Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro USA jsou TDI smradlavé čoudící motory a aféra VW je v tom utvrdí

Automobily Volkswagen se v USA prodávají po desetiletí, ovšem se střídavými neúspěchy. Aktuální aféra „dieselgate“ může pozici globální značky na důležitém trhu silně poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32a70v65e69l 93O20d63r72a16z36i60l 6584959887270

Prej dlouhá životnost, tédéi od fauvé?;-D Možná před 15 lety.;-)

0/0
15.10.2015 12:44

R10o45m64a91n 17J22u98r75e21k 3508862712102

Kupoval jsem předloni nové HDI a rozdíl oproti benzínu byl 1 prům. výplata navíc, nebylo co řešit, hluk i zápach naprosto minimální, spotřeba oproti benzínu témeř poloviční=ušetřeno téměř 1Kč na 1km, turbo i DPF vydrží dle zkuš. 150tis.km (je na trhu už déle), klidně přežiju případná aditiva či dražší servis, to mi věřte.

+2/−3
6.10.2015 22:11
Foto

M35a36r24t13i92n 44K27o78u56b21e86k 3499107128366

Na pomyslné dno dopadl Volkswagen v roce 1993, kdy si Američané pořídili méně než 50 000 vozů této značky, pak se díky novým modelům prodejní čísla postupně zvedaly. 

Pořiďte si korektora.

0/0
5.10.2015 21:14

J27i56ř59í 56B11o47č93e46k 6799924585876

Problém automobilů jako takových je začarovaný kruh. Média masírují lidi o tom, jak je to které auto bezpečné, výkonné nebo komfortní, všichni výrobci lákají na různé vychytávky ale to že zakopaný pes vězí za volantem neřeší nikdo. Kvůli moderní technice a bezpečnosti nám auta značně ztloustla, když srovnám třeba Golfa I a VI je to rozdíl o pár set kilo, ty by se daly uspořit ve voze s moderním motorem a řekněme funkčním a přesto lehkým interiérem na objemu motoru bez třeba turba a chladiče vzduchu, výkonem by postačoval třeba i pro svižnou jízdu a přesto by spotřeboval méně paliva a vyprodukoval méně zplodin atd atd... dalo by se jezdit mnohem úsporněji a ekologičtěji ale jak píšu, problém je spíš za volantem.

0/−2
5.10.2015 19:22
Foto

D32a93n53a 29W16a48r63k47e79n21t57i64n 5612700486526

Pane Zajicek, asi jste nevidel muj dalsi prispevek. Takze znovu: v USA specielne Jetty TDI plati za drzaky ... hodne lidi je ma 200-400 tisic mil bez problémů.

Problemy nastaly s prichodem DEF (toho emisniho svinstva).

Btw jeste nedavno vetsina aut (alespon zde) byla do 100k mil a s motorem je konec. To mluvim o benzinech.

+2/−1
5.10.2015 16:39

Z33d77e51n16ě19k 71H57a63n89z40l 1691626412884

Drzme se to ho co nám říkají v USA

0/0
5.10.2015 15:52

V43l19a44d55i93m84í13r 90Z80a11u45š64k55a 5151982937943

Diesel není a ještě dlouho nebude ekologický. Podvádějí všichni - proč se v tom VW nechá máchat nechápu, kdyby nechat stejnou metaodikou prověřit konkurenci dopadně to stejně, nazdory nabubřelým oficiálním prohlášením Renaultu či BMW.

Euronormy jsou jen šaškárna pro lidi, reálné emise NOx se za posledních 23 nijak nesnížili- auto s Euro 5 jich produkuje stejně jako Euro 1.

 Pevné částice se redukují drahými DPF s tím efektem, že ty nejjemnější stejně projdou a ty ostatní se pak vypálí někdy za městem, aby si své zněčištění užil taky venkov. Buď to takhle akceptujeme, nebo je zakážeme. Hraní si na čistotu nařízenou euroúředníky je jeden obrovský podvod na lidech, za který by zůčastnění měli pykat, protože fakta jsou už léta známá. Koho to zajímá, ať si přečte:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+11/0
5.10.2015 14:48

M39i97r50o22s12l50a51v 78B60u45d89a 9382742777112

A když jezdí diesel jen krátké trasy, vypaluje se 20 minut při 1500 otáčkách někde na parkovišti;-D;-D

+4/−1
5.10.2015 14:53

M15i90r77o47s30l16a75v 62B49u41d96a 9502692547252

Nováku, váš mínus na tom nic nezmění, je to prostě tak a píše se o tom i v manuálu od vozu. Jo, ten "úžasný" diesel;-D

+5/0
5.10.2015 14:56

P52a64v94e44l 40N63o89v76á41k 9681915769436

Prosím, moc prosím o odkaz. V tom mém manuálu stojí "PoznámkaMotor nezahřívejte na místě. Pokud to je možné, ihned po nastartování vyjeď-te. Tím se motor rychleji zahřeje na provozní teplotu".

0/−4
5.10.2015 15:01

M48i23r61o15s32l44a58v 64B37u60d72a 9882622457102

Jen se ztrapňujete. Pokud to nevíte, máte internet. Nemůžete koukat jen na vaše auto!

+1/0
5.10.2015 15:03

M79i15c10h80a33l 44F92r34ý42d39a 1472479253232

To se Nováku píše u všech aut a je to jen úlitba euroúředníkovi. Že je to nesmysl ví každé malé dítě - nebo vy si snad horké jídlo/ pití nefoukáte?

+1/0
5.10.2015 15:14

P46a78v37e38l 42O24d36r79a90z28i35l 6944599247130

Jo to se ti v koloně snadno řekne ;-D

0/0
15.10.2015 12:46

P32a55v76e28l 88N95o35v67á21k 9521985549876

;-D;-D Budíček, je rok 2015, a ne 1995!

+2/−3
5.10.2015 14:58

M28i74r84o96s43l51a90v 80B45u59d30a 9302732107232

Tak se probuďte vy! Od kdy se montuje DPF?

+1/0
5.10.2015 15:00

M81i55r38o83s77l30a20v 83B69u28d35a 9272202207262

Tady je poznat, jak jste zaostalý;-D

0/0
5.10.2015 15:01

M85i43r68o48s60l26a42v 37B61u18d33a 9322852957552

...do 1 hodiny nebo do ujetí 50 km zastavte a proveďte regeneraci DPF!

0/0
5.10.2015 14:59

P96e25t95r 22M85i64c24h24a76l 2660174901242

A to se jako píše kde?

0/0
6.10.2015 1:47

J77a17n 34J80e70m28e72l86k60a 1345490

Taky by mě zajímalo, jak je dpf účinný na nejmenší částice.

0/0
5.10.2015 15:20

T95o48m27á75š 75V54a97v33e86r23k31a 7191300962334

stačí se projet z Brna do Prahy a čelní okno ti ukáže vzorek. Těch sazí tam bude více než much...

0/0
5.10.2015 21:40

J61a71r29o91m80í52r 35Č27e59c53h 1833528607672

Velmi rozumný názor,plně souhlasím.

0/0
7.10.2015 15:43

J33i68ř46í 89K55o25n47r47á47d 6484314672828

Naftové motory bohužel vypouštějí víc kanrcinogenních jedů (NO..) než benzinové, taky často neseřízené čoudí saze, asi i seřízené, když akcelerují....  Mají menší spotřebu, to je pravda, ale za jakou cenu? Lidstvo se pomalu úspěšně dusí. Taky je otázka, kolik toho v provozu vydrží nové malé turbodiesly?

+5/0
5.10.2015 14:41

P13a10v56e97l 13N82o46v65á10k 9671675529956

Nechtěl jste napsat nové malé turbonbenzíny? Malé turbodiezely 1.3 atd. se dělají už desetiletí.

0/0
5.10.2015 14:51

V69l30a66d31i90m11í46r 65C63i53h83l28a 8731808857233

Je to pravda. Několikrát denně potkám na silnicích osobní dieslové auto, za kterým jet je trest. Z výfuku se mu valí neskutečně obrovská mračna černého kouře, hlavně když asi sešlápne pedál plynu při jízdě do kopce. A nejsou to jen starší auta, ale i nové modely a to snad všech značek :-/

+13/−2
5.10.2015 14:37

M33i79r69o23s68l32a27v 13B55u80d68a 9242112327112

A víte že se s tím dieselmaniaci ještě v hospodách chlubí:-P Já bych se styděl jezdit s autem, které vypadá jako když hoří.

+7/−2
5.10.2015 14:40

K77a46r59e55l 26H79o26f56m29a30n 7274481550712

Ale to není problém dieselu, ale majitele, plus státu a legislativy... Pokud budou tolerovány vykuchané filtry pevných částic (cinknutá/podplacená technická+emise) lépe nebude. A že se s tím chlubí? Jsme přeci v Čechách.

+5/0
5.10.2015 14:42

V78l38a12d59i52m76í86r 96C39i37h47l13a 8631748207423

Přesně. Jak zajímavé, že v Rakousku v Alpách smrdí jen české diesly.

+3/0
5.10.2015 14:45

M32i63r41o52s16l80a24v 35B68u43d17a 9332502927502

Ale je to problém dieselu jako takového, ten prostě smrdí a čoudí i když je nový a seřízený, sice ne tolik, ale přeci je poznat, že je to diesel.

0/0
5.10.2015 14:46

K82a70r40e75l 51H65o64f58m55a24n 7794171310172

Jistě, exhalace z podobného dieslového motoru budou asi z principu vyšší (nicméně nový vznětový motor opravdu nečoudí), než u benzínu, ale pokud se výrobce soustředí na vývoj a ne na podvody, tak je schopen splnit EURO 6 (včetně NOx). Ono i benzín začíná být (s přeplňováním) problematický.

Pro začátek zkrátka stačí donutit podvodníky výrobce aby investovali do vývoje (nebo se na diesel vykašlali) a podvodníky řidiče aby neporušovali platné předpisy (např ten filtr pevných části).

+1/0
5.10.2015 14:55

V23l25a50d45i86m97í63r 17Z13a65u97š23k76a 5891182687623

měl byjste pravdu, kdyby ono "plnění Euro6" nebyl zhusta jen podvod založený na přizpůsobení se evropskému měřícímu cyklu. V reálu emise NOx za posledních 23 let nijak neklesly u žádného z výrobců (nejde o problém VW ale všech dieselů) a tvůrci euronorem to dobře vědí. otázka je, proč to ignorují a kdo z toho má prospěch. To je totiž skutečná dieselgate.

0/−1
5.10.2015 15:21

V56l45a85d64a 42S32i97m68o75n66i14k 3859373353725

Do moderních dieselů se nedá tankovat směs "co dům dal" z čerpačky Lojza a Lojza. Dejte jim kvalitní palivo a máte vůz na skutečné cestování ( , čímž nemíním pojížďky v bermudském trojúhleníku kadeřník, supermarket , školka)

+1/0
5.10.2015 21:31

J92i27ř55í 27H65o87d62a94n 6864747663740

Já jezdím na plyn

+3/0
5.10.2015 14:33

P77a38v88e73l 50N85o61v32á71k 9451525809916

Jo, fazolí a hrachu se letos urodilo. R^

+1/0
5.10.2015 14:34

M52i76r20o40s59l31a75v 39B34u30d58a 9442892137742

Běžně se na metan nejezdí.

0/0
5.10.2015 14:36

Z93d50e98n88ě74k 57D29u40b85e92c62k10ý 3747124110568

CNG je v podstatě metan,samozřejmě neznám procentní podíl CH4,ale přes 90% ho tam bude určitě

0/0
5.10.2015 20:53

Z74d73e34n22ě20k 52H64a37n53z89l 1451536172404

Jezdím také a paráda. Za 12.80kc. to se jezdí

+2/0
5.10.2015 15:42

V38o59j81t86ě38c30h 46V62a15š44e32k 6460334469950

TDI jsou i pro mě smradlavé čoudící motory, ale od Američanů je to dost pokrytecké. Už jsem to tu psal a napíši znovu: Kjótský protokol.

+6/−3
5.10.2015 14:28

M31i10c36h32a72l 82V70a64n89ě63k 1506856704442

Jak souvisí překračování limitů rakovinotvorných látek s limitama pro skleníkové plyny?

0/0
5.10.2015 19:14

M83i21c75h32a55l 64P13a27v87l72á80t 9203213684899

Ono jde o skodlive latky (NOx, pevne castice), ne o neskodny CO2, kterym se zabyva ta debilita z Kjota.

+1/0
6.10.2015 17:23

M89i73r28o27s40l32a89v 18B31u44d57a 9672942907332

Ekologii u aut neřeším, ale diesel prostě smrdí a je to hnus za ním jet. Také působí celkem nepatřičně to, že zánovní auto "v dehtu" čadí jak kdyby hořelo:-)

+8/−1
5.10.2015 14:20

P44a74v27e30l 33N56o24v77á81k 9921135229626

Nesmysl. Jak dneska poznáte, že před vámi jede diesel nebo benzín pokud tam není přímo značka TDi? Nijak, protože nové diesly nekouří. Mám Octavku 2L TDi a i když jedu přes 200, tak z výfuku nejde vůbec nic - testováno. To co platilo před 10-20-ti lety již neplatí.

+3/−7
5.10.2015 14:30

M51i62r70o12s74l10a88v 31B68u40d22a 9932122537872

Ach ti vychvalovači sazometů;-D Poznám to okamžitě podle kyselého smradu nebo jiného smradu podle stáří auta a podle čoudu při akceleraci (ne tak při ustálené jízdě). Prostě smrdíte, smiřte se s tím!

+9/−1
5.10.2015 14:34

M96i95r18o36s64l84a46v 44B92u47d65a 9422592507452

...nebo snad chcete tvrdit, že smrdíte méně než benziňák?

+1/0
5.10.2015 14:35

P47a28v76e55l 79N80o85v65á29k 9891435659756

Tak oproti Trabantu nebo Wartburgu určitě, o tom se nemusíme bavit. Taky souhlasím, že náklaďáky poznáte i nové, ale klidně se s vámi vsadím o co chcete, že nový benzín nebo diesel za jízdy nepoznáte. Ideální je na to jezdit za Superbem, protože ty nemívají označení motoru a nepoznáte co má za střeva. Zkuste si to.

+2/−2
5.10.2015 14:38

M44i15r36o30s12l35a79v 84B84u76d57a 9772142277762

To si myslíte že jsem nějaká lama abych to nepoznal? Ten diesel prostě začoudí, s tím se nic nenadělá! Je to úplně jiný kouř než "pára" z výfuku benzíňáku. Nebraňte ten diesel až tak směšně.

+3/0
5.10.2015 14:44

M63i18r66o38s80l32a92v 93B27u56d73a 9162212407872

Není vám trapné to porovnávat s vozy, které už na silnici nepotkáte?;-D

0/0
5.10.2015 14:47

P45a30v29e70l 10N87o20v45á40k 9331705599616

Chtěl porovnat stejné auto se stejným motorem a tyhle se sobě nejvíc blíží. Jank se to moc porovnat nedá, protože stejná auta mají u dieselu vyšší objem než u benzínu, takže i když mají nižší spotřebu, tak je to jen o 20-25% (např. 1.9 TDI 6,5L vs 1.6 benzín 9L).

+1/0
5.10.2015 14:54

Z51d29e76n74ě62k 18D11u20b32e15c83k52ý 3507204190738

9L mi papá Citroen C5 3.0 V6 a to je mu přes 10 let

0/0
5.10.2015 20:58

V38l29a68d53i95m40í36r 58C43i27h88l53a 8721368147203

Podle černé barvy kouřových mraků linoucích se z výfuku?

(jinak samozřejmě u auta v pořádku to nepoznáte)

+1/0
5.10.2015 14:39

R72a40d52e96k 78Ž98i52ž12k39a 9766235254440

Ja proste tdi poznam.A i kdyz pojedu za temer novou skodovkou ci ww tak musim prepnout na vnitrni okruh.Mam Logana s motorem 1.5 dci a tam to proste takhle nesmrdi.Spise naopak, citim takovou specifickou vuni.Poznal jsm to,kdyz treba vykladam kufr a mam zapnuty ohraty motor.Opravdu to neni tak citit jak z tech TDI..

+3/−2
5.10.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.