Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka o klimatizaci končí, Mercedes vyvinul nový způsob chlazení

Automobilka Mercedes-Benz ukončuje válku o chladivo v klimatizačních jednotkách. Firma, která z bezpečnostních důvodů odmítala přejít na nové syntetické chladivo s menším dopadem na životní prostředí, na něj nakonec částečně přejde. Vybrané modely dostanou nejnovější klimatizaci s oxidem uhličitým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a87r97e14k 85J55a95n14e94č65k40a 1297146713191

Inu zase po Bruselsky, není důležité, že to může osádku vozidla pozabíjet nebo ohrozit na životě, důležité je, že to údajně zmenší dopad na oteplování, tož přece to mají spočítané a jasné v tých tabulkách ;-D A proto Evropa draze ekoptákoviny zaplatí, jiné části zeměkoule to zplodinami všeho druhu velmi rychle doženou a ani trochu je to neptráp, takže efekt nula. Nakonec nemusíme chodit ani daleko a stačí se teď se začínající topnou sezónou projít kolem rodinných domků, jak začnou topit,  to je vzdoušek jako v panenské přírodě. Ale tohle nemá přece na ekologii a zdraví obyvatelstva žádný vliv a klimatizace jsou mnohem důležitější ;-)

+3/0
4.11.2015 22:42
Foto

P77a91v32e61l 85S29t18r63a64k70o45š 6667451630175

Jaké chladivo MB doplňují při servisních prohlídkách? Jako běžný zákazník to asi nemám šanci poznat.

+1/0
4.11.2015 21:13

M44i81c22h43a10l 32P13a20v11l56á76t 9413643764549

Jako bezny zakaznik se na to muzete zeptat a kazdy slusny servis Vam rad odpovi. Ale muzete se samozrejme vydat cestou analyzy toho plynu v domaci dilne, pokud Vam to prijde byt lepsi napad. ;o)

+1/0
5.11.2015 16:47

J78a80n 81K16r97p16e14c 5876173284642

tak ona ta nebezpecnost noveho chladiva neni zcela presne popsana. problem je v tom, ze v pripade pozaru vozidla a uniku naplne vznika fluorovodik, ltery bezpecne pozabiji ty, co prezili.

+3/0
4.11.2015 20:51

F34r42a43n49t88i59š49e86k 30N57o17v70á70k 6851735806311

Pěkně Mercedes. Fakt je ten, že CO2 plněná klima je zcela bezpečná. Když to náhodou nějak unikne, tak nehrozí otrava.

0/0
4.11.2015 14:11

T15o18m87á53š 86T20a90t63í83č39e65k 5110402920158

Ale oteplení, považ, OTEPLENÍ!!! :-(

+1/0
4.11.2015 14:17
Foto

V24o44j97t70ě76c61h 67P26a90v76l55í95k 5704201204298

Taky nehrozí, protože to CO2 se do té náplně získává ze vzduchu.

0/0
6.11.2015 17:35

T34o34m82á82š 97T40a21t47í32č51e84k 5140302830848

Díky Bohu! ;-)

+1/0
6.11.2015 17:51

L89u63b12o56š 36K87r13t14i68č46k91a 4954758403233

;-D;-D;-D jasně unikne pod tlakem min. 100 bar ale spíš ještě tam je víc, tak cca 130 bar, to bude vyvedeno do sedačky a budeš se moc katapultovat, to je potom teprve bezpečné chladivo :)) ...ale těch padáků kolem D1

+1/0
4.11.2015 14:39

A29l53e72š 19L40i76s56o20v17s83k33ý 9599488342752

TAk nám zase ekoteroristi prosadili něco, jehož zavedení víc poškodí přírodní prostředí než kdyby se používalo to staré.  Provoz 15 let starého auta zatíží přírodní prostředí mnohem méně, než výroba nového, které majitele přinutíme koupit.

+8/0
4.11.2015 12:31

J62i95ř17í 90K65o41c68u62r83e41k 6315294235458

pššt. při nájezdu 5.000 km ročně ušetříte 10-20 litrů paliva, ta 15 let to pak dělá 150 až 300 litrů. Tolik paliva se rozhodně nespotřebuje na výrobu nového auta, které tohle množství papírově ušetří. Tolik paliva se spotřebuje zhruba tak na šrotaci toho starého auta a rozvoz získaného materiálu ze šroťáku k výrobcům surovin.

+6/0
4.11.2015 13:45

J15i43ř44í 16S18c31h40w40a20c52h 8188424538946

Někdo kupuje a jezdí jen v nových autech, jezdí v něm 5-10-15 let, najede v něm 100-300kkm, pak je to "ojetina-vetší ojetina-vrak" který chce prodat, místo něj si koupí zase nové auto, To je prostě naprosto normální, to nové auto je nutné vyrobit dnes a bylo nutné ho vyrobit stejně jako před 20 lety....já nikde žádnou tehdejší úsporu nevidím....

0/−1
4.11.2015 21:03

R72u12d37a 63S78l92a82v94í88k 5833748806601

Tam bude CO2?? To je přece podle ekologistů to největší zlo na světě.

+4/0
4.11.2015 11:57

P89a88v76e19l 56B43r73a11v49e87n52e39c 7134447310847

tak z téhle věty mám opravdu strach:

Mercedes se chlubí, že vývoj proběhl v rekordním čase a že nová jednotka splňuje nejpřísnější bezpečnostní standardy a zároveň nároky na ochranu životního prostředí.

0/0
4.11.2015 11:41

Z63b82y33n87ě73k 89Č80e14j66k50a 5306618191543

Autoklimy s co2 byly hotove uz pred deseti lety. Ale vsichni od toho utekli.

+1/0
4.11.2015 19:28

M59i41c37h70a49l 51P43a42v61l98á78t 9923323234839

Aspon ze Mercedes mysli na zajmy zakazniku, nikoli polosilenych teroristu a idiotu z Brusele. Je treba mu za to podekovat a doufat, ze ostatni automobilky budou mit odvahu jeho priklad nasledovat.

+19/0
4.11.2015 9:14

K33a75r57e60l 20V34a11c51h91u85t 9103172729523

Asi to bude pořádná SÍLA8-o!!, ... když mají toho "Golema" (na obrázku) tak pevně připoutaného !!!  ;-D

0/0
4.11.2015 9:10

V15l22a21d90i93m38í20r 12Z42a93u79š51k30a 5311342197793

Dobrá zpráva, představa monopolního dodavatele chladiva pro všechny automobilky mi docela vadila.

+7/0
4.11.2015 9:08

M66a66r29e42k 74Š72i10m98o29n 2584897448838

Řekl bych, že to je přesně ten důvod, proč byl 1,1,1,2-tetrachlorethan zakázán i když jeho vliv na globální oteplování je vzhledem k dalším vlivům naprosto zanedbatelný.

+2/0
4.11.2015 12:18

R49i44c69h89a55r85d 66L12e37s84k72l31ý 6428625807677

Takže jestli to chápu správně, tak pokud bude v autě R134yf, tak budu mít ještě navíc tlakovou nádobu na inertní plyn (argon). Dusík zřejmě inertní není, protože je levnější ;-) No a v případě detekce nehody a úniku toho chladiva mi to tlakovou nádobu celou vyprázdní. Nebo pokud se splete čidlo.

CO2 jako alternativa - vzhledem k termodynamickým vlastnostem musí pracovat na mnohonásobně vyšších tlacích. Výhoda je, že je nehořlavé. Problém je, že netěsnosti systému při 5bara a 100bara se projevují také mnohonásobně víc. Navíc kompresor musí stlačovat na 100bara a to je další energie, kterou motor musí vyrobit pro kompresor. Proč vymýšlíme kolo...

+6/0
4.11.2015 8:53

R13o79b26e82r16t 42H49o53m19o40l49k20a 4903748780302

Bo v létě horko....

+6/0
4.11.2015 9:29

J67i58ř54í 45K81o40c74u47r51e77k 6395814555218

Dusík opravdu inertní není - viz ty proklínané NOx. Ostatně nitorglycerin je vpravdě výbušným důkazem toho, že dusík sloučěniny tvoří. Argon nikoliv, proto se používá třeba jako ochranná atmosfréra pro svařování nerezu, hliníku atd.

A kompresor? Na 100 bar sice stlačuje, ale sotva z nuly. Spíš bude v celém okruhu zvýšený tlak. A energie ztracená je úměrná dynamickému odporu proudění plynu/kapaliny. A to až tak nezávisí na tlaku.

+2/0
4.11.2015 13:29

T41o20m29á41š 26T78a72t60í76č17e93k 5260792240468

Dusík se taky používá jako inertní plyn - jako ochranná atmosféra při svařování a v pecích, stejně tak jako ochrana před požárem. Asi se ten argon uchovává v lahvích snáz.

0/0
4.11.2015 14:29

V55i20l62é16m 52B63a83r18á45k 4856727149786

Debilní ekoteroristi. 10x vyšší tlak znamená 10x větší riziko poruchovosti, vyšší náklady na výrobu. Náhradní řešení zase vyžaduje zásobník argonu a další prdy. A to jen kvůli nějaké ochraně čert ví čeho. Polib mi pr. světe.

+15/0
4.11.2015 8:09

A41d37a13m 67Ž96í97d98e39k 8905592585103

asi mate pravdu ze vetsi tlak = vetsi problemy, ale traba Common Rail ma 2000Baru a problem s tesnosti ani tlakovanim zjevne neni :o)

a navic, co ji budeme povidat CO2 je "ekologicke" chladivo, a na dlouha leta definitivni reseni chlazeni kabiny

+1/0
4.11.2015 14:55

V56i16l80é46m 50B64a59r60á11k 4946677759746

Něco jiného jsou tlaky v motoru a v klimatizaci. Měl jsem netěsnící klimatizaci a přes značkovací látky atd. nebylo boha, aby to opravil.

Teď to budou nacházet buď radioaktivním značkovačem nebo se celá jednotka hodí do štoru.

Někde tady je článek o zhoršování spolehlivosti v souvislosti s komplikacemi, způsobenými požadavky ekoteroristů.

+1/0
4.11.2015 15:24

L12u57b56o11š 82K54r52t73i93č29k48a 4144358283813

Mercedes objevil Ameriku či co? Jde jen o to, že nové chladivo HFO1234yf,  je prozatím několikanásobně dražší než stávající chladivo R134a. Co to znamená pro servis? Že musí mít přístroje na staré i nové chladivo a pochybuji, že si bude kupovat i přístroj kvůli Mercedesu, takže si MB zajistil návrat svých vozů do značkových servisů a o to jde především...stejně jako v celém automobilovém průmyslu, peníze jsou přece až na prvním místě;-D;-D;-D

+3/−11
4.11.2015 7:59

P25e16t63r 59N14ě15m95e56č13e70k 1932304222533

Co to melete chlape? Jděte si přeleštit Fávo.....Rv

+2/−2
4.11.2015 8:26

L76u45b69o36š 91K94r49t52i37č17k15a 4154368613863

Tak sis po ranu ulevil a ted zase běž snít

+2/−1
4.11.2015 8:44

J41i42n24d45ř76i44c93h 40Š17k70o69p15e10k 4525401880335

Pokud se od 2017 nebude smět používat klasická naplň do klimy, čím se budou doplňovat již vyrobená auta používající tento plyn v klimě ?

+2/0
4.11.2015 7:33

H40o29n26z82a 78K76r43e33n42s71t78e56t53t98e78r 1433699719

Pro nové auta. Ono se už ted nesmí pro nové homologované vozidla používat, proto dělají všichni jen FL.

+1/0
4.11.2015 7:51

J38i78n84d44ř18i82c14h 61Š65k32o88p49e98k 4965281800735

aha, takže to bude platit jen pro nová. Ono "které bude od roku 2017 zakázáno." vyznělo trochu jinak

+1/0
4.11.2015 8:02

R16i45c13h62a65r80d 22V44a72c25e83k 5621718892718

A není náhodou problém v tom, že nové (patentem chráněné) chladivo má monopolního výrobce, který požaduje násobek ceny stávajícího chladiva?

+21/0
4.11.2015 4:48
Foto

V39o80j12t19ě48c94h 21V43o78p26a21ř20i44l 2914726816370

Honeywell a DuPont určitě chtějí vývoj zaplatit, takže dražší zřejmě bude. Rozdíl ale není jen v chladivu, upraveny musejí být i samotné klimatizace, a to logicky zvedá náklady.

Dodatek: Co vím, tak obě chladiva patří pod Honeywell a DuPont. Jelikož R134a patent někdy v tomto období končí, muselo toto dvojspolečenství přijít a prolobovat si nové chladivo, aby si udrželo monopolní postavení na trhu. A tak se i stalo. Problém je, že chemické a fyzikální zákony se neřídí požadavky firem, ale jsou pevně nějak dány, a tak je sice nové chladivo ekologičtější, na základě čehož se ona lobby povedla, ale zároveň se odsunul do pozadí fakt, že je toto chladivo nebezpečné.

Je to stejné jako lobby výrobců úsporných žárovek. Ano, energii to malinko šetří. Bohužel fakt, že zejména ve střední a východní Evropě lidé nefunkční úsporky ve více než polovině případů nevrací, ale vyhazují je, kdy z nich následně na skládkách uniká toxická rtuť, která může silně zamořit spodní vody, už nikoho nezajímá.

+31/0
4.11.2015 6:35

J72i34n71d97ř66i19c72h 96Š71k98o45p66e29k 4975921410275

no pokud nejsou skládky zabezpečené vůči úniku jejich obsahu do spodních vod, tak rtuť z výbojek je ten nejmenší problém

+2/0
4.11.2015 8:04
Foto

V19o28j94t19ě41c78h 94V11o33p45a53ř70i76l 2524106436560

Nj, tady jsem si trochu zapřeháněl. Ale zas na druhou stranu, víme, jak se v ČR často věci odbývají.

0/0
4.11.2015 8:44

R89a46d27i72m 72D70r39b21o75h95l74a75v 5581276273777

Ale to bylo u těch starších, ne? Co jsem v poslední době kupoval, tak měly 0 % rtuti. Aspoň teda to bylo napsané na obale.

0/0
4.11.2015 8:33
Foto

V27o82j53t86ě27c40h 55V76o96p42a72ř28i36l 2934566456330

Ano, již nějakou dobu jsou na trhu i úsporky bez rtuti. Zároveň jsou ale na trhu stále úsporky s různým množstvím rtuti. A na tohle lidé ve většině případů nekoukají, zatímco na cenu ano.

0/0
4.11.2015 8:41

M72a18r56e24k 53Ž46a57b64č97í65k 5816292347747

EU to dotáhla k novému typu přemýšlení a vývoje - firmy platí ty nejlepší technické mozky ne za technicky na danou dobu nejlepší řešení, ale za řešení, které má obejít špatně nastavené nařízení mizerně vzdělaných úředníků.

+54/−1
4.11.2015 0:16

A28l36e91š 59Z68e55l55i38n59k90a 1504752396

že se nebudou v automobilech používat doslova sr.ačky jako doteď za špatné nastavení nepovažuju.:-P A Mercedesu a jeho technikům za konstrukční řešení při vysokých tlacích plynu tleskám :-)! A řešení s CO2 je hodno dnešní doby.R^

+5/−4
4.11.2015 1:26

L96u20d83ě80k 48C39h52r84á19s70t63e72k 5454954312296

Potíž je v tom, že to co obvykle EU považuje za sra*ku reálně žádná sra*ka není. Jen to nezapadá do svaté války EU proti tzv. globálnímu oteplování. Viz. skandál s oxidy dusíku, kde EU v nesmyslné honbě za snižováním emisí neškodného CO2 dotlačila výrobce k vyšší produkci skutečných sra*ek, které tady musíme dýchat. Bravo EU...

+23/−1
4.11.2015 5:25

L74u72k56á71š 66N54e90m44e44č86e88k 5763431572643

CO2 tiež nie je úplne neškodný, ale chápem že ho porovnávate s Nox. A pri klimatizáciách so súčasným chladivom.

Len je zaujímavé, že prečo benzínové motory nemajú až taký problém plniť emisné limity a naftové áno. A prečo VW namiesto priznania si chyby a ústupu (alebo prepracovania a ďalšieho vývoja) podvádzal?! Vyšlo by to lacnejšie ako platiť škody na image značky...

Inak, som zvedavý, aký spoľahlivý bude nový MB systém s CO2, ale fandím.

0/0
4.11.2015 9:20

L73u77d16ě59k 53C23h83r43á89s80t88e18k 5654374852326

Omyl, CO2 je naprosto neškodný. Jen po*raná EU dělá z CO2 strašidlo. Ano, CO2 je sice nedýchatelný, ale není jedovatý a drží se jen při zemi, takže člověk nemá šanci dostat se do místa s nebezpečnou koncentrací, musel by ležet pod výfukem auta :-) A mimo neškodlivosti pro člověka, je CO2 jednou z hlavních složek "potravy" rostlin, bez CO2 nefunguje fotosyntéza. Celý ten průšvih způsobuje nesmyslnými normami EU. U Dieselů jsou totiž emise CO2 v nepřémé úmeře k emisím NOX. Emise CO2 jsou přímo závislé na spotřebě a jediným způsobem snižení CO2 je snížení spotřeby. No a spotřebu při zachování výkonu lze snížit jen spalováním chudší směsi palovo/vzduch, což ovšem zase zvyšuje emise NOX. Začarovaný kruh :-) U benzínů zase není problém s NOX, jenže je vyšší spotřeba paliva = vyšší emise CO2. Jelikož ale EU stanovila nesmyslné limity neškodného CO2, musí výrobci prodávat více dieselů s nižší spotřebou (emisemi CO2), protože EU počítá emise automobilek jako celkový průměr prodávaných vozů na benzím i naftu. EU normami na CO2 výrazně zvyšuje podíl naftových motorů, které nám pod nos vypouštějí skutečné svinstvo NOX. Je to sice už otřepaná fráze, ale bohužel další dokonalá ukázka, jak EU škodí občanům Evropy...

+8/0
4.11.2015 9:54

L59u34k18á83š 27N92e13m71e51č29e48k 5463611492743

Myslel som neškodnosť v zmysle skleníkového efektu. EU myslím ráta priemer všetkých áut a motorov. A preto používajú downsizing a turbo. Čo je tiež trocha pritiahnuté za vlasy, lebo spotreba je potom pri záťaži vlastne rovnaká ako pri väčšom motore.

A myslím, že motor musí plniť aj NOx limity, takže pretláčanie dieselu je len a len chyba VW.

0/0
4.11.2015 20:24

J50i60ř15í 89K94o39c45u76r15e90k 6395664895778

Tak se to dělá. Říct nelibí se nám to a vyvinout si vlastní.

+18/−1
4.11.2015 0:13

H45o35n17z57a 63K39r51e34n72s47t79e74t43t17e34r 1733469809

No on byl Mercedes jedním z prvních kdo byl u vývoje 1234, jen pak na chvíli zaspali a proto se jim to nelíbilo.....

A CO2 se pro ně už pár let vyvíjí, takže žádná zásadní novinka. Až tak to nedělají u Mercedesu, jako u subdodavatele, kde si to Mercedes zadal

+1/−1
4.11.2015 7:48

H50o16n47z57a 60K46r90e92n23s57t13e92t86t35e22r 1933159929

A jako proč ten mínus p. Němeček? 8-o

0/−1
4.11.2015 8:37

L41u88b96o20š 32K25r86t66i19č30k94a 4384518413533

pan Němeček je odborník, ne jako my obyčejní pracovnící v autoprůmyslu

+2/0
4.11.2015 8:47

L57u26b83o39š 87K74r69t66i69č25k93a 4314798593543

nebo si nechat vyvinout ...klimatizace se dodává do všech aut subdodávkou od různých výrobců, např. Visteon, Valeo, Denso, Behr a další....

+2/0
4.11.2015 8:51

J61o48z11e40f 42H57r83i39c82i31š69i92n 4363690960846

No a presne tak to udelal

Behr a Valeo

0/0
7.11.2015 3:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.