Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e39t86r 84S61e71d67i76v84y 6167798845407

Tohle je preci blbost!!! - "Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila"  Uz bylo vypocitano, kolik zivotu emise staly. Jen za tim nejsou konkretni obliceje.

0/0
8.11.2015 15:05

K93a53r68e12l 57V87a11c18h65u45t 9603962599753

Že tato kauza nikoho nepoškodila, je LEŽ. - Poškodila statisíce lidí, zejména dětí, neboť dieselová auta produkují velmi jemné částice (v množství VYŠŠÍM, než deklarovaném), což dělá z lidí astmatiky a alergiky!  :-(:-(:-(Rv ... Dlouhodobě se tu propagují dieselová auta, jako úžasný a úsporný produkt, při tom je to ale produkt pro žití nevhodný a dokonce pro zdraví obyvatel nebezpečný!!! :-(

Málo platný, benzínová auta by nám nikdy plíce nezaprášily tak MOC, jako to mají na svědomí dieseláky...

+1/−3
29.9.2015 20:35

J62a72n 48M 6733780237600

Na tom neco je. Ale presto: pokud to skodi, je treba odskodnit ty obeti, nikoliv uredniky. Myslite, ze nekdo z obeti neco uvidi? Mozna neprimo a zlomek castky. Krom toho se napakuje armada uredniku. Dale: ty auta jsou MNOHEM cistsi nez jeste pred par lety. Tusim ze od 70. let se zbavili 97% emisi. Ty 3% furt skodi, ano, ale nezijeme ve svete, kde lze jezdit autem nebo busem nebo vlakem nebo na kole a soucasne neskodit. Vzdy je neco za neco. A dosahnout tech deklarovanych 1-2% proste nejde. A nezlobim se na VW za to, protoze urednik si ty limity vycucal z prstu. Prave proto, aby mel co regulovat a na necem parazitovat. Jinak pro cistsi vzduch udelal kulovy. Na rozdil od VW, kterej se zbavil 97%.

Puvodne jsem zvazoval koupi Mini, ale mam chut jit do VW tedka :)

+2/0
29.9.2015 21:09

M45i83c26h18a33l 81S43l65á77m64a 5735410651307

Nejsem ani trochu příznivcem VW, a jejich počínání neschvaluji, ale opravdu si myslíte, že všichni ostatní hrají fér?

A to fakt doteď nikoho nenapadlo, že teorie se liší od praxe, když spotřeb, uváděných výrobcem, není dosahováno v reálných podmínkách?

Tedy: nejvíc mě překvapuje, že je někdo překvapený.:-/

0/0
29.9.2015 16:13

P72e85t56r 61S44e37d55i32v92y 6367878115947

kdyby ostatni fer nehrali, uz by to bylo venku. Proc myslite, ze nemecke automobilky nabizeji o tolik objemnejsi motory nez konkurence?

0/0
8.11.2015 15:06

W14a14l45t41e10r 70D79i58v69i51š 6927342162672

Opravdu mi hlava nebere, jak může někdo obhajovat jednání VW a ještě říkat, že to je kauza, která nikoho nepoškodila. Budeme od teď také obhajovat šmejdy, kteří se místo dodržování pravidel vydali cestou podvodů, a přeznačují prošlé potraviny (škoda je vyhodit), pančují benzím (to přeci nikomu neškodí) atd.

Řada jiných výrobců se rozhodla jít jinou cestou - hledají jiné pohony, omezili výrobu i prodej dieselů, případně na nich draze vymýšlejí řešení, která by reálně omezila exhalace nejen ve zkušebně, ale hlavně na silnici. VW si prostě řekl, že raději půjde cestou podvodů a jak tak koukám, jakou mají i po provalení jejich svinstva podporu, tak to zřejmě dělají dobře. Co na tom, že podvádějí zákazníky (hele, fakt jim teď věříte, že na vašem novém VW není už žádný jiný ojeb, tentokrát třeba s kvalitou použitých materiálů?), co na tom, že motory produkují svinstvo, které by neprošlo ani před mnoha lety (hlavně, že je na to reklama, jak to je clean diesel)...

Ale fajn, raději nadávajte na nereálné požadavky a zelené pošuky. Jen se nedivte, že s tímto přístupem, kdy obhajujete šmejdy, se najdou další a další šmejdi, kteří se spoléhají na to, že jim nějaká lumpárna vždycky projde, stačí jen ukázat na to, že vlastně ta pravidla, která měli dodržovat, byla nereálná.

+2/−2
29.9.2015 13:50

J52a86n 80M 6853640937540

Podvadet u zvracenyho zakona je chvalyhodne. Stejne jako bylo chvalyhodne pomoct za valky Zidovi.

Neexistuje na svete clovek, kterej byl VWem poskozenej. Jedinej "podvod" je v nedodrzeni emisnich limitu, ktery dodrzet a pritom se hejbat neni fyzicky mozny.

Kdyby urednici pod nakou zaminkou zakazali jmeno Walter, tak se z vas technicky stane zlocinec. Zlocincem je ale ten, kdo takovej zakon schvali.

Spravedlivej zakon je jen takovej, kterej vinikovi zlocinu narizuje napravit svuj zlocin. Zde neni obet, tedy ani zlocin.

+3/0
29.9.2015 20:54

P89a85v90e21l 44M85a14r22e89š 8895290317855

Technicky dodržet ten úřednický vymysl NEJDE, chápete?

Není to možné z podstaty technologie spalovacího motoru.

Ty limity vymýšlí nějaký zelený mozek, co absolutně nechápe že fyzikální principy se novelizovat nedají

+2/0
2.10.2015 1:02

S39a60m41u32e72l 69R85a71z13i44m 4633370380691

Já si více domnívám, že vše vzniklo z nereálných přání a neochoty hledat jiné cesty. Takže není ochota vytvářet infrastrukturu, ani podporu pro jiné pohony, jen se přikazovalo a plánovalo, jak motory budou spalovat naftu a benzín a vypadávat z nich budou snad kostičky mléčné čokolády. Jen se podívejte, jak je u nás podporován elektromobil a jak dlouho se zavádělo LPG, pro CNG už raději nemluvě. Žádná automobilka přirozeně nebude dělat vývoj třeba vodíkového pohonu, když nemá moc prosadit svůj systém všude a každý si bude dělat své přípojky  a svůj systém bezpečnosti. No a teď nezodpovědní zelení a vlády dělaj mrtvé brouky, hrají si na neviňátka a ukazují TyTyTy.

0/0
27.9.2015 12:03

K12r45y22š49t33o17f 50L23a28n53í29k 1659840745455

lhat se nemá a když něco fyzicky nejde, tak to proste nebude.

0/0
27.9.2015 10:53

J60a72n 12K29r38p90e54c 5576223944172

opet kus poctive novinariny...

0/0
27.9.2015 8:27

L82u86k50á37š 83S15k25o12p76a77l 9506958235451

Pane Dvořáku, Vaše články jsou co do neobjektivnosti asi nejhorší na iDnes, co jsem tu měl možnost číst, protože Vaše fascinace vším, co vyjede z bran VW a nedej Bože Škodovky je nezměrná a rubrice vyloženě škodí, nicméně nevím, kde berete tu jistotu psát, že tato kauza "nikoho nepoškodila". To, že průměrný český občan má bohužel stále myšlení postižené dobou minulou, takže nějaké emise jsou mu opravdu ukradené a pro jistou je schopen si tu svoji dieslovou krásku ještě upravit vyndáním FAP a podobně, však neznamená, že v civilizovaném světě tomu je stejně. Přestaňte prosím banalizovat tuto aféru jen proto, že se Vám zrovna nehodí do krámu. VW naprosto záměrně a cíleně podváděl a je dobře, pokud za to tvrdě zaplatí. I kdyby normy byly přísnější, než by musely být, tohle není řešení a je třeba za to pykat.

+1/0
27.9.2015 8:06

J25i42ř86í 13D17e83š21t 5355334838890

Fyzika vs. eko asi nejde.

0/0
27.9.2015 7:52

P35e18t41r 21U89r63a36m 1372100673367

Největší průšvih aut všech dob? Novináři zase vymýšlí co nejstupidnější titulek? Jak to můžou srovnávat třeba s olovnatým benzinem nebo problémy s nebezpečnými airbagy. Tyhle diesly mají pořád menší emise než v devadesátých letech a zpět.

+5/0
27.9.2015 1:03

J76i25ř44í 60E69r72b68e11n 1203764876837

Souhlasím. Člověk by řekl, že autor článku Fratišek Dvořák bude o branži vědět víc. Ale zjevně si nenastudoval historii oboru...

+2/0
27.9.2015 4:35

J22i57n67d54ř15i20c95h 56L63u65k47á57š 8957831890855

no to překročení bylo takové, že by nedali ani Euro 3

0/0
27.9.2015 10:41

P23e23t68r 23U77r88a65m 1702670553247

Euro3 plati od 2000

0/0
27.9.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.