Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legální fígle automobilek při měření emisí: tvrdé pneumatiky, zalepené spáry

Aféra kolem emisí dieselových motorů koncernu Volkswagen by mohla vést ke změnám v homologačních postupech. Emisní normy měly změnit tak, aby lépe odrážely realitu, řekl v rozhovoru pro Český rozhlas viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71l38a38d76i52m19í36r 25R44o39z18e53h22n86a79l 5848900947656

To je blábol:

"Prohlásit například jízdní styl konkrétního „živého“ řidiče za standardizovaný a podle něj měřit oficiálně spotřebu by bylo zpohledutechniků neproveditelné. Už proto, že není přesně opakovatelné. Chování takového řidiče není exaktně specifikovatelné a měřitelné a ovlivňuje ho mnoho faktorů"Rv

Není snad problém namontovat do xx běžných vozidel černé skříňky a po ujetí xxxxx km, stáhnout data a ty použít, jako výchozí standard.

Umíme nasimulovat přistání na jiných planetách, simulaci počasí, modelování a simulace náhodných jevů..........atd.

0/0
30.9.2015 10:47

M12a43r57e12k 72H71r89u17b67y 6277192531938

Kdyz ono se z bruselske kancelare daleko lip stanovuji umele hodnoty, ktere se pak formalne prohlasi za realitu. Co mi to jenom pripomina... ;-):-/

+1/0
30.9.2015 16:15

M35i91c98h34a54l 45M67a59c41h80e46k 1244492484919

Může mi někdo vysvětlit, k čemu slouží omezení výkonu vysavače na 1 kW? Jde o hospodárnost a úsporu? Dobrá, je li 1 kW dostatečný a jde o úsporu, proč ve stejném duchu EU nenařídí u osobních aut omezení výkonu např. na 80 kW? Takovýto výkon je přeci pro běžný provoz dostatečný. A celková úspora energie by byla o tři řády vyšší, než u všech vysavačů. Nenapadá mě jiné vysvětlení, než že v autě si vozí zadky všichni europoslanci, zatímco vysavač mnohý z nich v ruce ještě nedržel.

+3/−1
30.9.2015 10:14

D63e59n81i16s 49W31i89t34z98k66u 3473691839917

80 kW jsem měl v autě naposledy před dvaceti lety a není to dostačující

+1/−1
30.9.2015 10:25

M27i71c50h13a25l 53M87a41c44h27e40k 1624832654299

K čemu nedostatečný? Jak je tedy možné, že bezpochyby většina aut má výkon menší a přesto dostatečný? A pokud máte pravdu Vy, pak by se logicky takové vozy, které mají výkon pro silniční provoz nedostatečný, měly zakázat, nemyslíte?

+1/0
30.9.2015 10:31

P18e63t80r 17H39á35j61e76k 4860632681364

Pro mé (skutečně) rodinné auto je 80kw výkon opravdu spodní hranice, kdy se s tím dá ještě jezdit. Zkoušel jsem to.... Ale pokud ho naložíte, tak aby to jelo, musíte celou dobu stát na plynu... Takže z pohledu ekologie, spotřeby a ekonomiky provozu vůbec, prostě dává smysl mít v autě správně nadimenzovaný motor, ani zbytečně silný, ani slabý.

Teoreticky by mohlo existovat doporučení ohledně kw/kg... Ale tady zase vstupuje do hry účel vozidla (denní provoz, velká zátěž, občasné ježdění...).

Prostě berte to tak, že vysavače jsou mnohořádově jednodužší zařízení. I tak si myslim, že výkonová regulace u nich je totální blbost. Kdyby nařídili zveřejnění poměru spotřeba/ sací výkon / úroveň filtrace, udělali by lépe.

+1/0
30.9.2015 15:04

M35i60c63h70a53l 49M87a90c76h30e69k 1604162574469

Děkuji za pojednání, ale mám dojem, že Vy a p. Witzku nechápete, o co jde. Proč by 80 kW měla být "spodní hranice, kdy se ještě dá jezdit"??  To více než polovina Škodovek a jiných vozů není schopna jezdit? A to jezdit bezpečně? P. Witzku tvrdí, že měl auto s výkonem 80 kW a na ježdění to dostačující nebylo. Co s tím vozem tedy proboha dělal? Asi jen parkoval. 80 kW výkon umožňuje i plně naloženému autu rychlost nejméně 170. Co to máte za auto, že musíte stát na plynu, aby to jelo?

Souhlasím, že pro mnoho řidičů je výkon 80 kW nedostatečný. Ale pouze k tomu, aby si mohli honit své ego.

+1/0
30.9.2015 15:51

M29a28r31e83k 11H80r70u27b58y 6177442311248

Hmm, direktivni stanoveni horni hranice vykonu je samozrejme europitomost. Ridic preci hlasuje o pozadovanem vykonu svoji penezenkou. U vysavacu to nedava smysl, nedava to smysl u uspornych zarovek, teplomeru apod., prinos pro zivotni prostredi je zanedbatelny, jenom se na tom paradni uzivi hromada eurouredniku a eurokontroloru :-/

+1/0
30.9.2015 16:40

M40i18c80h75a88l 92M33a70c89h76e52k 1714172444599

Jasně, že to nedává smysl. Ani u aut, ani u vysavačů. Jen bych rád slyšel od autorů omezování odůvodnění, proč u vysavačů ano a u aut už ne.

+1/0
30.9.2015 16:56

M57i56l33a70n 20V16o39t92a84v81a 5974196761522

Za cast problemu si muzeme my sami. Podivejte se na identicke auto z Evropy v USA a na jeho udavanou spotrebu. Proc? Protoze za louzi by byl vyrobce druhy den u soudu zalovany zakaznikem. A Evropan? Ten se tomu zasmeje v hospode

+2/0
30.9.2015 8:00

Z29d48e38n19ě78k 19D10u41f75e36k 2454664688

Tady je vidět, jaké psí kusy musí dělat automobilka, aby splnila nesmyslné a fyzikálním zákonům odporující požadavky ekoteroristů.

+3/−1
30.9.2015 7:54

P76a55v24e48l 51R32y23b93e86c96k37y 8914303549350

v zásadě si ale automobilky za přísné limity můžou samy, protože si je vycucaly z prstu jako reklamní tah.

0/0
30.9.2015 7:41

R81i66c21h50a14r31d 60N67o72c62a16r 7135827305212

Tvrdé pneumatiky, pane redaktore, to jste se probudil tak před 10 lety...dnes se pneumatiky plní heliem a z 10 vozů se bere vážený průměr, který se ještě vylepší...

0/0
30.9.2015 7:31

P65e11t43r 60Z24a53s42k59o84č24i88l 2555912568189

Co se kdo rozčiluje, EU prostě od automobilek vyžaduje hybridy a časem vůbec elektrický auta, emise tím splněj. To neznamená, že ty limity nejdou splnit. A nebo tedy hybridy/elektriky jsou špatný směr, ale to je věc EU.

0/0
29.9.2015 23:57

P64e53t36r 43K29u35n32e24š 4157117140

mereni emisi hybridu je rovnez jeden velky podvod - na zacatku testu je auto nabite, na konci tedtu nikoliv, znacnou cast testu tedy prekonava na energii z baterii, ktera se stejne nasledne musi doplnit horenim benzinu v pe spalovacim motoru (to uz se ovsem u hybridu neuvadi).

0/0
30.9.2015 6:58

P92e18t45r 68Z12a11s38k84o63č76i77l 2765212758969

Tak to je blbej test.

0/0
30.9.2015 7:38

T51o31m94a22s 74N52o12v28y 7358726838

jedine co ma prekvapuje, ze VW sa nesnazi potopit aj konkurentov (pokial su teda limity nesplnitelne)

0/0
29.9.2015 23:53

M57i97c96h59a10l 39M67e15č18i73a56r 1820850149905

Ja tomu nerozumiem, raz musí mať auto po naštartovaní predvolene zapnutý systém štart-stop lebo meranie prebieha na výrobných nastaveniach a zrazu môže mať odpojený alternátor, nefunkčný podvozok a zlepené dvere...

+1/0
29.9.2015 23:42

L24a78ď40a 53M77a39y90e96r 7402201490627

Opět lživý článek!!! Pane autore VW nokdo nevýtýka CO2 ale NOx tak tu nepište bludy a nemaťte svými lajckými názory veřejnotst!!!!!!!!

0/0
29.9.2015 23:03

M97i84c66h45a61l 21R13e14j77z84e34k 5196717675461

Ale no tak. Lzivy by byl, kdyby autor vedel co pise. To on ocividne nevi, tak to jenom svedci o jeho hlouposti a ne umyslu lhat. Mozna ale neco od nekud prevzal a smotal dohromaty s necim dalsim.

0/0
30.9.2015 14:45

P28e23t64r 27D13v96o94r22a58k 5509948802853

Ja pored nechapu, proc se tomu rika podvod?

Prece co neni vyslovne zakazano, je povoleno. Takze je prece normalni, ze se kazdy snazi najit ty cesticky jak to obejit....

+2/0
29.9.2015 21:42

J26a86n 57N96o11v53á10k 9695568624525

V USA to zřejně podle zákona podvod byl, jinak by se bránili více.

V EU jen využití legislativy.

+1/0
29.9.2015 21:45

J78a18n 28N66e15m16e72c 9168596267350

Tohle je bohužel přesně stávající myšlení - není to podle zákona, tak je to v pořádku ... NE, jen to není protizákonné. Ale to neznamená, že je to O.K. Když vidím údaje o kombinované spotřebě, rád bych, aby to odpovídalo +/- spotřebě za kterou budu jezdit - automobilový průmysl předvedl, že je to spolek "šupáků", kteří chtějí splnit zákon (a zdá se, že ani to ne zcela), ale jinak odrbat zákazníka jak to jde ... a zatím se zdá, že Němci, kteří si zakládali na spolehlivosti a přesnosti, v tom hráli prim. Nebo se chcete dostat do situace, kdy si koupíte žárovku se svitem x lumenů, přinesete jí domů a bude jenom mžourat a výrobce vám řekne: "Ale ten údaj platí, když je teplota 22.8 C a vlhkost 65.43285%, jak jsme to přesně měřili?????

+3/0
29.9.2015 22:22

M78a36r23e53k 50Š49i44m70o64n 2744937268558

Pokud byste to četl pořádně, dočetl byste se, že auto, které splní ty předpisy se stejně nastaveným autem jako je běžně v provozu, neexistuje. Pokud by všichni zkoušeli dodržet normy férově, tak tady nemáme jediné pojízdné auto.

+1/0
29.9.2015 23:03

J79a82n 79N18e12m21e83c 9748436567970

a) jednak tam píší, že limity jsou na hraně, nikoliv nesplnitelné

b) že neodpovídá normálnímu ježdění a my (automobilky) to ještě doladíme jinými pneu, jiným olejem (a dokonce přenastavením řídící jednotky)

Ale hlavně je to o tom, že jsme se smáli korejcům, a jiným, že naše auta jsou spolehlivá, zatímco oni deklarují výkon (spotřebu, spolehlivost, ...) jen za nějakých speciálních podmínek - např jen ve velmi úzkém rozsahu otáček ... no tak teď jsme předvedli, že děláme úplně to samé. Tohle je hlavně o důvěře ve značku, jestli hraje fér - o důvod méně platit +10-20% za nákup značky (ať už VW, nebo něco jiného) a lze se orientovat jen podle ceny, protože žvaní všichni. Hlavně o té ztrátě důvěry je celá kauza.

0/0
30.9.2015 7:41

M45i90l87o48š 52S90e78t54í17k 3889739144560

Tak to ale je. Žvaní všichni a je jedno, jestli jsou to výrobci aut, elektroniky nebo pracích prášků...

0/0
7.10.2015 8:31

P61e19t38r14a 81M67a36l32a37k45o86v96a 1148600310834

obcházení zákona je protiprávní, máte mylnou představu o právu...

+1/−1
29.9.2015 22:43

M81a78r79e90k 31Š64i11m95o53n 2904197678148

Předpokládám, že ta homologační směrnice něco takového výslovně zakazuje.

0/0
29.9.2015 23:00

L51a51ď33a 30M70a78y96e39r 7262471210287

Už z principu homologace je to zakázáno.

0/0
29.9.2015 23:05

P62a58v93e83l 87J31e16ř96á75b36e97k 7511482554657

Pokud v technických parametrech vozidla které si kupujete jsou nižší emise než ve skutečnosti jsou, tak jste byl podveden. je to stejné jako byste si třeba ledničku s určitou spotřebou a ve skutečnosti by byla vyšší.

Mimochodem - spotřeba na cesťák se vypisuje podle údajů v TP.

Přiznám se, že u svého auta do té udávané spotřeby se dostanu jen s prázdným autem a přefouknutými pneumatikami.

+1/0
30.9.2015 0:41

M65a47r94t24i63n 84Š79ť14a24s25t27n17ý 6312155464700

Tak jsem si nějak vzpomněl na cyklistu Armstronga. Že všichni zobali je veřejným tajemstvím. Ale jeho chytli, on se k tomu postavil slušně a s pokorou, nezapíral a zo to si to odnesl. VW je na tom podle mne dost podobně. Nevěřím tomu, že v tom nějým způsobem nejedou i ostatní automobilky. Ale VW se k tomu postavil čelem, řekl ano, šidili jsme, předseda odstoupil. Neboli ti co s k rpůšvihu postaví čelem, tak si to poprávu od..rou a ti zatloukají jsou ti slavní a dobří.

V ŽÁDNÉM případě neobhajuji podvody. Ale plivání po obětních beráncích se mi opravdu zdá nechutné.

+11/−3
29.9.2015 21:07

I59v27a42n 37Č80u22k74a 3462934431402

plést si hada s beránkem? a armstrong s pokorou? mám ho rád, ale lhal a podváděl do poslední chvíle.

+4/0
29.9.2015 21:29

I16v98a12n 76Č64u15k41a 3112244611612

a nešlo by v EU nějak nařídit,že bychom jezdili jen z kopce?

+10/0
29.9.2015 21:01

J40a24n 47H42e75l75l65e25r 9698355256

šlo. muselo by se pak určit, kdo bude tlačit do kopce. asi imigrantni

0/0
29.9.2015 21:24

M19i65l24o67š 42S89e28t52í61k 3829579854760

Imigranti? Jste se zbláznil? Myslíte, že oni chtějí vůbec něco dělat?

0/0
7.10.2015 8:34

D36o58r20a 85V16e16s52e83l40á 2440783989603

:))) jen na ojetých letních přehuštěných pneumatikách, s prázdnou nádrží, bez jakéhokoliv nákladu/nákupu/spolujezdců a řidičem vážícím do 50kg ... A ideálně i bez zrcátek a antény, aby se snížil odpor vzduchu :)))

0/0
29.9.2015 22:00

R14a56d58o76m68í27r 31A50l83b44e44r74t 1866881492419

Zvláštní na celé té věci je fakt, že před rozpoutáním této causy se Americký Chevrolet stáhnul z Evropy. To mi taky nějak smrdí. Zajímalo by mne co se dělo tak dva roky zpětně v továrnách Opel, vlastněným Americkým GM. Herr Gott, to nikdo nic nevyšťourá? Pokud amíci odrovnají VW, tak co myslíte, že se bude dít? Podle mne, je to cílená likvidace Německa, no a ekonomiky v evropě. Proč byla oposlouchána paní Merklová americkou výzvědnou službou? Že by chtěla snad prodat nukleární zbraně papežovi? Moc a peníze, oto tu jde. Jo a nechystám se spáchat sebevraždu a nemám prsty v jedenáctém září, to jenom proto, kdyby se ze mne nakonec vyklubal člověk, který nedemokraticky projevuje své názory.

+8/−1
29.9.2015 21:00

L14a75ď62a 87M88a32y89e69r 7582721840947

bože Chevrolet se ztahuje z evropy už několik let a je to pro podporu Oplu

0/0
29.9.2015 23:09

D79a39n 65V62l62k 8841408506824

Ono to tak dopadá vždycky, když hňup dostane funkci a vliv. Nerozumí tomu, ale nařídí. Snížíme emise i výkon vysavačů, přestaneme vyrábět žárovky a přejmenujeme pomazánkové máslo. Namísto úspor dochází k podvodům, taktizování, dovozu odjinud, zkreslování údajů a hledání děr v nařízeních. Jen ten hňup v Bruselu má pocit vlastní užitečnosti, zatímco obyčejný člověk si myslí pravý opak. ;-€Rv

+22/−1
29.9.2015 20:58

M44i60l17o11š 42S90e83t33í95k 3659749484170

Tak to je ale logické. Hňup z Bruselu musí vymýšlet kraviny, aby bylo vidět, jak je hrozně důležitý. Jinak by si mohl někdo všimnout, že jich je tam nejméně 90% naprosto zbytečných za extrémní platy. A myslet si, že by šli dělat neco užitečného nemůže dnes ani dítě.

0/0
7.10.2015 8:37

D76a56v89i76d 70G44a96j85d90a 5720469902831

Ale zase ,kdo jiný by měl říct, už to nejde...určitě není řešení se tvářit... My jsme to dokázali. Dokázali jsme, že to jde.Podvod zůstane podvodem. A tak ty sankce jsou podle mně na místě.

+1/−1
29.9.2015 20:52

J31o80s58e43f 45Š15e14m79e96l74í29k 7959141980927

Jestli třeba nejsou pravou příčinou fyzikální zákony. Ty špatné by se měly v EU zakázat.

+16/0
29.9.2015 20:37

I13v83a 34K77r27i33s49t88o91f28o87v54á 7595203962692

Začala bych třeba zákonem o akci a reakci. ;-D;-D;-D

+6/0
29.9.2015 20:39

I32v79a61n 42Č49u87k90a 3612934501422

to už zkoušel kristus ))

+1/−1
29.9.2015 20:54
Foto

B56o60h84u77m76i41l 23P61r23o54c23h51á94z39k61a 9702889844940

A kazde dva roky budou prisnejsi limity na emise metanuna CO2 ve vydechovanem vzduchu.

+3/0
29.9.2015 20:35

L17a20ď74a 93M67a62y63e21r 7122511880827

Opět nejde o CO2 Ale o NOx Takže už si připusťme že TDI už je zastaralý! Fiat a Mercedes dělá Comon raily už od roku 2001 a stejně jako jiné automobilky nemájí s NOx problémy. Jenže vymyslet nový motor je drahé podvod je levnější!

0/0
29.9.2015 23:14

M44a70r71e63k 21T24e86s73l91a 5469643830275

Vykácený prales znečištujeme oceány vybijime zvířata a řešíme jestli nám tady trochu smrdí naka auta jdete někam stejně jde jen o to vysoudit na wv pěknou sumu peněz že USA a oslabit Evropu stejně jako migranatama amíci to maj dobře spočítáne ; ((

+3/0
29.9.2015 20:20

I36v50a98n 70Č60u12k95a 3532834751472

jestli starej nikola nebyl nějakej tvůj strejda, že ti to tak zapaluje

0/0
29.9.2015 20:56

I88v96a 30K65r74i89s33t77o77f83o50v86á 7835243742952

Šuhaj loupežník?

0/0
29.9.2015 21:20

P95e48t39r 32H92á47j53e67k 4900132181154

Tesla...

0/0
30.9.2015 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.