Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

Autoprůmysl už nikdy nebude jako dřív. Alespoň tak to vidí většina státních institucí i zákazníků, kteří se rozhodli zažalovat koncern Volkswagen za falšování údajů při homologaci svých vozů. Nejslavnější motoristický novinář na světě Jeremy Clarkson vidí celou aféru z jiného úhlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52o56j66t90ě93c48h 38T93i67c30h78ý 6510672798817

Já jen čekám, až s tímhle přijdou na letecký průmysl, bo letecké motory to tu taky pěkně sviní, že jo? Čuňátka jedna. No, doufám že pak airbus nacpe všechno ekochytráky do letadla s motory běžícími přesně podle jejich nesmyslných norem a pošle je do vzduchu. A bude klid :)

+1/0
21.11.2015 11:04

M85i87r29e28k 89M25o89u89r46e61k 8436356120

Souhlasím s ním. Ekologové nutí automobilky zvyšovat spotřebu aut a snižovat emise, vkládat dlouhé převody, startstopy, hybridy. Správná cesta je jinde - zlepšit parametry motorů a celých aut za nízké spotřeby

+4/0
26.10.2015 16:44

A73l75e34š 47V78í83t89e52k 2625572697621

Mimochodem, elektro auta vůbec nechápu, proč se dělají. Stejně je nutné elektřinu někde vyrobit. A pak budou auta limitována dojezdem. A kolik cyklů nabití vydrží baterie? Mi v notebooku odejde baterie vždy po dvou letech. No a zrovna např. Audi, tedy člen VW, vyvíjí technologii větrných elektráren v Balském moři, za pomocí jejich energie se elektrolýzou vody vyrobí vodík a následně metan, tedy umělý zemní plyn. No a auta na CNG jezdí úplně stejně dobře jako ta na benzín, akorát ještě méně kouří. Není např. tohle aktivita, za kterou by koncern VW měl být pochválen? Navíc, takové větrné elektrárny nedestabilizují síť, když nefouká, prostě jen nevyrobí plyn a když fouká, tak ho vyrobí do zásoby..

+5/0
26.10.2015 9:44

M96a17r77v76i80n 70G50j57e53p90a36l33i 9647371365656

Emise možná většinu uživatelů opravdu nezajímá, ale nemyslím si, že řešením je tvrdit, že nějaký deklarovaný parametr je nepodstatný.

Myslím, že problém je hlavně v tom jakým způsobem se měří emise při homologaci a pak v STK. Automobilky plní zadání norem, kdy nesmí za určitých cyklů zrychlení/zpomalení překročit nějaké meze emisí. Pokud normy nemyslí na chod v silničním provozu (tím nemyslím testování vozu v reálných podmínkách) a stanovují pouze splnění těchto testů za dostačující, tak je chyba hlavně v normách.

Je hezký, že za určitých podmínek mají automobily jezdit s malými emisemi, ale pokud si někdo koupí sporťák, tak nebude mít zrovna lehkou nohu a emise určitě předčí několikanásobně běžný vůz. Myslím si, že absolutní maximum emisí žádná norma neřeší.

Emise co se měří v STK jsou bez zátěže - vyřazená rychlost a motor akceleruje/deceleruje tzv naprázdno a to kvůli technické náročnosti testů... pak se ale takové výsledky nemůžou ani trošku blížit realitě.

No závěrem si myslím, že celá kauza ohledně emisí má počátek ve špatné metodologii měření a ne v neschopnosti automobilek. Jestli jsou normy emisí jako takové nesplnitelné a nereálné, které si aktivisté vycucali z prstu, to netuším, každopádně by to odhalila lepší metodologie měření.

+1/0
25.10.2015 23:10

Z76d54e41n14ě13k 90N93o53v53á14k 4883942919499

A kolik si za to řekl ?

0/−1
25.10.2015 12:29

D32a39v59i64d 91H17i22l23l64e 9902924764588

proc vas to zajima? platite to snad ze sveho?

0/0
26.10.2015 11:25

J82a49n 10S82t50r56á34n75s18k25ý 9647586156232

Komu to pomůže?;-D

0/0
25.10.2015 10:43

P33e32t76r 80K55o65l13a67ř96í72k 2984453285533

neznám nikoho jinýho kdo by tak usilovně pracoval na zničení této planety jako jsou zelení ... a to nejen zničení životního prostředí ale i mezilidských a mezistátních vztahů ... bolševici jsou proti těmto zelenejm zaslepenejm teroristům trapný béčko ... Rv

+25/−3
22.10.2015 14:31

P62e88t50r 21P35a41v21l14a52t31a 7486470677721

Jistě, přesně o to těm neomarxistům jde. Stáčí se podívat, jak všude dělají advokáty muslimům.

+4/0
25.10.2015 9:52

R24a23d94i15m 85Š93o88t89o87l19a 6472211558243

Celá tahle kauza je jen o tom, že státy přisly o peníze z emisních povolenek. Tady nejde o čisté ovzduší a ekologický provoz.

+2/0
22.10.2015 10:16

R51a37d82o15s38l79a22v 28G74a53b33r72h12e28l78í55k 9425170979397

Takže pan Clarkson může sprostě nadávat, lidi urážet, chovat se sprostě, schvalovat podvody VW a to je v pořádku, ještě mu tady defakto jede reklama a když člověk užije jeho slov, tak je mu příspěvek smazán. To je smutné!

0/−13
21.10.2015 23:30

R53a82d77o92s58l34a64v 72G11a41b73r24h85e95l61í25k 9475430199867

To je zvláštní, jak se tady všichni radujete nad tím, že je v pořádku podvádět!

+2/−10
21.10.2015 23:09

P60a94v48e51l 81V22o91n69d20r41á75k 4396221259707

Nevím, jestli se dá označit za podvod, když připravíte automobil na zkoušku tak, aby prošel zkouškou co nejlépe. Stejným podvodem je, když auto před STK necháte prohlédnout v servisu a seřídit, místo abyste s ním najel na přezkoušení v tom stavu, v jakém ho běžně používáte. Za podvod bych označil následně i to, když studenti před maturitou dostanou týden volna, aby se mohli připravit k maturitní zkoušce, místo aby ji šli skládat tak jak normálně chodí každý den do školy ...

+12/−1
21.10.2015 23:30

R68a58d88o55s13l25a49v 27G42a78b18r86h16e66l63í17k 9985970219787

Podvod to je v každém případě. Váš příměr je naprosto zavádějící. Váš žák vše opsal z taháku. V běžném provozu neumí nic. Je nezpůsobilý, u zkoušky měl propadnout a zopakovat ročník.

+2/−4
22.10.2015 16:06

P57e44t35r 21K45o42v93á61ř 2689646449114

podvadet? Jak VW podvadel? Ridici jednotky dynamicky upravuji charakteristiky auta zcela bezne. Nebo si myslite, ze se do motoru vstrikuje stejna smes ve stejnych intervalech pri rozjezdu ze studeneho parkoviste a po dvou hodinach na dalnici? VW jen pridal dalsi mod "magor ridic turuje motor a netoci se kola"...

+7/0
22.10.2015 16:15

J70i34ř92í 65H58u86m15l 5702219762151

kecy prdy, když si evropští ekoteroristé vymyslejí že budou nějaké normy které se v podstatě nedají splnit tak to snad ani neni podvod Rv

+4/0
23.10.2015 19:44

L71u72k35á84š 12K56a34u76c40k11ý 4454233339321

Prosím, nechť všichni ekoteroristé (obvykle trapní dredaři najatí velkými korporacemi) odtáhnou do patřičných částí těla. Děkuji

+9/−1
21.10.2015 20:59

M77i20r70o31s86l57a76v 44B17u25ř80i72č 1969588221

Je to prostě frajer :D

+7/−1
21.10.2015 18:25

L92a49d67e79k 38M63a47l19i56n91a 9151446876139

je to o tomhle: chceme jít cestou opravování pravidel (a VW jistě svou lobby má) nebo se prostě jenom na pravidla vykašleme a ještě přitom budeme lhát (čili se vystavujeme velkému riziku) ? A tady jde o princip, nejen o emise.!!

0/0
21.10.2015 12:56

P98a34v21e69l 43V80o75n43d49r33á29k 4376371659207

Nastavená pravidla VW splnil. On nepodmáznul zkušebnu, aby falšovala výsledky, on pouze upravil auto tak, aby při zkoušení dávalo co nejlepší výsledky a při reálné jízdě co nejlepší výkon. Osobně si myslím, že nastavování nereálně přísných pravidel je kontraproduktivní. Kdyby se každé auto zkoušelo na reálném okruhu s reálným jezdcem (a toho ať si tak klidně posadí výrobce), tak teprve uvidíte, kolik emisí které auto skutečně produkuje.

+11/−1
21.10.2015 23:41

R14a38d59o75s63l47a60v 77G42a93b68r39h10e24l38í80k 9235880419177

Nesplnil, podváděl a podvádí.

+1/−6
22.10.2015 16:08

P89e69t13r 63P76a45v58l10a43t60a 7116360817981

Protože mu nic jiného nezbývá. Jsem přesvědčený, že to nějakým způsobem podobně řeší všichni.

+2/0
25.10.2015 10:01

R52a62d55i68m 33Š65o47t56o77l74a 6732501748293

Opravdu si myslít, že lze emise snížit tím, že dáte na papír nesmyslné a nesplnitelné limity a učiníte je závaznými? Vinu VW vidíím spíš v tom, že oficiálně neřekl: "Tohle je nesmysl, tudy cesta nevede."

0/0
22.10.2015 10:14

F20r51a15n48t95i57š29e43k 34L94o97s 2280873602446

VW by si měl pozvat jako experta Kateřinu Jacque - au au biomasa

+5/−1
21.10.2015 11:25

J80a92n 42M56a11c71h75a35č 4545643743697

To je strašná aféra,ty emise.Něco jiného je na papíře,něco jiného je ve skutečnosti.To se ekologové můžou posr.t.Ale vždyt je to černé na bílém už několik let.Papírová spotřeba neodpovídá skutečné spotřebě u žádného auta,co se prodává v EU.Když má větší spotřebu,tak logicky víc vyhulí.Nechápu čemu se divěj.To že ojebávají zákazníky ,to nikoho nezajímá,to že ojebou na emisích stát o daně,to už je jiná káva.Ty emise ,zase nezajímají mě.

+5/−1
21.10.2015 8:14

F43r90a38n88t36i69š39e89k 90L55o61s 2390343782186

Tady je vidět, že všechny certifikáty a audity ISO a další nesmysly jsou jen pouhý papír bez reálné hodnoty v praxi. Asi stejné certifikáty/diplomy ze škol mají tvůrci těch předpisů

+6/−1
21.10.2015 11:32

T37o59m70á15š 76V86a21l96d81e41r 7923730569

Jasné je že VW nesplnilo homologaci a tím by všechny vozy s motory EA189 měly být staženy než bude provedena nová homologace těchto vozů. Logika věci pokud SW upravoval funkci pro homologaci. Všichni víme, že teorie se velmi liší od praxe provozu a motory vykazují velké emise. Nejsme ovšem erudovaní, abychom posoudili jestli přesahují mezní hodnoty a jestli ano,tak o kolik. Spíše se divím, kolik lidí tady schvaluje podvod a sami majitelé jsou podvedenými i když je emise nezajímají. Ono je totiž ani nezajímá, že jezdit nafťákem po městě je zrůdnost sama o sobě. A Ti co tvrdí takové nesmysly jako traktory apod. by měly zapojit mozek a začít přemýšlet jak se usazují zplodiny ze spalovacích motorů v našem prostředí. A nyní mohu reagovat i na výroky Jeremiho Clarksona. Opět se ukázala arogance bez hluboké myšlenky. Mám rád scénky z Top Gearu. Bohužel pokud by tam byl JC sám, tak bych pořad nesledoval. Trojice moderátorů je vyvážená a jakmile je JC  opustí  , vždy vyprodukuje věty, že se jedná o morální splašky názorů.

+2/−2
19.10.2015 2:48

M43o26j60m83í30r 86M85o51t95y16č71k57a 3582705524350

Myslím, že to co JC popsal slovy "ekologové nejprve tlačili na přechod k dieselům a najednou je všechno špatně" je zcela relevantní. Ono - vymyslet si čáru která říká jen tolik emisí a více ne, zcela nepodloženou technickými možnostmi - to také něco vypovídá autorovi takové směrnice.

Koneckonců - na to že VW ( a nejen VW) produkuje víc NOx než říká nějaká emisní norma se nepřišlo v nějakém státním kontrolním úřadu, ale relativně amatérským výzkumem a v podstatě zcela náhodně. Stát (USA) se těchto výsledků chytil až následně.

Ani naše (a tím myslím evropské) STK nedokáží změřit NOx a v podstatě měří jen COx a kouřivost.

Ano, v podstatě VW podváděl. A ano, lze také předpokládat, že ostatní to v podstatě dělají také (byť jinak). 

Na druhé straně - když si vezmete ty skvělé (drahé) nekouřivé elektro nebo hybridní auto - ó jak skvělý ekologický počin. Jenže: Jakpak se asi vyrábí elektřina na nabíjení? Jakpak se těží kovy vzácných zemin na baterie? Jak se znečišťuje země při výrobě baterií, Jak je ekologicky složitá následná likvidace těchto baterií... Kampak se poděla ekologie?  Ano, při jejich provozu máte výrazně kratší uhlíkovou stopu, ale ona se zase značně prodlouží při výrobě a likvidaci :-/

Ano, ekologie je fajn, ale musí být prováděna s rozumem.

+12/0
19.10.2015 14:46

T40o12m32á32š 62V48a74l83d58e97r 7813310939

Dle diskuzí ohledně ekologie se mi zdá, že jsme nějak zablokováni. Souhlasím s vámi v jednom. A to, že pokud bychom zavedli pouze elektromobily, je to cesta k ďáblovi. Proč vidíme pouze jednu větvičku vývoje a ostatní jaksi přehlížíme. Jedna věc je jasná. Smyslplný vývoj klasických benzínů a dieselů skončil. Uvidíme co dokáže benzínový motor bez zapalovacích svíček. Proč nejsou k dispozici plazmové svíčky? Proč nemáme pouze motory na CNG, H2? Proč neustále zvětšujeme vozidla, když chceme šetřit?

  Dám příklad. Geenpeace upravili klasický automobil Renault Twingo. Místo 1200ccm dali motor 750ccm a vůz měl srovnatelné jízdní parametry. Stačila ne drahá úprava karoserie a další mírné konstrukční úpravy a spotřeba byla poloviční oproti seriovému provedení. Tady v tomto je sposta možností na zlepšení. 

  Akku berte jako doplněk i s mylným názorem kolik obsahují velkého množství vzácných zemin. Recyklace je vyřešena, ale proč by se recyklovalo, když neumíme recyklovat ani základní suroviny a radši je vozíme na skládky. V Japonsku např vidí ve skládkách velké bohatsví na drahé kovy jako zlato, stříbro apod.. A u nás toto pořád hážeme do země.

   Proč konečně s naší technologickou základnou neřešíme kapacitátory, setrvačníky generátory apod., pořád se jen snažíme seškrcovat benzínové motory a plnit limity na samé hranici fyziky. 

  Přitom větví vývoje je mnohem více. Můj příspěvek byl spíše o podvodu na zákazníky a že diesel by už měl z osobních aut vycouvat a nezamořovat naše města. A doufám, že tato aféra tak tomu trochu pomůže.

+2/−2
20.10.2015 0:51

F56r56a42n95t81i55š74e93k 76L19o46s 2910653402526

Můžete dát odkaz ten zázrak of Greenpeace

0/0
21.10.2015 11:30

T98o56m27á26š 68V70a50l39d70e50r 7923930509

https://de.wikipedia.org/wiki/Twingo_Smile

posilam odkaz. Stačí zadat Twingo greenpeace, nebo Twingo Smile. Jo a motor to má 360ccm ne 750ccm jak jsem psal, tak se omlouvám. Do města jak dělané. Zkrátka kapotovaný skůtr :-)

0/0
23.10.2015 8:40

P75a35v31e15l 64V57o49n58d38r61á76k 4246771409637

Lžete, VW splnilo homologaci. Pouze má software motoru upravený tak, aby při reálné jízdě dával lepší výkon než při homologačním testu. Homologace se netýká reálné jízdy, ale testu za přísně standardních podmínek - a to splněno bylo.

+3/0
21.10.2015 23:34

T91o84m40á96š 18V32a84l11d80e65r 7623320159

Trefil jste to přesně obráceně. Ale nevadí. Hlavně si nechejte kálet na hlavu dále. S pozdravem

0/0
23.10.2015 8:36

T27o70m54á87š 60V33a28l51d87e41r 7373180909

A ještě jedna poznámka. V USA to vidí jinak a postižené vozy stahují z provozu. Takže úvaha byla celkem přiměřená. Evropa by měla udělat to samé.Taky jsem měl VW, takže zaujatý nejsem. Pokud někdo zfalšuje homologaci, tak vůz nesplňuje zprovoznění  na komunikace. Protože pak by homologace byly jen byrokratickým šikanováním malých výrobců, pokud bychom u velkých výrobců zavírali oči.

+1/0
23.10.2015 8:56

J93o69s94e49f 11S89v40á85r46o84v20s95k85ý 3281906333505

Ruku na srdce, kdo z vás, když si kupoval nové vozidlo, ho hlavně zajímali emise. To je minimum lidí. Každého zajímá hlavně spotřeba, výkon, jak auto vypadá, jak je pohodlné, jaký má kufr a jak kvalitní auta firma vyrábí, teprve někde vzadu jsou emise. Proto si myslím, že VW bude mít dál o svá vozídla záýjem ze strany zákazníků. V USA se z toho samozřejmě snaží vytřískat prachy a zbavit se tvrdé konkurence, pro sév nenasitné vozi, co toho vypijí pomalu dvakrát tolik a to také dvakrát tolik musí pustit do ovzduší. Amící a ekologie, vždyť je to k smíchu. Celé roky na ní kašlali.

+21/−2
18.10.2015 20:56

J48o11s34e43f 40P66o16r88t62i53k 8227219144

Takže lhát a šidit je vlastně normální?

0/−2
18.10.2015 21:32

R53u12d87a 27S37l24a16v40í64k 5713918296801

Pokud je systém nastaven: "Lži nebo dostaneš pokutu", tak ano.

+12/−2
19.10.2015 11:57

V85á44c90l74a15v 36Č27e47r92m35á82k 4563620127874

V prostředí zhora vnucovaných nesmyslů, se kterými jsem osobně nikdy nesouhlasil, jednoznačně ano. Vlastně to ani není lhaní nebo šizení. To by bylo pouze v případě, kdybych nedodržel něco, co jsem sám dobrovolně deklaroval.

+2/−2
19.10.2015 12:02

M60a47r46t27i73n 42K41o17v18á68ř 2891750269196

Podle toho, co jsem si zatím k "Dieselgate" přečetl, udělal VW chybu, že úpravu SW provedl opačně než ostatní. Řídicí jednotka VW až v případě, že pozná homologační cyklus nastaví místo chudé směsi (nízká spotřeba + hodně NOx) optimální hodnoty pro dosažení minimálního množství NOx. Ostatní mají jako prvotní nastavení hodnoty pro homologační cyklus (vyšší spotřeba + nižší NOx) a teprve když ŘJ zjistí, že není v měřícím cyklu, povolí ekonomický provoz s chudou směsí = opět nízká spotřeba + hodně NOx.

Kdo z nich podvádí, když výsledně je to pro okolí úplně stejné?

0/0
19.10.2015 17:48

P83a39v41e24l 59V80o70n96d87r48á85k 4926661609767

Ani jeden. Nikde není řečeno, že by řídící jednotka nemohla upravovat složení směsi podle režimu jízdy. Chyba je v tom, že jsme si nastavili naprosto nereálný testovací režim a klademe na něj nepřiměřeně přísné požadavky, zatímco reálnou spotřebu a emise v reálném provozu nekontrolujeme.

+3/0
21.10.2015 23:46

F14r69a74n22t27i78š26e35k 74L54o48s 2540373822156

Nastavit nějaké limity mimo reálné fyzikální a chemické zákony by mělo být pro tvůrce těchto nesmyslů trestné. Už i komunisti pochopili že větru a dešti vládnout nejde. Mám dojem, že všichni komunisti z celého bývalého soc. tábora se přestěhovalo do Bruselu

0/0
21.10.2015 11:29

M24o59j11m37í18r 95M50o42t12y30č26k63a 3592965404790

Mícháte dvě věci dohromady. S první polovinou nemám problém souhlasit, ale tím že Amíci ... jste trošku vedle.

To že si jeden americký "amatér" udělal výzkum a přišel na nesrovnalosti je jedna věc. Že se toho pak chytly státní orgány je druhá věc a že se to stalo v USA je třetí věc.

Pokud by tento sled událostí proběhl někde v Evropě, měl by asi velice podobný efekt.

To nad čím by se hlavy odborně pomazané měly začít zamýšlet je "proč?" vlastně dochází k takovému překračování "nějaké" normy. 

Jestli to třeba také není (mimo jiné) tím, že technické možnosti při výrobě nejsou dosud takové, aby si nastálo poradily v běžném provozu s nějakou čárou kterou někdo do normy namaloval (promiňte - složitě vypočetl :-P)

0/0
19.10.2015 15:07

L75e79o40p13o98l24d 63H98o40r67á13k 4662688209362

Čím to, že jsem poslední dobou citlivý na slova aktivista a ekolog....

+13/−1
17.10.2015 22:01

R43a24d82o33s36l91a38v 51G79a62b36r71h90e10l25í65k 9375430739727

Protože podléháte "módním" vlnám a nepoužíváte mozek.

0/−1
22.10.2015 17:30

P73e96t78r 16Č98e94r11v96e50n91ý 3836729917939

Nejekologičtější jsou ta auta, která nejezdí. Další snižování spotřeby a emisí s sebou nese jen neefektivní enormní náklady. Zplodiny z aut pak škodí především tam, kde je vysoká hustota provozu. Největší vliv na zdraví člověka mají ve městech. Jediné smysluplné ekologické opatření proto je omezit provoz automobilů ve městech. A nestojí to skoro nic:-) 

K tomu je potřeba dodat, že právě ve městech mají auta se spalovacím motorem největší spotřebu a tím i největší emise. Oproti dálnici je ve městech spotřeba automobilů se spalovacím motorem takřka dvojnásobná.V[>-]

+4/0
17.10.2015 14:14

V82l48a76s73t14i86m46i38l 59M49e71d52ř71i97c24k11ý 8754334948470

ať je jakejkoliv, držím mu palce

ClarksonoviR^

+7/−1
15.10.2015 15:26

K62a45r44e75l 33J40a89n41í11k 9868782635794

Realita je ale trochu jiná: právě evropští výrobci lobbovali za prosazení podpory diesel motorů, které jinak celosvětově nikdo nechce (Japonsko, USA). A přitom si vymysleli, že jsou konkurenceschopné i co se týče emisí. Svádět toto nyní na nějaké "aktivisty" je trapné, podobně jako u solárního tunelu, kdy zloděj křičí "chyťte zloděje".

relevantní informace:

http://echo24.cz/a/w4Y9x/vw-dojel-na-regulaci-ktera-tesi-kreml

+3/−2
15.10.2015 14:10

V96á26c75l88a63v 38Č85e35r44m46á38k 4433560327134

Jo, ale ten diesel se v Evropě prozasuje hlavně kvůli šílení kolem CO2 a příšerně předaněným pohonným hmotám. Jinak by byl v osobních autem minoritní i v Evropě.

0/0
19.10.2015 12:05
Foto

M81a48r26i60a76n 53T41i47š13e10r 1494731956

Náš tradiční svět spíše zahyne pod vedením pseudohumanistů a pseudoekologistů než pod výfuky VW..

+29/−2
15.10.2015 12:44

P15a37v71e70l 18O71d74r80a48z21i22l 6934199217270

Clarkson může plácat, co ho napadne, protože on ty soudy prohrávat nebude.

+1/−4
15.10.2015 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.