Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté TDI z dieselgate: nízká spotřeba, ale také riziko velkých investic

Aféra týkající se nadměrné produkce emisí u některých turbodieselů koncernu Volkswagen poslední dny doslova hýbe automobilovým světem. O turbodieselech koncernu Volkswagen, které nasadily systém vstřikování paliva common-rail se dá říci, že jsou průměrně spolehlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64l47a91d 40P63r35o38u53z19a 1522465653319

Torsen bude těžko vážit 100 kg, pokud mluvíte jen o samotném diferenciálu. To srovnání spotřeby Haldex nebo Torsen se týká podle tohoto vlákna pouze mezinápravového diferenciálu u čtyřkolek a podle mě tam rozdíly ve spotřebě nebudou. Spotřeba se liší pokud bychom se bavili o srovnání mezi "dvoukolkou" nebo "čtyřkolkou". Torsen typ ATB diferenciálu lze najít i na nápravové rozvodovce, řekl bych, že Haldex na takovém místě nenajdete.

0/0
10.10.2015 0:11

J16i42r88i 15D23o26m63i67n26i95k 1241798781930

Manželka má stařičký New Beetle z roku 2002 - klasický 1,9 TDI, žádný common-rail a šlape, jako hodiny. Nejlepší motor, jaký kdy kdo vyrobil. 190.000 najeto, sjetá celá evropa a ještě nikdy ani jednou ji nikde nenechal a ani neškytnul. Ty nové common-rail už jsou i podle mnohých, kdo do toho vidí, tragédie.

0/0
7.10.2015 14:47

V44l87a84d80i69m54í16r65a 79B86a50k66o87š35o19v54á 7569560641663

moze mi niekto z idnes vysvetlit, preco ku kazdej afere pridaju "gate"???? to znamena, ze trencle na hrade su afera spodargate????

+1/0
6.10.2015 13:34
Foto

P72a40v80e42l 11M56a76r10t58i34n74e76k 9945195421393

Jednoduchý diesel a oni na to narvou haldu nesmyslů. Nechci.

0/0
5.10.2015 20:44

J38a73n 51T31a42r31a60b29a 4606176609829

No já nevím, jaký je pán odborník a kolik motorů, pokud vůbec, celkem viděl. Mé zkušenosti s flotilou jedenácti kusů 1,6TDI, které mají aktuálně nájezd nad 200tis. km a šesti dvoulitrů 103 a 125kW, vše EA189, jsou takové, že ani u jednoho z nich se neobjevila žádná z popisovaných závad. Jeden dvoulitr 103kW  a jedna šestnáctistovka 77kW měly problém s čidlem tlakové diference. U žádného neodešla spojka ani pohon olejového čerpadla. Mimochodem pověsti o ozubení pohonu olejové pumpy si pan "odborník" popletl s předchozí verzí dvoulitrového motoru s kódem BMM a BMN, což ovšem nebyly commonrail motory.

0/0
5.10.2015 13:31

P79e75t38r 35Č54e69r49m86á40k 9298245959240

Opět článek od "odborníků"8-o8-o téměr vše řecěné je ve skutečnosti naopak, pokud autor nechápe rozdíly mezi jednotlivými typy a rozlišuje je pouze na systém vstřikování ( a ješťe fatálně obrátí spolehlivost která byla samozřejmě lepší u PD), tak to tu můžete zavřít, jste na úrovni novinek a jejich legendárního autora Žemličky...RvRv

+4/0
4.10.2015 20:55

L34u33b78o40š 73S65t38e11h43n77o 8612479321369

Vždycky mne dojme poznámka o tankování nafty v JZD. Skutečnost je taková, že motory v moderních zemědělských strojích (jejich vstřikovací systémy) jsou na naftu stejně náchylné jako u moderních automobilů, nákladních aut atd. I zde vládne Common Rail. Použití bionafty v zemědělských podnicích není vůbec obvyklé, protože problémy tohoto paliva jsou obecně známé. Problémy nafty jsou jam kde nejsou kvalitní skladovací nádrže, anebo tam kde někdo naftu pančuje olejem, vodou atd.

+1/0
4.10.2015 20:17

J44i65ř38í 21E67r34b25e80n 1973264246927

Přesně tak, bionafta je vhodná jen pro motory, které denně běží a protáčejí náplně v nádržích a trubkách. Co jsem vyslechl od našich lidí, tak pokud bionafta více než dva týdny stojí, začnou se její složky usazovat a ucpávat, musí se to pak proplachovat čistou naftou, případně s pár kapkami petroleje nebo benzínu. Jediné, co tomu odolává, jsou prý tatry a staré liazácké motory 706 (erťáky), modernější stovkové motory (v matesech a ŠT 180) už taky ne.

0/0
5.10.2015 6:29

D24a43v13i14d 83H14o12u43z12a12r 4454336466813

Pane redaktore, zapomněl jste ještě jednu podstatnou věc, ta auta vůbec nejezdí...;-)

+1/−3
4.10.2015 5:01

R36o14m49a11n 71H95a52n36u70s 8355927959874

Když jsem před 3 lety sháněl Octávku tak jsem se ptal několika servisáků a renomovných Chiptunnigových firem a všichni do jednoho upřenosňovali starší systém PD před CR. Tak jsem si ho pořídil nyní najeto 180tis. km bez problemů.

+4/0
3.10.2015 23:00

L61u57k94á22š 20S15l57a84n40i83n28a 1831463143281

Já mám také starší PD, jedno z prvních, najeto 266tis, zatim bez oprav a investic.

0/0
4.10.2015 19:29

P32a59v61e36l 76K65m32o78š57e61k 7444875881731

Příštích pět let nemusím na masáže. iDnes mě přes dieselgate a imigrační vlnu, namasíroval dopředu.

+8/−2
3.10.2015 21:41

P41e41t17r 41P76o40s18p18í16š57i70l 4878854246936

Já mám spíše opačnou zkušenost. Dva diesely koncern - jen běžná údržba a dva benzíny doslova katastrofa. U jednoho z nich stála oprava motoru u tříletého auta s 65 tisíci km cca 200 tisíc kč. Bylo koupené jako nové za necelý milion. Značku nebudu jmenovat, abych nedělal negativní reklamu.  Druhé bylo levnější, ale i tak opravy motoru cca 35 tisíc.

0/−2
3.10.2015 19:57

J44a53n 85M65a67t17ě85j87k88a 4762644127

Ja bych tu značku rad znal,je li to mozne. at si i druzi udelaji nazor a vyvarují se nákupu od tohoto výrobce.

Ja mel vw caddy 1.9tdi. Po 160tis km jsme delali komplet opravu motoru za 70tis. Netahlo to,po pridani plynu jen kovovy klepot. Takze vw jiz nikdy vice.

+3/−1
3.10.2015 22:57

J94a68n 44J53e82m78e37l77k49a 1405940

A co se pokazilo, že to bylo za 200 tisíc..

0/0
5.10.2015 13:05

J71a71n 86T24a28r83a94b67a 4576256309859

Za cca 200tisíc je kompletní výměna zničeného motoru. Například pokud projede prasklá ojnice blokem ven. Třeba proto, že nebyl včas vyměněn rozvodový řemen. 

U pětiválců od Mercedesu (MB Sprinter a VW Crafter) pak šlo o typický projev únavového lomu při dlouhodobém přetáčení motoru, když nějaký rozumbrada jim z neznámého důvodu naordinoval extra krátké převody, to ale nebyly motory VW, pachatelem byl Mercedes, jen se do VW montovaly.

0/0
5.10.2015 13:36

J72a58n 72S93t39e87h54l51i72k 9695537306291

Původní "londýnský" smog však není zdaleka tak nebezpečný jako fotochemický "losangeleský" smog, který se naopak vytváří za krásného slunného počasí působením slunečních paprsků na nahromaděné výfukové plyny automobilů. Tento smog se vyskytuje zajména ve velkých městech Severní i Jižní Ameriky, v Japonsku, ale také v Evropě.

Fotochemické reakce, odehrávající se v teplém, prachem a škodlivými zplodinami prosyceném vzduchu, jsou velmi složité. Oxidy síry či dusíku se působením světla rozkládají na radikály a hydroxyly - vytváří se za přítomnosti vody či vodní páry kyselina sírová a kyselina dusičná, které ve vzduchu zůstávají rozptýleny v podobě drobných kapiček - aerosolů. Z oxidů se uvolňuje nadbytečný kyslík, vytvářející ozón. Molekuly ozónu, složené ze tří atomů kyslíku, po bouřce krásně provoní vzduch, ovšem jen tehdy, jsou-li v ovzduší obsaženy pouze v nepatrném množství. Ozón ve větší koncentraci je prudce jedovatý nejen pro živočichy, ale i pro rostliny - popálení rostlin, vznikající působením fotochemického smogu, způsobuje také ozón. Ve spojení se sloučeninami uhlíku je ozón zvlášť nebezpečný - jeho působením se vytváří celá škála velmi škodlivých radikálů a sloučenin. Nejškodlivější z nich je PAN - peroxyacetylnitrát.

Jestliže londýnský smog způsobuje u lidí především záněty průdušek, fotochemický smog napadá nejen dýchací cesty, ale vyvolává i záněty spojivek, kožní poškození a u citlivých lidí způsobuje značné alergické reakce. Kašel, pálení v očích, dušnost, bolesti hlavy a celková skleslost, to jsou běžné následky fotochemického smogu. Výkonnost lidí za této situace pochopitelně klesá. Vznikají škody na rostlinách, zejména na zemědělských plodinách (citlivé jsou listová zelenina, rajčata, tabák, vinná réva a citrusy), a na různých materiálech organického původu (na gumě, kůži, textiliích).

Jak se proti vzniku smogu bránit? Smog běžného typu lze omezit především snížením množství méně kvalitních fosilních paliv, dobrou funkcí odlučovačů a péčí o čistotu

+2/0
3.10.2015 19:50

J38i91ř68í 92E26r78b49e60n 1743584866287

To zní docela rozumně.

Odkud jste ten text zkopíroval?

0/0
5.10.2015 6:30

J76o90s25e26f 89V50a83l20a 9730763953663

2.0 CRD 103 kW 4x4, O II, 150.000 jako ojetina koupena ve 109.000 km, ted meneny EGR ventil, jinak spotreba 5,8 (4x4 zvysuje tak o 0,5-1 l).koupena za 300.000 v plne vybave, nemuzu si stezovat

0/0
3.10.2015 19:41

D57á50š14a 90D66o10s42t83á42l72o54v24á 1509473370862

4x4 v O2 žádnou spotřebu nezvyšuje, jde totiž o trapný a levný haldex, nikoliv permanentní torsen.

+2/−3
4.10.2015 11:05

P37e27t79r 41M93i54c78h23a95l 2630534911622

Nechceš jít raději na ona.idnes.cz? Tady se zbytečně ztrapňuješ.

+1/−1
4.10.2015 16:35

D14á13š48a 51D84o81s52t12á52l93o26v17á 1829373200892

Jiný argument by nebyl? O auta se náhodou dlouhodobě zajímám. Vy toho evidentně moc nevíte, když si myslíte, že Vám haldex zvedá spotřebu.

0/−1
6.10.2015 12:11

P82e41t57r 77Č38e95r32m38á68k 9798295339330

Haldex spotřebu samozřejmě zvedá, takže pokud si myslíte opak, o svých znalostech už nás přesvědčovat nemusíte ;-)

0/0
6.10.2015 14:57

J58o71s55e63f 70V45a18l11a 9320863423343

1. u vsech haldexu se uz v technickych datech uvadi vyssi spotreba nez u stejnych aut s nahonem jenom vpredu. Proc asi ? 2. taky jsem si myslel, ze torsen je neco extra - az jsem s torsenem najezdil zruba 50.000 km a zjistil, ze diky elektronice (ESP a pod) se pri jizde chova prakticky stejne jako haldex.

0/−1
4.10.2015 20:45

P47e85t41r 97Č87e91r11m84á95k 9878795259800

To jste s torsenem jezdil asi akorát po rovné silnici, jedině tam má pro běžného uživatele podobné chování. Jinak jde o diametrálně jiný systém, kdy torsen zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti jako takové, haldex je dobrý spíše jen na vyjetí zasněženého kopce... Ale pořád lepší než drátem do oka.

+2/0
4.10.2015 20:59

J72a31n 70T90a73r56a84b30a 4736836239969

Na sněhu je haldex lepší než torsen. Pro závodníky je torsen lepší než haldex.

0/−1
5.10.2015 13:38

P83e58t77r 47Č43e28r70m21á68k 9368725449940

Nesmysl. Haldex nikdy nikde není lepší než torsen, už z podstaty ;-) pro závodníky je haldex nepoužitelný, nikoliv méně vhodný.

+2/0
5.10.2015 17:24

D43á41š43a 90D35o70s79t53á78l74o57v37á 1849503240202

Až na takový detail. Torsen smyku předchází, haldex ho řeší až když přijde. Co je lepší nechám na Vás, dle mě je to prevence. Nemám ráda, když se auto chová jako předokolka a až jdete do smyku, tak se elektronicky něco připojuje a mění se tak chování vozu. Pokud na takový systém nejste zvyklý, můžete mít problémy v krizové situaci. Známému haldex aktivoval pohon zadní nápravy v situaci, kdy už to nečekal a poslalo ho to do stromu. Torsen je jinde, tam je to hezky čitelné.

+1/0
6.10.2015 12:14

P63e56t22r 84Č22e67r28m27á70k 9978145319470

Ale zvyšuje, všechny součásti se neustále točí a kladou tedy odpory nehledě na to jestli je systém seplý nebo ne, navíc važí skoro 100kg navíc.

+1/0
4.10.2015 20:57

D43á38š13a 98D79o14s29t21á84l77o49v81á 1639913330172

100 kg navíc váží zadní diferenciál u torsenu, haldex se začal montovat z důvod úspory hmotnosti a výrobních nákladů, i když má své nevýhody.

0/0
6.10.2015 12:16

P66e89t49r 95Č62e40r51m32á30k 9838795839300

Nikoliv, 100kg važí veškerý "železo" haldexu, tzn. samotný haldex diferenciál, kardanka, poloosy... A haldex se montuje ze zcela jiných důvodů - dá se aplikovat na motory uložené napříč, což je dneska většina menších aut.

0/0
6.10.2015 15:01

J15i22ř13í 61N35o17s75e52k 1161476166840

ty voe tady je vodborníků nestačím valit voči....musim zajit do knihovny...

0/0
3.10.2015 19:37

D17a63v76i17d 65F11r81a49n76k 4877446217960

GOLF IV Variant 2001 66kW čip na 81 kW najeto 358 000 km, při 200 000 spojka jednohmota. Spotřeba 5,7l. Naprostá spokojenost.

+1/0
3.10.2015 19:11

J40o75s48e62f 13V26a73l76a 9880643933693

octavia I TDI 66kW 2005 : 380.000 km, vymena loziska obou prednich kol (zhruba vzdy po 150.000), 1x vaha vzduchu, 1x akumulator a 1x brzdovy valecek vzadu. Spotreba lehce pod 5 l (spocitano podle mnozstvi nacerpane nafty, ne podle pocitace...)

+1/0
3.10.2015 19:31

V96e42r86o21n13i15k63a 41L29a20c33n14á 6254448754261

Autům sluší BENZÍN !

+12/−2
3.10.2015 19:04

Z17d23e48n21ě31k 21H58a28n40z40l 1181166402464

A ženským růžová

+4/−1
3.10.2015 19:20

T54o59m60á42š 88H21o26c55h17m90u12t34h 4854362690835

Tak nakonec v konečném důsledku zjišťuji, že moje 86kW benzínová 1,8 16V je vrchol spolehlivosti a ekologie ;-DR^

+2/0
3.10.2015 18:56

V30l83a16d49i72s72l29a27v 53B89u28r47y10š81e92k 1159232877784

já koupím diesel, dokoupím 5 let záruky, po 4,5 rokách mám najeto 100 tisíc a prodávám ho, je to ekonomický a jsem s podobným cyklem velmi spokojen, mám spotřebu 6 l, zatímco známý má stejný auto v benzímu a průměr má 11 l a to je šetřílek

+1/−2
3.10.2015 18:45

D25a96v84i97d 31P65r56o79c59h98á14z64k50a 5374385157323

Co s tím sakra dělá? ;-D

+4/0
3.10.2015 18:48

V79l69a61d33i75s54l92a25v 47B95u38r63y11š82e86k 1859542757774

SUVéčka jsou na spotřebu strašný potvory, je to vyšší, těžší a taky to má široký gumy, benzín tak jěště do jetyny, jak to má 2 tuny, gumy 235 a větší, tak to benzínu žere jako UAZ

+1/0
3.10.2015 18:52

J17o94s36e34f 74V87a30l95a 9860423473863

mel jsem Q5 s "setrivym" motorem 2.0 TDI a s quattrem a stejne se v nafte neslo dostat pod 8 l prumerne spotreby.

+1/0
3.10.2015 19:35

D10á76š37a 64D84o59s72t91á27l24o46v96á 1889123860432

2.0 je na takové auto málo, 3.0 by žral stejně a jel lépe.

+1/0
4.10.2015 11:07

J60o17s36e86f 36V55a28l45a 9340923833263

uz tech 130 kW je pri beznem provozu malo vyuzitelnych....zbytecne vyhozene penize za 3.0, na snehu jsou k nicemu

+1/−1
4.10.2015 20:47

J80a27n 67T50a59r75a42b75a 4676446989849

Na podmotorované auto s 1950kg, čelním profilem 190x180cm, fultime 4x4 a pneumatikami 235 vám 8l připadá vysoká spotřeba?

2,0TDI je pro Q5 minimum na hranici použitelnosti, což snadno poznáte na při pokusu o předjíždění, s S-Tronicem se to i docela neochotně odlepuje z místa. Třílitr si s tím při nižší spotřebě jen hraje. Ale holt byste musel vysázet o 110 000Kč víc.

+1/0
5.10.2015 13:43

D76á47š23a 31D44o62s41t56á73l83o97v96á 1409603530492

Každý kW je využitelný, zvlaště u tak velkého a těžkého auta a díky velké hmotnosti může slabší motor žrát stejně, jako silnější. Jak často v roce jezdíte na sněhu? ;-D Poslední 2 zimy byly velmi slabé, pokud nejezdítě na hory, nebo na nich nebydlíte, tak i ta 4x4 je celkem zbytečná.

0/0
6.10.2015 12:15

J68i11ř77í 58Z14ý54k56a 9929303621790

11l benzinu? Tolik žere moje obstarožní Volvo s 2.4T R5 když jezdím trošku více svižněji. Jinak za 9.

+1/0
3.10.2015 18:49

V18l83a28d92i11s41l93a20v 67B20u28r60y57š54e69k 1939452637364

podle TP to má žrát po městě 14, ale známej je šetřílek a jeho 2,5 litrovej přeplňovanej pětiválec jezdí úsporněji

+2/0
3.10.2015 18:55

J92o85s90e43f 78V37a83l55a 9450173463453

kdyz najedu rocne 50.000 km, tak je mi zaruka na 5 let k nicemu......na 25.000 km rocne se nevyplati diesel.....tak nekde od 35.000 nahoru, spise 40.000

+4/0
3.10.2015 19:33

V72l40a18d84i63s52l31a28v 88B55u41r59y47š37e17k 1669902927364

vyplatí nevyplatí, 40 tisíc, 35 tisíc, to jsou takový teorie vytvářený u piva, aby se bylo o co přít, samozřejmě že je to kravina a žádná taková čísla neexistují, pokud se chce někdo chovat ekonomicky, aby za svoje peníze dostal co nejvíc, tak musíme vědět u obou motorizací za kolik je pořídíme, za kolik je prodáme, kolik bude stát servis, kolik bude stát palivo a kilometry zůstávají u obou aut stejný, je to naprosto individuální a žádné univerzální výpočty neexistují, tak třeba je jasný, že si koupit fábii na naftu je blbost i když s ní najedete milion za rok, ale stejně tak každej ví, že koupit benzín audi Q7 je nesmysl bez ohledu na počet najetých kilometrů, už jen proto, že ji neprodáte

+3/−1
4.10.2015 8:16

V94l44a75d91i85s71l30a91v 98B25u50r59y41š39e35k 1719242497174

Dášo, ty s tím nesouhlasíš, pak musíš ale příjmot to, že snad 60% lidí si kupují auto s vznětovým motorem, odečtěme ty, kteří najedou s autem více jak 35 tisíc kilometrů ročně, kdy se to podle teorie pana Valy vylpatí a výjde nám, že snad 55% lidí či firem jsou debilové, kteří neumějí počítat, je zjevné, že to takhle neni

+3/0
4.10.2015 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.