Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e69t28r 24K67n60ě95b19o81r96t 3641840

Jestli tomu dobře rozumím, tak oni x let podváděj a najednou to vyřeší sw "za deset minut hotovo"?

+1/0
1.11.2015 16:49

M48a59r69e15k 56H67r27u34b57y 6817242701858

x let podvadeli, protoze to pro dodrzeni nesmyslnych norem bylo potreba. Dneska uz se ale muze rict, ze tahle norma je hloupost (spusta dalsich na to jeste ceka, takze opatrne;-)). Takze uz je mozne tu podvadejici funkci zrusit;-)

0/0
1.11.2015 17:03
Foto

M37i28r43o52s64l67a34v 33S41t61e94i82n34e68r 6308934463935

Máme už E6, zabývat se zpětně E5 je nesmysl. Testy byly špatně definované, daly se lehko poznat a softwarem vylepšit. To už u E6 a dalších nebude.

To bychom mohli jít i k veteránům, kteří občas zasmrdí, ale nejezdí denně Prahou do práce.

0/0
31.10.2015 17:51

J78o24s32e65f 75T29ů15m23a 3160856712246

Nový software by potřebovali mozky těch hňupů co vymýšlí nová a nová emisní nařízení.

+1/0
30.10.2015 22:52

P25a22v46e98l 95C73h68l89a48p53e10c 5278246360377

Ti co to vymýšlí nemají na jakýkoliv sw dost neuronů

+1/0
30.10.2015 23:10

P52a60v84e92l 64O36t86a 6779754164235

VW řeklo dost, buď to bude po našem, nebo to zavřeme a můžete všechny živit sami :-)

+1/0
30.10.2015 21:10

V94a76c76l45a61v 21V27a54v89r79a 3667224325317

no v Evrope to stacit bude. V USA tezko.

+1/0
30.10.2015 16:43

C96y71r35i87l 74P77a65v57e14l78k84a 4626352858315

Podle odborníků mimo VW se sníží výkon a zvýší se spotřeba a klesne spolehlivost a trvanlivost některých dílů motoru.

Výborně! Chápu však, že čipnutá oktávka v dieselu je u nás svatý grál všech Čechů.

+1/0
30.10.2015 16:14
Foto

M59i84r58o31s30l66a54v 94S70t76e63i64n13e18r 6828624793275

Nesmysl.

VW provádí marketing, třeba 2,0 CDI má buď 110 HP, nebo 140, ale veškeré díly jsou shodné. Rozdíl je tedy jenom v palubním počítači, v softwaru.

Určitě proto nebude problém, pár koní přidat, emisí ubrat, na spotřebě se to projeví v rámci procent.

Neni jistě pochyb o tom, že stejný motor, provozovaný se 110 HP vydrží déle, než nahoněný se 140 HP nebo dokonce 170 HP. Většina konkurentů na trhu se u dvoulitru pohybuje kolem těch 140 HP, BMW a Audi ovšem přes 180- ty vozy ale majitelé po několika rocích prodávají dále, takže životnost pozná až ten kupec ojetiny.

Celá akce měla v USA odstavit nepříjemnou konkurenci, VW, který se dral mezi světové špičky. Dlouho se hledalo, až se něco našlo, jistě si koupili někoho u VW, kdo jim dal tip. GM má ale náhle problémy- 3-litrový Jeep překračuje normu 11x, Opel byl také přistižen, je to dceřinná společnost General Motors.

Řešení je nasnadě- kontrolovat úředníky, kteří si za drahé peníze stále vymýšlejí nereálné hodnoty a zavést metodiku testů, která s možnostmi softwaru počítá. Čo bolo, to bolo, dnes jsme u E6 a rozebírat ještě po letech, co bylo na E5 špatného nemá smysl.

0/0
30.10.2015 16:37

P80e42t15r 89S15e49d28i47v26y 6217288405827

Pokud vim, u dvoulitru je standard tech skoro 180k. Renault  dela dvoulitr dci od roku 2006 a disponuje vykonem 175k. Ford je na tom obdobne. U Renaultu to nejsou motory, ktere by nevydrzeli. Naopak! Nedela se na nich nic, ani rozdvody. U Fordu nevim. Jenoibmze Renault i ostatni meli pred koncernem v roce 2006 opbrovsky naskok ve vyvoji. K tomu doslo tak, ze koncern sel slepou ulickou zvanou PD. Nemel cas. Nemel zkusenosti s CR a aby splnil sibenicni terminy, rozhodl se to osulit. To ze to prasklo az ted je k neuvereni. Koncern to zaplati, ale verte, ze kdyby byl postivy a nabizel na trhu motory co jsou o generaci horsi nez dci Renaultu, prodelal by daleko vic a prodeje by byly uplne jinde. Realne si koncern prodlouzil podvodem uspesnou eru TDI o 10 let. Mel cas to dohnat.

0/−2
30.10.2015 16:44

C36y64r29i13l 58P16a36v72e98l76k15a 4806922148115

Nesmysl, nafta patří do náklaďáku a hotovo!

+3/−1
30.10.2015 17:43

D11a92d11a69k 11P10e54t67r 7501270794688

A plyn do kotle.

0/0
31.10.2015 4:46

P26e79t48r 17O77t59r57u33b81a 6756538622595

Zajímalo by mě, co vlastně ten nový sw vyřeší? Že už motor nepozná emisní test? A proč by měl? Nebo se změní výkon nebo spotřeba aby vyhověl emisním normám? Nebo co vlastně? Dělají jen z lidí větší a větší hlupáky.

+1/−4
30.10.2015 16:10

V31a21c53l68a15v 22V10a68v34r43a 3257194355397

zamysli se nad tim co napises.. Tady jde o to ze neprekroci emisni hodnoty za zadnych podminek test netest,.

0/0
30.10.2015 16:45

P22e34t64r 74O44t18r87u55b14a 6826968652725

Pokud by to bylo tak jak píšete, tak se musí zásadně změnit buď spotřeba a nebo výkon, případně spotřeba aditiv. A tím zásadně změní vlastnosti auta oproti stavu po koupi.

+2/−1
30.10.2015 18:13

P25e54t52r 77M21i34c26h48a50l 2320564951572

Takže mi auto ztratí výkon a začne žrát? Děkuji pěkně, nemám zájem.

+6/0
30.10.2015 15:53

M74i55r26e20k 23G73a61j50e32r 5931686519880

Muzete pak zalovat vyrobce, ze vam prodal neco jineho nez deklaroval. Jiste se tyto zaloby objevi. VW ma jeste cas do konce listopadu vymyslet s pravniky, jak se temto zalobam vyhnout.

0/0
30.10.2015 17:34

P86e24t23r 32M97i64c32h24a43l 2950194871712

A já mám pak do června čas rozmyslet si, jestli k nim ještě někdy pojedu na servis. Nemíním si nechat zprznit auto ani se tahat po soudech.

0/0
30.10.2015 19:13

J40a23n 14F94r84o24l51í87k 6226390805574

S tím taky počítají. Nikdo tam nepřijede a při nejbližší technické Vám to sešrotují a bude od zmetků pokoj.;-D

0/−1
31.10.2015 10:38

P66e86t52r 98M62i13c30h83a51l 2820374601352

Pleteš si STK a vrakoviště.

0/0
31.10.2015 15:11

Z19d33e96n92e52k 41Z81a24j14í84c89e20k 1181886732657

Frolíku , Frolíku, ty lamo to by museli sešrotovat všechny auta vyrobené před rokem 2005. Nebo všem , kdo si nechal softwarově zvýšit výkon .

0/0
1.11.2015 8:36

P74a44v36e10l 91S27e16n64f37t 1908952566835

Snad už i doladili, kolika dcl můžu spláchnout.

0/0
30.10.2015 15:40

M50a55r70t30i67n 34K87u42d63r24n46a 3389266839710

Naprosto neexistující problém. Přece se vůbec nejedná o to, že auta nesplňují evropské normy, ale nesplňují normy za velkou louží, což se Evropy vůbec netýká. Osobně mi je úplně ukradené, jakou normu moje auto splňuje, kdyby se nevymýšlely nesmyslné a nesplnitelné normy, tak je nemusí nikdo obcházet. Myslel jsem si, že Země je zachráněna už tím, že se omezil výkon vysavačů;-D

+12/0
30.10.2015 15:04

J47i24ř71í 92R21a93m77e27š 8616254970182

nesplnuji ani v realu. kdo jezdi dieselem potrebuje pres usta. takovej rakovinotvornej hnus neskutecnej.

+3/−6
30.10.2015 16:00

V40a79c86l86a13v 90V28a56v10r48a 3637464685157

hehehe vám evropanům je přece jedno co dýcháte, Amíkům asi ne. A speciálně v Kalifornii.

Myslíte si že to je jen úmyslný bič na nějakou evropskou automobilku od Amíků:?

VW v USA nic neznamená, jejich Jetta je jediné auto z celé Evropy které figurovalo v tabulce 30ti nejprodávanějších aut a to výhradně proto, že je jediný malý diesel pro fanoušky těchto motorů. Člověk s mozkem to nekoupí. Kam se hrabe Evropa na Toyoty, Hondy, Nissany, Hyundai, Kia.. a samozřejmě americké automobilky.

Jen GM aut letos vyrobí a prodá skoro 12 milionů a kde je Ford a Chrysler/Jeep?

Kdo se dostane na americký automobilový trh je jeden z nejlepších. V tabulce 30ti není ani jediné evropské auto. Ostatně Asiati dělají své vozy v USA. Zaměstnávají Američany.

Nejprodávanějším vozidlem v USA je Ford řady F už moc přes dvacet let.

0/−1
30.10.2015 16:52

M41i85c12h71a85l 55V88e88s80e64l52ý 1803849

Tak zrovna USA je společně s Čínou největším emitorem škodlivin...

+2/0
30.10.2015 17:11

V90l38a60d92a 13S15i18m88o33n32i44k 3589503233925

První třicítka v USA neznamná pro evropský trh vůbec nic a také nic nevypovídá o kvalitě.

Hyundai a Kia .. to je fakt třída :-)

Ale klidně si malujte svoji přestavu, pane Američane.

+1/0
30.10.2015 17:25

J53o90s24e32f 39K73u35b72e84š 7758228353328

Je li to tak nezbývá než si nenechávat nic přehrát, on to VW nedělal s tím software ze srandy, nějaký důvod to má takže po přehrání software logicky dojde ke snížení výkonu a/nebo zvýšení spotřeby a/nebo zvýšení opotřebení motoru. Jedním slovem NEBRAT.

+1/0
30.10.2015 15:02

M84a90r96t15i47n 47K46u71d19r19n13a 3539646989330

VW to dělal kvůli hpmologačním testům a tam asi nepůjdete, takže by se Vás přehrání vůbec nedotklo.

0/0
30.10.2015 15:05

J95o78s48e51f 95K47u75b87e20š 7618668613618

Pokud by to bylo tak, že se motor bude chovat na stolici stejně jako v provozu tak to by mi samozřejmě nevadilo. Obávám se ale, že to bude tak, že se bude motor chovat v provozu tak jak se choval na stolici a to mi vadí.

+2/0
30.10.2015 15:16

M64a34r30t28i39n 94K62u11d47r52n61a 3449746549170

Celý software dělá pouze to, že rozpozná, že auto je měřeno a změní chod motoru, takže když nebudete na homologačním měření, tak nemá důvod software něco měnit a vůbec se Vás to nedotkne.

0/0
30.10.2015 15:20

B28l15a22ž35e30j 69M72o61t78y43č86k79a 8877537305270

nějak vás nechápu, právě proto že motor rozpoznal test, tak nížil výkon a zvýšil spotřebu, aby nebyly vysoké zplodiny. Jestli něco upraví v jednotce tak dojde bud k navýšení spotřeby nebo snížení výkonu.

+1/0
30.10.2015 15:46

L36u85d79v20í56k 54G77a33j46d69o37š42í77k 2105973444122

Předpokládáte, že VW upraví software tak, že se pak motor bude chovat stále jako při testech.

Druhá možnost je ale ta, že se naopak motor bude chovat stále jako v běžném provozu - i při testech. To je daleko pravděpodobnější varianta, protože v Evropě ty motory žádnou normu neporušují i v běžném provozu.

+1/0
30.10.2015 16:24

J11a43r13o42s60l48a35v 43L64e56b65e60d60a 3756309597980

Zkuste mi teda vysvětlit, když software zapne pouze při homologačním testu a běžné jízdy se vůbec nedotkne, proč vlastně ho přehrávat?

+2/0
30.10.2015 16:13

M41i27r48e67k 37G18a57j66e57r 5951336129330

Protoze takovy SW z nejakeho duvodu neni legalni. Tedy nema zapinat cosi pouze při homologačním testu.

0/0
30.10.2015 17:35

J45a65r85o81s53l50a29v 83L33e53b28e70d31a 3206239757790

Ale ta auta na homologační test nepůjdou. Proč vadí, že by při něm něco zapnula natolik, že je nutné SW přehrát?

0/0
30.10.2015 17:39

P19e76t66r 57S50e98d12i83v62y 6747758335137

Obávám se, že přehrání bude povinné. Už je povinné v německu a i na ministerstvu dopravy se tato varianta živě diskutuje. Připadá v úvahu varianta, kdy koncern bude povinen evidovat VIN již opravených vozů a tuto databázi následně poskytne do sítě STK. Neopravíte, neprojdete. je to prosté. Vaše auto vadu má, nesplňuje hodnoty, které vykazoval typ u homologace. Jakýkoli nepovinný servis není na místě, tím by koncern nic nenapravil.

+1/0
30.10.2015 15:22

T80o76m47á40š 53K42n24a94i89f48l 6163570217430

Povinnost se bude odvijet ani ne tak co vymysli u nas na ministerstvu, ale co vymsli v UK...

0/0
30.10.2015 15:29

M81i31c47h93a80l 75S19n43o50p90e50k 7471618665857

by mě zajímalo, kdo si to nechá dobrovolně přehrát ;-D;-D;-D

+11/0
30.10.2015 14:53

T76o34m41á27š 87K60n85a45i86f54l 6653650907540

Prakticky kazdej, protoze to prehrani ma byt jen o tom, ze idstrani ten fejk.

0/0
30.10.2015 15:29

P34e67t92r 93S57v80o82b62o97d15a 9987748120972

Co se to tu šíří za fámy? Nový software má snad jen odstranit ten mód žhavení katalyzátoru či jak měl ten podvod fungovat.

0/0
30.10.2015 15:33

T11o41m59á25š 28K56u89c43h47a64ř 3227541938701

Bude muset stačit sw, přece nechceme, aby se koncern položil.

+1/0
30.10.2015 14:41

M60a57r93t30i52n 77B58e45r25a79n 1674728373951

aby snizili emise, budou tedy sw snizovat vykon motoru a krivku ? Nebo to tedy nechaji zvednute a tim padem zvednou emise ?

0/0
30.10.2015 14:12
Foto

V50o78j29t81ě61c21h 42P87a53v33l16í75k 5354771764598

Spíš o něco málo zvednou spotřebu.

+1/0
30.10.2015 14:20

L55a92d67i37s67l36a54v 50P79o81l54i32c81k23ý 5986485871277

Takže to dopadne následovně. Americký zákazník dostane nový vůz s vyšší výbavou a omluvným dopisem. Německý dostane novou jednotku, palivové čerpadlo a vstřiky, český nový SW snižující výkon a pozvánku na den otevřených dveří.

+21/−1
30.10.2015 14:00

P23e43t35r 21T19. 48D25v16o75ř29á71k 4824198473

Ctrl c, ctrl v.

0/0
30.10.2015 14:02

L12a18d26i43s38l23a20v 92P37o20l41i60c42k31ý 5516915751867

Něco se vám špatně zkopirovalo.:-P

0/0
30.10.2015 14:14

J88a59n 52N15o79v33á12k 9565278154355

Auta s AdBlue dostanou jen jiný SW (AdBlue bude ubývat rychleji, emise NOx budou nižší).

Auta bez, dostanou SW + přestavbu na AdBlue.

0/0
30.10.2015 14:06

L73a15d35i59s97l13a60v 45P79o11l71i22c10k32ý 5426825971177

Takže v obou případech vyšší provozní náklady. To bude sousto pro právníky.:-P

0/0
30.10.2015 14:14
Foto

V63o72j54t76ě78c16h 32P57a52v64l20í63k 5144201634748

O přestavbě na AdBlue pochybuji, spíš to vidím na častější regeneraci LNT katalyzátoru, což zvedne o několik procent spotřebu.

+2/0
30.10.2015 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.