Diskuze

Škoda Spartak, první vůz pro řadového občana socialistické vlasti

Na konci října 1955 se začaly prodávat první Škody 440. Úkolem spartaků, jak se jim běžně říkalo, bylo naplnit touhy občanů po vlastním osobním automobilu. Realita však byla jiná, aut bylo málo a rozhodně nebyla pro každého.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výstiž název by byl Škoda Grcak, hnus fialovy

0 0
možnosti

Za zmínku též stojí nádražní budova Mladá Boleslav - město, která tam už od roku 2007 nestojí. Krása ;-DR^

0 0
možnosti
Foto

To auto jsem v r. 1969 koupil v Německu, tam se jmenovalo Škoda Popular. Čtyři roky staré auto mělo vykloktané svislé čepy vpředu a převodovka se občas zasekla.

Tehdejší současník, VW brouk, měl ty čepy už samomazné.

Nicméně to bylo první auto z ČSR, které se v zahraničí stalo dobře prodejné, jeho vzhled je ještě dnes svěží.

Pozdější Škoda MB byl propadák, ale zřejmě vynucen RVHP, protože Rusko mělo už Moskvič s motorem vpředu a pohonem vzadu- konkurence musela vypadnout.

1 6
možnosti
Foto

J60i39ř89í 61E89r76b48e88n

21. 10. 2015 10:06

1000 MB rozhodně nebylo vynuceno RVHP a hovořit o likvidaci konkurence v rámci věčně hladového socialistického trhu je mírně řečeno úsměvné. Moskviče 408 byly o třídu vyšší automobily než embéčka.

5 0
možnosti

J51a96n 53H32á77l61a

21. 10. 2015 9:47

Teda redakce, nemůžu si pomoci, ale když už uvedete větu stylem, že chcete vůz popsat po stránce technické a následuje věta "byl to nevelký čtyřmístný..." - upřímně, čekal bych třeba rozměry, slovo nevelký nemá v technickém popisu skutečně co dělat. ;-)

3 0
možnosti

panečku do rumunska s octavii 3dny spani pod širakem zpet pres bulharsko to byla dovča zadny spech zastavilo se vsude pokoupalo se v tersilvanskych alpach dychali bouraky jen octavia jela do tech kopcu pomalu ale furt krasny vzpominky i na filmu z kamery admira8 dnes prepsane na dvd a harddisk

2 0
možnosti
Foto

M95i35l31a45n 17Č81e28r16n96ý

21. 10. 2015 11:09

Myslíte zajisté Transylvánské Alpy.;-)

0 0
možnosti

Komunistickej chudobinec.  Ani dost aut neuměli vyrobit pro tolik hlásanou "dělnickou třídu" Rv;-€

Už nikdy více!!

14 4
možnosti

Jó, v tý době se měli na západě lépe...;-D;-D;-D

3 1
možnosti

nesouhlasím s  obdivnými reakcemi takový normální lidový vozítko . díru do světa  s  tímto strojem udělat  nešlo ......motor bída , brzdy špatný a celkové jízdní vlastnosti nic  moc . jidině  design exteriéru jakž  takž ....

5 8
možnosti

Poslední čs. auto, které sneslo do pádu bolševika nějaká přísnější měřítka.

1 0
možnosti
Foto

A co Š 1000 MB, přezdívaná "československé Porsche"? Případně legendární Š 110 R?8-o

2 2
možnosti

Felicia je jedno z nejkrásnějších aut v celé historii a jsem přesvědčen, ža pokud by se vyráběla i dnes s moderní technikou, byl by zájem obrovský. R^

15 0
možnosti

hcyba byla ze komousi nemodernizovali auta ob rok jina jsme  byli ve vyyrobe nekde jinde i ta audina zminovana vvyse by zaostavala

0 0
možnosti

Hernajs, asi stárnu. Začínala jsem se Spartakem v roce 1961. Vyzkoušela jsem od té doby všechny Škodovky kromě Superbu. Ten znám jenom ze zkušebních jízd.

Ale snímek Š 440 s Troskami v pozadí mně připomněl, že se museli ze všech obchodů v republice stáhnou všechny zápalky, na kterých byly Trosky a pod nimi nápis xxx let(nevím přesné datum) budování socialismu. Lid by to mohl špatně pochopit.;-D

7 0
možnosti

...že se muselY stáhnout... teď se červenám.;-€

2 0
možnosti