Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie kvůli skandálu VW proměří emise aut, bude je losovat

Od příštího týdne se ve Francii začnou na pozadí skandálu Volkswagenu provádět náhodné testy na stovce aut různých výrobců, která se v zemi prodávají. Auta ke kontrole budou vybírána losováním a na vyhodnocení testů bude dohlížet nezávislá komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a67g56o94b46e77r49t 16J42a27n76í32k 6588718556

Nejsem velkým fanouške VW (nelíbí se mi modročervené podsvícení palubky a jejich až příliš usedlý design) ale na druhou stranu proč neproměří emise nafťáků od PSA, Renaultu anebo Fordu, jako by tu vládl pocit že všichni zvládají skonstruovat motor plníci emisní normy jenom u VW to nedokázali a proto manipulovali měření.

+1/0
26.9.2015 22:40

P19e88t54r 53M94i41c33h22a52l 2400374691182

Tak to losování si umím celkem představit. :-)

0/0
26.9.2015 21:57

Z27d35e10n22ě50k 63H64a32n44z87l 1161556482344

To je větší problém než uprchlíci. Teď se budou všichni snažit z VW co nejvice peněz

+1/0
26.9.2015 21:48

H19o11n23z63a 89J14e56l93i68n22e15k 7866970668

a koho ten takzvaný skandál zajímá?jen byrokraty z bruselu a ekoteroristy

+4/−1
26.9.2015 21:35

J37i29ř35í 37K59o24c15u30r76e23k 6675364375678

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu.

---

Britové vždy měli trochu jiný smysl pro humor.

+2/0
26.9.2015 21:25

P12e43t16r 29M85i39c19h57a62l 2350794741482

Jo jo, ten se hodně podařil. :-)

Byť je to pravděpodobně produkt inteligence autora toho textu.

+1/0
26.9.2015 21:32

J15a30r23o23s82l35a45v 96V16o38j91t49ě28c56k94ý 4433868364316

Nechci dělat reklamu, ale opět odkáži na speciál Svět motorů, který je právě v trafice. Ukázka toho, že tento problém je o ničem, protože problém není v homologaci kterou obchází VŠECHNY automobilky. Problém je s emisemi v reálném provozu, protže zázračné AdBlue v dnešním DS5 ( bývalý Citroën) má nižší emise proti staré Octavii II o pouhé 3,3% ačkoli norma je přísnější o 68%. 

O čem je tedy tento skandál? 

Fakt nechci aby to byla reklama, je to prostě aktuální téma a jsou to provozní testy

+1/0
26.9.2015 20:03

Z11d23e87n48ě35k 74H76a49n14z12l 1491596872534

Ekologie je na prvním místě,proto jezdím na LPG.;-)TDI Fujjjj smradoši.Když vidím TDI,tak si zacpu nos,fuj.;-O

+1/−2
26.9.2015 19:59

J93a90n 16H93a87v31r38d30a 3396204922876

Fakt inteligentn.

0/0
26.9.2015 21:00

Z72d89e94n31ě31k 40H33a65n86z10l 1791546462734

Naštve

0/0
26.9.2015 21:46

T78o32m94á46š 27K83u96c57h22a62ř 3177211578151

Tak já si vypínám větrák, i když jedu za LPG, protože mi taky subjektivně smrdí (na LPG jsem několik let jezdil). Oproti benzínu, který mi docela voní je to prostě nepříjemný zápach. No a nová koncernová TDI auta, třeba Audi vlastně často nesmrdí ani tak po naftě, jako po tom kyselisku, co tam přimíchávají. Taky nic moc.

+1/0
26.9.2015 21:02

D91a90g29o10b75e44r78t 54J28a72n77í82k 6728878736

...a proto jezdím vlakem

+1/0
26.9.2015 22:42

P48a54t41r25i64k 36Š91e12b54e23s44t75a 4203822826725

Mno, když jsem tady tvrdil v diskusích asi již osm let, že diesely v osobácích jsou čmoudy, co mají 10x vyšší oficiální emise, tj. aso 30x vyší skutečné emise, než benzín, tak mi tady nikdo nevěřil...

+1/−3
26.9.2015 19:52

T25o48m42á45š 86K33u44c75h90a55ř 3157541228721

A vidíte, nevěříme vám ani teď. ;-)

+1/0
26.9.2015 21:04

P38e20t58r 13S79t47e52j84s65k13a46l 3769838344656

Predstavte si prase. Prase se v skole moc neucilo a dela na pracaku nebo se jenom pase, tudiz nema na palivo ani udrzbu. Koupi si samozrejme diesel, ale hned vyrizne DPF, zaslepi EGR a nacipuje  vstriky. Normalne se mu nemuze nic stat, protoze na STK dela taky prase. Nahodou ale Francie vylosuje prave to prase ;-D

0/0
26.9.2015 19:31
Foto

K80a12r33e44l 46H85r63u38š72k62a 2851191208237

Takže se jim z toho nakonec vyklubaly common raily. To mají z toho, že nenechali dál jet PDčka :-/

+4/0
26.9.2015 18:00

D41a94g71o39b97e17r22t 12J64a60n62í67k 6828798206

je uplne jedno jesti je technologie vstřiku PD anebo CR problém vzniku oxidů dusíku je vtom že naftové motory pracují s velkým tlakem a teplotou tkaže se neokysličuje jenom palivo ale i atmosférický dusík

0/0
26.9.2015 22:47

M52a81r19e74k 86J73a80n84e50č92k38a 1417716463391

Dnes stát nebo popojíždět krokem v koloně aut, bez uzavřených oken a se včas zapnutým vnitřním okruhem vzduchu je opravdu nejlepší test na emise dieselů, které stojí před vámi a vedle vás a můžou mít třeba EURO 6, furt je to stejný smrad. Takže zastánci dieselů si to čuchejte do libosti, ostatní mají ale rádi dýchatelný vzduch.

+5/−3
26.9.2015 17:56

K47a41r97e62l 78J89o12a43c96h35i69m81s10t51á18l 8336742607816

a proč neproměřej jak znečišťujou letadla ovzduší nebo lodě a co takhle vlaky ? to by sme se zděsiliRvRv

+6/−1
26.9.2015 17:20

J61i59n39d88ř63i77c35h 91L97u59k11á40š 8337151400475

jenže než se to od nich dostane k vašemu nosu, tak už je to tak zředěný, že to téměř nepoznáte , kdežto ropák to vypouští jen pár metrů od vás...

+1/0
26.9.2015 19:53

J43i61ř35í 58K34o70c13u17r30e37k 6765984305938

A kdyby to změřené bylo a straší lodě měly zákaz vplutí to amerických přístavů a letadla zákaz vstupu (krom nouze) do US vzdušného prostoru, to by stačilo? A Knock Newis by se měl sešrotovat.

Ne, budem nadávat že to nikdo nedělá, protože si neumíme zjistit, jeslit to někdo dělá nebo ne. Knock Newis už sice sešrotovaný je, ale podle studií o ovzduší neustále vypouští mraky škodlivin.

0/0
26.9.2015 21:34

J20o16s80e75f 71J57a76n30e36k 9867911518429

A ty letadla a lodě se pohybují v ulicích měst v blízkosti domů?

0/0
26.9.2015 23:27
Foto

M66i12r64o50s61l18a55v 96S25t36e21i42n53e39r 6118224643565

Pokud budou chtít něco najít, jistě i najdou. Už v Bibli stojí: kdo hledá, ten najde!

Francouzské DPF jsou stejného typu, jako ten od VW, tudíž jistě nezávadné. Ale u složek uvedených na šestém nebo sedmém místě v testech mohou mít také problémy- NOx lze odstranit pouze jejich absorpcí ve vodě a to zatím u aut neznám.

Ostatně ani u kotlů na naftu nebo na uhlí se takové filtry nevyskytují, zatím se stavějí jenom pro elektrárny na uhlí.

Proto z tak důkladných testů nevyjdou ani US značky bez úrazu- GM a Ford tam mají velkoobsahové teréňáky.

Právě kvůli podezření se vylosují i francouzská auta, ovšem řádně ošetřená předem, to je tam přece zvykem. Nejrozdrbanější auta se však dováží do ČR z Itálie- tam se jenom jezdí tak dlouho, až něco upadne.

0/−1
26.9.2015 16:58

J41i80ř90í 78K34o68c74u37r20e20k 6555694835268

Kdo hledá najde i imerialistu v sardinkách. NOx se dá celkem solidně upravit v katalyzátoru. Proto ho benzínová auta mají cca od roku 1992.

A uhelné elektrárny neabsorbují do vody ale do filtrů plněných vápencem. A nikoliv NOX, ale oxidy síry. A ty se vážou s vápencem na CaSO4, neboli síran vápenatý. Po smíchání s vodou vytváří sádrovec. Obyčená sádra, kterou jde vyrobít žíháním sádrovce.

0/0
26.9.2015 21:40

V67í67t 47G65a67b28r31i11e14l 5674973736367

Čistě náhodou nevylosují ani jedno francouzské auto.

+1/−1
26.9.2015 16:18

P69e45t22r 72M94a15r10e72č17e96k 1373371409508

Však my víme jak to v losovačkách chodí ! ;-)

0/0
26.9.2015 16:20

P61e84t23r 98M68a52r93e86č70e82k 1893621529738

No to jsem zvědav na výsledky. U žaboaut určitě nic takového nenajdou ! :-) Protože jsou technicky na mnohem vyšší úrovni než VW . A ti Indové jsou také komedianti. Slovo ekologie je tam neznámý pojem a chtěji zkoumat jaký vliv má pár aut.

+2/0
26.9.2015 16:17

K82a27r51e86l 98V38o24v47e25s 1504688202189

Frantici budou losovat tak, aby nebyl vybran francouzsky vyrobce, ci francouzska znacka. Proste Frantici.

+2/−1
26.9.2015 15:39

J69a40n 20M35a26t65o45u86š15e97k 6556787480754

Voves, Voves vy budete mít ten život asi dost jednoduchej. Tušíte, že třeba motory od PSA jsou osazeny některé modely vozidel těchto výrobců: kromě Peugeot, Citroën a DS taky Fiat, Ford, Mazda, Toyota, Mitsubishi, Mini/BMW, Range Rover nebo Jaguar? Tak co losování se bude vyhýbat i jim?

0/−1
26.9.2015 15:44

K85a55r58e30l 30V32o82v31e30s 1974978222929

Matousku ty kluku snaziva, proto jsem napsal bud vyrobce nebo znacka. :-))

+1/0
26.9.2015 15:46

J35a21n 26M13a89t97o22u83š61e53k 6266537750464

Voves, napsal jsi francouzský výrobce nebo francouzská značka, což kromě těch prvních tří není ani jedna ;-)

0/−1
26.9.2015 15:49

K74a36r48e13l 21V22o82v64e26s 1934288852879

Matousku, Matousku i doma musis mit posledni slovo ? Co na to tvi rodice ?

0/0
26.9.2015 15:54

J87a71n 41M96a41t90o54u28š82e24k 6106437930854

nevím, ale dneska je po delší době uvidím tak se jich optám.

0/0
26.9.2015 15:59

P31e68t11r 82M82a54r94e43č28e18k 1843251569758

Vypadá to že jsou u nich losovačky ve stejné oblibě jako u nás . ;-)

0/0
26.9.2015 16:19

J40i92ř40í 24K12r36á79t85k29ý 3620712344

Něco pozitivního z toho snad bude, konečně by mohlo skončit to nesmyslné laboratorní měření ať už emisí nebo spotřeby v laboratorních podmínkách na hony vzdálených realitě a začít testování v reálném provozu, což je to, co klaždého zajímá. Mé auto (Peugeot Expert Tepee 2,0HDI 163k) má v techničáku kombinovanou spotřebu 6,6, ale nedostanu se pod 7,4l, to bych nesměl překročit 80km/h a třeba manželky Hyudai i20 1,2 benzín je na tom ještě hůř, tako 1,5-2l oproti papíru.

+1/0
26.9.2015 15:36

K91a31r74e92l 53V26o89v52e81s 1814438482329

Mame Skodu 1, 2 HTP minimalne jizd po meste a jinak 50 % dalnice a zbytek vetsinou silnice prvni tridy a za celych 120 000 km je celkova spotreba 6, 3 litru, coz docela jde.

+1/0
26.9.2015 15:43

D51e69n78i85s 26W49i65t60z61k87u 3673211729637

mám Accord 2,4L předělaný na LPG a jezdím za 14,5 litru, na peníze jsme na tom stejně, až na to, že já mám tuhle spotřebu 95%město, mám větší, spolehlivější a pohodlnější auto a navíc mi to i slušně jede

0/0
26.9.2015 18:34

Z17d65e68n96ě75k 89H60a79n12z88l 1111286422434

Accord,stím to už Honda u nás vzdala

0/0
26.9.2015 19:51

J74i42ř90í 69K88o53c33u50r62e45k 6635124205468

Nejspíš se jim nechtělo ivestovat úsilí do splnění téměř nesplnitelných limitů, které si někdo vytáhl z paty.

0/0
26.9.2015 21:46

D33e19n12i39s 46W59i30t55z15k90u 3813681309617

no jo no, když chce Evropa raději kupovat levné nekvalitní šunty, tak to se nedá nic dělat

+1/0
27.9.2015 16:49

J68a60n 53M81a74t32o68u90š98e23k 6876317100704

tak zhasněte světla, vypněte klimatizaci a rádio, nechte doma manželku a jezděte jenom když venku bude 20°C a bezvětří, ideálně v malé nadmořské výšce. Jinak nemá cenu spotřebu porovnávat, a spotřeba 7,4 l je na velikost auta (jízdní odpory vzduchu) a výkon přeci slušná a z příspěvku vyplývá, že pomalu nejezdíte, nebo ne?

+2/−1
26.9.2015 15:48

J12i66ř86í 38K66r51á76t72k52ý 3510962864

Tak u té dodávky je ta reálná spotřeba vynikající, obzvlášť vezmu-li v úvahu, že to má na dodávku docela odpich a baví mě to využívat. Těch 7,4l byl průměr za cestu do Itálie a zpátky, tam v 5 lidech (3 děti) + zavazdal a zpátky v 8 (5 dětí) a více zavazadel, bylo to fakt plný. Po dálnici na tempomat 130, ale tady jezdím krátké trasy, sice většinou prázdnej, takže spíš městský provoz, tak jezdím za 7,9. I tak to ujde. Ten Hyundai má slabej motor a když chcete aby to trochu jelo, tak máte plyn furt na podlaze, papírových 4,7l odpovídá tak tomu co jste popisoval, ale s tím moc nejezdíme, takže to moc neřeším. Já nemám rpoblém s tím, co to skutečně žere, jen mi vadí, že ta čísla v techničáku jsou nesmyslná. To auto bych koupil i kdyby tam byla uvedená reálná spotřeba. Stejně všichni vědědí, že to jsou nesmysly a aspoň bychom k získání reálných čísel nemuseli přičítat tak 20%-25% k papírovým údajům.

+1/0
26.9.2015 16:13

J37a83n 60M31a49t36o84u71š96e80k 6706417420284

těch 20- 25% navíc je to jak to vozidlo používáte, mimochodem jezdil jsem stejným, akorát s automatem, takže vím o čem mluvíte. Berte ten test, ze kterého vyplývá normovaná spotřeba jako nějaký závazný pokyn podmínek pro všechny výrobce. Původní záměr byl aby byla auta porovnatelná a všechny byly testovány za stejných podmínek. Bohužel někteří to tak zřejmě nebrali. Takže ony výsledky by měly být dobré pro porovnání jednotlivých vozidel mezi sebou nikoliv očekávat, že když nebudu jezdit stejně jako je testovací cyklus, že budu mít stejnou spotřebu. Pokud by podmínky pro měření emisí/spotřeby nebyly sjednocené, výsledky by ve finále ještě méně odpovídaly realitě. Jinak prakticky neexistuje vozidlo z PSA skupiny, se kterým bych nebyl schopen jezdit za normovanou spotřebu, Vyzkoušel jsem asi úplně všechny verze a motorizace.

0/0
26.9.2015 16:28

P47e19t30r 79T39y74č57k63a 6675752349392

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu. ...hezké

+2/0
26.9.2015 15:26

J90i56ř19í 26K62o65c54u90r70e46k 6505724385258

Byl jste rychlejší.

0/0
26.9.2015 21:41

D34a29v10i70d 33V68i90k56t30o96r43a 9764934425287

Tohle není nic jiného než ekoteroristický ho..dismus. Melouni stanovují jakési emisní limity od oka a podle toho, jak se vyspí, výrobci na ně musí v zájmu zachování pracovních míst přistoupit, i když každý odborník ví, že jsou to v podstatě nesmysly a pak to samozřejmě končí takto. Ekologie = potlačení rozumu a zelená emocím a naprosto ničím nepodloženým požadavkům.

+10/−4
26.9.2015 15:24

P60e59t30r 39T91y26č67k19a 6405362799692

Emisní limity co se chystají odpovídají spotřebě tak 2,5l / 100km. Nejspíše se někdo rozhodl zničit evropské automobilky.

+3/−1
26.9.2015 15:29

P94a76v73e80l 15C54h19l74a86p40e98c 5848766190937

Ne nějaké nevzdělané tele si myslí, že se o fyzikálních zákonech dá hlasovat.

+5/−2
26.9.2015 15:45

K23a41r32e29l 47V92o40v50e17s 1584558692169

Proste vladnou ekonomove a pravnici. Ti jsou radi, kdyz umi pocitat do 100

+2/−1
26.9.2015 15:47

J93i92ř29í 10H37l90i26s75n25i51k33o12v16s12k28ý 9753811202451

Tohle může napsat jen nevzdělanec. Odkdy je vytváření sloučenin fyzikou? Vždy jen chemie.

Z toho také vyplývá úroveň těch, co argumentují, že nelze porušovat fyzikální zákony, když se stanovují limity.

Fyzika řeší energie, množství energie. A té je v litru nafty více než dost, aby rozpohybovala auta.

+3/0
26.9.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.