Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Podobných zemí už moc nenajdete. S neomezenou rychlostí na dálnicích se Německo řadí mezi státy jako Afghánistán nebo Severní Korea. Možná však od své chlouby přece jen upustí. Jak ukázal průzkum, stále více Němců se přiklání k zavedení rychlostního limitu. Jako nejpřijatelnější se jeví 150 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i79r73o23s58l24a96v 98S20u66c95h97y 5420119970610

To zase někdo šikovně položil otázku. Já tedy osobně neznám jediného Němce (jako že jich znám spousty), který by si legislativní omezení rychlosti přál.

+1/0
22.10.2015 7:27

L26u24k51á46š 23V67a65ň63u88r53a 1795214643883

Pamatuji si dobu, kdy nebyl problém jet 240km/h. Všichni se hezky drželi vpravo a byli ukáznění. To ale v poslední době už neplatí. Jezdí se chaoticky a nedisciplinovaně.

+1/0
21.10.2015 23:02

M24a52r30t92i98n 94K30r19o83u93p94a 2891153439430

V tomto článku je minimálně jedna vážná chyba. A to tvrzení, že na 52% délky dálnic je rychlost neomezená, na zbytku, tedy na zbylých 48% je rychlost doporučena na 130 km/h. Oněch doporučených 130 km/h je právě na úsecích kde rychlost omezena není. Dále by se slušelo říct že když způsobíte nehodu při rychlosti nad těch doporučených 130 je to tak nějak přitěžující okolnost.

0/0
21.10.2015 23:02

V32l70a97d71i54s63l35a86v 71B73u30r26y84š68e78k 1139412207954

no, když způsobím nehodu při 200 km rychlosti a policie mě doloží, že jsem v okamžiku nehody skutečně jel 200 km v hodině, tak mě ta vaše přitěžující okolnost zcela jistě trápit nebude, jinak máte asi dobrou představivovost

0/−1
22.10.2015 17:14

L24u75k15á43š 15V77a52ň42u30r56a 1565184333313

Ještě že u nás neprošlo těch 160km/h. Naštěstí většina v ČR jezdí kolem 120km/h. Nad 130km/h jezdí jen pár šílenců. ;-D

+1/−2
21.10.2015 22:52

J40a28n 55D18l66o10u62h37ý 7804559710819

I kdyby byl limit 200km/h tak je to uplne jedno, kdyz vetsina aut v cesku ma motor o velikosti 1.2 ci 1.4. Takze ono z toho sice vymacknete vic nez 130km/h ale ta spotreba je astronomicka...

+1/0
22.10.2015 7:16

F20i60l40i80p 61K83o92h90o67u37t 7880643307290

Mám 1.4 benzín a na Autobahn s ní jezdím 170 dle gps - když to situace dovolí. Známí má 1.2 HTP a jezdí s ní 150, takže auta na to mají, ale řidiči v česku jsou totálně nevyježdění. A jedou po dálnici 80 - 120. V Německu je nastavený jiný tempo a v pravém pruhu jede procentuálně nižší procento řidičů míň jak 120. Usuzuji to z vlastního pozorování a desítek tisíc km na dálnicích.

0/0
22.10.2015 8:30

T21o43m77á40š 63J50u98r84e65č23k69a 3453412569683

To je zase hovadina co jste plácnul, je jste si potřeboval kopnout co? 1.2HTP 12V 150km/h na dálnici spotřeba 6.2, 1.6TDi na dálnici 150-160km/h spotřeba 5.9 1.9TDi 140-170km/h spotřeba 5.4 tak kde 1.4 8V r.v1998 na dálnici 140-160km/h spotřeba 6-8l, toyota Celica 2.0 turbo na dálnici 150-200km/h spotřeba 15-22l/100km

0/−1
22.10.2015 10:25

P42a29v42e60l 93S26t21a61v67j71a62n26í64k 6928515627341

Jakou metodikou se vám podařila změřit spotřeba 1.2 HTP při 150 km/h?

+2/0
22.10.2015 11:00

T88o54m66á83š 95J26u15r72e96č53k47a 3703442309373

Jak na Vašem autě měříte spotřebu aktuální a průměrnou? hm?

0/0
22.10.2015 11:35

P34e57t47r 94Č37e69r14m17á58k 9758165769460

Jasně, a teď tu o červené karkulce... ;-) HTP atakuje 10 litrovou hranici při snaze o dynamickou dálniční jízdu. 1.2 TSI dokonce přes 10 litrů. Nikdo nezpochybňuje že ta rychlost je reálná (už starej favorit jel 170), ale je to nesmysl, motor vyždímanej úplně nadoraz, spotřeba strašná, auto celý neklidný... Proč...

0/0
22.10.2015 17:00

T84o15m42á13š 87J79u90r73e72č71k26a 3243692639503

Jasně já s tím jezdím, ale vy máte pravdu....boha

0/0
23.10.2015 6:04

P78a49v27e46l 44Z37a68j27í97č24e91k 8304800946900

nevim proc by si chteli ubirat vlastni svobody... kazdy je za sve jednani zodpovedny... jen tady se nam snazi nakukat ze vsemocny stat vi nejlepe co je pro nas dobre... od financi po rychlost. Mimochodem stejne kdo ma novejsi auto tak muze na nejake vyssi rychlosti zapomenout protoze ty oturbene herky sotva zvladaj tech 150. nicmene nepopiram ze to mnoha lidem staci a jsou zase spokojeni ze spotrebou nebo servisem

+4/0
21.10.2015 22:08

L77u28k79á30š 67V63a50ň58u89r52a 1555644623413

Myslím, že vše je o tom, jak se všichni dohodnou. A komu to nevyhovuje, tak ať se odstěhuje třeba do té Severní Koreje. ;-D Navíc, fyzikální zákony platí pro každého stejně. A žádné elektronické berličky v extrému nepomáhají. Akorát to některým nedochází. A navíc, na silnici nejsme nikdy sami. Vždy máme vztah k ostatním.

+1/0
21.10.2015 22:57

D33a35n73i29e34l 66J41a38n70í49č76e66k 8169287219677

A já jsem teď udělal výzkum mezi němci, které znám a vyšlo mi, že chtějí jezdit max 280 km/hod :-)

+8/0
21.10.2015 21:55

J97a94n 82H93o52r45s93k11ý 2986100307595

"Maximální rychlost 130 km/hod by si přálo jen 40 respondentů". To tedy nebyl kdovíjaký megavýzkum.;-D

+2/0
21.10.2015 21:43

P73a89v79e74l 37V93e72b50r 2715947246636

:-/ Das ist skandal !! Jedina zeme v Evrope, kde mohu na svem mopedu bezpecne upalovat 280 km/h...... Nemci jezdi i pres neomezenou rychlost civilizovane, doufam ze je tohle jen nejaka novinarska kachna.....

+9/0
21.10.2015 21:36

V61í16ť78a 13N62o60v45á39k 1898903565711

Poslední největší svoboda v Německu?? :-( svět se v prd.l obrací.

+2/0
21.10.2015 21:26
Foto

M69i19r95o39s33l73a29v 14S17t66e48i90n73e49r 6728434773485

Oněch 150 znamená +4% na chybu tachometru, takže 155 projde. To je už slušná cestovní rychlost, která přesto nejde až na hranici technických možností.

Nebezpečí je v té monotonnosti. Klídek vede i ke spánku.

Občas také přidám, když je vpravo hodně náklaďáků a za mnou se to sbírá- takže pár minut těch 170 spíš uvolní ten provoz- potom ale si dám tempomat na mých 140- šetřím raději naftu. A sleduji celou skupinu, která si zvykla na stejné tempo.

+3/0
21.10.2015 21:16
Foto

M71a83r41i31a87n 73T41i40š49e63r 1704391676

Doufam, ze si Nemci neomezenou rychlost na dalnicich nenechaji vzit !!!

+10/−1
21.10.2015 21:15

J27a27n 20N65o41v63o48t75n52ý 5907163958238

Nějak jste zapomněli uvézt, kolik bývá těch nehod. Myslím že je to méně než třeba u nás.

+1/0
21.10.2015 21:08
Foto

M25i14r62o88s27l66a89v 27S16t25e50i81n45e63r 6978834203585

Němci jsou už dlouhodobě vycepovaní na dálniční provoz. Předjíždět vpravo dokáže jenom cizinec (může mít ale i německou SPZ). Dále nezastavují na odstavovacím pruhu a umí se zařadit při najíždění na dálnici- zraychlí tak, aby byli stejně rychlí, jako náklaďáky v pravém jízdním pruhu a pak teprve se zařadí. Při předjíždění náklaďáků se nejdřív podívají dozadu, zda tam někdo nejede moc rychle, teprve pak vybočí. A hlavně, vybočuje se včas, ne až na poslední chvíli. Nejmíň 3x se přitom zabliká, než se změní jízdní proud.

+1/0
21.10.2015 21:24

J74a48c49h30y80m 18K18a19v93a11n 1940809778445

No nevim, zvlast to blikani pri vybocovani v Nemecku dost casto chybi, a nemyslim ze by to byli jen cizinci.

+2/0
21.10.2015 21:53

H18a71n68s 78R51i31c95h79t21h60o11f76f37e29n 2767657647654

Rekl bych, ze za tim stoji snaha Nemcu o zpomaleni prilivu imigrantu. :-P

0/0
21.10.2015 21:07

M92i25c66h56a91l 44Z95e54l79e33n65ý 6944463385796

Nemci to delaji dobre.

Rychlost sice obecne vzato neni plosne omezena, ale pokud mistne ci docasne omezena je, vetsinou k tomu jsou dobre duvody (nejcasteji spatny stav dalnice, povetrnostni podminky nebo provoz). A take je vetsinou dodrzovana, protoze krome kontroly policie ridici vedi, ze takove omezeni ma svuj opravneny duvod.

+13/0
21.10.2015 18:58

J41o19s75e84f 56V61a23l78a 9620873473523

pokud si prectete komentare samotnych Nemcu pod clankem citovanem v textu, nestaci se Nemci sami divit, kde a jak nasbiral dotycny "vyzkumnik" 1198 dotazanych a jake vysledky mu vysly.. Dotaznik byl vyplnovan online od vybranych lidi, kteri chodi na tenhle server. Zrejme se nejedna o reprezentativni vzorek....

+11/0
21.10.2015 18:57

M52a87r40t52i38n 45F11r64a20n87t25i37š72e33k 7705970403835

řekl bych, že to chtějí ti samí Němci, kteří se těší z přílivu migrantů.

+6/−1
21.10.2015 18:01

R74a31d31o44v28a52n 91S18ý13k52o24r62a 6784185484900

Podle ceho tak soudite?

0/0
21.10.2015 18:04

T17o24m36á93š 29T92a80t28í90č26e80k 5130602840628

Obojí je spasitelství, ne?

0/−1
21.10.2015 21:03

R81a93d86o65v25a18n 34S44ý47k44o35r91a 6864125414780

Tipuji ze 90 procent z nich pochazi z NDR

+5/0
21.10.2015 18:01

P75e45t64r 19M44i13c20h90a93l 2130404271462

Neomezená rychlost ovšem neplatí v celém německém dálničním systému, podle organizace European Transport Safety Council (ETSC) se jedná o 52 procent z celkové délky Na 48 procentech úseků platí doporučená rychlost 130 km/hod.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/omezeni-rychlosti-nejvyssi-rychlost-na-dalnicich-nemecko-p3w-/automoto.aspx?c=A151020_175718_automoto_hig

..............

Pane Halamko, doporučená rychlost 130 km/h je v Německu právě tam, kde rychlost není omezená. Ne té necelé polovině (někdo uvádí třetinu, ale to je nepodstatné) je rychlost omezená dopravními značkami. Většinou na 120 km/h, místy dle nutnosti i na rychlost nižší.

+15/−1
21.10.2015 17:57

M48a41r33t49i69n 30K74a22r91á40s66e71k 9758913678378

Ja jsem pro rozumne nastavenou max rychlost (stav u nas mi +- vyhovuje). Ono jeden pohled je ten, ze dobry ridic je shcopny na dobre dalnici jet klidne 160 i vice. Problem je v tom, ze na te dalnici neni sam a se zvysujici se rychlosti se dost zvysuje i sance, ze k nehode dojde chybou horsiho ridice, ktery tu vysokou rychlost druheho ucastnika provozu spatne odhadne, nebo v jejim dusledku ma mene casu na reseni krizove situace.

On ten princip funguje na silncich obecne - napriklad omezeni rychlosti na hlavni ceste na krizovatce je prece hlavne kvuli tomu, aby bez vetsiho rizika mohli na cestu najet ti z vedlejsi silnice, ne kvuli tomu aby neudelal nejakou chybu ten co jede po hlavni.

Priklad je videt treba i u nehod motorkaru - velka cast nehod je zpusobena tim, ze motorkare smete auto, ktere ho v dusledku jeho vyssi rychlosti prehledne (+ se k tomu jeste pridava samozrejme fakt ze motorkar je obecne videt hur nez mnohem vetsi auto) (tim netvrdim ze neni vina na strane motorkare)

+8/−2
21.10.2015 17:16

P15e77t85r 21M49i44c48h51a49l 2590704121922

Jeden z mála rozumných názorů viditelných na diskusích na podobná témeta. R^

+2/−1
21.10.2015 17:58

T61o84m89á86š 94Z16e20m85a32n 3665378284855

Porblém je v otm že nízký limit ukolébávé špatné řidiče k falešnému pocitu bezpečnosti.

když se v rakousku testovalo 160 na dálnici, tak nehodovost klesla - špatní řidiči se báli a začali sledovat provoz.

+5/0
21.10.2015 18:58

M45i78c91h42a52l 45Z82e85l26e27n28ý 6764113105896

Ale mene zkusenym ridicum nikdo v pomale jizde nebrani.

Staci, kdyz se presunou do praveho pruhu a tam muzou byt v klidu.

+3/0
21.10.2015 19:00

M82i89c97h27a80l 60M17o49j78ž75í69š 8804819142

Ty čísla nějak nesedí:

- opakovaně se uvádí, že v Německu je neomezená rychlost pouze asi na 1/3 dálniční sítě, což odpovídá i mým zkušenostem,

- na (až příliš) mnoha místech jsou omezení na 80, 100 nebo 120 km/h. Podle matematiky autora článku ale vlastně neexistují, jelikož úseky s neomezenou rychlostí a úseky s omezením na 130 km/h mu už dávají dohromady 100 %.

+4/0
21.10.2015 16:16

K48a50r66e34l 14E65h55l 5186961236877

Rychlostí limity jsou zavedeny z důvodu zpřístupnění řízení vozidel i pro méně schopné řidiče.

Často je vidět v provozu, že někteří řidiči / ky mají problém ovládat své vozidlo i na těchto limitech.

Pokud zvýšíme limity, musíme zvýšit i požadavky na řidiče jako celek.

Osobně bych rád zvýšil rychlostí limity ale bohužel provozní prostředí to neumožňuje.

+1/0
21.10.2015 15:36

J76a44n 66B22u85b94i26k 9362951332487

omyl. Rychlostní limity byly zavedeny v 70. letech jako odezva na prudké zdražení ropy, její tehdejší nedostatek a snahu tu ropu ušetřit pro průmysl.

Za druhé: je řada řidičů, kteří mají problém ovládat vozidlo i v padesáti, stačí aby trochu zapršelo a pro něž je 130 rychlostí kosmickou. Stejně tak je řada lidí, co mají IQ80 či méně. Těžko lze však svět nastavit a provozovat podle nich......

+11/0
21.10.2015 15:57

J55a67r78o94s10l25a71v 70P62u78m46p74a 6597920721449

Užil jsem si v mládí neomezenou rychlost na našich dálnicích. Jezdil jsem v Žigulíku s tachometrem do 160km/hod, a chodil  za roh.  A nebyl jsem sám. Všichni na silnici věděli, že můžou jet auta hodně rychle. Němci měli silná auta a také se předváděli. Bylo to bezva. Zajímala by mě statistika nehod před omezením rychlosti a po max 130km/hod.

0/0
21.10.2015 21:32

V53l80a85d75i20s10l14a25v 49B36u91r80y53š53e85k 1799982937984

hm, někteří řidiči mají problém ovládat vozidlo při 150 km rychlosti, to lze úprý často vidět, no nevím, takové zkušenosti nemám a ani nevím jak bych to poznal, tak je potřeba plošně snížit rychlost na 130 km, kdy už tito řidiči problém mít nebudou a tím zajistit naší bezpečnost, mě to připadá jako strašnej blábol

+1/0
21.10.2015 17:53

L55i19b65o39r 46M35o60u18č78k11a 1838737495502

proc se nekdo vrta v necem, co funguje? zase nejaky politicky jelito hleda aktivitu, aby se zviditelnil ... presne podle prirucky manageru ... stejny hnus, jako rozhovory s HR oddelenimi, ktere jedou podle stejnych prirucek Rv

+5/0
21.10.2015 15:19

P50e44t50r 29B23a47l51o51g 4391679176440

a chtějí to opravdu "Němci"? Skutečně odpovídali ti, kteří tu dálnici používají denně? Už před pár lety to "někdo" navrhnul v jejich parlamentu, a málem byla v Německu revoluce.

+19/0
21.10.2015 14:31

R27o26m76a97n 47C80e60r47n62y 5783247430591

je to rozumne, kdyz chci prejet do leveho pruhu, byva nekdy tezke odhadnout, jestli auto ve zpetnem zrcatku jede 150 nebo 230

+3/−13
21.10.2015 14:16

J24i11ř31í 12Z41ý75k86a 9509393181130

to jako vážně? 8-o Jestli to nebude tím, že se nesoustředíte na řízení. Já s tím být předjížděn rychlíkem problém nemám. Vím o něm dlouho dopředu. Jenže to byste musel používat zpětná zrcátka nejenom při započetí předjížděcího manévru.

PS: samozřejmě absolutní čísla toho rychlíka "netrefím", ale poznám jestli tam můžu vjet, nebo počkat.

+20/−2
21.10.2015 14:42

R65o66m60a52n 56C25e50r58n94y 5283187830201

prosim poucte me jeste nejak, jak mam ridit ... nepochybuji o tom, ze dva pruhy na D1 s prehledem zvladate, 5 prohu v kazdem smeru je na ohlidani vsech aut za vami trochu narocnejsi

0/−8
21.10.2015 15:24

J41a30n 33B36u85b71i36k 9112891142217

???

kdybyste jezdil vpravo, stačí si ohlídat ten vlevo vedle Vás......

P.S. hledám, kde je u nás 5 pruhů v každém směru a nějak nenacházím......a to ani v Německu

+8/0
21.10.2015 15:58

R26o48m20a63n 80C65e14r19n23y 5203407850371

u nas je nehledejte, byla rec o Nemecku - jedte se podivat pred Mnichov nebo na A3 ve Frankfurtu

0/0
21.10.2015 16:19

J13u31l22i30a29n 25B50r40o89d88s81k17ý 8484108785132

Ty jsou mam takovy pocit stejne jen 4.

+3/0
21.10.2015 17:59

J17a22r60o55s43l14a46v 61P69l92a89c19h94e72t79k54a 7916296156739

I s odbocovacim 5.

0/0
22.10.2015 18:35

P51a17v85e49l 72B30e37ň65a 8126243796

Kolem Amsterdamu je 5 pruhů, už je to nějaká doba co jsem tam jel. 5 sem neviděl ani v Německu. Tam max. 4.

0/0
21.10.2015 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.