Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: regulace snižují emise jen na papíře, průšvih čeká i benziňáky

Emisní kauzu VW odstartovala na první pohled v podstatě neškodná studie, která ovšem odhalila nesrovnalosti mezi reálným provozem a testovacím cyklem. Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S20a71m26u16e24l 89R53a21z68i64m 4303430940391

Každý středoškolsky vzdělaný člověk slyšel o zákonu zachování energie. Takže pokud nejsme zelení, nebo politici, musíme vědět, že energie uložená v benzínu či naftě nemůže překročit 100% a vždy když jí získáváme chemickou cestou, vzniká nějaký nespotřebitelný odpad zpravidla chemický. Takže pokud nám Brusel předepíše nějaké normy EURO, mělo by nám být jasné, jak moc jsou vymahatelné. Ano krátkodobě vám mohou představit i "perpetuum mobile", ale až se zastaví, pak už jej nic nerozhýbe. Chceme-li myslet zeleně, musíme se dívat jiným směrem. Spalovací motory mají sice rezervy, ale ty se opírají o nové materiály a ty nám zatím nejsou dostupné za takovou cenu, aby jsme ji mohli akceptovat. Já osobně nejsem fanda VW, ale v téhle story zcela jistě stojím na jejich straně, neboť ti udělali jen a pouze to co po nich chtěli a co stáda ovcí chtěla slyšet. A jistě  nebyli jediní.  ;-D

+5/−1
1.10.2015 21:17

A72n60d98r23e24j 81O24l55e29k18s79a 3805861297781

Pokud se domníváte, že zákazníci koncernu VW vyžadují podvod pro získání konkurenční výhody - pak asi máte pravdu. Ještě že nejsou všichni automobilisti takoví...

0/0
2.10.2015 20:19

V21l56a28d39i29m60í65r 13B20u24k91v76a23l17d 8283893396

pokud bude zákazník jezdit ve VW ve stejném režimu jako je testovací, určitě se dočká proklamované spotřeby i hodnot emisí.

Nepamatuji si už na to, jak je ten cyklus předepsaný. Ale pokud je tam zrychlení z 0 na 15 km/h za 4 s (přičemž normálně tam každý za tu dobu má již 40-50km/h), pak je něco špatně... Ale auto a řidič to nejsou.

0/0
4.10.2015 18:26

F62r20a44n36t35i13š67e31k 48N89o63v45á35k 6371705746101

Tak to dopadá, když normu neurčuje vědec, ale "aktivista". Norma se už před kolika lety rozešla s realitou.

0/−1
1.10.2015 21:14

A22n45d90r23e44j 73O68l49e83k31s47a 3685171377391

Vy děláte do spalovacích procesů?

0/0
2.10.2015 20:19

B77ě27l70a 51H91o52r18á87k96o90v39á 1958292779820

Při jízdě z kopce vzniká nejvíc škodlivin na km? Tak prostě zakázat zpomalovat a jet stále pod plynem! Nebo je to měření tak odtržené od praxe, že jde pouze vytřískání financí ber kde ber.

0/0
1.10.2015 19:51

Z53d27e75n11ě70k 37D76u93b87e51c94k51ý 3147644980238

Ne. Z kopce vyřadit kvalt. A tůrovat a tůrovat ??

0/0
3.10.2015 20:17
Foto

P21a60v84e27l 64S84t77r31a91k33o48š 6987831470535

U jednoho toho "moderního přímovstřikového motoru" jsme při výměně lambdy inspekční kamerou zjistili, že povrch výfuku je uvnitř v mnohem lepším stavu než zvenku - o sazích ani řeč. Ale v tv říkali něco jinýho tak to musí být pravda :)

0/0
1.10.2015 18:08

P89e66t40r 13G70a67l46l98a61n83d 9381295561495

Dokud budou u moci diktátoři z Bruselu, tak líp v evropě nebude.

+4/0
1.10.2015 18:06

Z48d52e88n82ě78k 78H20a12n23z96l 1741946832764

A příští rok do Chorvatska jen vlakem,auta povinně nechat doma

+1/0
1.10.2015 16:16

M31i37l91o55š 44K60o37l21m10a93n 6416763217972

Zatím je obviněný VW a náznaky jsou o BMW. Kdo jsou ti ostatní ? Už to vidím, že to budou auta z USA  ;-D. U motocyklů to taky moc nechápu, proč Japonské motocykly mají pro USA čtyři rychlosti a pro Evropu pět a je to u starších modelů, které jsou bez katalyzátoru, s klasickým karburátorem.

0/0
1.10.2015 16:14

A11d88a45m 38K37ř82i49v43s65k30ý 1153364510763

Evropani rádi řadí :-)

0/0
1.10.2015 17:00

J68i64ř18í 85E89r24b71e69n 1373934676287

Jestli to není tím, že Evropa má v průměru a v přepočtu na plochu poněkud členitější terén v obydlených oblastech...

+1/0
1.10.2015 20:46

Z47d58e57n15ě66k 80H19a22n76z68l 1471226442424

Už stim běžte do háje

+2/0
1.10.2015 16:14

F65r16a86n29t91i83š68e55k 91H17o50r62á49k 2372739936764

"Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více".

Myslet si, že z výfuků automobilů vycházejí pouze neškodné emise, může jen velmi naivní (vhodnější je použití jiného synonyma) člověk.

A není pro to (že se jedná o škodlivé emise) zapotřebí ani žádných studií....

0/0
1.10.2015 16:06

M19a97r44e89k 85H59r63u33b27y 6387982981278

Organizaci pro premalovavani skutecnosti na ruzovo (=EU) se hrouti jedna Potemkinova vesnicka, predpokladam, ze za to budou potrestani ti, kteri se tvarili, ze ruzovemu snu veri :-P

Eurourednici si najdou nejaky dalsi odbor, ktery budou premalovavat - ted je v mode snaha o zakryvani skutecneho poctu migrantu ;-)

+3/0
1.10.2015 15:56

D94a51n56i57e64l 82K18o11ř83í59n81e55k 6510160514261

tak to tedy nechápu, Rapid 1,2 tsi 81 kW, Praha - průměr 6,8 dle ukazatele, když jsem ho honil tak 7,3

0/0
1.10.2015 15:55

D52a44n28i10e59l 48K76o53ř56í15n52e62k 6110630834681

to patřilo jinam

0/0
1.10.2015 15:56

Z38d95e64n93ě15k 84D54u65b91e92c58k25ý 3887484790188

Jooo o honění se píše na jiných fórech :-)

0/0
3.10.2015 20:21

P46e80t81r 20V98l49k 7771286968

Nebylo by rychlejší zrušit ty nesmyslné euronormy potrestat ta co je zavádějí a s pomocí skutečných odborníků stanovit co je dneska vlastně reálně dosažitelné a tím se řídit ?

+4/−2
1.10.2015 15:51

A10n51d21r29e16j 47O10l90e53k58s85a 3225461417961

Nebylo by lepší, kdyby jistá velkoautomobilka prostě přestala podvádět, když jiné ty normy ctí a splňují?

0/−9
1.10.2015 15:53

M78a35r16e11k 32H87r14u76b96y 6167802281528

Splnuji nesmyslne normy na vcelku neskodny plyn, a pritom vyrabeji plyny prudce jedovate - to mi cestne nepripada... :-P

+5/0
1.10.2015 15:58

P83a28v60e77l 66R92e62z73n34i58c54e92k 3665714394622

a ne - nejsem fanousek VW koncernu a ani v VW nejezdim, tedy se mym prispevkem neznazim hrat jim do karet a ubirat na vaznosti problemu, jen rikam ze u nich se na to prislo, ale delaji to beztak vsichni

+2/0
1.10.2015 16:01

A66n71d15r82e13j 84O91l48e54k39s91a 3335541147471

Nějak to trvá.... pořád žádná další automobilka není v průšvihu s emisema. No tak budeme čekat...

0/0
1.10.2015 16:58

J25i71ř91í 80N28o28v83á66k 3723309798236

Ale je. Zrovna chytili 1,6DCi od Renaultu. Ten je na tom ještě hůř.

0/0
2.10.2015 14:43

A43n59d58r51e19j 35O11l97e25k67s90a 3795161487731

Renault ale nešvindloval se software, aby udělal homologační testy. Srovnáváte nesrovnávatelné.

+1/0
2.10.2015 20:22

M17i68c86h69a59l 76P94a79v58l43á47t 9863473204819

NOx nejsou rozhodne "prudce jedovate". Ale na rozdil od naprosto neskodneho CO2 maji negativni vliv. Prusvih jsou spise ty saze.

+2/0
1.10.2015 16:16

M14a77r14e93k 80H50r23u29b13y 6497712361338

souhlas, mel jsem napsat spis _zplodiny_. Opravdu maler jsou PMx, i proto je vetsina monitorovacich stanic ve mestech radeji nemeri :-/ Hlavne ze se EK honi za COckem :-/

+1/0
1.10.2015 17:01

A90n85d42r54e58j 75O97l85e59k30s46a 3485791987181

Oxidy dusíku nejsou vcelku neškodné plyny :-P Naopak, jsou vcelku karcinogenní.

0/0
1.10.2015 17:01

M71a47r63t87i43n 62K22a75r22á66s33e56k 9868653468968

Muzete specifikovat ty normy na neskodne plyny? Normy prave na ty skodlive plyne - na CO2 zadna norma neni (nanejvys tak poplatek za vyrobu aut s vyssi spotrebou)

0/0
2.10.2015 10:59

P32a52v13e93l 26R87e88z21n48i34c31e83k 3415654234802

vy si copak myslite ze ostatni to splnuji regulerne? kdepak, jen se na to zatim jeste neprislo. Pokud by totiz Volkswagen byl jediny kdo podvadi, znamenalo by to ze vsichni ostatni jsou technologicky mnohem dale nez oni... a to je celkem mimo realitu

+6/−1
1.10.2015 16:00

A41n50d81r49e60j 38O73l20e25k73s74a 3305111877421

Ne, pokud je Volkswagen jediný, kdo podvádí, tak je to celkem pochopitelné, když jeho TDi nemají (neměly) na trhu konkurenci. Ostatní výrobci prostě splňují normy a proto nejsou technologicky "tak dále";-D

0/0
1.10.2015 17:00

M48a61r96t92i44n 85K82o29v81á36ř 2241620219786

Ostatní výrobci jsou zticha, protože taky mají máslo na hlavě. Pokud by skutečně plnili limity, tak by se tím neopoměli pochlubit.

Stejná situace je u elektrospotřebičů a u nich povinných en. štítků (B, A, A+...). Stejně jako u aut je u nich měření spotřeby prováděno za předem známých podmínek (musí být, aby se mohlo provádět kdekoliv/kýmkoliv a byla zaručena objektivita hodnocení). Výrobcům pak nedělá žádný problém naučit řídicí jednotku reagovat na tento proces nastavením parametrů zajišťujících minimální spotřebu...

0/0
1.10.2015 23:25

M80i19c97h85a91l 15P15a26v84l68á58t 9423873304509

Americka ekofasisticka neziskovka placena Fordem mela za ukol potopit VW. Tak to udelala. Ale vubec to neznamena, ze by (z vetsi casti zcela nesmyslne) normy vyrobky jinych automobilek v praxi skutecne splnovaly. ;o)

0/0
1.10.2015 16:14

A67n86d32r16e85j 68O85l48e30k37s96a 3215671547341

Vy budete mokrý taky, koukněte se na ty mraky!;-)

0/0
1.10.2015 15:47

A97d27o93l39f 15R74o88z38b95o81ř26i62l 5928470597

Už dááááávno měla běhat po světě autíčka na CNG nebo PB, případně na elektriku či hybridy elektro-plyn.  A nebyl by problém, že ;-D?! Jenže to by naftařská loby zdechla hladem, arabáčci by neměli miliardy na podporu IS a zase by žraly z komisňáků, protože dělat, makat prostě ta verbež neumí a ani nechce ;-O!!Tak co, jdeme do toho ?;-)

0/0
1.10.2015 15:39

V56l64a42d61i94m13í18r 76C51i91h41l87a 8691878797463

"...honba za snižováním obsahu CO2 přináší potíže s emisemi ostatních látek, které jsou problematické pro zdraví lidí..."

Děkuji zeleným ekoteroristům a jejich nemyslícím voličům :-/

+3/0
1.10.2015 15:30

M59a90r86e50k 63H13r81u54b61y 6397902491898

Tyhle evropske organy jsou na volicich davno nezavisle.. :-/EURv

+4/0
1.10.2015 15:59

I33v75a 47K87r73i71s64t59o72f51o26v30á 7755123962272

A to si představte. Že na výrobu paliv z řepky se spotřebuje víc fosilních paliv než se vyrobí. A výroba a likvidace solárního panelu je tak energeticky náročná, že ten vyrobí méně elektřiny, než se spotřebuje na jeho výrobu.

+3/−1
1.10.2015 15:28

A15n10d57r58e32j 34O74l52e83k56s74a 3205791327131

Kecy.

+1/−2
1.10.2015 15:48

P63e27t53r 75M53i53c24h96a33l 2300734181742

S tou řepkou je to pravda. Na jeden litr MEŘO padne podle různých odhadů 1 - 1,5 litru nafty.

+1/0
2.10.2015 11:43

R66o74b61e15r64t 49H61o80m42o27l64k57a 4333638400972

A teď si vezměte, že by se ty prachy co se cpou do snižování emisí nacpaly do vývoje akumulátoru. Kdyby e-vůz udělal 1000 km, tak jak většina fosilních, tak není problém.

+3/0
1.10.2015 15:26

P61e84t36r 68M87i97c75h98a57l 2530124171762

Problém ani není ten dojezd, jako cena baterií a hlavně to, že časem ztrácí kapacitu.

+1/0
2.10.2015 11:44

R36a84d23e59k 17D76o31l51e20ž70a27l 2509703450610

Sranda je, že auta kdysi taky měla nízkou spotřebu, jenže potom nakázala EU bezpečnost a tak nám auta nakynula na hmotnosti a do šířky a je z nich výhled jak z tanku (to poslední mě štve na nových autech nejvíc). Tím se začala zvyšovat spotřeba, takže pro změnu EU nakázala emisní limity. A hele, tady je to už strop..

+6/0
1.10.2015 15:26

A94n51d89r22e25j 45O47l92e14k30s75a 3895741137611

Tak stačí opustit módu SUV. Uspoří se třetina až polovina materiálů, paliv a energie vůbec.

+1/0
1.10.2015 15:50

R61a41d84i54m 56P13o15l49á55š41e88k 9876893669859

Škodovka stovka měla nějak 800 - 900 kilo hmotnosti.  Dnešní auto podobné třídy je pomalu dvakrát těžší.

0/0
1.10.2015 16:03

J97i51ř46í 79E57r67b40e86n 1713384426807

Nesmysl.

Stovka měla pohotovostní hmotnost 820 kg, o hodně modernější a bezpečnější stodvacítka 855 až 875 kg podle typu a výbavy, favorit měl 840 kg, felicie od 940 kg výš, fabie od 1060 kg výš.

Se stovkou je rozměrově srovnatelný nový rapid, který má pohotovostní hmotnost v nejnižším stupni výbavy 1070 kg. Mnohem větší trojková octavie váží něco přes 1300 kg a k tomu dvojnásobku hmotnosti Š100 se blíží jen Superb III se svými cca 1630 kg. Ale jestli považujete Superba za auto podobné třídy jako Š 100... :-P

0/0
1.10.2015 21:18

M92a83r26t12i28n 88K57a39r42á95s24e41k 9568543958578

No tak superb v top vybave bude +- cenovy ekvuvalent skody 100 ve sve dobe, takze kdyby chtel byt clovek hodne kreativni tak by to asi nejak tvrdit dalo :-D

+1/0
2.10.2015 11:02

J33i37ř54í 80E17r16b77e38n 1203274456317

Ale opravdu hodně kreativní ;-D

Dnešnímu Superbu odpovídá tehdejší Tatra 613. Akorát ten zvuk motoru je u tatry mnohem příjemnější.

0/0
3.10.2015 22:45

M74i69c55h21a75l 20J31a33r53o23š 7984390602335

Sice jezdím podle tachometru s odpovídající spotřebou, jen mi ten tachometr ukazuje najetí o 10% víc než GPS...

0/0
1.10.2015 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.