Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civic přepřáhne na turbobenziny. Honda pracuje na automatu s 10 stupni

I japonská Honda podlehne aktuální módě downsizingu. Firma představila litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, který se dostane nejprve pod kapotu desáté generace kompaktního modelu Civic modelového roku 2017. Jinak než s turbem pak v Evropě Civic nejspíš koupit nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a59l53o 49M89a79k77y 7616139678611

Neviem prečo ale malý objem s turbom je v pohode. Veď benzín zaspal dobu oproti nafte a teraz len dobieha to čo zaspal. Turbo zvyšuje výkon a znižuje spotrebu. Mám doma nissan qashqai 1.2 DIG-T a jazdí v pohode. Osobne si myslím že na osobné auto bohate stačí 100kW. Zase si uvedomujem že ja používam autá na  prevoz z bodu a do bodu b. Ale ako tak sledujem väčsinu diskutujúcich tak auto musí mať veľký objem a veľký výkon, ale aj to chápem predsa niečo musí kompenzovať nizke IQ a malého vtáka. A keď nie som borec v posteli tak to všetkým natrem na ceste. Staré dobré časi, keď na ceste jazdili auta a 80kW už bola horná hranica a všetci bez problémov došli kde chceli. A dokonca aj tie dokázali porušovať maximálku 130 na diaľnici. Nuž ale svet sa mení a auto už nahrádza a dorovnáva svojím výkonom osobnú nevíkonnosť

0/0
31.10.2015 7:36

D73e85n59i40s 70W66i60t21z91k39u 3723531809527

jo jo to znám,to je jako boží mlýny melou pomalu,ale jistě.většinou je to taková nesmyslná útěcha pro vandráky co nic nemají

0/−1
31.10.2015 10:01

V68í45ť85a 11K20r54u14t91i11š 1930574855107

Zásadním faktorem, proč někdo jezdí silným faktorem je to, že minimálně 80% lidi na koupi a provoz takového auta jednoduše nemá. A i z těch, co na něj mají, v tom nevidí přidanou hodnotu a koupí si něco praktictejsiho.

Takže tu zůstává relativně malá skupina lidí, kteří "mají a chteji" a těm je zřejmě úplně jedno, co si o tom mysli a jaké zastupne argumenty si vymysli ta prvně zmíněná skupina.

+1/0
31.10.2015 13:58

Z88b94y48n13ě40k 75S43t92r14a50ň69á52k 4969406802105

Vim, ze budu za kacire, ale nevidim jedinou vyhodu atmosfer. Mam doma octavii 3 1,4tsi a civic (2012) 1,8vtec oboje 103kw a vtec je v porovnani s tsi chudinka. Spotreba 8,5 vs 5,9, kdyz chci predjizdet tak musim o 3stupne dolu a probudim pulku ulice, servis a ruceni drazsi... Nevim no...

V poslednich letech jsem jezdil s 1,0mpi, 1,5 skyactive, 1,6crdi, 1,6tdi, 2,0tdi, 3,6fsi... Sel bych znova do 1,4tsi...

+1/−1
30.10.2015 23:48

D37e31n16i72s 95W30i43t91z60k92u 3233561819847

a teď si dáme tu o Karkulce

+2/0
31.10.2015 0:19

J65i81ř83í 65S71c26h52w36a42c76h 8478584648946

tak přece bys Denisi nechtěl, aby šel do 1.0mpi, jo je to sice ta atmosféra "pro chlapy" jak píšeš níže, ale.....;-)

0/0
31.10.2015 1:30

O25n58d22ř24e33j 90B72u71r50e22š 5140674603569

Civic 1,8 má hooodně dlooouhou převodovku. Něco jako 1,5 VI. generace.

0/0
31.10.2015 21:25

V51á46c62l86a21v 28Z84e86l67i41n67k63a 2572100883382

Ach bože. Kdy a kde tahle zelená magořina skončí? Tak dvě dekády nazpět by nejspíš na motorařině fofrem vypakovali každého studenta, který by začal hlásat nápady, že zlepší do té doby obvykle čtyřválcové čtyřdobé motory tím, že jim ubere jeden válec a ty zbývající přifoukne turbem.

Je to v konečném důsledku podobné jako když od přírody čtyřnohému zvířeti budete chtít zlepšit běh tím, že mu jednu nohu amputujete a ty zbývající něčím nadopujete. Dopadne to špatně a tady je to nemlich to samé. Jak dlouho ještě bude těm zeleným pošukům trvat než konečně pochopí, že jít proti fyzikálním zákonům může v konečném důsledku skončit jedině porážkou. Příroda prostě neustoupí i kdyby se melouni uhlasovali.

Jaký bude výsledek? Budeme mít super složité motory se super složitými automatickými převodovkami. Budeme mít motory, které sice podle laboratorních výpočtů a nerealistických měřících cyklů budou úžasně úsporné, ale v reálu budete jezdit bezmála za tolik, co patnáct let stará atmosféra s podbným výkonem. Ovšem s tím "bonusem", že kvůli složitosti vydrží hnací ústrojí daleko méně a dáte daleko více za servis. No neberte to. Vidím, že si svou zatím věrně a bezproblémově sloužcí atmosférickou 1,6ku 16V budu ještě hodně dlouho hýčkat a opečovávat.

+6/0
30.10.2015 21:21

J35i46ř64í 48S75c11h80w97a32c89h 8218924408716

to s tím studentem na motorařině je špatný příklad. Ten student by totiž říkal: udělám ÚSPORNĚJŠÍ (účinnější) motor tím, že uberu válec a zbývající přifouknu turbem, a každej učitel by mu zatleskal. Protože méně válců znamená menší ztráty třením, přeplňování znamená vyšší učinnost, to jsou prostě fakta. Upozorňuji, že se mluvím o jen ÚČINNOSTI motoru. 

A to o těch čtyřech nohách poněkud kulhá, protože ti "šesti-nozí" či osmi-nozi jsou v přírodě oproti čtyřnohým tak nějak pozadu....;-)

+1/0
30.10.2015 21:49

V61á13c64l95a83v 94Z23e59l46i46n19k38a 2902790553692

Neuděláte. Papírově možná ano, ale reálně ne. Dát motoru méně válců než pracovních dob v cyklu znamená stvořit z hlediska plynulosti chodu a pružnosti záběru paskvil. Prostě ty výseče, kdy vám během otáčení klikové hřídele v žádném válci neprobíhá expanze, žádným setrvačníkováním a vyvažováním nepřečarujete i když se ekopošuky přinucení výrobci tváří že ano. Fyzikálně to zkrátka nejde. Věřte, že takovému studentovi by žádný učitel na technické VŠ netleskal a že jich pár znám, jak studentů, což byli moji spolužáci z ročníku nebo kamarádi na koleji, tak i učitelů.

Eliminace ztrát třením, eliminace pohyblivých hmot a tak podobně. Opět moderní mantra. Pravdivá za situace, že poženete počet válců do extrému a zdvihový objem válce se bude blížit velkému panáku. Hodně sporná za situace, kdy čtyřtáktnímu čtyřválci jeden válec uberete. Tupý chod motoru, který logicky postrádá dynamiku jakékoli výhody spolehlivě přemaže. Turbo sice může tento efekt potlačit, ale je to v závislosti na otáčkách. Prostě tříválec si už z fyzikálního hlediska nikdy nenechá líbit tolik, co čtyřválec. Koho tohle napadlo, ten musel být drevom udretý na hlavu padnutý, jak říkával jeden starý pan profesor původem slovák.

Zvyšování účinnosti motoru přeplňováním bývá klasicky přeceňováno resp. nesprávně pojímáno jako zvyšování termické účinnosti. To ovšem není přesné. Účinost spalovacího motoru je dána základními parametry oběhu (tlak a teplota). A s těmi nelze hýbat libovolně. U zážehového motoru narazíte na riziko vzniku samozápalů, pokud parametry po kompresi vyženete moc nahoru. Vznětové motory si nechají líbit víc, ale zase narazíte na omezení materiálová a pevnostní. Horní konec cyklu zkrátka při současných technických možnostech už moc nahoru nevyženete a s tím dolním už nejde dělat vůbec nic.

+2/−1
30.10.2015 22:57

J42i72ř82í 22S86c66h12w22a79c50h 8658634638306

sice se to snažíš okecat nějakými výsečemi, ale to jsou nesmysly. Prostě méně válců znamená menší ztráty a basta. Nějaká "plynulost" či "neplynulost" v tom nehraje roli. Proto má čtyřválec mnohem menší spotřebu než osmiválec a žádnej čtyřválec v motorce se spotřebou nepřiblíží jednoválci s naprosto nepravidelným chodem. Tečka!

+1/−2
30.10.2015 23:09

J16i90ř55í 94S78c63h97w60a25c92h 8258744988286

a co se týká přeplňování, tak ano v praxi se nedosahuje teoreticky vyšší účinosti přeplňovaneho motoru, ale turbomotor prostě je o něco účinnější prostřednictvím poklesu mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu (poměr ztráty/výkon je výhodnější)

0/0
30.10.2015 23:28

V38á47c19l10a52v 62Z56e48l19i28n83k93a 2112510253432

Zde souhlas.

0/0
30.10.2015 23:46

V39á59c95l26a39v 28Z81e94l10i90n70k81a 2562880953222

Dvě věci. Především nevím, že bychom spolu studovali nebo chodili do hospody, takže nevím proč to tykání.

Pokud jde o to srovnání s motorkou, tak to je klasický blábol zelených pošuků, při kterém se zpravidla s chutí zasměji. Ono totiž srovnání motocyklu, který je co se poměru hmostnosti a výkonu týče asi tak troj až pětinásobně přemotorovaný, s osobním autem je naprosto mimo. Když budete mít pod kapotou auta dva dvou nebo třílitrové hrnky a výkon 300 nebo 400 koní, tak vás nepravidelný chod také nebude bolet, protože ta brutální síla to prostě urve.

Plynulost záběru v tom roli hraje, na to můžete vzít jed. Právě ten typický hrubý chod motoru je jednou z příčin, proč se "slavný" tříválec 1,2HTP dokáže v nízkých otáčkách udusit a zdechnout mnohem ochotněji než výkonově srovnatelná a o cca 20% menším kroutícím momentem disponující stará 1300 ve Favoritech nebo Feliciích. A proč tento "úsporný" motor v reálu dokáže žrát pomalu stejně jako více než o polovinu silnější atmosférické 1600. Objemově podtrženým tříválcům se zkrátka o to víc šlape na krk, aby se udržely v otáčkách, takže veškeré teoretické úspory menšími ztrátami jdou do kopru.

+1/0
30.10.2015 23:46

V67í82ť83a 42K40r64u21t11i73š 1670804365217

Downsizing je především o tom, že při potřebě zanedbatelného výkonu krmím výrazně menší objem. A ta zanedbatelná potřeba často znamená, že v tomto režimu jede motor klidně 90% svého provozního času. Ještě při plynulém dopředném pohybu 80km/h je potřeba pouhých cca. 6 kW.

A pak je jedno nějaká efektivnost , maximální teoretická účinnost motoru nebo plynulost chodu, když motor jede na 5-10% svého výkonového potenciálu. Zásadní je to, že při dané potřebě naprosto zanedbatelného výkonu musím krmit a udržet v chodu pouze objem 1.0 - 1.2 místo

1.6 - 2.0. Ano, při plném zatížení asi bude menší přeplňovaný motor stejně nebo i více žravý než atmosféra stejného výkonu a výrazně většího objemu, jenže takový režim je nestandardní a velmi řídký ...

+2/0
31.10.2015 0:19

D84e62n56i45s 80W63i64t77z82k88u 3203641249987

bacha na něj, to je tříválcový turbo troll

0/−1
31.10.2015 0:21

J60i90ř74í 90S30c31h70w36a27c67h 8828134738476

ale Denisi, ano nejsem proti turbu, ale opravdu nikde netvrdím, že tříválec je můj ideál. Jen tvrdím, že méně válců znamená prostě menší spotřebu a proto výrobci tuto praxi omezování počtu válců praktikují. Přece nechceš tvrdit, že zdejší diskutéři (včetně tebe) jsou větší odborníci, než ty stovky konstruktérů. co pracují třeba ve vývoji BMW, když tento fakt zbochybňují? ;-D

0/0
31.10.2015 0:44

J93i51ř70í 46S54c83h25w38a24c46h 8748344408436

1. srovnával jsem čtyřválcovou a jednoválcovou motorku

2. to o udušení motoru v nízkých otáčkách je jako o čem v souvislosti s účinností v otáčkách, kdy se motor nedusí?

3. porovnávat spotřebu různě velkých motorů je velmi komplikované, protože každý má optimální účinnost někde jinde. Takže když vyberu vhodný režim tak 1.2HTP bude mít spolehlivě nižší spotřebu než 1.6 a najde se režim, kdy V8 bude mít srovnatelnou spotřebu s tou 1.6 a ovšem existuje režim, kdy V8 bude mit spotřebu téměř trojnásobnou oproti 1.6 a ne nebude to při dolování maximálního výkonu. ale přesně naopak.....

0/0
31.10.2015 0:34

P83a93v72e76l 26O65t60a 6199974754605

to je v pytli, za chvíli nebude co koupit. to si musím své Japonce s dvoulitrovými motory opečovávat.( oba lítají přes 200)

0/0
30.10.2015 18:54

J15i50ř58í 44N87e61u77m89e27i82s40t27e72r 2202405823311

S dvoulitrem lítá přes 200 kdeco.

0/0
30.10.2015 19:17

J76i38ř26í 94S89c36h51w32a93c16h 8868184868846

jj, Civicu stačí 1.8 na 215 km/hod

no a teď mu na totéž bude stačit 1.5 ;-)

0/0
30.10.2015 21:19

J53i94ř84í 49N42e66u92m35e83i95s44t23e60r 2532765983661

Nj, ale taky na to má ta 1.8 patřičné převody a nic moc zrychlení.

+1/0
30.10.2015 21:43

J85i81ř38í 42S68c59h65w24a23c16h 8218924558906

na maximální rychlost způsob převodování nehraje roli. Tam hraje roli jen akce-reakce. Tedy výkon motoru oproti aerodynamickému odporu + valivému odporu (ten hraje ve vyšších rychlostech méně důležitou roli) a aerodynamika Civicu je velmi dobrá, třeba oproti SUV ;-)

0/0
30.10.2015 22:39

J81i40ř97í 85N32e87u69m96e26i38s50t54e29r 2592765753971

Takže změnou stálého převodu třeba u závodních aut se stane přesně co? Maximálka na libovolně dlouhém rovném úseku bude pořád stejná? ;-)

0/0
30.10.2015 23:53

V55í93ť49a 10K35r57u52t84i44š 1290354285597

Nebude, protože stálý převod ji vzhledem k okruhu nebo trati dostane tam, aby byla dosažitelná při Pmax. na nejvyšší převod. A v tomto případě jde vždy o to, že Vmax. je vždy nižší, než by odpovídalo potenciálu při daném výkonu motoru ...

0/0
31.10.2015 0:05

J80i42ř38í 15S62c81h61w66a54c21h 8958874648986

tichou podmínkou mého předešlého tvrzení bylo to, že vše je zpřevodováno tak, že maximální rychlosti se dosahuje na nějaký převodový stupeň těsně před bodem maximálního výkonu a auto už není ochotno zrychlovat. 

Rěkněme, že maximální výkon je na 6500 otáčkách a auto dosáhne maximální rychlost při 6450 a více už nezrychluje. Žádnou změnou převodů  se už nedá dosáhnout vyšší maximální rychlosti (tedy kromě nepatrné optimalizace těch 50 otáček)

+1/0
31.10.2015 0:59

V90í24ť40a 15K46r47u18t65i97š 1160894555817

Což je pochopitelné, protože v cyklu NEDC jede každý motor na zlomek svého potenciálu. Zato v reálném provoze, pokud se u turba klidně o objemu 1.2 pohybujete v běžném pásmu otáček (1.600 - 4.000) Vám dnes nabídne svezení lepší, než atmosférický dvoulitr.

+1/0
30.10.2015 17:53

V55í11ť86a 68K44r77u66t56i18š 1250234965937

Patří o příspěvek níže ...

0/0
30.10.2015 17:54

J24a40n 11V82o53p22i70č57k60a 8693142232874

Ach jo. Mozna by bylo lepsi zacit poradne lobovat proti tem nesmyslnym merenim .. s poukazanim na realnou spotrebu. Tam ma turbomotor jasne nejvetsi rozdil mezi laborkou a normalnim provozem ...

0/0
30.10.2015 16:19

J80i50ř25í 43S31c24h16w98a15c64h 8678524608206

protože se dynamikou reálného provozu více liší od dynamiky v laborce.....

0/0
30.10.2015 17:11
Foto

D97a51v81i97d 26J18a52n33i77k 5636256625774

Co se da delat:( Už i japonské auta začínají jít motoricky do kopru. Asi si nové auto dlouho nekoupím a dojezdim své Volvo 3.2 a Chevy 5.7. Ty malé turbomoturky fakt ne.

+1/0
30.10.2015 16:05

J84i34ř93í 41S81c54h56w95a25c41h 8748934988906

tak srovnávat 5.7 atmosféru s nějakým 1.5 turbem v civicu je trochu mimo. To je jako kdyby někdo tvrdil, že potřebuje vyměnit dosluhující kožich na zimu a "uvažoval" o letní bundičce, protože ji v obchodě zrovna měli.....vždyť vedle ty kožichy stále mají....;-)

+1/0
30.10.2015 21:05

P93a18v74e43l 39R91e11z72n15i77c70e87k 3145454574722

zas ty pos*any regulace... Copak si EU an jini paplasi neumi spocitat ze kvalitni atmosfera, ackoliv aktualne produkuje vyssi emoce, tak celkove jich za zivotni cyklus vyplodi min???

1. turbo je kurvitko a tedy za zivot auta ho alespon jednou je potreba vymenit

2. motor s turbem taky odejde driv ergo je potreba vymenit celej motor anebo auto

vyroba noveho turba, motoru ci celeho auta vyprodukuje celkove vic emisi nez kolik ta atmosfera vyplodi za cely svuj cyklus...

Holt ale to se nehodi do socialistickeho modelu EU a dalsich pakaren, kdy je predevsim potreba veci vyrabet na kratkou zivotnost a tim padem zarucit praci pro autoprumysl protoze se furt budou muset vyrabet nove a nove.. davno jsou pryc doby kdy auto natocilo 500tkm s gracii - pro prumysl je to holt neekonomicke :(

+1/−1
30.10.2015 14:58

J60i27ř68í 45S31c74h20w33a85c96h 8138234818206

doba kdy (jakože každé) auto natočilo 500 tkm je doba idealistická až utopická. Z 10 aut možná bylo jedno co natočilo 500 tkm, dalších cca 5 se nedožilo 200tkm, a ten zbytek se nacházel někde mezi nimi..... Už vidím, jak třeba Fiat 500, najíždí 500tkm....;-)

+2/0
30.10.2015 16:19

P17a14v26e27l 57Z24a12j30í85č69e75k 8224280256690

hmm skoda auto typu civic se 74kw bych teda nechtel... zlate zehlicky R s viceprvkem a slusnym motorem.

0/0
30.10.2015 14:30

J92i49ř21í 48S52c79h56w34a62c68h 8298974518576

těch 74 kW v podstatě odpovídá současné nabídce 1.4/73kW, je to základní motorizace, a na auto jako je Civic je to málo.  Ale se základní motorizací si nikdy a nikde nelze "vyskakovat" jako s vyššími motorizacemi. A pro toho, komu nestačí základ tam ty vyšší motorizace jsou....;-)

0/0
30.10.2015 21:11

D41e88n87i89s 94W70i66t71z86k86u 3433701409417

turbo je pro děti,pro chlapy je atmosféra

+4/−6
30.10.2015 11:52

J97i69ř18í 56S93c62h91w57a91c74h 8398394598796

tak třeba oturbenému 6.0/V12 (pro děti) bude těžko nějaká "chlapácká" atmosféra stačit  ;-)

0/0
30.10.2015 17:17

D63e57n38i26s 59W71i53t80z87k31u 3333541139317

výjimka potvrzuje pravidlo

0/0
30.10.2015 17:42

J62i33ř14í 81S49c25h35w92a59c71h 8138874648836

jakékoliv turbo je v parametrech "lepší" než atmosféra se stejným objemem a u toho objemu klidně i "pár procent" atmosféře povolím navíc.  Takže těch výjimek je v podstatě nekonečně mnoho ;-)

0/0
30.10.2015 21:17

D95e22n60i65s 20W86i17t38z58k27u 3203671869277

fakt? i dejme tomu v 5500 otáčkách? těžko

0/0
30.10.2015 21:34

J80i86ř32í 49S59c70h93w68a69c57h 8888444538706

a o čem jsou nějaký otáčky? Maximálně tak o randálu....

0/0
30.10.2015 22:52

D96e65n22i71s 17W68i84t75z70k67u 3433261239337

ty tvoje argumenty fakt miluju, ve chvíli kdy ti dokážu, že nemáš pravdu, začneš plácat kraviny. ten tvůj turbopekáč ten randál dělá dřív než ta atmosféra

0/0
31.10.2015 0:16

J74i86ř70í 81S37c18h22w72a48c63h 8388924888376

cože jsi mi to dokázal??? Jakou nepravdu

Nějakými kravinami o 5500 otáčkách?

K čemupak potřebuju u turbomotoru nějakých 5500 otáček?

Tvrdit že podřazená atmosféra na 5500 otáčkách je tišší než turbomotor na 3500 ot ( v té chvíli totiž dává stejný výkon) může tvrdit je totálně hluchý člověk....;-D

ne "turbopekáč" nevlastním....takže atmosféru při 5500 otáčkách důvěrně znám!

0/0
31.10.2015 1:10

J52i13ř75í 75S42c45h41w91a14c48h 8608274428146

nevím co ty, ale já od motoru požaduji výkon, ten autem hýbe, nikoliv jakési "otáčky". Otáčky jako samostatný parametr o motoru z hlediska výstupních parametrů naprosto nic nevypovídají.....

0/0
31.10.2015 1:19

V25í64ť15a 43K56r70u93t81i85š 1170164445587

Když se tedy bavíme o otáčkách, tak před půl rokem jsem vybíral mezi několika auty, které jsou v těch 5.500 ot. schopné dát 220 - 260 kW. Cena začíná reálně někde okolo 670tKc.

Prosím o tip s uvedením ceny na auto s atmosférickým motorem v této výkonové relaci...

0/0
31.10.2015 3:15

E34r26i57k 43L23e79v56i33n67s90k66ý 8821764913815

Ach jo. Holt budu muset byt na svuj 1.8 VTEC hodny, aby mi dlouho vydrzel, kdyz uz nove nebudou.

+6/0
30.10.2015 11:43

D81e32n30i19s 75W17i56t82z58k93u 3453281439697

neboj, mám 10ti letej 2,4 VTEC a dalších 10 let určitě vydrží

+1/0
30.10.2015 11:53

M26i67l68a96n 86V17o75t56a14v46a 5474846801572

1,5 VTEC 1996 210 tis.... přede jako beránek

0/0
30.10.2015 12:43

J73i47ř59í 79S78c21h10w63a85c96h 8688514768426

1.8 i-VTEC - 10.000 km ;-)

0/0
30.10.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.