a 1170853820903

Jasně Arnie! Není nad ECO tank viď?https://youtu.be/jVs5kgvA_Ow

0/0
29.9.2015 17:53

D79a88v52i52d 83M25a21l36i63n95a 1970193520303

A ten tank, co v něm vozí lidi? Ekologie sama!

0/0
29.9.2015 17:43

D87a45v61i54d 97M78a24l48i40n93a 1220913370953

Třeba má ECO Veyrona. :-))))

0/0
29.9.2015 17:41

T94o18m68á57š 44J56u86r58e86č13k96a 3263762569863

Arnie arnie, teď mi řekni co je ekologické na složité výrobě baterií která je navíc neekologická až to zemí otřásá. Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické, nemluvě o drahých a výrobně náročných dílech, a hlavně o tom faktu, že čím je na splodinách auto ekologičtější, tím má menší životnost a jeho význam pro ekologii se tím stává naprosto kontraproduktivní. Když si dáme příklad Mercedes 190D (příhodně přezdívaný terminátor) tento vůz je téměř nezničitelný a jeho nájezd mnohdy překračuje 1 000 000 km ano není nejvoňavjejší a hulí jak skupinka dělníků o přestávce, ale jeho životnost je 4x až 5x delší než super truper Prius, kterých na dosáhnutí stejného nájezdu a životnosti musí vyrobit 5 až 6.  tak a teď je to otázka počtů. Ale sázím na to, že při zohlednění výroby na tom bude hulící méďa o mnoho lépe.

+1/0
29.9.2015 6:50

J10a86n 72V37e19s89e33l55ý 5404843212651

Měl byste opustit říši mýtů a legend. Baterie se samozřejmě recyklovat dají a budou a s tím Priusem mají reální uživatelé úplně jiné zkušenosti: http://www.hybrid.cz/hybridni-prius-uz-ve-vidni-najel-pres-milion-kilometru-jako-taxik

+1/0
29.9.2015 6:53

T49o22m57á70š 32J83u40r68e87č38k60a 3173722109863

Nejen, že jste nepochopil psaný text, ale ani jste si pořádně nepřečetl co jsem vlastně napsal.

+1/0
29.9.2015 8:47

T74o51m10á62š 46V91a52l54d22e14r 7633680859

plusko je omyl. Sorry. A teď k textu. Pan Veselý pochopil co jste napsal a je slušný, že nenapsal slovo blábol. Mercedes 190D může najet milion km , ale i ten Prius dokáže ujet milion km, tak v čem je rozdíl? Ve smradu za autem.Jste pořád upnut na předsudky a nejste ochoten a možná schopen pochopit, že existuje pokrok, nové směry. A ty musíme podpořit. Samozřejmě se ukáže slepá ulička. Jenže co nejdříve ji pochopíme a poznáme, tím dříve se vrátíme na správnou cestu k lepší technologii..

0/0
29.9.2015 13:16

T28o45m12á13š 70J74u91r46e90č49k55a 3533722569793

Já napsal: "Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické" Pan veselí napsal: " Baterie se samozřejmě recyklovat dají" evidentně asi nepochopil.  A nevytrhávejte věci z kontextu a přečtěte si to jako celek. Díky a neberte to tak smrtelně vážně;-)

+1/−1
29.9.2015 13:47

P21a58v21o29l 46K88u45b80r88a84n 6589280570682

Nepíšte bláboly, nebudú vytrhávať veci z toho vášho "kontextu". Písal ste AJ o tom, že na jeden Mercedes 190D je potreba vyrobiť 5 - 6 Priusov. Je tak? Je. Je to pravda? Nie je. Priusy sú pomerne dlhoveké a dokážu najazdiť spústu kilometrov. Navyše k tej vašej ekológii: na tú sa dá totiž pozerať aj tak, koľko energie je potrebné vložiť do výroby nejakej veci. A doteraz NIKTO neporovnal množstvo energie potrebné na výrobu elektromobilu (vrátane batérií) a výrobu klasického auta. Vec sa má totiž tak, že podľa mňa by mal byť elektromobil na výrobu práveže jednoduchší. Elektromotor sa skladá v podstate z dvoch častí (rotor a stator), spaľovací motor ich má desiatky, s drobnými súčiastkami stovky. Všetky sa musia najprv nejako vyrobiť (odliať, prípadne vykovať a inak prosto vyrobiť), obrobiť a nakoniec poskladať. Len aby nebol ten spaľovací motor v konečnom dôsledku neekologickejší aj čo sa výroby týka ... Navyše aj jeho recyklácia nie je moc ekologická - musí sa vyčistiť od ropných látok (tie sa musia ekologicky zlikvidovať - to jest spáliť - inak sa zlikvidovať zatiaľ nedajú) až následne sa dá roztaviť.

+1/0
30.9.2015 7:38

T12o57m27á29š 70J82u69r91e57č13k11a 3343932379593

Ano vy máte pravdu a všichni co nesouhlasí píší bláboly....tož to není co dál řešit ne?

0/0
30.9.2015 7:47

P60a17v92o28l 94K74u11b55r51a48n 6499380980312

Čítanie s pochopením písaného textu nie je asi vaša silná stránka, že?

0/0
30.9.2015 16:48

T24o85m26á73š 88J31u46r96e35č53k84a 3963512669633

Pardon "Veselý"

0/0
29.9.2015 13:48

T26o44m63á50š 52M39a34r51t35í38n73e37k 1555712765324

Něco ke spotřebě Veyronu: V rychlostech přes 300 km/h se spotřeba veyronu pohybuje okolo 500 litrů paliva za hodinu. Nádrž má ale objem jen 100 litrů, což znamená, že palivo dojde asi po dvanácti minutách.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rychlostni-orgie-s-bugatti-veyron-mohou-trvat-nejdele-12-minut-pb1-/automoto.aspx?c=A110715_171451_automoto_vok

A jaké si myslíte, že má to auto asi při téhle spotřebě emise???

Člověk, který má tohle v garáži asi nebude srdcem pravým členem hnutí Greenpeace...

+2/0
28.9.2015 21:03

M43i40c91h36a88l 24N18o30v48á38k 4245193667743

Už někdo ekoteroristům řekl, že elektřina do jejich elektroaut se vyrábí stejným ničením přírody jako při spalování ropných produktů? Už jim někdo řekl, že elektřina se vyrábí spalováním fosilních paliv, stepením jádra (jehož odpad neumíme zlikvidovat, jen ho uložíme), atd? Tak co je na elektromobilu tak ekologického?

+1/0
28.9.2015 14:24

J20a76n 58V88e87s32e14l73ý 5584773832611

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud dodrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

J74a47n 59V57e18s50e63l75ý 5624633212731

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud udrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

P37a36v29o55l 29K14u10b19r41a67n 6639630600962

Už vám niekto povedal, že TERAZ síce nevieme odpad z jadroviek využiť, ale že v budúcnosti to môže byť celkom slušné palivo? Rýchle množivé reaktory a vysokoteplotné reaktory (prototypy už stoje, rýchle množivé sú v Rusku v prevádzke 1 až dva) toto palivo dokážu využiť. Okrem toho: povedal vám niekto, že elektriku dokážeme vyrábať aj inak ako spaľovaním fosílnych palív a štiepením jadra? Čo tak slnko (nielen solárne panely, ale aj tepelné elektrárne na slnečný pohon), voda (v Nórsku sa takmer celá produkcia elektriny vyrába z vody), vietor atď.

+1/0
29.9.2015 7:33

K82a88r10e38l 66M43a57r14e62k 5435812873802

Jj, vypit naftu? To snad asi nemyslel vazne. To moc logicke prirovnani k tomu jak moc si mysli ze to je ekologicky ciste palivo neni. Kdovi jestli mu neodvetili aby si naserviroval baterku...

+4/0
27.9.2015 21:16

J15a67n 13V98e56s22e47l24ý 5604943832281

Jezdit na líh se dá taky.

+2/0
27.9.2015 22:43

L38u72d83ě51k 42J79e95l93í56n53e80k 5867617359540

Možná jsem divný, auta mě nikdy moc nebrala, ale trochu jsem se pozastavil nad výrokem o spotřebě Arnieho vozidla - co má, pro boha, spotřeba co dělat s emisemi? To jako že žravý motor nemůže splňovat emisní limity? 8-o

+1/−1
27.9.2015 20:54

S40l78a32v66o21m46í25r 29K13o73u64k63a16l 6481581683372

ten Rakušan káže vodu, pije víno ...celou Kalifornii nutí  jezdit v elektrických a maloobsahových verglech  a  v jeho vozovém parku je současné třeba Bugatti Veyron, šestnáctiválcové monstrum se čtyřmi turbodmychadly a tisícovkou koní ...;-D

+1/−2
27.9.2015 17:25

P15a54v47e15l 83S30o21b11o12t91k85a 5580234

A také pojídá malé děti a koupe se v krvi panen, ale o tom se nesmí mluvit.

+3/0
27.9.2015 17:49
Foto

J32a21r94o86m92í82r 81H71l27u16b90e57k 2636470684251

Zákazník chce v první řadě dobrá auta, u kterých nemusí soustavně myslit na to so se mu dnes nebo zítra na autě pose...ehm pokálí, u kterých nemusí mít strach, že auto bude reagovat jinak než on chce, že jej auto samo nenabonzuje za marginální dopravní přestupek. Zákazník klidně koupí i "neekologické" auto za předpokladu, že je spolehlivé a ekologicky mu vydrží po dlouhou dobu. Pokud by automobily byly skutečně takovou metlou lidstva, nikdo by je nekupoval a automobilový průmysl by dávno zanikl, jelikož trh nejlépe určí potřeby populace a nikoliv nějaká byrokratická nařízení. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti plamenně protestovat, můžete to zpoplatňovat a regulovat, ale to je tak vše. Můžete z každého automobilisty udělat zločince, lidé je stejně kupovat budou, jelikož nic lepšího v dopravě není.

+3/−3
27.9.2015 16:50

J41a87n 18V93e21s59e56l79ý 5164353932121

Pokud má u vás spolehlivost takovou váhu, doporučuji elektromobil. elektromotor je dost těžké pokazit, Tesla dává záruku na vůz 8 let bez omezení počtu kilometrů a nabíjení na superchrgerech zdarma. Začněte šetřit. Za dva roky půjde na trh Model III - auto, které vypadá jako Mondeo, má stát jako Mondeo, bude mít dojezd přes 200 mil, ale bude mít 5x nižší provozní náklady, směšné servisní náklady a nesrovnatelný požitek z jízdy.

+4/0
27.9.2015 17:04

M55i20r44o33s42l54a59v 42B52u20d60a 9652842557422

Nic proti elektromotoru ale proti bateriím hodně. Až bude dojezd (ne laboratorní) alespoň 500 km a nabito bude za 10 minut kdekoliv, tak o tom budu vážně uvažovat.

+1/0
27.9.2015 17:08

M37a40r23e36k 65Š72i41m86o59n 2974497298208

Počkejte si 50 let. Ale věřím, že se dočkáte. Kdo vynalezne takovou baterii, bude nový Rothschild.

0/0
27.9.2015 17:28

T61o48m16á85š 57M86a69r71t95í55n34e30k 1915192825884

Na tohle bych moc nespoléhal, snad až na Teslu mají všechny elektromobily dojezd skoro stejný, jako před 100 lety. Tady se vývoj moc nepohnul.

0/0
28.9.2015 21:06

J76a56n 38V36e13s23e52l74ý 5214663452811

Reálná zkušenost od majitelů elektromobilů je, že 90 a více procent nabíjení se realizuje doma v garáži, kde to auto stejně celou noc stojí, takže se klidně může 8 hodin dobíjet. Typický denní nájezd auta je do 50 km a nemá smysl kupovat (pokud nejste cesťák jezdící denně na otočku Plzeň-Ostrava) auto s dojezdem vyšším než, dejme tomu, 300 km. Na ježdění po republice to bohatě stačí (500 km s pauzou na kafe, svačinu a vyčůrání) a na ty max. 2-3 delší štreky za rok jde letět/jet vlakem/půjčit si jiné auto.

+1/−1
27.9.2015 19:24
Foto

J77a57r72o43m15í39r 32H89l71u54b78e36k 2676720644441

Máte to z praxe nebo z teorie? Teorie je pěkná, ale zkuste si elektromobil v zimě když je 15 pod nulou a Vy nemáte zájem zmrznout.

0/0
27.9.2015 19:40

V66í12t 44O80ž32a13n70a 1318918905824

U moderních elektromobilů si nastavíte, že se má auto před odjezdem do práce vytopit (ze sítě, ne z baterie).

0/0
27.9.2015 21:39

J57a34n 62V21e45s30e34l88ý 5284973602851

Vy máte teorie, já mám Nora a Američana ze Skalistých hor, kteří elektromobilem v zimě jezdí:

https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ

http://blog.rmi.org/blog_2015_01_29_why_EV_winter_range_loss_is_both_fact_and_fiction

0/0
27.9.2015 22:42
Foto

P86e78t59r 98K14o12č58i98č45k49a 4869408536637

ZDROJ:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

"Druhá důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixlujepod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostanepokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od rokuvíc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovanýměřící cyklus, který je známý jako NEDC.Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jsteněkdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovkuza 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskounížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřebamoderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současněa nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativníprodukci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátkumotivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tumetodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějakýtechnický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opětbude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politickéhodůvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještěextrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělatbordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranuplanety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonůma při EURO-7 se je podaří porazit.

+1/−1
27.9.2015 16:44

M10i11r54o53s11l22a22v 48B48u41d47a 9902672897472

Stejně bouchne Yellowston a celá jejich "slavná ekologie" půjde do kopru i s Californií:-/

0/0
27.9.2015 16:52

M48i75c26h68a50l 58K92v53a52k 8717270895413

Autor nam pouze o sobe prozradil ze je d.bil. To ze nekdo prosazuje aby automobilky vyrabely vice ekologicka auta a rozsirovali vyrobni program neznamena ze je nebude kupovat mebo snad ze je bude zakazovat. Kritika ma svoji definici a zakonitosti. Fakt se zamysli ty gumo nez neco napises!8-o

+2/−1
27.9.2015 16:36

Z82d22e83n74ě79k 91H65a33n87z72l 1531596732734

To je konec nafty

0/0
27.9.2015 16:35

J39a21n 66D66l20o90u19h97ý 7114219240839

Konecne!

0/0
28.9.2015 0:30

M23a51r17t11i10n 39V94a32c16e65k 4281625254867

Prosazovat ekologické zákony a přitom mít v garáži silné auto, je stejně pokrytecké, jako prosazovat zákon o registrovaném partnerství a přitom mít za manželku ženskou. Fuj!

0/−1
27.9.2015 16:17

P97a80v24e87l 52C25h90l83a28p23e41c 5158596780507

Jo elektrická auta, to jsou ta auta, které mají výfuk u nejbližší elektrárny a účinnost výrazně horší než ta naftová.

Mohl by nám tady americký soudruh z podhoří Alp vysvětlit čím to, že jsou USA suverénně největší spotřebitel a dovozce zlé ropy na planetě?

+1/−2
27.9.2015 16:10

J73a24n 82V63e65s17e52l81ý 5794703522301

Tak jsem si to počítal. Možná vás to překvapí, ale energeticky účinnější je postavit a provozovat elektrárnu na naftu (jde ji postavit s kombinovaným cyklem, tj. má účinnost mezi 50-60%), dopravit tu elektřinu do elektromobilu, nabít a jezdit, než rozvážet naftu po benzínkách a jezdit na ni ve spalovácích.

Nehledě na to, že elektřinu jde vyrábět z lecčeho. V Kalifornii už se dost šíří stání krytá FV panely, kterými si dobijíte auťák zatímco jste v práci.

+1/0
27.9.2015 16:57

P78a51v33e54l 47C13h94l13a20p26e85c 5338706680317

Počítám , že máte bud mezery ve vzdělání nebo patříte mezi kreacionisty a je otázkou co je horší.

0/−2
27.9.2015 17:35

J66a88n 86V67e34s44e53l64ý 5914143792611

Já počítám, vy ani neumíte argumentovat a hned urážíte.

+2/0
27.9.2015 18:14

D31a89n38i42e17l 80S71v70o15b76o89d86a 6665562831479

USA jsou aktuálně energeticky nezavislé. Asi vás to překvapí ale více ropy vyváží než dováží. Máte špatně základní fakta.

+1/0
27.9.2015 18:14

P62a96v95o40l 93K47u31b24r90a83n 6849940430972

Možno majú elektromobily výfuk v najbližšej elektrárni, ale problém je ten (pre vás), že to môže byť elektráreň ako na uhlie, tak na plyn, jadro, vodu, slnko ...

A okrem toho - spaľovacie autá majú výfuky dva: jeden z motoru, jeden v najbližšej elektrárni. Bez elektriny totiž by ste toľko paliva a v takej kvalite nevyrobili a ani nenačerpali.

0/0
28.9.2015 7:45

J67a62r42o33s42l80a29v 87B52i25r88n96e59r 4618225962808

Rakovina ?.....simply clever

0/0
27.9.2015 16:00

J66a87n 69K27a38r17e82l 31N37o51v17a28k 5266964868746

tak po 2. ČLÁNEK O NIČEM

+1/0
27.9.2015 15:45

M70i77c31h33a33l 32P50o65h42o19ř52e24l14s50k70ý 8622781851137

nejeden kalifornký ekolog by určitě spáchal seppuku

https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY

0/0
27.9.2015 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.