Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW není sám. S měřením emisí čaruje většina značek, ukázal test ADAC

V aféře ohledně emisí NOx, které vypouštějí dieselová auta, je zatím na pranýři koncern Volkswagen. Test autoklubu ADAC ovšem potvrzuje, že mlčení ostatních značek není jen tak. Zkouška podle připravované metodiky, která je bližší reálnému provozu auta, totiž ukázala, že limit emisí, který je v platnosti, splní jen zlomek aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V48l46a52d51i87s70l97a42v 66B21u62r57y47š47e80k 1829342457434

se ustálila fráze, že mlčení automobilek není jen tak, jenže mě po vypuknutí aféry s podvodným programem v automobilech VW přišel dopis, že motor v mém autě je naprosto v pořádku, že nic takového nemá a že homologace nebyla získána za pomocí podvodů, to mě jako mlčení nepřipadá, nechápu, co by jako ostatní automobilky měli dělat, jistě to časem můžou třeba využít k propagaci svých výrobků, ale představa, že si koupí čas v televizi a budou tam něco vykládat je hloupá,

0/0
5.10.2015 18:14

J81a26n 24P44o93k65o79r82n34ý 1423129330753

Tak je otázka, od koho ten dopis byl? Od prodejce? Samotné automobilky? A není to trochu divné, takové tajnůstkářství? Proč nevyužijí situaci v tvrdé konkurenci? Mají oni vůbec čisté svědomí tak, jak se vám snaží podstrčit ?

0/0
5.10.2015 19:14

V23l61a32d34i55s93l71a39v 77B69u71r86y89š10e68k 1359562397424

Jim FarleyVýkonný viceprezident pro Evropu, Střední Východ a AfrikuFord Motor Company

0/0
6.10.2015 8:01

V69l17a68d62i33s11l58a84v 18B86u72r10y63š86e86k 1439852257564

tak je otázkou, co by ostatní automobilky vlastně měly dělat, lidé jsou od přírody nedůvěřiví tvorové, to vidíte sám na sobě a nějaký velký humbuk by vyvolal velkou nedůvěru vůči nim, to jistě nechtějí riskovat a vyčkávají, jestli podváděli také se jistě dozvíme, můj příspěvek se jen snažil vyvrátit, že všichni mlčí a to že má být údajně důkazem jejich viny

0/0
6.10.2015 8:17

J37a39n 72P13o13k55o51r57n14ý 1643209560773

Tak záleží na tom kdo ten dopis poslal a s čím pověřením. Prodejce? Samotná automobilka? A proč tolik tajností? Proč to nevyužijí v tvrdém konkurenčním boji? A mají tak čisté svědomí, jak se vám snaží posunout ?

0/0
5.10.2015 19:22

J13a69n 63P68o54k98o98r32n96ý 1193639510153

Nejdříve se to nezobrazilo a tak jsem to svaloval na svoji chybu při odeslání. A najednou je to tu dvakrát ;-€

0/0
5.10.2015 19:24
Foto

M69a18r98t12i66n 82K20o98k12e12š 3968134641160

Dnes žádný expertní výrok, že snížením komprese dieselu narůstá produkce NOx? ;-)

0/0
4.10.2015 20:14

V80l53a53d29i97m40í94r 95K92r33u28ž88í86k 2253345395308

Ještě někdo mimo VW podváděl elektronikou nebo naprosto nezavislej adac konečně zjistil, že hodnoty v běžném provozu se podstatně liší od labor. podmínek ? :-) Nebo co tím vlastně ADAC chtěl říc ? Rychle obhajovat sponzora za každou cenu ??

+2/0
4.10.2015 10:37

V60l97a85d43i57m11í97r 36B45u77k11v67a66l64d 8883913286

A vozy s Euro 5 jsou v prodeji již několik let, ne? Jak to, že američani přišli se svým objevem až nyní? Nebo se jim to hodí? Evropu rozhozenou !imigranty" ještě rozhodíme skandálem největší automobilky a hospodářská konkurence je potopena.

Jinak bych doporučoval "Obamovu" reakci. Případnou americkou pokutu pro VW by měla Merklová amnestovat (jak to učinil Obama pro Apple ve sporu se Samsungem).

0/0
4.10.2015 18:18

T77o52m88á64š 21J20u72r24e75č82k77a 3953932749713

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. USA potřebuje Evropu dostat na kolena. a její ekonomiku zlikvidovat.

0/0
5.10.2015 6:37

P80e86t52r 66V30o46ž95e51n30í70l93e26k 6943352659634

Patrně bude na čase připustit, že auta přece jen vzduch nečistí, ale kazí.

+3/0
3.10.2015 17:35

P98r93o96u55z86a 41Z53d48e87n23ě28k 4806282306403

Dokud budou spalovací motory, budou mít lobbysti jistého odvětví podporovaných tzv. ekology neustálý důvod omezovat a regulovat jednotlivé složky splodin a že jich je. Hlavně ve jménu ekologie a hlavně byznysu s tím spojeného. Lidstvo by se cpalo na Mars, přitom pořádně nevíme co je na dně oceánu naší planety, neumíme či nechceme zatočit se zákeřnými nemocemi, natož vyvinout funkční a opravdu ekologickou pohonnou jednotku a pohonnou látku použitelnou k pohonu vozidel.

+1/0
3.10.2015 4:59

P50e12t39r 86P78a21v32l71a80t81a 7106670937261

Ono je potřeba dělat to, co se dá. Takové cesta na Mars přinese spoustu technologických inovací do spousty jiných odvětví. Pokud by navíc takovou cestu realizovali soukromníci, ve vesmíru už zůstanou a začne nová éra dalších zdrojů a prakticky bezlimitní expanze. Jak se jednou tenhle krok podaří, tak se v horizontu několika desítek let změní všechno...

0/0
3.10.2015 8:54

B92ě77l88a 19H29o77r11á96k29o84v48á 1438132779160

V EU se změní všechno tak jako tak...

0/0
5.10.2015 17:02

V28i24l33é10m 39P53ř24í65h47o86d51a 2764329253727

Nojo, po světě hold jezdí miliony porouchaných aut...;-D

0/0
3.10.2015 1:27

J85i72r59k32a 94D45v38o70ř97á51k 4395530823548

To byste se divil. Zvlášť jestli byste za poruchu počítal chybějící filtr.;-D

0/0
6.10.2015 18:14

D47a45n18i53e64l 62S66c75h66n63i72t78z21e50r 5321764111776

no konečně čtu i něco jiného

0/0
3.10.2015

J80i55ř97í 75J83o80z82a 3708883520351

Mozna uz nejde jen i o auta.. co takove autobusy?

+1/0
2.10.2015 23:23

P58a10t10r41i20k 10S51c43h32ö66b62e16l 3196155947595

EU by se zaroven mohla soustredit vice na rozvoj vodikovych paliv. Vetrnych / slunecnich elektraren v nekterych zemich pro ziskani paliva uz zacina byt dost. Pak muzou mit klidne euro 10, pac pokud se nemylim by sla z vyfuku jen para..

0/0
2.10.2015 23:07

V26á33c86l48a31v 49Š60o71b36r 5553712617360

Vodu k je na nic... na stejný obsah energie oproti zimnímu plynu v jednotce objemu je třeba 10x větší tlak... takovou láhev s vodítkem ekvivalentní tomu co máte v autě na plyn, nesmíte převážet bez toho aby jste o každé jízdě informoval hasiče.

0/0
2.10.2015 23:15

V70á92c72l24a50v 18Š63o71b47r 5113502807420

Týden předem.

+1/0
2.10.2015 23:16

V78á21c28l49a88v 69Š87o30b66r 5473112147130

Blby mobil...

0/0
2.10.2015 23:24

P18a48t38r14i64k 38S88c16h61ö72b89e91l 3676955407865

Na nic?  A co odpovite ted? (Snad se odkaz zobrazi) www.horizonfuelcell.com/#!transport-solutions/cmiq kdyz ne tak horizonfuelcell tecka com nebo youtube H2 racer (H2 racer je sice model pohaneny vodikem pri nizkem tlaku H2. Vsak je to funkcni model) zijeme v moderni dobe a lecco nepredstavitelne je mozne. Proto tam mam slovo rozvoj.

0/0
2.10.2015 23:41

P78e32t46r 67P87a70v49l53a86t66a 7116720167131

Ani rozvoj nezmění fyzikální zákony.

Nízký tlak znamená (na skladování), že prostě máte toho vodíku méně - tj. malý dojezd.

pV = nRT.... na tom nikdo nic nezmění...

0/0
3.10.2015 8:59

V55á70c20l47a10v 24Z43e42l45i21n90k35a 2272470373572

Vodíková bublina už před časem spaskla. Prostě opět došlo na slova nás zkostnatělých technokratů a to co vypadalo nadějně na papíře, na modelech a možná i v laboratořích se prostě nepovedlo dostat do praxe. S vodíkem to zkrátka neumíme a ještě hodně dlouho nebudeme umět tak, aby byl masový vodíkový automobilismus možný. Ještě dlouho se bude omezovat na věci jako je vodíkový autobus v Centra výzkumu Řež a tak podobně. A čert ví, zda tomu tak nebude navždy.

0/0
2.10.2015 23:47

P30e72t57r 43P87a25v63l45a25t46a 7986830277971

Nejefektivnější způsob získávání vodíku ve velkém jsou jaderné reaktory 4. generace. Ale to nám EU taky nedovolí. V reálném provozu je má jenom Rusko.

Pracují při tak vysoké teplotě, že lze štěpit vodu přímo, ve své podstatě může být vodík odpad.

Problémů je ale několik:

- nemáme použitelné palivové články (životnost), spalovat vodík ve spalovacím motoru je dost neefektivní

- vodík se špatně skladuje, protože je malý. Je velký problém ho někde udržet.

- oproti benzínu je celkem nebezpečný - směs se vzduchem je velmi výbušná, s tím, jak má tendenci unikat je to problém

Myslím, že v dnešní době je nejrozumnější se zaměřit na nové zdroje plynu a ropy,  v delším horizontu na velké jaderné zdroje a třeba syntézu umělých uhlovodíkových paliv,  a ve vzdálenější budoucnosti bych to viděl na technologie jako má v konceptu např. Laser Power Systems, tj. jaderná energie přímo v autě. Pár gramů paliva na celou životnost auta...

0/0
3.10.2015 8:49

R36o26m10a57n 27L28e80g30a94t 1257520453854

Vzdyt jim to da spoustu prace;-)..a jeste co vyprodukuji za NOx..aby se tam chuderky vesly:-D

0/0
2.10.2015 22:35

R35o75m61a53n 11L25e39g45a38t 1257720253394

To bylo na dop. prispevek p. Veselskeho..

0/0
2.10.2015 22:41

Z16d73e31n63ě25k 59H25a47n83z73l 1351686302194

Nahodou Renault ma výhodu, že má naftu naprd a věcně nejede proto tak často neškodí

+1/0
2.10.2015 22:34

R75o10m76a41n 89L51e38g38a69t 1627920973684

To stoprocentne..proto je nepousti na parkoviste;-)

0/0
2.10.2015 22:39

R86o61m97a11n 37L41e86g22a17t 1977410103924

No..ted uz jen zacit merit CO2 cyklistum a chodcum..urcit limity denniho najezdu/naslapu vzhledem k vaze..dat vsem bomby O2 na mesic..a kdo vycerpa..ma smulu, nedojede..tovarny a spalovny nevadi..produkuji i HDP,DPH..Takovej Total recall..

+1/0
2.10.2015 22:28

J29a48n 50H11a36v83r79d16a 3626454602836

Sef evropske rady Martin Schulz je knihvazac. A je na to hrdy.

0/0
2.10.2015 20:27

M81i72c10h77a13l 68M70o27j89ž37í84š 8854729972

Až na to, že je to předseda Parlamentu. ;-)

0/0
2.10.2015 21:21

P37e43t95r 67M12i44c40h95a31l 2890874671362

No a je to venku.

0/0
2.10.2015 20:24

J18o27s61e34f 26V46l27t54a67v85s43k13y 3385705821123

Ted znacku AUDI zavrhujete a pomlouvate, pred nedavnem jste ji jeste kradli.

0/0
2.10.2015 20:16

I91v63a64n 38M38a56r46e19k 6934438252

Zlatý Trabant R^R^R^

+2/0
2.10.2015 20:00

A52n84d51r20e89j 45O42l61e98k37s13a 3675481557521

Já ho viděl! V Českým Dubu! Je tam ;-D

0/0
2.10.2015 20:01

V68l56a62s63t72i73m57i93l 39K36o32l39á97ř 5619805522398

Vyjádření německé firmy ADAC samozřelmě chrání vlastní špinavé peří.

+3/−1
2.10.2015 19:57

P82e30t73r 69T26y75č53k67a 6955182829732

No. Takže se ukazuje, že celý skandál je pouze o tom, že jsou špatně nastavené limity.

+2/−1
2.10.2015 19:48

A87n94d25r82e85j 86O89l56e40k69s51a 3945901217821

Ne. Jde o špatně utajovaný podvod VW. Ostatní výrobci nepodváděli.

0/−5
2.10.2015 19:49

V66á16c43l10a28v 84Z73e83l27i80n81k51a 2802180953752

Tak naivní.

+5/0
2.10.2015 19:52

A64n73d29r50e40j 16O56l22e73k89s94a 3985221787781

Tak jednoduché.

0/−4
2.10.2015 19:53

V77á15c91l86a61v 62Z18e64l88i24n21k96a 2112130443192

A co jsem Vám na ten naivní výplod jako měl napsat? Švindlují nějakou formou všichni, protože motor splňující v reálném provozu ty ekoaktivistické nesmysly se prostě postavit nedá.

+5/0
2.10.2015 19:56

A48n43d93r85e31j 71O69l52e59k58s31a 3355371887731

Kde jste tyhle exkluzívní informace získal?

0/−4
2.10.2015 19:57

V70á48c12l13a46v 87Z30e43l22i56n18k39a 2352280193542

To není nic exkluzívního. To je realita, kterou vám potvrdí většina motorářů. Říká se, že Euro 6 je hranice fyzikálních zákonů a Euro 7 už za ní.

0/0
2.10.2015 20:18

A18n38d80r56e64j 28O91l57e16k44s48a 3375121407811

Aha. Takže tahle Vaše většina motorářů asi tak docela nerozumí vývoji svého oboru. Nejspíš ustrnula U Pinkasů.

0/−1
2.10.2015 20:28

V37á98c49l50a57v 98Z98e96l30i27n98k80a 2392220413432

Nevím proč ze sebe musíte nutně dělat pitomce ale budiž. Mohu se zeptat co víte o termodynamice, dynamice, materiálech a řadě dalších oborů, znalost kterých potřebujete k navržení spalovacího motoru? Hádal bych že to mnoho nebude, protože jinak by Vám muselo být jasné o co jde. EU ve svém svatém nadšení boje proti chiméře globálního oteplování nesmyslně tlačila na snižování emisí CO2 jakožto skleníkového plynu.

No a jednou z cest k omezení těchto emisí je používání pohonných jednotek s vyšší termickou účinností, což jsou právě vznětové motory. Jenže fyzika je neúprosná a tak zvýšení termické účinnosti je dosahováno zvýšením parametrů na horké části oběhu. Zvýšená teplota při spalování ovšem vede k vyšší produkci NOx, které vznikají právě při spalovacích procesech probíhajících za vyšších teplot. Když to takto zjednoduším, tak je snad jasné, že nelze spolehlivě snižovat oboje. Sabatův cyklus, který nahradil starší cyklus Diieselův a podle něhož dnešní vznětové motory pracují, to prostě principiálně nedovoluje.

Jestli něco demonstruje odtrženost zelenými lobbisty zmasírovaných bruselských úředníků od reality, tak je to právě rozhodnutí, které v konečném důsledku sice snižilo o něco emise plynu, jehož škodlivostí si ovšem nejsme zdaleka jisti a u kterého Evropa už zdaleka není dominantním producentem, za cenu zvýšení jiného typu emisí, jejichž škodlivost je bez diskuse.

+5/−1
2.10.2015 21:52

J33a50n 14M22a95t55o42u19š52e56k 6536967120484

no nevím , to že "nesplňují" vozidla limity dané pro NEDC v cyklu WLTP je logické, více akcelerace, vyšší rychlost, o cca 150 kg větší zatížení atd. To je jako nechat někoho nejprve obejít ovál na stadiónu a následně ho nechat ovál oběhnout, a pak mu vyčítat, že je při tom druhým pokusu zpocený, když při prvním nebyl.

Začaly se motat jablka s hruškami.

+2/0
2.10.2015 22:10

M92a41r81t73i80n 39K85a77r60á54s19e41k 9608383648468

Norma euro NERESI CO2. Takze zakony termodynamiky netreba resit

+1/0
3.10.2015 11:32

A61n44d73r10e24j 85O96l27e84k80s66a 3405961107541

No tak jen doufám, že jste se přihlásil a budete eorokomisařům radit. CO jako NO, viďte. To bude nářečí....

0/0
3.10.2015 21:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.