- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zetoru fandím, v Crystalu bych sic raději český motor 6V, ovšem chápu, že vývoj a předpokládaná produkce se musí vyplatit. Jinak jsem si myslel, že po představení nejmenšího Majora, zlevní staré Zetory. Bohužel 6911 z roku 1978 má cenu okolo 100000, nebo 7745 okolo roku 1990 250000 a to nemluvím pokud mají speciální nástavbu nebo PVH (mluvím o strojích plně funkčních s doklady), starý vlek BSS 50tisíc atp. Před krizí byli paradoxně ojetiny mladší a levnější oproti stavu současnému, neví někdo kde je zakopaný pes?
staré a starší Zetory si drží cenu z několika důvodů
1) jedná se o jednoduché stroje, které lze díky unifikaci celé řady bezproblémů opravovat
2) opravy stojí pár korun a zvládne je každný doma na koleně
3) jedná se o osvědčené stroje. Proč se zbavovat starého, vyzkoušeného, byť bez klimy a kupovat nový traktor plný elektroniky ?
Není Lambo jako Lambo. Lamborghini je supersport, ale traktor Lamborghini je superšrot. Proč myslíte že jich " tolik " brázdí česká pole .............?
To že jsou na našich polích v převaze zahraniční značky, hlavně John Deer, Fendt, New Holladn.....atd., je důkaz toho, že jsou tyto stroje kvalitní, spolehlivé a mají v poměru k výkonu nízké provozní náklady. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdysi jsem Zetor vlastnil a po skončení leasingu "šel rychle z domu". Dnes již čtvrtým rokem provozuji John Deer bez jediné poruchy. Pravda je, že servis a díly jsou mírně dražší, ale spolehlivost a odolnost to lehce vyrovnává.
Tak to jeďte do Irska a na nějaké jejich ostrovy. Já tam byl a když jsem jel asi okolo páté farmy (měl jsem půjčené kolo) a ve čtyřech byly Zetory (nové i staré), tak mi to nedalo a na jedné farmě se zastavil a chtěl vědět, jak to, že tam je samý Zetor? U nás vidím JD, NH, DF, Valtra, Case... Ta mi to vysvětlili. Zetor je absolutně spolehlivý, vydrží všechno, opraví ho každý druhý, připojí se k němu všechno, není drahý. Rozhodně dávají přednost Zetoru, před světovými značkami. Já byl v šoku.
Domnívám se, že zemědělci na traktoru ocení především jeho funkčnost, než tvarování vnějších plastů a plechů.
vedle funkčnosti určitě spolehlivost a jednoduchost na opravy
Docela tu čtu, že vidíte na polích John Deere. Taky je vhodně vídám, ale taky občas od lidí ze zemědělství slýchám o jejich ceně a servisu.
Tak je mi trochu divné, že tyto traktory kupují i obce do komunálních služeb.
Ale po posledním článku někde z oblasti jižních Čech, kde se psalo o podobném nákupu traktoru pro obecní služby si myslím, že úspěch JD nebude vždy úplně přímočarý.
Uvidíme - třeba jednou i v Čechách dojdeme k tomu, že abychom se měli lépe, musíme si sami pomoci v nákupu našeho zboží které je přiměřeně srovnatelné se zahraničním.
Batista Farina zvaný Pinin už není. Takže "ten" Pininfarina už žádný traktor neoblékne. Ale studio Pininfarina běžně designuje cokoliv. Třeba bicykl.
Lambo robí traktory a superšporty. Už sa teším na superšport Zetor.
Krásný... ještě aby ho dokázali prodat a zajistit dostatečný servis...
v prodejích se drží na prvních 2 místech (v ČR).
Ohledně servisu těžko říct, jak na tom budou nároky na servis při rostoucím % elektroniky a dovozových dílů
Takovej pěknej traktor, škoda s ním ten brambor orat.