Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů

Češi tápou v dopravních předpisech, čtvrtina by nedala přednost zprava, zjistila v průzkumu pojišťovna Generali.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední

0 0
možnosti

Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.

https://goo.gl/mrdF8V

0 0
možnosti

Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.

Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.

Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.

2 1
možnosti

Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V

Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava  a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.

Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.

0 0
možnosti

Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.

2 0
možnosti

a přitom by stačil kruháč :-)

1 0
možnosti

J17a60n 83Z36a76b17a60b61a

22. 10. 2015 15:11

V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou

3 0
možnosti

A nebo se gesty.... nedohodnou :-)

0 0
možnosti

Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.

0 0
možnosti

Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.

0 0
možnosti

Technická:

Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede:-P

5 0
možnosti

neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou

0 0
možnosti

presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .

2 0
možnosti

Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".

0 0
možnosti
Foto

Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)

0 0
možnosti

Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius;-D

4 0
možnosti

Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.

Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?

Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...