Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Podobných zemí už moc nenajdete. S neomezenou rychlostí na dálnicích se Německo řadí mezi státy jako Afghánistán nebo Severní Korea. Možná však od své chlouby přece jen upustí. Jak ukázal průzkum, stále více Němců se přiklání k zavedení rychlostního limitu. Jako nejpřijatelnější se jeví 150 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i23r26o10s82l59a89v 68S29u81c14h72y 5330919190380

To zase někdo šikovně položil otázku. Já tedy osobně neznám jediného Němce (jako že jich znám spousty), který by si legislativní omezení rychlosti přál.

+1/0
22.10.2015 7:27

L59u56k60á74š 35V98a91ň87u77r41a 1195724323173

Pamatuji si dobu, kdy nebyl problém jet 240km/h. Všichni se hezky drželi vpravo a byli ukáznění. To ale v poslední době už neplatí. Jezdí se chaoticky a nedisciplinovaně.

+1/0
21.10.2015 23:02

M91a22r29t98i25n 67K89r34o16u82p33a 2981293689790

V tomto článku je minimálně jedna vážná chyba. A to tvrzení, že na 52% délky dálnic je rychlost neomezená, na zbytku, tedy na zbylých 48% je rychlost doporučena na 130 km/h. Oněch doporučených 130 km/h je právě na úsecích kde rychlost omezena není. Dále by se slušelo říct že když způsobíte nehodu při rychlosti nad těch doporučených 130 je to tak nějak přitěžující okolnost.

0/0
21.10.2015 23:02

V23l24a87d66i24s34l69a23v 29B62u58r31y38š31e50k 1509272467224

no, když způsobím nehodu při 200 km rychlosti a policie mě doloží, že jsem v okamžiku nehody skutečně jel 200 km v hodině, tak mě ta vaše přitěžující okolnost zcela jistě trápit nebude, jinak máte asi dobrou představivovost

0/−1
22.10.2015 17:14

L89u91k52á33š 76V50a48ň35u50r76a 1505364793323

Ještě že u nás neprošlo těch 160km/h. Naštěstí většina v ČR jezdí kolem 120km/h. Nad 130km/h jezdí jen pár šílenců. ;-D

+1/−2
21.10.2015 22:52

J18a64n 26D30l15o17u82h32ý 7974109450669

I kdyby byl limit 200km/h tak je to uplne jedno, kdyz vetsina aut v cesku ma motor o velikosti 1.2 ci 1.4. Takze ono z toho sice vymacknete vic nez 130km/h ale ta spotreba je astronomicka...

+1/0
22.10.2015 7:16

F45i61l13i64p 41K15o61h17o78u86t 7690893217260

Mám 1.4 benzín a na Autobahn s ní jezdím 170 dle gps - když to situace dovolí. Známí má 1.2 HTP a jezdí s ní 150, takže auta na to mají, ale řidiči v česku jsou totálně nevyježdění. A jedou po dálnici 80 - 120. V Německu je nastavený jiný tempo a v pravém pruhu jede procentuálně nižší procento řidičů míň jak 120. Usuzuji to z vlastního pozorování a desítek tisíc km na dálnicích.

0/0
22.10.2015 8:30

T75o97m28á46š 77J36u78r98e29č65k34a 3303222389383

To je zase hovadina co jste plácnul, je jste si potřeboval kopnout co? 1.2HTP 12V 150km/h na dálnici spotřeba 6.2, 1.6TDi na dálnici 150-160km/h spotřeba 5.9 1.9TDi 140-170km/h spotřeba 5.4 tak kde 1.4 8V r.v1998 na dálnici 140-160km/h spotřeba 6-8l, toyota Celica 2.0 turbo na dálnici 150-200km/h spotřeba 15-22l/100km

0/−1
22.10.2015 10:25

P66a92v52e86l 20S14t85a32v85j44a45n73í71k 6528305947351

Jakou metodikou se vám podařila změřit spotřeba 1.2 HTP při 150 km/h?

+2/0
22.10.2015 11:00

T18o88m41á83š 13J61u32r19e86č46k41a 3463392219923

Jak na Vašem autě měříte spotřebu aktuální a průměrnou? hm?

0/0
22.10.2015 11:35

P32e77t22r 93Č27e12r11m21á88k 9758425119420

Jasně, a teď tu o červené karkulce... ;-) HTP atakuje 10 litrovou hranici při snaze o dynamickou dálniční jízdu. 1.2 TSI dokonce přes 10 litrů. Nikdo nezpochybňuje že ta rychlost je reálná (už starej favorit jel 170), ale je to nesmysl, motor vyždímanej úplně nadoraz, spotřeba strašná, auto celý neklidný... Proč...

0/0
22.10.2015 17:00

T61o16m55á97š 69J97u22r33e96č54k62a 3413292779323

Jasně já s tím jezdím, ale vy máte pravdu....boha

0/0
23.10.2015 6:04

P67a54v84e55l 33Z51a50j93í40č36e77k 8324170766520

nevim proc by si chteli ubirat vlastni svobody... kazdy je za sve jednani zodpovedny... jen tady se nam snazi nakukat ze vsemocny stat vi nejlepe co je pro nas dobre... od financi po rychlost. Mimochodem stejne kdo ma novejsi auto tak muze na nejake vyssi rychlosti zapomenout protoze ty oturbene herky sotva zvladaj tech 150. nicmene nepopiram ze to mnoha lidem staci a jsou zase spokojeni ze spotrebou nebo servisem

+4/0
21.10.2015 22:08

L17u69k59á89š 56V79a90ň42u75r41a 1985694353323

Myslím, že vše je o tom, jak se všichni dohodnou. A komu to nevyhovuje, tak ať se odstěhuje třeba do té Severní Koreje. ;-D Navíc, fyzikální zákony platí pro každého stejně. A žádné elektronické berličky v extrému nepomáhají. Akorát to některým nedochází. A navíc, na silnici nejsme nikdy sami. Vždy máme vztah k ostatním.

+1/0
21.10.2015 22:57

D58a62n96i34e77l 53J43a89n86í77č89e20k 8229247719917

A já jsem teď udělal výzkum mezi němci, které znám a vyšlo mi, že chtějí jezdit max 280 km/hod :-)

+8/0
21.10.2015 21:55

J74a15n 55H53o47r92s80k39ý 2306510757215

"Maximální rychlost 130 km/hod by si přálo jen 40 respondentů". To tedy nebyl kdovíjaký megavýzkum.;-D

+2/0
21.10.2015 21:43

P18a23v34e81l 25V70e81b72r 2795977386326

:-/ Das ist skandal !! Jedina zeme v Evrope, kde mohu na svem mopedu bezpecne upalovat 280 km/h...... Nemci jezdi i pres neomezenou rychlost civilizovane, doufam ze je tohle jen nejaka novinarska kachna.....

+9/0
21.10.2015 21:36

V18í26ť82a 81N98o46v67á75k 1708833655931

Poslední největší svoboda v Německu?? :-( svět se v prd.l obrací.

+2/0
21.10.2015 21:26
Foto

M23i81r84o65s80l67a13v 36S76t32e81i72n53e17r 6948504413975

Oněch 150 znamená +4% na chybu tachometru, takže 155 projde. To je už slušná cestovní rychlost, která přesto nejde až na hranici technických možností.

Nebezpečí je v té monotonnosti. Klídek vede i ke spánku.

Občas také přidám, když je vpravo hodně náklaďáků a za mnou se to sbírá- takže pár minut těch 170 spíš uvolní ten provoz- potom ale si dám tempomat na mých 140- šetřím raději naftu. A sleduji celou skupinu, která si zvykla na stejné tempo.

+3/0
21.10.2015 21:16
Foto

M22a76r75i33a44n 30T20i98š39e83r 1824101506

Doufam, ze si Nemci neomezenou rychlost na dalnicich nenechaji vzit !!!

+10/−1
21.10.2015 21:15

J34a57n 39N68o42v85o26t91n22ý 5937123548858

Nějak jste zapomněli uvézt, kolik bývá těch nehod. Myslím že je to méně než třeba u nás.

+1/0
21.10.2015 21:08
Foto

M44i19r38o91s51l27a43v 71S71t88e27i88n47e64r 6558814373295

Němci jsou už dlouhodobě vycepovaní na dálniční provoz. Předjíždět vpravo dokáže jenom cizinec (může mít ale i německou SPZ). Dále nezastavují na odstavovacím pruhu a umí se zařadit při najíždění na dálnici- zraychlí tak, aby byli stejně rychlí, jako náklaďáky v pravém jízdním pruhu a pak teprve se zařadí. Při předjíždění náklaďáků se nejdřív podívají dozadu, zda tam někdo nejede moc rychle, teprve pak vybočí. A hlavně, vybočuje se včas, ne až na poslední chvíli. Nejmíň 3x se přitom zabliká, než se změní jízdní proud.

+1/0
21.10.2015 21:24

J52a76c81h56y25m 23K48a61v63a25n 1160989818735

No nevim, zvlast to blikani pri vybocovani v Nemecku dost casto chybi, a nemyslim ze by to byli jen cizinci.

+2/0
21.10.2015 21:53

H78a58n84s 10R69i47c41h65t65h77o62f68f22e78n 2947317707194

Rekl bych, ze za tim stoji snaha Nemcu o zpomaleni prilivu imigrantu. :-P

0/0
21.10.2015 21:07

M83i73c58h76a13l 87Z93e24l52e88n63ý 6284643715166

Nemci to delaji dobre.

Rychlost sice obecne vzato neni plosne omezena, ale pokud mistne ci docasne omezena je, vetsinou k tomu jsou dobre duvody (nejcasteji spatny stav dalnice, povetrnostni podminky nebo provoz). A take je vetsinou dodrzovana, protoze krome kontroly policie ridici vedi, ze takove omezeni ma svuj opravneny duvod.

+13/0
21.10.2015 18:58

J52o20s88e78f 54V21a89l86a 9860213133923

pokud si prectete komentare samotnych Nemcu pod clankem citovanem v textu, nestaci se Nemci sami divit, kde a jak nasbiral dotycny "vyzkumnik" 1198 dotazanych a jake vysledky mu vysly.. Dotaznik byl vyplnovan online od vybranych lidi, kteri chodi na tenhle server. Zrejme se nejedna o reprezentativni vzorek....

+11/0
21.10.2015 18:57

M56a11r69t66i42n 53F96r24a17n24t11i54š96e16k 7555930523115

řekl bych, že to chtějí ti samí Němci, kteří se těší z přílivu migrantů.

+6/−1
21.10.2015 18:01

R46a22d90o61v68a68n 16S52ý26k96o93r85a 6714655104930

Podle ceho tak soudite?

0/0
21.10.2015 18:04

T46o23m82á32š 31T74a67t56í97č37e18k 5430812470658

Obojí je spasitelství, ne?

0/−1
21.10.2015 21:03

R94a44d84o73v90a12n 93S41ý11k59o89r37a 6984305314520

Tipuji ze 90 procent z nich pochazi z NDR

+5/0
21.10.2015 18:01

P45e54t12r 68M41i20c30h79a71l 2530434621402

Neomezená rychlost ovšem neplatí v celém německém dálničním systému, podle organizace European Transport Safety Council (ETSC) se jedná o 52 procent z celkové délky Na 48 procentech úseků platí doporučená rychlost 130 km/hod.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/omezeni-rychlosti-nejvyssi-rychlost-na-dalnicich-nemecko-p3w-/automoto.aspx?c=A151020_175718_automoto_hig

..............

Pane Halamko, doporučená rychlost 130 km/h je v Německu právě tam, kde rychlost není omezená. Ne té necelé polovině (někdo uvádí třetinu, ale to je nepodstatné) je rychlost omezená dopravními značkami. Většinou na 120 km/h, místy dle nutnosti i na rychlost nižší.

+15/−1
21.10.2015 17:57

M59a71r69t77i41n 97K51a86r90á18s91e51k 9808813718418

Ja jsem pro rozumne nastavenou max rychlost (stav u nas mi +- vyhovuje). Ono jeden pohled je ten, ze dobry ridic je shcopny na dobre dalnici jet klidne 160 i vice. Problem je v tom, ze na te dalnici neni sam a se zvysujici se rychlosti se dost zvysuje i sance, ze k nehode dojde chybou horsiho ridice, ktery tu vysokou rychlost druheho ucastnika provozu spatne odhadne, nebo v jejim dusledku ma mene casu na reseni krizove situace.

On ten princip funguje na silncich obecne - napriklad omezeni rychlosti na hlavni ceste na krizovatce je prece hlavne kvuli tomu, aby bez vetsiho rizika mohli na cestu najet ti z vedlejsi silnice, ne kvuli tomu aby neudelal nejakou chybu ten co jede po hlavni.

Priklad je videt treba i u nehod motorkaru - velka cast nehod je zpusobena tim, ze motorkare smete auto, ktere ho v dusledku jeho vyssi rychlosti prehledne (+ se k tomu jeste pridava samozrejme fakt ze motorkar je obecne videt hur nez mnohem vetsi auto) (tim netvrdim ze neni vina na strane motorkare)

+8/−2
21.10.2015 17:16

P46e68t35r 76M84i72c88h78a78l 2330844231142

Jeden z mála rozumných názorů viditelných na diskusích na podobná témeta. R^

+2/−1
21.10.2015 17:58

T12o46m67á41š 10Z50e86m29a59n 3675328784645

Porblém je v otm že nízký limit ukolébávé špatné řidiče k falešnému pocitu bezpečnosti.

když se v rakousku testovalo 160 na dálnici, tak nehodovost klesla - špatní řidiči se báli a začali sledovat provoz.

+5/0
21.10.2015 18:58

M54i45c20h26a59l 38Z57e48l34e84n18ý 6844553855816

Ale mene zkusenym ridicum nikdo v pomale jizde nebrani.

Staci, kdyz se presunou do praveho pruhu a tam muzou byt v klidu.

+3/0
21.10.2015 19:00

M90i97c17h23a37l 81M87o71j33ž20í80š 8404839222

Ty čísla nějak nesedí:

- opakovaně se uvádí, že v Německu je neomezená rychlost pouze asi na 1/3 dálniční sítě, což odpovídá i mým zkušenostem,

- na (až příliš) mnoha místech jsou omezení na 80, 100 nebo 120 km/h. Podle matematiky autora článku ale vlastně neexistují, jelikož úseky s neomezenou rychlostí a úseky s omezením na 130 km/h mu už dávají dohromady 100 %.

+4/0
21.10.2015 16:16

K86a10r12e96l 29E28h53l 5676611726557

Rychlostí limity jsou zavedeny z důvodu zpřístupnění řízení vozidel i pro méně schopné řidiče.

Často je vidět v provozu, že někteří řidiči / ky mají problém ovládat své vozidlo i na těchto limitech.

Pokud zvýšíme limity, musíme zvýšit i požadavky na řidiče jako celek.

Osobně bych rád zvýšil rychlostí limity ale bohužel provozní prostředí to neumožňuje.

+1/0
21.10.2015 15:36

J64a65n 76B60u59b55i54k 9642141372607

omyl. Rychlostní limity byly zavedeny v 70. letech jako odezva na prudké zdražení ropy, její tehdejší nedostatek a snahu tu ropu ušetřit pro průmysl.

Za druhé: je řada řidičů, kteří mají problém ovládat vozidlo i v padesáti, stačí aby trochu zapršelo a pro něž je 130 rychlostí kosmickou. Stejně tak je řada lidí, co mají IQ80 či méně. Těžko lze však svět nastavit a provozovat podle nich......

+11/0
21.10.2015 15:57

J60a19r51o82s65l73a86v 16P78u96m73p36a 6477840151869

Užil jsem si v mládí neomezenou rychlost na našich dálnicích. Jezdil jsem v Žigulíku s tachometrem do 160km/hod, a chodil  za roh.  A nebyl jsem sám. Všichni na silnici věděli, že můžou jet auta hodně rychle. Němci měli silná auta a také se předváděli. Bylo to bezva. Zajímala by mě statistika nehod před omezením rychlosti a po max 130km/hod.

0/0
21.10.2015 21:32

V35l67a38d33i46s43l66a71v 25B20u20r73y63š35e75k 1789832367494

hm, někteří řidiči mají problém ovládat vozidlo při 150 km rychlosti, to lze úprý často vidět, no nevím, takové zkušenosti nemám a ani nevím jak bych to poznal, tak je potřeba plošně snížit rychlost na 130 km, kdy už tito řidiči problém mít nebudou a tím zajistit naší bezpečnost, mě to připadá jako strašnej blábol

+1/0
21.10.2015 17:53

L92i55b45o61r 79M80o55u92č57k90a 1398397755532

proc se nekdo vrta v necem, co funguje? zase nejaky politicky jelito hleda aktivitu, aby se zviditelnil ... presne podle prirucky manageru ... stejny hnus, jako rozhovory s HR oddelenimi, ktere jedou podle stejnych prirucek Rv

+5/0
21.10.2015 15:19

P67e29t95r 75B14a23l26o52g 4781679556620

a chtějí to opravdu "Němci"? Skutečně odpovídali ti, kteří tu dálnici používají denně? Už před pár lety to "někdo" navrhnul v jejich parlamentu, a málem byla v Německu revoluce.

+19/0
21.10.2015 14:31

R23o51m53a31n 93C51e21r45n22y 5413887160571

je to rozumne, kdyz chci prejet do leveho pruhu, byva nekdy tezke odhadnout, jestli auto ve zpetnem zrcatku jede 150 nebo 230

+3/−13
21.10.2015 14:16

J52i89ř49í 18Z80ý84k80a 9449293941160

to jako vážně? 8-o Jestli to nebude tím, že se nesoustředíte na řízení. Já s tím být předjížděn rychlíkem problém nemám. Vím o něm dlouho dopředu. Jenže to byste musel používat zpětná zrcátka nejenom při započetí předjížděcího manévru.

PS: samozřejmě absolutní čísla toho rychlíka "netrefím", ale poznám jestli tam můžu vjet, nebo počkat.

+20/−2
21.10.2015 14:42

R78o13m79a22n 32C49e76r77n16y 5263667130491

prosim poucte me jeste nejak, jak mam ridit ... nepochybuji o tom, ze dva pruhy na D1 s prehledem zvladate, 5 prohu v kazdem smeru je na ohlidani vsech aut za vami trochu narocnejsi

0/−8
21.10.2015 15:24

J36a96n 87B28u40b41i36k 9392891272617

???

kdybyste jezdil vpravo, stačí si ohlídat ten vlevo vedle Vás......

P.S. hledám, kde je u nás 5 pruhů v každém směru a nějak nenacházím......a to ani v Německu

+8/0
21.10.2015 15:58

R32o75m43a96n 81C73e28r92n56y 5463517890711

u nas je nehledejte, byla rec o Nemecku - jedte se podivat pred Mnichov nebo na A3 ve Frankfurtu

0/0
21.10.2015 16:19

J97u22l71i63a20n 98B41r84o86d10s81k82ý 8964618135872

Ty jsou mam takovy pocit stejne jen 4.

+3/0
21.10.2015 17:59

J67a75r87o85s27l88a56v 16P78l95a41c97h72e56t13k83a 7166256296279

I s odbocovacim 5.

0/0
22.10.2015 18:35

P68a71v28e89l 85B75e45ň75a 8616243836

Kolem Amsterdamu je 5 pruhů, už je to nějaká doba co jsem tam jel. 5 sem neviděl ani v Německu. Tam max. 4.

0/0
21.10.2015 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.