- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neviem prečo ale malý objem s turbom je v pohode. Veď benzín zaspal dobu oproti nafte a teraz len dobieha to čo zaspal. Turbo zvyšuje výkon a znižuje spotrebu. Mám doma nissan qashqai 1.2 DIG-T a jazdí v pohode. Osobne si myslím že na osobné auto bohate stačí 100kW. Zase si uvedomujem že ja používam autá na prevoz z bodu a do bodu b. Ale ako tak sledujem väčsinu diskutujúcich tak auto musí mať veľký objem a veľký výkon, ale aj to chápem predsa niečo musí kompenzovať nizke IQ a malého vtáka. A keď nie som borec v posteli tak to všetkým natrem na ceste. Staré dobré časi, keď na ceste jazdili auta a 80kW už bola horná hranica a všetci bez problémov došli kde chceli. A dokonca aj tie dokázali porušovať maximálku 130 na diaľnici. Nuž ale svet sa mení a auto už nahrádza a dorovnáva svojím výkonom osobnú nevíkonnosť
jo jo to znám,to je jako boží mlýny melou pomalu,ale jistě.většinou je to taková nesmyslná útěcha pro vandráky co nic nemají
Vim, ze budu za kacire, ale nevidim jedinou vyhodu atmosfer. Mam doma octavii 3 1,4tsi a civic (2012) 1,8vtec oboje 103kw a vtec je v porovnani s tsi chudinka. Spotreba 8,5 vs 5,9, kdyz chci predjizdet tak musim o 3stupne dolu a probudim pulku ulice, servis a ruceni drazsi... Nevim no...
V poslednich letech jsem jezdil s 1,0mpi, 1,5 skyactive, 1,6crdi, 1,6tdi, 2,0tdi, 3,6fsi... Sel bych znova do 1,4tsi...
Ach bože. Kdy a kde tahle zelená magořina skončí? Tak dvě dekády nazpět by nejspíš na motorařině fofrem vypakovali každého studenta, který by začal hlásat nápady, že zlepší do té doby obvykle čtyřválcové čtyřdobé motory tím, že jim ubere jeden válec a ty zbývající přifoukne turbem.
Je to v konečném důsledku podobné jako když od přírody čtyřnohému zvířeti budete chtít zlepšit běh tím, že mu jednu nohu amputujete a ty zbývající něčím nadopujete. Dopadne to špatně a tady je to nemlich to samé. Jak dlouho ještě bude těm zeleným pošukům trvat než konečně pochopí, že jít proti fyzikálním zákonům může v konečném důsledku skončit jedině porážkou. Příroda prostě neustoupí i kdyby se melouni uhlasovali.
Jaký bude výsledek? Budeme mít super složité motory se super složitými automatickými převodovkami. Budeme mít motory, které sice podle laboratorních výpočtů a nerealistických měřících cyklů budou úžasně úsporné, ale v reálu budete jezdit bezmála za tolik, co patnáct let stará atmosféra s podbným výkonem. Ovšem s tím "bonusem", že kvůli složitosti vydrží hnací ústrojí daleko méně a dáte daleko více za servis. No neberte to. Vidím, že si svou zatím věrně a bezproblémově sloužcí atmosférickou 1,6ku 16V budu ještě hodně dlouho hýčkat a opečovávat.
to s tím studentem na motorařině je špatný příklad. Ten student by totiž říkal: udělám ÚSPORNĚJŠÍ (účinnější) motor tím, že uberu válec a zbývající přifouknu turbem, a každej učitel by mu zatleskal. Protože méně válců znamená menší ztráty třením, přeplňování znamená vyšší učinnost, to jsou prostě fakta. Upozorňuji, že se mluvím o jen ÚČINNOSTI motoru.
A to o těch čtyřech nohách poněkud kulhá, protože ti "šesti-nozí" či osmi-nozi jsou v přírodě oproti čtyřnohým tak nějak pozadu....
to je v pytli, za chvíli nebude co koupit. to si musím své Japonce s dvoulitrovými motory opečovávat.( oba lítají přes 200)
S dvoulitrem lítá přes 200 kdeco.
Což je pochopitelné, protože v cyklu NEDC jede každý motor na zlomek svého potenciálu. Zato v reálném provoze, pokud se u turba klidně o objemu 1.2 pohybujete v běžném pásmu otáček (1.600 - 4.000) Vám dnes nabídne svezení lepší, než atmosférický dvoulitr.
Ach jo. Mozna by bylo lepsi zacit poradne lobovat proti tem nesmyslnym merenim .. s poukazanim na realnou spotrebu. Tam ma turbomotor jasne nejvetsi rozdil mezi laborkou a normalnim provozem ...
protože se dynamikou reálného provozu více liší od dynamiky v laborce.....
Co se da delat:( Už i japonské auta začínají jít motoricky do kopru. Asi si nové auto dlouho nekoupím a dojezdim své Volvo 3.2 a Chevy 5.7. Ty malé turbomoturky fakt ne.
tak srovnávat 5.7 atmosféru s nějakým 1.5 turbem v civicu je trochu mimo. To je jako kdyby někdo tvrdil, že potřebuje vyměnit dosluhující kožich na zimu a "uvažoval" o letní bundičce, protože ji v obchodě zrovna měli.....vždyť vedle ty kožichy stále mají....
zas ty pos*any regulace... Copak si EU an jini paplasi neumi spocitat ze kvalitni atmosfera, ackoliv aktualne produkuje vyssi emoce, tak celkove jich za zivotni cyklus vyplodi min???
1. turbo je kurvitko a tedy za zivot auta ho alespon jednou je potreba vymenit
2. motor s turbem taky odejde driv ergo je potreba vymenit celej motor anebo auto
vyroba noveho turba, motoru ci celeho auta vyprodukuje celkove vic emisi nez kolik ta atmosfera vyplodi za cely svuj cyklus...
Holt ale to se nehodi do socialistickeho modelu EU a dalsich pakaren, kdy je predevsim potreba veci vyrabet na kratkou zivotnost a tim padem zarucit praci pro autoprumysl protoze se furt budou muset vyrabet nove a nove.. davno jsou pryc doby kdy auto natocilo 500tkm s gracii - pro prumysl je to holt neekonomicke :(
doba kdy (jakože každé) auto natočilo 500 tkm je doba idealistická až utopická. Z 10 aut možná bylo jedno co natočilo 500 tkm, dalších cca 5 se nedožilo 200tkm, a ten zbytek se nacházel někde mezi nimi..... Už vidím, jak třeba Fiat 500, najíždí 500tkm....
hmm skoda auto typu civic se 74kw bych teda nechtel... zlate zehlicky R s viceprvkem a slusnym motorem.
těch 74 kW v podstatě odpovídá současné nabídce 1.4/73kW, je to základní motorizace, a na auto jako je Civic je to málo. Ale se základní motorizací si nikdy a nikde nelze "vyskakovat" jako s vyššími motorizacemi. A pro toho, komu nestačí základ tam ty vyšší motorizace jsou....
turbo je pro děti,pro chlapy je atmosféra
tak třeba oturbenému 6.0/V12 (pro děti) bude těžko nějaká "chlapácká" atmosféra stačit