Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa chce potrestat VW, ale v nových pravidlech tvoří schválně skuliny

Po USA jsou Británie, Francie a Německo země, které možná nejhlasitěji volají po důkladném vyšetření emisního skandálu automobilky Volkswagen. Jenže právě tyto evropské země mají velký díl viny na tom, že emisní testy neodpovídají současné motoristické realitě a dokonce chtěly tento rozdíl zachovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K35a47r72e96l 11L38o16p34a56t85a 8486437361387

Až tu budou běhat všude arabové a ty budeš nosit šátek a kalacha na zádech, ještě rád vzpomeneš na byrokratické EU :(

0/0
12.10.2015 10:41

K12a80r89e71l 78V27a72c85h16u89t 9183962289443

Déletrvajícím vdechováním NOx plynů hrozí člověku INFARKT a to tak, že dosti akutně - při následné fyzické zátěži !!! ... Když to trošku přeženu (ale fakt jen trošinku), tak by tedy člověk po nadýchání se NOxů neměl raději ani běžet, aby stihnul třeba vůz MHD! :-P

Mimochodem - o NOx se píše, ale nikdo neřekne, kde se berou? - jestli se nemýlím, tak za ně může kombinace: turbo + katalyzátor + vysoké teploty v motoru.  Jinak by z dusíku, obsaženého hojně ve vzduchu, ty NOxy nemohly vůbec vzniknout.

0/0
1.10.2015 10:17

K82a33r17e72l 94V12a62c45h17u78t 9653802699873

Logicky mě pak napadá, že katalyzátory!! přece mají i vozy s motory TSI - takže NEJEN dieselové motory jsou zodpovědné za NOxy !!! ;-€

0/0
1.10.2015 10:21

K19a85r31e65l 54V95a72c57h65u77t 9713122829613

MAZDA tedy dobře činí, když necpe do každého auta TURBO !  ;-)VR^V

+1/0
1.10.2015 10:24

P60a66v16e92l 40R87e89z72n62i41c70e40k 3365484444822

a predevsim krasne jede. Postupny a plynuly a zaroven dostatecny nastup vykonu i kroutaku... a pritom dostatek sily i na pruzne zrychleni pri podrazeni

to je zaklad :)

0/0
1.10.2015 10:39

J91i22n45d13ř97i95c14h 85Š41k72o47p19e74k 4505941330985

oxidy dusíku vznikají při spalovacím procesu za vysokých teplot, současně za přebytku vzduchu. Jelikož vznikají více při vyšší teplotách a tlacích, jsou produkovány ve větší míře diesly

0/0
1.10.2015 10:52

K79a83r55e22l 58L87o38p98a29t22a 8676347821657

Tak to se mýlíte, něco si přečtěte a pak plácejte .)

0/0
12.10.2015 10:42

K19a30r93e78l 89V46a57c61h69u12t 9163982259523

Našinec najde skulinu i tam, kde žádné nejsou!  ;-D

0/0
1.10.2015 10:02

J63a87r89d75a 16S36o68k59o37l 1786628571731

Za vším stojí nesmyslná metodika měření takže kdo je vinen?ten kdo ji vymyslel nebo kdo ji využívá a zneužívá ve svůj prospěch?

0/0
1.10.2015 8:15

J98i76n90d27ř17i88c80h 71Š65k30o10p53e19k 4425351920525

na vině jsou zákony.

Jenže dokud výrobce díky nekvalitním zákonům obelhával jen prostý lid, tak byl EU v klidu.

Jenže když na základě těchto zákonů si automobilka dovolila obelhat i samotnou EU, tak logicky prská

+1/0
1.10.2015 9:46

J56a81n 39D83l76o58u79h43ý 7174589200499

V EU VW nic nehrozi, jelikoz princip fungovani motoru, kdyz ho meri, neni v EU nelegalni jako v USA. Cili predstavitele EU zbytecne kvici a pritom jsou to sami oni kdo maji maslo na hlave! Jedine k cemu cela kauza prispeje je konec dieselu v osobaku (hura) a navrat k benzinu. Kdo mysli ekonomicky a ekologicky, tak stejne jiz davno jezdi na lpg nebo cng a k tomu naftovej motor neni potreba.

0/0
1.10.2015 7:04

R69a66d10i36m 88P83o62l92á21š87e90k 9356703909319

To bude jasné za měsíc, za půl roku, za rok......  Vw každopádně podváděl v USA i v Evropě. To je na odškodnění majitelům nakoupených aut i na pokuty jednotlivým státům.

V krajním případě z toho může být i bankrot - VW bude nucen prodávat své fabriky včetně Škodovky, až zůstane jen samotný mateřský Wolfsburg.  Ale stejně tak z toho může VW vyjít úplně beze ztráty mimo toho, že rok nebo dva nebude mít žádný zisk.

0/0
1.10.2015 7:27

J69i74n61d26ř35i34c43h 36Š16k75o43p24e98k 4415471720815

na jaké odškodnění majitelům ? Auta mají jiné emise pouze při homologaci, nikoli při běžném provozu.

Čím chceš svou újmu zdůvodnit ?

0/0
1.10.2015 9:50

R32a61d25i59m 43P53o82l53á51š39e58k 9456923489589

Reálný provoz auta  nejde žádným zkušebním režimem  namodulovat úplně přesně. Vždy budou nějaká auta a nějaká běžná silnice, kde bude mít auto vyšší exhalace než ve zkušebním režimu stejně jako jako budou  trasy a silnice, kde by ta spotřeba a exhalace mohla být nižší.

Dosud technici a automobilky požadavek na emise a exhalace aut prosazený zelenými bruselskými úředníky změkčovali stanovením měřicího režimu, který odpovídal nějaké imaginární silnici s velmi přiznivým průběhem nízkých emisí a exhalací.

Nyní, když se provalil podvod VW a toto se zmedializovalo, zeleným bezmozkům došlo, jak byli ošáleni.

Pokud nyní prosadí zpřísnění zkušebního režimu tolik, aby odpovídal těm hodně náročným silnicím a trasám, mohou limity exhalací zůstat papírově stejné. Ale faktický požadavek na zlepšení skutečných exhalací dieselů bude znamenat skokový nárůst technických požadavků na motor v tak vysoké výši, který bude odpovídat nejméně jedné další technické generaci těchto motorů.

Takže se bude hádat, jak moc zpřínit zkušební režim, aby evropské automobilky ještě mohly používat své nejnovější motory a nemusely zastavit produkci aut se vznětovým morem do doby, než jejich vývojová oddělení vyvinou další generaci motorů.

0/0
1.10.2015 1:20

J16i67r58i 73B41e95c92v23a45r 7332729296

Ta výjimka pro "měření s kopce" mne rozesmála - ale bohužel je to k pláči: zde je vidět mocenský přístup Německa k celé EU - silou si vymoct nesmyslnou výjimku jen pro svého tahouna ekonomiky!

0/0
1.10.2015 0:10

Z22d50e47n92ě78k 50H27a52n48z38l 1151196412184

Jen blbnete a zůstane tisíce lidí na dlažbě

+2/0
30.9.2015 23:41

M43a81r82e13k 77K70o81s94t65e92l73e87c98k49ý 6353686128

Údaj o emisích auta mě opravdu, ale opravdu, vůbec nezajímá!

Pokud klesne spotřeba paliva, musí být i množství splodin menší. Je technickým nesmyslem zvyšovat výkon, abych pak mohl ucpat výfuk jakýmsi filtrem (pevných částic), který pak stejně občas musím vypálit a za drahé peníze vyměnit (nebo odstavit). Stejně tak je nesmyslem přilévat do nafty jakési sr.čky (nebo spíše chc.nky), nebo upřednostňovat naftu daňovým zvýhodňováním (nižší spotřební daň, proč?).

Milióny aut takhle nesmyslně prodražíme při výrobě i provozu, ale klidně jejich díly převážíme loděmi, které spalují to nejhorší možné palivo! 17 největších lodí světa vyprodukuje tolik COx a NOx jako všechna auta na světě! A na konference o úsporách a čistotě ovzduší létají zelení jůnyjní fanatici letadly, která s ekologií taky moc společného nemají.

Jůnyje, která vyprodukuje jen nějakých 20 % skleníkových plynů (jejichž škodlivost čemukoliv není prokázaná) hodlá za obrovských nákladů snižovat tyto emise o jednotky procent. A zbývající svět na to kálí, protože jim jde o jejich vlastní rozvoj. Přitom právě mimo Evropu sami členové jůnyje předali všechny možné výroby, které zatěžovaly životní prostředí!

Takže, jak je vidět, tady vůbec nejde o nějakou ekologii nebo techniku, ale jen a pouze peníze, o byrokratickou buzeraci a lobbistické hry zájmových skupin! A BFU to zaplatí...

+9/0
30.9.2015 22:38

R23a20d79i62m 40P10o91l64á65š52e30k 9156663389529

Ono jde o peníze. Automobilkám jde o to ty auta dělat co nejsložitější, protože pak v automobilu prodávají nejvíc práce a za to si mohou nadstavit taky příslušně vysokou cenu a tím odpovídající vysoký zisk z auta. Ceny přirozeně musí odpovídat ekonomické síle obyvatel, aby těch aut prodali stále dost.

0/0
1.10.2015 7:22

T63o10m87á58š 41M62o29r94a58v39č54í81k 3107146613285

Takže Američané chrání svými limity zdraví lidí (NOx), kdežto Evropa velmi diskutabilně klima (CO2). To je parádaRv

+7/0
30.9.2015 22:32

K13a22r69e13l 95V31a37c80h50u81t 9213222149393

Zrovna dneska jsme jeli za Toyotou Yaris a vypínal jsem větrák, protože jsme ty NOxy natáhli až dovnitř... ;-€ ... (mám na ně citlivý frňák! a poznám je HNED!)

0/0
1.10.2015 10:04
Foto

P73e60t35r 45K45o44č49i46č19k69a 4609898846137

VW ma jen tu smulu, ze to padlo na nej jako na prvniho. Fixlujou vsichni. Konecne, DFens to napsal mnohem lepe nez ja, a pojmenoval tuto taskarici pro lid pravymi jmeny:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+1/0
30.9.2015 22:26

T55o19m64á60š 90K12u12c53h67a48ř 3677771608761

14% je v tomto případě směšný rozdíl. Tady má smysl řešit až násobky překročení.

0/0
30.9.2015 22:24
Foto

J89a79n 18D82o53č10e80k30a73l 1684256821635

Tlačit na snížení emisí téměř za hranici technických možností a za cenu astronomických nákladů může jen pomatený zelený mozek bruselského úředníka. ... to už rovnou můžeme stavět cyklostezky jak o život, vrátit se k volským potahům a zakázat krávám prdět :-P

+4/0
30.9.2015 22:22

J75i59n43d44ř40i52c76h 49L36u11k57á52š 8487711580805

opět, co má bruselský úředník společného s americkou normou?

0/0
30.9.2015 22:30
Foto

J76a96n 76D70o85č41e79k79a81l 1114586101735

dobře ... ponecháme to pouze na formulaci "zelený mozek", ok?

0/0
30.9.2015 23:02

Z88d89e91n74ě28k 47H77a18n15z32l 1471186102494

A zrovna si koupim VW

+3/0
30.9.2015 21:58

J16i34n11d61ř18i71c91h 90L28u15k91á89š 8277621640585

prostě CO2 je největší zlo a proti němu se musí bojovat, i kdyby to mělo znamenat nárůst emisí přímo ohrožující zdraví:-/

+7/0
30.9.2015 20:57

R50a28d49i61m 22Z66e60h73e52r 3204130683901

v kombinaci s NOx je to opravdu dobrý koktejl. :-/

0/−1
30.9.2015 21:05

Z53d33e77n41ě39k 35M74o76r57á48v64e26k 5967108558223

CO2 je potravou rostlin.

+2/−1
30.9.2015 21:08

F51r67a87n66t81i10š91e93k 67N50o86v65á60k 6881325376601

Právě o to jde, že CO2 je přirozené a neškodné, kdežto NOx jsou jedy.

+5/0
30.9.2015 21:09

Z68d22e84n33ě38k 82M73o69r10á95v94e68k 5597278408643

No a to je ta zvrácenost - podporujeme diesly, protože vypouštějí méně CO2 (díky vyšší účinnosti a nižší spotřebě) ale ty NOx jako by nikoho nezajímaly. Teda až na ty škaredé Američany, kteří mají pro auta jednotné emise.

+7/0
30.9.2015 21:11

Z25d77e48n85ě44k 20M59o38r43á80v18e17k 5607988658183

No CO2 je skleníkový plyn, ale jeho dopad na globální oteplování je diskutabilní. V historii Země bývaly doby, kdy bylo CO2 mnohem více a nebylo tu nějak extrémní horko.

+5/0
30.9.2015 21:13

R54a87d74i34m 11Z35e94h93e12r 3644620493961

Oxid uhličitý je v každé sodovce. Horší svinstvo je oxid uhelnatý. To je prevít...

0/0
30.9.2015 21:14

Z59d81e98n78ě78k 49M72o30r55á39v27e48k 5377488818203

Jasně, taky se jeho vzniku zabraňuije a na emisích se kontroluje.

0/0
30.9.2015 21:19

R26a90d73i68m 45Z32e39h85e60r 3734780323441

Já nejsem expert na tydlencty věci, ale když jedu v autě a přede mnou je deset minut černý oblak od starýho náklaďáku kterej se nedá předjet, tak je mi na blití, a to nikoli eufemisticky, ale fyzicky.

0/0
30.9.2015 21:21

Z11d37e58n60ě97k 68M47o17r69á55v27e33k 5817668288943

Jo, souhlas, ale to není CO, ten vzniká jen při nedokonalém spalování při nedostatku kyslíku, to seřízený motor nedopusí. A nesouvisí to s kouřivostí, to jsou zase jiné důvody. Ale popravdé - čoudících náklaďáků ubývá a smradu NOx už je u nich taky minimum, protože ty novější už delší dobu používají močovinu, která NOx rozkládá. Největším svinstvem v dnešní době jsou moderní osobní diesly s commonrailem. Sice nečoudí (ty novější s filtrem), ale NOx produkují a smrdí to strašně. Tam zatím močovina povinná není a je to chyba. V Evropě to má jen několik aut, třeba Mazda CX-7.

Místo papírového snižování spotřeby by EU měla nařídit močovinu do všech dieslů.

+6/0
30.9.2015 21:27

R83a85d66i54m 30Z53e45h57e32r 3694240593691

Teď jste to řekl tak precizně, že vlastně není co dodat. R^

0/0
30.9.2015 21:39

J91i27ř74í 93K97o20c37u88r88e76k 6505224725188

No co, měli na výběr mezi stoupnutím hladiny moří o pár cm navíc nebo rakovinou přímo do plic. Zvolili rakovinu. Kdožeto plynoval lidi?

+4/0
30.9.2015 22:03

R31a27d51i21m 50Z71e66h65e88r 3914650893801

Fakt nevím, co chtějí řešit. Když si člověk uvědomí, že dvacet let stará zaoceánská loď, která převáží kontejnery, vypouští tolik emisí jako milion aut s Euro4, tak mi to přijde pokrytecké. Kolik jedů asi vypustí stará Tatrovka, zamaskovaná do oblaku černého čmoudu při každém přišlápnutí plynu?

+5/0
30.9.2015 20:41

J83i22ř12í 74K97o32c57u98r63e98k 6575864685178

Málo. Je totiž předkomůrkový diesel, nikoliv common rail. NOx není vidět a saze z common rail dieslu jsou tak drobné, že taky vidět nejsou. Paradoxně je na tom ta prastará Tatra docela dobře, co se NOx týká.

+1/0
30.9.2015 21:58

Z66d94e95n88ě14k 18W80e36r36n14h28a13r19t 6967355602848

Já nevím. Ta Tatra žere i kytky z příkopu, klidně 50 litrů na 100 km, v zátěži i víc. A tu naftu zkrátka spálí. Oktávka v dvoulitru na stejném úseku spálí 5 litrů. Nikdy mi nikdo nevysvětlí, že i když se spálí méně než desetina nafty, je to pro cokoliv větší zátěž v emisích čehokoliv.

0/0
30.9.2015 22:05

J11a42n 30D56l15o76u74h74ý 7234499600329

Jenze ta tatra toho preveze asi tak 1000krat vic nez to tvoje bajne tdi co tahne vodspodu. Kdyby jsi tim prevezl stejne mnozstvi, tak jsi se spotrebou uplne nekde jinde. A s Tatrou se pro rohliky nejezdi, tak jako s osobakem.

0/0
1.10.2015 7:10
Foto

M63a51r62e62k 13S59o98f93r 9945750848719

VW poražen ekology?

0/0
30.9.2015 20:30

P12e85t75r 70U79r29a47m 1112380473717

EU zabije dvě mouchy jednou ranou a uprchlíci budou tahat povozy

0/0
30.9.2015 20:27

D85a36v85i20d 88H29u24r38k93a 3400753141491

Proč se vlastně vymýšlí testy, které naprosto nereálně vypovídají o vlastnostech motoru? Proč úředníci každý rok "utáhnou šroubek" a nařídí zmenšení emisí o pár procent? Proč automobilky prezentují čísla o spotřebě, emisích atd, když všichni ví, že to je v provozu jinak? Kupuje někdo auto podle toho, jestli má papírovou spotřebu o pár deci menší než jiné, nebo se někdo zaměří na "francouze", jiný na "koncernové" značky a další na "japonce"? Nebo u někoho vyhraje Dacia, protože je za 199.999? Fakt někdo ta čísla řeší nebo je to jen tabulka pro byrokrata, který jezdí audinou s osmiválcem v dieselu?

+5/0
30.9.2015 19:47

Z75d49e56n93ě74k 61M90o15r65á44v83e12k 5907988148433

To je prosté - přikazují nižší emise, aby vyhověli environmentalistům. Jenže účinnost motorů se moc nemění a nikdo nepřišel s revoluční konstrukcí, tak se musí povolit šizení, protože by jinak automobilky nemohly vyrábět.

+5/0
30.9.2015 19:59

R30a22d30i35m 14Z89e75h75e72r 3884140743611

Člověk si taky musí uvědomit, že co dřív v Číně jezdilo před třiceti lety na kole nebo s rikšou, jezdí dnes v třílitru. A číňani navíc nikdy nebyli cimprlich na ekologii.

+1/0
30.9.2015 20:45

Z77d71e19n71ě30k 14M78o90r16á62v85e80k 5797698518353

Tady přece vůbec nejde o Číňany, jejich prodej aut v Evropě je zanedbatelný.

+1/0
30.9.2015 20:46

Z86d38e24n33ě60k 19W62e82r24n71h58a79r27t 6127725852408

Ale prodej aut v Číně je ohromný. A pokud oni kašlou na emise čehokoliv, o co se tady v pidievropě snažíme?

+2/0
30.9.2015 21:58

Z14d87e16n40ě80k 37M83o38r51á31v23e72k 5277198958163

V globálu máte pravdu.

0/0
30.9.2015 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.