Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: VW začne svolávat vozy v lednu, ve hře je i výměna auta

Německý koncern Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i80c54h40a72l 58D49o38l75e77ž12a41l 6393122594971

Hned bych si nechal domontovat systém do kterého se musí lit močovina a jako bonus si rád nechám zvýšit spotřebu a snížit výkon. Za mě samá pozitiva :-D

+2/0
9.10.2015 23:04

J72a45n 42M17a56z66ů43r95e61k 2218614728515

to je jen důsledek naivní ekoteroristické politiky, které ovládá současnou politiku.

+1/−1
9.10.2015 18:09

A33l32e70š 54L43i39s73o67v74s60k28ý 9499708442382

Pilné české včeličky už zacítily možnost přijít ke snadnému výdělku a tak chystají série žalob na VW za auta, která jim dosud dobře sloužila a nebýt té aféry, tak vůbec netušili, že něco takovýho je :-))))

+2/0
7.10.2015 22:23

J40i74ř80í 31Z75ý73k52a 9469753161230

tohle není specialita "českých včeliček", tihle "vychcánci" jsou po celém světě.

+1/0
7.10.2015 22:42

J31i46ř58í 78S60c96h75w85a52c54h 8418864958726

to je specialita a aktivita právnických "pijavic"..... ano ty jsou na celým světě stejný.....

stejně by mě zajímalo na čem vlastně ty žaloby staví. Vždyť vlastník toho auta měl  z toho podvodu hlavně užitek v nižší spotřebě....

0/−1
7.10.2015 23:56

P84a39v96e84l 24J67e85ř31á14b64e86k 7391392964777

Obávám se, že spotřeba byla vyšší, respektive imise při běžném provozu byly nad příslušnou normu. Ta byla v pořádku jen na zkušebním testu imisí.

A žaloby? - firma říká, že auta opraví. Tak co žalovat. Vyšší spotřebu?

Obtížně bez speciálního měření prokazatelné, protože spotřebu ovlivní od stylu jízdy, přes klimatické vlivy, zatížení i drhnoucí brzdové destičky a podhuštěné pneu.

0/0
8.10.2015 1:16

K79a85r94e47l 30H17o37f18m95a98n 7304721830912

Vaše snaha obhájit podvodníky, kteří se k podvodu sami přiznali, je úsměvná.

+2/0
8.10.2015 1:34

P83a97v86e84l 58O89b43d55r61ž60á48l36e98k 6416934908312

Aby byl podvodník, musí být někdo podvedený...

A jestli snad někdo z českých zákazníků bude tvrdit, že ho při koupi auta zajímal objem vypouštěných NOx při jízdě - nebojím se ho označit za lháře.

0/−1
9.10.2015 21:48

J67a77n 17D71l68o46u49h75ý 8646560303100

chyba je spíš v metodici měření imisí ....

0/−1
8.10.2015 11:19

J84i93ř93í 11S38c30h65w98a54c79h 8178444348336

spotřeba byla krátkodobě vyšší jen při měření emisí, aby koncentrace NOx byly nižší. V běžném provozu je pak přísun paliva omezován což vede k vyšší produkci NOx

+1/0
8.10.2015 23:14

P43e97t92r 17V94i24n14t77r61l94í76k 3306244611

http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/informace-pro-zakazniky/

web pro Škodováky R^

0/0
7.10.2015 21:45

J47a18n 92M42a22t54o75u66š54e35k 6706217370904

Nějak tomu nerozumím ...budou potřebovat nové komponenty jako vstřikovače a katalyzátory...Mluví se také o dodatečné instalaci systému odlučování oxidů dusíku NOx pomocí selektivní katalytické redukce (SCR)...

Pak mi vychází že bude měněn oxidační katalyzátor, jiný tam není (o SCR se mluví jako o přidání), ale k čemu bude výměna oxidačního pro redukci NOx, to bude čím více kyslíku tím více Adidas. Domníval jsem se že oxidačním katalyzátorem se likvidují HC a CO.

No třeba to všechno bude ještě úplně jinak, a tyhle zaručené zprávy pouze uklidňují akciové trhy

+2/0
7.10.2015 20:13

L75u86k70á72š 47V44a13ň50u82r56a 1605164943173

Pro info http://www.e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/1022-nova-metodika-mereni-emisi-muze-zdrazit-nova-auta

0/0
7.10.2015 19:37

L41u97k34á18š 15V14a61ň46u86r73a 1315784563763

Průzkum společnosti REDEX ukázal na zajímavou skutečnost – při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta. Důvodů přitom může být několik. Zaprvé - vozy poháněné benzinovým motorem firmy používají spíše pro krátké jízdy po městě, zatímco dieselové motory jsou velmi populární u podniků, jejichž řidiči najíždí stovky kilometrů po dálnicích. Naftové motory také pracují při nižších otáčkách, což znamená, že jsou méně namáhané ve srovnání s benzínovými jednotkami.

0/−1
7.10.2015 19:38

M53i66r46e83k 85G23a11j74e34r 5141826799580

Ale odkaz na ten Průzkum společnosti REDEX  v článku není. Pokud je mi známo, tak všechny jiné zdroje, s nimiž jsem se seznámil, tvrdí opak, tedy že dieslové motory produkují více NOx a mikročástic. Aha, ten průzkum společnosti REDEX pouze potvrdil, že při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta, protože u dieslových motorů VW našel softwarovou fintu, jak test obejít.

+1/0
7.10.2015 21:25

J95i35ř45í 80K16o58c67u35r55e11k 6625154335398

A rozdílný kompresní poměr v tom máte nebo je jedno jestli je koprese 1:10 nebo 1:20?

+1/0
8.10.2015 19:37

T39o10m96á50š 68Z86e36m96a25n 3205768294815

A půjde ten software nahrát zase zpět?;-D

+3/0
7.10.2015 18:39

J15a65n 73D29l35o35u55h64ý 8206500913250

No taky na něm nevidím nic špatného. Prostě je to software, co omezí v nezátěžovém režimu produkci škodlivin... ;-D

+1/0
8.10.2015 11:18

L29u87k50á96š 64V82a78ň62u83r71a 1745374633233

Vzhledem k scestným dotazům a nejasnostem to zkusím popsat znovu. Úprava SW dělala to, že při měření se zvedne spotřeba a tím se sníží emise NOx. Při běžné jízdě se spotřeba sníží, ale na úkor vyšších emisí. Přehráním SW se sníží emise tím, že se zvýší spotřeba. Takže motory budou splňovat emise, ale budou žrát víc. :-/

+7/0
7.10.2015 18:24

J91i31n98d19ř35i14c85h 76Š62k68o81p80e37k 4795771730285

jelikož se problém týká tzv. homologačního módu, ano, budou mít vyšší spotřebu  a nižší emise, ale pouze při měření. tento mod, jak již bylo mnohokrát uvedeno, se aktivuje pouze při měření emisí, nikoli při běžném provozu

0/0
7.10.2015 18:33

V58l14a34d48i97s84l10a59v 36B97u65r97y43š90e46k 1659212437334

žádnej mod kterej se aktivuje při měření tam nebude

+3/0
7.10.2015 18:35

L65u11k25á86š 38V51a35ň81u24r83a 1555974843193

Jenže budoucí úprava SW je právě změna SW do podoby, jaká se používá v měřícím módu. Takže auto bude stále jezdit v měřícím módu a s vyšší spotřebou. Prostě nízká spotřeba znamení vysoké NOx.

+3/0
7.10.2015 18:37

J52i25n32d38ř74i92c46h 98Š58k97o16p30e78k 4285761440245

že nízká spotřeba znamená vysoké emise, nerozporuji. To prostě plyne z chemicko fyzikálních procesů během spalování

0/0
7.10.2015 18:46

V26l46a54d17i27s42l26a94v 95B71u13r84y75š80e98k 1809872897754

a když to bude žrát víc, tak to splní emise kysličníků dusíku a nesplní to zas jiný emise, kysličníky uhlíku, to pro úlnost ke scestným dotazům

0/0
7.10.2015 18:34

L23u37k45á49š 85V66a51ň27u80r18a 1725174143783

Problém s kysličníky uhlíku nejsou.A jiné automobilky emise splňují právě díky vyšší spotřebě. Nebo přidáváním močoviny.

0/0
7.10.2015 18:39

V68l39a61d39i11s35l81a15v 43B77u30r43y23š82e27k 1179482907374

tak močovina se používá právě k snížení noxů a s COx by problémy byly, návíc je to celý co jste vymyslel kravina, protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo, ale takových lidí je hrozně málo

+1/0
7.10.2015 18:46

T11o31m86á79š 95B67a50š75a25n45d85a 2332649972150

To se musí nařídit, jinak celá akce nemá žádný smysl. Spousta lidí jako vy by klidně otrávila třeba svoji babičku, jen aby ušetřila za litr nafty navíc.

+2/0
7.10.2015 18:53

P17a51v46e50l 85O64b92d18r92ž67á29l52e52k 6676984728692

Smiřte se s tím, že takových je když ne drtivá, tak minimálně zásadní většina vlastníků aut v ČR. A pokud jim neplánujete ze svého platit nákup jiných aut, neuděláte s tím nic.

0/0
7.10.2015 18:57

L81u79k12á57š 80V58a65ň71u60r58a 1655694563543

Lidi si stejně nechají ty motory čipnout, aby měly nižší spotřebu.

0/0
7.10.2015 19:30

V64l44a17d75i75s69l96a14v 71B17u22r92y22š75e24k 1979172267714

jak proboha víte, že bych pro litr nafty otrávil babičku?

0/0
7.10.2015 18:59

T25o51m84á95š 57B35a91š80a78n35d16a 2372479462230

Protože, cituji: "...protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo..." z čehož vyplývá, že vy také ne. Takže i vy byste dál otravoval NOx třeba i svou babičku, nebo kohokoliv jiného.

+1/0
7.10.2015 19:08

V63l18a45d91i33s13l72a76v 17B94u44r86y45š88e57k 1619502497964

z toho vyplývá, že vy taky ne, já ho tam dát ani nemůžu, protože takovej krám naštěstí nemám

+1/0
8.10.2015 7:36

L40u13k79á48š 59V49a82ň87u28r78a 1655794743563

No a to je právě důvod, proč lidé ty auta na úpravu dávat nechtějí. Celý ten problém je právě v tom, že VW chtěl mít nízkou spotřebu, ale to by měl vysoké emise. Jenže to byl problém. Takže aby zachovali spotřebu, udělali podvod s úpravou ŘJ.

+2/0
7.10.2015 18:55

P98a22v15e62l 25O91b68d52r73ž76á10l22e48k 6556914308722

Samozřejmě za předpokladu, že by ten servis předem řekl, že "oprava" bude mít za následek zvýšení spotřeby, snížení výkonu a dynamiky motoru.

A vzhledem k tomu, že SW řešení problému s emisemi se týká právě spotřeby a ještě ovládání EGR, dá se takový výsledek čekat.

Asi budeme muset počkat, až nějaký novinář vezme postižené auto, a nechá ho změřit na válcích ... pak ho dá do servisu k provedení "opravy" a následně znova změří charakteristiky motoru.

+3/0
7.10.2015 18:55

V64l86a50d15i20s82l69a84v 51B49u24r54y96š51e24k 1699392467754

a jiné automobilky to splňují, protože se nesnaží lidem prodat auto, který má místo motoru starej krám, kterej je dobrej pro Indii a aby mohl jezdit v Evropě nebo v USA a tak musí podvádět

0/0
7.10.2015 18:55

L52u98k35á57š 38V87a38ň12u47r46a 1115364953963

Jak jste na toto přišel? Řešení TDI CR je moderní koncepce. Dodavatel vstřiků je Bosch. Motory jsou málo poruchové a opravy s nízkými náklady. Řešení common-rail je dnes standard. Řeší se jen tlak v CR a počet otvorů v trysce a jejich průměr. Proti ostatním dieselům jsou TDI spíš ty lepší. Na stejné úrovni jsou i HDI, které se stávají etalonem a montují se i do asijských a japonských aut.

0/0
7.10.2015 19:21

V16l10a92d33i51s88l38a44v 76B72u51r53y97š75e35k 1859512187194

je to moderní a dnes se to vyrábí už jen v Indii a předtím v Maďarsku, do aut se to v Evropě nedává, to se zdá být logické, jinak ten váš common-rail měl před snad 20 lety kamarád v bravu, strašně mu ten motor rachotil a ještě víc smrděl

0/0
8.10.2015 7:47

D26a77n72i39e39l 21K27r80o80n32e48r 7504224286567

No a uz je nejaky spolehlivy navod, jak zjistim, zda ma moje ridici jednotka v sobe tu sekvenci?

0/0
7.10.2015 17:48

K90a50r31e45l 87H57o47f17m32a61n 7154831880612

VIN na stránkách výrobce.

+2/0
7.10.2015 18:01

D76a60n93i91e27l 79K29r43o70n63e22r 7334174576227

Ale to je jen pro Skodu, ne?

0/0
7.10.2015 18:07

K37a32r39e35l 50H84o84f64m15a30n 7614771700492

Určitě i pro VW (vlastní zkušenost, bohužel) myslím že i Audi, Seat nemám tušení. Případně to jde zkusit přímo na německých stránkách.

0/0
7.10.2015 18:41

D76a34n36i37e28l 14K70r53o57n94e48r 7374574786667

Aha, fakt...

Vážený zákazníku,

S politováním Vás musíme informovat, že ve vozidle se zadaným identifikačním číslem blablabla, je zabudován vznětový motor typ EA 189 EU5 se softwarem, který v průběhu měření způsobuje odchylky v úrovni produkovaných oxidů dusíku (NOx). Ujišťujeme Vás, že Váš automobil je z technického hlediska bezpečný a provozuschopný.

+1/0
7.10.2015 20:33

P33e63t49r 88V94i93n39t75r58l48í76k 3906954881

Škoda Auto už na to spustila speciální web

0/0
7.10.2015 21:43

P71e64t11r 57K92n93ě39b84o95r87t 3531500

To toho, co to prásknul, nemohli nějak uplatit? Nebo jinak umlčet? A byl by svatej klid.

+3/−1
7.10.2015 17:29

L83u74k43á86š 22V36a15ň96u81r65a 1225884753543

To prásknul sám VW. Celé je to komické, protože jedna americké společnost chtěla propagovat TDI od VW v USA a tak provedla měření pro doložení ekologičnosti těchto motorů. A tak se ukázalo, že při praktickém měření jsou emise 30x větší, než výrobce uvádí. Tak se zeptali VW a ten přiznal SW úpravu.

+2/0
7.10.2015 18:28

J47i57ř77í 87K51o22c74u64r84e39k 6475784635848

Jo jasně, vystřílíme EPA. Proč? Američani přece na emise se*ou.

0/0
8.10.2015 19:41

T48o67m60á45š 53B20a64š41a71n35d49a 2852979162160

Koukám, že i někteří majitelé dotčených dieslů neustále hledají způsoby, jak se vyhnout předpokládané "opravě", aby si bez ohledu na zdraví všech zachovali ty své rakovinotvorné parametry. Tím se ovšem pasují na bezohledné sobce a zasluhují stejné pohrdání, jako samotná automobilka (automobilky), která podvodem získala homologaci.

Jediným správným řešením je, odstavit auta, která neprojdou úpravou, jako provozu nezpůsobilá.

+2/−5
7.10.2015 16:49

L52u21d81v48í55k 80G16a17j46d41o75š29í88k 2145493424722

To bychom museli nejprve odstavit úplně všechna auta starší 10 let.

Teprve pak by něco takového bylo ospravedlnitelné.

Jeden starý Favorit vydá za 50 takových "zlých" dieselů.

+6/−1
7.10.2015 16:59

K29a68r43e96l 60H52o31f44m82a26n 7164621110352

Možná vás to překvapí, ale jeden starý benzínový Favorit no tom nebude ve srovnání s tímhle typem motoru tak špatně. Nicméně máte pravdu. Odstavit by se měl všechna auta, která svévolnou úpravou typu odstranění filtru pevných částic, nebo katalyzátoru, i v současné legislativě nesplňují způsobilost k provozu.

+3/−1
7.10.2015 17:16

T75o57m77á85š 35B95a25š38a56n41d60a 2232149762900

S tím favoritem to není žádná pravda a navíc i 10 let stará auta splňovala předpisy platné v době jejich výroby. Narozdíl od předmětných dieselů.

Je to jako s domy. Před 50 lety byly jiné požární a bezpečnostní předpisy než dnes, ale zkuste si podle takových předpisů dneska postavit barák? Nikdo Vám ho nezkolauduje, nesmíte v něm bydlet. VW postavil motory podle Euro 2 nebo 3 a chce s nimi jezdit v éře Euro 5. Obelhal úřady, ale ty motory prostě nemají v provozu co dělat, dokud nedojde k nápravě.

+3/−1
7.10.2015 17:44







Najdete na iDNES.cz