Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Podobných zemí už moc nenajdete. S neomezenou rychlostí na dálnicích se Německo řadí mezi státy jako Afghánistán nebo Severní Korea. Možná však od své chlouby přece jen upustí. Jak ukázal průzkum, stále více Němců se přiklání k zavedení rychlostního limitu. Jako nejpřijatelnější se jeví 150 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i10r98o32s66l38a56v 63S87u60c44h79y 5910519710340

To zase někdo šikovně položil otázku. Já tedy osobně neznám jediného Němce (jako že jich znám spousty), který by si legislativní omezení rychlosti přál.

+1/0
22.10.2015 7:27

L51u18k95á41š 75V54a62ň37u96r58a 1155944593143

Pamatuji si dobu, kdy nebyl problém jet 240km/h. Všichni se hezky drželi vpravo a byli ukáznění. To ale v poslední době už neplatí. Jezdí se chaoticky a nedisciplinovaně.

+1/0
21.10.2015 23:02

M90a37r16t89i30n 47K55r28o87u15p70a 2861913539360

V tomto článku je minimálně jedna vážná chyba. A to tvrzení, že na 52% délky dálnic je rychlost neomezená, na zbytku, tedy na zbylých 48% je rychlost doporučena na 130 km/h. Oněch doporučených 130 km/h je právě na úsecích kde rychlost omezena není. Dále by se slušelo říct že když způsobíte nehodu při rychlosti nad těch doporučených 130 je to tak nějak přitěžující okolnost.

0/0
21.10.2015 23:02

V43l77a10d27i25s94l63a67v 81B32u14r47y70š34e17k 1339612137834

no, když způsobím nehodu při 200 km rychlosti a policie mě doloží, že jsem v okamžiku nehody skutečně jel 200 km v hodině, tak mě ta vaše přitěžující okolnost zcela jistě trápit nebude, jinak máte asi dobrou představivovost

0/−1
22.10.2015 17:14

L68u16k72á11š 30V33a78ň32u29r90a 1695874613183

Ještě že u nás neprošlo těch 160km/h. Naštěstí většina v ČR jezdí kolem 120km/h. Nad 130km/h jezdí jen pár šílenců. ;-D

+1/−2
21.10.2015 22:52

J10a63n 79D15l77o43u19h37ý 7694349660259

I kdyby byl limit 200km/h tak je to uplne jedno, kdyz vetsina aut v cesku ma motor o velikosti 1.2 ci 1.4. Takze ono z toho sice vymacknete vic nez 130km/h ale ta spotreba je astronomicka...

+1/0
22.10.2015 7:16

F98i83l93i79p 81K19o83h18o84u30t 7690753787920

Mám 1.4 benzín a na Autobahn s ní jezdím 170 dle gps - když to situace dovolí. Známí má 1.2 HTP a jezdí s ní 150, takže auta na to mají, ale řidiči v česku jsou totálně nevyježdění. A jedou po dálnici 80 - 120. V Německu je nastavený jiný tempo a v pravém pruhu jede procentuálně nižší procento řidičů míň jak 120. Usuzuji to z vlastního pozorování a desítek tisíc km na dálnicích.

0/0
22.10.2015 8:30

T46o71m44á76š 21J44u52r38e70č69k36a 3273822699743

To je zase hovadina co jste plácnul, je jste si potřeboval kopnout co? 1.2HTP 12V 150km/h na dálnici spotřeba 6.2, 1.6TDi na dálnici 150-160km/h spotřeba 5.9 1.9TDi 140-170km/h spotřeba 5.4 tak kde 1.4 8V r.v1998 na dálnici 140-160km/h spotřeba 6-8l, toyota Celica 2.0 turbo na dálnici 150-200km/h spotřeba 15-22l/100km

0/−1
22.10.2015 10:25

P41a46v48e44l 15S34t94a37v49j19a59n14í53k 6338785937131

Jakou metodikou se vám podařila změřit spotřeba 1.2 HTP při 150 km/h?

+2/0
22.10.2015 11:00

T36o84m95á46š 91J91u22r32e72č70k22a 3333522639363

Jak na Vašem autě měříte spotřebu aktuální a průměrnou? hm?

0/0
22.10.2015 11:35

P23e43t53r 83Č30e41r72m68á51k 9448935669600

Jasně, a teď tu o červené karkulce... ;-) HTP atakuje 10 litrovou hranici při snaze o dynamickou dálniční jízdu. 1.2 TSI dokonce přes 10 litrů. Nikdo nezpochybňuje že ta rychlost je reálná (už starej favorit jel 170), ale je to nesmysl, motor vyždímanej úplně nadoraz, spotřeba strašná, auto celý neklidný... Proč...

0/0
22.10.2015 17:00

T39o98m14á90š 75J33u89r97e72č38k48a 3533362219423

Jasně já s tím jezdím, ale vy máte pravdu....boha

0/0
23.10.2015 6:04

P62a81v13e95l 54Z33a89j19í79č94e72k 8704630256540

nevim proc by si chteli ubirat vlastni svobody... kazdy je za sve jednani zodpovedny... jen tady se nam snazi nakukat ze vsemocny stat vi nejlepe co je pro nas dobre... od financi po rychlost. Mimochodem stejne kdo ma novejsi auto tak muze na nejake vyssi rychlosti zapomenout protoze ty oturbene herky sotva zvladaj tech 150. nicmene nepopiram ze to mnoha lidem staci a jsou zase spokojeni ze spotrebou nebo servisem

+4/0
21.10.2015 22:08

L11u96k35á60š 91V72a65ň30u57r29a 1735374503153

Myslím, že vše je o tom, jak se všichni dohodnou. A komu to nevyhovuje, tak ať se odstěhuje třeba do té Severní Koreje. ;-D Navíc, fyzikální zákony platí pro každého stejně. A žádné elektronické berličky v extrému nepomáhají. Akorát to některým nedochází. A navíc, na silnici nejsme nikdy sami. Vždy máme vztah k ostatním.

+1/0
21.10.2015 22:57

D14a39n93i29e39l 15J69a40n97í22č37e49k 8889347959137

A já jsem teď udělal výzkum mezi němci, které znám a vyšlo mi, že chtějí jezdit max 280 km/hod :-)

+8/0
21.10.2015 21:55

J61a36n 81H28o36r50s28k74ý 2296680957605

"Maximální rychlost 130 km/hod by si přálo jen 40 respondentů". To tedy nebyl kdovíjaký megavýzkum.;-D

+2/0
21.10.2015 21:43

P55a76v80e95l 49V14e74b64r 2775517336196

:-/ Das ist skandal !! Jedina zeme v Evrope, kde mohu na svem mopedu bezpecne upalovat 280 km/h...... Nemci jezdi i pres neomezenou rychlost civilizovane, doufam ze je tohle jen nejaka novinarska kachna.....

+9/0
21.10.2015 21:36

V84í70ť98a 22N33o52v83á41k 1348533675471

Poslední největší svoboda v Německu?? :-( svět se v prd.l obrací.

+2/0
21.10.2015 21:26
Foto

M54i32r78o63s21l28a10v 70S19t18e83i31n40e40r 4980842580416

Oněch 150 znamená +4% na chybu tachometru, takže 155 projde. To je už slušná cestovní rychlost, která přesto nejde až na hranici technických možností.

Nebezpečí je v té monotonnosti. Klídek vede i ke spánku.

Občas také přidám, když je vpravo hodně náklaďáků a za mnou se to sbírá- takže pár minut těch 170 spíš uvolní ten provoz- potom ale si dám tempomat na mých 140- šetřím raději naftu. A sleduji celou skupinu, která si zvykla na stejné tempo.

+3/0
21.10.2015 21:16
Foto

M34a20r12i71a42n 64T51i15š51e76r 1844631356

Doufam, ze si Nemci neomezenou rychlost na dalnicich nenechaji vzit !!!

+10/−1
21.10.2015 21:15

J11a18n 43N50o26v35o21t52n59ý 5507623108758

Nějak jste zapomněli uvézt, kolik bývá těch nehod. Myslím že je to méně než třeba u nás.

+1/0
21.10.2015 21:08
Foto

M86i76r81o91s52l98a82v 92S29t56e44i82n88e23r 4220162760336

Němci jsou už dlouhodobě vycepovaní na dálniční provoz. Předjíždět vpravo dokáže jenom cizinec (může mít ale i německou SPZ). Dále nezastavují na odstavovacím pruhu a umí se zařadit při najíždění na dálnici- zraychlí tak, aby byli stejně rychlí, jako náklaďáky v pravém jízdním pruhu a pak teprve se zařadí. Při předjíždění náklaďáků se nejdřív podívají dozadu, zda tam někdo nejede moc rychle, teprve pak vybočí. A hlavně, vybočuje se včas, ne až na poslední chvíli. Nejmíň 3x se přitom zabliká, než se změní jízdní proud.

+1/0
21.10.2015 21:24

J84a54c81h81y22m 96K89a81v58a46n 1870749688495

No nevim, zvlast to blikani pri vybocovani v Nemecku dost casto chybi, a nemyslim ze by to byli jen cizinci.

+2/0
21.10.2015 21:53

H71a66n77s 73R33i58c33h84t80h42o81f61f98e67n 2377217987464

Rekl bych, ze za tim stoji snaha Nemcu o zpomaleni prilivu imigrantu. :-P

0/0
21.10.2015 21:07

M81i26c76h54a92l 14Z64e84l12e69n49ý 6464153545876

Nemci to delaji dobre.

Rychlost sice obecne vzato neni plosne omezena, ale pokud mistne ci docasne omezena je, vetsinou k tomu jsou dobre duvody (nejcasteji spatny stav dalnice, povetrnostni podminky nebo provoz). A take je vetsinou dodrzovana, protoze krome kontroly policie ridici vedi, ze takove omezeni ma svuj opravneny duvod.

+13/0
21.10.2015 18:58

J93o21s32e45f 47V81a28l98a 9980733493103

pokud si prectete komentare samotnych Nemcu pod clankem citovanem v textu, nestaci se Nemci sami divit, kde a jak nasbiral dotycny "vyzkumnik" 1198 dotazanych a jake vysledky mu vysly.. Dotaznik byl vyplnovan online od vybranych lidi, kteri chodi na tenhle server. Zrejme se nejedna o reprezentativni vzorek....

+11/0
21.10.2015 18:57

M60a97r32t54i46n 46F50r91a51n71t26i72š72e18k 7485560633455

řekl bych, že to chtějí ti samí Němci, kteří se těší z přílivu migrantů.

+6/−1
21.10.2015 18:01

R43a37d36o73v14a56n 15S75ý60k63o63r26a 6764805534140

Podle ceho tak soudite?

0/0
21.10.2015 18:04

T14o85m79á25š 12T98a63t61í45č32e93k 5580712390438

Obojí je spasitelství, ne?

0/−1
21.10.2015 21:03

R70a45d63o39v21a72n 86S92ý75k49o70r84a 6854385344940

Tipuji ze 90 procent z nich pochazi z NDR

+5/0
21.10.2015 18:01

P44e29t68r 14M61i76c48h42a44l 2730734371802

Neomezená rychlost ovšem neplatí v celém německém dálničním systému, podle organizace European Transport Safety Council (ETSC) se jedná o 52 procent z celkové délky Na 48 procentech úseků platí doporučená rychlost 130 km/hod.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/omezeni-rychlosti-nejvyssi-rychlost-na-dalnicich-nemecko-p3w-/automoto.aspx?c=A151020_175718_automoto_hig

..............

Pane Halamko, doporučená rychlost 130 km/h je v Německu právě tam, kde rychlost není omezená. Ne té necelé polovině (někdo uvádí třetinu, ale to je nepodstatné) je rychlost omezená dopravními značkami. Většinou na 120 km/h, místy dle nutnosti i na rychlost nižší.

+15/−1
21.10.2015 17:57

M61a55r13t31i30n 91K80a22r50á41s40e26k 9918143748418

Ja jsem pro rozumne nastavenou max rychlost (stav u nas mi +- vyhovuje). Ono jeden pohled je ten, ze dobry ridic je shcopny na dobre dalnici jet klidne 160 i vice. Problem je v tom, ze na te dalnici neni sam a se zvysujici se rychlosti se dost zvysuje i sance, ze k nehode dojde chybou horsiho ridice, ktery tu vysokou rychlost druheho ucastnika provozu spatne odhadne, nebo v jejim dusledku ma mene casu na reseni krizove situace.

On ten princip funguje na silncich obecne - napriklad omezeni rychlosti na hlavni ceste na krizovatce je prece hlavne kvuli tomu, aby bez vetsiho rizika mohli na cestu najet ti z vedlejsi silnice, ne kvuli tomu aby neudelal nejakou chybu ten co jede po hlavni.

Priklad je videt treba i u nehod motorkaru - velka cast nehod je zpusobena tim, ze motorkare smete auto, ktere ho v dusledku jeho vyssi rychlosti prehledne (+ se k tomu jeste pridava samozrejme fakt ze motorkar je obecne videt hur nez mnohem vetsi auto) (tim netvrdim ze neni vina na strane motorkare)

+8/−2
21.10.2015 17:16

P24e76t33r 20M37i59c38h13a34l 2810934961312

Jeden z mála rozumných názorů viditelných na diskusích na podobná témeta. R^

+2/−1
21.10.2015 17:58

T47o98m58á21š 23Z92e66m63a65n 3455538814925

Porblém je v otm že nízký limit ukolébávé špatné řidiče k falešnému pocitu bezpečnosti.

když se v rakousku testovalo 160 na dálnici, tak nehodovost klesla - špatní řidiči se báli a začali sledovat provoz.

+5/0
21.10.2015 18:58

M87i37c86h68a72l 72Z11e29l95e50n26ý 6534113275986

Ale mene zkusenym ridicum nikdo v pomale jizde nebrani.

Staci, kdyz se presunou do praveho pruhu a tam muzou byt v klidu.

+3/0
21.10.2015 19:00

M95i47c97h82a90l 55M92o41j67ž79í89š 8814739602

Ty čísla nějak nesedí:

- opakovaně se uvádí, že v Německu je neomezená rychlost pouze asi na 1/3 dálniční sítě, což odpovídá i mým zkušenostem,

- na (až příliš) mnoha místech jsou omezení na 80, 100 nebo 120 km/h. Podle matematiky autora článku ale vlastně neexistují, jelikož úseky s neomezenou rychlostí a úseky s omezením na 130 km/h mu už dávají dohromady 100 %.

+4/0
21.10.2015 16:16

K21a87r66e54l 65E50h74l 5476231316347

Rychlostí limity jsou zavedeny z důvodu zpřístupnění řízení vozidel i pro méně schopné řidiče.

Často je vidět v provozu, že někteří řidiči / ky mají problém ovládat své vozidlo i na těchto limitech.

Pokud zvýšíme limity, musíme zvýšit i požadavky na řidiče jako celek.

Osobně bych rád zvýšil rychlostí limity ale bohužel provozní prostředí to neumožňuje.

+1/0
21.10.2015 15:36

J30a74n 51B58u41b67i22k 9752671662277

omyl. Rychlostní limity byly zavedeny v 70. letech jako odezva na prudké zdražení ropy, její tehdejší nedostatek a snahu tu ropu ušetřit pro průmysl.

Za druhé: je řada řidičů, kteří mají problém ovládat vozidlo i v padesáti, stačí aby trochu zapršelo a pro něž je 130 rychlostí kosmickou. Stejně tak je řada lidí, co mají IQ80 či méně. Těžko lze však svět nastavit a provozovat podle nich......

+11/0
21.10.2015 15:57

J47a70r90o47s93l95a29v 87P81u89m37p68a 6847620591989

Užil jsem si v mládí neomezenou rychlost na našich dálnicích. Jezdil jsem v Žigulíku s tachometrem do 160km/hod, a chodil  za roh.  A nebyl jsem sám. Všichni na silnici věděli, že můžou jet auta hodně rychle. Němci měli silná auta a také se předváděli. Bylo to bezva. Zajímala by mě statistika nehod před omezením rychlosti a po max 130km/hod.

0/0
21.10.2015 21:32

V45l75a34d58i34s75l57a69v 79B51u82r35y22š77e16k 1169932927494

hm, někteří řidiči mají problém ovládat vozidlo při 150 km rychlosti, to lze úprý často vidět, no nevím, takové zkušenosti nemám a ani nevím jak bych to poznal, tak je potřeba plošně snížit rychlost na 130 km, kdy už tito řidiči problém mít nebudou a tím zajistit naší bezpečnost, mě to připadá jako strašnej blábol

+1/0
21.10.2015 17:53

L94i63b28o56r 78M27o34u48č44k92a 1168667945812

proc se nekdo vrta v necem, co funguje? zase nejaky politicky jelito hleda aktivitu, aby se zviditelnil ... presne podle prirucky manageru ... stejny hnus, jako rozhovory s HR oddelenimi, ktere jedou podle stejnych prirucek Rv

+5/0
21.10.2015 15:19

P67e76t10r 42B17a91l70o22g 4301669516230

a chtějí to opravdu "Němci"? Skutečně odpovídali ti, kteří tu dálnici používají denně? Už před pár lety to "někdo" navrhnul v jejich parlamentu, a málem byla v Německu revoluce.

+19/0
21.10.2015 14:31

R93o74m14a83n 30C74e90r22n64y 5443267280541

je to rozumne, kdyz chci prejet do leveho pruhu, byva nekdy tezke odhadnout, jestli auto ve zpetnem zrcatku jede 150 nebo 230

+3/−13
21.10.2015 14:16

J41i10ř37í 23Z76ý73k84a 9869533531100

to jako vážně? 8-o Jestli to nebude tím, že se nesoustředíte na řízení. Já s tím být předjížděn rychlíkem problém nemám. Vím o něm dlouho dopředu. Jenže to byste musel používat zpětná zrcátka nejenom při započetí předjížděcího manévru.

PS: samozřejmě absolutní čísla toho rychlíka "netrefím", ale poznám jestli tam můžu vjet, nebo počkat.

+20/−2
21.10.2015 14:42

R16o72m85a11n 78C81e43r61n14y 5653337590431

prosim poucte me jeste nejak, jak mam ridit ... nepochybuji o tom, ze dva pruhy na D1 s prehledem zvladate, 5 prohu v kazdem smeru je na ohlidani vsech aut za vami trochu narocnejsi

0/−8
21.10.2015 15:24

J59a71n 40B75u82b26i33k 9592801872757

???

kdybyste jezdil vpravo, stačí si ohlídat ten vlevo vedle Vás......

P.S. hledám, kde je u nás 5 pruhů v každém směru a nějak nenacházím......a to ani v Německu

+8/0
21.10.2015 15:58

R91o43m98a52n 91C66e35r49n30y 5143777570881

u nas je nehledejte, byla rec o Nemecku - jedte se podivat pred Mnichov nebo na A3 ve Frankfurtu

0/0
21.10.2015 16:19

J89u43l81i11a64n 23B88r17o49d92s62k15ý 8434188135362

Ty jsou mam takovy pocit stejne jen 4.

+3/0
21.10.2015 17:59

J30a50r34o83s20l18a44v 82P89l68a46c39h82e38t39k81a 7236516846499

I s odbocovacim 5.

0/0
22.10.2015 18:35

P31a94v66e98l 67B51e49ň45a 8476583576

Kolem Amsterdamu je 5 pruhů, už je to nějaká doba co jsem tam jel. 5 sem neviděl ani v Německu. Tam max. 4.

0/0
21.10.2015 22:41







Najdete na iDNES.cz