Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesrovnalosti u emisí vykazují i opely, tvrdí němečtí ekologové

Některé vozy automobilky Opel vytvářejí v běžném provozu až sedmnáctinásobné množství emisí oxidu dusíku ve srovnání s laboratorními testy. Uvedli to zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, kteří nechali vybraný typ aut s naftovým motorem testovat ve Švýcarsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e95t52r 72K70m75í36n45e77k 5377734161153

Ekolog do domů, hůl do ruky...

+1/0
25.10.2015 15:25

H31a25n28a 21P55a71c69u64l64o68v14á 2836286609346

Nesrovnalosti u emisí kromě aut z koncernu VW vykazují i opely?

Nejen opely :-/

0/0
24.10.2015 20:27

A65n49d80r63e80j 42O40l58e21k52s62a 3585411847931

A kdo ještě?

+1/0
24.10.2015 20:55

J92a27k31u49b 30K44o79s 3556152920864

Neco jako VW tam maji vsichni, jen to jeste uplne neprasklo

+2/0
24.10.2015 19:02

J98a18n 36D48l88o51u24h12ý 7794379560199

Jak si vubec nekdo muze myslet, ze diesel je ta spravna "ekologicka" volba. Ne neni a nikdy nebude! Evropa je jediny trh, kde kvuli ekoblbum prevladaji diesely a to jen proto, ze lze maskovat skutecne emise pridavanim filtru pevnych castic, ad blue a dalsich chujovin. Ono to funguje na papire pekne, ale pokud je motor v zatezi je konec! Nejlepsi eko motor je atmosfericky benzinovy 4 valec s neprimym vstrikovanim. Tyto motory i pred 10 lety dosahovali ve spravnem aute (vaha) dalkove spotreby okolo 5 az 6 litru. Dnesni turbo sekacky a diesely maji spotrebu v podstate stejnou ale pritom udajne mensi emise. To je v rozporu s fyzikalnimi zakony, protoze spotreba je primo umerna emisim!!!

+2/0
24.10.2015 17:56

A35n72d89r65e17j 68O91l23e38k78s70a 3755861617771

Dýzly v Evropě jsou móda. Móda pomíjí a to se právě děje.

0/−1
24.10.2015 18:50

K39a88r85e93l 75J70o93a42c32h32i72m63s21t43á39l 8156652457176

v životě už benzín nechci

+1/0
24.10.2015 21:24

J95i76ř40í 78E71r86b22e78n 1573304476607

Co se týče spotřeby, pak AZNP Mladá Boleslav zjevně předběhly dobu, když jsem ještě v roce 2008 jezdil s karburátorovým favoritem r.v. 1990 s průměrnou spotřebou 5,9 l a rozhodně jsem provoz nezdržoval ;-)

0/0
25.10.2015 11:34

J60a36r73o83m22í93r 42K80r47á40l 4400679434449

A on někdo čekal něco jiného ?

+3/0
24.10.2015 10:08

P14e80t79r 97M73i14c39h78a65l 2110984191232

A už to pomalu leze ven. ;-D

+2/0
24.10.2015 2:17

P16e62t91r 45O21t83r71u21b37a 6476588262205

A co teprve až naloží měřící přístroj do auta nebo na přívěsný vozík a začnou to měřit opravdu přímo v provozu. To se budeme divit co z toho leze za cifry. 

A nejlépe spotřebu, zplodiny a výkon ve stejnou dobu. Takto když měří emise, tak to žere hodně, když měří spotřebu, tok to má šílené emise a když měří výkon, tak to žere hodně a ještě to má vysoké emise.

0/0
23.10.2015 23:19

V32i64k69t64o46r 71H45u37j81e41r 4976594553424

Takhle to dopadá, když sociální inženýři (EU komis) rozhodují o něčem, čemu nerozumí. Slušně řečeno, nabízí se tu otázka: rozumí tito lidé vůbec něčemu? Nalajnovat do horizontu let, kolik má spálit motor paliva, anichž bych rozuměl podstatě problému, se dnes,  jeví jako pěkná hloupost. Ekonormy měly smysl tak do čísla III, možná IV. Katalyzátor a lambda sonda, dvě věci, které když správně fungují, není auto vyloženě jedovaté. Tuto kombinaci má už Euro II.  Zbytečný tlak na snižování oxidu uhlíku přinesl přímý vstřik chudé směsi do válce, což má za následek zvýšení emisí oxidu dusíku a nové typy sazí jako bonus - Euro V a VI. Oboje jedovaté s prokazatelným vlivem na lidské zdraví.

A nyní přichází kontrolní otázka: proč museli a nadále musejí platit majitelé vozů s Euro I a II, chystá se i III a IV, ekologickou daň, když jejich vozidla škodí životnímu prostředí řádově méně než ty, které jsou od této daně osvobozeny?;-€

+6/0
23.10.2015 22:53

R30o81b70e72r84t 12T79o36m27e54c94z28e82k 8711334762435

Tak americký General Motors v tom také jede a to je dobře.

0/0
23.10.2015 21:22

M31a81r62t80i74n 19K10o64v36á73ř 2851340319936

Taky jsem čekal, kdy se po zjištění problémů s emisemi u německého výrobce v USA, objeví tentýž problém v Německu u amerického výrobce.

0/0
23.10.2015 22:30

J85a65n 51D50l38o66u73h73ý 8235405955468

Podle mě se ničeho nedopouštění pokud auto nerozeznává, kdy je v testu. Testovat by se mělo v reálném provozu a nastavit reálné limity.

0/0
24.10.2015 13:49

M24i69r27o88s73l14a15v 97B76u76d91a 9602542727692

Víte co, napište rovnou, že to nesplňuje nikdo a bude to rychlejší! Až ekopošuci uznají, že když auto spaluje zkapalněné dinosaury nemůže vonět po fialkách, tak se každému uleví a možná i doženeme Čínu!

+15/0
23.10.2015 19:14

F18r57a38n93t11i95š60e19k 61N41o30v93á20k 6681575676321

Copak o to, nápad, aby byl motor co nejúspornější, aby využíval fosilní palivo co nejvíce a tudíž vypouštěl méně zplodin není tak špatný. Ale musí to vycházet z nějakých reálných základů, s poznatků, co je ještě technicky možné. A tato realita se vytratila s přechodem na Euro5. 5, 6, 7 a další už prostě nejdou reálně dodržet, tak se firmy přizpůsobily a zfalšovaly (tak či onak) testy. Nic jiného jim také nezbývalo.

0/−1
23.10.2015 21:23

A84n37d93r40e46j 46O10l80e28k33s26a 3185721897941

Zbývalo jim to zabalit a začít dělat něco jiného. Že to neudělaly, není problém norem.

0/0
24.10.2015 18:49

F65r95a65n25t84i45š93e50k 62N60o64v57á52k 6191945386291

Konečně někoho napadá testovat víc aut. Tak do toho, otestujte pěkně všechny, které "plní" nesmyslnou normu. Uvidíte, že jí ve skutečnosi neplní nikdo.

+5/0
23.10.2015 18:17

J19i69n75d27ř77i39c70h 20Š37k22o82p71e44k 4105871500345

;-D;-D

já už na začátku tvz aféry VW říkal, že jsou v tom všechny značky,a proto žádná nevyužila odhalení VW ve svůj prospěch v reklamě

+5/0
23.10.2015 18:13

M37i23r12o41s81l85a89v 86B40u79d80a 9882562717332

To snad věděl každý, kdo se umí podepsat a má občanku.

+3/0
23.10.2015 19:16

J93i95n97d13ř23i77c86h 66Š93k14o56p32e21k 4775281590755

to bych netvrdil.

Po vypuknutí této pseudoaféry bylo dost názorů, že zatímco jiné automobilky investují do vývoje, VW místo toho podváděl

0/0
23.10.2015 19:30

M16a27r81t80i35n 86K36o82v85á39ř 2471580899316

Takovýhle názorů opravdu bylo dost, ale žádný nebyl od automobilek. To svorné mlčení všech ostatních výrobců leccos naznačuje...

0/0
23.10.2015 22:34

O79n50d59ř76e47j 12Š84t36ě56p49á56n17e37k 5349620778189

No něco tady bylo i od automobilek a bylo mi to předhazováno ;-)

0/0
23.10.2015 22:36

L22a30d14i81s39l88a51v 68K19v70a30s37n47i49č17k14a 1823767813605

Už jste někde viděl reklamu "naše airbagy nejsou vadné", "náš plynový pedál se nezasekává" ? Spíš jde o nepsanou slušnost a platí gentlemanská dohoda mezi automobilkami, že takovýmto způsobem se nebojuje. A tak se někdy využijí nastrčení užiteční idioti jako tito zmiňovaní, kteří "obviní", aby třeba odvedli pozornost.

0/0
24.10.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.