Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW sníží investice o miliardu eur, vsadí na elektřinu a vylepší diesely

Německá značka Volkswagen sníží investice o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy korun) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Koncern Volkswagen představil plán, který reaguje na ztráty způsobené obviněním z podvodů při emisních testech jejích naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F79i45l83i40p 31D87o23n86é 2533501599361

Diesel ekologický není a bez fint typu močka a filtry pevných částí už to prostě nejde. Elektromobil omezuje baterie, bez zásadního vývoje se neposuneme - nejen v kapacitě, ale i rychlosti nabíjení.

0/0
19.10.2015 18:34

D87a97v30i54d 69R73y94c50h20e67t40s68k47ý 9956821600730

Takže elektromobily, hybridy a urychlení procesu snižování nákladů. "Skvělé" zprávy pro zákazníka ;-€

0/0
18.10.2015 0:25

J10i73ř13í 50K65r32a74m24p30l 4776594816286

diesel je v osobních autech pomalu mrtvý hlavně kvůli extrémním požadavkům ekoteroristů.

K čemu je super moderní diesel, když vedle vás pojedete starý diesel a on emisemi projde a nové auto neprojde kvůli přisnějším požadavkům?

+1/0
15.10.2015 14:30

V31l47a82d91i29s58l23a35v 54B83u56r72y13š22e15k 1259922357154

skoro by se dalo říct, že když už nás tráví stará auta, tak nám nevadí ani to, že nás budou trávit i auta nová, jenže většině lidí vadí že je auta tráví, se starýma holt nic neudělá, tak se snaží alepoň o ta nová, která taky jednou budou stará, mě na tom nic divnýho nepříjde

0/0
15.10.2015 15:58

Z62d23e52n75ě55k 84H31a75n54z40l 1481946442684

Věřím ze to VW zvládne

+2/0
15.10.2015 11:59

Z92d85e54n75ě33k 47H48a55n89z56l 1761626192694

Teď už jezdime v retro autech.Na elektrinu budem jezdit

+2/−1
15.10.2015 11:56

M37a52r54t29i15n 77M70a36i16k96s82n67a93r 3154873218142

Rad slysim ze se zameri na elektrovozy :)

+2/−4
15.10.2015 10:53

M21a75r21e38k 47A58b81s24o73l96o85n 4971181681

Druhá (nebo snad na krátký čas i první) největší automobilka lže jak když tiskne. Místo aby se regulérně omluvili, vyřešili problém, tak budou řešit věci, které se stejně už dávno řeší bez ohledu na situaci. :-(

+1/−3
15.10.2015 10:45

K65a83r41e21l 52H89o48r85á67k 2318589483773

A za co že se mají omlouvat? Za to, že má Amerika špatně nastavenou metodiku měření emisí? To snad ne?!

+4/0
15.10.2015 10:59

F50r78a53n49t11i45š72e51k 43N57o69v88á92č72e14k 1404793830381

Nerozumím té strategii. Nedávno psali, že omezí výdaje na vývoj, dnes chtějí snížit investice (do čeho?). Investice obecně z větší části pokrývají vývoj. Současně ale tvrdí, že se zaměří na hybridy a vylepšení dieselu, což ale bez zvýšených investic do vývoje nelze. Že by nepotřebovali inovace a jsou schopni za současných technických znalostí vyrábět hybridní nebo čistě elektricky poháněná vozidla a vozidla s lepšími dieselovými motory? Když nepotřebují investice do vývoje, tak proč je už nevyrábí?

+1/−1
15.10.2015 10:21

K97a38r26e82l 61H93o44r30á64k 2348179893783

Protože ta strategie je marketingový žvást.

+1/−1
15.10.2015 10:37

V97l79a40d45i30s57l83a62v 44B27u32r36y71š31e59k 1279432547864

tak něco říct musejí, těžko můžou třeba říct, že na všechno kašlou a dál si budou dělat smradlavý krámy s cinknutým programem, na to jsou moc chytří, aby věděli, že hlavou zeď neprorazí, teď jsou ve fázi, kdy předstírají pokoru a slíbí vše odčinit, až se vše přežene, tak budou teprve přemýšlt, co dál

0/−2
15.10.2015 10:48

K46a30r49e49l 33H95o91r54á65k 2248179263353

Oni jsou hlavně pokrytečtí a kolaborují s vládami jednotlivých států a jdou jim na ruku. Holt prachy jsou prachy.

0/−1
15.10.2015 11:02

P67e89t90r 22G41a68b20r32h98e75l62í20k 9937560882722

tak jo, začněme všichni jezdit v elektromibilech, co budou prdět z "výfuku" voňavku... a kde vezmeme tu elektrickou energii nám bude putna a kolik energie se spotřebuje na výrobu baterií nám bude dvakrát tak putna ... :-/

+1/0
15.10.2015 12:20

M84a13r30e78k 29J52a58n57e39č17k49a 1377126273471

CNG je slepá větev. Má to stále více negativ než výhod. To už se raději zaměřit na LPG nebo na vodík. Ale ze všeho nejdříve by to chtělo zapracovat na kvalitě a spolehlivosti motorů TSI, protože v tomto velmi silně pokulhávají, i když spotřebu mají dobrou.

0/−1
15.10.2015 10:13

M36a11r95i67n 81V40e46l85č74e44v 5644478547868

Proč si myslíte, že CNG je slepá větev a že je horší než LPG? CNG je lépe dostupný, je ho opravdu dost a dá se distribuovat podobným způsobem jako bezín a nafta. Elektřina není pro lidi co musí parkovat na ulici. A těch je opravdu hodně.

0/0
16.10.2015 15:16

T39o39m48á12š 81B80í21l85ý 2465160257

„Značka Volkswagen mění strategii. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim nosným technologiím nový smysl,“

Kecy pro bezmozky;-D;-D;-D

+2/−1
15.10.2015 9:37

J41i42n81d33ř29i81c29h 80Š38k35o19p97e87k 4175411470275

Proč neudělají nějaké dieselelektrické auto ? Malý, klasický atmosérický diesel by poháněl generátor a na elektřinu by auto jezdilo. Pochybuji, že by v této kombinace musel mít nějaké zbytečnosti jako filtr penvých částic atd.

+1/−5
15.10.2015 8:24

M55i44r64o14s13l70a10v 77J10a34r29o46š 6350502649897

Přesně, myslím si, že elektrickou energii nebudeme ještě hodně dlouho umět skladovat tak efektivně, že ujedeme na nejnáročnější režim v zimě v ČR cca500km. Řešením jsou snad palivové články, ale ... Takže diesel/benzin generátor je v současných technologických relativně levné a efektivní řešení snížení emisí. Další otázka, kterou nikdo neřeší. Co s použitými starými bateriemi? Umíme je současnými technologiemi efektivně a ekologicky dále zpracovat? Viz solární panely panely.

+3/0
15.10.2015 8:55

P81e55t29r 56K10ř44í12ž 1845542182

No nevím, takové provedení mají lokomotivy. Otázkou jsou technické možnosti a parametry takového řešení.

0/0
15.10.2015 8:57

J45i65n43d83ř65i10c81h 30Š48k86o20p79e45k 4495391780135

právě z toho směru mě to napadlo.

Auto je ve srovnání s lokomotivou prcek, takže proto si myslím, že by opravdu stačil malý diesel pro pohon generátoru. Navíc v kombinaci s bateriemi by to mohlo fungovat

0/0
15.10.2015 9:09

P40e20t62r 48K41ř22í36ž 1815152352

Tak to je skutečně otázka pro příslušné odborníky. Záleží např. na momentových charakteristikách a spoustě dalších detailů. Třeba se ale připojí nějaký odborník, který nám dá odpověď.

0/0
15.10.2015 9:21

P14e44t30r 23K74ř74í32ž 1245382162

P.S. Otázka je také s účinností. Třeba by to bylo nerentabilní.

+1/0
15.10.2015 9:34

J58i38n39d28ř30i70c50h 59Š11k19o78p27e30k 4405701740905

souhlas, možná. Ale když to chodí na lokomotivách, asi to tak hrozný nebude.

Navíc v osobáku by k tomu dali rekuperaci energie z brzd a hned by celek byl lepší

0/0
15.10.2015 9:50

A68n14d53r16e11j 59O74l77e84k28s72a 3455141237341

Lokomotiva má jiné provozní požadavky. Těm soustava diesel-alternátor-frekvenční měnič (dříve usměrňovač a odporový regulátor)-trakční motory, vyhovuje výborně. Co na tom, že na 2000kW ta soustava váží 50tun....ty se naopak účastní adheze na hladké koleji. Prostě je to jiný případ. Proto se také tyhle soustavy na silnici nepoužívají, s výjimkou důlních supersklápěčů.

+1/0
15.10.2015 10:17

J10i72n54d12ř79i43c27h 69Š71k76o79p94e55k 4855231890525

takže nejde říci, že tahle soustava o výkonu 1/40 lokomotivy by vážila třeba 1/40 + - a do auta by se vešla ?

0/0
15.10.2015 10:24

T98o83m63á20š 84B98í56l77ý 2645500447

Svatá dobroto,

copak ta lokomotiva i kdyby nic netáhla akceleruje z  0 na 100 za 5 sekund???

0/0
15.10.2015 10:58

P52e77t23r 96K95ř53í27ž 1575852682

Teď se stavím na pozici p. Škopka. To je dáno typem elektromotoru, co v lokomotivě je. Tam je takový, který má obrovskou sílu již při minimálních otáčkách, aby rozjel vlak. V autě by byl jiný motor. Ale zase - chtělo by to zde odborníka.

0/−1
15.10.2015 11:12

M94a57r50t43i81n 39K30a64r28á90s70e38k 9308463308588

I kdyby se vaka snizi prporcionalne, tak pohonnou jednotku, ktera vazi jako cele auto...

0/0
15.10.2015 13:27

P24e25t72r 96S34t25e91j82s26k92a62l 3829978124686

Atmosfericky komurokovy diesel by stejne mel problem s kourem (PM) a kyselym zapachem (NOx). Staci si cichnout k nejakemu staremu naftaku a podivat se jak kouri. Dale by pravdepodobne mel objem 2.5litru, nevalny vykon a k tomu jeste hybridni pohon a baterie. Je to jednak drahe a jeste i moc velke a tezke.

+1/0
15.10.2015 9:43

J65i13n83d14ř35i22c75h 13Š69k36o23p45e59k 4725241570765

ano, ale jelikož by byl malý, pracoval by ve stálých otáčkách, tak emise rozpočítané na 100 km díky elektromotoru by mohly být ok

0/0
15.10.2015 10:25

O76n47d39ř12e84j 87Č44a78p64k67a 6261871753474

Co turbína ? Je menší a lehčí (generátor běžící při 60000 otáčkách taky), spotřeba v zátěži je se spalovacím motorem srovnatelná. V jiném režimu (kdy by byl motor výhodnější) v hybridu běžet nemusí - vždycky bude dávat 100% a přebytky pouštět do baterií, když jsou plné, vypne se.

0/0
15.10.2015 12:10
Foto

I65v26a31n 15K34o46p41t93a 5467472211127

V čem by byl rozdíl? Ani elektromotor není 100% účinný takže další ztráty a zvýšení spotřeby. Z paliva by jste prostě víc potřebné  energie než nyní nedostal.

U automobilu to nevidím jako hospodárné řešení.

+3/0
15.10.2015 9:50

J70i20n78d42ř19i12c45h 84Š16k60o71p66e79k 4245481350695

když si pomohu lokomotivou, tak je soustava motor + el. generátor asi výhodnější než kdyby ten výkon měl dělat sám naftový motor.

Jinak by se dieselelektrický jednotky přece nedělaly

0/−1
15.10.2015 10:26

K54a59r24e93l 87H56o29r37á67k 2898219453813

Deiselelektrické lokomotivy se dělají pouze z důvodu snadnější regulace přenosu výkonu. Jinak účinnost tohoto řešení jde do háje. V automobilu, kde se klade důraz na ekonomiku provozu je to neefektivní.

+1/0
15.10.2015 10:57

J10i90n89d82ř27i33c98h 32Š57k24o51p89e41k 4155531640345

aha, dík za vysvětlení

0/0
15.10.2015 11:03

O19n96d16ř33e90j 87Č96a17p81k63a 6581141513214

Na lokomotivě je to IMHO spíš proto, že převodovka a retardér na takové výkony se staví hůř, než generátor a elektromotory.

0/0
15.10.2015 11:06
Foto

I34v49a33n 59K80o76p96t96a 5257352471957

U nich to je otázka použitelnosti kroutícího momentu od 0 otáček aby se bez problému rozjeli s x set tunovým vlakem. Jinak logicky aby jste z elektromotoru dostal výkon musíte ten výkon nejdřív někde dostat z nafty. O něco menší spalovací motor by to byl 300kW lokomotiva má diesel o výkonu ca. 242kW.

0/0
15.10.2015 13:29

J44a71n 13V56e51s75e72l42ý 5794233382571

BMW i3 s range extenderem. 1200 kg auto utáhne 650ccm motor z motorky.

Důležité je, že ten nabíjecí agregát je v činnosti tak 5-10% času a může to být leccos - plyn, benzín, líh, methanol, vodík v lecčem spalovací motor, turbína, palivový článek. Dokonce jsem četl o jednorázových super Al-air bateriích s brutální kapacitou úspěšně pohánějících auto.

0/0
15.10.2015 13:50

M18i12r92o74s45l69a49v 27J16a12r27o49š 6170542719867

Utlumení luxusních vozů je asi správné rozhodnutí, ale tlak na dodavatele, aby snižili ceny dílů může být cesta do pekel. Sám VW by se měl poučit z toho, že když je někdo tlačen do kouta, tak to jde nějakou dobu ustát, ale potom začne podvádět. Na kvalitě dílů dodavatelů závisí kvalita konečného produktu a jestli přistoupí na levnější technická řešení, zákonitě se toto rozhodnutí musí odrazit na kvalitě a životnosti (poruchovosti) výsledného výrobku. Osobně si myslím, že naftové motory, pokud je tvrdošíjně chtějí vyrábět a používat, má cenu vyrábět od objemu 2 litrů a vyšších a dávat do větších a těžších aut. Je nesmysl dělat tříválec 1,2 v naftě.

Mám zkušenost s 1,4 TSI v Golfu VII, spotřeba a pružnost se vyrovnává naftě 1,6.

+6/0
15.10.2015 8:07

Z36d22e80n80ě84k 94F53i34b14i34c21h 4827419184400

Zrovna 1,4TSI v Golfu VII mám a jsem s motorem velmi spokojen. Není to žádný sporťák, ale pružnost je dostatečná a cena + náklady na servis nižší, než u dieselů.

0/0
15.10.2015 19:00
Foto

J20a21r75o50s78l83a32v 60H55l84b30o88c42k54ý 2624492965142

VW imagie zachráni už len odklon od diesel technológie a hromadné nasadenie hybridov. A nie ich vylepšovanie. Čo sa týka spotreby nové benzínové motory sú od VW vynikajúce. A rozdiel spotrebe oproti nafte činí priemerne 1l čo pri konečných nákladoch lepšie vychádza pre benzín.

+1/−1
15.10.2015 7:39

D84e15n67i42s 57W71i23t57z67k70u 3213571669857

přesně, co se týká spotřeby, tak jenom motory od VW jsou vynikající. na co všechno člověk nenarazí

0/0
15.10.2015 8:00

J96i70n16d38ř40i13c91h 13Š14k61o34p94e64k 4165211790505

litr ve spotřebě mezi benzinem a naftou ?

To určitě ne

0/0
15.10.2015 8:17
Foto

J83a24r77o55s12l72a76v 63H13l37b30o25c61k49ý 2974282445902

Tak si porovnaj Rapid 1.4 TSI vs 1.4 TDI.

0/0
15.10.2015 9:07

J70i47n34d18ř92i21c81h 11Š16k17o61p17e17k 4465871290365

neznám tato dvě auta z provozu, takže těžko říct, o kolik se jejich reálná spotřeba liší

Ale mohu porovnat spotřebu bezninový 1,6 oktávky (74 kW) a 1,9 oktávky (81kw) a ta dlouhodobá se liší více než o 2 l na 100 km

0/0
15.10.2015 9:24

J42o87s39e94f 97N38o74v37a75k 5708862526218

Mám Golfa, 1.4TSI 90kw, letošní model. Zatím ujeto 12000 km, dlouhodobá spotřeba od pumpy k pumpě je 5.3 l/100km, dle počítače 5.2. Cukačky kolem komína a občas delší trasa (~200km). Za mě naprostá spokojenost.

0/0
15.10.2015 9:50

J36i75n29d24ř49i42c26h 75Š31k66o72p11e66k 4695111940305

kolik má papírovou spotřebu ? Pro představu

0/0
15.10.2015 10:42

J82o37s41e23f 64N40o14v95a72k 5188582806278

VW uvádí:

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.2

0/0
15.10.2015 10:53

J49i93n58d93ř80i85c87h 91Š95k54o13p60e21k 4315651920415

tak to nevypadá v reálu špatně

0/0
15.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz