Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen je jen špičkou ledovce, tvrdí ekologové. Zaplatí to řidiči

Nová evropská auta vypouštějí v průměru o 40 procent více oxidu uhličitého, než ukazují laboratorní testy. Vyplývá to ze zprávy ekologické skupiny Transport & Environment, která úzce spolupracuje s Evropskou komisí. Falšování emisních testů Volkswagenem jen podle ní částí mnohem širších podvodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30l55a74d62i33m15í16r 32K24r55a86i40d55l 8803144686

Když vám někdo strčí hadici do zadku jako je na obrázku, tak také budete zpívat jinak.

0/0
30.9.2015 17:05

V23á14c65l40a79v 86Z68e77l16i25n54k97a 2422930633402

Diskuse už sice poněkud uvadla, ale přesto mi to nedá, abych nepřičinil poznámku k hoaxu, který se zde opět objevil. Skoro vždy se najde někdo, kdo nepřemýšlí a pod článek o motorech a emisích vrazí tvrzení, že "jedna kontejnerová loď za rok vyprodukuje stejné množství oxidu dusíku či uhlíku jako 50 000 000 diesel aut za rok". Takto napsáno, to je hloupost, na jejíž vyvrácení stačí učivo středních škol anebo chvilka hledání informací o lodních motorech Wartsila-Sulzer, které se k pohonu těchto lodí používají. Tak prosím příště přemýšlet než uděláte CTRL+C a CTRL+V. Ono to nebolí - to přemýšlení.

0/0
30.9.2015 12:21

P85a24v14e10l 56O70d15r94a93z12i20l 6934399157600

A krom toho ta loď smrdí na otevřeným moři, kde nemá komu vadit.

0/0
30.9.2015 15:28

M70a69r20t27i93n 48K73u42l86h95á55n17e59k 4183882299919

ekologové nařídili, že kůň smí sežrat denně maximálně 10g ovsa aby dělal co nejméně koblížků ...

 a dnes se diví, že hospodář koně tajně přikrmuje aby nechcípnul hladem :-P

+5/0
30.9.2015 7:50

P55a54v40e75l 14R22e52z98n70i46c76e75k 3735484114642

nadherne napsano :)

0/0
30.9.2015 14:55

T40o36m71á82š 46J45u47r49e70č23k59a 3243962459843

Kdo si myslel, že to automobilky nedělaly je blázen, EU emisní limity jsou tak nesmyslné a na hlavu postavené, že to prostě jinak než obejít nešlo. Prostě EU nastavila limity které legální cestou nejsou splnitelné pokud chtějí prodávat auta které by si mohl někdo dovolit.

+3/0
30.9.2015 6:34

P22a89v11e82l 60O29b47d66r57ž67á27l32e12k 6956664228572

Jak to skončí nevím. Ale jedna z variant je, že výrobci aut na rovinu řeknou zákazníkům - zvolili jste si politiky, kteří nastavili takové a takové limity. Ty umíme splnit, ale počítejte s tím, že auta budou dražší, méně výkonná, méně vydrží a zaplatíte víc i za jejich provoz.

A je jen otázka, kde je hranice, od které to bude vadit dostatečnému množství voličů. Pro ekologii je v principu každý, ovšem jen do chvíle, kdy to ucítí jeho vlastní peněženka. Někdo dřív, někdo později.

+1/0
29.9.2015 23:23

P54e52t28r 81K27e45i55s20l17e89r 6141892612374

Bydlím poblíž obce (pokud se dá věřit Vikipedii, tak má 228 domů), která v naší republice patří každoročně k místům s největším množstvím polétavého popílku a bůh ví ještě jakého svinstva - důvodem je mimo jiné, že je jakousi módou nemalé části tamějšího obyvatelstva topit (jak jsem osobně zaslechl) mimo jiné PET láhvemi naplněnými směsí pilin, uhelného mouru a jakéhosi oleje... a ekologové více méně mlčí - co by z toho také měli, že? Na cestách stále potkávám řidiče, jejichž dýmí víc než parní lokomotivy a to také ekologům nevadí... ale když se jedná - z pohledu většiny zdejších diskutujících - o prkotinu, na které se můžou zviditelnit, tak to jsou pak hrdinové...

0/0
29.9.2015 23:20
Foto

M11a35r60t64i84n 71H65e50j44h92a68l 1247249282233

To je křiku kvuli relativne zanedbatelnym dieselum. Je spousta lidskych cinnosti, ktere maji vetsi dopad... Tohle je jen plivnuti v mori...

+1/0
29.9.2015 22:31

T44o53m14á10š 12V69a54l26d13e93r 7543540729

Nejlepší by bylo zbavit vozy homologace a pak by se ukázalo to pravé divadlo, co by následovalo. Na toto mají zákonodárci sevřený zadek. Logický to je. Nezákonná homologace by měla ztratit platnost. Výrobce by musel provést novou nemanipulovanou homologaci, nechat vozy upravit a až poté by vozidla mohla opět do provozu. Myslím, že další pokusy o podvody by výrobci nedělali. Zároveň by se mohla rozvést diskuze, jaké jsou skutečné možnosti jednotlivých technologií a jestli není čas rozjet technologie, které jsou zatím jen v prototypech a nikdo je nechce rozvíjet právě díky těmto podvodům, kde se ždímají peníze od zákazníků.

0/0
29.9.2015 22:10

M53a38r42t75i94n 40Z26a96c50h 5404800492902

O jaký se jedná podvod, když ty auta mají o 90% méně emisí, než kterýkoli 15-ti letý vrak, kterých u nás jezdí většina? Je to jen obcházení nesmyslných a nesplnitelných limitů a pokud jsou ekologové ekologičtí, ať chodí pěšky.

+1/0
29.9.2015 20:32

P14a18v34e22l 12R30e37z95n71i46c10e89k 3595664564182

to se vazeny pane hodne mylite. 15ti lete auto zdaleka neni vrak. pokud je pouzivane pro rodinne ucely na vylety atd a ne na denni najezd 200+ km, tak ma 15ti lete auto velmi dobrou kondici a hlavne velmi dobry stav motoru. Pokud je to atmosfericky benzin tak i dnes realne vytvari mnohem mene splodin nez "TDicka"

0/0
30.9.2015 15:12

M57a69r40t27i92n 95K15a60r91á29s83e11k 1258934229334

V naší ulici nainstalovali semafor. Jako by jich v okolí nebylo už dalších deset převážnou většinu dne zbytečných. Užitečný je asi čtyři hodiny denně, další asi tak čtyři hodiny tam ničemu nevadí, ale funguje od šesti do desíti a nutí zastavovat a rozjíždět auta, která by jinak plynule projela, protože provoz je tam nízký.

Podél rozkopané dálnice u Rousínova opět stejně jako loni dovolili rozkopat i Rousínov, takže na dálnici i souběžné silnici stojí několik kilometrů dlouhé fronty aut, s běžícími motory.

U Třebíče postavili novou silnici která narovnala jednu zatáčku, za dobu co to měli zavřené, by postavili obchvat Pocoucova, ale né, jen se narovnala zatáčka a nadále všichni brzdí před vesnicí.

V Dlouhé Brtnici stavěli celé léto jeden pitomý mostek a objížďka byla asi dvacet kilometrů.

Jdu si koupit mléko a zjišťuju že pochází z Holandska. No pěšky asi nepřišlo. 

Skoro si říkám, že kdyby ekologové mysleli především na zbytečně běžící motory, než na jednotky procent nevyprodukovaných emisí při užitečném provozu, dělali by konečně něco užitečného.

+8/0
29.9.2015 19:23

T59o21m64á45š 90V89a91l33d26e75r 7813910429

Někteří i myslí na dobro nás. Ale bojují s větrnými mlýny jako don Quijote de la Mancha. Jiní zase chtějí prudit. A daří se jim to

0/0
29.9.2015 22:17

V85i45k72t69o87r 91K70o49š32k97a 4172120737299

Auto sem prodal.... jezdím busem, vlakem a na kole a někdy vytáhnu motorku. A věřte sem spokojený.

0/0
29.9.2015 19:01

J82i46n36d80ř76i34c75h 39Š47k12o20p27e67k 4775171100275

bez auta se dost lidí z důvodu rozsahu dopravní obslužnosti veřejné dopravy prostě neobejde.

Samozřejmě v Praze či v okolí velkého města, se bez auta obejde snáze než v obci, kam jede jeden autobus ráno a druhý zpět odpoledne

+4/0
29.9.2015 19:04

P24a23v28e15l 82O20b40d36r12ž51á83l37e22k 6566424268692

Tomu naprosto veřím ... člověk, který má tolik volného času, že si může dovolit luxus veřejné dopravy nebo kola - musí být spokojený.

Pro mě by prodej auta znamenal celkem brzo rozpad rodiny (protože by mě už doma viděli jen přespávat) a to mne neláká.

0/0
29.9.2015 23:14

P18e85t89r 93H14o66f65m56a96n70n 6599704345910

Nedá se paušalizovat. Např. kolo mi ušetří týdně cca 10 hodin času. Resp. ne kolo, ale to, že jezdím místo autem do práce na kole.

0/0
30.9.2015 7:05

J41a32n 80L92a88k55o24m98ý 7361955545744

Stejně je k tomu dotlačila EU, pro kterou je 150 moc, tak donutí výrobce na papírových 99 a ve skutečnosti jsme na 1000 (gramů na km)

+1/0
29.9.2015 18:44

R82a91d12e34k 54H76o10l96e69c31e19k 3326190568611

Vy jste jednoduše hloupý. Aby vám auto produkovalo 1000 gramů na km, muselo by mít spotřebu 43 litrů benzínu na 100 km nebo 37 litrů nafty na 100 km. To není žádný podvod, to je prachobyčejná chemie.

+1/0
29.9.2015 19:23

J58a85n 48L80a64k76o58m51ý 7141415635534

Obrazně řečeno, oni mají jen 300, že

0/0
29.9.2015 19:56

R70a55d18e58k 93H49o39l83e72c54e71k 3266810708361

Vy jezdíte za 13 litrů na 100 km? S nenažraným Moskvičem jsme měli za socialismu emise 230 g, s Favoritem jsem měl emisní průměr 180 g a s Hondou Jazz jezdím v průměru za 130 g. To jsou skutečné hodnoty, ne ty, co udává výrobce.

0/0
29.9.2015 20:03

T31o20m22á57š 82V42e92s64e23l86ý 2258886967339

Já jo a je to parádní pocit ze zrychlení a zvuku V8. S nedomrlým minimotůrkem nesrovnatelná jízda...

+1/0
29.9.2015 20:48

R50a96d92e90k 33H39o51l61e71c25e82k 3796710888141

Ale výrobce neudává papírové emise 99 g, že?

0/0
30.9.2015 4:48

D23e32n97i93s 50W36i40t91z83k79u 3213761899937

já dokonce s V6 v létě za 16,4 a v zimě za 17,9

0/0
29.9.2015 21:41

R70a77d59i42m 59P31o56l78á34š58e40k 9836693489959

Obyčejnoui Škodovkou stovkou šlo jezdit za 4 - 5 litrů benzínu na 100 kilometrů. Stačilo mít motor v pořádku a lehkou nohu na plynu.

A v soutěžích spotřeby to tehdy stáhovali pod 3 litry benzínu na 100 kilometrů.

0/0
30.9.2015 7:45

J74i13n69d14ř59i98c64h 26Š93k55o95p20e15k 4185201210615

hm, to je ale překvapení.

Pokud reálná spotřeba neodpovídá laboratorním blábolům, jsou logicky vyšší i emise

0/0
29.9.2015 18:44

J60a66r10d46a 32S46o22k66o57l 1446968481631

T&E objevila Ameriku. A co tak potrestat ty co jim to umožnili?nebo nám chcete namluvit že lidé ze zkušeben jsou tak hloupí že neví čím větší spotřeba tím víc emisí??

0/0
29.9.2015 18:21

R65i66c90h94a19r75d 50M72i39k94u16l60e65n85k62a 1219507697244

Ekoterorismus narazil na fyzikální zákony, jsem zvědav, kdo povolí dřív....

+10/0
29.9.2015 17:32

P46a77v33e13l 48C58h51l65a56p47e12c 5648666770407

Ekoteroristé zvýší sankce a nové limity odhlasují ústavní většinou, to by bylo aby se příroda nezalekla

+4/0
29.9.2015 17:41

J89a39r28o19m98í44r 69K88r30á71l 4920849664609

No, tak si odhlasují jiné zákony, ne ? ;-)  Nebylo by to poprvé.

+1/0
29.9.2015 17:51

Č58e54s16t73m82í11r 84P42r62o52c45h66á19z93k35a 8378400488821

Na žádné fyzikální zákony nenarazil. Stále tu jsou možnosti snižování váhy vozidla či síly motoru.

0/0
29.9.2015 18:09

J34a95r33o92m41í70r 78K76r88á12l 4410549724849

A proti tomu zas požadavky na bezpečnost.  Kde jsou ty časy, kdy embéčko vážilo necelých 8 metráků !    Dnešní Golf má o 5 metráků víc.

+2/0
29.9.2015 18:18

O15n97d91ř95e89j 83Č76a55p56k75a 6741721413344

Obávám se, že ekologista vymyslí něco jako 30 v obci, 50 na okresce a 80 na dálnici. Pak bude bezpečný i papírák s motorkem ze stěrače :-(

+2/0
29.9.2015 18:27

J75a63r92o40m54í12r 41K64r35á60l 4740129134349

Takže návrat do 50. let a k Trabantům ? ;-)

0/0
29.9.2015 18:31

M94a40r31t97i72n 80K14a95r42á40s49e64k 1168774489564

Jo ale s katalyzátorem.

0/0
29.9.2015 18:47

M27a67r39t54i10n 35K19a10r10á70s53e49k 1718404319864

Už vidím jak si taková vozidla všíchni běží koupit. Když to nepojede do kopce a zloději kovů to odvezou na kárce. Mimochodem, snižování výkonu znamená zvyšování spotřeby. Když pojedete se slabým motorem po dálnici, bude mít větší spotřebu než motor silnější, protože jej budete využívat daleko za optimálním  (ekologickým) pásmem otáček. No a kdo jezdí převážně po městě, tak už dávno má nějaké Vámi navrhované malé auto a nebo SUV. Podle toho, jestli má zdravý rozum nebo ne.

+2/0
29.9.2015 18:46

J80i51n60d26ř54i76c10h 60Š30k79o30p61e90k 4885951620255

a nenapadlo tě, že slabý motor bude mít s autem o hmotnosti tuna více práce při jízdě než silnější pracující bez výraznějšího zatížení ?

Pak logicky bude mít malý motor vyšší spotřebu než ten velký

+4/0
29.9.2015 18:46

L77a42d16i72s57l34a69v 30S30a96u11e37r 8637331123194

A co teprve kamiony a jejich slavná Euro 6. Doufám, že jim všem střihnou po emisní třídě a šupem zpátky do Euro 3-4. Stát se aspoň napakuje na mýtném.

0/0
29.9.2015 17:29

P62a82v63e27l 32C11h50l66a77p34e29c 5148566190207

A vy to zaplatíte v ceně zboží

+1/0
29.9.2015 17:42

J74i89n33d93ř96i24c23h 32Š27k89o94p34e79k 4985331650565

nezaplatí.

Nebude se zboží zbytečně vozit přes celou EU jen proto, že je o 0,1 Kč/kg levnější

0/0
29.9.2015 18:51

M28a52r37t15i41n 44K92a75r91á49s93e33k 1148644739214

Kamiony s jejich slavnou Euro6 Jsou k ničemu, když se mezi nima jednou za hodinu objeví stará Liazka, co překouří i menší spalovnu. Dneska jsem za jednou takovou jel jen asi pět minut a štípaly mě oči ještě doma.

0/0
29.9.2015 18:49

J85i36n46d39ř38i14c93h 48Š60k45o37p36e76k 4705671540685

nepřeháněj

0/0
29.9.2015 18:52

M71a85r13t80i14n 42K55a40r27á14s73e28k 1978224359314

Nepřeháním, spalovna takhle nesmrdí ani před bouřkou.

0/0
29.9.2015 19:29

J22i92n71d85ř35i28c23h 58Š88k54o94p17e66k 4985311810495

ale po 5 minutách za jízdy tě nemůžou štípat oči ještě doma (pokud ti tedy liazka neprojela obývákem)

0/0
29.9.2015 19:54

M64a41r78t69i40n 81K93a89r98á21s98e29k 1308614339124

Jo tak tohle vám asi vysvětlovat nehodlám. Nedá se to ani dokázat, ani zopakovat a přeměřit, ani definovat co už je štípání očí a za jak dlouho má správně odeznít.

0/0
29.9.2015 20:01

J15i64ř76í 94H67l42i53s71n54i91k59o46v47s73k28ý 9823911782431

Nešťastný VW. 

Nejdříve motory TSI. Řetezy vydržely pouze pár tisíc km. Ukázka motorářského neumětelství. Sazomety se zdály v klidu. Dokud jim nezměřili emise.

+3/0
29.9.2015 17:26

J80i55ř60í 81H21l77i95s35n17i24k38o67v91s71k15ý 9603441532851

Rozumný článek na ihned.cz

cituji:

Pokud auta bez přispění tohoto softwaru neplní emisní limity Euro 5, pak je to mnohem větší problém. Volkswagen a jeho značky musí v tom případě postižená auta stáhnout a nějakým technickým zásahem je upravit, aby normy splňovaly i v běžném provozu, a nikoli pouze podvodem na zkušebnách. Otázkou je, jak by byl takový zásah náročný, drahý a jestli je vůbec možný. Nové motory sice splňují už i přísnější emisní normy Euro 6 bez „berliček“, ale došlo ke změnám v jejich konstrukci.

0/0
29.9.2015 17:20

P80e31t86r 16V25i47n31t57r51l35í91k 3266374501

zákony fyziky prostě změnit nelze. ekologie neekologie...

+4/0
29.9.2015 17:12

R28a51d55e53k 81H65o27l71e16c46e57k 3266330668731

Fyzika říká, že na rovnoměrný přímočarý pohyb nepotřebujete žádnou energii.

0/−3
29.9.2015 17:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.