Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU pracuje na novém způsobu měření emisí, počítá s testy v reálném provozu

Diplomaté členských zemí EU po několikahodinovém jednání našli dohodu nad kompromisní podobou systému testování emisí automobilů v reálném provozu. Česká republika se nakonec zdržela, proti bylo jako jediné Nizozemsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i51ř44í 85S58c26h30w19a93c41h 8238784778826

Test v reálném provozu je začarovaný kruh. Buď je stejný a pak je rozpoznatelný nebo je různý a pak nedává stejné, tedy srovnatelné výsledky....

0/0
14.11.2015 0:23

J81a31n 71M19a70t39o46u60š67e46k 6546137350314

malá technická, jak při NEDC tak pro plánované WLTP má mít vozidlo najeto minimálně 3000 km, ten Golf na fotce evidentně nikdy na silnici nebyl, takže to byla jen taková taškařice pro naivního Ťoka?

0/0
29.10.2015 21:59

J85i96ř80í 23S51c62h78w12a23c28h 8788594128976

a to že ten Golf na fotce nebyl nikdy na silnici jsi poznal z čeho? Koukám,. že tobě by zájemci o ojetiny měli posílat jen jejich fotky s dotazem: Tak co pane Lorenc, uvezu to.....?

0/0
14.11.2015 0:20

J33i56n19d65ř56i47c41h 71Š19k14o90p49e44k 4485831960415

čeští zástupci spali a nizozemci dostali nasypáno ? Jinak si nedovedu představit, že by někdo nepodpořil zrušení testů, ze kterých lezou naprosto zcestné výsledky

0/0
29.10.2015 18:21

J54a89n 97F32r95o60l98í36k 6246130795184

VW začne vyvíjet nový software pro dýzly. Rozpozná prý běžný provoz s komisařem od běžného provozu s majitelem.;-D

+1/0
29.10.2015 12:30

K52a39r20e36l 47V36a20c36h87u56t 9863892249873

Ach ta Unie! ... To jsou tolernace? - Lišit se až o 110 % = žádý problém! ;-D ... Pak se nedivte, když stejnou toleranci aplikují i řidiči také na pravidla silničního provozu!

Místo 50-kou jezdit obcí až 105 km/h = žádný problém, ne? ;-€ ... S tažením islámu do Evropy je to stejné. Ta hloupá tolerance, mnohdy z neznalosti, nás zahubí...

0/0
29.10.2015 9:43

J76a32n 12F28r40o28l26í86k 6346680145754

Nechtějí a taky nemohou přiznat, že celý ten humbuk s Euro 1-50 a emisními zonami je jen dýmová clona a ekopozlátko.;-D

0/0
29.10.2015 12:28

V37l95a20d39i41s43l61a63v 65B73u80r22y96š21e73k 1699522967134

ano, pro začátek budou tolerovat skutečně 110%, teď se to liší až o 400%, už z toho je vidět, že jde o zpřisnění a pokud to potřebujete připodobnit k dodržování povolené rychlosti, tak je to jako by zavedli v Německu plošně nejvyšší povolenou rychlost na dálnici 100 km v hodině, zároveň by ale řekli, že po určitou dobu budou tolerovat toho, kdo pojede méně jak 150 km v hodině, já myslím že není zas takovej problém to pochopit

0/0
30.10.2015 8:58

M18a18r17e83k 76Ž34a95b72č60í90k 5656152507327

Logika EU a netýká se jen emisí. Skutečnost budem tak dlouho křivit až se z ní stane pravda. Co je to za metodu s tak obrovskou odchylkou? To je levnější a možná i přesnější malé dítě, které tahá z vázy žetony s čísly, které označují množství emisí.

+2/0
29.10.2015 6:12

D71a97n24a 26K58o25c53i37á60n32o13v50á 2883318289548

Bezva, mám auto, které bez problémů prochází pravidelnou technickou, a jako že najednou neprojde? Tak mám žalovat automobilku?

0/−3
29.10.2015 0:08

J55i43ř36í 65E95r67b29e22n 1433144446707

Jak jste na to přišla? 8-o

+1/0
29.10.2015 9:17

M10i71c10h67a39l 89P34a22v58l53á93t 9813593794569

Tohle cele je o homologacnich testech, ne o emisnich testech (ktere chybne zamenujete s technickou kontrolou) a uz vubec ne o Vasem soucasnem aute.

0/0
29.10.2015 14:51

D84a80n35a 44K74o53c16i45á31n78o84v35á 2143788129818

no vidíte a to jsem se nikde nedočetla:-(

0/0
29.10.2015 15:56

R53o79m81a37n 87K32o44r21e98c 9956152942128

Doufejme, že tohle celé během nějpozději několika let zmizí v pekle spolu se současnou podobou EU a vrátíme se k pragmatismu a reálným požadavkům.

Když si přestaneme konečně nalhávat to, co by bruselní zločinci tak moc chtěli, skutečnost je jasná - nic, doslova nicz jejich požadavkl se nerealizovalo, nic se "nezlepšilo", naopak. Biopaliva škodící přírodě i lidské společnosti, auta "splňující" nesmyslné normy fintami, navíc zvýšená ekologická zátěž daná tím, že jsou mnohem složitější a poruchovější díky bruselním předpisům, je třeba je častěji obměňovat = opět ekoloická zátěž a navíc Brusel podporuje levičáctví a iracionální fanatismus zelených demagogů, agresivních a arogantních cyklistů, sociální inženýrství a pod.

+17/−1
28.10.2015 23:46

P49e53t16r 26M20i43c40h18a68l 2690274931362

Tam je to samý Kolumbus. :-D

0/0
28.10.2015 23:43

T77o88m54á63š 30V43a56l70d49e12r 7763510679

Ono je zajímavé, že díky obavám o emise CO2 se vyrábí motory, které nám škodí více a více. Přímým vstřikem paliva, vznikají velmi nebezpečné látky. A někteří jedinci ještě kuchají filtry pevných částic. U benzínů přímovstřikových se filtry nedávají vůbec. Tady jsou politici vedle a schvalují normy pro výrobce automobilů. Ne pro očistu životního prostředí. Protože to by museli podporovat paliva, která jsou čistější. A zatím se uvádějí normy, které nejsou výrobci v praxi schopni plnit. Proč si myslíte, že reálná spotřeba paliva se liší až o 30%. Větší spotřebou se zvyšují i emise. Spotřeba g/kW se až moc nemění v reálu. Ale spotřeba na papíru se zmenšuje rapidně. Inu papír snese vše. Nové zkoušky a předpisy budou opět děravé a zákazníkovi se bude lhát.

+7/−1
28.10.2015 23:29

P62e45t24r 45N78o47v20á42k 1815347772195

Homologační testy v současnosti probíhají v laboratorních podmínkách zásadně se lišících od provozních podmínek a proto je v provozu vyšší spotřeba. V případě emisí neplatí, že vyšší spotřeba rovná se více emisí, ale záleží i na spalovacím procesu. Spalovací proces ovlivňuje složení paliva, konstrukce motoru, množství a tlak vzduchu...

+1/−1
29.10.2015 5:34

F93r44a70n73t84i20š64e43k 61N53o54v65á44k 6751715476411

Spalovací proces určuje co ještě vznikne krom CO2. To totiž vzniká vždy. Cokoliv organického hoří na CO a H2O, čili vodu. Ale teploty a tlaky dělají mezi jiným to, jestli přítomný dusík odejde jako N (čili neškodný, přirozená součást vzduchu) nebo jestli zoxiduje na NOx a škodí. Což je jen tak mimochodem docela těžká práce, dusík oxiduje nerad a výhradně za dost divokých podmínek :)

+1/0
29.10.2015 6:57

J98i51ř38í 73E51r80b94e93n 1333904786827

Homologační testy probíhají v laboratorních podmínkách, zásadně se lišících od provozních podmínek, už asi padesát let!

A nikdo to nezmění, bo jedině laboratorní podmínky jsou reprodukovatelné...

0/−1
29.10.2015 9:18

J92i94n64d75ř53i35c97h 85Š95k64o91p22e18k 4165181890575

na druhou stranu není problém nadefinovat reálné podmínky v podobě nějakého polygonu

0/0
29.10.2015 18:22

T10o12m75á71š 11V81a81l48d45e51r 7633750799

Souhlasím, že množství škodlivin není přímo úměrné spotřebě. Ale jak jsem zmínil, mění se struktura škodlivin. Na škodlivější látky, a v zásadě,když chci omezit CO2 zvýší se jiné škodlivější látky. Stačí se podívat na nynější konstrukce motorů a jistě víte o čem mluvím. Zvláště čím jsou směsi více chudší.Ukažte mi např, který motor rapidně snížil spotřebu paliva v g/kW v běžném pracovním cyklu. Skoro žádný. Jen se snížila relativní spotřeba v objemu motoru.

0/0
13.11.2015 20:12

J60a29n 84P60e67k58a 5893893893

Tyjo, tenhle "problém" umí EU řešit prakticky okamžitě a celkem účinně. Ale s "uprchlickou" krizí se budou babrat a babrat...

+5/0
28.10.2015 22:58

J49o72s61e44f 44N59o26v65á45k 7717147452328

Víš co je ohroženo pracovních míst? A z čeho by Milka živila migranty kdyby padl VW?

+2/0
28.10.2015 23:08

T87o13m20á91š 22Č81á36l18e83k 2441206267137

Vicemene přiznání, ze dosavadní testování je mimo realitu a nový způsob bude tolerantnější k automobilkám a k technologiím současnosti.. ale zase po par letech opět najedeme na systém, do roku X musíš mít maximálně Y hodnot, jak to udělat ale už nevědí, automobilko, snaž se... Zda se pokrok kousek dopředu, ale ve výsledku stojíme na místě...

+2/0
28.10.2015 22:56
Foto

P72a37v57e47l 59P10o66d19e62š12v20a 5669477329

Prostě si přiznejte soudruzi, že ten fígl VW byl podle pravidel. 1:0 O přírodních zákonech hlasovat nejde.

+2/−2
28.10.2015 22:27

V32á78c16l90a70v 43J37e40b80a49v75ý 8450189623816

Krásně jste to otočil. Realita je ale taková, že jsou stanoveny limity a výrobce aut je musí splnit. Když je nesplní, tak prostě nemůže takový motor/auto prodávat a VW udělal podvod, aby to vypadalo, že jeho nová auta normy splňují. Ve skutečnosti nesplňují.

Jestli lze nebo nelze s dieselem limity splnit je úplně jiná otázka. Jsou státy, kde se diesel prostě do osábáků téměř nedává, protože vědí, že to svinstvo. To jenom v Evropě je nějaká divná strategie, kdy na jedné straně máme přísné limity a na druhé straně zdaňujeme relativně čistý benzín stejně jako "špinavou" naftu, protože to má o 1 litr/100 km menší spotřebu, ale města jsou od toho černá do 3. patra a jdou z toho rakovinotvorné částice, kterých se tělo neumí zbavit. :-/

+2/−4
28.10.2015 22:54

Z65d37e51n27e40k 85Z87a17j97í22c14e78k 1231346112987

Myslím si , že o naftových a benzinových motorů moc nevíte .Je pravda , že benzinové motory , vycházejí relativně lépe , než naftové , ale pokud si myslíte že nevypouští nic , tak jste na omylu. Současné naftové motory ,i ty co propadly v americe, vypouští o desítky procent co2 než auta deset a více let stará.

A pokud nadáváte na evropu na divnou strategii, tak se taky mýlíte, největší  znečišťovatelé, Čína, Amerika, a země třetího světa. Problém je prostší, přibrzdit VW v prodeji a zajistit lepší postavení svých značek ve světě i v Americe.

+1/0
29.10.2015 4:24

T35o73m58á14š 38V76a53l48d82e74r 7413560179

no právě CO2. A co další látky v plynech z  výfuků?

0/0
13.11.2015 20:15

J70i23ř90í 14E37r96b74e67n 1483164466447

A všiml jste si, že evropské předpisy ty motory stále splňují a že problém je v těch amerických?

0/0
29.10.2015 9:19
Foto

P71a18v77e66l 64P24o16d79e49š50v70a 5599577529

Norma je daná a podmínky testu dle normy také. A motor to při testu splňuje. Takže právnicky je vše v nejlepším pořádku.

0/0
29.10.2015 22:12

J87o83s13e44f 64N54o41v98á36k 7987227732848

Souhlasím. Splňovalo auto při testech normy? Splňovalo. To že normy vymýšlí nerealistíčtí  ekopošuci je věc známá. Tah s softvarem  byl od VW správnou věcí.

+6/−2
28.10.2015 23:05

J37a36k41u85b 66N22o69v66á68k 8740803270592

Na emise Vám kašlu. Co takhle nový způsob měření spotřeby?

+8/0
28.10.2015 22:16

J35i75ř66í 30E51r41b55e84n 1183894646147

Současný systém se před dvaceti lety zavedlo právě proto, že byl bližší realitě než předchozí systém měření při stálé rychlosti 90/120/město...

0/0
29.10.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.