Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Téměř každé auto pozná test emisí, říká odborník

Nezávislé testy ukazují, že ostatní značky emisní limity neplní úplně stejně jako Volkswagen. Jak se vypořádávají s přísnými předpisy, popisuje pro iDNES.cz odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a89r24o36s85l37a61v 23D15r93o81b56n20ý 6576278217387

a mě je úplně jedno co moje auto vypouští do okolí. mám diesel vyrobený letos za pár měsíců půjde zpět leasingovce

0/0
17.10.2015 18:01

V27l78a43d10i21s10l85a76v 60B26u13r43y23š37e49k 1689722627414

to je právě ono, většina lidí mylně předpokládá, že vypouštěné emise vadí řidiči nebo majiteli auta, tak to ale jistě neni, jednou jsem byl svědkem toho, že se majitel nového dieslu dožadoval vymontování filtru pevných částic, když jsem se ho ptal, jesli by mu nevadilo, že někdo kvůli tomu bude mít rakovinu, tak řekl, že to stejně všichni vymontovávají  a jemu to prej zvyšuje spotřebu, tak ven s tím

0/0
18.10.2015 8:52

R78o36b50e15r62t 49T86o30m45e53c43z55e93k 8811734732985

Když podvádí všichni, je to vůbec podvod?

0/0
12.10.2015 20:50

V78l39a98d13i47s75l68a33v 27B98u77r53y22š83e56k 1259472837874

otázka je, jestli všichni podvádí, je zjevné, že někteří odborníci by to tak rádi viděli a tím podvod VW bagatelizovali, to se časem asi uvidí, dnes dělat předčasné závěry je jako věštit z křišťálové koule, existují tu různá tvrzení proti tvrzení, mě třeba záhy po vypuknutí aféry, navzdory tvrzení, že atomobilky mlčí, přišel dopis od výrobce mého auta, podepsaný ředitelem, že můj motor žádný podvodný program manipulující výsledky testů emisí nemá a že i v normálním provozu splňuje emisní normy, dále si všiměte, že odborník je velmi opatrný, v každě větě je téměř, nic určitého, spíš mlžení

0/0
13.10.2015 12:14

P21e25t93r 23Č90e63r41m42á14k 9318305699490

Podvádí se u cca 90% modelů. To jsou věci známé roky všude, nikoliv názor jednoho odborníka z čech. A zatím se to potvzuje každým dalším dnem. Dopis od jakože ředitele je kouzelný, tím že říká že vaše auto nemá manipulující software zároveň říká že to udělali nějak jinak ( výpis těch nejčastějšich metod máte níže). Takže to chce klid a nohy do tepla, a přemýšlet o skutečném zájmu celé této pseudoaféry.

0/0
13.10.2015 19:45

V37l69a39d72i59s93l13a66v 26B87u63r71y42š17e60k 1969282187204

tak jsem dal na radu přemýšlet o celé kauze a přišel jsem na to, že se týká zájmu o naše zdraví, abychom nemuseli tolik dýchat otrávený vzduch, kdybyste si dobře přečetl, co jsem napsal, tak jakože ředitel píše, že normy moje auto splňuje i v běžném provozu a ne jen při homologaci za použití jiných metod, jak to dělá VW

0/0
18.10.2015 8:57

F92r62a57n15t64i47š44e70k 14N70o46v13á56k 6591495836811

Tak mi to připomíná, že jsem zhruba to samé řekl před týdnem. Že podvádí všichni, jen každý jinak. A byl jsem hromadně označen za lháře a blbečka. Tak nějak nečekám omluvu, ale bylo by to slušné.

+2/0
12.10.2015 19:59

V20l96a30d43i26s71l32a60v 31B80u82r13y44š23e95k 1219362177904

nic takového se neprokázalo, že podvádí všichni, spíše to zatím vypadá že je to jen zbožné přání VW, moje auto podle vyjádření ředitele automobilky nic takovýho nemá, dělat závěry z jednoho odborníka, který mlží je nesmysl, přečtěte si nadpis a řekněte nám, co je to téměř každé

0/0
13.10.2015 12:18

P32e15t90r 38Č87e88r42m30á22k 9408145329580

Chtělo by to s lepší informovaností začít u sebe, VW to je už právě jedno, nijak to jeho renome už nezlepší. Naopak to že si nějakým způsobem pomáhajil všichni je věc jistá, že to třeba není softwarem ale jinejma pneu, specielní geometrií, menší nádrží, odpojenýma agregátama atd., to je prostě realita. To ví každý kdo se v tom oboru pohybuje.

0/0
13.10.2015 19:42
Foto

J34a50n 98N97o73v92á31k 4398959834835

No ... pokud se zjistí a ono se to zjistí, stačí namátkou (jako když v praze hledáte blbce) vybrat libovolné auto od jednoho každého modelu všech výrobců prodávajících v Evropě a zkusit, jestli jsou parametry stejné při odpovídajících podmínkách při běžném provozu. Násobek v jednotkách značí, že tam software není, násobek v desítkách značí, že máte nejspíše některý a cinknutých aut koncernu VW.

0/−1
12.10.2015 19:23

P64e41t36r 90Č74e34r75m49á67k 9278785909810

Ono právě ten zásadní fór že podmínky odpovídající homologační zkoušce v reálném prostředí neexistují ;-) Úprava je u 90% aut, nikdo z výrobců nemá tak zásadně odlišnou technologii aby to dokázal plnit čistě. 

P.S. Máte pravdu, dneska je to v Praze samá náplava EU

0/0
12.10.2015 22:26

M18a40r11e95k 58K90o56s97t32e57l61e44c25k31ý 6283156768

Je to všechno postavené na hlavu!

Za vynaložení obrovských prostředků se snažíme splnit nesmyslné normy. Zvyšujeme výkon motoru, abychom mohli ucpat výfuk (filtrem) a přilívat chcanky, abychom pak to svinstvo za městem stejně vypálili a vypustili do ovzduší!

Ale to, že letadla, rakety, ani lodě nemusí dodržovat žádné ekologické limity, to nám nevadí.

+1/0
12.10.2015 17:37

J93o48s30e36f 96N61o97v67a94k 5468902456158

Copak o to, motory čistší vyrábět lze. Jen je to stále složitější a složitější a náročnější na údržbu a výrobu. Nestane se brzy auto luxusním zbožím?

Stejně mi přijde, že třeba v Praze nejvíc smrdí autobusy MHD....

0/0
12.10.2015 14:09

F79r43a67n90t66i71š96e71k 48N49o84v61á16k 6781905756521

Některé ne. Část jezdí na olej z hranolků a je cítit jen jako friťák.

0/0
12.10.2015 20:02

I54v62a68n 30P27l69á31č24e88k 9748284711

Problém u VW je pouze s minulou generací motorů.

A co tak upravit software i u těch starých skandálních motorů. :-)

Současné motory u VW prý už jsou v pořádku.

Nakonec z toho vyleze, že VW u současných motorů naladil software opačně jako má zbytek konkurence.

0/0
12.10.2015 13:25

P91a84v47e27l 92O84b37d43r29ž25á87l42e66k 6866204288202

Ono když do Euro 5 motoru domontujete AdBlue, tak bude mít lepší emise, než současný Euro 6, který má AB už z výroby (a nemá potřebu snižovat emise konstrukčně).

Akorát, kam to fyzicky v autě nacpat a kdo tu rozdělávku zaplatí.

0/0
12.10.2015 13:31

P46e81t48r 66Č30e43r20m20á33k 9308345829890

Zajimavá myšlenka, ale bohužel nereálná. Motory E6 se liší výrazně víc než jen AB, a přidání AB na E5 není jednak tak snadné, a výsledné emise lepší než u E6 rozhodně nejsou. Navíc ta instalace je skutečně nerentabilní...

0/0
12.10.2015 13:54

P25e71t59r 37M42i32c14h31a14l 2460834521202

Proveditelné to je a VW o tom snad i uvažuje jako o možnosti. Pořád je to vyjde levněji než měnit celá auta.

0/0
12.10.2015 14:47

P42e46t25r 56Č23e19r85m22á65k 9898335879580

Neříkám že to není proveditelné, jen není jasné jestli by to stačilo. S tou výmněnou aut už to tak jisté není, vzhledem k nákladům na doinstalaci AB a stáří aut by minimálně v některých případech dávalo větší ekonomický smysl dát nové auto.

0/0
12.10.2015 15:06

P73e36t92r 71M60i54c53h13a52l 2380154341632

Jasně, psal jsem o úvahách a možnostech.

0/0
12.10.2015 16:55

L16u95d16v98í96k 95G56a86j95d93o63š20í20k 2475703334352

Přesně.

Když automobilka nabídne adekvátní fungl nové auto za výrobní cenu protiúčtem, tak jí to nestojí prakticky nic a půjde do toho prakticky každý majitel stašího VW.

0/0
12.10.2015 17:37

L47u71d78v67í94k 20G59a53j91d39o48š66í14k 2415903914172

Daleko levněji než provádět nějaké komplikované úpravy motoru by VW vyšlo, kdyby majtelům aut s problematickými motory nabídli za velmi výhodných podmínek protiúčtem nové auto a to staré dal sešrotovat.

Jediné co tak maximálně udělají bude přehraní softwaru v řídící jednotce. Nic víc se v Evropě nestane. V USA možná dojde na výměny těch aut.

0/0
12.10.2015 17:34

P23e79t22r 68R93y76š10a61v78ý 9723827605220

To se jako všichni zbláznili? To jako doopravdy, že když auto žere víc nafty, tak má nižší emise? TO je asi 9. div světa. Přičemž 8. je pohlcovač pachů, který čím víc toho pohltí tím je menší. Osobně mám za sebou kuchání DPF ucpávky výfuku. Bez DPF mi auto žere o 0,5 l /100 míň a jede líp. A to mi týpci ještě říkali, že když mi motor načipují půjde spotřeba ještě o něco níž. To jsem jim v duchu 8. divu světa nevěřil. Ale informace z poslední doby mě utvrzují v tom, že si auto ještě nechám načipovat.

+1/−2
12.10.2015 12:28

V83á29c77l14a66v 35Z66e68l94i46n61k17a 2662560883822

Klasika. O motorech vím tak nějak kulové, soudě podle těch prvních dvou vět, ale hlavně že si nechám vykuchat filtr z výfuku a čipnout auto, aby mi to hezky lítalo. Tady by asi nebyla od věci už kdysi diskutovaná určitá forma mobilních technických a emisních kontrol, a potom podobné legrácky oceňovat pokutami v řádu desítek tisíc, aby to české machýrky a vyčuránky přešlo.

+9/−1
12.10.2015 12:57

P63e13t70r 13M96i67c57h64a41l 2700704261872

Naprostý souhlas. Sám mám naftu, ale demontáž DPF, čipování nebo odstavení EGR jsem jednoznačně zavrhl.

0/0
12.10.2015 14:14

P31e37t97r 41Č18e20r70m61á46k 9168345339210

Tak ono to není černobílé, čipování je bežná věc i na západě, paradoxně to tam je daleko běžnější nabídkou samotných dealerů než u nás. A kuchat DPF samozřejmě prasárna je, ale reálně to zas tak důležité není, jak se ukazuje nyní tak reálné emise jsou stejně jiné než ty měřené při homologaci, a pak DPF neni samospásné a produkuje pro organisumus daleko nebezpečnejší menší částice, takže... Ale jako osobně taky nejsem příznivcem hulících čipovanejch octávek.

+1/0
12.10.2015 15:15

P76e27t15r 11Č46e87r26m96á75k 9128785639530

To je zvláštní div světa když ho sám o pár řádků níže potvrzujete ;-)

0/0
12.10.2015 14:08

L35a64d45i43s95l18a77v 46H67a47š30k97a 4563846361460

Když zakazeme auta, tak se ekoteroriste zaměří na koňské prdy obsahující metan.

+12/0
12.10.2015 11:11

Z57d78e47n91ě30k 50D52u62f93e82k 2534294228

VW byl první, na kterého to prasklo, takže vždy bude tím prvním obětním beránkem, na kterého se teď všichni nenažraní supi slétávají. Konkurence fancouzká, japonská, korejská atd. bude vždy ta druhá. A jak v mnoha diskusích zaznělo, dnešní motory zřejmě jsou na hranici fyzikálních zákonů a doopravdy už nedokáží vypouštět čistší vzduch než, který do spalovacího procesu při spalování fosilních paliv nasávají. A určitě je potřeba udělat takové normy s rozumem, které se budou blížit reálu a ne laboratoři. Pánové rozum do hrsti, auta jezdí po silnici a ne proboha v nějaké laboratoři.

+2/0
12.10.2015 10:51

V29l57a44d86i81s54l35a28v 50B96u55r85y53š38e96k 1169532617614

no, je tam je v tom článku trochu něco jinýho, a že VW podváděl na rozdíl od těch druhých tak hloupě, že se při tom nechal chytit, zatímco druzí, a to je zatím jen zbožné přání a bude to předmětem šetření, pokud testy manipulovali, tak se to nedá prokázat, no a co se týká testování vozů v normálním provozu testovacími řidiči, no nevím, ten tlak na snížení emisí by se zřejmě přenesl na ty řidiče, dovedu si představit, že by vypouštěli tolik emisí, kolik by si automobilka zaplatila, něco jako naše STK, zaplatíš, projdeš, nezaplatíš, máš smůlu

0/0
12.10.2015 11:46

P79a48v95e63l 86O43d13r82a11z51i60l 6514889657260

Nedokáží? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us

0/0
12.10.2015 11:55
Foto

J19a13r42o25m11í59r 17H94l60u33b60e48k 2906530454191

Trošku jsem pročetl diskusi a utvrdil jsem se v přesvědčení, že tam kde je regulace nebo dotace, jde ruku v ruce korupce, jelikož ty regulace a dotace nelze zasadit, tentokrát do technického, rámce. Buď budeme mít auta absolutní lemry nebo budou splňovat vysněné normy.

0/−1
12.10.2015 10:13

M41i30c72h79a25l 64R70e11j83z98e53k 5826667975181

Lemry budou prave, kdyz budou splnovat ty normy.

+5/0
12.10.2015 10:17
Foto

J88a69r43o35m63í89r 51H12l53u84b87e72k 2136480514591

Přečtěte si to ještě jednou.

0/0
12.10.2015 10:30

P47e91t19r 39M78i18c50h61a48l 2120584261572

No, já jsem to četl schválně třikrát a Michal Rejzek má pravdu.

+3/0
12.10.2015 11:20

J75i50ř95í 51H43l90i14s65n88i54k66o39v76s87k91ý 9513611312581

Problém stojí jinak - buď budeme mít ovzduší plné jedů nebo se budeme snažit o vzduch, který nebude dětem a starým lidem způsobovat astma a plno jiných nemocí.

+2/−1
12.10.2015 10:17

N33i60k61o73l37a29j 98M48a17l93í32k 5144733930351

Problém stojí ještě jinak - opravdu jsou auta ten nejvetsi problem v ovzdusi? ...

+7/0
12.10.2015 10:19

A13n87d45r39e21j 43O85l69e91k35s79a 3615891267971

Jsou.

+2/−3
12.10.2015 10:26

V98l26a52d34i64m95í12r 22Z76a51u93š82k19a 5421832807713

Ve městském smogu ano. Vemte si, že Praha má minimum znečisťujícího průmyslu, ale ovzduší téměř stejně znečištěné jako Ostrava s těžným a hutným průmyslem v okolí. V CO2 je větším zdrojem energetika.

+2/0
12.10.2015 10:38

P13ř73e98m55y22s49l 87M72o62r68a36v92a 4743383821493

A je to tím, že auta jezdí nebo že stojí v kolonách?

+6/0
12.10.2015 10:42

L18u77d79v78í18k 97G33a89j21d92o44š38í33k 2525843214622

Je to tím že jsou v provozu.

+2/0
12.10.2015 13:35

M75a87r90c70e85l 59P38a79v70l95í69k 7181474478689

"v provozu" je každé auto, ktoré má "papiere" (teda aj stojace na špalkoch v stodole).

problém je u politikov - najmä miestnych - autá stojace na mieste, prípadne idúce nízkou rýchlosťou nielen spotrebujú viac paliva, ale aj splodiny ostávajú na mieste, nerozvíria sa .

0/0
12.10.2015 17:43
Foto

J53a74r41o62m14í72r 73H78l83u87b61e76k 2216630294771

Problém je ještě někde jinde, buď budeme žít v souladu s přírodou, což nám dává dvě možnosti, návrat k předtechnické civilizaci nebo brutální technický pokrok, například přenesení veškerých průmyslových aktivit do vesmíru, takže by se tam musily vyrábět i hračky pro děti, elektřina pro lidskou spotřebu taky, ale to neznamená, že by nedošlo k oteplování, platí totiž zákon o zachování energie, takže když ji přivedete na Zemi víc, musí se jí víc vyzářit jinak to nefunguje. Ten kdo by ve výsledku prohrál by byly, při nedostatku CO2, rostliny a následně i živočichové.

0/0
12.10.2015 10:29

A57n72d27r86e47j 21O63l58e48k98s18a 3215371257511

Jasnačka. Vidím ale ještě jiný problém - neexistenci celosvětové jednotné doktríny, jak se chovat k Zemi. Zatím převládá (asi to nikdy nebude jinak) kořistnický přístup hromadění majetku, bez ohledu na cokoli a kohokoli.

CO2 brání vyzáření tepla, je to skleníkový plyn, jeho nedostatek opravdu nehrozí :-)

+1/−1
12.10.2015 10:33

J72i33ř90í 62H91l89i79s47n87i96k13o13v18s19k47ý 9743591922481

Chtělo by to více vědět o problému, o tom, co dělají NOx lidskému zdraví, jak funguje skleníkový efekt a důsledky pro Zemi.

+2/0
12.10.2015 10:39
Foto

J95a90r60o10m56í89r 26H91l62u95b60e46k 2636410244371

Pokud jste takový expert, rád se nechám poučit. Na iDnes není expertů nikdy dost.

0/0
12.10.2015 10:49

J84i57ř70í 39H96l19i84s29n82i44k13o53v20s72k49ý 9243721412341

Pokud máte přístup na internet, což evidentně máte, máte i přístup k informacím.

0/0
12.10.2015 10:50
Foto

J90a72r76o10m46í98r 36H83l86u51b43e71k 2876800334891

Takže nevíte vůbec nic, jen hrajete chytrého. Já základní informace nečerpám z internetu, jelikož tam si může napsat kdokoliv, cokoliv. Já informace čerpám z vědecké literatury, fyzikálních a biologických zákonů. To neznamená, že vím všechno a vše interpretuji správně.

0/0
12.10.2015 11:00

J13i29ř95í 38H21l70i76s65n53i45k15o28v23s81k86ý 9143381492511

Oteplování není díky uvolňování energie v důsledku lidské činnosti, ale v důsledku hromadění plynů, které jsou pro infračervené záření "méně propustné". Viz klima na Venuši. A k tomu problém s emisemi způsobujícími zdravotní problémy. V kostce.

0/0
12.10.2015 13:42

M60a83r20c71e13l 22P32a42v85l20í55k 7311294308699

a ešte - kde sa ten oxid vzal? nie je to náhodou tými eko motormi? všetky kvázi ekoí(logické) riešenia priniesli iba ďalšie problémy.

a ak ste taký háklivý na svoje pľúca / zdravie - máte odvetrané podlažia (podúrovňové) v dome aby ste nedýchal radón? ten je škodlivejší viac ako si ľahnúť k výfuku trabiho!

0/0
12.10.2015 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.