Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW není sám. S měřením emisí čaruje většina značek, ukázal test ADAC

V aféře ohledně emisí NOx, které vypouštějí dieselová auta, je zatím na pranýři koncern Volkswagen. Test autoklubu ADAC ovšem potvrzuje, že mlčení ostatních značek není jen tak. Zkouška podle připravované metodiky, která je bližší reálnému provozu auta, totiž ukázala, že limit emisí, který je v platnosti, splní jen zlomek aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77l33a78d97i59s41l41a80v 60B52u77r88y11š51e59k 1759182357754

se ustálila fráze, že mlčení automobilek není jen tak, jenže mě po vypuknutí aféry s podvodným programem v automobilech VW přišel dopis, že motor v mém autě je naprosto v pořádku, že nic takového nemá a že homologace nebyla získána za pomocí podvodů, to mě jako mlčení nepřipadá, nechápu, co by jako ostatní automobilky měli dělat, jistě to časem můžou třeba využít k propagaci svých výrobků, ale představa, že si koupí čas v televizi a budou tam něco vykládat je hloupá,

0/0
5.10.2015 18:14

J49a36n 36P38o15k22o21r72n57ý 1893199400633

Tak je otázka, od koho ten dopis byl? Od prodejce? Samotné automobilky? A není to trochu divné, takové tajnůstkářství? Proč nevyužijí situaci v tvrdé konkurenci? Mají oni vůbec čisté svědomí tak, jak se vám snaží podstrčit ?

0/0
5.10.2015 19:14

V96l92a23d54i35s49l57a87v 22B42u11r14y86š30e65k 1469172867584

Jim FarleyVýkonný viceprezident pro Evropu, Střední Východ a AfrikuFord Motor Company

0/0
6.10.2015 8:01

V10l40a24d94i50s93l73a85v 48B68u83r90y50š21e24k 1919172377144

tak je otázkou, co by ostatní automobilky vlastně měly dělat, lidé jsou od přírody nedůvěřiví tvorové, to vidíte sám na sobě a nějaký velký humbuk by vyvolal velkou nedůvěru vůči nim, to jistě nechtějí riskovat a vyčkávají, jestli podváděli také se jistě dozvíme, můj příspěvek se jen snažil vyvrátit, že všichni mlčí a to že má být údajně důkazem jejich viny

0/0
6.10.2015 8:17

J50a67n 77P87o36k92o35r34n28ý 1903549350493

Tak záleží na tom kdo ten dopis poslal a s čím pověřením. Prodejce? Samotná automobilka? A proč tolik tajností? Proč to nevyužijí v tvrdém konkurenčním boji? A mají tak čisté svědomí, jak se vám snaží posunout ?

0/0
5.10.2015 19:22

J13a60n 39P33o82k97o71r59n61ý 1633189280383

Nejdříve se to nezobrazilo a tak jsem to svaloval na svoji chybu při odeslání. A najednou je to tu dvakrát ;-€

0/0
5.10.2015 19:24
Foto

M51a59r91t72i38n 57K18o13k46e90š 3318514861120

Dnes žádný expertní výrok, že snížením komprese dieselu narůstá produkce NOx? ;-)

0/0
4.10.2015 20:14

V24l68a55d93i93m42í43r 87K89r80u90ž18í19k 2653535875148

Ještě někdo mimo VW podváděl elektronikou nebo naprosto nezavislej adac konečně zjistil, že hodnoty v běžném provozu se podstatně liší od labor. podmínek ? :-) Nebo co tím vlastně ADAC chtěl říc ? Rychle obhajovat sponzora za každou cenu ??

+2/0
4.10.2015 10:37

V69l68a97d51i75m42í54r 62B95u27k46v66a68l18d 8803943946

A vozy s Euro 5 jsou v prodeji již několik let, ne? Jak to, že američani přišli se svým objevem až nyní? Nebo se jim to hodí? Evropu rozhozenou !imigranty" ještě rozhodíme skandálem největší automobilky a hospodářská konkurence je potopena.

Jinak bych doporučoval "Obamovu" reakci. Případnou americkou pokutu pro VW by měla Merklová amnestovat (jak to učinil Obama pro Apple ve sporu se Samsungem).

0/0
4.10.2015 18:18

T56o90m15á68š 23J85u93r63e68č20k80a 3293482519583

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. USA potřebuje Evropu dostat na kolena. a její ekonomiku zlikvidovat.

0/0
5.10.2015 6:37

P57e85t61r 82V88o60ž48e36n10í41l96e24k 6963312309724

Patrně bude na čase připustit, že auta přece jen vzduch nečistí, ale kazí.

+3/0
3.10.2015 17:35

P19r23o23u18z62a 81Z44d55e81n13ě87k 4166322736433

Dokud budou spalovací motory, budou mít lobbysti jistého odvětví podporovaných tzv. ekology neustálý důvod omezovat a regulovat jednotlivé složky splodin a že jich je. Hlavně ve jménu ekologie a hlavně byznysu s tím spojeného. Lidstvo by se cpalo na Mars, přitom pořádně nevíme co je na dně oceánu naší planety, neumíme či nechceme zatočit se zákeřnými nemocemi, natož vyvinout funkční a opravdu ekologickou pohonnou jednotku a pohonnou látku použitelnou k pohonu vozidel.

+1/0
3.10.2015 4:59

P56e74t87r 18P81a55v96l16a44t18a 7646150377261

Ono je potřeba dělat to, co se dá. Takové cesta na Mars přinese spoustu technologických inovací do spousty jiných odvětví. Pokud by navíc takovou cestu realizovali soukromníci, ve vesmíru už zůstanou a začne nová éra dalších zdrojů a prakticky bezlimitní expanze. Jak se jednou tenhle krok podaří, tak se v horizontu několika desítek let změní všechno...

0/0
3.10.2015 8:54

B70ě96l41a 48H46o71r16á35k43o94v74á 1518152109840

V EU se změní všechno tak jako tak...

0/0
5.10.2015 17:02

V72i42l13é36m 97P49ř48í18h22o47d26a 2224169773107

Nojo, po světě hold jezdí miliony porouchaných aut...;-D

0/0
3.10.2015 1:27

J97i76r16k39a 20D16v55o67ř84á11k 4365310413918

To byste se divil. Zvlášť jestli byste za poruchu počítal chybějící filtr.;-D

0/0
6.10.2015 18:14

D43a40n50i95e30l 71S74c60h78n39i75t32z87e29r 5101294581986

no konečně čtu i něco jiného

0/0
3.10.2015

J56i43ř96í 97J45o74z88a 3788273740281

Mozna uz nejde jen i o auta.. co takove autobusy?

+1/0
2.10.2015 23:23

P34a70t28r17i26k 78S17c75h25ö85b15e34l 3476975757635

EU by se zaroven mohla soustredit vice na rozvoj vodikovych paliv. Vetrnych / slunecnich elektraren v nekterych zemich pro ziskani paliva uz zacina byt dost. Pak muzou mit klidne euro 10, pac pokud se nemylim by sla z vyfuku jen para..

0/0
2.10.2015 23:07

V28á35c66l65a52v 37Š74o97b94r 5453942747160

Vodu k je na nic... na stejný obsah energie oproti zimnímu plynu v jednotce objemu je třeba 10x větší tlak... takovou láhev s vodítkem ekvivalentní tomu co máte v autě na plyn, nesmíte převážet bez toho aby jste o každé jízdě informoval hasiče.

0/0
2.10.2015 23:15

V51á54c10l42a53v 68Š56o24b70r 5503912537430

Týden předem.

+1/0
2.10.2015 23:16

V22á50c18l59a10v 68Š20o10b59r 5903172627810

Blby mobil...

0/0
2.10.2015 23:24

P42a53t19r31i43k 22S10c18h43ö60b34e14l 3536175167735

Na nic?  A co odpovite ted? (Snad se odkaz zobrazi) www.horizonfuelcell.com/#!transport-solutions/cmiq kdyz ne tak horizonfuelcell tecka com nebo youtube H2 racer (H2 racer je sice model pohaneny vodikem pri nizkem tlaku H2. Vsak je to funkcni model) zijeme v moderni dobe a lecco nepredstavitelne je mozne. Proto tam mam slovo rozvoj.

0/0
2.10.2015 23:41

P56e83t73r 21P19a24v33l88a44t44a 7356630157901

Ani rozvoj nezmění fyzikální zákony.

Nízký tlak znamená (na skladování), že prostě máte toho vodíku méně - tj. malý dojezd.

pV = nRT.... na tom nikdo nic nezmění...

0/0
3.10.2015 8:59

V63á92c79l71a35v 13Z15e49l17i79n52k34a 2782890833542

Vodíková bublina už před časem spaskla. Prostě opět došlo na slova nás zkostnatělých technokratů a to co vypadalo nadějně na papíře, na modelech a možná i v laboratořích se prostě nepovedlo dostat do praxe. S vodíkem to zkrátka neumíme a ještě hodně dlouho nebudeme umět tak, aby byl masový vodíkový automobilismus možný. Ještě dlouho se bude omezovat na věci jako je vodíkový autobus v Centra výzkumu Řež a tak podobně. A čert ví, zda tomu tak nebude navždy.

0/0
2.10.2015 23:47

P56e61t14r 36P13a16v42l50a71t27a 7296290857971

Nejefektivnější způsob získávání vodíku ve velkém jsou jaderné reaktory 4. generace. Ale to nám EU taky nedovolí. V reálném provozu je má jenom Rusko.

Pracují při tak vysoké teplotě, že lze štěpit vodu přímo, ve své podstatě může být vodík odpad.

Problémů je ale několik:

- nemáme použitelné palivové články (životnost), spalovat vodík ve spalovacím motoru je dost neefektivní

- vodík se špatně skladuje, protože je malý. Je velký problém ho někde udržet.

- oproti benzínu je celkem nebezpečný - směs se vzduchem je velmi výbušná, s tím, jak má tendenci unikat je to problém

Myslím, že v dnešní době je nejrozumnější se zaměřit na nové zdroje plynu a ropy,  v delším horizontu na velké jaderné zdroje a třeba syntézu umělých uhlovodíkových paliv,  a ve vzdálenější budoucnosti bych to viděl na technologie jako má v konceptu např. Laser Power Systems, tj. jaderná energie přímo v autě. Pár gramů paliva na celou životnost auta...

0/0
3.10.2015 8:49

R85o45m12a51n 96L40e34g80a80t 1137680173764

Vzdyt jim to da spoustu prace;-)..a jeste co vyprodukuji za NOx..aby se tam chuderky vesly:-D

0/0
2.10.2015 22:35

R93o68m84a45n 42L15e89g87a73t 1597780873564

To bylo na dop. prispevek p. Veselskeho..

0/0
2.10.2015 22:41

Z59d39e10n18ě83k 84H62a19n92z17l 1311366922524

Nahodou Renault ma výhodu, že má naftu naprd a věcně nejede proto tak často neškodí

+1/0
2.10.2015 22:34

R30o75m79a10n 67L95e39g48a81t 1867810853244

To stoprocentne..proto je nepousti na parkoviste;-)

0/0
2.10.2015 22:39

R95o19m22a84n 33L63e49g80a94t 1797720293824

No..ted uz jen zacit merit CO2 cyklistum a chodcum..urcit limity denniho najezdu/naslapu vzhledem k vaze..dat vsem bomby O2 na mesic..a kdo vycerpa..ma smulu, nedojede..tovarny a spalovny nevadi..produkuji i HDP,DPH..Takovej Total recall..

+1/0
2.10.2015 22:28

J53a67n 10H60a62v19r49d62a 3686224922596

Sef evropske rady Martin Schulz je knihvazac. A je na to hrdy.

0/0
2.10.2015 20:27

M21i90c27h21a56l 22M35o96j70ž65í98š 8804319962

Až na to, že je to předseda Parlamentu. ;-)

0/0
2.10.2015 21:21

P71e52t70r 34M94i17c80h83a51l 2700474301332

No a je to venku.

0/0
2.10.2015 20:24

J72o45s60e36f 95V28l35t22a71v32s68k47y 3675465311223

Ted znacku AUDI zavrhujete a pomlouvate, pred nedavnem jste ji jeste kradli.

0/0
2.10.2015 20:16

I87v67a28n 39M65a46r96e90k 6444278852

Zlatý Trabant R^R^R^

+2/0
2.10.2015 20:00

A77n36d49r55e72j 36O87l62e60k19s38a 3135621947841

Já ho viděl! V Českým Dubu! Je tam ;-D

0/0
2.10.2015 20:01

V10l30a12s85t37i69m58i70l 63K13o29l89á67ř 5359485692918

Vyjádření německé firmy ADAC samozřelmě chrání vlastní špinavé peří.

+3/−1
2.10.2015 19:57

P77e41t57r 84T32y76č95k21a 6785832709132

No. Takže se ukazuje, že celý skandál je pouze o tom, že jsou špatně nastavené limity.

+2/−1
2.10.2015 19:48

A58n63d65r43e79j 46O76l88e57k89s25a 3285651847511

Ne. Jde o špatně utajovaný podvod VW. Ostatní výrobci nepodváděli.

0/−5
2.10.2015 19:49

V53á45c30l36a21v 48Z46e34l30i47n98k76a 2522150743572

Tak naivní.

+5/0
2.10.2015 19:52

A85n87d67r15e48j 62O55l86e88k71s80a 3445871267381

Tak jednoduché.

0/−4
2.10.2015 19:53

V29á46c34l51a74v 57Z56e58l63i22n39k45a 2952800683332

A co jsem Vám na ten naivní výplod jako měl napsat? Švindlují nějakou formou všichni, protože motor splňující v reálném provozu ty ekoaktivistické nesmysly se prostě postavit nedá.

+5/0
2.10.2015 19:56

A82n81d41r39e40j 96O79l12e90k88s42a 3465481677111

Kde jste tyhle exkluzívní informace získal?

0/−4
2.10.2015 19:57

V46á13c19l79a40v 27Z63e98l10i38n38k14a 2922190263592

To není nic exkluzívního. To je realita, kterou vám potvrdí většina motorářů. Říká se, že Euro 6 je hranice fyzikálních zákonů a Euro 7 už za ní.

0/0
2.10.2015 20:18

A16n30d48r97e61j 55O85l97e31k66s31a 3605841247191

Aha. Takže tahle Vaše většina motorářů asi tak docela nerozumí vývoji svého oboru. Nejspíš ustrnula U Pinkasů.

0/−1
2.10.2015 20:28

V20á95c20l92a41v 86Z10e37l15i29n82k41a 2102110923862

Nevím proč ze sebe musíte nutně dělat pitomce ale budiž. Mohu se zeptat co víte o termodynamice, dynamice, materiálech a řadě dalších oborů, znalost kterých potřebujete k navržení spalovacího motoru? Hádal bych že to mnoho nebude, protože jinak by Vám muselo být jasné o co jde. EU ve svém svatém nadšení boje proti chiméře globálního oteplování nesmyslně tlačila na snižování emisí CO2 jakožto skleníkového plynu.

No a jednou z cest k omezení těchto emisí je používání pohonných jednotek s vyšší termickou účinností, což jsou právě vznětové motory. Jenže fyzika je neúprosná a tak zvýšení termické účinnosti je dosahováno zvýšením parametrů na horké části oběhu. Zvýšená teplota při spalování ovšem vede k vyšší produkci NOx, které vznikají právě při spalovacích procesech probíhajících za vyšších teplot. Když to takto zjednoduším, tak je snad jasné, že nelze spolehlivě snižovat oboje. Sabatův cyklus, který nahradil starší cyklus Diieselův a podle něhož dnešní vznětové motory pracují, to prostě principiálně nedovoluje.

Jestli něco demonstruje odtrženost zelenými lobbisty zmasírovaných bruselských úředníků od reality, tak je to právě rozhodnutí, které v konečném důsledku sice snižilo o něco emise plynu, jehož škodlivostí si ovšem nejsme zdaleka jisti a u kterého Evropa už zdaleka není dominantním producentem, za cenu zvýšení jiného typu emisí, jejichž škodlivost je bez diskuse.

+5/−1
2.10.2015 21:52

J92a73n 39M36a26t10o69u49š89e27k 6206577720954

no nevím , to že "nesplňují" vozidla limity dané pro NEDC v cyklu WLTP je logické, více akcelerace, vyšší rychlost, o cca 150 kg větší zatížení atd. To je jako nechat někoho nejprve obejít ovál na stadiónu a následně ho nechat ovál oběhnout, a pak mu vyčítat, že je při tom druhým pokusu zpocený, když při prvním nebyl.

Začaly se motat jablka s hruškami.

+2/0
2.10.2015 22:10

M12a23r84t29i28n 18K81a25r84á71s15e91k 9428783788238

Norma euro NERESI CO2. Takze zakony termodynamiky netreba resit

+1/0
3.10.2015 11:32

A85n95d38r79e38j 86O55l87e92k19s36a 3695131247751

No tak jen doufám, že jste se přihlásil a budete eorokomisařům radit. CO jako NO, viďte. To bude nářečí....

0/0
3.10.2015 21:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.