Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů

Češi tápou v dopravních předpisech, čtvrtina by nedala přednost zprava, zjistila v průzkumu pojišťovna Generali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a27r90t16i89n 37V28o13j58á14č46e88k 9373237761896

ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední

0/0
26.10.2015 17:03

J22a35k59u61b 16P56r68o76k50e65š 6223488502793

Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.

https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:27
Foto

V57l76a18d23i40m46í59r 19V36o92l78k54o 6550772137169

To je pouze jeden z možných výkladů předpisů. Po nájezdu červeného do křižovatky pořád zůstává zprava a nemá mu co kdo lézt před čumák. Ten výklad "expertů" je svévolná interpretace za účelem výroby špeku v testu. Je v rozporu jak se zdravým rozumem, tak s bezpečností provozu.

0/0
28.10.2015 12:38

J51a71k94u33b 32P96r40o57k39e40š 6603788662493

Ne, protoze uz zapocal manevr a uz je v krizovatce, prednost z prava resi VJEZD do krizovatky, kdezto prednost protijedoucimu PRUJEZD krizovatkou.

Nejde o vyrobu speku, jde o schopnost aplikovat pravidla ve spravnou chvili, ono neni nahodou, ze dopravni predpisy nezavysle na tom, zda se jezdi v levo, nebo v pravo vypadaji vsude na svete dost podobne, oni je vetsinou nevymysleli zadni blbci, tedy az na vymysli pane Humla, ktery se sam pasoval do pozice dopravniho experta.

Jen jde o to, stejne jako u vsech zakonu cist pozorne a davat pozor na vyrokovou logiku, tedy zejmena spojky a carky, ostatne jako u vsech zakonu. Vsechno zkratka zacina a konci u matematiky.

0/0
28.10.2015 12:50

J56a69r36o50s89l16a51v 76L14e49b96e42d80a 3146829137490

Tak jest. Vjetím do křižovatky ani podle mě červený neztrácí přednost, stále zůstává "přijíždějícím zprava". Navíc tím vjetím při jiných rozměrových poměrech vozovek a vozidel může prakticky znemožnit modrému průjezd.

0/0
28.10.2015 12:52

K26a15r54e41l 88C50h19a31r28v45á56t 3446727960

Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.

Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.

Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.

+2/−1
22.10.2015 15:40

J13a48k98u51b 88P48r13o10k97e65š 6533388242293

Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V

Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava  a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.

Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.

0/0
28.10.2015 12:30

M48i93c90h40a34l 84P29l88e25š39t35i51l 2895931555

Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.

+2/0
22.10.2015 15:21

M42i53c73h64a50l 54H53o41r10á81k 6144829724756

;-D

0/0
27.11.2015 11:25

V39á22c50l56a28v 89S92v60o37b54o57d67a 3761959180560

a přitom by stačil kruháč :-)

+1/0
22.10.2015 15:17

J58a36n 42Z25a97b83a82b28a 8654884178674

V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou

+3/0
22.10.2015 15:11

M57i55c17h48a67l 21P44l57e39š66t10i84l 2855951685

A nebo se gesty.... nedohodnou :-)

0/0
22.10.2015 15:21

J42a97n 20P35r51o55c71h67a73z91k56a 1927835679207

Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.

0/0
22.10.2015 15:10

V32i45k15t30o16r 88J55o42h48á77n89e42k 4304714398730

Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.

0/0
22.10.2015 15:12

J82o10s73e56f 76K19a27r49f93í65k 7982235636100

Technická:

Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede:-P

+5/0
22.10.2015 14:00

M10a22r22t34i46n 93V94o40j63á29č63e17k 9763147781266

neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou

0/0
26.10.2015 17:05

J96a84k72u27b 98P25r74o49k69e37š 6783168162513

Jednoduse: https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:31

P87e55t30r 35P53o52s47p35i41s74i53l 9284917962519

presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .

+2/0
22.10.2015 11:56

J97a92n 30P64r31o48c98h97a88z60k39a 1837425289407

Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".

0/0
22.10.2015 15:18

J62a37k25u45b 91P34r22o94k28e56š 6413598172373

Co se tyce dopravnich znacek, soucasny trend je znacky prednosti odstranovat, pokud to plynulost provozu dovoli, protoze z dlouhodobeho pohledu na krizovatkach s prednosti z prava klesa nehodovost.

Myslim, ze podobny pripad je v praxi sice malo pravdepodobny, protoze podobne krizovatky, nebyvaji vytizene, tak aby se tam sesla 3 vozidla ve stejnou chvili, nicmene je to dobry priklad na to aby se ridic naucil aplikovat pravidla pro urceni prednosti, obvzlaste ve svetle toho, ze nedani prednosti je tusim druha nejcastejsi pricina dopravni nehody. Jak je z diskuze patrne, mnoho ridicu to nezvlada a proto se takove statistice neni treba divit.

Nepopiram, ze ohleduplnost je jedna z nejdulezitejsich veci, ktera nam na silnicich stale trochu schazi, nicmene podle meho nazoru se situace postupne zlepsuje. Driv sem si stezoval, ze jedine misto, kde Vas nekdo necha vyjet z vedlejsi je Praha. Ac se o Prazskych ridicich rika cokoliv, podle meho nazoru byli jedni z nejohleduplnejsich, ktere clovek muze potkat, prave proto, ze se kazdy den potykaji s velmi hustym provozem. Sice cloveka bez milosti vytroubi, kdyz dela neco spatne, ale vzdy dostanete moznost se zaradit z vedlejsi, nebo prejet z pruhu do pruhu, to byval ve zbytku republiky problem. Posledni dobou myslim, ze se to zlepsuje i v ostatnich mestech. Navic uz ubylo blokovani rychlejsich, braneni predjizdeni a podobne naschvaly, snad az opravi D1, tak se ridici i nauci pouzivat pravy pruh a budeme si moci oddychnout, ze se na silnicich chovame jako civilisovani lide.

0/0
28.10.2015 12:42

F72i60l52i76p 97K50o28h52o79u17t 7400343777120

Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)

0/0
22.10.2015 8:18

M22a32r88t78i68n 96N11á85p51r42a60v88n18í92k 1572514615831

Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius;-D

+4/0
19.10.2015 13:18

M66a38r51t16i64n 22K63o37v55á95ř 2891660899226

Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.

Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?

Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.

+3/0
19.10.2015 17:12

J89a16k49u86b 43P57r31o85k34e21š 6703438832493

Na vozovce jsou 2 pruhy, takze cerveny pro modreho neni zadna obtiz. https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:44
Foto

P97a65v67e23l 77S87t27r23a88k58o93š 6437811770405

Fajn by byly all-way stop křižovatky jako v USA. Zvyká se na to kupodivu snadno. Jen těžko říct jak by to skončilo v zemi, kde nedokáže spousta řidičů pochopit zip nebo nouzový pruh :)

+1/−1
18.10.2015 18:54

D21a72n60i36e21l 12D73r45n36e65c 6361719946942

Pořád se někde vyzdvihuje přednost zprava, jak je to bezpečné apod. Ve skutečnosti je to ale pro řidiče stresující, což bezpečné není. Pravidla pro její projetí jsou složitější (viz článek), často je v místech, kde není dobrý rozhled, nutí řidiče neustále zpomalovat a zrychlovat, pořád jedete po vedlejší. Pravda, některé z těchto problémů by se zmírnily, kdyby bylo zón s předností zprava více, ale jsem přesvědčen, že když se někde mluví o přeznačkování lokality, tak zrovna na značkách upravujících přednost by se šetřit nemělo, jízda by měla mít i nějaký komfort, který zajistí hlavní silnice lépe než permanentní dávání přednosti.

+5/0
17.10.2015 20:02

J67a65n 65V55a94l23á76š17e72k 7521109638946

Hezky chytak. Logicky jsem si odpověděl a samozřejmě špatně. Věřím, že by to mohlo na reálné křižotce dopadnout takto...

http://leteckaposta.cz/477563987

0/0
17.10.2015 19:39

J71i66ř19í 13T45o57m34e97š 5102680683482

Teorie je hezká, má to jedno úskalí, když červený údajně najede do středu křižovatky, modrému zablokuje úplně či alespoň málo cestu.

0/0
18.10.2015 9:22

E23d42a 39D95r28á82b30e60k 7569422623807

na reálné nevím, ale na té namalované určitě ;-D

0/0
18.10.2015 17:47

P66a73v15e86l 21Š19e65d63l53b91a70u98e77r 7408381712365

Stačí jet po parkovišti kteréhokoliv hypermarketu. I když je na začátku upozornění o přednosti zprava, vliv je minimální... Jedu po dlouhé rovince, mám přednost... Takhle to má v hlavách spousta lidi

+8/0
17.10.2015 9:44

D35a29n52a 33T26e97n94z92l86e21r 5950662105243

Jak to mají sousedi? 

Konkrétně - v Německu. Podle řidiče, který si projel kolem milionu kilometrů bez větší nehody (přejetá popelnice se nepočítá), jede ten, kdo je v pravo. Řidiči udělají "vpravo hled!" a ten, co vpravo nikoho nemá, ten jede. Jednoduché a nemusí se u toho moc přemýšlet. 

Podle německých pravidel se "vpravo má přednost" týká jen situace DVOU aut. Pokud je aut víc, mají větší váhu ostatní předpisy, zde "nesmíš ohrozit toho, komu křížíš cestu". Otázka je, jestli to všichni zúčasnění řidiči vědí a mají náladu se zabývat skopičinami.

Doporučení oficiálních míst: zelené auto musí dát pokyn, že se vzdává přednosti. Pak může jet modré a červené čeká, až zelené projede. Nebo dá modré pokyn, že se vzdává přednosti a projede zelené, pak modré a pak červené. 

Aneb domluvte se mezi sebou... buď pojede jedno, nebo druhé nebo třetí auto...

0/0
16.10.2015 19:02

D15a92n13a 25T34e47n68z43l55e75r 5970482455123

Jo ... a my tady řešíme blbinky a takhle jezdí Italové!

https://www.youtube.com/watch?v=x0EaWVX_Q9I

0/0
16.10.2015 19:04

L10a34d91i56s10l18a33v 26K63u84d72l85a92c90e53k 8198500579609

Ono to v Praze na Jizni spojce nebyva jine. K tomu do toho litaji sanitky pod majakem aby pretlacovana byla dokonala.

0/0
21.10.2015 22:40

E88d55a 73D39r70á93b25e59k 7379792163307

první dva odstavce ... čili stejně jako u nás, přednost zprava par. 22 a přednost protijedoucích (co jim křížím dráhu) par. 21

doporučení logické, pokud se do křižovatky nevejdou, jen nevím když se zelený vzdá přednosti, proč nejede nejdřív červený (co má jistě přednost bo je nejvíc vpravo) a pak modrý?

0/0
17.10.2015 1:32

D25a73n13a 45T85e13n71z50l45e39r 5420162205343

Právě proto, že když jsou v tom tři auta, už platí jiná pravidla, ne to, kdo je víc vpravo. Také mě to udivilo. 

A také to, že takhle svrchu to vypadá jednoznačně: červené má přednost.

 Ale když si to promítnu do konkrétní situace, do konkrétní křižovatky, i hodně malé a úzké: ne, jako červená bych nejela dál. Nedá mi to, a nepřekřížím zelenému cestu. Je to tak zažité. Počkala bych, až by mi pokynul, že mám jet, pak až bych odbočila. 

Na modrého bych v tomto případě kašlala. A přitom ten má vlastně jet jako první... Z mého pohledu by přednost neměl a kdyby se přesto do křižovatky cpal, divila bych se, co blbne.

0/0
17.10.2015 10:00

E80d38a 28D85r94á86b51e74k 7169402163187

na male krizovatce by to tak dopadlo - zeleny by nevjel do krizovatky, aby neohrozil modreho, a vy byste toho nejspis vyuzila a dokoncila odboceni (kdyz vidite ze prijizdejici vuz zpomaluje a na hranici krizovatky zastavi, tak to je podobne jak na svetlech, proste toho vyuzijete a jedete)

+1/0
17.10.2015 17:51

D41a29n30a 12T12e10n89z80l36e10r 5890282125733

Asi ano, když bychom všichni stáli, už by mi to asi tak divné nepřišlo. Jako červená bych jela první.

0/0
17.10.2015 19:41
Foto

R21o24m54a78n 31N92e10p51š18i30n72s84k15ý 5103883192644

„Jednašedesát procent šoférů odpovědělo, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré. Pokud by se tím řídili ve skutečnosti, došlo by k dopravní nehodě,“ popisuje Jiří Cívka z Generali“

To je přece logický nesmysl. Pokud 61 % řidičů počítá s tím, že první projede zelený, tak přece k nehodě v těchto případech nedojde. Došlo by k ní jen v 49 % případů, kdy by si řidiči mysleli totéž, co Besip. Takže tou osvětou ve skutečnosti Besip potenciální nehodovost zvyšuje. :-P (Reálnou ne, řidiči obvykle nejsou idioti a na křižovatce projedou tak, aby do sebe nebourali, i kdyby přednost neměli.)

+1/0
16.10.2015 16:24
Foto

R70o26m65a11n 68N50e55p57š16i16n30s15k77ý 5643173702504

Oprava, potenciální nehoda jen v 39 % případů vs. 61 % bezpečného projetí zeleného, který z určitého pohledu logicky může patovou situaci modrého a červeného odblokovat a tím se asi řidiči při selském uvažování řídí

0/0
16.10.2015 16:25

E18d30a 80D15r87á97b87e68k 7449252113237

na ten nesmysl že by modrý měl jet PŘED červeným jste přišel sám, nebo vám to někdo poradil?

0/0
16.10.2015 17:18

E89d34a 19D19r43á87b58e61k 7289622173477

(řidiči se totiž vždy míjí vpravo vyjma jednoho případu kdy jedou proti sobě a oba odbočují vlevo, pak se míjí vlevo)

0/0
16.10.2015 17:19
Foto

R58o25m25a45n 44N46e79p63š63i33n93s10k21ý 5763123812504

S tím míjením máte pravdu viz příspěvek níže. Tady ale reagujete na příspěvek s těmi procenty, kde nic o míjení nepíšu. :)

Pokud se 61 % řidičů shodne na nějaké variantě projetí křižovatky, tak pán z Generali nemá pravdu, že to povede k nehodě. K nehodě bohužel mnohem pravděpodobněji povede, pokud já pravidla dodržím a budu spoléhat na to, že i každý další řidič na té křižovatce bude patřit k těm 39 %, kteří to chápou stejně.

+2/0
16.10.2015 19:43
Foto

R98o55m59a30n 47N96e71p41š55i26n46s53k62ý 5123593152654

Modelový příklad možná hezky funguje pro tenhle konkrétní případ a pokud připustíme, že autu najetému do křižovatky už najednou nemusíme dávat přednost a můžeme mu projet před nosem.

1) Stačí si ale představit situaci, kdy zelený teprve dojíždí, červený si myslí, že má od modrého standardně přednost zprava a že křižovatkou stihne projet před zeleným, ale modrý si přečetl Besip a vyhodnotí, že může vjet před červeného...  opravdu dobrá práce, Besipe. Rv

2) Nebo to stačí trochu obohatit, za červené auto postavit ještě jedno takové červené, a to už snad ani Besip neokecá, tam prostě modrý tu přednost zprava dát musí a všichni se drží v šachu. A budou se tak držet do soudného dne, aby nebyla nehoda, jak varuje Generali. ;)

V článku totiž chybí, jak řešit tyhle neokecatelné záseky, podobně jako v diskuzi zmiňovaná křižovatka tvaru kříže, kde jsou najednou 4 auta.

0/0
16.10.2015 15:45

J68a53k60u18b 14P79r90o17k22e78š 6563178372923

Tak pokud modry nema v hlave slamu, tak se rozjede az ve chvili kdy cerveny zastavi.

0/0
16.10.2015 16:20
Foto

R88o13m11a96n 25N20e75p26š69i97n98s89k82ý 5763143582674

Tak můžou už klidně stát oba a zelený se blížit. Ale pak si to červený rozmyslí, řekne si, že to ještě před zeleným stihne projet (např. i proto, že zelený taky není slepý a začne zpomalovat, protože tam vidí stát modrého, kterému má dát přednost zprava). Červený se tedy rozjede, jenže v tutéž chvíli si besipem vyškolený modrý řekne, že to je situace jako z článku a že má projet první, a potkají se krásně v křižovatce...

0/0
16.10.2015 16:32

J34a56k59u68b 96P11r58o91k43e80š 6723398682773

Nezlobte se na mne, ale to uz je stejna konstrukce, jako kdyz ridic na oznacene krizovatce, prijede z vedlejsi a rekne si ze to stihne a nestihne. Kdyz nekdo porusi dopravni predpisy a navic vypne veskerou soudnost, tak mu neni pomoci.

Snad kdyz uz vidim nejakou takovou krajni situaci, tak dotoho nevletim s plynem na podlaze.

+1/0
16.10.2015 16:37
Foto

R51o51m24a48n 38N51e36p42š44i66n69s62k77ý 5403103302324

Pokud se zelený blíží a červený odbočuje vlevo, tak je naopak naprosto běžné, že si zvažuje, jestli to stihne, nebo nestihne.

A ta obava je jen z návodu Besipu pro modrého, který má podle nich projíždět první, tedy vjet před červeného, který má ale normálně přednost. Jasně, v reálu by se to doufejme uplatnilo jen když by ti řidiči 10 sekund stáli na místě a hleděli zkoumavě na sebe a pak by s těmi manévry začali opravdu pomalu a obezřetně.

Ostatně jak to v praxi dělají, takže ten článek a strašení nehodou zrovna při téhle situaci je poněkud hysterie.

0/0
16.10.2015 16:49

E81d65a 28D87r20á35b43e96k 7699302333847

samé nesmysly píšete, jeden za druhým...

1) červený naprosto standardně chce odbočit doleva, tak si najede a čeká na protijedoucího zeleného (klidně čeká několik vteřin, nesmí ho ohrozit!!!)

2) zelený dojede, ale vidí modrého, takže nepokračuje v jízdě a dá přednost modrému

3) modrý projede ZA červeným, pokud se vejde

3a) červený toho může využít a protáhnout se v tu chvíli před zeleným, ale vystavuje se riziku, že kdyby se do něj zelený rozjel, tak čevený dostane pokutu za nedání přednosti

3c) pokud se modrý nevejde, tak nesmí vjet do křižovatky a může leda dát zelenému najevo, že on nemůže, tak ať jede, zelený pak v souladu s předpisy smí jet (neohrozí modrého!) a odblokovat situaci

4) projede zelený, pak dokončí červený

je to tak jednoduché a pořád to polovina řidičů nechápe jen proto, že je "malej vobrázek" a na něm "úzká silnice"??? :-)

+2/−1
16.10.2015 17:24

M50i96r74o27s83l60a60v 40K50o71c23h 8115645925816

Konecne jedno spravne reseni:-), ale jak jsem tuhle diskusi cetl, tak snad nikdo nevi, co je to "najet do krizovatky". 

Dokonce jsem dostal odpoved, ze se v autoskole neuci, ze kdo najede do krizovatky jako prvni ma prednost:-)

+1/0
16.10.2015 17:58
Foto

R37o96m80a36n 19N76e61p83š29i43n43s54k81ý 5933243532104

Jenom dodatek, já tady s panem Prokešem neřeším situaci z článku, ale jednu ze 2 dalších variant, které jsem na základě toho rozvinul na začátku tohohle vlákna - 2) dvě červená auta za sebou a 1) situace, kdy zelený teprve přijíždí, červený to tam chce ještě před ním střihnout, ale modrý si podle článku vzpomene, že má opustit křižovatku jako první a vjede tam do červeného.

S tím samotným míjením červeného a modrého máte ale naprostou pravdu, to jsem se nechal unést s tím, jak budou najíždět před sebe. Každý asi máme občas slabší chvilku. :) Při správném provádění objede modrý stojícího červeného zezadu (pokud bude moct do křižovatky vjet, tedy když bude vpravo od červeného dost místa na její opuštění). Tím pádem při správném odbočování by to riziko opravdu hrozit nemělo.

V praxi to bude asi horší, když řidičům dělá problém projet i zatáčkou ve svém pruhu, držet se vlevo při odbočování z jednosměrky, o vjíždění do zacpané křižovatky na zelenou nemluvě, ale to už s pravidly provozu nesouvisí.

0/0
16.10.2015 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.