Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: VW začne svolávat vozy v lednu, ve hře je i výměna auta

Německý koncern Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i69c44h19a55l 10D15o68l78e52ž23a27l 6353822344131

Hned bych si nechal domontovat systém do kterého se musí lit močovina a jako bonus si rád nechám zvýšit spotřebu a snížit výkon. Za mě samá pozitiva :-D

+2/0
9.10.2015 23:04

J82a55n 33M95a78z26ů85r93e27k 2768704218255

to je jen důsledek naivní ekoteroristické politiky, které ovládá současnou politiku.

+1/−1
9.10.2015 18:09

A84l67e41š 65L45i58s87o94v28s85k53ý 9769198522582

Pilné české včeličky už zacítily možnost přijít ke snadnému výdělku a tak chystají série žalob na VW za auta, která jim dosud dobře sloužila a nebýt té aféry, tak vůbec netušili, že něco takovýho je :-))))

+2/0
7.10.2015 22:23

J69i91ř73í 52Z84ý63k47a 9519653711630

tohle není specialita "českých včeliček", tihle "vychcánci" jsou po celém světě.

+1/0
7.10.2015 22:42

J82i52ř58í 25S37c33h43w57a62c66h 8558844698466

to je specialita a aktivita právnických "pijavic"..... ano ty jsou na celým světě stejný.....

stejně by mě zajímalo na čem vlastně ty žaloby staví. Vždyť vlastník toho auta měl  z toho podvodu hlavně užitek v nižší spotřebě....

0/−1
7.10.2015 23:56

P74a25v87e37l 47J52e11ř17á43b44e57k 7831952684407

Obávám se, že spotřeba byla vyšší, respektive imise při běžném provozu byly nad příslušnou normu. Ta byla v pořádku jen na zkušebním testu imisí.

A žaloby? - firma říká, že auta opraví. Tak co žalovat. Vyšší spotřebu?

Obtížně bez speciálního měření prokazatelné, protože spotřebu ovlivní od stylu jízdy, přes klimatické vlivy, zatížení i drhnoucí brzdové destičky a podhuštěné pneu.

0/0
8.10.2015 1:16

K30a29r89e10l 73H93o14f51m69a69n 7254521740932

Vaše snaha obhájit podvodníky, kteří se k podvodu sami přiznali, je úsměvná.

+2/0
8.10.2015 1:34

P95a12v46e87l 82O47b87d31r62ž37á34l21e80k 6456254808792

Aby byl podvodník, musí být někdo podvedený...

A jestli snad někdo z českých zákazníků bude tvrdit, že ho při koupi auta zajímal objem vypouštěných NOx při jízdě - nebojím se ho označit za lháře.

0/−1
9.10.2015 21:48

J49a46n 87D32l46o35u94h68ý 8726800203450

chyba je spíš v metodici měření imisí ....

0/−1
8.10.2015 11:19

J67i76ř37í 58S42c48h48w54a47c18h 8858924418966

spotřeba byla krátkodobě vyšší jen při měření emisí, aby koncentrace NOx byly nižší. V běžném provozu je pak přísun paliva omezován což vede k vyšší produkci NOx

+1/0
8.10.2015 23:14

P36e71t49r 81V33i16n53t88r44l12í37k 3166734651

http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/informace-pro-zakazniky/

web pro Škodováky R^

0/0
7.10.2015 21:45

J20a91n 23M73a17t20o26u69š56e83k 6316137750414

Nějak tomu nerozumím ...budou potřebovat nové komponenty jako vstřikovače a katalyzátory...Mluví se také o dodatečné instalaci systému odlučování oxidů dusíku NOx pomocí selektivní katalytické redukce (SCR)...

Pak mi vychází že bude měněn oxidační katalyzátor, jiný tam není (o SCR se mluví jako o přidání), ale k čemu bude výměna oxidačního pro redukci NOx, to bude čím více kyslíku tím více Adidas. Domníval jsem se že oxidačním katalyzátorem se likvidují HC a CO.

No třeba to všechno bude ještě úplně jinak, a tyhle zaručené zprávy pouze uklidňují akciové trhy

+2/0
7.10.2015 20:13

L34u12k38á11š 38V14a37ň68u96r33a 1975864393233

Pro info http://www.e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/1022-nova-metodika-mereni-emisi-muze-zdrazit-nova-auta

0/0
7.10.2015 19:37

L86u91k55á14š 41V74a88ň36u25r72a 1285344853193

Průzkum společnosti REDEX ukázal na zajímavou skutečnost – při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta. Důvodů přitom může být několik. Zaprvé - vozy poháněné benzinovým motorem firmy používají spíše pro krátké jízdy po městě, zatímco dieselové motory jsou velmi populární u podniků, jejichž řidiči najíždí stovky kilometrů po dálnicích. Naftové motory také pracují při nižších otáčkách, což znamená, že jsou méně namáhané ve srovnání s benzínovými jednotkami.

0/−1
7.10.2015 19:38

M12i91r97e11k 13G76a57j19e10r 5971146449610

Ale odkaz na ten Průzkum společnosti REDEX  v článku není. Pokud je mi známo, tak všechny jiné zdroje, s nimiž jsem se seznámil, tvrdí opak, tedy že dieslové motory produkují více NOx a mikročástic. Aha, ten průzkum společnosti REDEX pouze potvrdil, že při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta, protože u dieslových motorů VW našel softwarovou fintu, jak test obejít.

+1/0
7.10.2015 21:25

J81i33ř26í 50K19o33c86u55r69e90k 6755974445668

A rozdílný kompresní poměr v tom máte nebo je jedno jestli je koprese 1:10 nebo 1:20?

+1/0
8.10.2015 19:37

T44o74m23á38š 20Z78e50m58a93n 3415108844365

A půjde ten software nahrát zase zpět?;-D

+3/0
7.10.2015 18:39

J73a34n 84D74l33o81u40h74ý 8316190183480

No taky na něm nevidím nic špatného. Prostě je to software, co omezí v nezátěžovém režimu produkci škodlivin... ;-D

+1/0
8.10.2015 11:18

L81u40k64á59š 45V28a59ň85u67r58a 1425384683233

Vzhledem k scestným dotazům a nejasnostem to zkusím popsat znovu. Úprava SW dělala to, že při měření se zvedne spotřeba a tím se sníží emise NOx. Při běžné jízdě se spotřeba sníží, ale na úkor vyšších emisí. Přehráním SW se sníží emise tím, že se zvýší spotřeba. Takže motory budou splňovat emise, ale budou žrát víc. :-/

+7/0
7.10.2015 18:24

J30i12n85d53ř14i42c37h 85Š80k21o31p91e87k 4895241570325

jelikož se problém týká tzv. homologačního módu, ano, budou mít vyšší spotřebu  a nižší emise, ale pouze při měření. tento mod, jak již bylo mnohokrát uvedeno, se aktivuje pouze při měření emisí, nikoli při běžném provozu

0/0
7.10.2015 18:33

V59l40a53d36i14s53l93a81v 49B95u96r37y62š27e65k 1209752397134

žádnej mod kterej se aktivuje při měření tam nebude

+3/0
7.10.2015 18:35

L16u68k95á94š 83V54a54ň82u48r24a 1365704943533

Jenže budoucí úprava SW je právě změna SW do podoby, jaká se používá v měřícím módu. Takže auto bude stále jezdit v měřícím módu a s vyšší spotřebou. Prostě nízká spotřeba znamení vysoké NOx.

+3/0
7.10.2015 18:37

J11i20n77d38ř68i92c97h 42Š59k31o92p40e87k 4535581140355

že nízká spotřeba znamená vysoké emise, nerozporuji. To prostě plyne z chemicko fyzikálních procesů během spalování

0/0
7.10.2015 18:46

V77l23a83d54i26s90l43a58v 52B59u97r21y43š35e69k 1359412187254

a když to bude žrát víc, tak to splní emise kysličníků dusíku a nesplní to zas jiný emise, kysličníky uhlíku, to pro úlnost ke scestným dotazům

0/0
7.10.2015 18:34

L55u41k47á70š 19V17a36ň46u73r90a 1235654383893

Problém s kysličníky uhlíku nejsou.A jiné automobilky emise splňují právě díky vyšší spotřebě. Nebo přidáváním močoviny.

0/0
7.10.2015 18:39

V19l10a92d81i69s56l92a86v 93B20u50r48y43š48e86k 1679702627214

tak močovina se používá právě k snížení noxů a s COx by problémy byly, návíc je to celý co jste vymyslel kravina, protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo, ale takových lidí je hrozně málo

+1/0
7.10.2015 18:46

T49o87m79á45š 74B23a44š19a64n96d84a 2602459422810

To se musí nařídit, jinak celá akce nemá žádný smysl. Spousta lidí jako vy by klidně otrávila třeba svoji babičku, jen aby ušetřila za litr nafty navíc.

+2/0
7.10.2015 18:53

P53a25v69e41l 59O48b68d62r54ž53á59l68e68k 6916974858332

Smiřte se s tím, že takových je když ne drtivá, tak minimálně zásadní většina vlastníků aut v ČR. A pokud jim neplánujete ze svého platit nákup jiných aut, neuděláte s tím nic.

0/0
7.10.2015 18:57

L52u12k27á49š 31V29a56ň16u55r21a 1835314963353

Lidi si stejně nechají ty motory čipnout, aby měly nižší spotřebu.

0/0
7.10.2015 19:30

V88l12a10d65i43s51l10a30v 61B10u28r27y89š31e62k 1749492717974

jak proboha víte, že bych pro litr nafty otrávil babičku?

0/0
7.10.2015 18:59

T97o37m92á39š 64B13a92š49a83n52d91a 2572779332550

Protože, cituji: "...protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo..." z čehož vyplývá, že vy také ne. Takže i vy byste dál otravoval NOx třeba i svou babičku, nebo kohokoliv jiného.

+1/0
7.10.2015 19:08

V34l79a66d91i41s52l80a51v 81B64u49r13y12š66e84k 1929462447594

z toho vyplývá, že vy taky ne, já ho tam dát ani nemůžu, protože takovej krám naštěstí nemám

+1/0
8.10.2015 7:36

L97u36k60á19š 70V11a39ň58u60r45a 1185174703483

No a to je právě důvod, proč lidé ty auta na úpravu dávat nechtějí. Celý ten problém je právě v tom, že VW chtěl mít nízkou spotřebu, ale to by měl vysoké emise. Jenže to byl problém. Takže aby zachovali spotřebu, udělali podvod s úpravou ŘJ.

+2/0
7.10.2015 18:55

P66a75v38e94l 82O79b65d55r56ž50á57l98e63k 6896464278672

Samozřejmě za předpokladu, že by ten servis předem řekl, že "oprava" bude mít za následek zvýšení spotřeby, snížení výkonu a dynamiky motoru.

A vzhledem k tomu, že SW řešení problému s emisemi se týká právě spotřeby a ještě ovládání EGR, dá se takový výsledek čekat.

Asi budeme muset počkat, až nějaký novinář vezme postižené auto, a nechá ho změřit na válcích ... pak ho dá do servisu k provedení "opravy" a následně znova změří charakteristiky motoru.

+3/0
7.10.2015 18:55

V98l20a43d72i56s96l28a57v 30B40u22r32y90š45e55k 1419412627984

a jiné automobilky to splňují, protože se nesnaží lidem prodat auto, který má místo motoru starej krám, kterej je dobrej pro Indii a aby mohl jezdit v Evropě nebo v USA a tak musí podvádět

0/0
7.10.2015 18:55

L18u63k51á61š 79V42a80ň14u68r22a 1115754673233

Jak jste na toto přišel? Řešení TDI CR je moderní koncepce. Dodavatel vstřiků je Bosch. Motory jsou málo poruchové a opravy s nízkými náklady. Řešení common-rail je dnes standard. Řeší se jen tlak v CR a počet otvorů v trysce a jejich průměr. Proti ostatním dieselům jsou TDI spíš ty lepší. Na stejné úrovni jsou i HDI, které se stávají etalonem a montují se i do asijských a japonských aut.

0/0
7.10.2015 19:21

V28l50a17d59i15s93l28a41v 75B34u58r35y43š34e58k 1229532317584

je to moderní a dnes se to vyrábí už jen v Indii a předtím v Maďarsku, do aut se to v Evropě nedává, to se zdá být logické, jinak ten váš common-rail měl před snad 20 lety kamarád v bravu, strašně mu ten motor rachotil a ještě víc smrděl

0/0
8.10.2015 7:47

D82a28n58i45e68l 81K92r24o26n24e88r 7184394456647

No a uz je nejaky spolehlivy navod, jak zjistim, zda ma moje ridici jednotka v sobe tu sekvenci?

0/0
7.10.2015 17:48

K77a26r14e33l 80H57o15f89m32a74n 7364301160462

VIN na stránkách výrobce.

+2/0
7.10.2015 18:01

D19a98n57i54e18l 39K10r91o71n90e33r 7104144246607

Ale to je jen pro Skodu, ne?

0/0
7.10.2015 18:07

K96a69r79e94l 48H96o76f35m22a68n 7234921540712

Určitě i pro VW (vlastní zkušenost, bohužel) myslím že i Audi, Seat nemám tušení. Případně to jde zkusit přímo na německých stránkách.

0/0
7.10.2015 18:41

D17a78n44i78e18l 80K90r55o48n26e22r 7614894346147

Aha, fakt...

Vážený zákazníku,

S politováním Vás musíme informovat, že ve vozidle se zadaným identifikačním číslem blablabla, je zabudován vznětový motor typ EA 189 EU5 se softwarem, který v průběhu měření způsobuje odchylky v úrovni produkovaných oxidů dusíku (NOx). Ujišťujeme Vás, že Váš automobil je z technického hlediska bezpečný a provozuschopný.

+1/0
7.10.2015 20:33

P84e17t23r 89V80i20n49t19r39l14í19k 3566414141

Škoda Auto už na to spustila speciální web

0/0
7.10.2015 21:43

P86e32t58r 96K77n38ě95b45o26r66t 3401240

To toho, co to prásknul, nemohli nějak uplatit? Nebo jinak umlčet? A byl by svatej klid.

+3/−1
7.10.2015 17:29

L15u23k41á78š 35V45a86ň10u17r82a 1165784643903

To prásknul sám VW. Celé je to komické, protože jedna americké společnost chtěla propagovat TDI od VW v USA a tak provedla měření pro doložení ekologičnosti těchto motorů. A tak se ukázalo, že při praktickém měření jsou emise 30x větší, než výrobce uvádí. Tak se zeptali VW a ten přiznal SW úpravu.

+2/0
7.10.2015 18:28

J95i39ř34í 49K14o71c44u23r43e38k 6895134915568

Jo jasně, vystřílíme EPA. Proč? Američani přece na emise se*ou.

0/0
8.10.2015 19:41

T75o88m70á96š 33B49a95š43a94n96d34a 2822209532130

Koukám, že i někteří majitelé dotčených dieslů neustále hledají způsoby, jak se vyhnout předpokládané "opravě", aby si bez ohledu na zdraví všech zachovali ty své rakovinotvorné parametry. Tím se ovšem pasují na bezohledné sobce a zasluhují stejné pohrdání, jako samotná automobilka (automobilky), která podvodem získala homologaci.

Jediným správným řešením je, odstavit auta, která neprojdou úpravou, jako provozu nezpůsobilá.

+2/−5
7.10.2015 16:49

L78u49d52v28í22k 46G10a16j90d27o36š51í70k 2985963494452

To bychom museli nejprve odstavit úplně všechna auta starší 10 let.

Teprve pak by něco takového bylo ospravedlnitelné.

Jeden starý Favorit vydá za 50 takových "zlých" dieselů.

+6/−1
7.10.2015 16:59

K42a94r53e41l 93H44o81f41m50a98n 7944381510782

Možná vás to překvapí, ale jeden starý benzínový Favorit no tom nebude ve srovnání s tímhle typem motoru tak špatně. Nicméně máte pravdu. Odstavit by se měl všechna auta, která svévolnou úpravou typu odstranění filtru pevných částic, nebo katalyzátoru, i v současné legislativě nesplňují způsobilost k provozu.

+3/−1
7.10.2015 17:16

T87o33m69á39š 58B49a60š72a43n38d87a 2642159152230

S tím favoritem to není žádná pravda a navíc i 10 let stará auta splňovala předpisy platné v době jejich výroby. Narozdíl od předmětných dieselů.

Je to jako s domy. Před 50 lety byly jiné požární a bezpečnostní předpisy než dnes, ale zkuste si podle takových předpisů dneska postavit barák? Nikdo Vám ho nezkolauduje, nesmíte v něm bydlet. VW postavil motory podle Euro 2 nebo 3 a chce s nimi jezdit v éře Euro 5. Obelhal úřady, ale ty motory prostě nemají v provozu co dělat, dokud nedojde k nápravě.

+3/−1
7.10.2015 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.