Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté TDI z dieselgate: nízká spotřeba, ale také riziko velkých investic

Aféra týkající se nadměrné produkce emisí u některých turbodieselů koncernu Volkswagen poslední dny doslova hýbe automobilovým světem. O turbodieselech koncernu Volkswagen, které nasadily systém vstřikování paliva common-rail se dá říci, že jsou průměrně spolehlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l86a84d 77P10r35o64u43z80a 1542925753829

Torsen bude těžko vážit 100 kg, pokud mluvíte jen o samotném diferenciálu. To srovnání spotřeby Haldex nebo Torsen se týká podle tohoto vlákna pouze mezinápravového diferenciálu u čtyřkolek a podle mě tam rozdíly ve spotřebě nebudou. Spotřeba se liší pokud bychom se bavili o srovnání mezi "dvoukolkou" nebo "čtyřkolkou". Torsen typ ATB diferenciálu lze najít i na nápravové rozvodovce, řekl bych, že Haldex na takovém místě nenajdete.

0/0
10.10.2015 0:11

J87i50r54i 27D77o50m94i22n28i78k 1471388291110

Manželka má stařičký New Beetle z roku 2002 - klasický 1,9 TDI, žádný common-rail a šlape, jako hodiny. Nejlepší motor, jaký kdy kdo vyrobil. 190.000 najeto, sjetá celá evropa a ještě nikdy ani jednou ji nikde nenechal a ani neškytnul. Ty nové common-rail už jsou i podle mnohých, kdo do toho vidí, tragédie.

0/0
7.10.2015 14:47

V25l36a93d34i82m93í20r79a 56B17a54k26o18š81o23v44á 7619180351783

moze mi niekto z idnes vysvetlit, preco ku kazdej afere pridaju "gate"???? to znamena, ze trencle na hrade su afera spodargate????

+1/0
6.10.2015 13:34
Foto

P31a42v19e96l 47M77a52r88t68i16n40e70k 9155625281543

Jednoduchý diesel a oni na to narvou haldu nesmyslů. Nechci.

0/0
5.10.2015 20:44

J60a67n 91T88a95r17a93b46a 4726616419229

No já nevím, jaký je pán odborník a kolik motorů, pokud vůbec, celkem viděl. Mé zkušenosti s flotilou jedenácti kusů 1,6TDI, které mají aktuálně nájezd nad 200tis. km a šesti dvoulitrů 103 a 125kW, vše EA189, jsou takové, že ani u jednoho z nich se neobjevila žádná z popisovaných závad. Jeden dvoulitr 103kW  a jedna šestnáctistovka 77kW měly problém s čidlem tlakové diference. U žádného neodešla spojka ani pohon olejového čerpadla. Mimochodem pověsti o ozubení pohonu olejové pumpy si pan "odborník" popletl s předchozí verzí dvoulitrového motoru s kódem BMM a BMN, což ovšem nebyly commonrail motory.

0/0
5.10.2015 13:31

P97e82t26r 38Č12e50r78m81á27k 9968865159510

Opět článek od "odborníků"8-o8-o téměr vše řecěné je ve skutečnosti naopak, pokud autor nechápe rozdíly mezi jednotlivými typy a rozlišuje je pouze na systém vstřikování ( a ješťe fatálně obrátí spolehlivost která byla samozřejmě lepší u PD), tak to tu můžete zavřít, jste na úrovni novinek a jejich legendárního autora Žemličky...RvRv

+4/0
4.10.2015 20:55

L30u20b50o76š 82S21t54e63h68n83o 8922269461819

Vždycky mne dojme poznámka o tankování nafty v JZD. Skutečnost je taková, že motory v moderních zemědělských strojích (jejich vstřikovací systémy) jsou na naftu stejně náchylné jako u moderních automobilů, nákladních aut atd. I zde vládne Common Rail. Použití bionafty v zemědělských podnicích není vůbec obvyklé, protože problémy tohoto paliva jsou obecně známé. Problémy nafty jsou jam kde nejsou kvalitní skladovací nádrže, anebo tam kde někdo naftu pančuje olejem, vodou atd.

+1/0
4.10.2015 20:17

J24i48ř71í 33E85r45b40e90n 1853884126687

Přesně tak, bionafta je vhodná jen pro motory, které denně běží a protáčejí náplně v nádržích a trubkách. Co jsem vyslechl od našich lidí, tak pokud bionafta více než dva týdny stojí, začnou se její složky usazovat a ucpávat, musí se to pak proplachovat čistou naftou, případně s pár kapkami petroleje nebo benzínu. Jediné, co tomu odolává, jsou prý tatry a staré liazácké motory 706 (erťáky), modernější stovkové motory (v matesech a ŠT 180) už taky ne.

0/0
5.10.2015 6:29

D83a45v36i63d 80H86o47u74z95a53r 4694896496853

Pane redaktore, zapomněl jste ještě jednu podstatnou věc, ta auta vůbec nejezdí...;-)

+1/−3
4.10.2015 5:01

R57o38m97a32n 22H64a68n64u43s 8545727109684

Když jsem před 3 lety sháněl Octávku tak jsem se ptal několika servisáků a renomovných Chiptunnigových firem a všichni do jednoho upřenosňovali starší systém PD před CR. Tak jsem si ho pořídil nyní najeto 180tis. km bez problemů.

+4/0
3.10.2015 23:00

L20u39k34á60š 74S23l56a70n28i41n30a 1211383983161

Já mám také starší PD, jedno z prvních, najeto 266tis, zatim bez oprav a investic.

0/0
4.10.2015 19:29

P28a94v12e43l 45K59m81o61š86e65k 7884135941291

Příštích pět let nemusím na masáže. iDnes mě přes dieselgate a imigrační vlnu, namasíroval dopředu.

+8/−2
3.10.2015 21:41

P12e81t89r 80P27o36s45p71í91š94i76l 4928244396956

Já mám spíše opačnou zkušenost. Dva diesely koncern - jen běžná údržba a dva benzíny doslova katastrofa. U jednoho z nich stála oprava motoru u tříletého auta s 65 tisíci km cca 200 tisíc kč. Bylo koupené jako nové za necelý milion. Značku nebudu jmenovat, abych nedělal negativní reklamu.  Druhé bylo levnější, ale i tak opravy motoru cca 35 tisíc.

0/−2
3.10.2015 19:57

J77a21n 82M65a61t45ě48j52k39a 4632184387

Ja bych tu značku rad znal,je li to mozne. at si i druzi udelaji nazor a vyvarují se nákupu od tohoto výrobce.

Ja mel vw caddy 1.9tdi. Po 160tis km jsme delali komplet opravu motoru za 70tis. Netahlo to,po pridani plynu jen kovovy klepot. Takze vw jiz nikdy vice.

+3/−1
3.10.2015 22:57

J77a46n 93J84e19m61e51l25k59a 1395400

A co se pokazilo, že to bylo za 200 tisíc..

0/0
5.10.2015 13:05

J21a71n 70T56a12r16a66b52a 4446516649199

Za cca 200tisíc je kompletní výměna zničeného motoru. Například pokud projede prasklá ojnice blokem ven. Třeba proto, že nebyl včas vyměněn rozvodový řemen. 

U pětiválců od Mercedesu (MB Sprinter a VW Crafter) pak šlo o typický projev únavového lomu při dlouhodobém přetáčení motoru, když nějaký rozumbrada jim z neznámého důvodu naordinoval extra krátké převody, to ale nebyly motory VW, pachatelem byl Mercedes, jen se do VW montovaly.

0/0
5.10.2015 13:36

J54a16n 47S42t82e63h38l60i26k 9185977666341

Původní "londýnský" smog však není zdaleka tak nebezpečný jako fotochemický "losangeleský" smog, který se naopak vytváří za krásného slunného počasí působením slunečních paprsků na nahromaděné výfukové plyny automobilů. Tento smog se vyskytuje zajména ve velkých městech Severní i Jižní Ameriky, v Japonsku, ale také v Evropě.

Fotochemické reakce, odehrávající se v teplém, prachem a škodlivými zplodinami prosyceném vzduchu, jsou velmi složité. Oxidy síry či dusíku se působením světla rozkládají na radikály a hydroxyly - vytváří se za přítomnosti vody či vodní páry kyselina sírová a kyselina dusičná, které ve vzduchu zůstávají rozptýleny v podobě drobných kapiček - aerosolů. Z oxidů se uvolňuje nadbytečný kyslík, vytvářející ozón. Molekuly ozónu, složené ze tří atomů kyslíku, po bouřce krásně provoní vzduch, ovšem jen tehdy, jsou-li v ovzduší obsaženy pouze v nepatrném množství. Ozón ve větší koncentraci je prudce jedovatý nejen pro živočichy, ale i pro rostliny - popálení rostlin, vznikající působením fotochemického smogu, způsobuje také ozón. Ve spojení se sloučeninami uhlíku je ozón zvlášť nebezpečný - jeho působením se vytváří celá škála velmi škodlivých radikálů a sloučenin. Nejškodlivější z nich je PAN - peroxyacetylnitrát.

Jestliže londýnský smog způsobuje u lidí především záněty průdušek, fotochemický smog napadá nejen dýchací cesty, ale vyvolává i záněty spojivek, kožní poškození a u citlivých lidí způsobuje značné alergické reakce. Kašel, pálení v očích, dušnost, bolesti hlavy a celková skleslost, to jsou běžné následky fotochemického smogu. Výkonnost lidí za této situace pochopitelně klesá. Vznikají škody na rostlinách, zejména na zemědělských plodinách (citlivé jsou listová zelenina, rajčata, tabák, vinná réva a citrusy), a na různých materiálech organického původu (na gumě, kůži, textiliích).

Jak se proti vzniku smogu bránit? Smog běžného typu lze omezit především snížením množství méně kvalitních fosilních paliv, dobrou funkcí odlučovačů a péčí o čistotu

+2/0
3.10.2015 19:50

J97i20ř66í 41E72r24b46e47n 1793714926907

To zní docela rozumně.

Odkud jste ten text zkopíroval?

0/0
5.10.2015 6:30

J88o45s45e72f 21V73a85l23a 9360483773713

2.0 CRD 103 kW 4x4, O II, 150.000 jako ojetina koupena ve 109.000 km, ted meneny EGR ventil, jinak spotreba 5,8 (4x4 zvysuje tak o 0,5-1 l).koupena za 300.000 v plne vybave, nemuzu si stezovat

0/0
3.10.2015 19:41

D77á23š12a 73D13o31s13t95á98l21o71v37á 1289703730442

4x4 v O2 žádnou spotřebu nezvyšuje, jde totiž o trapný a levný haldex, nikoliv permanentní torsen.

+2/−3
4.10.2015 11:05

P86e67t41r 49M72i98c11h57a93l 2650744431272

Nechceš jít raději na ona.idnes.cz? Tady se zbytečně ztrapňuješ.

+1/−1
4.10.2015 16:35

D75á74š43a 38D89o17s67t62á59l33o54v63á 1149973670742

Jiný argument by nebyl? O auta se náhodou dlouhodobě zajímám. Vy toho evidentně moc nevíte, když si myslíte, že Vám haldex zvedá spotřebu.

0/−1
6.10.2015 12:11

P13e12t17r 75Č35e64r35m84á52k 9258155439620

Haldex spotřebu samozřejmě zvedá, takže pokud si myslíte opak, o svých znalostech už nás přesvědčovat nemusíte ;-)

0/0
6.10.2015 14:57

J58o41s83e97f 76V46a38l28a 9850783583113

1. u vsech haldexu se uz v technickych datech uvadi vyssi spotreba nez u stejnych aut s nahonem jenom vpredu. Proc asi ? 2. taky jsem si myslel, ze torsen je neco extra - az jsem s torsenem najezdil zruba 50.000 km a zjistil, ze diky elektronice (ESP a pod) se pri jizde chova prakticky stejne jako haldex.

0/−1
4.10.2015 20:45

P65e37t43r 86Č84e67r11m42á82k 9908625669670

To jste s torsenem jezdil asi akorát po rovné silnici, jedině tam má pro běžného uživatele podobné chování. Jinak jde o diametrálně jiný systém, kdy torsen zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti jako takové, haldex je dobrý spíše jen na vyjetí zasněženého kopce... Ale pořád lepší než drátem do oka.

+2/0
4.10.2015 20:59

J91a21n 48T57a84r73a11b33a 4106106919709

Na sněhu je haldex lepší než torsen. Pro závodníky je torsen lepší než haldex.

0/−1
5.10.2015 13:38

P65e36t61r 39Č55e26r32m58á73k 9698375919970

Nesmysl. Haldex nikdy nikde není lepší než torsen, už z podstaty ;-) pro závodníky je haldex nepoužitelný, nikoliv méně vhodný.

+2/0
5.10.2015 17:24

D67á56š14a 11D78o67s77t27á40l84o34v88á 1699103140562

Až na takový detail. Torsen smyku předchází, haldex ho řeší až když přijde. Co je lepší nechám na Vás, dle mě je to prevence. Nemám ráda, když se auto chová jako předokolka a až jdete do smyku, tak se elektronicky něco připojuje a mění se tak chování vozu. Pokud na takový systém nejste zvyklý, můžete mít problémy v krizové situaci. Známému haldex aktivoval pohon zadní nápravy v situaci, kdy už to nečekal a poslalo ho to do stromu. Torsen je jinde, tam je to hezky čitelné.

+1/0
6.10.2015 12:14

P76e65t36r 50Č26e28r40m48á12k 9368735399170

Ale zvyšuje, všechny součásti se neustále točí a kladou tedy odpory nehledě na to jestli je systém seplý nebo ne, navíc važí skoro 100kg navíc.

+1/0
4.10.2015 20:57

D92á32š83a 56D59o27s27t96á32l30o42v23á 1529353510372

100 kg navíc váží zadní diferenciál u torsenu, haldex se začal montovat z důvod úspory hmotnosti a výrobních nákladů, i když má své nevýhody.

0/0
6.10.2015 12:16

P49e85t26r 28Č12e96r14m10á50k 9808485259650

Nikoliv, 100kg važí veškerý "železo" haldexu, tzn. samotný haldex diferenciál, kardanka, poloosy... A haldex se montuje ze zcela jiných důvodů - dá se aplikovat na motory uložené napříč, což je dneska většina menších aut.

0/0
6.10.2015 15:01

J97i52ř92í 47N19o47s62e49k 1421206826860

ty voe tady je vodborníků nestačím valit voči....musim zajit do knihovny...

0/0
3.10.2015 19:37

D59a54v44i92d 36F72r92a88n21k 4627506577210

GOLF IV Variant 2001 66kW čip na 81 kW najeto 358 000 km, při 200 000 spojka jednohmota. Spotřeba 5,7l. Naprostá spokojenost.

+1/0
3.10.2015 19:11

J15o95s27e82f 15V78a78l11a 9400343763483

octavia I TDI 66kW 2005 : 380.000 km, vymena loziska obou prednich kol (zhruba vzdy po 150.000), 1x vaha vzduchu, 1x akumulator a 1x brzdovy valecek vzadu. Spotreba lehce pod 5 l (spocitano podle mnozstvi nacerpane nafty, ne podle pocitace...)

+1/0
3.10.2015 19:31

V74e43r87o88n86i16k74a 43L41a51c51n68á 6174238184541

Autům sluší BENZÍN !

+12/−2
3.10.2015 19:04

Z36d53e44n11ě45k 36H13a50n44z65l 1371416132844

A ženským růžová

+4/−1
3.10.2015 19:20

T28o30m67á53š 61H38o15c98h34m55u74t24h 4784622530585

Tak nakonec v konečném důsledku zjišťuji, že moje 86kW benzínová 1,8 16V je vrchol spolehlivosti a ekologie ;-DR^

+2/0
3.10.2015 18:56

V75l90a69d33i74s86l88a74v 13B48u39r46y54š30e77k 1439392567334

já koupím diesel, dokoupím 5 let záruky, po 4,5 rokách mám najeto 100 tisíc a prodávám ho, je to ekonomický a jsem s podobným cyklem velmi spokojen, mám spotřebu 6 l, zatímco známý má stejný auto v benzímu a průměr má 11 l a to je šetřílek

+1/−2
3.10.2015 18:45

D31a10v62i61d 78P49r36o29c88h36á30z56k49a 5964845897463

Co s tím sakra dělá? ;-D

+4/0
3.10.2015 18:48

V70l78a20d41i41s91l50a22v 98B67u54r13y77š41e83k 1329392317574

SUVéčka jsou na spotřebu strašný potvory, je to vyšší, těžší a taky to má široký gumy, benzín tak jěště do jetyny, jak to má 2 tuny, gumy 235 a větší, tak to benzínu žere jako UAZ

+1/0
3.10.2015 18:52

J23o38s90e83f 47V66a10l48a 9810903883493

mel jsem Q5 s "setrivym" motorem 2.0 TDI a s quattrem a stejne se v nafte neslo dostat pod 8 l prumerne spotreby.

+1/0
3.10.2015 19:35

D68á40š40a 72D59o45s91t89á18l22o48v78á 1809813250202

2.0 je na takové auto málo, 3.0 by žral stejně a jel lépe.

+1/0
4.10.2015 11:07

J94o45s33e20f 74V36a75l18a 9780943723733

uz tech 130 kW je pri beznem provozu malo vyuzitelnych....zbytecne vyhozene penize za 3.0, na snehu jsou k nicemu

+1/−1
4.10.2015 20:47

J40a52n 67T31a19r28a85b72a 4466676349869

Na podmotorované auto s 1950kg, čelním profilem 190x180cm, fultime 4x4 a pneumatikami 235 vám 8l připadá vysoká spotřeba?

2,0TDI je pro Q5 minimum na hranici použitelnosti, což snadno poznáte na při pokusu o předjíždění, s S-Tronicem se to i docela neochotně odlepuje z místa. Třílitr si s tím při nižší spotřebě jen hraje. Ale holt byste musel vysázet o 110 000Kč víc.

+1/0
5.10.2015 13:43

D47á41š49a 11D88o21s13t65á51l88o53v45á 1679783730412

Každý kW je využitelný, zvlaště u tak velkého a těžkého auta a díky velké hmotnosti může slabší motor žrát stejně, jako silnější. Jak často v roce jezdíte na sněhu? ;-D Poslední 2 zimy byly velmi slabé, pokud nejezdítě na hory, nebo na nich nebydlíte, tak i ta 4x4 je celkem zbytečná.

0/0
6.10.2015 12:15

J63i32ř93í 64Z72ý27k58a 9659533271690

11l benzinu? Tolik žere moje obstarožní Volvo s 2.4T R5 když jezdím trošku více svižněji. Jinak za 9.

+1/0
3.10.2015 18:49

V61l94a52d73i36s21l46a72v 42B86u74r29y66š91e17k 1329512977314

podle TP to má žrát po městě 14, ale známej je šetřílek a jeho 2,5 litrovej přeplňovanej pětiválec jezdí úsporněji

+2/0
3.10.2015 18:55

J62o39s54e53f 19V23a73l69a 9230293813833

kdyz najedu rocne 50.000 km, tak je mi zaruka na 5 let k nicemu......na 25.000 km rocne se nevyplati diesel.....tak nekde od 35.000 nahoru, spise 40.000

+4/0
3.10.2015 19:33

V56l70a51d50i69s97l24a27v 34B30u16r40y54š87e13k 1369712657944

vyplatí nevyplatí, 40 tisíc, 35 tisíc, to jsou takový teorie vytvářený u piva, aby se bylo o co přít, samozřejmě že je to kravina a žádná taková čísla neexistují, pokud se chce někdo chovat ekonomicky, aby za svoje peníze dostal co nejvíc, tak musíme vědět u obou motorizací za kolik je pořídíme, za kolik je prodáme, kolik bude stát servis, kolik bude stát palivo a kilometry zůstávají u obou aut stejný, je to naprosto individuální a žádné univerzální výpočty neexistují, tak třeba je jasný, že si koupit fábii na naftu je blbost i když s ní najedete milion za rok, ale stejně tak každej ví, že koupit benzín audi Q7 je nesmysl bez ohledu na počet najetých kilometrů, už jen proto, že ji neprodáte

+3/−1
4.10.2015 8:16

V16l66a31d63i40s17l51a43v 59B62u51r32y52š59e13k 1279572257504

Dášo, ty s tím nesouhlasíš, pak musíš ale příjmot to, že snad 60% lidí si kupují auto s vznětovým motorem, odečtěme ty, kteří najedou s autem více jak 35 tisíc kilometrů ročně, kdy se to podle teorie pana Valy vylpatí a výjde nám, že snad 55% lidí či firem jsou debilové, kteří neumějí počítat, je zjevné, že to takhle neni

+3/0
4.10.2015 16:28







Najdete na iDNES.cz