Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

Autoprůmysl už nikdy nebude jako dřív. Alespoň tak to vidí většina státních institucí i zákazníků, kteří se rozhodli zažalovat koncern Volkswagen za falšování údajů při homologaci svých vozů. Nejslavnější motoristický novinář na světě Jeremy Clarkson vidí celou aféru z jiného úhlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68o13j84t28ě35c34h 37T67i59c23h73ý 6540432548137

Já jen čekám, až s tímhle přijdou na letecký průmysl, bo letecké motory to tu taky pěkně sviní, že jo? Čuňátka jedna. No, doufám že pak airbus nacpe všechno ekochytráky do letadla s motory běžícími přesně podle jejich nesmyslných norem a pošle je do vzduchu. A bude klid :)

+1/0
21.11.2015 11:04

M98i67r15e55k 56M52o54u94r23e34k 8256406760

Souhlasím s ním. Ekologové nutí automobilky zvyšovat spotřebu aut a snižovat emise, vkládat dlouhé převody, startstopy, hybridy. Správná cesta je jinde - zlepšit parametry motorů a celých aut za nízké spotřeby

+4/0
26.10.2015 16:44

A80l88e41š 92V18í36t31e15k 2245592507881

Mimochodem, elektro auta vůbec nechápu, proč se dělají. Stejně je nutné elektřinu někde vyrobit. A pak budou auta limitována dojezdem. A kolik cyklů nabití vydrží baterie? Mi v notebooku odejde baterie vždy po dvou letech. No a zrovna např. Audi, tedy člen VW, vyvíjí technologii větrných elektráren v Balském moři, za pomocí jejich energie se elektrolýzou vody vyrobí vodík a následně metan, tedy umělý zemní plyn. No a auta na CNG jezdí úplně stejně dobře jako ta na benzín, akorát ještě méně kouří. Není např. tohle aktivita, za kterou by koncern VW měl být pochválen? Navíc, takové větrné elektrárny nedestabilizují síť, když nefouká, prostě jen nevyrobí plyn a když fouká, tak ho vyrobí do zásoby..

+5/0
26.10.2015 9:44

M61a61r24v35i27n 46G53j97e61p17a78l39i 9727511385246

Emise možná většinu uživatelů opravdu nezajímá, ale nemyslím si, že řešením je tvrdit, že nějaký deklarovaný parametr je nepodstatný.

Myslím, že problém je hlavně v tom jakým způsobem se měří emise při homologaci a pak v STK. Automobilky plní zadání norem, kdy nesmí za určitých cyklů zrychlení/zpomalení překročit nějaké meze emisí. Pokud normy nemyslí na chod v silničním provozu (tím nemyslím testování vozu v reálných podmínkách) a stanovují pouze splnění těchto testů za dostačující, tak je chyba hlavně v normách.

Je hezký, že za určitých podmínek mají automobily jezdit s malými emisemi, ale pokud si někdo koupí sporťák, tak nebude mít zrovna lehkou nohu a emise určitě předčí několikanásobně běžný vůz. Myslím si, že absolutní maximum emisí žádná norma neřeší.

Emise co se měří v STK jsou bez zátěže - vyřazená rychlost a motor akceleruje/deceleruje tzv naprázdno a to kvůli technické náročnosti testů... pak se ale takové výsledky nemůžou ani trošku blížit realitě.

No závěrem si myslím, že celá kauza ohledně emisí má počátek ve špatné metodologii měření a ne v neschopnosti automobilek. Jestli jsou normy emisí jako takové nesplnitelné a nereálné, které si aktivisté vycucali z prstu, to netuším, každopádně by to odhalila lepší metodologie měření.

+1/0
25.10.2015 23:10

Z18d71e93n20ě93k 60N85o69v80á80k 4453162329969

A kolik si za to řekl ?

0/−1
25.10.2015 12:29

D84a17v64i65d 94H90i40l68l94e 9872714414258

proc vas to zajima? platite to snad ze sveho?

0/0
26.10.2015 11:25

J73a20n 11S30t65r97á17n96s51k65ý 9407946106752

Komu to pomůže?;-D

0/0
25.10.2015 10:43

P53e53t45r 10K47o74l63a31ř70í74k 2164563475833

neznám nikoho jinýho kdo by tak usilovně pracoval na zničení této planety jako jsou zelení ... a to nejen zničení životního prostředí ale i mezilidských a mezistátních vztahů ... bolševici jsou proti těmto zelenejm zaslepenejm teroristům trapný béčko ... Rv

+25/−3
22.10.2015 14:31

P48e75t15r 47P61a44v21l58a79t60a 7796170257101

Jistě, přesně o to těm neomarxistům jde. Stáčí se podívat, jak všude dělají advokáty muslimům.

+4/0
25.10.2015 9:52

R42a51d34i70m 93Š25o85t24o59l86a 6342661608513

Celá tahle kauza je jen o tom, že státy přisly o peníze z emisních povolenek. Tady nejde o čisté ovzduší a ekologický provoz.

+2/0
22.10.2015 10:16

R48a36d23o19s60l32a57v 75G59a91b42r64h63e93l73í84k 9305390599627

Takže pan Clarkson může sprostě nadávat, lidi urážet, chovat se sprostě, schvalovat podvody VW a to je v pořádku, ještě mu tady defakto jede reklama a když člověk užije jeho slov, tak je mu příspěvek smazán. To je smutné!

0/−13
21.10.2015 23:30

R88a28d50o45s62l31a96v 34G26a28b23r94h83e68l20í52k 9465700569917

To je zvláštní, jak se tady všichni radujete nad tím, že je v pořádku podvádět!

+2/−10
21.10.2015 23:09

P52a66v91e41l 37V38o60n90d50r73á66k 4936161969627

Nevím, jestli se dá označit za podvod, když připravíte automobil na zkoušku tak, aby prošel zkouškou co nejlépe. Stejným podvodem je, když auto před STK necháte prohlédnout v servisu a seřídit, místo abyste s ním najel na přezkoušení v tom stavu, v jakém ho běžně používáte. Za podvod bych označil následně i to, když studenti před maturitou dostanou týden volna, aby se mohli připravit k maturitní zkoušce, místo aby ji šli skládat tak jak normálně chodí každý den do školy ...

+12/−1
21.10.2015 23:30

R29a84d77o55s38l34a33v 59G41a77b46r80h93e83l30í48k 9585810669207

Podvod to je v každém případě. Váš příměr je naprosto zavádějící. Váš žák vše opsal z taháku. V běžném provozu neumí nic. Je nezpůsobilý, u zkoušky měl propadnout a zopakovat ročník.

+2/−4
22.10.2015 16:06

P32e36t18r 17K33o70v16á82ř 2519606289884

podvadet? Jak VW podvadel? Ridici jednotky dynamicky upravuji charakteristiky auta zcela bezne. Nebo si myslite, ze se do motoru vstrikuje stejna smes ve stejnych intervalech pri rozjezdu ze studeneho parkoviste a po dvou hodinach na dalnici? VW jen pridal dalsi mod "magor ridic turuje motor a netoci se kola"...

+7/0
22.10.2015 16:15

J85i16ř89í 66H68u24m28l 5662299172591

kecy prdy, když si evropští ekoteroristé vymyslejí že budou nějaké normy které se v podstatě nedají splnit tak to snad ani neni podvod Rv

+4/0
23.10.2015 19:44

L63u90k56á66š 16K29a35u17c22k49ý 4864403929761

Prosím, nechť všichni ekoteroristé (obvykle trapní dredaři najatí velkými korporacemi) odtáhnou do patřičných částí těla. Děkuji

+9/−1
21.10.2015 20:59

M69i32r67o28s49l17a80v 58B57u94ř87i93č 1629788441

Je to prostě frajer :D

+7/−1
21.10.2015 18:25

L63a10d90e25k 76M54a25l76i13n98a 9621266526169

je to o tomhle: chceme jít cestou opravování pravidel (a VW jistě svou lobby má) nebo se prostě jenom na pravidla vykašleme a ještě přitom budeme lhát (čili se vystavujeme velkému riziku) ? A tady jde o princip, nejen o emise.!!

0/0
21.10.2015 12:56

P49a98v74e96l 89V97o91n60d48r78á98k 4786141429617

Nastavená pravidla VW splnil. On nepodmáznul zkušebnu, aby falšovala výsledky, on pouze upravil auto tak, aby při zkoušení dávalo co nejlepší výsledky a při reálné jízdě co nejlepší výkon. Osobně si myslím, že nastavování nereálně přísných pravidel je kontraproduktivní. Kdyby se každé auto zkoušelo na reálném okruhu s reálným jezdcem (a toho ať si tak klidně posadí výrobce), tak teprve uvidíte, kolik emisí které auto skutečně produkuje.

+11/−1
21.10.2015 23:41

R77a21d65o55s72l57a49v 94G25a26b32r54h55e63l28í85k 9895370519187

Nesplnil, podváděl a podvádí.

+1/−6
22.10.2015 16:08

P95e22t96r 72P80a52v13l60a21t25a 7966490817241

Protože mu nic jiného nezbývá. Jsem přesvědčený, že to nějakým způsobem podobně řeší všichni.

+2/0
25.10.2015 10:01

R34a87d96i69m 79Š57o10t13o59l80a 6672531468953

Opravdu si myslít, že lze emise snížit tím, že dáte na papír nesmyslné a nesplnitelné limity a učiníte je závaznými? Vinu VW vidíím spíš v tom, že oficiálně neřekl: "Tohle je nesmysl, tudy cesta nevede."

0/0
22.10.2015 10:14

F29r91a18n51t61i34š65e65k 24L92o74s 2290543872826

VW by si měl pozvat jako experta Kateřinu Jacque - au au biomasa

+5/−1
21.10.2015 11:25

J98a28n 81M71a40c38h40a88č 4305573923187

To je strašná aféra,ty emise.Něco jiného je na papíře,něco jiného je ve skutečnosti.To se ekologové můžou posr.t.Ale vždyt je to černé na bílém už několik let.Papírová spotřeba neodpovídá skutečné spotřebě u žádného auta,co se prodává v EU.Když má větší spotřebu,tak logicky víc vyhulí.Nechápu čemu se divěj.To že ojebávají zákazníky ,to nikoho nezajímá,to že ojebou na emisích stát o daně,to už je jiná káva.Ty emise ,zase nezajímají mě.

+5/−1
21.10.2015 8:14

F91r61a26n15t37i16š16e40k 29L16o55s 2860573582686

Tady je vidět, že všechny certifikáty a audity ISO a další nesmysly jsou jen pouhý papír bez reálné hodnoty v praxi. Asi stejné certifikáty/diplomy ze škol mají tvůrci těch předpisů

+6/−1
21.10.2015 11:32

T72o13m94á60š 13V21a30l60d61e84r 7813150669

Jasné je že VW nesplnilo homologaci a tím by všechny vozy s motory EA189 měly být staženy než bude provedena nová homologace těchto vozů. Logika věci pokud SW upravoval funkci pro homologaci. Všichni víme, že teorie se velmi liší od praxe provozu a motory vykazují velké emise. Nejsme ovšem erudovaní, abychom posoudili jestli přesahují mezní hodnoty a jestli ano,tak o kolik. Spíše se divím, kolik lidí tady schvaluje podvod a sami majitelé jsou podvedenými i když je emise nezajímají. Ono je totiž ani nezajímá, že jezdit nafťákem po městě je zrůdnost sama o sobě. A Ti co tvrdí takové nesmysly jako traktory apod. by měly zapojit mozek a začít přemýšlet jak se usazují zplodiny ze spalovacích motorů v našem prostředí. A nyní mohu reagovat i na výroky Jeremiho Clarksona. Opět se ukázala arogance bez hluboké myšlenky. Mám rád scénky z Top Gearu. Bohužel pokud by tam byl JC sám, tak bych pořad nesledoval. Trojice moderátorů je vyvážená a jakmile je JC  opustí  , vždy vyprodukuje věty, že se jedná o morální splašky názorů.

+2/−2
19.10.2015 2:48

M88o13j87m93í67r 26M72o13t96y86č47k22a 3472565634910

Myslím, že to co JC popsal slovy "ekologové nejprve tlačili na přechod k dieselům a najednou je všechno špatně" je zcela relevantní. Ono - vymyslet si čáru která říká jen tolik emisí a více ne, zcela nepodloženou technickými možnostmi - to také něco vypovídá autorovi takové směrnice.

Koneckonců - na to že VW ( a nejen VW) produkuje víc NOx než říká nějaká emisní norma se nepřišlo v nějakém státním kontrolním úřadu, ale relativně amatérským výzkumem a v podstatě zcela náhodně. Stát (USA) se těchto výsledků chytil až následně.

Ani naše (a tím myslím evropské) STK nedokáží změřit NOx a v podstatě měří jen COx a kouřivost.

Ano, v podstatě VW podváděl. A ano, lze také předpokládat, že ostatní to v podstatě dělají také (byť jinak). 

Na druhé straně - když si vezmete ty skvělé (drahé) nekouřivé elektro nebo hybridní auto - ó jak skvělý ekologický počin. Jenže: Jakpak se asi vyrábí elektřina na nabíjení? Jakpak se těží kovy vzácných zemin na baterie? Jak se znečišťuje země při výrobě baterií, Jak je ekologicky složitá následná likvidace těchto baterií... Kampak se poděla ekologie?  Ano, při jejich provozu máte výrazně kratší uhlíkovou stopu, ale ona se zase značně prodlouží při výrobě a likvidaci :-/

Ano, ekologie je fajn, ale musí být prováděna s rozumem.

+12/0
19.10.2015 14:46

T72o93m23á80š 69V66a84l35d95e89r 7953710119

Dle diskuzí ohledně ekologie se mi zdá, že jsme nějak zablokováni. Souhlasím s vámi v jednom. A to, že pokud bychom zavedli pouze elektromobily, je to cesta k ďáblovi. Proč vidíme pouze jednu větvičku vývoje a ostatní jaksi přehlížíme. Jedna věc je jasná. Smyslplný vývoj klasických benzínů a dieselů skončil. Uvidíme co dokáže benzínový motor bez zapalovacích svíček. Proč nejsou k dispozici plazmové svíčky? Proč nemáme pouze motory na CNG, H2? Proč neustále zvětšujeme vozidla, když chceme šetřit?

  Dám příklad. Geenpeace upravili klasický automobil Renault Twingo. Místo 1200ccm dali motor 750ccm a vůz měl srovnatelné jízdní parametry. Stačila ne drahá úprava karoserie a další mírné konstrukční úpravy a spotřeba byla poloviční oproti seriovému provedení. Tady v tomto je sposta možností na zlepšení. 

  Akku berte jako doplněk i s mylným názorem kolik obsahují velkého množství vzácných zemin. Recyklace je vyřešena, ale proč by se recyklovalo, když neumíme recyklovat ani základní suroviny a radši je vozíme na skládky. V Japonsku např vidí ve skládkách velké bohatsví na drahé kovy jako zlato, stříbro apod.. A u nás toto pořád hážeme do země.

   Proč konečně s naší technologickou základnou neřešíme kapacitátory, setrvačníky generátory apod., pořád se jen snažíme seškrcovat benzínové motory a plnit limity na samé hranici fyziky. 

  Přitom větví vývoje je mnohem více. Můj příspěvek byl spíše o podvodu na zákazníky a že diesel by už měl z osobních aut vycouvat a nezamořovat naše města. A doufám, že tato aféra tak tomu trochu pomůže.

+2/−2
20.10.2015 0:51

F64r30a55n10t48i51š25e28k 60L29o41s 2840643752266

Můžete dát odkaz ten zázrak of Greenpeace

0/0
21.10.2015 11:30

T57o47m64á64š 65V67a87l89d67e34r 7963310279

https://de.wikipedia.org/wiki/Twingo_Smile

posilam odkaz. Stačí zadat Twingo greenpeace, nebo Twingo Smile. Jo a motor to má 360ccm ne 750ccm jak jsem psal, tak se omlouvám. Do města jak dělané. Zkrátka kapotovaný skůtr :-)

0/0
23.10.2015 8:40

P62a96v77e29l 11V12o41n66d90r21á97k 4156481739217

Lžete, VW splnilo homologaci. Pouze má software motoru upravený tak, aby při reálné jízdě dával lepší výkon než při homologačním testu. Homologace se netýká reálné jízdy, ale testu za přísně standardních podmínek - a to splněno bylo.

+3/0
21.10.2015 23:34

T74o81m95á14š 90V68a76l58d34e41r 7153430759

Trefil jste to přesně obráceně. Ale nevadí. Hlavně si nechejte kálet na hlavu dále. S pozdravem

0/0
23.10.2015 8:36

T39o86m75á50š 29V96a65l63d51e21r 7833620439

A ještě jedna poznámka. V USA to vidí jinak a postižené vozy stahují z provozu. Takže úvaha byla celkem přiměřená. Evropa by měla udělat to samé.Taky jsem měl VW, takže zaujatý nejsem. Pokud někdo zfalšuje homologaci, tak vůz nesplňuje zprovoznění  na komunikace. Protože pak by homologace byly jen byrokratickým šikanováním malých výrobců, pokud bychom u velkých výrobců zavírali oči.

+1/0
23.10.2015 8:56

J58o65s35e65f 59S27v92á75r25o84v38s92k40ý 3581846473525

Ruku na srdce, kdo z vás, když si kupoval nové vozidlo, ho hlavně zajímali emise. To je minimum lidí. Každého zajímá hlavně spotřeba, výkon, jak auto vypadá, jak je pohodlné, jaký má kufr a jak kvalitní auta firma vyrábí, teprve někde vzadu jsou emise. Proto si myslím, že VW bude mít dál o svá vozídla záýjem ze strany zákazníků. V USA se z toho samozřejmě snaží vytřískat prachy a zbavit se tvrdé konkurence, pro sév nenasitné vozi, co toho vypijí pomalu dvakrát tolik a to také dvakrát tolik musí pustit do ovzduší. Amící a ekologie, vždyť je to k smíchu. Celé roky na ní kašlali.

+21/−2
18.10.2015 20:56

J86o94s67e64f 37P13o44r56t84i50k 8187579334

Takže lhát a šidit je vlastně normální?

0/−2
18.10.2015 21:32

R70u21d51a 56S20l21a32v67í81k 5873498106241

Pokud je systém nastaven: "Lži nebo dostaneš pokutu", tak ano.

+12/−2
19.10.2015 11:57

V12á47c57l87a48v 79Č25e97r33m87á93k 4773300617894

V prostředí zhora vnucovaných nesmyslů, se kterými jsem osobně nikdy nesouhlasil, jednoznačně ano. Vlastně to ani není lhaní nebo šizení. To by bylo pouze v případě, kdybych nedodržel něco, co jsem sám dobrovolně deklaroval.

+2/−2
19.10.2015 12:02

M73a75r84t28i91n 24K26o50v83á48ř 2731240839156

Podle toho, co jsem si zatím k "Dieselgate" přečetl, udělal VW chybu, že úpravu SW provedl opačně než ostatní. Řídicí jednotka VW až v případě, že pozná homologační cyklus nastaví místo chudé směsi (nízká spotřeba + hodně NOx) optimální hodnoty pro dosažení minimálního množství NOx. Ostatní mají jako prvotní nastavení hodnoty pro homologační cyklus (vyšší spotřeba + nižší NOx) a teprve když ŘJ zjistí, že není v měřícím cyklu, povolí ekonomický provoz s chudou směsí = opět nízká spotřeba + hodně NOx.

Kdo z nich podvádí, když výsledně je to pro okolí úplně stejné?

0/0
19.10.2015 17:48

P16a27v64e23l 11V96o98n95d12r37á41k 4346461339577

Ani jeden. Nikde není řečeno, že by řídící jednotka nemohla upravovat složení směsi podle režimu jízdy. Chyba je v tom, že jsme si nastavili naprosto nereálný testovací režim a klademe na něj nepřiměřeně přísné požadavky, zatímco reálnou spotřebu a emise v reálném provozu nekontrolujeme.

+3/0
21.10.2015 23:46

F78r88a58n42t58i18š21e64k 81L31o86s 2310173142986

Nastavit nějaké limity mimo reálné fyzikální a chemické zákony by mělo být pro tvůrce těchto nesmyslů trestné. Už i komunisti pochopili že větru a dešti vládnout nejde. Mám dojem, že všichni komunisti z celého bývalého soc. tábora se přestěhovalo do Bruselu

0/0
21.10.2015 11:29

M16o10j23m28í80r 75M22o17t60y92č19k76a 3732565854660

Mícháte dvě věci dohromady. S první polovinou nemám problém souhlasit, ale tím že Amíci ... jste trošku vedle.

To že si jeden americký "amatér" udělal výzkum a přišel na nesrovnalosti je jedna věc. Že se toho pak chytly státní orgány je druhá věc a že se to stalo v USA je třetí věc.

Pokud by tento sled událostí proběhl někde v Evropě, měl by asi velice podobný efekt.

To nad čím by se hlavy odborně pomazané měly začít zamýšlet je "proč?" vlastně dochází k takovému překračování "nějaké" normy. 

Jestli to třeba také není (mimo jiné) tím, že technické možnosti při výrobě nejsou dosud takové, aby si nastálo poradily v běžném provozu s nějakou čárou kterou někdo do normy namaloval (promiňte - složitě vypočetl :-P)

0/0
19.10.2015 15:07

L77e91o91p14o59l24d 81H34o96r94á62k 4822908239742

Čím to, že jsem poslední dobou citlivý na slova aktivista a ekolog....

+13/−1
17.10.2015 22:01

R90a91d12o30s40l20a28v 51G81a65b80r97h48e49l40í47k 9185940649197

Protože podléháte "módním" vlnám a nepoužíváte mozek.

0/−1
22.10.2015 17:30

P38e24t98r 49Č91e28r87v30e85n22ý 3396269467279

Nejekologičtější jsou ta auta, která nejezdí. Další snižování spotřeby a emisí s sebou nese jen neefektivní enormní náklady. Zplodiny z aut pak škodí především tam, kde je vysoká hustota provozu. Největší vliv na zdraví člověka mají ve městech. Jediné smysluplné ekologické opatření proto je omezit provoz automobilů ve městech. A nestojí to skoro nic:-) 

K tomu je potřeba dodat, že právě ve městech mají auta se spalovacím motorem největší spotřebu a tím i největší emise. Oproti dálnici je ve městech spotřeba automobilů se spalovacím motorem takřka dvojnásobná.V[>-]

+4/0
17.10.2015 14:14

V28l84a70s35t55i55m59i50l 20M48e77d25ř43i84c65k56ý 8544874358140

ať je jakejkoliv, držím mu palce

ClarksonoviR^

+7/−1
15.10.2015 15:26

K45a75r91e62l 38J22a31n96í64k 9688352645614

Realita je ale trochu jiná: právě evropští výrobci lobbovali za prosazení podpory diesel motorů, které jinak celosvětově nikdo nechce (Japonsko, USA). A přitom si vymysleli, že jsou konkurenceschopné i co se týče emisí. Svádět toto nyní na nějaké "aktivisty" je trapné, podobně jako u solárního tunelu, kdy zloděj křičí "chyťte zloděje".

relevantní informace:

http://echo24.cz/a/w4Y9x/vw-dojel-na-regulaci-ktera-tesi-kreml

+3/−2
15.10.2015 14:10

V30á30c54l76a81v 48Č18e59r87m14á60k 4703750837134

Jo, ale ten diesel se v Evropě prozasuje hlavně kvůli šílení kolem CO2 a příšerně předaněným pohonným hmotám. Jinak by byl v osobních autem minoritní i v Evropě.

0/0
19.10.2015 12:05
Foto

M63a39r67i51a89n 42T81i51š92e17r 1954431346

Náš tradiční svět spíše zahyne pod vedením pseudohumanistů a pseudoekologistů než pod výfuky VW..

+29/−2
15.10.2015 12:44

P61a84v50e22l 22O63d22r63a20z79i71l 6484279537570

Clarkson může plácat, co ho napadne, protože on ty soudy prohrávat nebude.

+1/−4
15.10.2015 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.