Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e67t77r 42K49n60ě21b76o40r53t 3591290

Jestli tomu dobře rozumím, tak oni x let podváděj a najednou to vyřeší sw "za deset minut hotovo"?

+1/0
1.11.2015 16:49

M15a83r47e98k 28H58r31u44b14y 6867212371538

x let podvadeli, protoze to pro dodrzeni nesmyslnych norem bylo potreba. Dneska uz se ale muze rict, ze tahle norma je hloupost (spusta dalsich na to jeste ceka, takze opatrne;-)). Takze uz je mozne tu podvadejici funkci zrusit;-)

0/0
1.11.2015 17:03
Foto

M25i58r58o53s66l80a80v 55S49t88e50i25n71e13r 4650632340726

Máme už E6, zabývat se zpětně E5 je nesmysl. Testy byly špatně definované, daly se lehko poznat a softwarem vylepšit. To už u E6 a dalších nebude.

To bychom mohli jít i k veteránům, kteří občas zasmrdí, ale nejezdí denně Prahou do práce.

0/0
31.10.2015 17:51

J24o58s64e45f 66T95ů34m24a 3640366562436

Nový software by potřebovali mozky těch hňupů co vymýšlí nová a nová emisní nařízení.

+1/0
30.10.2015 22:52

P76a80v89e56l 57C24h39l80a88p19e53c 5368226720217

Ti co to vymýšlí nemají na jakýkoliv sw dost neuronů

+1/0
30.10.2015 23:10

P80a57v45e93l 10O68t13a 6139964384785

VW řeklo dost, buď to bude po našem, nebo to zavřeme a můžete všechny živit sami :-)

+1/0
30.10.2015 21:10

V91a62c29l51a26v 54V98a16v21r69a 3347254555517

no v Evrope to stacit bude. V USA tezko.

+1/0
30.10.2015 16:43

C33y52r82i14l 14P37a33v92e83l52k65a 4296412568735

Podle odborníků mimo VW se sníží výkon a zvýší se spotřeba a klesne spolehlivost a trvanlivost některých dílů motoru.

Výborně! Chápu však, že čipnutá oktávka v dieselu je u nás svatý grál všech Čechů.

+1/0
30.10.2015 16:14
Foto

M73i76r92o27s77l31a75v 61S47t92e98i37n15e60r 4510562420886

Nesmysl.

VW provádí marketing, třeba 2,0 CDI má buď 110 HP, nebo 140, ale veškeré díly jsou shodné. Rozdíl je tedy jenom v palubním počítači, v softwaru.

Určitě proto nebude problém, pár koní přidat, emisí ubrat, na spotřebě se to projeví v rámci procent.

Neni jistě pochyb o tom, že stejný motor, provozovaný se 110 HP vydrží déle, než nahoněný se 140 HP nebo dokonce 170 HP. Většina konkurentů na trhu se u dvoulitru pohybuje kolem těch 140 HP, BMW a Audi ovšem přes 180- ty vozy ale majitelé po několika rocích prodávají dále, takže životnost pozná až ten kupec ojetiny.

Celá akce měla v USA odstavit nepříjemnou konkurenci, VW, který se dral mezi světové špičky. Dlouho se hledalo, až se něco našlo, jistě si koupili někoho u VW, kdo jim dal tip. GM má ale náhle problémy- 3-litrový Jeep překračuje normu 11x, Opel byl také přistižen, je to dceřinná společnost General Motors.

Řešení je nasnadě- kontrolovat úředníky, kteří si za drahé peníze stále vymýšlejí nereálné hodnoty a zavést metodiku testů, která s možnostmi softwaru počítá. Čo bolo, to bolo, dnes jsme u E6 a rozebírat ještě po letech, co bylo na E5 špatného nemá smysl.

0/0
30.10.2015 16:37

P52e75t25r 30S97e91d10i54v98y 6787768845967

Pokud vim, u dvoulitru je standard tech skoro 180k. Renault  dela dvoulitr dci od roku 2006 a disponuje vykonem 175k. Ford je na tom obdobne. U Renaultu to nejsou motory, ktere by nevydrzeli. Naopak! Nedela se na nich nic, ani rozdvody. U Fordu nevim. Jenoibmze Renault i ostatni meli pred koncernem v roce 2006 opbrovsky naskok ve vyvoji. K tomu doslo tak, ze koncern sel slepou ulickou zvanou PD. Nemel cas. Nemel zkusenosti s CR a aby splnil sibenicni terminy, rozhodl se to osulit. To ze to prasklo az ted je k neuvereni. Koncern to zaplati, ale verte, ze kdyby byl postivy a nabizel na trhu motory co jsou o generaci horsi nez dci Renaultu, prodelal by daleko vic a prodeje by byly uplne jinde. Realne si koncern prodlouzil podvodem uspesnou eru TDI o 10 let. Mel cas to dohnat.

0/−2
30.10.2015 16:44

C22y52r41i47l 91P41a96v76e29l56k90a 4446212148105

Nesmysl, nafta patří do náklaďáku a hotovo!

+3/−1
30.10.2015 17:43

D27a41d41a95k 33P40e88t79r 7571520774108

A plyn do kotle.

0/0
31.10.2015 4:46

P26e33t32r 96O83t61r95u86b84a 6726238582245

Zajímalo by mě, co vlastně ten nový sw vyřeší? Že už motor nepozná emisní test? A proč by měl? Nebo se změní výkon nebo spotřeba aby vyhověl emisním normám? Nebo co vlastně? Dělají jen z lidí větší a větší hlupáky.

+1/−4
30.10.2015 16:10

V45a21c32l28a34v 84V86a87v10r37a 3667474805617

zamysli se nad tim co napises.. Tady jde o to ze neprekroci emisni hodnoty za zadnych podminek test netest,.

0/0
30.10.2015 16:45

P66e32t71r 83O93t23r40u79b53a 6966598162825

Pokud by to bylo tak jak píšete, tak se musí zásadně změnit buď spotřeba a nebo výkon, případně spotřeba aditiv. A tím zásadně změní vlastnosti auta oproti stavu po koupi.

+2/−1
30.10.2015 18:13

P26e24t53r 28M81i80c87h28a65l 2600334671902

Takže mi auto ztratí výkon a začne žrát? Děkuji pěkně, nemám zájem.

+6/0
30.10.2015 15:53

M22i25r95e64k 58G13a10j38e64r 5231886289450

Muzete pak zalovat vyrobce, ze vam prodal neco jineho nez deklaroval. Jiste se tyto zaloby objevi. VW ma jeste cas do konce listopadu vymyslet s pravniky, jak se temto zalobam vyhnout.

0/0
30.10.2015 17:34

P12e82t85r 61M11i63c10h46a96l 2330614401912

A já mám pak do června čas rozmyslet si, jestli k nim ještě někdy pojedu na servis. Nemíním si nechat zprznit auto ani se tahat po soudech.

0/0
30.10.2015 19:13

J15a65n 28F50r39o22l27í93k 6136360905974

S tím taky počítají. Nikdo tam nepřijede a při nejbližší technické Vám to sešrotují a bude od zmetků pokoj.;-D

0/−1
31.10.2015 10:38

P12e38t91r 22M63i98c19h93a67l 2250284841192

Pleteš si STK a vrakoviště.

0/0
31.10.2015 15:11

Z83d28e47n27e12k 49Z85a35j27í54c69e13k 1771346452237

Frolíku , Frolíku, ty lamo to by museli sešrotovat všechny auta vyrobené před rokem 2005. Nebo všem , kdo si nechal softwarově zvýšit výkon .

0/0
1.11.2015 8:36

P16a97v56e94l 63S97e34n18f34t 1428332526455

Snad už i doladili, kolika dcl můžu spláchnout.

0/0
30.10.2015 15:40

M34a88r47t43i41n 54K92u79d75r11n85a 3149716849830

Naprosto neexistující problém. Přece se vůbec nejedná o to, že auta nesplňují evropské normy, ale nesplňují normy za velkou louží, což se Evropy vůbec netýká. Osobně mi je úplně ukradené, jakou normu moje auto splňuje, kdyby se nevymýšlely nesmyslné a nesplnitelné normy, tak je nemusí nikdo obcházet. Myslel jsem si, že Země je zachráněna už tím, že se omezil výkon vysavačů;-D

+12/0
30.10.2015 15:04

J18i85ř74í 72R79a60m26e71š 8896544850932

nesplnuji ani v realu. kdo jezdi dieselem potrebuje pres usta. takovej rakovinotvornej hnus neskutecnej.

+3/−6
30.10.2015 16:00

V38a92c68l26a43v 89V91a64v31r69a 3467794515437

hehehe vám evropanům je přece jedno co dýcháte, Amíkům asi ne. A speciálně v Kalifornii.

Myslíte si že to je jen úmyslný bič na nějakou evropskou automobilku od Amíků:?

VW v USA nic neznamená, jejich Jetta je jediné auto z celé Evropy které figurovalo v tabulce 30ti nejprodávanějších aut a to výhradně proto, že je jediný malý diesel pro fanoušky těchto motorů. Člověk s mozkem to nekoupí. Kam se hrabe Evropa na Toyoty, Hondy, Nissany, Hyundai, Kia.. a samozřejmě americké automobilky.

Jen GM aut letos vyrobí a prodá skoro 12 milionů a kde je Ford a Chrysler/Jeep?

Kdo se dostane na americký automobilový trh je jeden z nejlepších. V tabulce 30ti není ani jediné evropské auto. Ostatně Asiati dělají své vozy v USA. Zaměstnávají Američany.

Nejprodávanějším vozidlem v USA je Ford řady F už moc přes dvacet let.

0/−1
30.10.2015 16:52

M40i95c70h89a90l 23V50e85s25e56l58ý 1783649

Tak zrovna USA je společně s Čínou největším emitorem škodlivin...

+2/0
30.10.2015 17:11

V85l68a98d50a 81S42i68m70o81n91i28k 3109473493935

První třicítka v USA neznamná pro evropský trh vůbec nic a také nic nevypovídá o kvalitě.

Hyundai a Kia .. to je fakt třída :-)

Ale klidně si malujte svoji přestavu, pane Američane.

+1/0
30.10.2015 17:25

J31o45s30e29f 11K10u62b71e52š 7518768213678

Je li to tak nezbývá než si nenechávat nic přehrát, on to VW nedělal s tím software ze srandy, nějaký důvod to má takže po přehrání software logicky dojde ke snížení výkonu a/nebo zvýšení spotřeby a/nebo zvýšení opotřebení motoru. Jedním slovem NEBRAT.

+1/0
30.10.2015 15:02

M64a34r28t91i55n 26K59u21d51r92n57a 3639116289190

VW to dělal kvůli hpmologačním testům a tam asi nepůjdete, takže by se Vás přehrání vůbec nedotklo.

0/0
30.10.2015 15:05

J31o32s85e76f 17K63u56b28e53š 7528748523328

Pokud by to bylo tak, že se motor bude chovat na stolici stejně jako v provozu tak to by mi samozřejmě nevadilo. Obávám se ale, že to bude tak, že se bude motor chovat v provozu tak jak se choval na stolici a to mi vadí.

+2/0
30.10.2015 15:16

M95a55r97t14i30n 11K16u56d73r35n54a 3319886829780

Celý software dělá pouze to, že rozpozná, že auto je měřeno a změní chod motoru, takže když nebudete na homologačním měření, tak nemá důvod software něco měnit a vůbec se Vás to nedotkne.

0/0
30.10.2015 15:20

B52l71a65ž98e80j 53M50o30t65y98č14k14a 8177157745490

nějak vás nechápu, právě proto že motor rozpoznal test, tak nížil výkon a zvýšil spotřebu, aby nebyly vysoké zplodiny. Jestli něco upraví v jednotce tak dojde bud k navýšení spotřeby nebo snížení výkonu.

+1/0
30.10.2015 15:46

L79u73d36v24í94k 93G52a43j98d22o61š56í95k 2415553284792

Předpokládáte, že VW upraví software tak, že se pak motor bude chovat stále jako při testech.

Druhá možnost je ale ta, že se naopak motor bude chovat stále jako v běžném provozu - i při testech. To je daleko pravděpodobnější varianta, protože v Evropě ty motory žádnou normu neporušují i v běžném provozu.

+1/0
30.10.2015 16:24

J77a75r80o86s74l71a78v 54L35e42b14e25d96a 3976509977840

Zkuste mi teda vysvětlit, když software zapne pouze při homologačním testu a běžné jízdy se vůbec nedotkne, proč vlastně ho přehrávat?

+2/0
30.10.2015 16:13

M73i56r61e68k 82G57a28j31e10r 5671906929330

Protoze takovy SW z nejakeho duvodu neni legalni. Tedy nema zapinat cosi pouze při homologačním testu.

0/0
30.10.2015 17:35

J33a53r85o33s39l39a92v 62L14e12b57e68d69a 3616479277120

Ale ta auta na homologační test nepůjdou. Proč vadí, že by při něm něco zapnula natolik, že je nutné SW přehrát?

0/0
30.10.2015 17:39

P24e20t58r 20S66e98d65i20v93y 6277628645747

Obávám se, že přehrání bude povinné. Už je povinné v německu a i na ministerstvu dopravy se tato varianta živě diskutuje. Připadá v úvahu varianta, kdy koncern bude povinen evidovat VIN již opravených vozů a tuto databázi následně poskytne do sítě STK. Neopravíte, neprojdete. je to prosté. Vaše auto vadu má, nesplňuje hodnoty, které vykazoval typ u homologace. Jakýkoli nepovinný servis není na místě, tím by koncern nic nenapravil.

+1/0
30.10.2015 15:22

T13o86m61á11š 19K60n39a72i68f21l 6153320687540

Povinnost se bude odvijet ani ne tak co vymysli u nas na ministerstvu, ale co vymsli v UK...

0/0
30.10.2015 15:29

M14i10c22h95a79l 13S96n53o79p44e23k 7651538295227

by mě zajímalo, kdo si to nechá dobrovolně přehrát ;-D;-D;-D

+11/0
30.10.2015 14:53

T44o21m40á96š 38K97n69a17i68f52l 6853870387550

Prakticky kazdej, protoze to prehrani ma byt jen o tom, ze idstrani ten fejk.

0/0
30.10.2015 15:29

P98e52t87r 97S54v61o20b80o31d81a 9607778590172

Co se to tu šíří za fámy? Nový software má snad jen odstranit ten mód žhavení katalyzátoru či jak měl ten podvod fungovat.

0/0
30.10.2015 15:33

T26o87m52á17š 19K59u33c98h73a34ř 3407551438911

Bude muset stačit sw, přece nechceme, aby se koncern položil.

+1/0
30.10.2015 14:41

M53a53r92t25i67n 96B80e90r35a67n 7981676120639

aby snizili emise, budou tedy sw snizovat vykon motoru a krivku ? Nebo to tedy nechaji zvednute a tim padem zvednou emise ?

0/0
30.10.2015 14:12
Foto

V89o58j45t60ě47c62h 89P79a98v78l78í78k 5324981784628

Spíš o něco málo zvednou spotřebu.

+1/0
30.10.2015 14:20

L67a97d27i27s36l76a87v 45P19o61l36i35c61k84ý 5176505571697

Takže to dopadne následovně. Americký zákazník dostane nový vůz s vyšší výbavou a omluvným dopisem. Německý dostane novou jednotku, palivové čerpadlo a vstřiky, český nový SW snižující výkon a pozvánku na den otevřených dveří.

+21/−1
30.10.2015 14:00

P19e25t87r 78T17. 80D12v72o54ř24á46k 4884748803

Ctrl c, ctrl v.

0/0
30.10.2015 14:02

L22a72d10i11s49l83a36v 22P69o10l51i85c35k64ý 5286245711377

Něco se vám špatně zkopirovalo.:-P

0/0
30.10.2015 14:14

J30a61n 88N62o73v87á89k 9465258624325

Auta s AdBlue dostanou jen jiný SW (AdBlue bude ubývat rychleji, emise NOx budou nižší).

Auta bez, dostanou SW + přestavbu na AdBlue.

0/0
30.10.2015 14:06

L73a98d30i86s54l22a88v 83P16o11l73i42c95k54ý 5876375311547

Takže v obou případech vyšší provozní náklady. To bude sousto pro právníky.:-P

0/0
30.10.2015 14:14
Foto

V46o54j39t52ě19c67h 22P90a58v97l21í20k 5134671724898

O přestavbě na AdBlue pochybuji, spíš to vidím na častější regeneraci LNT katalyzátoru, což zvedne o několik procent spotřebu.

+2/0
30.10.2015 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.