Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstarší dochovaný sériový brouk slaví 74 let. Unikátní kus je v Česku

Je to perla českých garáží. Ondřej Brom letos představil v plné parádě zrenovovanou černou perlu nevyčíslitelné hodnoty. Jeho nejstarší dochovaný sériově vyrobený brouk má sériové číslo 20. U Porscheho ve Stuttgartu ho vyrobili přesně před 74 lety, 5. listopadu 1941.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M13i62r18o25s38l26a43v 58S92t27e36i85n82e18r 6248514403145

Na tom voze se poprvé uplatnila úmyslně konstruovaná servisní metoda, která umožňovala vymontovat motor ze stojícího vozu opravdu za chvíli. Poprvé se neopravovalo přímo na autě, ale hnací agregát se jednoduše vyměnil za opravený. Na motory měl VW linku, kde se seriově na nich dělaly generálky.

To se časem trochu zapomnělo, u některých VW je třeba výměna ozubemého řemenu rozvodů dost velká procedura. Dostat se na spojku je také už složitější.

Ale životnost motorů VW velmi vzrostla, několik set tisíc km je ve srovnání s několika desítkami tisíc v r. třeba 1950 opravdu skok. Velký podíl na tom má automatické nastavování vůle ventilů, ty se dříve musely často manuálně "štelovat".

+1/0
28.12.2015 20:12

V17á43c71l73a69v 82M81a61l95ý 3404898744359

Krásně provedená renovace, musím jenom chválit. 8-oR^

0/0
25.11.2015 21:44

C13y72r56i86l 51P83a32v67e10l55k33a 4876562258745

To jsem to za 3/4 století moc neposunuli. Auta žerou furt 6-7 litrů, furt se jezdí stovkou a ještě nedávno nebyla 4 stupňová převodovka až tak nevídaná. V tomto kontextu je brouk geniální auto.

+5/0
5.11.2015 23:50
Foto

J18a79r41o26m65í71r 23T15l91a16c31h 27S50t13a22r69š12í 3151752529621

Tenhle typ měl kdysi můj strejda. Byl pojízdný v provozu, i když s ním byly problémy. Tehdy byl modrý. Nevím, kdy to bylo, 80-átá léta? Strejda byl kutil, ale ne veteránista. Tak ho vyměnil s nějakejma mladejma klukama za barevnou televizi. Čert ví, třeba je to on.?

0/0
5.11.2015 21:31

J25i17ř67í 27Z51ý57k91a 9689633931380

tenhle typ? Toho se vyrobilo tak málo, navíc to Němcům po válce obvykle zabavili Rusáci nebo Amíci, takže pochybuji, že by tu nějaké válečné KDF zůstaly, navíc u obyčejných lidí.

Spíše měl už "jen" poválečný Volkswagen Brouk.

+2/0
7.11.2015 16:47

A65l25e88š 81S35l96a67v13í84k 9328530736809

Krása

+3/0
5.11.2015 19:09

L81a26d91a 57N91o18v80a87k 4962333597

akorát nevim, jestli se tehdá dělala auta takhle v lesku... myslim, že byly spíše matné barvy...

+2/0
5.11.2015 18:08

P87e72t62r 71Č43e57r88m13á33k 9948305819100

Kdepak, laky byly krásně lesklé, to akorát člověk má zažitý ty auta po letech provozu a zmatnění...

+2/0
5.11.2015 18:11

J37i47ř57í 40L93i69b46e33r 6598740190702

Máte plnou pravdu, běžná KDF byla v té době s polomatným lakem. Ale protože toto auto bylo darem pro jednoho německého hudebního skladatele, u výrobce byl lak ručně rozleštěn.

0/0
6.11.2015 7:14

J68a93n 45B13u16c65h12a53r 9559341462936

Ty fotky jsou podle kvetoucích stromů někdy z jara, proč je to tu na podzim?

0/0
5.11.2015 18:08

L43a17d63a 49N52o46v42a33k 4842963867

protože má dneska narozeniny...

+2/0
5.11.2015 18:09

M55i84c30h23a86l 61F90i92n37s59t64e77r55l44e 7569980583368

Chtěl bych poopravit autora článku a to ve faktu, že předmětem sporu mezi Tatrou a VW nebylo "kopírování" Tatry 97, ale prototypu Tatra V 570 (!!!), jenž vznikl několik let před Porscheho KdF jako návrh lidového vozu. 

Nevyčítám, ale je to častá mýlka novinářů...;-)

+15/0
5.11.2015 17:32

J48i91ř72í 97E15r93b60e46n 1603354726297

A ještě málokdo ví, že designér Erich Komenda při tvorbě hodně opisoval od mladoboleslavského týmu ing. Matouše, který svůj prototyp Škoda 932 se vzadu uloženým čtyřválcovým boxerem 1500 ccm přestavil už v roce 1932 - a to auto zejména přední částí karosérie skutečně vypadá jako Broukův starší bráška.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

+1/0
6.11.2015 9:32

J34a50r55o16s82l21a23v 38K52a88d76l78e12c 5461439582371

Možná unikát, ale jezdit s tím je za trest.

0/−3
5.11.2015 17:08

J10i60ř72í 44L28i90b45e49r 6948580570922

Není. Jen si musíte zvyknout na nesynchronizovanou převodovku. :-)

+1/0
6.11.2015 7:16

L62u20k45á86š 53M47a51l49v12i54n79s30k56y 2888154423458

Jaja, ein Auto. Pardon, Das Auto.

0/0
5.11.2015 17:04

P96e53t30r 26M27i68c88h32a33l 2750924611532

Smekám klobouk, to je paráda.

+4/0
5.11.2015 16:59
Foto

T71o75m35á83š 15D47v37o75ř56á66k 3235123476946

ParádaR^

+4/0
5.11.2015 16:30

H28a37m46p74l 69B29r31e35t68i34s69l86a27v 6826421804702

Nádhera...

+4/0
5.11.2015 16:18

J25i64ř96í 17Z51ý53k98a 9329903401960

nemá to stočený tachometr? ;-D

Každopádně je to skvěle provedená renovace. Takto povedené renovace nemají kolikrát ani v muzeích.

+4/0
5.11.2015 16:09

L12a34d92i78s52l97a68v 10P97o16l67i91c66k53ý 5926925131437

To je brutus. 8-o

0/0
5.11.2015 15:51

J32i72r78i 48F25i68n12k 6257139877398

A jaké měl brouk obdivovatele, panečku ;-)

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://orig07.deviantart.net/7fc5/f/2013/023/7/d/7d7f252898496447dda4889bab0e57ba-d5sgew2.jpg&imgrefurl=http://ss-standartenfuhrer.deviantart.com/art/Hitler-and-the-Volkswagen-350125922&h=810&w=888&tbnid=N8IRBs6n-R4QfM:&docid=_vxpKQZojHQcyM&ei=BWs7VrKGFaT7ygOnq7TIAQ&tbm=isch&ved=0CCAQMygEMARqFQoTCPKcia7C-cgCFaS9cgodpxUNGQ

+1/−3
5.11.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.