Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa chce potrestat VW, ale v nových pravidlech tvoří schválně skuliny

Po USA jsou Británie, Francie a Německo země, které možná nejhlasitěji volají po důkladném vyšetření emisního skandálu automobilky Volkswagen. Jenže právě tyto evropské země mají velký díl viny na tom, že emisní testy neodpovídají současné motoristické realitě a dokonce chtěly tento rozdíl zachovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a36r14e31l 50L98o85p57a79t47a 8226917481927

Až tu budou běhat všude arabové a ty budeš nosit šátek a kalacha na zádech, ještě rád vzpomeneš na byrokratické EU :(

0/0
12.10.2015 10:41

K25a14r15e60l 26V64a30c56h61u74t 9863842549563

Déletrvajícím vdechováním NOx plynů hrozí člověku INFARKT a to tak, že dosti akutně - při následné fyzické zátěži !!! ... Když to trošku přeženu (ale fakt jen trošinku), tak by tedy člověk po nadýchání se NOxů neměl raději ani běžet, aby stihnul třeba vůz MHD! :-P

Mimochodem - o NOx se píše, ale nikdo neřekne, kde se berou? - jestli se nemýlím, tak za ně může kombinace: turbo + katalyzátor + vysoké teploty v motoru.  Jinak by z dusíku, obsaženého hojně ve vzduchu, ty NOxy nemohly vůbec vzniknout.

0/0
1.10.2015 10:17

K61a49r54e96l 91V51a87c14h82u41t 9643172949113

Logicky mě pak napadá, že katalyzátory!! přece mají i vozy s motory TSI - takže NEJEN dieselové motory jsou zodpovědné za NOxy !!! ;-€

0/0
1.10.2015 10:21

K56a48r53e30l 39V40a52c64h84u55t 9793562759613

MAZDA tedy dobře činí, když necpe do každého auta TURBO !  ;-)VR^V

+1/0
1.10.2015 10:24

P74a38v43e65l 54R38e95z39n91i25c98e96k 3155204314722

a predevsim krasne jede. Postupny a plynuly a zaroven dostatecny nastup vykonu i kroutaku... a pritom dostatek sily i na pruzne zrychleni pri podrazeni

to je zaklad :)

0/0
1.10.2015 10:39

J94i19n68d29ř10i22c31h 66Š54k23o13p96e64k 4985261450745

oxidy dusíku vznikají při spalovacím procesu za vysokých teplot, současně za přebytku vzduchu. Jelikož vznikají více při vyšší teplotách a tlacích, jsou produkovány ve větší míře diesly

0/0
1.10.2015 10:52

K36a39r53e97l 97L62o65p15a26t55a 8376317421357

Tak to se mýlíte, něco si přečtěte a pak plácejte .)

0/0
12.10.2015 10:42

K41a43r21e59l 70V86a56c60h61u17t 9763212409343

Našinec najde skulinu i tam, kde žádné nejsou!  ;-D

0/0
1.10.2015 10:02

J98a74r92d97a 62S31o77k80o76l 1746968551121

Za vším stojí nesmyslná metodika měření takže kdo je vinen?ten kdo ji vymyslel nebo kdo ji využívá a zneužívá ve svůj prospěch?

0/0
1.10.2015 8:15

J23i82n66d92ř45i21c87h 70Š62k52o49p55e57k 4285741760455

na vině jsou zákony.

Jenže dokud výrobce díky nekvalitním zákonům obelhával jen prostý lid, tak byl EU v klidu.

Jenže když na základě těchto zákonů si automobilka dovolila obelhat i samotnou EU, tak logicky prská

+1/0
1.10.2015 9:46

J30a85n 31D41l16o51u62h39ý 7674219560609

V EU VW nic nehrozi, jelikoz princip fungovani motoru, kdyz ho meri, neni v EU nelegalni jako v USA. Cili predstavitele EU zbytecne kvici a pritom jsou to sami oni kdo maji maslo na hlave! Jedine k cemu cela kauza prispeje je konec dieselu v osobaku (hura) a navrat k benzinu. Kdo mysli ekonomicky a ekologicky, tak stejne jiz davno jezdi na lpg nebo cng a k tomu naftovej motor neni potreba.

0/0
1.10.2015 7:04

R65a45d61i24m 83P42o77l94á24š40e10k 9526623459319

To bude jasné za měsíc, za půl roku, za rok......  Vw každopádně podváděl v USA i v Evropě. To je na odškodnění majitelům nakoupených aut i na pokuty jednotlivým státům.

V krajním případě z toho může být i bankrot - VW bude nucen prodávat své fabriky včetně Škodovky, až zůstane jen samotný mateřský Wolfsburg.  Ale stejně tak z toho může VW vyjít úplně beze ztráty mimo toho, že rok nebo dva nebude mít žádný zisk.

0/0
1.10.2015 7:27

J53i52n14d13ř13i14c41h 53Š20k34o70p17e41k 4145621770985

na jaké odškodnění majitelům ? Auta mají jiné emise pouze při homologaci, nikoli při běžném provozu.

Čím chceš svou újmu zdůvodnit ?

0/0
1.10.2015 9:50

R40a20d96i16m 86P41o73l84á96š81e31k 9886853789779

Reálný provoz auta  nejde žádným zkušebním režimem  namodulovat úplně přesně. Vždy budou nějaká auta a nějaká běžná silnice, kde bude mít auto vyšší exhalace než ve zkušebním režimu stejně jako jako budou  trasy a silnice, kde by ta spotřeba a exhalace mohla být nižší.

Dosud technici a automobilky požadavek na emise a exhalace aut prosazený zelenými bruselskými úředníky změkčovali stanovením měřicího režimu, který odpovídal nějaké imaginární silnici s velmi přiznivým průběhem nízkých emisí a exhalací.

Nyní, když se provalil podvod VW a toto se zmedializovalo, zeleným bezmozkům došlo, jak byli ošáleni.

Pokud nyní prosadí zpřísnění zkušebního režimu tolik, aby odpovídal těm hodně náročným silnicím a trasám, mohou limity exhalací zůstat papírově stejné. Ale faktický požadavek na zlepšení skutečných exhalací dieselů bude znamenat skokový nárůst technických požadavků na motor v tak vysoké výši, který bude odpovídat nejméně jedné další technické generaci těchto motorů.

Takže se bude hádat, jak moc zpřínit zkušební režim, aby evropské automobilky ještě mohly používat své nejnovější motory a nemusely zastavit produkci aut se vznětovým morem do doby, než jejich vývojová oddělení vyvinou další generaci motorů.

0/0
1.10.2015 1:20

J70i29r18i 86B62e18c53v56a34r 7912519896

Ta výjimka pro "měření s kopce" mne rozesmála - ale bohužel je to k pláči: zde je vidět mocenský přístup Německa k celé EU - silou si vymoct nesmyslnou výjimku jen pro svého tahouna ekonomiky!

0/0
1.10.2015 0:10

Z23d35e45n89ě60k 62H10a21n52z47l 1251666202404

Jen blbnete a zůstane tisíce lidí na dlažbě

+2/0
30.9.2015 23:41

M27a16r31e20k 64K33o54s92t45e22l94e75c25k90ý 6863636728

Údaj o emisích auta mě opravdu, ale opravdu, vůbec nezajímá!

Pokud klesne spotřeba paliva, musí být i množství splodin menší. Je technickým nesmyslem zvyšovat výkon, abych pak mohl ucpat výfuk jakýmsi filtrem (pevných částic), který pak stejně občas musím vypálit a za drahé peníze vyměnit (nebo odstavit). Stejně tak je nesmyslem přilévat do nafty jakési sr.čky (nebo spíše chc.nky), nebo upřednostňovat naftu daňovým zvýhodňováním (nižší spotřební daň, proč?).

Milióny aut takhle nesmyslně prodražíme při výrobě i provozu, ale klidně jejich díly převážíme loděmi, které spalují to nejhorší možné palivo! 17 největších lodí světa vyprodukuje tolik COx a NOx jako všechna auta na světě! A na konference o úsporách a čistotě ovzduší létají zelení jůnyjní fanatici letadly, která s ekologií taky moc společného nemají.

Jůnyje, která vyprodukuje jen nějakých 20 % skleníkových plynů (jejichž škodlivost čemukoliv není prokázaná) hodlá za obrovských nákladů snižovat tyto emise o jednotky procent. A zbývající svět na to kálí, protože jim jde o jejich vlastní rozvoj. Přitom právě mimo Evropu sami členové jůnyje předali všechny možné výroby, které zatěžovaly životní prostředí!

Takže, jak je vidět, tady vůbec nejde o nějakou ekologii nebo techniku, ale jen a pouze peníze, o byrokratickou buzeraci a lobbistické hry zájmových skupin! A BFU to zaplatí...

+9/0
30.9.2015 22:38

R24a44d51i59m 58P61o90l69á36š85e66k 9346323149519

Ono jde o peníze. Automobilkám jde o to ty auta dělat co nejsložitější, protože pak v automobilu prodávají nejvíc práce a za to si mohou nadstavit taky příslušně vysokou cenu a tím odpovídající vysoký zisk z auta. Ceny přirozeně musí odpovídat ekonomické síle obyvatel, aby těch aut prodali stále dost.

0/0
1.10.2015 7:22

T75o31m89á47š 34M23o37r27a44v30č88í32k 3947846473185

Takže Američané chrání svými limity zdraví lidí (NOx), kdežto Evropa velmi diskutabilně klima (CO2). To je parádaRv

+7/0
30.9.2015 22:32

K34a88r74e10l 31V68a79c68h54u40t 9493372479863

Zrovna dneska jsme jeli za Toyotou Yaris a vypínal jsem větrák, protože jsme ty NOxy natáhli až dovnitř... ;-€ ... (mám na ně citlivý frňák! a poznám je HNED!)

0/0
1.10.2015 10:04
Foto

P67e23t18r 52K98o92č10i49č38k58a 4869278166397

VW ma jen tu smulu, ze to padlo na nej jako na prvniho. Fixlujou vsichni. Konecne, DFens to napsal mnohem lepe nez ja, a pojmenoval tuto taskarici pro lid pravymi jmeny:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+1/0
30.9.2015 22:26

T68o38m95á84š 87K76u42c45h57a13ř 3307161508311

14% je v tomto případě směšný rozdíl. Tady má smysl řešit až násobky překročení.

0/0
30.9.2015 22:24
Foto

J91a93n 73D98o78č56e61k75a24l 1514846531175

Tlačit na snížení emisí téměř za hranici technických možností a za cenu astronomických nákladů může jen pomatený zelený mozek bruselského úředníka. ... to už rovnou můžeme stavět cyklostezky jak o život, vrátit se k volským potahům a zakázat krávám prdět :-P

+4/0
30.9.2015 22:22

J84i59n25d22ř13i62c50h 98L25u43k64á49š 8697541310645

opět, co má bruselský úředník společného s americkou normou?

0/0
30.9.2015 22:30
Foto

J31a91n 52D78o56č43e84k87a47l 1584766921235

dobře ... ponecháme to pouze na formulaci "zelený mozek", ok?

0/0
30.9.2015 23:02

Z53d98e43n68ě57k 85H42a90n27z53l 1101316752594

A zrovna si koupim VW

+3/0
30.9.2015 21:58

J18i58n18d12ř40i20c20h 29L91u11k38á37š 8257401340645

prostě CO2 je největší zlo a proti němu se musí bojovat, i kdyby to mělo znamenat nárůst emisí přímo ohrožující zdraví:-/

+7/0
30.9.2015 20:57

R13a72d16i12m 89Z65e15h11e95r 3454320233141

v kombinaci s NOx je to opravdu dobrý koktejl. :-/

0/−1
30.9.2015 21:05

Z48d51e56n79ě83k 75M38o39r56á46v81e13k 5337168428403

CO2 je potravou rostlin.

+2/−1
30.9.2015 21:08

F29r69a11n65t61i50š37e25k 73N69o52v53á17k 6151945876951

Právě o to jde, že CO2 je přirozené a neškodné, kdežto NOx jsou jedy.

+5/0
30.9.2015 21:09

Z25d53e58n80ě56k 41M63o95r35á56v35e33k 5987668588713

No a to je ta zvrácenost - podporujeme diesly, protože vypouštějí méně CO2 (díky vyšší účinnosti a nižší spotřebě) ale ty NOx jako by nikoho nezajímaly. Teda až na ty škaredé Američany, kteří mají pro auta jednotné emise.

+7/0
30.9.2015 21:11

Z70d76e74n30ě56k 51M97o24r41á16v23e32k 5837318508513

No CO2 je skleníkový plyn, ale jeho dopad na globální oteplování je diskutabilní. V historii Země bývaly doby, kdy bylo CO2 mnohem více a nebylo tu nějak extrémní horko.

+5/0
30.9.2015 21:13

R92a16d18i61m 83Z58e72h38e46r 3694360933111

Oxid uhličitý je v každé sodovce. Horší svinstvo je oxid uhelnatý. To je prevít...

0/0
30.9.2015 21:14

Z90d74e13n93ě80k 46M38o29r66á49v72e55k 5437498508273

Jasně, taky se jeho vzniku zabraňuije a na emisích se kontroluje.

0/0
30.9.2015 21:19

R41a21d14i15m 83Z40e91h58e95r 3874210143461

Já nejsem expert na tydlencty věci, ale když jedu v autě a přede mnou je deset minut černý oblak od starýho náklaďáku kterej se nedá předjet, tak je mi na blití, a to nikoli eufemisticky, ale fyzicky.

0/0
30.9.2015 21:21

Z82d86e25n14ě22k 49M40o20r38á13v83e22k 5317368668443

Jo, souhlas, ale to není CO, ten vzniká jen při nedokonalém spalování při nedostatku kyslíku, to seřízený motor nedopusí. A nesouvisí to s kouřivostí, to jsou zase jiné důvody. Ale popravdé - čoudících náklaďáků ubývá a smradu NOx už je u nich taky minimum, protože ty novější už delší dobu používají močovinu, která NOx rozkládá. Největším svinstvem v dnešní době jsou moderní osobní diesly s commonrailem. Sice nečoudí (ty novější s filtrem), ale NOx produkují a smrdí to strašně. Tam zatím močovina povinná není a je to chyba. V Evropě to má jen několik aut, třeba Mazda CX-7.

Místo papírového snižování spotřeby by EU měla nařídit močovinu do všech dieslů.

+6/0
30.9.2015 21:27

R16a49d19i31m 20Z15e57h31e87r 3274600813541

Teď jste to řekl tak precizně, že vlastně není co dodat. R^

0/0
30.9.2015 21:39

J97i92ř35í 34K82o82c61u56r51e30k 6985194165138

No co, měli na výběr mezi stoupnutím hladiny moří o pár cm navíc nebo rakovinou přímo do plic. Zvolili rakovinu. Kdožeto plynoval lidi?

+4/0
30.9.2015 22:03

R18a29d91i62m 13Z35e23h88e48r 3114810363771

Fakt nevím, co chtějí řešit. Když si člověk uvědomí, že dvacet let stará zaoceánská loď, která převáží kontejnery, vypouští tolik emisí jako milion aut s Euro4, tak mi to přijde pokrytecké. Kolik jedů asi vypustí stará Tatrovka, zamaskovaná do oblaku černého čmoudu při každém přišlápnutí plynu?

+5/0
30.9.2015 20:41

J38i92ř25í 94K88o58c65u39r19e58k 6875474525148

Málo. Je totiž předkomůrkový diesel, nikoliv common rail. NOx není vidět a saze z common rail dieslu jsou tak drobné, že taky vidět nejsou. Paradoxně je na tom ta prastará Tatra docela dobře, co se NOx týká.

+1/0
30.9.2015 21:58

Z87d63e28n20ě21k 13W11e49r12n95h63a56r56t 6407185542338

Já nevím. Ta Tatra žere i kytky z příkopu, klidně 50 litrů na 100 km, v zátěži i víc. A tu naftu zkrátka spálí. Oktávka v dvoulitru na stejném úseku spálí 5 litrů. Nikdy mi nikdo nevysvětlí, že i když se spálí méně než desetina nafty, je to pro cokoliv větší zátěž v emisích čehokoliv.

0/0
30.9.2015 22:05

J51a56n 15D32l62o36u35h19ý 7604499720979

Jenze ta tatra toho preveze asi tak 1000krat vic nez to tvoje bajne tdi co tahne vodspodu. Kdyby jsi tim prevezl stejne mnozstvi, tak jsi se spotrebou uplne nekde jinde. A s Tatrou se pro rohliky nejezdi, tak jako s osobakem.

0/0
1.10.2015 7:10
Foto

M69a14r24e60k 30S35o35f29r 9905700328759

VW poražen ekology?

0/0
30.9.2015 20:30

P88e90t28r 41U41r12a35m 1312640353457

EU zabije dvě mouchy jednou ranou a uprchlíci budou tahat povozy

0/0
30.9.2015 20:27

D90a47v81i34d 37H92u10r59k63a 3380503421911

Proč se vlastně vymýšlí testy, které naprosto nereálně vypovídají o vlastnostech motoru? Proč úředníci každý rok "utáhnou šroubek" a nařídí zmenšení emisí o pár procent? Proč automobilky prezentují čísla o spotřebě, emisích atd, když všichni ví, že to je v provozu jinak? Kupuje někdo auto podle toho, jestli má papírovou spotřebu o pár deci menší než jiné, nebo se někdo zaměří na "francouze", jiný na "koncernové" značky a další na "japonce"? Nebo u někoho vyhraje Dacia, protože je za 199.999? Fakt někdo ta čísla řeší nebo je to jen tabulka pro byrokrata, který jezdí audinou s osmiválcem v dieselu?

+5/0
30.9.2015 19:47

Z49d95e35n15ě82k 34M41o80r33á38v42e71k 5177928768583

To je prosté - přikazují nižší emise, aby vyhověli environmentalistům. Jenže účinnost motorů se moc nemění a nikdo nepřišel s revoluční konstrukcí, tak se musí povolit šizení, protože by jinak automobilky nemohly vyrábět.

+5/0
30.9.2015 19:59

R24a50d42i43m 67Z32e23h47e10r 3964350903201

Člověk si taky musí uvědomit, že co dřív v Číně jezdilo před třiceti lety na kole nebo s rikšou, jezdí dnes v třílitru. A číňani navíc nikdy nebyli cimprlich na ekologii.

+1/0
30.9.2015 20:45

Z68d47e47n57ě36k 90M45o75r29á48v40e93k 5647668188483

Tady přece vůbec nejde o Číňany, jejich prodej aut v Evropě je zanedbatelný.

+1/0
30.9.2015 20:46

Z62d29e98n32ě11k 48W86e18r97n33h26a81r86t 6147845982508

Ale prodej aut v Číně je ohromný. A pokud oni kašlou na emise čehokoliv, o co se tady v pidievropě snažíme?

+2/0
30.9.2015 21:58

Z69d64e90n94ě23k 80M12o40r81á94v11e12k 5497128648143

V globálu máte pravdu.

0/0
30.9.2015 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.