Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů

Češi tápou v dopravních předpisech, čtvrtina by nedala přednost zprava, zjistila v průzkumu pojišťovna Generali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a53r92t54i84n 90V52o88j94á57č48e71k 9373727551766

ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední

0/0
26.10.2015 17:03

J60a89k53u69b 26P93r26o34k85e53š 6953388872603

Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.

https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:27
Foto

V47l48a26d63i61m23í65r 61V18o95l84k26o 6420172817149

To je pouze jeden z možných výkladů předpisů. Po nájezdu červeného do křižovatky pořád zůstává zprava a nemá mu co kdo lézt před čumák. Ten výklad "expertů" je svévolná interpretace za účelem výroby špeku v testu. Je v rozporu jak se zdravým rozumem, tak s bezpečností provozu.

0/0
28.10.2015 12:38

J20a74k38u67b 50P94r53o33k51e47š 6563638662343

Ne, protoze uz zapocal manevr a uz je v krizovatce, prednost z prava resi VJEZD do krizovatky, kdezto prednost protijedoucimu PRUJEZD krizovatkou.

Nejde o vyrobu speku, jde o schopnost aplikovat pravidla ve spravnou chvili, ono neni nahodou, ze dopravni predpisy nezavysle na tom, zda se jezdi v levo, nebo v pravo vypadaji vsude na svete dost podobne, oni je vetsinou nevymysleli zadni blbci, tedy az na vymysli pane Humla, ktery se sam pasoval do pozice dopravniho experta.

Jen jde o to, stejne jako u vsech zakonu cist pozorne a davat pozor na vyrokovou logiku, tedy zejmena spojky a carky, ostatne jako u vsech zakonu. Vsechno zkratka zacina a konci u matematiky.

0/0
28.10.2015 12:50

J53a14r72o40s94l35a15v 74L64e59b90e43d57a 3456869217830

Tak jest. Vjetím do křižovatky ani podle mě červený neztrácí přednost, stále zůstává "přijíždějícím zprava". Navíc tím vjetím při jiných rozměrových poměrech vozovek a vozidel může prakticky znemožnit modrému průjezd.

0/0
28.10.2015 12:52

K51a94r28e13l 11C84h63a18r98v90á62t 3966377680

Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.

Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.

Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.

+2/−1
22.10.2015 15:40

J60a87k76u10b 58P20r66o51k32e22š 6753278912793

Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V

Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava  a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.

Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.

0/0
28.10.2015 12:30

M38i21c12h37a32l 44P54l77e12š25t54i22l 2205431675

Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.

+2/0
22.10.2015 15:21

M65i54c85h87a58l 42H32o89r92á64k 6974179334126

;-D

0/0
27.11.2015 11:25

V47á73c89l82a35v 84S63v46o83b93o22d24a 3481779430420

a přitom by stačil kruháč :-)

+1/0
22.10.2015 15:17

J92a65n 80Z63a72b79a52b36a 8984254398134

V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou

+3/0
22.10.2015 15:11

M77i35c84h70a64l 94P76l39e90š75t35i48l 2555511155

A nebo se gesty.... nedohodnou :-)

0/0
22.10.2015 15:21

J17a54n 26P49r66o19c38h90a28z63k95a 1137325439857

Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.

0/0
22.10.2015 15:10

V15i10k10t91o80r 88J27o81h33á72n52e93k 4864504598720

Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.

0/0
22.10.2015 15:12

J19o56s40e85f 27K69a33r21f48í80k 7312615366770

Technická:

Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede:-P

+5/0
22.10.2015 14:00

M88a75r38t97i93n 46V30o72j27á42č64e59k 9383977161466

neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou

0/0
26.10.2015 17:05

J29a44k87u77b 78P43r98o32k47e33š 6773488652133

Jednoduse: https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:31

P98e51t52r 35P77o16s72p23i33s26i17l 9584277412799

presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .

+2/0
22.10.2015 11:56

J80a50n 87P33r70o12c87h61a14z40k64a 1967895429907

Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".

0/0
22.10.2015 15:18

J46a78k30u90b 64P58r86o25k73e88š 6383698262553

Co se tyce dopravnich znacek, soucasny trend je znacky prednosti odstranovat, pokud to plynulost provozu dovoli, protoze z dlouhodobeho pohledu na krizovatkach s prednosti z prava klesa nehodovost.

Myslim, ze podobny pripad je v praxi sice malo pravdepodobny, protoze podobne krizovatky, nebyvaji vytizene, tak aby se tam sesla 3 vozidla ve stejnou chvili, nicmene je to dobry priklad na to aby se ridic naucil aplikovat pravidla pro urceni prednosti, obvzlaste ve svetle toho, ze nedani prednosti je tusim druha nejcastejsi pricina dopravni nehody. Jak je z diskuze patrne, mnoho ridicu to nezvlada a proto se takove statistice neni treba divit.

Nepopiram, ze ohleduplnost je jedna z nejdulezitejsich veci, ktera nam na silnicich stale trochu schazi, nicmene podle meho nazoru se situace postupne zlepsuje. Driv sem si stezoval, ze jedine misto, kde Vas nekdo necha vyjet z vedlejsi je Praha. Ac se o Prazskych ridicich rika cokoliv, podle meho nazoru byli jedni z nejohleduplnejsich, ktere clovek muze potkat, prave proto, ze se kazdy den potykaji s velmi hustym provozem. Sice cloveka bez milosti vytroubi, kdyz dela neco spatne, ale vzdy dostanete moznost se zaradit z vedlejsi, nebo prejet z pruhu do pruhu, to byval ve zbytku republiky problem. Posledni dobou myslim, ze se to zlepsuje i v ostatnich mestech. Navic uz ubylo blokovani rychlejsich, braneni predjizdeni a podobne naschvaly, snad az opravi D1, tak se ridici i nauci pouzivat pravy pruh a budeme si moci oddychnout, ze se na silnicich chovame jako civilisovani lide.

0/0
28.10.2015 12:42

F96i96l92i20p 97K75o31h89o86u60t 7710443537620

Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)

0/0
22.10.2015 8:18

M92a86r68t92i92n 41N61á57p71r11a67v90n51í79k 1712774725141

Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius;-D

+4/0
19.10.2015 13:18

M94a50r15t64i42n 17K13o80v28á12ř 2351660979766

Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.

Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?

Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.

+3/0
19.10.2015 17:12

J88a92k32u42b 36P79r96o24k87e16š 6553228482303

Na vozovce jsou 2 pruhy, takze cerveny pro modreho neni zadna obtiz. https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:44
Foto

P12a27v93e45l 54S17t11r46a59k21o68š 6667671360435

Fajn by byly all-way stop křižovatky jako v USA. Zvyká se na to kupodivu snadno. Jen těžko říct jak by to skončilo v zemi, kde nedokáže spousta řidičů pochopit zip nebo nouzový pruh :)

+1/−1
18.10.2015 18:54

D84a68n78i78e35l 63D71r81n56e88c 6661589826122

Pořád se někde vyzdvihuje přednost zprava, jak je to bezpečné apod. Ve skutečnosti je to ale pro řidiče stresující, což bezpečné není. Pravidla pro její projetí jsou složitější (viz článek), často je v místech, kde není dobrý rozhled, nutí řidiče neustále zpomalovat a zrychlovat, pořád jedete po vedlejší. Pravda, některé z těchto problémů by se zmírnily, kdyby bylo zón s předností zprava více, ale jsem přesvědčen, že když se někde mluví o přeznačkování lokality, tak zrovna na značkách upravujících přednost by se šetřit nemělo, jízda by měla mít i nějaký komfort, který zajistí hlavní silnice lépe než permanentní dávání přednosti.

+5/0
17.10.2015 20:02

J84a61n 24V22a66l36á20š10e88k 7161859178316

Hezky chytak. Logicky jsem si odpověděl a samozřejmě špatně. Věřím, že by to mohlo na reálné křižotce dopadnout takto...

http://leteckaposta.cz/477563987

0/0
17.10.2015 19:39

J34i95ř97í 50T21o28m44e62š 5512820393912

Teorie je hezká, má to jedno úskalí, když červený údajně najede do středu křižovatky, modrému zablokuje úplně či alespoň málo cestu.

0/0
18.10.2015 9:22

E41d44a 68D21r42á69b55e85k 7339912843577

na reálné nevím, ale na té namalované určitě ;-D

0/0
18.10.2015 17:47

P66a78v29e56l 76Š46e53d82l36b22a59u63e21r 7368241742525

Stačí jet po parkovišti kteréhokoliv hypermarketu. I když je na začátku upozornění o přednosti zprava, vliv je minimální... Jedu po dlouhé rovince, mám přednost... Takhle to má v hlavách spousta lidi

+8/0
17.10.2015 9:44

D19a53n26a 55T11e34n65z64l24e65r 5240112585643

Jak to mají sousedi? 

Konkrétně - v Německu. Podle řidiče, který si projel kolem milionu kilometrů bez větší nehody (přejetá popelnice se nepočítá), jede ten, kdo je v pravo. Řidiči udělají "vpravo hled!" a ten, co vpravo nikoho nemá, ten jede. Jednoduché a nemusí se u toho moc přemýšlet. 

Podle německých pravidel se "vpravo má přednost" týká jen situace DVOU aut. Pokud je aut víc, mají větší váhu ostatní předpisy, zde "nesmíš ohrozit toho, komu křížíš cestu". Otázka je, jestli to všichni zúčasnění řidiči vědí a mají náladu se zabývat skopičinami.

Doporučení oficiálních míst: zelené auto musí dát pokyn, že se vzdává přednosti. Pak může jet modré a červené čeká, až zelené projede. Nebo dá modré pokyn, že se vzdává přednosti a projede zelené, pak modré a pak červené. 

Aneb domluvte se mezi sebou... buď pojede jedno, nebo druhé nebo třetí auto...

0/0
16.10.2015 19:02

D55a75n51a 72T73e73n61z36l38e32r 5740802145303

Jo ... a my tady řešíme blbinky a takhle jezdí Italové!

https://www.youtube.com/watch?v=x0EaWVX_Q9I

0/0
16.10.2015 19:04

L93a68d32i26s38l40a31v 67K28u92d51l23a14c54e27k 8808960169839

Ono to v Praze na Jizni spojce nebyva jine. K tomu do toho litaji sanitky pod majakem aby pretlacovana byla dokonala.

0/0
21.10.2015 22:40

E49d85a 89D59r10á85b51e76k 7389482953607

první dva odstavce ... čili stejně jako u nás, přednost zprava par. 22 a přednost protijedoucích (co jim křížím dráhu) par. 21

doporučení logické, pokud se do křižovatky nevejdou, jen nevím když se zelený vzdá přednosti, proč nejede nejdřív červený (co má jistě přednost bo je nejvíc vpravo) a pak modrý?

0/0
17.10.2015 1:32

D42a11n49a 35T83e43n55z81l65e23r 5420712965553

Právě proto, že když jsou v tom tři auta, už platí jiná pravidla, ne to, kdo je víc vpravo. Také mě to udivilo. 

A také to, že takhle svrchu to vypadá jednoznačně: červené má přednost.

 Ale když si to promítnu do konkrétní situace, do konkrétní křižovatky, i hodně malé a úzké: ne, jako červená bych nejela dál. Nedá mi to, a nepřekřížím zelenému cestu. Je to tak zažité. Počkala bych, až by mi pokynul, že mám jet, pak až bych odbočila. 

Na modrého bych v tomto případě kašlala. A přitom ten má vlastně jet jako první... Z mého pohledu by přednost neměl a kdyby se přesto do křižovatky cpal, divila bych se, co blbne.

0/0
17.10.2015 10:00

E91d75a 54D51r88á46b84e30k 7139442523907

na male krizovatce by to tak dopadlo - zeleny by nevjel do krizovatky, aby neohrozil modreho, a vy byste toho nejspis vyuzila a dokoncila odboceni (kdyz vidite ze prijizdejici vuz zpomaluje a na hranici krizovatky zastavi, tak to je podobne jak na svetlech, proste toho vyuzijete a jedete)

+1/0
17.10.2015 17:51

D92a76n42a 78T88e65n78z66l67e79r 5570712615673

Asi ano, když bychom všichni stáli, už by mi to asi tak divné nepřišlo. Jako červená bych jela první.

0/0
17.10.2015 19:41
Foto

R64o44m86a93n 92N23e15p57š95i14n90s18k44ý 5613183502174

„Jednašedesát procent šoférů odpovědělo, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré. Pokud by se tím řídili ve skutečnosti, došlo by k dopravní nehodě,“ popisuje Jiří Cívka z Generali“

To je přece logický nesmysl. Pokud 61 % řidičů počítá s tím, že první projede zelený, tak přece k nehodě v těchto případech nedojde. Došlo by k ní jen v 49 % případů, kdy by si řidiči mysleli totéž, co Besip. Takže tou osvětou ve skutečnosti Besip potenciální nehodovost zvyšuje. :-P (Reálnou ne, řidiči obvykle nejsou idioti a na křižovatce projedou tak, aby do sebe nebourali, i kdyby přednost neměli.)

+1/0
16.10.2015 16:24
Foto

R71o92m14a53n 88N13e97p54š62i23n34s92k33ý 5213193642944

Oprava, potenciální nehoda jen v 39 % případů vs. 61 % bezpečného projetí zeleného, který z určitého pohledu logicky může patovou situaci modrého a červeného odblokovat a tím se asi řidiči při selském uvažování řídí

0/0
16.10.2015 16:25

E52d71a 25D55r47á47b10e84k 7429802703487

na ten nesmysl že by modrý měl jet PŘED červeným jste přišel sám, nebo vám to někdo poradil?

0/0
16.10.2015 17:18

E58d16a 73D62r35á67b68e63k 7229122313627

(řidiči se totiž vždy míjí vpravo vyjma jednoho případu kdy jedou proti sobě a oba odbočují vlevo, pak se míjí vlevo)

0/0
16.10.2015 17:19
Foto

R10o68m12a94n 92N10e60p28š91i88n23s69k50ý 5313393222434

S tím míjením máte pravdu viz příspěvek níže. Tady ale reagujete na příspěvek s těmi procenty, kde nic o míjení nepíšu. :)

Pokud se 61 % řidičů shodne na nějaké variantě projetí křižovatky, tak pán z Generali nemá pravdu, že to povede k nehodě. K nehodě bohužel mnohem pravděpodobněji povede, pokud já pravidla dodržím a budu spoléhat na to, že i každý další řidič na té křižovatce bude patřit k těm 39 %, kteří to chápou stejně.

+2/0
16.10.2015 19:43
Foto

R14o40m96a33n 91N36e54p65š39i21n18s87k11ý 5943833692304

Modelový příklad možná hezky funguje pro tenhle konkrétní případ a pokud připustíme, že autu najetému do křižovatky už najednou nemusíme dávat přednost a můžeme mu projet před nosem.

1) Stačí si ale představit situaci, kdy zelený teprve dojíždí, červený si myslí, že má od modrého standardně přednost zprava a že křižovatkou stihne projet před zeleným, ale modrý si přečetl Besip a vyhodnotí, že může vjet před červeného...  opravdu dobrá práce, Besipe. Rv

2) Nebo to stačí trochu obohatit, za červené auto postavit ještě jedno takové červené, a to už snad ani Besip neokecá, tam prostě modrý tu přednost zprava dát musí a všichni se drží v šachu. A budou se tak držet do soudného dne, aby nebyla nehoda, jak varuje Generali. ;)

V článku totiž chybí, jak řešit tyhle neokecatelné záseky, podobně jako v diskuzi zmiňovaná křižovatka tvaru kříže, kde jsou najednou 4 auta.

0/0
16.10.2015 15:45

J61a47k85u80b 92P52r66o10k97e36š 6753618282313

Tak pokud modry nema v hlave slamu, tak se rozjede az ve chvili kdy cerveny zastavi.

0/0
16.10.2015 16:20
Foto

R37o70m39a30n 74N75e96p70š57i92n17s90k15ý 5763583712374

Tak můžou už klidně stát oba a zelený se blížit. Ale pak si to červený rozmyslí, řekne si, že to ještě před zeleným stihne projet (např. i proto, že zelený taky není slepý a začne zpomalovat, protože tam vidí stát modrého, kterému má dát přednost zprava). Červený se tedy rozjede, jenže v tutéž chvíli si besipem vyškolený modrý řekne, že to je situace jako z článku a že má projet první, a potkají se krásně v křižovatce...

0/0
16.10.2015 16:32

J75a82k68u37b 86P54r42o16k13e30š 6713728152273

Nezlobte se na mne, ale to uz je stejna konstrukce, jako kdyz ridic na oznacene krizovatce, prijede z vedlejsi a rekne si ze to stihne a nestihne. Kdyz nekdo porusi dopravni predpisy a navic vypne veskerou soudnost, tak mu neni pomoci.

Snad kdyz uz vidim nejakou takovou krajni situaci, tak dotoho nevletim s plynem na podlaze.

+1/0
16.10.2015 16:37
Foto

R93o98m89a42n 21N14e33p35š76i22n69s41k19ý 5313313252904

Pokud se zelený blíží a červený odbočuje vlevo, tak je naopak naprosto běžné, že si zvažuje, jestli to stihne, nebo nestihne.

A ta obava je jen z návodu Besipu pro modrého, který má podle nich projíždět první, tedy vjet před červeného, který má ale normálně přednost. Jasně, v reálu by se to doufejme uplatnilo jen když by ti řidiči 10 sekund stáli na místě a hleděli zkoumavě na sebe a pak by s těmi manévry začali opravdu pomalu a obezřetně.

Ostatně jak to v praxi dělají, takže ten článek a strašení nehodou zrovna při téhle situaci je poněkud hysterie.

0/0
16.10.2015 16:49

E27d38a 97D88r16á84b25e33k 7509662563697

samé nesmysly píšete, jeden za druhým...

1) červený naprosto standardně chce odbočit doleva, tak si najede a čeká na protijedoucího zeleného (klidně čeká několik vteřin, nesmí ho ohrozit!!!)

2) zelený dojede, ale vidí modrého, takže nepokračuje v jízdě a dá přednost modrému

3) modrý projede ZA červeným, pokud se vejde

3a) červený toho může využít a protáhnout se v tu chvíli před zeleným, ale vystavuje se riziku, že kdyby se do něj zelený rozjel, tak čevený dostane pokutu za nedání přednosti

3c) pokud se modrý nevejde, tak nesmí vjet do křižovatky a může leda dát zelenému najevo, že on nemůže, tak ať jede, zelený pak v souladu s předpisy smí jet (neohrozí modrého!) a odblokovat situaci

4) projede zelený, pak dokončí červený

je to tak jednoduché a pořád to polovina řidičů nechápe jen proto, že je "malej vobrázek" a na něm "úzká silnice"??? :-)

+2/−1
16.10.2015 17:24

M58i12r70o66s59l95a86v 80K51o81c58h 8665435735466

Konecne jedno spravne reseni:-), ale jak jsem tuhle diskusi cetl, tak snad nikdo nevi, co je to "najet do krizovatky". 

Dokonce jsem dostal odpoved, ze se v autoskole neuci, ze kdo najede do krizovatky jako prvni ma prednost:-)

+1/0
16.10.2015 17:58
Foto

R16o70m63a25n 76N14e40p65š87i89n92s52k41ý 5433723612114

Jenom dodatek, já tady s panem Prokešem neřeším situaci z článku, ale jednu ze 2 dalších variant, které jsem na základě toho rozvinul na začátku tohohle vlákna - 2) dvě červená auta za sebou a 1) situace, kdy zelený teprve přijíždí, červený to tam chce ještě před ním střihnout, ale modrý si podle článku vzpomene, že má opustit křižovatku jako první a vjede tam do červeného.

S tím samotným míjením červeného a modrého máte ale naprostou pravdu, to jsem se nechal unést s tím, jak budou najíždět před sebe. Každý asi máme občas slabší chvilku. :) Při správném provádění objede modrý stojícího červeného zezadu (pokud bude moct do křižovatky vjet, tedy když bude vpravo od červeného dost místa na její opuštění). Tím pádem při správném odbočování by to riziko opravdu hrozit nemělo.

V praxi to bude asi horší, když řidičům dělá problém projet i zatáčkou ve svém pruhu, držet se vlevo při odbočování z jednosměrky, o vjíždění do zacpané křižovatky na zelenou nemluvě, ale to už s pravidly provozu nesouvisí.

0/0
16.10.2015 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.