Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Dopravní kolaps v Číně. Auta čekají v padesáti pruzích

První říjen je pro Číňany dnem státního svátku, toho dne v roce 1949 vyhlásil Mao Ce-tung na náměstí Tchien-an-men vznik Čínské lidové republiky. Celých následujících sedm dní probíhají oslavy, při kterých Číňané cestují. Podle oficiálních odhadů se na výlet vydalo 750 milionů lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22e38t86r 48P32o34s92p25í17š32i86l 4958534436236

Tak koukám, že bychom měli všichni chodit do práce i v neděli, těch plechovek je pořád ještě málo.

0/0
14.10.2015 7:09

J69a47k53u86b 77N77o94v47á86k 8250733370732

Já si to myslím pořád, že dálniční brána je brzda provozu. Zlatá dálniční známka.

0/0
12.10.2015 17:53

R20o93b21e37r15t 48H44o21m22o79l73k47a 2750422392501

Už na první pohled je vidět, že to není 50-proudá dálnice, ale mýtná brána. Samotná dálnice má kolik? 4 pruhy, možná 5? Lupa, lupa, lupa - kříšťálová...

+1/0
12.10.2015 13:32

L82u77k22á52š 63V72a65ň58u35r32a 1565264893103

Nejvetsi problem je, ze si mrnavi Cinani kompenzuji mala prirozeni velkymi auty.

0/−1
11.10.2015 22:08

L33u57k96á28š 15V23a20ň59u90r15a 1985114563663

Nejvetsi problem je, ze si mrnavi Cinani kompenzuji vysku velkymi auty.

0/−1
11.10.2015 22:06

L79u48k12á44š 65V96a13ň46u60r84a 1205464373623

Zakladni chyba bylo dat Cinanum auta. Meli zastat u motorek a nebo u malych aut jako Japonci.

0/−1
11.10.2015 22:03

P11e81t90r 27M30i22c56h25a50l 2560374251392

Ještě že už aspoň opravili tu hloupost o padesátiproudé dálnici. :-)

0/0
11.10.2015 11:16

D33o86m16i52n61i25k 97A77d86l30e21r 4590924951852

Je jich 45. A za mýtem sjezd do cca 10. To by byla zácpa i v Jeseníku.

0/0
11.10.2015 8:20

D96a21n17i67e85l 57B57a18ž23a80n80t 4449200645970

V Číně asi neexistují mýtné krabičky....jinak tahle fotografie je padělek....

0/0
10.10.2015 22:14

J54i16ř49í 66V79i59m54r 5413587300380

42

+1/0
10.10.2015 17:37

L84i24b61o78r 66F37i25l70á27k 3380495683393

Číňan je asi pěkně hladovej. Než vytáhne z kapsy drobný, je za ním štrůdl.

0/0
10.10.2015 9:26

K81a75r78e91l 71V80a79c87h23u88t 9753152209353

A ty barvy...!! ... = Tolik aut - a jen 3 nebo možná 4 ŽLUTÉ vozy? 8-o ... Že by i to byly jen zbloudilé TAXÍKY? ;-)

0/0
10.10.2015 8:14

M26i35c52h79a57l 47T56o72m42i55n44s23k52ý 9281495467684

patrně se jedná o tyto mítnice:

https://www.google.com/maps/@39.5503524,116.0294539,1720m/data=!3m1!1e3

+3/0
10.10.2015 5:51

M14i47c19h83a13l 79T61o68m77i49n49s70k35ý 9851735567124

hodinu jsem to na google maps hledal :) fakt mi to nedalo.

+2/0
10.10.2015 5:54

M98i44c74h58a90l 31T81o19m43i32n57s58k37ý 9611485767294

pouze 8 proudová dálnice. 4 pruhy tam a 4 zpátky.

+1/0
10.10.2015 5:55

R70a67d10e50k 22U54r89b20a78n 4969170114167

podle našich parametrů tak dvouproudá dálnice.

0/0
10.10.2015 14:50

M69i69c65h50a29l 14T70o20m23i25n37s74k69ý 9571135207504

...kolem Pekingu je to jak hledat jehlu v kupce sena :-) I když člověk zná přibližný směr

+1/0
10.10.2015 5:57

L87i11b93o16r 24M16a56ř60í86k 3886845472213

Proč je ten poslední záběr ve videu pozpátku?

+1/0
9.10.2015 23:10

E33v74z18e36n 62S87o91u86k41u43p 1157194576518

No téměř 1,4 miliardy lidí... Není se čemu divit....

+1/0
9.10.2015 22:38

J72i75ř51í 96T86e98p38r 4197150175105

Dálnice i mýto je v pohodě za ní je , ale za tím mýtem udělali úzkou štěrbinu. 

De facto do poloviny šířky dálnice mají postavenou benzinku. Pak se tam mají vejít.

Soudruzi tam plánujou jakou u nás. Prostě dálnice "odniku nikam".

0/0
9.10.2015 22:37
Foto

T54o62m 18R88ö41s24n85e71r 6118919612669

Souřadnice oné brány (kdyby to někoho zajímalo): 39.548461, 116.033995

+1/0
9.10.2015 22:04

M43i93c25h27a62l 55T66o87m95i66n64s83k84ý 9441915977474

koukám že jsem si mohl ušetřit hledání :-)

0/0
10.10.2015 5:59
Foto

T81o23m 68R10ö36s17n34e82r 6968109292299

Aspoň to oba máme ověřené z nezávislého zdroje ;-)

0/0
10.10.2015 13:18
Foto

B47r55o58n20i19s18l12a70v 81G75a63b48r28y13š 2872979341

Jeden trotl vedle druhého. Tady jasně zafungoval Braessův paradox. Aspoň vidíte, že rozšiřování komunikací nikam nevede.

+1/−3
9.10.2015 21:18

T14o96m32á86š 33D28v77o91ř65á17k 6867905433647

Jojo, měli na ten týdenní výlet jet MHD a na kolech. Mýtnici by měli zklidnit na dva pruhy pro auta + desetiproudou cyklostezku a na zbytku té plochy postavit kavárny a uspořádat workshopy. A udělat z toho celého nízkoemisní Tempo30 zónu. To by se to potom cestovalo...

0/0
12.10.2015 12:17
Foto

B55r46o68n58i21s15l72a75v 36G88a36b65r16y59š 2302819321

Takže Vám ta situace přijde v pořádku?

0/0
12.10.2015 12:30

T29o35m58á92š 12D95v41o23ř37á79k 6277525113257

No jestli se najednou rozhodlo cestovat 750 milionů lidí, tak mi ta situace přijde adekvátní. Pokud to tam takhle mají jednou za rok, tak s tím asi dokážou žít. Předpokládám, že se rozhodli cestovat dobrovolně, předem tušili do čeho jdou a i přes to všechno raději vyjeli autem, než aby cestovali nějakým jiným, Vám milejším, způsobem. Na rozdíl od vás regulovčíků, zklidňovačů, auto*matů a dalších dobro*erů se nad ty lidi nepovyšuji a nenadávám jim do trotlů.

0/0
12.10.2015 12:54
Foto

B79r47o21n17i11s59l54a76v 91G60a38b70r42y60š 2672229281

Ty skupiny v poslední větě neznám, asi nějaký Vám podobný ansámbl šílenců.

Pokud jsou lidi schopní auty takto zaneřádit silnici, byť má 50 pruhů, pak to trotlové jsou. Já aspoň rozhodně netrávím dovolenou v zácpě nebo držením volantu. Nemám problém s auty, mám problém s tím, že je jich na současnou dopravní síť až příliš.

0/−2
12.10.2015 12:57

T71o83m84á67š 64D84v70o52ř50á36k 6457825343547

No tak to je dobře, že jste na to takhle vyzrál. Zkuste jim v Číně poradit, jak se mají správně přepravovat, aby to měli také tak, a Vy jste jim na iDnesu nemusel nadávat do trotlů :-) Samozřejmě bez regulování osobní dopravy, protože regulovčík Vy přece nejste a dokonce žádného takového ani neznáte...

0/0
12.10.2015 13:10
Foto

B32r34o73n56i28s94l51a28v 31G76a52b42r97y63š 2412639801

Já ale nevím, co je regulovčík, tak je zřemé, že žádného neznám. :-)

Pokud máte na mysli regulaci dopravy, tak Vy asi nesouhlasíte s názorem, že by jednotlivé druhy dopravy měly být v rovnováze, že?

Hele, pokud chtějí mrhat časem, tak prosím, ale ať si pak nestěžují. Je to jejich problém. Já osobně bych volil jiný druh dopravy.

0/0
12.10.2015 13:15

T55o24m61á55š 68D26v56o25ř62á49k 6647605323197

Regulovčík je typicky úředník (nebo aktivista), který má moc (nebo by ji rád měl, tak alespoň prudí a lobuje) a za peníze z daní všech ostatních pro ně vymýšlí různé regulace, které mají podle regulovčíkova světonázoru přinášet všeobecné dobro. V přeneseném smyslu pak může být takto označen každý zastánce nových "nezbytných" regulací, podobně jako lze např. označit sympatizanta s komunistickou ideologií za komunistu i když ve skutečnosti není členem komunistické strany.

Ano, odhadl jste mě správně. Já si vůbec nemyslím, že by měly být jednotlivé druhy dopravy nutně v rovnováze. Stejně tak si nemyslím, že by mělo být nutně v rovnováze zastoupení pohlaví v dozorčích radách či managementu důležitých firem. Stejný názor mám i na rovnováhu příjmovou, etnickou, vzdělanostní atd.

Aby nedošlo k nedorozumění - nejsem žádným principiálním odpůrcem "rovnováhy" v těchto oblastech. Jsem pouze odpůrcem direktivního dosahování té "rovnováhy". Tu totiž zpravidla definuje nějaký pomatený aktivista, který svojí bohulibou činnost vždy začíná tím, že těm, kdo jsou podle něj "v nerovnováze", začne nadávat.

Pokud jde o rovnováhu v dopravě, tak nevidím jediný důvod, proč by se mělo direktivně usilovat o to, aby se lidé dopravovali "rovnoměrně" různými druhy dopravy. Vy zdá se ano. Proto dost dobře nechápu, proč se bráníte označení regulovčík.

0/0
12.10.2015 13:57
Foto

B92r67o15n16i45s68l14a48v 27G75a53b61r17y25š 2312869171

Bráním se jí, protože tu definici jednoduše nesplňuju. Nejsem úředník, nejsem aktivista, nelobuju a nejsem placen z daní ostatních, neboť jim sám jako zaměstnanec soukromé firmy sám přispívám.

Ono to nucené dosahování má něco do sebe, myslím, že Švýcarsko nám může jít příkladem.

Ostatně..., jak byste Vy osobně třeba řešil zácpy ve městech?

0/0
12.10.2015 14:08

T21o85m55á88š 67D72v98o63ř18á26k 6407655543867

Však říkám, že v přeneseném smyslu se takto dá označit každý "sympatizant".

Švýcarsko nám těžko může jít příkladem, protože je v mnoha ohledech úplně jiné než zbytek Evropy. Nelze si ze "švýcarské bonboniery" vybrat jednu věc, která se nám zrovna hodí do krámu.

Zácpy ve městech bych řešil podle situace v tom kterém městě. Určitě bych je ale neřešil tolik populárním "zklidňováním", tj. odebíráním infrastruktury IAD ve prospěch různých nesmyslných cyklopruhů, po kterých se v létě o prázdninách projede pár nadšenců a po zbytek roku zejí prázdnotou, viz např. současný stav v Praze právě teď. O takových opatřeních si myslím, že zácpy v lepším případě nijak neřeší, v horším případě je ještě zhoršují a stojí hafo peněz. Nota bene v situaci, kdy městu chybí naprosté základy dopravní infrastruktury (obchvat, okruh).

Podobně křečovitě dnes působí i snahy nahánět ještě více lidí do přeplněné MHD, viz nedávný návrh na několikanásobné zdražení rezidenčních parkovacích karet a poskytnutí adekvátní slevy pouze těm, kdo si koupí roční kupon do MHD. To naštěstí zapadlo, takže teď přišli s nízkoemisní zonou, kam by mohli jen "čistá" auta s EUROx (např. nafťáky od VW), smradlavé autobusy MHD,  popeláři apod. by měly pochopitelně výjimku. Cyklopruhy a pomalé zóny se budují průběžně.

Zkrátka a dobře, raději strpím ty zácpy, než stejné zácpy a navíc ještě tyhle nesmyslné huráakce. Vy máte pocit, že tato (a další) opatření, která byla učiněna řekněme v té Praze za posledních několik let, nějak pomáhají odstraňovat dopravní zácpy? Nebo snad máte nějaký lepší recept?

+2/0
12.10.2015 15:00
Foto

B66r97o67n58i74s91l57a94v 93G75a16b96r85y12š 2162199411

Lepší jeden smradlavý autobus, než 70 smradlavých aut. Tím víc kvůli těm podvodům s emisemi.

Mám, představte si to, ale všechny bohužel končí u politiky. A já se nebudu s nějakým neumětelem, který hájí jen svoje zájmy, hádat.

0/0
12.10.2015 15:10

T92o75m41á53š 73D76v29o34ř93á16k 6517375523727

"Lepší jeden smradlavý autobus, než 70 smradlavých aut."

S tím by se asi dalo i souhlasit, až na to, že jeden autobus v žádném případě nenahradí 70 aut.

"Mám, představte si to, ale všechny bohužel končí u politiky."

No to mě překvapuje, na politice totiž většinou končí jen různé regulace, což určitě nebude Váš případ :-) Věčná škoda, že jste se nepochlubil aspoň tady.

0/0
12.10.2015 16:41
Foto

B82r71o87n85i62s48l65a56v 93G58a25b91r78y82š 2702859961

Jenže na politicích závisí to, jestli se můj nápad bude nebo nebude realizovat. Proč myslíte, že už dávno nestojí pražský okruh? Proč už dávno do Nových Dvorů nejezdí metro D? S tramvají do Bohnic se počítá už od doby výstavby a pořád se nic neděje.

Jsem, do háje, dopravní inženýr. A není možný, aby mi do práce kecal někdo, kdo o tom prdlajz ví.

0/−1
12.10.2015 16:46

T56o98m83á47š 89D22v43o92ř31á47k 6347795853157

Hehe, kolego inženýre, to si zvykejte. Mě taky furt někdo úkoluje, co mám programovat, i když sám bych to dělal úplně jinak.

No, do práce jako takové Vám snad politici nekecají. Rozhodují o tom, za co se utratí společné peníze - to už je holt v demokracii jejich úděl.

0/0
12.10.2015 17:13
Foto

B67r51o13n33i35s97l25a53v 69G75a46b80r82y38š 2812969461

Mám to trochu jinak. Nejde mi totiž o peníze.

Pokud na něčem dřu, zajímá mě to, jestli se ten projekt prosadí do praxe. Pokud jej shodí ze stolu, aniž bychom došli k nějakému kompromisu, pak je to u mě mrhání časem.

Naposledy jsem takhle narazil u studie budoucích tramvajových tratí v Liberci. Pořád byly výmluvy "nám se nechce, my nemůžeme, to nepůjde, to nemáme". Na tohle jsem vyloženě algergický. To samé je rozšíření trolejbusové sítě v Hradci Králové. Když mi do nějaké lokality jezdí 400 spojů, tak je to minimálně na trolejbus, nejlépe na tramvaj, protože se předpokládá, že počet přepravených cestujících se bude zvyšovat. Takže pražskou autobusovou linku 200, která má v pracovním dni 423 spojů, spolehlivě nahradí tramvaj.

0/0
12.10.2015 17:26

J63a17k18u94b 38M67a34t92ě58j53ů 5925412101405

junze vy zapominate na to, ze tramvaj tam uz davno mohla byt, ale kvuli zelenym, kteri si tenkrat furt na neco stezovali, az to shodili ze stolu uplne, stale nestoji. Kupodivu ted zeleni na radnici P8 opet tento napad (ktery pred lety zatrhli) znovu oprasuji.

Ja se ale obavam, ze Bohnicti moc o tramvaj nestoji, duvod je ten, ze ted to jedou dvoustovkou 10 minut, hadejte jak dlouho pojedou tramvaji. 15minut? 20minut?

0/0
14.10.2015 0:37
Foto

B75r18o53n56i49s75l58a44v 87G80a12b38r18y11š 2182399151

Vždyť říkám, banda pomatenců.

Proč by jezdili 15 - 20 minut? Z jakého důvodu?

0/0
14.10.2015 8:14

F20r33a11n70t72i76š20e39k 83J77í39r76a 2537329224684

1256 aut, 17 motocyklů a 2x karavan

+3/0
9.10.2015 20:50

R45a70d72e39k 80J41a31h86n 8286297375915

Zlatá magistrála. Ještě že nejsem Číňan.

0/0
9.10.2015 19:59

O98l59g33a 83S28v48o81b17o98d68o12v40á 1424267657

Padesátiproudá dálnice... No. Mazec.

+3/0
9.10.2015 19:20

R96a29d66e44k 58J89a69h72n 8406457105335

....když si vezmeme, kolik tahanic a povyku naděláme s rozšíření jednoho pruhu na D1 a vykutáním Blanky....

0/0
9.10.2015 20:01

J78a11n 23P51r53i49c27h40y33s54t55a57l 8151498153

Nesmite verit kazde hlouposti,co napise idnes. To neni zadna "padesatiprouda" dalnice. To je myto. Pred i za mytem je normalni dalnice. U mytne brany musi nejspis kazde auto zastavit a zaplatit. A to je samozrejme pomalejsi nez prujezd, takze u myta musi byt pruhu vic.

Ja tam vidim osmiproudou dalnici. 4 pruhy v kazdem smeru.

U clanku uz si to opravili, ale u videa maji ten nesmysl porad.

+8/0
9.10.2015 21:15

O69l75g67a 41S95v64o74b34o67d61o83v78á 1124387867

Ach tak, to už dává větší smysl. Ale byla sem líná to studovat. Dík za doplnění. R^

0/0
9.10.2015 23:26

T92o48m28á24š 13K15r84m27í58č90e25k 1853428521738

To je mýtná brána, ne dálnice. Když si zajedete v létě na jih přes Alpy, tak zažijete něco podobného, akorát o Vás nikdo nenapíše článek

+4/0
9.10.2015 21:27

J18a38r18o84m10í96r 72N13o14v68o14t76n55ý 6891683704

;-D tak tuhle fotku bych chtěl skládat jako puzzle  R^

+30/0
9.10.2015 16:59

V25l11a46d61i16s39l90a46v 98B83u57r18y50š79e78k 3423806932524

to je jak při vjezdu do Bělehradu od Niše v neděli odpoledne, jen desetkrát větší

+4/0
9.10.2015 16:20

T54o69m26a38s 89C30e45n23e54k 6987374390363

1547

+2/0
9.10.2015 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.