Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstarší dochovaný sériový brouk slaví 74 let. Unikátní kus je v Česku

Je to perla českých garáží. Ondřej Brom letos představil v plné parádě zrenovovanou černou perlu nevyčíslitelné hodnoty. Jeho nejstarší dochovaný sériově vyrobený brouk má sériové číslo 20. U Porscheho ve Stuttgartu ho vyrobili přesně před 74 lety, 5. listopadu 1941.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M26i65r38o94s87l30a68v 12S80t13e12i34n23e39r 4850392320446

Na tom voze se poprvé uplatnila úmyslně konstruovaná servisní metoda, která umožňovala vymontovat motor ze stojícího vozu opravdu za chvíli. Poprvé se neopravovalo přímo na autě, ale hnací agregát se jednoduše vyměnil za opravený. Na motory měl VW linku, kde se seriově na nich dělaly generálky.

To se časem trochu zapomnělo, u některých VW je třeba výměna ozubemého řemenu rozvodů dost velká procedura. Dostat se na spojku je také už složitější.

Ale životnost motorů VW velmi vzrostla, několik set tisíc km je ve srovnání s několika desítkami tisíc v r. třeba 1950 opravdu skok. Velký podíl na tom má automatické nastavování vůle ventilů, ty se dříve musely často manuálně "štelovat".

+1/0
28.12.2015 20:12

V57á89c88l15a16v 22M83a48l36ý 3564778754759

Krásně provedená renovace, musím jenom chválit. 8-oR^

0/0
25.11.2015 21:44

C72y10r27i11l 59P86a28v51e71l81k27a 4556122318325

To jsem to za 3/4 století moc neposunuli. Auta žerou furt 6-7 litrů, furt se jezdí stovkou a ještě nedávno nebyla 4 stupňová převodovka až tak nevídaná. V tomto kontextu je brouk geniální auto.

+5/0
5.11.2015 23:50
Foto

J67a79r48o77m58í57r 52T20l26a36c59h 32S82t14a81r42š55í 3121362359611

Tenhle typ měl kdysi můj strejda. Byl pojízdný v provozu, i když s ním byly problémy. Tehdy byl modrý. Nevím, kdy to bylo, 80-átá léta? Strejda byl kutil, ale ne veteránista. Tak ho vyměnil s nějakejma mladejma klukama za barevnou televizi. Čert ví, třeba je to on.?

0/0
5.11.2015 21:31

J23i22ř83í 79Z44ý26k15a 9289173871600

tenhle typ? Toho se vyrobilo tak málo, navíc to Němcům po válce obvykle zabavili Rusáci nebo Amíci, takže pochybuji, že by tu nějaké válečné KDF zůstaly, navíc u obyčejných lidí.

Spíše měl už "jen" poválečný Volkswagen Brouk.

+2/0
7.11.2015 16:47

A20l62e25š 67S75l39a96v27í24k 9568160836329

Krása

+3/0
5.11.2015 19:09

L36a94d68a 67N98o84v98a98k 4932953167

akorát nevim, jestli se tehdá dělala auta takhle v lesku... myslim, že byly spíše matné barvy...

+2/0
5.11.2015 18:08

P66e36t92r 77Č23e36r14m97á29k 9718715719510

Kdepak, laky byly krásně lesklé, to akorát člověk má zažitý ty auta po letech provozu a zmatnění...

+2/0
5.11.2015 18:11

J65i73ř79í 72L38i18b46e65r 6158100570182

Máte plnou pravdu, běžná KDF byla v té době s polomatným lakem. Ale protože toto auto bylo darem pro jednoho německého hudebního skladatele, u výrobce byl lak ručně rozleštěn.

0/0
6.11.2015 7:14

J30a46n 59B17u13c60h21a67r 9289611192126

Ty fotky jsou podle kvetoucích stromů někdy z jara, proč je to tu na podzim?

0/0
5.11.2015 18:08

L48a11d30a 11N85o12v64a33k 4962263427

protože má dneska narozeniny...

+2/0
5.11.2015 18:09

M29i35c64h87a68l 10F31i92n30s15t15e67r47l22e 7679210593828

Chtěl bych poopravit autora článku a to ve faktu, že předmětem sporu mezi Tatrou a VW nebylo "kopírování" Tatry 97, ale prototypu Tatra V 570 (!!!), jenž vznikl několik let před Porscheho KdF jako návrh lidového vozu. 

Nevyčítám, ale je to častá mýlka novinářů...;-)

+15/0
5.11.2015 17:32

J46i21ř70í 69E34r68b44e44n 1133234546527

A ještě málokdo ví, že designér Erich Komenda při tvorbě hodně opisoval od mladoboleslavského týmu ing. Matouše, který svůj prototyp Škoda 932 se vzadu uloženým čtyřválcovým boxerem 1500 ccm přestavil už v roce 1932 - a to auto zejména přední částí karosérie skutečně vypadá jako Broukův starší bráška.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

+1/0
6.11.2015 9:32

J96a48r43o73s91l41a85v 12K40a92d18l80e21c 5281959252431

Možná unikát, ale jezdit s tím je za trest.

0/−3
5.11.2015 17:08

J47i89ř95í 22L46i42b94e98r 6588640400282

Není. Jen si musíte zvyknout na nesynchronizovanou převodovku. :-)

+1/0
6.11.2015 7:16

L34u65k27á78š 74M61a18l29v14i47n75s78k73y 2798164283628

Jaja, ein Auto. Pardon, Das Auto.

0/0
5.11.2015 17:04

P88e22t50r 48M29i69c74h64a55l 2830114111782

Smekám klobouk, to je paráda.

+4/0
5.11.2015 16:59

T92o82m30á71š 21D67v51o62ř41á52k 3435163246436

ParádaR^

+4/0
5.11.2015 16:30

H51a30m42p72l 61B88r80e95t75i27s77l84a46v 6576131204152

Nádhera...

+4/0
5.11.2015 16:18

J33i27ř12í 68Z81ý95k53a 9189943591200

nemá to stočený tachometr? ;-D

Každopádně je to skvěle provedená renovace. Takto povedené renovace nemají kolikrát ani v muzeích.

+4/0
5.11.2015 16:09

L35a80d97i14s22l55a41v 22P35o51l38i48c88k22ý 5856535531427

To je brutus. 8-o

0/0
5.11.2015 15:51

J15i15r38i 41F38i81n95k 6407829477458

A jaké měl brouk obdivovatele, panečku ;-)

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://orig07.deviantart.net/7fc5/f/2013/023/7/d/7d7f252898496447dda4889bab0e57ba-d5sgew2.jpg&imgrefurl=http://ss-standartenfuhrer.deviantart.com/art/Hitler-and-the-Volkswagen-350125922&h=810&w=888&tbnid=N8IRBs6n-R4QfM:&docid=_vxpKQZojHQcyM&ei=BWs7VrKGFaT7ygOnq7TIAQ&tbm=isch&ved=0CCAQMygEMARqFQoTCPKcia7C-cgCFaS9cgodpxUNGQ

+1/−3
5.11.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.