Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie kvůli skandálu VW proměří emise aut, bude je losovat

Od příštího týdne se ve Francii začnou na pozadí skandálu Volkswagenu provádět náhodné testy na stovce aut různých výrobců, která se v zemi prodávají. Auta ke kontrole budou vybírána losováním a na vyhodnocení testů bude dohlížet nezávislá komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29a42g19o15b74e62r31t 24J66a58n26í10k 6498828806

Nejsem velkým fanouške VW (nelíbí se mi modročervené podsvícení palubky a jejich až příliš usedlý design) ale na druhou stranu proč neproměří emise nafťáků od PSA, Renaultu anebo Fordu, jako by tu vládl pocit že všichni zvládají skonstruovat motor plníci emisní normy jenom u VW to nedokázali a proto manipulovali měření.

+1/0
26.9.2015 22:40

P13e51t20r 42M27i36c54h12a33l 2480574921432

Tak to losování si umím celkem představit. :-)

0/0
26.9.2015 21:57

Z67d27e26n66ě79k 81H39a50n52z34l 1451336582524

To je větší problém než uprchlíci. Teď se budou všichni snažit z VW co nejvice peněz

+1/0
26.9.2015 21:48

H30o23n49z44a 29J93e41l30i28n40e79k 7236170748

a koho ten takzvaný skandál zajímá?jen byrokraty z bruselu a ekoteroristy

+4/−1
26.9.2015 21:35

J39i84ř66í 26K69o87c56u48r42e59k 6295664535408

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu.

---

Britové vždy měli trochu jiný smysl pro humor.

+2/0
26.9.2015 21:25

P59e27t73r 18M68i82c34h88a83l 2130384981122

Jo jo, ten se hodně podařil. :-)

Byť je to pravděpodobně produkt inteligence autora toho textu.

+1/0
26.9.2015 21:32

J47a98r84o85s66l74a64v 20V67o67j29t63ě69c95k80ý 4793898244626

Nechci dělat reklamu, ale opět odkáži na speciál Svět motorů, který je právě v trafice. Ukázka toho, že tento problém je o ničem, protože problém není v homologaci kterou obchází VŠECHNY automobilky. Problém je s emisemi v reálném provozu, protže zázračné AdBlue v dnešním DS5 ( bývalý Citroën) má nižší emise proti staré Octavii II o pouhé 3,3% ačkoli norma je přísnější o 68%. 

O čem je tedy tento skandál? 

Fakt nechci aby to byla reklama, je to prostě aktuální téma a jsou to provozní testy

+1/0
26.9.2015 20:03

Z49d10e69n11ě66k 71H53a33n49z50l 1111626872694

Ekologie je na prvním místě,proto jezdím na LPG.;-)TDI Fujjjj smradoši.Když vidím TDI,tak si zacpu nos,fuj.;-O

+1/−2
26.9.2015 19:59

J85a19n 49H57a73v62r91d88a 3306914582546

Fakt inteligentn.

0/0
26.9.2015 21:00

Z53d97e86n53ě19k 92H88a74n58z11l 1761966282234

Naštve

0/0
26.9.2015 21:46

T23o50m24á69š 65K14u40c93h83a86ř 3407321268611

Tak já si vypínám větrák, i když jedu za LPG, protože mi taky subjektivně smrdí (na LPG jsem několik let jezdil). Oproti benzínu, který mi docela voní je to prostě nepříjemný zápach. No a nová koncernová TDI auta, třeba Audi vlastně často nesmrdí ani tak po naftě, jako po tom kyselisku, co tam přimíchávají. Taky nic moc.

+1/0
26.9.2015 21:02

D70a60g79o77b51e22r27t 54J45a95n40í17k 6738238206

...a proto jezdím vlakem

+1/0
26.9.2015 22:42

P83a41t52r38i59k 49Š50e73b59e35s53t23a 4593232106225

Mno, když jsem tady tvrdil v diskusích asi již osm let, že diesely v osobácích jsou čmoudy, co mají 10x vyšší oficiální emise, tj. aso 30x vyší skutečné emise, než benzín, tak mi tady nikdo nevěřil...

+1/−3
26.9.2015 19:52

T86o76m36á14š 97K31u98c55h16a95ř 3677151288381

A vidíte, nevěříme vám ani teď. ;-)

+1/0
26.9.2015 21:04

P57e40t27r 82S10t54e87j92s66k21a29l 3869298514966

Predstavte si prase. Prase se v skole moc neucilo a dela na pracaku nebo se jenom pase, tudiz nema na palivo ani udrzbu. Koupi si samozrejme diesel, ale hned vyrizne DPF, zaslepi EGR a nacipuje  vstriky. Normalne se mu nemuze nic stat, protoze na STK dela taky prase. Nahodou ale Francie vylosuje prave to prase ;-D

0/0
26.9.2015 19:31
Foto

K97a67r40e45l 82H53r40u46š18k22a 2621421968327

Takže se jim z toho nakonec vyklubaly common raily. To mají z toho, že nenechali dál jet PDčka :-/

+4/0
26.9.2015 18:00

D63a80g45o54b30e77r23t 95J75a23n54í34k 6928208246

je uplne jedno jesti je technologie vstřiku PD anebo CR problém vzniku oxidů dusíku je vtom že naftové motory pracují s velkým tlakem a teplotou tkaže se neokysličuje jenom palivo ale i atmosférický dusík

0/0
26.9.2015 22:47

M83a20r11e56k 57J17a37n37e68č44k83a 1267936183691

Dnes stát nebo popojíždět krokem v koloně aut, bez uzavřených oken a se včas zapnutým vnitřním okruhem vzduchu je opravdu nejlepší test na emise dieselů, které stojí před vámi a vedle vás a můžou mít třeba EURO 6, furt je to stejný smrad. Takže zastánci dieselů si to čuchejte do libosti, ostatní mají ale rádi dýchatelný vzduch.

+5/−3
26.9.2015 17:56

K46a21r90e70l 12J40o83a41c97h72i83m11s90t26á89l 8586602297316

a proč neproměřej jak znečišťujou letadla ovzduší nebo lodě a co takhle vlaky ? to by sme se zděsiliRvRv

+6/−1
26.9.2015 17:20

J33i11n60d85ř48i24c35h 53L75u20k45á60š 8297861160755

jenže než se to od nich dostane k vašemu nosu, tak už je to tak zředěný, že to téměř nepoznáte , kdežto ropák to vypouští jen pár metrů od vás...

+1/0
26.9.2015 19:53

J42i42ř32í 17K83o98c78u12r83e73k 6165454205778

A kdyby to změřené bylo a straší lodě měly zákaz vplutí to amerických přístavů a letadla zákaz vstupu (krom nouze) do US vzdušného prostoru, to by stačilo? A Knock Newis by se měl sešrotovat.

Ne, budem nadávat že to nikdo nedělá, protože si neumíme zjistit, jeslit to někdo dělá nebo ne. Knock Newis už sice sešrotovaný je, ale podle studií o ovzduší neustále vypouští mraky škodlivin.

0/0
26.9.2015 21:34

J84o33s95e71f 84J67a85n35e51k 9557761868189

A ty letadla a lodě se pohybují v ulicích měst v blízkosti domů?

0/0
26.9.2015 23:27
Foto

M30i61r21o63s23l84a50v 56S25t38e22i47n33e32r 4570112730186

Pokud budou chtít něco najít, jistě i najdou. Už v Bibli stojí: kdo hledá, ten najde!

Francouzské DPF jsou stejného typu, jako ten od VW, tudíž jistě nezávadné. Ale u složek uvedených na šestém nebo sedmém místě v testech mohou mít také problémy- NOx lze odstranit pouze jejich absorpcí ve vodě a to zatím u aut neznám.

Ostatně ani u kotlů na naftu nebo na uhlí se takové filtry nevyskytují, zatím se stavějí jenom pro elektrárny na uhlí.

Proto z tak důkladných testů nevyjdou ani US značky bez úrazu- GM a Ford tam mají velkoobsahové teréňáky.

Právě kvůli podezření se vylosují i francouzská auta, ovšem řádně ošetřená předem, to je tam přece zvykem. Nejrozdrbanější auta se však dováží do ČR z Itálie- tam se jenom jezdí tak dlouho, až něco upadne.

0/−1
26.9.2015 16:58

J88i42ř97í 35K22o63c56u12r47e89k 6175904755408

Kdo hledá najde i imerialistu v sardinkách. NOx se dá celkem solidně upravit v katalyzátoru. Proto ho benzínová auta mají cca od roku 1992.

A uhelné elektrárny neabsorbují do vody ale do filtrů plněných vápencem. A nikoliv NOX, ale oxidy síry. A ty se vážou s vápencem na CaSO4, neboli síran vápenatý. Po smíchání s vodou vytváří sádrovec. Obyčená sádra, kterou jde vyrobít žíháním sádrovce.

0/0
26.9.2015 21:40

V95í90t 57G50a71b19r91i60e69l 5304683946837

Čistě náhodou nevylosují ani jedno francouzské auto.

+1/−1
26.9.2015 16:18

P33e61t45r 37M33a76r47e86č54e19k 1943491579168

Však my víme jak to v losovačkách chodí ! ;-)

0/0
26.9.2015 16:20

P21e47t59r 49M34a61r81e50č41e74k 1173391649268

No to jsem zvědav na výsledky. U žaboaut určitě nic takového nenajdou ! :-) Protože jsou technicky na mnohem vyšší úrovni než VW . A ti Indové jsou také komedianti. Slovo ekologie je tam neznámý pojem a chtěji zkoumat jaký vliv má pár aut.

+2/0
26.9.2015 16:17

K38a71r76e65l 27V79o33v50e11s 1624828232389

Frantici budou losovat tak, aby nebyl vybran francouzsky vyrobce, ci francouzska znacka. Proste Frantici.

+2/−1
26.9.2015 15:39

J52a51n 81M61a11t23o12u79š22e20k 6796447420124

Voves, Voves vy budete mít ten život asi dost jednoduchej. Tušíte, že třeba motory od PSA jsou osazeny některé modely vozidel těchto výrobců: kromě Peugeot, Citroën a DS taky Fiat, Ford, Mazda, Toyota, Mitsubishi, Mini/BMW, Range Rover nebo Jaguar? Tak co losování se bude vyhýbat i jim?

0/−1
26.9.2015 15:44

K82a29r69e29l 92V22o30v57e81s 1414398322769

Matousku ty kluku snaziva, proto jsem napsal bud vyrobce nebo znacka. :-))

+1/0
26.9.2015 15:46

J82a70n 45M96a66t21o33u38š98e59k 6236167260624

Voves, napsal jsi francouzský výrobce nebo francouzská značka, což kromě těch prvních tří není ani jedna ;-)

0/−1
26.9.2015 15:49

K46a26r61e96l 31V83o77v50e30s 1414428882109

Matousku, Matousku i doma musis mit posledni slovo ? Co na to tvi rodice ?

0/0
26.9.2015 15:54

J17a94n 69M49a31t77o46u28š18e75k 6226237320184

nevím, ale dneska je po delší době uvidím tak se jich optám.

0/0
26.9.2015 15:59

P72e82t69r 56M23a76r59e83č40e29k 1443181479988

Vypadá to že jsou u nich losovačky ve stejné oblibě jako u nás . ;-)

0/0
26.9.2015 16:19

J42i49ř14í 64K76r20á26t42k39ý 3200902374

Něco pozitivního z toho snad bude, konečně by mohlo skončit to nesmyslné laboratorní měření ať už emisí nebo spotřeby v laboratorních podmínkách na hony vzdálených realitě a začít testování v reálném provozu, což je to, co klaždého zajímá. Mé auto (Peugeot Expert Tepee 2,0HDI 163k) má v techničáku kombinovanou spotřebu 6,6, ale nedostanu se pod 7,4l, to bych nesměl překročit 80km/h a třeba manželky Hyudai i20 1,2 benzín je na tom ještě hůř, tako 1,5-2l oproti papíru.

+1/0
26.9.2015 15:36

K78a43r37e49l 48V82o97v75e14s 1664608832289

Mame Skodu 1, 2 HTP minimalne jizd po meste a jinak 50 % dalnice a zbytek vetsinou silnice prvni tridy a za celych 120 000 km je celkova spotreba 6, 3 litru, coz docela jde.

+1/0
26.9.2015 15:43

D21e50n32i63s 49W14i23t40z46k84u 3673711579467

mám Accord 2,4L předělaný na LPG a jezdím za 14,5 litru, na peníze jsme na tom stejně, až na to, že já mám tuhle spotřebu 95%město, mám větší, spolehlivější a pohodlnější auto a navíc mi to i slušně jede

0/0
26.9.2015 18:34

Z22d91e39n53ě58k 65H84a96n25z56l 1901796612204

Accord,stím to už Honda u nás vzdala

0/0
26.9.2015 19:51

J70i93ř75í 88K29o45c64u69r92e78k 6885154775958

Nejspíš se jim nechtělo ivestovat úsilí do splnění téměř nesplnitelných limitů, které si někdo vytáhl z paty.

0/0
26.9.2015 21:46

D42e57n68i76s 90W46i85t83z73k22u 3113281429247

no jo no, když chce Evropa raději kupovat levné nekvalitní šunty, tak to se nedá nic dělat

+1/0
27.9.2015 16:49

J34a75n 72M68a52t12o68u52š19e78k 6526217800514

tak zhasněte světla, vypněte klimatizaci a rádio, nechte doma manželku a jezděte jenom když venku bude 20°C a bezvětří, ideálně v malé nadmořské výšce. Jinak nemá cenu spotřebu porovnávat, a spotřeba 7,4 l je na velikost auta (jízdní odpory vzduchu) a výkon přeci slušná a z příspěvku vyplývá, že pomalu nejezdíte, nebo ne?

+2/−1
26.9.2015 15:48

J97i60ř64í 52K86r88á64t67k87ý 3230882244

Tak u té dodávky je ta reálná spotřeba vynikající, obzvlášť vezmu-li v úvahu, že to má na dodávku docela odpich a baví mě to využívat. Těch 7,4l byl průměr za cestu do Itálie a zpátky, tam v 5 lidech (3 děti) + zavazdal a zpátky v 8 (5 dětí) a více zavazadel, bylo to fakt plný. Po dálnici na tempomat 130, ale tady jezdím krátké trasy, sice většinou prázdnej, takže spíš městský provoz, tak jezdím za 7,9. I tak to ujde. Ten Hyundai má slabej motor a když chcete aby to trochu jelo, tak máte plyn furt na podlaze, papírových 4,7l odpovídá tak tomu co jste popisoval, ale s tím moc nejezdíme, takže to moc neřeším. Já nemám rpoblém s tím, co to skutečně žere, jen mi vadí, že ta čísla v techničáku jsou nesmyslná. To auto bych koupil i kdyby tam byla uvedená reálná spotřeba. Stejně všichni vědědí, že to jsou nesmysly a aspoň bychom k získání reálných čísel nemuseli přičítat tak 20%-25% k papírovým údajům.

+1/0
26.9.2015 16:13

J34a86n 29M62a86t10o13u50š44e27k 6156307620744

těch 20- 25% navíc je to jak to vozidlo používáte, mimochodem jezdil jsem stejným, akorát s automatem, takže vím o čem mluvíte. Berte ten test, ze kterého vyplývá normovaná spotřeba jako nějaký závazný pokyn podmínek pro všechny výrobce. Původní záměr byl aby byla auta porovnatelná a všechny byly testovány za stejných podmínek. Bohužel někteří to tak zřejmě nebrali. Takže ony výsledky by měly být dobré pro porovnání jednotlivých vozidel mezi sebou nikoliv očekávat, že když nebudu jezdit stejně jako je testovací cyklus, že budu mít stejnou spotřebu. Pokud by podmínky pro měření emisí/spotřeby nebyly sjednocené, výsledky by ve finále ještě méně odpovídaly realitě. Jinak prakticky neexistuje vozidlo z PSA skupiny, se kterým bych nebyl schopen jezdit za normovanou spotřebu, Vyzkoušel jsem asi úplně všechny verze a motorizace.

0/0
26.9.2015 16:28

P37e88t48r 88T34y79č65k43a 6845232579572

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu. ...hezké

+2/0
26.9.2015 15:26

J40i53ř58í 66K86o58c78u37r77e80k 6325554915528

Byl jste rychlejší.

0/0
26.9.2015 21:41

D18a40v17i80d 54V43i89k22t60o74r29a 9974884195587

Tohle není nic jiného než ekoteroristický ho..dismus. Melouni stanovují jakési emisní limity od oka a podle toho, jak se vyspí, výrobci na ně musí v zájmu zachování pracovních míst přistoupit, i když každý odborník ví, že jsou to v podstatě nesmysly a pak to samozřejmě končí takto. Ekologie = potlačení rozumu a zelená emocím a naprosto ničím nepodloženým požadavkům.

+10/−4
26.9.2015 15:24

P89e11t16r 15T38y68č58k90a 6775392569502

Emisní limity co se chystají odpovídají spotřebě tak 2,5l / 100km. Nejspíše se někdo rozhodl zničit evropské automobilky.

+3/−1
26.9.2015 15:29

P35a95v55e66l 91C96h81l70a34p36e14c 5678236670287

Ne nějaké nevzdělané tele si myslí, že se o fyzikálních zákonech dá hlasovat.

+5/−2
26.9.2015 15:45

K91a82r46e87l 69V69o77v87e78s 1254498622829

Proste vladnou ekonomove a pravnici. Ti jsou radi, kdyz umi pocitat do 100

+2/−1
26.9.2015 15:47

J58i48ř38í 50H97l92i64s26n15i18k36o11v17s47k33ý 9633961472911

Tohle může napsat jen nevzdělanec. Odkdy je vytváření sloučenin fyzikou? Vždy jen chemie.

Z toho také vyplývá úroveň těch, co argumentují, že nelze porušovat fyzikální zákony, když se stanovují limity.

Fyzika řeší energie, množství energie. A té je v litru nafty více než dost, aby rozpohybovala auta.

+3/0
26.9.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz