Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civic přepřáhne na turbobenziny. Honda pracuje na automatu s 10 stupni

I japonská Honda podlehne aktuální módě downsizingu. Firma představila litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, který se dostane nejprve pod kapotu desáté generace kompaktního modelu Civic modelového roku 2017. Jinak než s turbem pak v Evropě Civic nejspíš koupit nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a92l69o 23M35a37k11y 7926319798921

Neviem prečo ale malý objem s turbom je v pohode. Veď benzín zaspal dobu oproti nafte a teraz len dobieha to čo zaspal. Turbo zvyšuje výkon a znižuje spotrebu. Mám doma nissan qashqai 1.2 DIG-T a jazdí v pohode. Osobne si myslím že na osobné auto bohate stačí 100kW. Zase si uvedomujem že ja používam autá na  prevoz z bodu a do bodu b. Ale ako tak sledujem väčsinu diskutujúcich tak auto musí mať veľký objem a veľký výkon, ale aj to chápem predsa niečo musí kompenzovať nizke IQ a malého vtáka. A keď nie som borec v posteli tak to všetkým natrem na ceste. Staré dobré časi, keď na ceste jazdili auta a 80kW už bola horná hranica a všetci bez problémov došli kde chceli. A dokonca aj tie dokázali porušovať maximálku 130 na diaľnici. Nuž ale svet sa mení a auto už nahrádza a dorovnáva svojím výkonom osobnú nevíkonnosť

0/0
31.10.2015 7:36

D94e26n49i33s 16W15i45t12z87k54u 3853621219297

jo jo to znám,to je jako boží mlýny melou pomalu,ale jistě.většinou je to taková nesmyslná útěcha pro vandráky co nic nemají

0/−1
31.10.2015 10:01

V76í60ť49a 22K51r53u46t34i98š 1280714845837

Zásadním faktorem, proč někdo jezdí silným faktorem je to, že minimálně 80% lidi na koupi a provoz takového auta jednoduše nemá. A i z těch, co na něj mají, v tom nevidí přidanou hodnotu a koupí si něco praktictejsiho.

Takže tu zůstává relativně malá skupina lidí, kteří "mají a chteji" a těm je zřejmě úplně jedno, co si o tom mysli a jaké zastupne argumenty si vymysli ta prvně zmíněná skupina.

+1/0
31.10.2015 13:58

Z59b35y77n45ě74k 28S32t35r32a82ň47á10k 4709946702525

Vim, ze budu za kacire, ale nevidim jedinou vyhodu atmosfer. Mam doma octavii 3 1,4tsi a civic (2012) 1,8vtec oboje 103kw a vtec je v porovnani s tsi chudinka. Spotreba 8,5 vs 5,9, kdyz chci predjizdet tak musim o 3stupne dolu a probudim pulku ulice, servis a ruceni drazsi... Nevim no...

V poslednich letech jsem jezdil s 1,0mpi, 1,5 skyactive, 1,6crdi, 1,6tdi, 2,0tdi, 3,6fsi... Sel bych znova do 1,4tsi...

+1/−1
30.10.2015 23:48

D73e75n40i57s 92W57i76t61z80k79u 3353561709267

a teď si dáme tu o Karkulce

+2/0
31.10.2015 0:19

J30i60ř30í 31S85c76h20w19a21c43h 8878934548766

tak přece bys Denisi nechtěl, aby šel do 1.0mpi, jo je to sice ta atmosféra "pro chlapy" jak píšeš níže, ale.....;-)

0/0
31.10.2015 1:30

O11n21d79ř57e75j 81B34u52r40e36š 5900114573259

Civic 1,8 má hooodně dlooouhou převodovku. Něco jako 1,5 VI. generace.

0/0
31.10.2015 21:25

V63á93c92l75a64v 15Z62e85l79i49n19k92a 2412640633952

Ach bože. Kdy a kde tahle zelená magořina skončí? Tak dvě dekády nazpět by nejspíš na motorařině fofrem vypakovali každého studenta, který by začal hlásat nápady, že zlepší do té doby obvykle čtyřválcové čtyřdobé motory tím, že jim ubere jeden válec a ty zbývající přifoukne turbem.

Je to v konečném důsledku podobné jako když od přírody čtyřnohému zvířeti budete chtít zlepšit běh tím, že mu jednu nohu amputujete a ty zbývající něčím nadopujete. Dopadne to špatně a tady je to nemlich to samé. Jak dlouho ještě bude těm zeleným pošukům trvat než konečně pochopí, že jít proti fyzikálním zákonům může v konečném důsledku skončit jedině porážkou. Příroda prostě neustoupí i kdyby se melouni uhlasovali.

Jaký bude výsledek? Budeme mít super složité motory se super složitými automatickými převodovkami. Budeme mít motory, které sice podle laboratorních výpočtů a nerealistických měřících cyklů budou úžasně úsporné, ale v reálu budete jezdit bezmála za tolik, co patnáct let stará atmosféra s podbným výkonem. Ovšem s tím "bonusem", že kvůli složitosti vydrží hnací ústrojí daleko méně a dáte daleko více za servis. No neberte to. Vidím, že si svou zatím věrně a bezproblémově sloužcí atmosférickou 1,6ku 16V budu ještě hodně dlouho hýčkat a opečovávat.

+6/0
30.10.2015 21:21

J68i98ř12í 98S59c68h98w76a79c87h 8908764298926

to s tím studentem na motorařině je špatný příklad. Ten student by totiž říkal: udělám ÚSPORNĚJŠÍ (účinnější) motor tím, že uberu válec a zbývající přifouknu turbem, a každej učitel by mu zatleskal. Protože méně válců znamená menší ztráty třením, přeplňování znamená vyšší učinnost, to jsou prostě fakta. Upozorňuji, že se mluvím o jen ÚČINNOSTI motoru. 

A to o těch čtyřech nohách poněkud kulhá, protože ti "šesti-nozí" či osmi-nozi jsou v přírodě oproti čtyřnohým tak nějak pozadu....;-)

+1/0
30.10.2015 21:49

V40á83c28l93a54v 26Z50e22l38i49n24k24a 2412400483812

Neuděláte. Papírově možná ano, ale reálně ne. Dát motoru méně válců než pracovních dob v cyklu znamená stvořit z hlediska plynulosti chodu a pružnosti záběru paskvil. Prostě ty výseče, kdy vám během otáčení klikové hřídele v žádném válci neprobíhá expanze, žádným setrvačníkováním a vyvažováním nepřečarujete i když se ekopošuky přinucení výrobci tváří že ano. Fyzikálně to zkrátka nejde. Věřte, že takovému studentovi by žádný učitel na technické VŠ netleskal a že jich pár znám, jak studentů, což byli moji spolužáci z ročníku nebo kamarádi na koleji, tak i učitelů.

Eliminace ztrát třením, eliminace pohyblivých hmot a tak podobně. Opět moderní mantra. Pravdivá za situace, že poženete počet válců do extrému a zdvihový objem válce se bude blížit velkému panáku. Hodně sporná za situace, kdy čtyřtáktnímu čtyřválci jeden válec uberete. Tupý chod motoru, který logicky postrádá dynamiku jakékoli výhody spolehlivě přemaže. Turbo sice může tento efekt potlačit, ale je to v závislosti na otáčkách. Prostě tříválec si už z fyzikálního hlediska nikdy nenechá líbit tolik, co čtyřválec. Koho tohle napadlo, ten musel být drevom udretý na hlavu padnutý, jak říkával jeden starý pan profesor původem slovák.

Zvyšování účinnosti motoru přeplňováním bývá klasicky přeceňováno resp. nesprávně pojímáno jako zvyšování termické účinnosti. To ovšem není přesné. Účinost spalovacího motoru je dána základními parametry oběhu (tlak a teplota). A s těmi nelze hýbat libovolně. U zážehového motoru narazíte na riziko vzniku samozápalů, pokud parametry po kompresi vyženete moc nahoru. Vznětové motory si nechají líbit víc, ale zase narazíte na omezení materiálová a pevnostní. Horní konec cyklu zkrátka při současných technických možnostech už moc nahoru nevyženete a s tím dolním už nejde dělat vůbec nic.

+2/−1
30.10.2015 22:57

J49i69ř87í 44S67c90h98w58a64c93h 8938254948766

sice se to snažíš okecat nějakými výsečemi, ale to jsou nesmysly. Prostě méně válců znamená menší ztráty a basta. Nějaká "plynulost" či "neplynulost" v tom nehraje roli. Proto má čtyřválec mnohem menší spotřebu než osmiválec a žádnej čtyřválec v motorce se spotřebou nepřiblíží jednoválci s naprosto nepravidelným chodem. Tečka!

+1/−2
30.10.2015 23:09

J23i84ř65í 85S19c35h74w47a19c47h 8558564708616

a co se týká přeplňování, tak ano v praxi se nedosahuje teoreticky vyšší účinosti přeplňovaneho motoru, ale turbomotor prostě je o něco účinnější prostřednictvím poklesu mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu (poměr ztráty/výkon je výhodnější)

0/0
30.10.2015 23:28

V84á44c37l68a38v 97Z47e31l87i84n35k48a 2842690383592

Zde souhlas.

0/0
30.10.2015 23:46

V31á34c26l61a36v 38Z57e54l30i23n16k12a 2592500873202

Dvě věci. Především nevím, že bychom spolu studovali nebo chodili do hospody, takže nevím proč to tykání.

Pokud jde o to srovnání s motorkou, tak to je klasický blábol zelených pošuků, při kterém se zpravidla s chutí zasměji. Ono totiž srovnání motocyklu, který je co se poměru hmostnosti a výkonu týče asi tak troj až pětinásobně přemotorovaný, s osobním autem je naprosto mimo. Když budete mít pod kapotou auta dva dvou nebo třílitrové hrnky a výkon 300 nebo 400 koní, tak vás nepravidelný chod také nebude bolet, protože ta brutální síla to prostě urve.

Plynulost záběru v tom roli hraje, na to můžete vzít jed. Právě ten typický hrubý chod motoru je jednou z příčin, proč se "slavný" tříválec 1,2HTP dokáže v nízkých otáčkách udusit a zdechnout mnohem ochotněji než výkonově srovnatelná a o cca 20% menším kroutícím momentem disponující stará 1300 ve Favoritech nebo Feliciích. A proč tento "úsporný" motor v reálu dokáže žrát pomalu stejně jako více než o polovinu silnější atmosférické 1600. Objemově podtrženým tříválcům se zkrátka o to víc šlape na krk, aby se udržely v otáčkách, takže veškeré teoretické úspory menšími ztrátami jdou do kopru.

+1/0
30.10.2015 23:46

V30í46ť72a 30K66r35u86t96i38š 1900954805607

Downsizing je především o tom, že při potřebě zanedbatelného výkonu krmím výrazně menší objem. A ta zanedbatelná potřeba často znamená, že v tomto režimu jede motor klidně 90% svého provozního času. Ještě při plynulém dopředném pohybu 80km/h je potřeba pouhých cca. 6 kW.

A pak je jedno nějaká efektivnost , maximální teoretická účinnost motoru nebo plynulost chodu, když motor jede na 5-10% svého výkonového potenciálu. Zásadní je to, že při dané potřebě naprosto zanedbatelného výkonu musím krmit a udržet v chodu pouze objem 1.0 - 1.2 místo

1.6 - 2.0. Ano, při plném zatížení asi bude menší přeplňovaný motor stejně nebo i více žravý než atmosféra stejného výkonu a výrazně většího objemu, jenže takový režim je nestandardní a velmi řídký ...

+2/0
31.10.2015 0:19

D70e49n15i18s 59W25i31t39z18k35u 3563851819477

bacha na něj, to je tříválcový turbo troll

0/−1
31.10.2015 0:21

J25i90ř45í 71S47c96h24w27a48c95h 8188924958466

ale Denisi, ano nejsem proti turbu, ale opravdu nikde netvrdím, že tříválec je můj ideál. Jen tvrdím, že méně válců znamená prostě menší spotřebu a proto výrobci tuto praxi omezování počtu válců praktikují. Přece nechceš tvrdit, že zdejší diskutéři (včetně tebe) jsou větší odborníci, než ty stovky konstruktérů. co pracují třeba ve vývoji BMW, když tento fakt zbochybňují? ;-D

0/0
31.10.2015 0:44

J29i32ř44í 41S76c93h59w72a11c92h 8108344668806

1. srovnával jsem čtyřválcovou a jednoválcovou motorku

2. to o udušení motoru v nízkých otáčkách je jako o čem v souvislosti s účinností v otáčkách, kdy se motor nedusí?

3. porovnávat spotřebu různě velkých motorů je velmi komplikované, protože každý má optimální účinnost někde jinde. Takže když vyberu vhodný režim tak 1.2HTP bude mít spolehlivě nižší spotřebu než 1.6 a najde se režim, kdy V8 bude mít srovnatelnou spotřebu s tou 1.6 a ovšem existuje režim, kdy V8 bude mit spotřebu téměř trojnásobnou oproti 1.6 a ne nebude to při dolování maximálního výkonu. ale přesně naopak.....

0/0
31.10.2015 0:34

P21a20v26e43l 83O86t71a 6159914294585

to je v pytli, za chvíli nebude co koupit. to si musím své Japonce s dvoulitrovými motory opečovávat.( oba lítají přes 200)

0/0
30.10.2015 18:54

J82i45ř52í 11N18e10u65m29e83i20s85t90e24r 2192875863511

S dvoulitrem lítá přes 200 kdeco.

0/0
30.10.2015 19:17

J88i51ř71í 22S40c43h15w37a79c74h 8188184738236

jj, Civicu stačí 1.8 na 215 km/hod

no a teď mu na totéž bude stačit 1.5 ;-)

0/0
30.10.2015 21:19

J40i25ř82í 92N57e17u70m91e92i43s14t81e70r 2352295123341

Nj, ale taky na to má ta 1.8 patřičné převody a nic moc zrychlení.

+1/0
30.10.2015 21:43

J95i98ř29í 25S50c57h45w52a11c46h 8738384348576

na maximální rychlost způsob převodování nehraje roli. Tam hraje roli jen akce-reakce. Tedy výkon motoru oproti aerodynamickému odporu + valivému odporu (ten hraje ve vyšších rychlostech méně důležitou roli) a aerodynamika Civicu je velmi dobrá, třeba oproti SUV ;-)

0/0
30.10.2015 22:39

J21i19ř95í 55N74e41u25m39e79i80s95t57e37r 2182575723791

Takže změnou stálého převodu třeba u závodních aut se stane přesně co? Maximálka na libovolně dlouhém rovném úseku bude pořád stejná? ;-)

0/0
30.10.2015 23:53

V18í77ť49a 22K18r54u96t89i67š 1460504555697

Nebude, protože stálý převod ji vzhledem k okruhu nebo trati dostane tam, aby byla dosažitelná při Pmax. na nejvyšší převod. A v tomto případě jde vždy o to, že Vmax. je vždy nižší, než by odpovídalo potenciálu při daném výkonu motoru ...

0/0
31.10.2015 0:05

J95i63ř67í 85S92c71h73w79a53c69h 8198654288486

tichou podmínkou mého předešlého tvrzení bylo to, že vše je zpřevodováno tak, že maximální rychlosti se dosahuje na nějaký převodový stupeň těsně před bodem maximálního výkonu a auto už není ochotno zrychlovat. 

Rěkněme, že maximální výkon je na 6500 otáčkách a auto dosáhne maximální rychlost při 6450 a více už nezrychluje. Žádnou změnou převodů  se už nedá dosáhnout vyšší maximální rychlosti (tedy kromě nepatrné optimalizace těch 50 otáček)

+1/0
31.10.2015 0:59

V28í91ť29a 37K93r38u66t64i60š 1840444135647

Což je pochopitelné, protože v cyklu NEDC jede každý motor na zlomek svého potenciálu. Zato v reálném provoze, pokud se u turba klidně o objemu 1.2 pohybujete v běžném pásmu otáček (1.600 - 4.000) Vám dnes nabídne svezení lepší, než atmosférický dvoulitr.

+1/0
30.10.2015 17:53

V97í64ť17a 94K74r82u20t83i42š 1890504255857

Patří o příspěvek níže ...

0/0
30.10.2015 17:54

J97a98n 64V17o40p55i88č15k78a 8973472182554

Ach jo. Mozna by bylo lepsi zacit poradne lobovat proti tem nesmyslnym merenim .. s poukazanim na realnou spotrebu. Tam ma turbomotor jasne nejvetsi rozdil mezi laborkou a normalnim provozem ...

0/0
30.10.2015 16:19

J27i12ř41í 13S82c50h89w17a75c24h 8458744448826

protože se dynamikou reálného provozu více liší od dynamiky v laborce.....

0/0
30.10.2015 17:11
Foto

D18a63v85i11d 77J22a18n39i66k 5106536535884

Co se da delat:( Už i japonské auta začínají jít motoricky do kopru. Asi si nové auto dlouho nekoupím a dojezdim své Volvo 3.2 a Chevy 5.7. Ty malé turbomoturky fakt ne.

+1/0
30.10.2015 16:05

J23i58ř29í 66S69c85h28w64a17c52h 8398164108356

tak srovnávat 5.7 atmosféru s nějakým 1.5 turbem v civicu je trochu mimo. To je jako kdyby někdo tvrdil, že potřebuje vyměnit dosluhující kožich na zimu a "uvažoval" o letní bundičce, protože ji v obchodě zrovna měli.....vždyť vedle ty kožichy stále mají....;-)

+1/0
30.10.2015 21:05

P78a32v84e28l 41R95e72z80n51i91c95e68k 3955464874442

zas ty pos*any regulace... Copak si EU an jini paplasi neumi spocitat ze kvalitni atmosfera, ackoliv aktualne produkuje vyssi emoce, tak celkove jich za zivotni cyklus vyplodi min???

1. turbo je kurvitko a tedy za zivot auta ho alespon jednou je potreba vymenit

2. motor s turbem taky odejde driv ergo je potreba vymenit celej motor anebo auto

vyroba noveho turba, motoru ci celeho auta vyprodukuje celkove vic emisi nez kolik ta atmosfera vyplodi za cely svuj cyklus...

Holt ale to se nehodi do socialistickeho modelu EU a dalsich pakaren, kdy je predevsim potreba veci vyrabet na kratkou zivotnost a tim padem zarucit praci pro autoprumysl protoze se furt budou muset vyrabet nove a nove.. davno jsou pryc doby kdy auto natocilo 500tkm s gracii - pro prumysl je to holt neekonomicke :(

+1/−1
30.10.2015 14:58

J40i58ř39í 61S75c57h56w56a74c88h 8258274108216

doba kdy (jakože každé) auto natočilo 500 tkm je doba idealistická až utopická. Z 10 aut možná bylo jedno co natočilo 500 tkm, dalších cca 5 se nedožilo 200tkm, a ten zbytek se nacházel někde mezi nimi..... Už vidím, jak třeba Fiat 500, najíždí 500tkm....;-)

+2/0
30.10.2015 16:19

P56a94v77e86l 39Z17a81j80í21č56e26k 8424170366700

hmm skoda auto typu civic se 74kw bych teda nechtel... zlate zehlicky R s viceprvkem a slusnym motorem.

0/0
30.10.2015 14:30

J11i88ř81í 76S72c21h79w75a47c58h 8308754378526

těch 74 kW v podstatě odpovídá současné nabídce 1.4/73kW, je to základní motorizace, a na auto jako je Civic je to málo.  Ale se základní motorizací si nikdy a nikde nelze "vyskakovat" jako s vyššími motorizacemi. A pro toho, komu nestačí základ tam ty vyšší motorizace jsou....;-)

0/0
30.10.2015 21:11

D52e80n54i79s 40W45i10t89z19k17u 3803611589477

turbo je pro děti,pro chlapy je atmosféra

+4/−6
30.10.2015 11:52

J82i45ř43í 50S29c84h73w98a42c49h 8378984758286

tak třeba oturbenému 6.0/V12 (pro děti) bude těžko nějaká "chlapácká" atmosféra stačit  ;-)

0/0
30.10.2015 17:17

D40e37n18i40s 54W38i68t74z70k62u 3753891709207

výjimka potvrzuje pravidlo

0/0
30.10.2015 17:42

J79i74ř95í 20S62c42h92w12a25c79h 8558514788526

jakékoliv turbo je v parametrech "lepší" než atmosféra se stejným objemem a u toho objemu klidně i "pár procent" atmosféře povolím navíc.  Takže těch výjimek je v podstatě nekonečně mnoho ;-)

0/0
30.10.2015 21:17

D47e15n51i41s 68W80i59t80z97k49u 3173301779177

fakt? i dejme tomu v 5500 otáčkách? těžko

0/0
30.10.2015 21:34

J74i79ř73í 38S24c63h28w67a53c27h 8458434358376

a o čem jsou nějaký otáčky? Maximálně tak o randálu....

0/0
30.10.2015 22:52

D22e38n84i13s 59W25i37t65z20k44u 3313881609987

ty tvoje argumenty fakt miluju, ve chvíli kdy ti dokážu, že nemáš pravdu, začneš plácat kraviny. ten tvůj turbopekáč ten randál dělá dřív než ta atmosféra

0/0
31.10.2015 0:16

J76i56ř12í 41S63c85h37w44a15c26h 8368244338786

cože jsi mi to dokázal??? Jakou nepravdu

Nějakými kravinami o 5500 otáčkách?

K čemupak potřebuju u turbomotoru nějakých 5500 otáček?

Tvrdit že podřazená atmosféra na 5500 otáčkách je tišší než turbomotor na 3500 ot ( v té chvíli totiž dává stejný výkon) může tvrdit je totálně hluchý člověk....;-D

ne "turbopekáč" nevlastním....takže atmosféru při 5500 otáčkách důvěrně znám!

0/0
31.10.2015 1:10

J60i34ř94í 35S55c31h68w68a63c14h 8708614788196

nevím co ty, ale já od motoru požaduji výkon, ten autem hýbe, nikoliv jakési "otáčky". Otáčky jako samostatný parametr o motoru z hlediska výstupních parametrů naprosto nic nevypovídají.....

0/0
31.10.2015 1:19

V69í38ť17a 35K12r29u90t95i24š 1130794485107

Když se tedy bavíme o otáčkách, tak před půl rokem jsem vybíral mezi několika auty, které jsou v těch 5.500 ot. schopné dát 220 - 260 kW. Cena začíná reálně někde okolo 670tKc.

Prosím o tip s uvedením ceny na auto s atmosférickým motorem v této výkonové relaci...

0/0
31.10.2015 3:15

E76r32i67k 75L44e91v57i14n85s49k94ý 8431384393175

Ach jo. Holt budu muset byt na svuj 1.8 VTEC hodny, aby mi dlouho vydrzel, kdyz uz nove nebudou.

+6/0
30.10.2015 11:43

D91e97n70i11s 16W28i74t76z18k11u 3213141879637

neboj, mám 10ti letej 2,4 VTEC a dalších 10 let určitě vydrží

+1/0
30.10.2015 11:53

M19i90l55a16n 30V90o45t95a37v36a 5694316141832

1,5 VTEC 1996 210 tis.... přede jako beránek

0/0
30.10.2015 12:43

J88i22ř91í 73S88c83h14w25a42c77h 8428814128556

1.8 i-VTEC - 10.000 km ;-)

0/0
30.10.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.