Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro USA jsou TDI smradlavé čoudící motory a aféra VW je v tom utvrdí

Automobily Volkswagen se v USA prodávají po desetiletí, ovšem se střídavými neúspěchy. Aktuální aféra „dieselgate“ může pozici globální značky na důležitém trhu silně poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a14v53e45l 71O80d89r69a41z25i61l 6794789167400

Prej dlouhá životnost, tédéi od fauvé?;-D Možná před 15 lety.;-)

0/0
15.10.2015 12:44

R42o86m98a29n 87J87u27r34e18k 3638252402962

Kupoval jsem předloni nové HDI a rozdíl oproti benzínu byl 1 prům. výplata navíc, nebylo co řešit, hluk i zápach naprosto minimální, spotřeba oproti benzínu témeř poloviční=ušetřeno téměř 1Kč na 1km, turbo i DPF vydrží dle zkuš. 150tis.km (je na trhu už déle), klidně přežiju případná aditiva či dražší servis, to mi věřte.

+2/−3
6.10.2015 22:11
Foto

M53a84r64t90i11n 24K32o28u69b15e16k 3539477448376

Na pomyslné dno dopadl Volkswagen v roce 1993, kdy si Američané pořídili méně než 50 000 vozů této značky, pak se díky novým modelům prodejní čísla postupně zvedaly. 

Pořiďte si korektora.

0/0
5.10.2015 21:14

J87i58ř90í 79B88o73č37e97k 6239374105916

Problém automobilů jako takových je začarovaný kruh. Média masírují lidi o tom, jak je to které auto bezpečné, výkonné nebo komfortní, všichni výrobci lákají na různé vychytávky ale to že zakopaný pes vězí za volantem neřeší nikdo. Kvůli moderní technice a bezpečnosti nám auta značně ztloustla, když srovnám třeba Golfa I a VI je to rozdíl o pár set kilo, ty by se daly uspořit ve voze s moderním motorem a řekněme funkčním a přesto lehkým interiérem na objemu motoru bez třeba turba a chladiče vzduchu, výkonem by postačoval třeba i pro svižnou jízdu a přesto by spotřeboval méně paliva a vyprodukoval méně zplodin atd atd... dalo by se jezdit mnohem úsporněji a ekologičtěji ale jak píšu, problém je spíš za volantem.

0/−2
5.10.2015 19:22
Foto

D91a78n45a 81W56a50r91k26e56n59t69i78n 5632830216726

Pane Zajicek, asi jste nevidel muj dalsi prispevek. Takze znovu: v USA specielne Jetty TDI plati za drzaky ... hodne lidi je ma 200-400 tisic mil bez problémů.

Problemy nastaly s prichodem DEF (toho emisniho svinstva).

Btw jeste nedavno vetsina aut (alespon zde) byla do 100k mil a s motorem je konec. To mluvim o benzinech.

+2/−1
5.10.2015 16:39

Z80d92e74n50ě53k 89H45a58n71z44l 1501336252854

Drzme se to ho co nám říkají v USA

0/0
5.10.2015 15:52

V50l63a10d32i40m49í33r 33Z59a13u54š27k80a 5381882227263

Diesel není a ještě dlouho nebude ekologický. Podvádějí všichni - proč se v tom VW nechá máchat nechápu, kdyby nechat stejnou metaodikou prověřit konkurenci dopadně to stejně, nazdory nabubřelým oficiálním prohlášením Renaultu či BMW.

Euronormy jsou jen šaškárna pro lidi, reálné emise NOx se za posledních 23 nijak nesnížili- auto s Euro 5 jich produkuje stejně jako Euro 1.

 Pevné částice se redukují drahými DPF s tím efektem, že ty nejjemnější stejně projdou a ty ostatní se pak vypálí někdy za městem, aby si své zněčištění užil taky venkov. Buď to takhle akceptujeme, nebo je zakážeme. Hraní si na čistotu nařízenou euroúředníky je jeden obrovský podvod na lidech, za který by zůčastnění měli pykat, protože fakta jsou už léta známá. Koho to zajímá, ať si přečte:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+11/0
5.10.2015 14:48

M15i61r64o26s30l61a59v 47B11u43d86a 9202212987682

A když jezdí diesel jen krátké trasy, vypaluje se 20 minut při 1500 otáčkách někde na parkovišti;-D;-D

+4/−1
5.10.2015 14:53

M11i70r18o15s77l40a52v 71B48u57d43a 9702952357182

Nováku, váš mínus na tom nic nezmění, je to prostě tak a píše se o tom i v manuálu od vozu. Jo, ten "úžasný" diesel;-D

+5/0
5.10.2015 14:56

P17a69v58e27l 45N71o60v68á30k 9121495849386

Prosím, moc prosím o odkaz. V tom mém manuálu stojí "PoznámkaMotor nezahřívejte na místě. Pokud to je možné, ihned po nastartování vyjeď-te. Tím se motor rychleji zahřeje na provozní teplotu".

0/−4
5.10.2015 15:01

M15i46r23o47s14l84a26v 19B29u82d44a 9852622887252

Jen se ztrapňujete. Pokud to nevíte, máte internet. Nemůžete koukat jen na vaše auto!

+1/0
5.10.2015 15:03

M68i86c90h62a22l 92F35r26ý60d92a 1622969503112

To se Nováku píše u všech aut a je to jen úlitba euroúředníkovi. Že je to nesmysl ví každé malé dítě - nebo vy si snad horké jídlo/ pití nefoukáte?

+1/0
5.10.2015 15:14

P87a13v37e55l 23O66d12r43a94z66i20l 6194979877850

Jo to se ti v koloně snadno řekne ;-D

0/0
15.10.2015 12:46

P24a41v82e81l 44N10o43v20á86k 9711455789296

;-D;-D Budíček, je rok 2015, a ne 1995!

+2/−3
5.10.2015 14:58

M61i53r50o87s75l18a41v 78B16u39d48a 9322222347902

Tak se probuďte vy! Od kdy se montuje DPF?

+1/0
5.10.2015 15:00

M34i52r13o93s47l40a46v 61B79u24d15a 9112532917502

Tady je poznat, jak jste zaostalý;-D

0/0
5.10.2015 15:01

M82i76r86o81s81l50a25v 32B43u89d55a 9162172117432

...do 1 hodiny nebo do ujetí 50 km zastavte a proveďte regeneraci DPF!

0/0
5.10.2015 14:59

P59e32t74r 52M85i44c68h51a40l 2880244911692

A to se jako píše kde?

0/0
6.10.2015 1:47

J72a69n 17J86e85m64e56l70k45a 1395520

Taky by mě zajímalo, jak je dpf účinný na nejmenší částice.

0/0
5.10.2015 15:20

T49o18m29á68š 13V90a33v38e59r46k64a 7811350112164

stačí se projet z Brna do Prahy a čelní okno ti ukáže vzorek. Těch sazí tam bude více než much...

0/0
5.10.2015 21:40

J16a23r35o55m92í66r 58Č54e59c72h 1823688307522

Velmi rozumný názor,plně souhlasím.

0/0
7.10.2015 15:43

J54i71ř24í 91K32o12n76r24á98d 6484484652848

Naftové motory bohužel vypouštějí víc kanrcinogenních jedů (NO..) než benzinové, taky často neseřízené čoudí saze, asi i seřízené, když akcelerují....  Mají menší spotřebu, to je pravda, ale za jakou cenu? Lidstvo se pomalu úspěšně dusí. Taky je otázka, kolik toho v provozu vydrží nové malé turbodiesly?

+5/0
5.10.2015 14:41

P42a33v17e86l 81N85o79v58á42k 9451885469846

Nechtěl jste napsat nové malé turbonbenzíny? Malé turbodiezely 1.3 atd. se dělají už desetiletí.

0/0
5.10.2015 14:51

V90l63a69d95i29m32í13r 85C14i74h50l89a 8121988387903

Je to pravda. Několikrát denně potkám na silnicích osobní dieslové auto, za kterým jet je trest. Z výfuku se mu valí neskutečně obrovská mračna černého kouře, hlavně když asi sešlápne pedál plynu při jízdě do kopce. A nejsou to jen starší auta, ale i nové modely a to snad všech značek :-/

+13/−2
5.10.2015 14:37

M24i86r16o37s80l25a30v 52B84u11d82a 9492932227362

A víte že se s tím dieselmaniaci ještě v hospodách chlubí:-P Já bych se styděl jezdit s autem, které vypadá jako když hoří.

+7/−2
5.10.2015 14:40

K34a54r46e20l 22H54o12f28m26a62n 7984371580652

Ale to není problém dieselu, ale majitele, plus státu a legislativy... Pokud budou tolerovány vykuchané filtry pevných částic (cinknutá/podplacená technická+emise) lépe nebude. A že se s tím chlubí? Jsme přeci v Čechách.

+5/0
5.10.2015 14:42

V96l78a85d50i66m28í58r 82C19i14h75l42a 8261218287493

Přesně. Jak zajímavé, že v Rakousku v Alpách smrdí jen české diesly.

+3/0
5.10.2015 14:45

M62i91r91o48s26l45a64v 87B26u46d21a 9682882737812

Ale je to problém dieselu jako takového, ten prostě smrdí a čoudí i když je nový a seřízený, sice ne tolik, ale přeci je poznat, že je to diesel.

0/0
5.10.2015 14:46

K86a71r85e86l 31H95o98f36m92a76n 7504441420442

Jistě, exhalace z podobného dieslového motoru budou asi z principu vyšší (nicméně nový vznětový motor opravdu nečoudí), než u benzínu, ale pokud se výrobce soustředí na vývoj a ne na podvody, tak je schopen splnit EURO 6 (včetně NOx). Ono i benzín začíná být (s přeplňováním) problematický.

Pro začátek zkrátka stačí donutit podvodníky výrobce aby investovali do vývoje (nebo se na diesel vykašlali) a podvodníky řidiče aby neporušovali platné předpisy (např ten filtr pevných části).

+1/0
5.10.2015 14:55

V78l37a90d98i76m98í16r 45Z20a48u61š24k97a 5341292167883

měl byjste pravdu, kdyby ono "plnění Euro6" nebyl zhusta jen podvod založený na přizpůsobení se evropskému měřícímu cyklu. V reálu emise NOx za posledních 23 let nijak neklesly u žádného z výrobců (nejde o problém VW ale všech dieselů) a tvůrci euronorem to dobře vědí. otázka je, proč to ignorují a kdo z toho má prospěch. To je totiž skutečná dieselgate.

0/−1
5.10.2015 15:21

V92l44a31d87a 70S40i33m95o52n62i65k 3979703743105

Do moderních dieselů se nedá tankovat směs "co dům dal" z čerpačky Lojza a Lojza. Dejte jim kvalitní palivo a máte vůz na skutečné cestování ( , čímž nemíním pojížďky v bermudském trojúhleníku kadeřník, supermarket , školka)

+1/0
5.10.2015 21:31

J32i52ř46í 18H30o68d22a74n 6754517603460

Já jezdím na plyn

+3/0
5.10.2015 14:33

P17a96v74e16l 86N86o57v10á20k 9561185969666

Jo, fazolí a hrachu se letos urodilo. R^

+1/0
5.10.2015 14:34

M12i33r45o50s46l49a73v 60B91u55d87a 9212852307792

Běžně se na metan nejezdí.

0/0
5.10.2015 14:36

Z69d55e46n19ě92k 96D88u55b87e58c21k82ý 3277984210948

CNG je v podstatě metan,samozřejmě neznám procentní podíl CH4,ale přes 90% ho tam bude určitě

0/0
5.10.2015 20:53

Z37d21e62n65ě87k 38H35a14n21z72l 1731256502864

Jezdím také a paráda. Za 12.80kc. to se jezdí

+2/0
5.10.2015 15:42

V94o10j66t76ě39c63h 20V97a13š68e23k 6770574909350

TDI jsou i pro mě smradlavé čoudící motory, ale od Američanů je to dost pokrytecké. Už jsem to tu psal a napíši znovu: Kjótský protokol.

+6/−3
5.10.2015 14:28

M66i55c60h79a59l 59V10a33n63ě90k 1416306414972

Jak souvisí překračování limitů rakovinotvorných látek s limitama pro skleníkové plyny?

0/0
5.10.2015 19:14

M30i32c72h14a11l 62P21a25v50l69á56t 9843393174939

Ono jde o skodlive latky (NOx, pevne castice), ne o neskodny CO2, kterym se zabyva ta debilita z Kjota.

+1/0
6.10.2015 17:23

M52i20r80o43s77l54a27v 23B44u90d36a 9942752137842

Ekologii u aut neřeším, ale diesel prostě smrdí a je to hnus za ním jet. Také působí celkem nepatřičně to, že zánovní auto "v dehtu" čadí jak kdyby hořelo:-)

+8/−1
5.10.2015 14:20

P97a43v77e10l 82N45o49v73á55k 9381245509156

Nesmysl. Jak dneska poznáte, že před vámi jede diesel nebo benzín pokud tam není přímo značka TDi? Nijak, protože nové diesly nekouří. Mám Octavku 2L TDi a i když jedu přes 200, tak z výfuku nejde vůbec nic - testováno. To co platilo před 10-20-ti lety již neplatí.

+3/−7
5.10.2015 14:30

M90i33r74o30s91l38a20v 80B60u86d62a 9522132197382

Ach ti vychvalovači sazometů;-D Poznám to okamžitě podle kyselého smradu nebo jiného smradu podle stáří auta a podle čoudu při akceleraci (ne tak při ustálené jízdě). Prostě smrdíte, smiřte se s tím!

+9/−1
5.10.2015 14:34

M22i73r67o44s22l65a70v 23B16u38d33a 9582132457342

...nebo snad chcete tvrdit, že smrdíte méně než benziňák?

+1/0
5.10.2015 14:35

P14a63v14e22l 31N21o25v16á12k 9471915139476

Tak oproti Trabantu nebo Wartburgu určitě, o tom se nemusíme bavit. Taky souhlasím, že náklaďáky poznáte i nové, ale klidně se s vámi vsadím o co chcete, že nový benzín nebo diesel za jízdy nepoznáte. Ideální je na to jezdit za Superbem, protože ty nemívají označení motoru a nepoznáte co má za střeva. Zkuste si to.

+2/−2
5.10.2015 14:38

M56i24r57o79s35l21a60v 80B69u78d37a 9482302207672

To si myslíte že jsem nějaká lama abych to nepoznal? Ten diesel prostě začoudí, s tím se nic nenadělá! Je to úplně jiný kouř než "pára" z výfuku benzíňáku. Nebraňte ten diesel až tak směšně.

+3/0
5.10.2015 14:44

M90i68r79o17s44l35a81v 97B48u90d87a 9262962677652

Není vám trapné to porovnávat s vozy, které už na silnici nepotkáte?;-D

0/0
5.10.2015 14:47

P96a30v61e33l 65N90o80v53á32k 9901845539446

Chtěl porovnat stejné auto se stejným motorem a tyhle se sobě nejvíc blíží. Jank se to moc porovnat nedá, protože stejná auta mají u dieselu vyšší objem než u benzínu, takže i když mají nižší spotřebu, tak je to jen o 20-25% (např. 1.9 TDI 6,5L vs 1.6 benzín 9L).

+1/0
5.10.2015 14:54

Z84d75e72n11ě11k 56D24u43b66e83c68k21ý 3737264180888

9L mi papá Citroen C5 3.0 V6 a to je mu přes 10 let

0/0
5.10.2015 20:58

V46l94a63d23i14m81í17r 86C95i53h76l20a 8241578267593

Podle černé barvy kouřových mraků linoucích se z výfuku?

(jinak samozřejmě u auta v pořádku to nepoznáte)

+1/0
5.10.2015 14:39

R81a47d23e72k 28Ž86i25ž49k52a 9326405454920

Ja proste tdi poznam.A i kdyz pojedu za temer novou skodovkou ci ww tak musim prepnout na vnitrni okruh.Mam Logana s motorem 1.5 dci a tam to proste takhle nesmrdi.Spise naopak, citim takovou specifickou vuni.Poznal jsm to,kdyz treba vykladam kufr a mam zapnuty ohraty motor.Opravdu to neni tak citit jak z tech TDI..

+3/−2
5.10.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.