Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU pracuje na novém způsobu měření emisí, počítá s testy v reálném provozu

Diplomaté členských zemí EU po několikahodinovém jednání našli dohodu nad kompromisní podobou systému testování emisí automobilů v reálném provozu. Česká republika se nakonec zdržela, proti bylo jako jediné Nizozemsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i21ř74í 97S15c48h67w66a55c84h 8128744978716

Test v reálném provozu je začarovaný kruh. Buď je stejný a pak je rozpoznatelný nebo je různý a pak nedává stejné, tedy srovnatelné výsledky....

0/0
14.11.2015 0:23

J67a92n 98M15a67t56o97u34š63e25k 6986967100754

malá technická, jak při NEDC tak pro plánované WLTP má mít vozidlo najeto minimálně 3000 km, ten Golf na fotce evidentně nikdy na silnici nebyl, takže to byla jen taková taškařice pro naivního Ťoka?

0/0
29.10.2015 21:59

J32i33ř18í 41S30c83h49w68a44c87h 8878444988416

a to že ten Golf na fotce nebyl nikdy na silnici jsi poznal z čeho? Koukám,. že tobě by zájemci o ojetiny měli posílat jen jejich fotky s dotazem: Tak co pane Lorenc, uvezu to.....?

0/0
14.11.2015 0:20

J60i49n55d43ř84i10c67h 75Š70k22o78p94e27k 4935571580985

čeští zástupci spali a nizozemci dostali nasypáno ? Jinak si nedovedu představit, že by někdo nepodpořil zrušení testů, ze kterých lezou naprosto zcestné výsledky

0/0
29.10.2015 18:21

J17a48n 91F44r32o75l69í53k 6236320985574

VW začne vyvíjet nový software pro dýzly. Rozpozná prý běžný provoz s komisařem od běžného provozu s majitelem.;-D

+1/0
29.10.2015 12:30

K20a26r33e57l 66V72a23c69h64u22t 9983182559623

Ach ta Unie! ... To jsou tolernace? - Lišit se až o 110 % = žádý problém! ;-D ... Pak se nedivte, když stejnou toleranci aplikují i řidiči také na pravidla silničního provozu!

Místo 50-kou jezdit obcí až 105 km/h = žádný problém, ne? ;-€ ... S tažením islámu do Evropy je to stejné. Ta hloupá tolerance, mnohdy z neznalosti, nás zahubí...

0/0
29.10.2015 9:43

J95a62n 35F66r54o20l84í88k 6796940165954

Nechtějí a taky nemohou přiznat, že celý ten humbuk s Euro 1-50 a emisními zonami je jen dýmová clona a ekopozlátko.;-D

0/0
29.10.2015 12:28

V38l72a84d88i70s76l67a28v 59B94u55r46y59š30e43k 1889432947484

ano, pro začátek budou tolerovat skutečně 110%, teď se to liší až o 400%, už z toho je vidět, že jde o zpřisnění a pokud to potřebujete připodobnit k dodržování povolené rychlosti, tak je to jako by zavedli v Německu plošně nejvyšší povolenou rychlost na dálnici 100 km v hodině, zároveň by ale řekli, že po určitou dobu budou tolerovat toho, kdo pojede méně jak 150 km v hodině, já myslím že není zas takovej problém to pochopit

0/0
30.10.2015 8:58

M82a88r68e78k 17Ž28a56b77č87í71k 5316452377507

Logika EU a netýká se jen emisí. Skutečnost budem tak dlouho křivit až se z ní stane pravda. Co je to za metodu s tak obrovskou odchylkou? To je levnější a možná i přesnější malé dítě, které tahá z vázy žetony s čísly, které označují množství emisí.

+2/0
29.10.2015 6:12

D70a44n50a 83K74o50c32i49á37n13o11v17á 2873168339768

Bezva, mám auto, které bez problémů prochází pravidelnou technickou, a jako že najednou neprojde? Tak mám žalovat automobilku?

0/−3
29.10.2015 0:08

J94i54ř84í 56E33r17b68e92n 1773704246987

Jak jste na to přišla? 8-o

+1/0
29.10.2015 9:17

M78i55c37h58a27l 94P88a85v92l15á68t 9533263434609

Tohle cele je o homologacnich testech, ne o emisnich testech (ktere chybne zamenujete s technickou kontrolou) a uz vubec ne o Vasem soucasnem aute.

0/0
29.10.2015 14:51

D65a77n10a 39K49o53c21i75á76n60o80v27á 2633758569158

no vidíte a to jsem se nikde nedočetla:-(

0/0
29.10.2015 15:56

R14o36m33a69n 81K74o52r88e91c 9276472822898

Doufejme, že tohle celé během nějpozději několika let zmizí v pekle spolu se současnou podobou EU a vrátíme se k pragmatismu a reálným požadavkům.

Když si přestaneme konečně nalhávat to, co by bruselní zločinci tak moc chtěli, skutečnost je jasná - nic, doslova nicz jejich požadavkl se nerealizovalo, nic se "nezlepšilo", naopak. Biopaliva škodící přírodě i lidské společnosti, auta "splňující" nesmyslné normy fintami, navíc zvýšená ekologická zátěž daná tím, že jsou mnohem složitější a poruchovější díky bruselním předpisům, je třeba je častěji obměňovat = opět ekoloická zátěž a navíc Brusel podporuje levičáctví a iracionální fanatismus zelených demagogů, agresivních a arogantních cyklistů, sociální inženýrství a pod.

+17/−1
28.10.2015 23:46

P85e40t40r 89M55i13c25h77a40l 2730544671782

Tam je to samý Kolumbus. :-D

0/0
28.10.2015 23:43

T60o97m46á77š 35V19a46l10d63e27r 7913720789

Ono je zajímavé, že díky obavám o emise CO2 se vyrábí motory, které nám škodí více a více. Přímým vstřikem paliva, vznikají velmi nebezpečné látky. A někteří jedinci ještě kuchají filtry pevných částic. U benzínů přímovstřikových se filtry nedávají vůbec. Tady jsou politici vedle a schvalují normy pro výrobce automobilů. Ne pro očistu životního prostředí. Protože to by museli podporovat paliva, která jsou čistější. A zatím se uvádějí normy, které nejsou výrobci v praxi schopni plnit. Proč si myslíte, že reálná spotřeba paliva se liší až o 30%. Větší spotřebou se zvyšují i emise. Spotřeba g/kW se až moc nemění v reálu. Ale spotřeba na papíru se zmenšuje rapidně. Inu papír snese vše. Nové zkoušky a předpisy budou opět děravé a zákazníkovi se bude lhát.

+7/−1
28.10.2015 23:29

P89e35t20r 47N32o16v37á85k 1905297492375

Homologační testy v současnosti probíhají v laboratorních podmínkách zásadně se lišících od provozních podmínek a proto je v provozu vyšší spotřeba. V případě emisí neplatí, že vyšší spotřeba rovná se více emisí, ale záleží i na spalovacím procesu. Spalovací proces ovlivňuje složení paliva, konstrukce motoru, množství a tlak vzduchu...

+1/−1
29.10.2015 5:34

F17r72a40n36t73i62š77e12k 12N24o53v52á24k 6911375466891

Spalovací proces určuje co ještě vznikne krom CO2. To totiž vzniká vždy. Cokoliv organického hoří na CO a H2O, čili vodu. Ale teploty a tlaky dělají mezi jiným to, jestli přítomný dusík odejde jako N (čili neškodný, přirozená součást vzduchu) nebo jestli zoxiduje na NOx a škodí. Což je jen tak mimochodem docela těžká práce, dusík oxiduje nerad a výhradně za dost divokých podmínek :)

+1/0
29.10.2015 6:57

J31i23ř47í 26E76r22b89e67n 1913514476397

Homologační testy probíhají v laboratorních podmínkách, zásadně se lišících od provozních podmínek, už asi padesát let!

A nikdo to nezmění, bo jedině laboratorní podmínky jsou reprodukovatelné...

0/−1
29.10.2015 9:18

J92i69n77d95ř50i27c46h 15Š72k88o64p24e69k 4765751800675

na druhou stranu není problém nadefinovat reálné podmínky v podobě nějakého polygonu

0/0
29.10.2015 18:22

T33o39m78á89š 94V68a16l12d20e39r 7593490689

Souhlasím, že množství škodlivin není přímo úměrné spotřebě. Ale jak jsem zmínil, mění se struktura škodlivin. Na škodlivější látky, a v zásadě,když chci omezit CO2 zvýší se jiné škodlivější látky. Stačí se podívat na nynější konstrukce motorů a jistě víte o čem mluvím. Zvláště čím jsou směsi více chudší.Ukažte mi např, který motor rapidně snížil spotřebu paliva v g/kW v běžném pracovním cyklu. Skoro žádný. Jen se snížila relativní spotřeba v objemu motoru.

0/0
13.11.2015 20:12

J80a20n 40P71e18k54a 5753553733

Tyjo, tenhle "problém" umí EU řešit prakticky okamžitě a celkem účinně. Ale s "uprchlickou" krizí se budou babrat a babrat...

+5/0
28.10.2015 22:58

J73o89s40e27f 42N58o33v56á10k 7457197982688

Víš co je ohroženo pracovních míst? A z čeho by Milka živila migranty kdyby padl VW?

+2/0
28.10.2015 23:08

T21o68m49á96š 10Č71á93l39e86k 2861656137187

Vicemene přiznání, ze dosavadní testování je mimo realitu a nový způsob bude tolerantnější k automobilkám a k technologiím současnosti.. ale zase po par letech opět najedeme na systém, do roku X musíš mít maximálně Y hodnot, jak to udělat ale už nevědí, automobilko, snaž se... Zda se pokrok kousek dopředu, ale ve výsledku stojíme na místě...

+2/0
28.10.2015 22:56
Foto

P53a83v97e67l 31P14o21d59e64š88v58a 5779367569

Prostě si přiznejte soudruzi, že ten fígl VW byl podle pravidel. 1:0 O přírodních zákonech hlasovat nejde.

+2/−2
28.10.2015 22:27

V78á63c39l23a40v 68J21e98b70a32v21ý 8530139613436

Krásně jste to otočil. Realita je ale taková, že jsou stanoveny limity a výrobce aut je musí splnit. Když je nesplní, tak prostě nemůže takový motor/auto prodávat a VW udělal podvod, aby to vypadalo, že jeho nová auta normy splňují. Ve skutečnosti nesplňují.

Jestli lze nebo nelze s dieselem limity splnit je úplně jiná otázka. Jsou státy, kde se diesel prostě do osábáků téměř nedává, protože vědí, že to svinstvo. To jenom v Evropě je nějaká divná strategie, kdy na jedné straně máme přísné limity a na druhé straně zdaňujeme relativně čistý benzín stejně jako "špinavou" naftu, protože to má o 1 litr/100 km menší spotřebu, ale města jsou od toho černá do 3. patra a jdou z toho rakovinotvorné částice, kterých se tělo neumí zbavit. :-/

+2/−4
28.10.2015 22:54

Z85d13e74n23e33k 14Z48a57j42í24c14e86k 1191556792897

Myslím si , že o naftových a benzinových motorů moc nevíte .Je pravda , že benzinové motory , vycházejí relativně lépe , než naftové , ale pokud si myslíte že nevypouští nic , tak jste na omylu. Současné naftové motory ,i ty co propadly v americe, vypouští o desítky procent co2 než auta deset a více let stará.

A pokud nadáváte na evropu na divnou strategii, tak se taky mýlíte, největší  znečišťovatelé, Čína, Amerika, a země třetího světa. Problém je prostší, přibrzdit VW v prodeji a zajistit lepší postavení svých značek ve světě i v Americe.

+1/0
29.10.2015 4:24

T28o73m24á24š 75V57a72l35d44e95r 7533220759

no právě CO2. A co další látky v plynech z  výfuků?

0/0
13.11.2015 20:15

J56i76ř10í 59E25r78b85e83n 1643124516397

A všiml jste si, že evropské předpisy ty motory stále splňují a že problém je v těch amerických?

0/0
29.10.2015 9:19
Foto

P15a96v97e35l 80P12o52d90e41š91v79a 5889467679

Norma je daná a podmínky testu dle normy také. A motor to při testu splňuje. Takže právnicky je vše v nejlepším pořádku.

0/0
29.10.2015 22:12

J38o39s49e78f 37N60o36v81á84k 7477137372938

Souhlasím. Splňovalo auto při testech normy? Splňovalo. To že normy vymýšlí nerealistíčtí  ekopošuci je věc známá. Tah s softvarem  byl od VW správnou věcí.

+6/−2
28.10.2015 23:05

J76a93k16u63b 71N71o83v70á60k 8730983620932

Na emise Vám kašlu. Co takhle nový způsob měření spotřeby?

+8/0
28.10.2015 22:16

J10i30ř43í 63E96r21b22e57n 1503554436857

Současný systém se před dvaceti lety zavedlo právě proto, že byl bližší realitě než předchozí systém měření při stálé rychlosti 90/120/město...

0/0
29.10.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.