Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesrovnalosti u emisí vykazují i opely, tvrdí němečtí ekologové

Některé vozy automobilky Opel vytvářejí v běžném provozu až sedmnáctinásobné množství emisí oxidu dusíku ve srovnání s laboratorními testy. Uvedli to zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, kteří nechali vybraný typ aut s naftovým motorem testovat ve Švýcarsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e53t37r 51K11m12í98n26e91k 5227884761123

Ekolog do domů, hůl do ruky...

+1/0
25.10.2015 15:25

H13a51n69a 12P51a17c81u28l22o55v36á 2836186549756

Nesrovnalosti u emisí kromě aut z koncernu VW vykazují i opely?

Nejen opely :-/

0/0
24.10.2015 20:27

A98n95d13r49e25j 74O56l37e67k42s34a 3245131427471

A kdo ještě?

+1/0
24.10.2015 20:55

J66a62k27u56b 13K71o67s 3756342280254

Neco jako VW tam maji vsichni, jen to jeste uplne neprasklo

+2/0
24.10.2015 19:02

J77a69n 26D52l42o55u35h98ý 7294889720739

Jak si vubec nekdo muze myslet, ze diesel je ta spravna "ekologicka" volba. Ne neni a nikdy nebude! Evropa je jediny trh, kde kvuli ekoblbum prevladaji diesely a to jen proto, ze lze maskovat skutecne emise pridavanim filtru pevnych castic, ad blue a dalsich chujovin. Ono to funguje na papire pekne, ale pokud je motor v zatezi je konec! Nejlepsi eko motor je atmosfericky benzinovy 4 valec s neprimym vstrikovanim. Tyto motory i pred 10 lety dosahovali ve spravnem aute (vaha) dalkove spotreby okolo 5 az 6 litru. Dnesni turbo sekacky a diesely maji spotrebu v podstate stejnou ale pritom udajne mensi emise. To je v rozporu s fyzikalnimi zakony, protoze spotreba je primo umerna emisim!!!

+2/0
24.10.2015 17:56

A11n55d74r83e37j 77O36l13e49k80s55a 3925181377151

Dýzly v Evropě jsou móda. Móda pomíjí a to se právě děje.

0/−1
24.10.2015 18:50

K81a18r32e70l 83J34o46a14c39h84i35m85s98t25á82l 8536742927606

v životě už benzín nechci

+1/0
24.10.2015 21:24

J70i80ř28í 44E89r49b30e78n 1443324766177

Co se týče spotřeby, pak AZNP Mladá Boleslav zjevně předběhly dobu, když jsem ještě v roce 2008 jezdil s karburátorovým favoritem r.v. 1990 s průměrnou spotřebou 5,9 l a rozhodně jsem provoz nezdržoval ;-)

0/0
25.10.2015 11:34

J24a37r72o26m76í57r 15K48r36á95l 4260899574509

A on někdo čekal něco jiného ?

+3/0
24.10.2015 10:08

P77e21t30r 95M15i62c41h47a55l 2850474281822

A už to pomalu leze ven. ;-D

+2/0
24.10.2015 2:17

P49e14t88r 24O37t31r69u97b22a 6826488342475

A co teprve až naloží měřící přístroj do auta nebo na přívěsný vozík a začnou to měřit opravdu přímo v provozu. To se budeme divit co z toho leze za cifry. 

A nejlépe spotřebu, zplodiny a výkon ve stejnou dobu. Takto když měří emise, tak to žere hodně, když měří spotřebu, tok to má šílené emise a když měří výkon, tak to žere hodně a ještě to má vysoké emise.

0/0
23.10.2015 23:19

V36i65k63t54o89r 70H92u21j37e10r 4826384693444

Takhle to dopadá, když sociální inženýři (EU komis) rozhodují o něčem, čemu nerozumí. Slušně řečeno, nabízí se tu otázka: rozumí tito lidé vůbec něčemu? Nalajnovat do horizontu let, kolik má spálit motor paliva, anichž bych rozuměl podstatě problému, se dnes,  jeví jako pěkná hloupost. Ekonormy měly smysl tak do čísla III, možná IV. Katalyzátor a lambda sonda, dvě věci, které když správně fungují, není auto vyloženě jedovaté. Tuto kombinaci má už Euro II.  Zbytečný tlak na snižování oxidu uhlíku přinesl přímý vstřik chudé směsi do válce, což má za následek zvýšení emisí oxidu dusíku a nové typy sazí jako bonus - Euro V a VI. Oboje jedovaté s prokazatelným vlivem na lidské zdraví.

A nyní přichází kontrolní otázka: proč museli a nadále musejí platit majitelé vozů s Euro I a II, chystá se i III a IV, ekologickou daň, když jejich vozidla škodí životnímu prostředí řádově méně než ty, které jsou od této daně osvobozeny?;-€

+6/0
23.10.2015 22:53

R69o68b50e35r97t 92T18o10m58e22c68z94e30k 8591384942725

Tak americký General Motors v tom také jede a to je dobře.

0/0
23.10.2015 21:22

M94a57r78t95i77n 91K64o25v53á16ř 2541490309596

Taky jsem čekal, kdy se po zjištění problémů s emisemi u německého výrobce v USA, objeví tentýž problém v Německu u amerického výrobce.

0/0
23.10.2015 22:30

J53a91n 60D10l56o86u83h54ý 8265465765528

Podle mě se ničeho nedopouštění pokud auto nerozeznává, kdy je v testu. Testovat by se mělo v reálném provozu a nastavit reálné limity.

0/0
24.10.2015 13:49

M93i59r69o20s64l26a64v 14B35u59d72a 9662762137352

Víte co, napište rovnou, že to nesplňuje nikdo a bude to rychlejší! Až ekopošuci uznají, že když auto spaluje zkapalněné dinosaury nemůže vonět po fialkách, tak se každému uleví a možná i doženeme Čínu!

+15/0
23.10.2015 19:14

F81r90a48n68t79i97š67e76k 43N29o13v51á20k 6271785206111

Copak o to, nápad, aby byl motor co nejúspornější, aby využíval fosilní palivo co nejvíce a tudíž vypouštěl méně zplodin není tak špatný. Ale musí to vycházet z nějakých reálných základů, s poznatků, co je ještě technicky možné. A tato realita se vytratila s přechodem na Euro5. 5, 6, 7 a další už prostě nejdou reálně dodržet, tak se firmy přizpůsobily a zfalšovaly (tak či onak) testy. Nic jiného jim také nezbývalo.

0/−1
23.10.2015 21:23

A53n82d42r94e15j 87O89l89e44k94s10a 3805341827961

Zbývalo jim to zabalit a začít dělat něco jiného. Že to neudělaly, není problém norem.

0/0
24.10.2015 18:49

F31r14a92n16t57i66š78e84k 27N25o49v16á23k 6151465356241

Konečně někoho napadá testovat víc aut. Tak do toho, otestujte pěkně všechny, které "plní" nesmyslnou normu. Uvidíte, že jí ve skutečnosi neplní nikdo.

+5/0
23.10.2015 18:17

J57i28n83d44ř18i29c92h 11Š57k33o83p96e85k 4515591320815

;-D;-D

já už na začátku tvz aféry VW říkal, že jsou v tom všechny značky,a proto žádná nevyužila odhalení VW ve svůj prospěch v reklamě

+5/0
23.10.2015 18:13

M46i27r21o31s52l32a68v 64B26u54d97a 9742842527192

To snad věděl každý, kdo se umí podepsat a má občanku.

+3/0
23.10.2015 19:16

J79i51n61d49ř48i87c11h 21Š91k57o33p81e80k 4975741650275

to bych netvrdil.

Po vypuknutí této pseudoaféry bylo dost názorů, že zatímco jiné automobilky investují do vývoje, VW místo toho podváděl

0/0
23.10.2015 19:30

M34a76r87t35i14n 70K35o59v29á27ř 2621310289266

Takovýhle názorů opravdu bylo dost, ale žádný nebyl od automobilek. To svorné mlčení všech ostatních výrobců leccos naznačuje...

0/0
23.10.2015 22:34

O15n24d13ř55e33j 12Š21t43ě79p34á35n62e96k 5709500698889

No něco tady bylo i od automobilek a bylo mi to předhazováno ;-)

0/0
23.10.2015 22:36

L37a72d96i95s26l15a19v 25K12v30a30s35n79i92č75k51a 1193787353735

Už jste někde viděl reklamu "naše airbagy nejsou vadné", "náš plynový pedál se nezasekává" ? Spíš jde o nepsanou slušnost a platí gentlemanská dohoda mezi automobilkami, že takovýmto způsobem se nebojuje. A tak se někdy využijí nastrčení užiteční idioti jako tito zmiňovaní, kteří "obviní", aby třeba odvedli pozornost.

0/0
24.10.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.