Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW sníží investice o miliardu eur, vsadí na elektřinu a vylepší diesely

Německá značka Volkswagen sníží investice o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy korun) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Koncern Volkswagen představil plán, který reaguje na ztráty způsobené obviněním z podvodů při emisních testech jejích naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F81i36l28i10p 25D77o27n13é 2313661579621

Diesel ekologický není a bez fint typu močka a filtry pevných částí už to prostě nejde. Elektromobil omezuje baterie, bez zásadního vývoje se neposuneme - nejen v kapacitě, ale i rychlosti nabíjení.

0/0
19.10.2015 18:34

D20a97v68i93d 50R83y73c81h41e96t75s69k49ý 9336441350790

Takže elektromobily, hybridy a urychlení procesu snižování nákladů. "Skvělé" zprávy pro zákazníka ;-€

0/0
18.10.2015 0:25

J24i93ř51í 17K17r32a25m86p53l 4186604296516

diesel je v osobních autech pomalu mrtvý hlavně kvůli extrémním požadavkům ekoteroristů.

K čemu je super moderní diesel, když vedle vás pojedete starý diesel a on emisemi projde a nové auto neprojde kvůli přisnějším požadavkům?

+1/0
15.10.2015 14:30

V26l91a82d30i43s61l63a97v 34B21u87r71y44š41e13k 1839742447624

skoro by se dalo říct, že když už nás tráví stará auta, tak nám nevadí ani to, že nás budou trávit i auta nová, jenže většině lidí vadí že je auta tráví, se starýma holt nic neudělá, tak se snaží alepoň o ta nová, která taky jednou budou stará, mě na tom nic divnýho nepříjde

0/0
15.10.2015 15:58

Z33d60e24n59ě34k 46H32a54n59z42l 1301426572894

Věřím ze to VW zvládne

+2/0
15.10.2015 11:59

Z58d75e41n17ě85k 34H20a24n91z51l 1581206132334

Teď už jezdime v retro autech.Na elektrinu budem jezdit

+2/−1
15.10.2015 11:56

M57a80r34t30i57n 46M69a27i78k68s37n69a11r 3414313508432

Rad slysim ze se zameri na elektrovozy :)

+2/−4
15.10.2015 10:53

M61a21r40e37k 55A78b72s59o51l20o74n 4501201361

Druhá (nebo snad na krátký čas i první) největší automobilka lže jak když tiskne. Místo aby se regulérně omluvili, vyřešili problém, tak budou řešit věci, které se stejně už dávno řeší bez ohledu na situaci. :-(

+1/−3
15.10.2015 10:45

K76a65r97e33l 12H94o60r24á77k 2308309163403

A za co že se mají omlouvat? Za to, že má Amerika špatně nastavenou metodiku měření emisí? To snad ne?!

+4/0
15.10.2015 10:59

F75r63a83n75t61i80š21e30k 64N34o59v96á38č24e55k 1164363430491

Nerozumím té strategii. Nedávno psali, že omezí výdaje na vývoj, dnes chtějí snížit investice (do čeho?). Investice obecně z větší části pokrývají vývoj. Současně ale tvrdí, že se zaměří na hybridy a vylepšení dieselu, což ale bez zvýšených investic do vývoje nelze. Že by nepotřebovali inovace a jsou schopni za současných technických znalostí vyrábět hybridní nebo čistě elektricky poháněná vozidla a vozidla s lepšími dieselovými motory? Když nepotřebují investice do vývoje, tak proč je už nevyrábí?

+1/−1
15.10.2015 10:21

K22a70r14e66l 15H79o16r71á23k 2418159983613

Protože ta strategie je marketingový žvást.

+1/−1
15.10.2015 10:37

V90l94a95d97i70s97l53a84v 85B75u79r36y83š77e94k 1689272747644

tak něco říct musejí, těžko můžou třeba říct, že na všechno kašlou a dál si budou dělat smradlavý krámy s cinknutým programem, na to jsou moc chytří, aby věděli, že hlavou zeď neprorazí, teď jsou ve fázi, kdy předstírají pokoru a slíbí vše odčinit, až se vše přežene, tak budou teprve přemýšlt, co dál

0/−2
15.10.2015 10:48

K59a26r48e34l 94H57o21r62á30k 2748229673733

Oni jsou hlavně pokrytečtí a kolaborují s vládami jednotlivých států a jdou jim na ruku. Holt prachy jsou prachy.

0/−1
15.10.2015 11:02

P39e62t98r 67G25a11b31r49h66e69l85í85k 9357700462622

tak jo, začněme všichni jezdit v elektromibilech, co budou prdět z "výfuku" voňavku... a kde vezmeme tu elektrickou energii nám bude putna a kolik energie se spotřebuje na výrobu baterií nám bude dvakrát tak putna ... :-/

+1/0
15.10.2015 12:20

M41a17r62e24k 66J73a66n42e82č43k76a 1947846843211

CNG je slepá větev. Má to stále více negativ než výhod. To už se raději zaměřit na LPG nebo na vodík. Ale ze všeho nejdříve by to chtělo zapracovat na kvalitě a spolehlivosti motorů TSI, protože v tomto velmi silně pokulhávají, i když spotřebu mají dobrou.

0/−1
15.10.2015 10:13

M56a23r79i67n 67V76e73l28č59e14v 5784728907768

Proč si myslíte, že CNG je slepá větev a že je horší než LPG? CNG je lépe dostupný, je ho opravdu dost a dá se distribuovat podobným způsobem jako bezín a nafta. Elektřina není pro lidi co musí parkovat na ulici. A těch je opravdu hodně.

0/0
16.10.2015 15:16

T87o42m25á14š 10B15í18l47ý 2115400557

„Značka Volkswagen mění strategii. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim nosným technologiím nový smysl,“

Kecy pro bezmozky;-D;-D;-D

+2/−1
15.10.2015 9:37

J29i31n72d39ř25i19c92h 53Š88k27o28p57e96k 4275121360375

Proč neudělají nějaké dieselelektrické auto ? Malý, klasický atmosérický diesel by poháněl generátor a na elektřinu by auto jezdilo. Pochybuji, že by v této kombinace musel mít nějaké zbytečnosti jako filtr penvých částic atd.

+1/−5
15.10.2015 8:24

M89i33r89o85s33l26a78v 43J70a86r47o82š 6800102929577

Přesně, myslím si, že elektrickou energii nebudeme ještě hodně dlouho umět skladovat tak efektivně, že ujedeme na nejnáročnější režim v zimě v ČR cca500km. Řešením jsou snad palivové články, ale ... Takže diesel/benzin generátor je v současných technologických relativně levné a efektivní řešení snížení emisí. Další otázka, kterou nikdo neřeší. Co s použitými starými bateriemi? Umíme je současnými technologiemi efektivně a ekologicky dále zpracovat? Viz solární panely panely.

+3/0
15.10.2015 8:55

P94e37t60r 64K35ř16í24ž 1615542422

No nevím, takové provedení mají lokomotivy. Otázkou jsou technické možnosti a parametry takového řešení.

0/0
15.10.2015 8:57

J78i69n39d88ř75i20c81h 28Š60k77o23p76e85k 4605841910425

právě z toho směru mě to napadlo.

Auto je ve srovnání s lokomotivou prcek, takže proto si myslím, že by opravdu stačil malý diesel pro pohon generátoru. Navíc v kombinaci s bateriemi by to mohlo fungovat

0/0
15.10.2015 9:09

P37e91t59r 41K31ř89í96ž 1425912942

Tak to je skutečně otázka pro příslušné odborníky. Záleží např. na momentových charakteristikách a spoustě dalších detailů. Třeba se ale připojí nějaký odborník, který nám dá odpověď.

0/0
15.10.2015 9:21

P21e75t44r 89K20ř25í93ž 1375132332

P.S. Otázka je také s účinností. Třeba by to bylo nerentabilní.

+1/0
15.10.2015 9:34

J87i68n85d15ř67i33c17h 96Š19k45o28p36e42k 4555821390635

souhlas, možná. Ale když to chodí na lokomotivách, asi to tak hrozný nebude.

Navíc v osobáku by k tomu dali rekuperaci energie z brzd a hned by celek byl lepší

0/0
15.10.2015 9:50

A45n46d77r43e76j 98O74l91e17k45s82a 3845721627711

Lokomotiva má jiné provozní požadavky. Těm soustava diesel-alternátor-frekvenční měnič (dříve usměrňovač a odporový regulátor)-trakční motory, vyhovuje výborně. Co na tom, že na 2000kW ta soustava váží 50tun....ty se naopak účastní adheze na hladké koleji. Prostě je to jiný případ. Proto se také tyhle soustavy na silnici nepoužívají, s výjimkou důlních supersklápěčů.

+1/0
15.10.2015 10:17

J26i15n36d69ř68i52c43h 21Š54k77o15p58e49k 4375461800535

takže nejde říci, že tahle soustava o výkonu 1/40 lokomotivy by vážila třeba 1/40 + - a do auta by se vešla ?

0/0
15.10.2015 10:24

T72o46m59á59š 13B57í95l60ý 2505310817

Svatá dobroto,

copak ta lokomotiva i kdyby nic netáhla akceleruje z  0 na 100 za 5 sekund???

0/0
15.10.2015 10:58

P59e54t35r 92K39ř90í65ž 1735132492

Teď se stavím na pozici p. Škopka. To je dáno typem elektromotoru, co v lokomotivě je. Tam je takový, který má obrovskou sílu již při minimálních otáčkách, aby rozjel vlak. V autě by byl jiný motor. Ale zase - chtělo by to zde odborníka.

0/−1
15.10.2015 11:12

M28a18r67t41i28n 93K48a62r92á48s44e97k 9338343698148

I kdyby se vaka snizi prporcionalne, tak pohonnou jednotku, ktera vazi jako cele auto...

0/0
15.10.2015 13:27

P75e65t63r 15S87t18e96j17s28k25a86l 3499848454876

Atmosfericky komurokovy diesel by stejne mel problem s kourem (PM) a kyselym zapachem (NOx). Staci si cichnout k nejakemu staremu naftaku a podivat se jak kouri. Dale by pravdepodobne mel objem 2.5litru, nevalny vykon a k tomu jeste hybridni pohon a baterie. Je to jednak drahe a jeste i moc velke a tezke.

+1/0
15.10.2015 9:43

J27i71n85d41ř28i64c21h 49Š63k56o25p52e97k 4565891490595

ano, ale jelikož by byl malý, pracoval by ve stálých otáčkách, tak emise rozpočítané na 100 km díky elektromotoru by mohly být ok

0/0
15.10.2015 10:25

O36n74d85ř77e64j 16Č41a98p92k79a 6901431583604

Co turbína ? Je menší a lehčí (generátor běžící při 60000 otáčkách taky), spotřeba v zátěži je se spalovacím motorem srovnatelná. V jiném režimu (kdy by byl motor výhodnější) v hybridu běžet nemusí - vždycky bude dávat 100% a přebytky pouštět do baterií, když jsou plné, vypne se.

0/0
15.10.2015 12:10
Foto

I44v31a62n 13K79o67p23t29a 5497282491217

V čem by byl rozdíl? Ani elektromotor není 100% účinný takže další ztráty a zvýšení spotřeby. Z paliva by jste prostě víc potřebné  energie než nyní nedostal.

U automobilu to nevidím jako hospodárné řešení.

+3/0
15.10.2015 9:50

J17i40n28d56ř57i90c49h 10Š71k30o38p55e28k 4785151490835

když si pomohu lokomotivou, tak je soustava motor + el. generátor asi výhodnější než kdyby ten výkon měl dělat sám naftový motor.

Jinak by se dieselelektrický jednotky přece nedělaly

0/−1
15.10.2015 10:26

K16a60r15e42l 93H22o72r39á42k 2698109403863

Deiselelektrické lokomotivy se dělají pouze z důvodu snadnější regulace přenosu výkonu. Jinak účinnost tohoto řešení jde do háje. V automobilu, kde se klade důraz na ekonomiku provozu je to neefektivní.

+1/0
15.10.2015 10:57

J63i78n46d45ř58i83c18h 53Š79k29o22p29e14k 4265511570635

aha, dík za vysvětlení

0/0
15.10.2015 11:03

O94n61d62ř24e16j 34Č37a47p76k97a 6581561263144

Na lokomotivě je to IMHO spíš proto, že převodovka a retardér na takové výkony se staví hůř, než generátor a elektromotory.

0/0
15.10.2015 11:06
Foto

I85v31a34n 83K79o71p19t34a 5357292711857

U nich to je otázka použitelnosti kroutícího momentu od 0 otáček aby se bez problému rozjeli s x set tunovým vlakem. Jinak logicky aby jste z elektromotoru dostal výkon musíte ten výkon nejdřív někde dostat z nafty. O něco menší spalovací motor by to byl 300kW lokomotiva má diesel o výkonu ca. 242kW.

0/0
15.10.2015 13:29

J55a87n 89V45e58s77e76l79ý 5544933152581

BMW i3 s range extenderem. 1200 kg auto utáhne 650ccm motor z motorky.

Důležité je, že ten nabíjecí agregát je v činnosti tak 5-10% času a může to být leccos - plyn, benzín, líh, methanol, vodík v lecčem spalovací motor, turbína, palivový článek. Dokonce jsem četl o jednorázových super Al-air bateriích s brutální kapacitou úspěšně pohánějících auto.

0/0
15.10.2015 13:50

M25i11r47o86s12l66a14v 67J57a94r38o49š 6410162279327

Utlumení luxusních vozů je asi správné rozhodnutí, ale tlak na dodavatele, aby snižili ceny dílů může být cesta do pekel. Sám VW by se měl poučit z toho, že když je někdo tlačen do kouta, tak to jde nějakou dobu ustát, ale potom začne podvádět. Na kvalitě dílů dodavatelů závisí kvalita konečného produktu a jestli přistoupí na levnější technická řešení, zákonitě se toto rozhodnutí musí odrazit na kvalitě a životnosti (poruchovosti) výsledného výrobku. Osobně si myslím, že naftové motory, pokud je tvrdošíjně chtějí vyrábět a používat, má cenu vyrábět od objemu 2 litrů a vyšších a dávat do větších a těžších aut. Je nesmysl dělat tříválec 1,2 v naftě.

Mám zkušenost s 1,4 TSI v Golfu VII, spotřeba a pružnost se vyrovnává naftě 1,6.

+6/0
15.10.2015 8:07

Z43d32e74n16ě36k 25F87i78b69i98c28h 4137629204540

Zrovna 1,4TSI v Golfu VII mám a jsem s motorem velmi spokojen. Není to žádný sporťák, ale pružnost je dostatečná a cena + náklady na servis nižší, než u dieselů.

0/0
15.10.2015 19:00
Foto

J69a29r85o95s77l14a15v 66H76l34b42o46c23k80ý 2724232245542

VW imagie zachráni už len odklon od diesel technológie a hromadné nasadenie hybridov. A nie ich vylepšovanie. Čo sa týka spotreby nové benzínové motory sú od VW vynikajúce. A rozdiel spotrebe oproti nafte činí priemerne 1l čo pri konečných nákladoch lepšie vychádza pre benzín.

+1/−1
15.10.2015 7:39

D12e72n28i77s 27W79i54t12z29k83u 3483551589967

přesně, co se týká spotřeby, tak jenom motory od VW jsou vynikající. na co všechno člověk nenarazí

0/0
15.10.2015 8:00

J38i18n41d70ř37i11c59h 54Š19k88o38p92e54k 4515731630255

litr ve spotřebě mezi benzinem a naftou ?

To určitě ne

0/0
15.10.2015 8:17
Foto

J96a55r83o83s92l73a24v 27H66l22b38o58c55k69ý 2474262115742

Tak si porovnaj Rapid 1.4 TSI vs 1.4 TDI.

0/0
15.10.2015 9:07

J85i79n23d67ř14i64c72h 78Š73k35o52p25e39k 4145731100645

neznám tato dvě auta z provozu, takže těžko říct, o kolik se jejich reálná spotřeba liší

Ale mohu porovnat spotřebu bezninový 1,6 oktávky (74 kW) a 1,9 oktávky (81kw) a ta dlouhodobá se liší více než o 2 l na 100 km

0/0
15.10.2015 9:24

J62o84s81e20f 50N29o42v78a54k 5888172926878

Mám Golfa, 1.4TSI 90kw, letošní model. Zatím ujeto 12000 km, dlouhodobá spotřeba od pumpy k pumpě je 5.3 l/100km, dle počítače 5.2. Cukačky kolem komína a občas delší trasa (~200km). Za mě naprostá spokojenost.

0/0
15.10.2015 9:50

J62i16n73d38ř15i58c59h 33Š75k20o57p49e57k 4835231910215

kolik má papírovou spotřebu ? Pro představu

0/0
15.10.2015 10:42

J73o94s70e86f 37N74o81v42a17k 5358332606218

VW uvádí:

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.2

0/0
15.10.2015 10:53

J75i20n71d98ř96i46c65h 79Š79k97o89p16e22k 4365961960585

tak to nevypadá v reálu špatně

0/0
15.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.