Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka o klimatizaci končí, Mercedes vyvinul nový způsob chlazení

Automobilka Mercedes-Benz ukončuje válku o chladivo v klimatizačních jednotkách. Firma, která z bezpečnostních důvodů odmítala přejít na nové syntetické chladivo s menším dopadem na životní prostředí, na něj nakonec částečně přejde. Vybrané modely dostanou nejnovější klimatizaci s oxidem uhličitým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a29r46e19k 55J49a13n11e16č43k29a 1457976623861

Inu zase po Bruselsky, není důležité, že to může osádku vozidla pozabíjet nebo ohrozit na životě, důležité je, že to údajně zmenší dopad na oteplování, tož přece to mají spočítané a jasné v tých tabulkách ;-D A proto Evropa draze ekoptákoviny zaplatí, jiné části zeměkoule to zplodinami všeho druhu velmi rychle doženou a ani trochu je to neptráp, takže efekt nula. Nakonec nemusíme chodit ani daleko a stačí se teď se začínající topnou sezónou projít kolem rodinných domků, jak začnou topit,  to je vzdoušek jako v panenské přírodě. Ale tohle nemá přece na ekologii a zdraví obyvatelstva žádný vliv a klimatizace jsou mnohem důležitější ;-)

+3/0
4.11.2015 22:42
Foto

P38a78v75e43l 47S52t34r34a33k87o90š 6897561760735

Jaké chladivo MB doplňují při servisních prohlídkách? Jako běžný zákazník to asi nemám šanci poznat.

+1/0
4.11.2015 21:13

M66i59c34h77a98l 63P55a46v24l17á95t 9833493564149

Jako bezny zakaznik se na to muzete zeptat a kazdy slusny servis Vam rad odpovi. Ale muzete se samozrejme vydat cestou analyzy toho plynu v domaci dilne, pokud Vam to prijde byt lepsi napad. ;o)

+1/0
5.11.2015 16:47

J83a45n 60K13r74p40e73c 5256863844342

tak ona ta nebezpecnost noveho chladiva neni zcela presne popsana. problem je v tom, ze v pripade pozaru vozidla a uniku naplne vznika fluorovodik, ltery bezpecne pozabiji ty, co prezili.

+3/0
4.11.2015 20:51

F94r23a30n63t58i55š33e41k 75N69o21v30á63k 6321825426601

Pěkně Mercedes. Fakt je ten, že CO2 plněná klima je zcela bezpečná. Když to náhodou nějak unikne, tak nehrozí otrava.

0/0
4.11.2015 14:11

T35o51m68á84š 76T28a13t55í39č53e12k 5430922430478

Ale oteplení, považ, OTEPLENÍ!!! :-(

+1/0
4.11.2015 14:17
Foto

V91o73j68t41ě26c60h 57P49a59v17l79í44k 5724251954798

Taky nehrozí, protože to CO2 se do té náplně získává ze vzduchu.

0/0
6.11.2015 17:35

T90o96m22á88š 45T25a48t27í94č26e18k 5280122310978

Díky Bohu! ;-)

+1/0
6.11.2015 17:51

L82u35b72o37š 88K63r50t26i10č77k11a 4194768953833

;-D;-D;-D jasně unikne pod tlakem min. 100 bar ale spíš ještě tam je víc, tak cca 130 bar, to bude vyvedeno do sedačky a budeš se moc katapultovat, to je potom teprve bezpečné chladivo :)) ...ale těch padáků kolem D1

+1/0
4.11.2015 14:39

A40l40e42š 72L20i45s79o53v12s75k35ý 9509468982522

TAk nám zase ekoteroristi prosadili něco, jehož zavedení víc poškodí přírodní prostředí než kdyby se používalo to staré.  Provoz 15 let starého auta zatíží přírodní prostředí mnohem méně, než výroba nového, které majitele přinutíme koupit.

+8/0
4.11.2015 12:31

J38i46ř38í 19K95o18c10u86r17e26k 6505804225218

pššt. při nájezdu 5.000 km ročně ušetříte 10-20 litrů paliva, ta 15 let to pak dělá 150 až 300 litrů. Tolik paliva se rozhodně nespotřebuje na výrobu nového auta, které tohle množství papírově ušetří. Tolik paliva se spotřebuje zhruba tak na šrotaci toho starého auta a rozvoz získaného materiálu ze šroťáku k výrobcům surovin.

+6/0
4.11.2015 13:45

J43i16ř70í 31S20c85h76w85a38c20h 8618134808696

Někdo kupuje a jezdí jen v nových autech, jezdí v něm 5-10-15 let, najede v něm 100-300kkm, pak je to "ojetina-vetší ojetina-vrak" který chce prodat, místo něj si koupí zase nové auto, To je prostě naprosto normální, to nové auto je nutné vyrobit dnes a bylo nutné ho vyrobit stejně jako před 20 lety....já nikde žádnou tehdejší úsporu nevidím....

0/−1
4.11.2015 21:03

R60u62d23a 14S26l57a48v63í80k 5673988746391

Tam bude CO2?? To je přece podle ekologistů to největší zlo na světě.

+4/0
4.11.2015 11:57

P53a34v56e69l 64B66r42a68v69e63n28e35c 7234747520187

tak z téhle věty mám opravdu strach:

Mercedes se chlubí, že vývoj proběhl v rekordním čase a že nová jednotka splňuje nejpřísnější bezpečnostní standardy a zároveň nároky na ochranu životního prostředí.

0/0
4.11.2015 11:41

Z27b56y92n37ě39k 35Č53e13j45k63a 5646718781343

Autoklimy s co2 byly hotove uz pred deseti lety. Ale vsichni od toho utekli.

+1/0
4.11.2015 19:28

M13i31c44h55a33l 60P81a49v95l45á47t 9113893984939

Aspon ze Mercedes mysli na zajmy zakazniku, nikoli polosilenych teroristu a idiotu z Brusele. Je treba mu za to podekovat a doufat, ze ostatni automobilky budou mit odvahu jeho priklad nasledovat.

+19/0
4.11.2015 9:14

K77a13r81e95l 55V62a20c16h47u10t 9273792529333

Asi to bude pořádná SÍLA8-o!!, ... když mají toho "Golema" (na obrázku) tak pevně připoutaného !!!  ;-D

0/0
4.11.2015 9:10

V11l12a69d88i44m60í96r 90Z66a50u91š35k76a 5591562887373

Dobrá zpráva, představa monopolního dodavatele chladiva pro všechny automobilky mi docela vadila.

+7/0
4.11.2015 9:08

M44a54r19e67k 59Š81i75m32o71n 2914257968558

Řekl bych, že to je přesně ten důvod, proč byl 1,1,1,2-tetrachlorethan zakázán i když jeho vliv na globální oteplování je vzhledem k dalším vlivům naprosto zanedbatelný.

+2/0
4.11.2015 12:18

R16i79c38h26a94r43d 77L21e55s48k95l85ý 6458405137297

Takže jestli to chápu správně, tak pokud bude v autě R134yf, tak budu mít ještě navíc tlakovou nádobu na inertní plyn (argon). Dusík zřejmě inertní není, protože je levnější ;-) No a v případě detekce nehody a úniku toho chladiva mi to tlakovou nádobu celou vyprázdní. Nebo pokud se splete čidlo.

CO2 jako alternativa - vzhledem k termodynamickým vlastnostem musí pracovat na mnohonásobně vyšších tlacích. Výhoda je, že je nehořlavé. Problém je, že netěsnosti systému při 5bara a 100bara se projevují také mnohonásobně víc. Navíc kompresor musí stlačovat na 100bara a to je další energie, kterou motor musí vyrobit pro kompresor. Proč vymýšlíme kolo...

+6/0
4.11.2015 8:53

R84o59b58e57r71t 81H35o43m65o51l29k92a 4663728670812

Bo v létě horko....

+6/0
4.11.2015 9:29

J93i21ř44í 22K96o60c64u22r21e26k 6885164225808

Dusík opravdu inertní není - viz ty proklínané NOx. Ostatně nitorglycerin je vpravdě výbušným důkazem toho, že dusík sloučěniny tvoří. Argon nikoliv, proto se používá třeba jako ochranná atmosfréra pro svařování nerezu, hliníku atd.

A kompresor? Na 100 bar sice stlačuje, ale sotva z nuly. Spíš bude v celém okruhu zvýšený tlak. A energie ztracená je úměrná dynamickému odporu proudění plynu/kapaliny. A to až tak nezávisí na tlaku.

+2/0
4.11.2015 13:29

T23o50m72á13š 85T41a65t48í82č34e53k 5930592520248

Dusík se taky používá jako inertní plyn - jako ochranná atmosféra při svařování a v pecích, stejně tak jako ochrana před požárem. Asi se ten argon uchovává v lahvích snáz.

0/0
4.11.2015 14:29

V83i54l81é80m 24B91a34r95á90k 4326337949456

Debilní ekoteroristi. 10x vyšší tlak znamená 10x větší riziko poruchovosti, vyšší náklady na výrobu. Náhradní řešení zase vyžaduje zásobník argonu a další prdy. A to jen kvůli nějaké ochraně čert ví čeho. Polib mi pr. světe.

+15/0
4.11.2015 8:09

A46d55a91m 29Ž31í83d37e77k 8305632855353

asi mate pravdu ze vetsi tlak = vetsi problemy, ale traba Common Rail ma 2000Baru a problem s tesnosti ani tlakovanim zjevne neni :o)

a navic, co ji budeme povidat CO2 je "ekologicke" chladivo, a na dlouha leta definitivni reseni chlazeni kabiny

+1/0
4.11.2015 14:55

V26i55l38é20m 67B12a10r21á97k 4376707169356

Něco jiného jsou tlaky v motoru a v klimatizaci. Měl jsem netěsnící klimatizaci a přes značkovací látky atd. nebylo boha, aby to opravil.

Teď to budou nacházet buď radioaktivním značkovačem nebo se celá jednotka hodí do štoru.

Někde tady je článek o zhoršování spolehlivosti v souvislosti s komplikacemi, způsobenými požadavky ekoteroristů.

+1/0
4.11.2015 15:24

L97u88b88o54š 80K80r61t46i29č11k37a 4414348723753

Mercedes objevil Ameriku či co? Jde jen o to, že nové chladivo HFO1234yf,  je prozatím několikanásobně dražší než stávající chladivo R134a. Co to znamená pro servis? Že musí mít přístroje na staré i nové chladivo a pochybuji, že si bude kupovat i přístroj kvůli Mercedesu, takže si MB zajistil návrat svých vozů do značkových servisů a o to jde především...stejně jako v celém automobilovém průmyslu, peníze jsou přece až na prvním místě;-D;-D;-D

+3/−11
4.11.2015 7:59

P25e45t62r 90N95ě54m96e46č94e84k 1332294332823

Co to melete chlape? Jděte si přeleštit Fávo.....Rv

+2/−2
4.11.2015 8:26

L47u19b83o84š 92K32r94t48i32č49k81a 4344888963533

Tak sis po ranu ulevil a ted zase běž snít

+2/−1
4.11.2015 8:44

J10i77n42d39ř34i95c62h 73Š79k20o79p10e51k 4925681560615

Pokud se od 2017 nebude smět používat klasická naplň do klimy, čím se budou doplňovat již vyrobená auta používající tento plyn v klimě ?

+2/0
4.11.2015 7:33

H38o62n81z91a 53K56r41e49n79s75t22e23t18t70e65r 1103929939

Pro nové auta. Ono se už ted nesmí pro nové homologované vozidla používat, proto dělají všichni jen FL.

+1/0
4.11.2015 7:51

J17i90n88d97ř86i83c44h 13Š73k23o31p52e55k 4635911300945

aha, takže to bude platit jen pro nová. Ono "které bude od roku 2017 zakázáno." vyznělo trochu jinak

+1/0
4.11.2015 8:02

R35i25c60h56a31r11d 88V53a29c49e60k 5711498242108

A není náhodou problém v tom, že nové (patentem chráněné) chladivo má monopolního výrobce, který požaduje násobek ceny stávajícího chladiva?

+21/0
4.11.2015 4:48
Foto

V58o97j61t65ě71c40h 74V96o57p49a81ř27i27l 2374306586310

Honeywell a DuPont určitě chtějí vývoj zaplatit, takže dražší zřejmě bude. Rozdíl ale není jen v chladivu, upraveny musejí být i samotné klimatizace, a to logicky zvedá náklady.

Dodatek: Co vím, tak obě chladiva patří pod Honeywell a DuPont. Jelikož R134a patent někdy v tomto období končí, muselo toto dvojspolečenství přijít a prolobovat si nové chladivo, aby si udrželo monopolní postavení na trhu. A tak se i stalo. Problém je, že chemické a fyzikální zákony se neřídí požadavky firem, ale jsou pevně nějak dány, a tak je sice nové chladivo ekologičtější, na základě čehož se ona lobby povedla, ale zároveň se odsunul do pozadí fakt, že je toto chladivo nebezpečné.

Je to stejné jako lobby výrobců úsporných žárovek. Ano, energii to malinko šetří. Bohužel fakt, že zejména ve střední a východní Evropě lidé nefunkční úsporky ve více než polovině případů nevrací, ale vyhazují je, kdy z nich následně na skládkách uniká toxická rtuť, která může silně zamořit spodní vody, už nikoho nezajímá.

+31/0
4.11.2015 6:35

J86i75n39d84ř41i47c85h 89Š98k53o66p44e83k 4415341970315

no pokud nejsou skládky zabezpečené vůči úniku jejich obsahu do spodních vod, tak rtuť z výbojek je ten nejmenší problém

+2/0
4.11.2015 8:04
Foto

V92o56j11t35ě58c64h 59V27o12p17a48ř82i71l 2264986906380

Nj, tady jsem si trochu zapřeháněl. Ale zas na druhou stranu, víme, jak se v ČR často věci odbývají.

0/0
4.11.2015 8:44

R83a72d84i25m 27D60r74b75o72h85l18a62v 5721186573297

Ale to bylo u těch starších, ne? Co jsem v poslední době kupoval, tak měly 0 % rtuti. Aspoň teda to bylo napsané na obale.

0/0
4.11.2015 8:33
Foto

V95o43j73t56ě94c38h 20V78o66p38a39ř46i16l 2374376676520

Ano, již nějakou dobu jsou na trhu i úsporky bez rtuti. Zároveň jsou ale na trhu stále úsporky s různým množstvím rtuti. A na tohle lidé ve většině případů nekoukají, zatímco na cenu ano.

0/0
4.11.2015 8:41

M54a56r60e23k 15Ž75a95b35č59í84k 5786512647387

EU to dotáhla k novému typu přemýšlení a vývoje - firmy platí ty nejlepší technické mozky ne za technicky na danou dobu nejlepší řešení, ale za řešení, které má obejít špatně nastavené nařízení mizerně vzdělaných úředníků.

+54/−1
4.11.2015 0:16

A97l90e62š 74Z81e34l43i42n55k62a 1154572876

že se nebudou v automobilech používat doslova sr.ačky jako doteď za špatné nastavení nepovažuju.:-P A Mercedesu a jeho technikům za konstrukční řešení při vysokých tlacích plynu tleskám :-)! A řešení s CO2 je hodno dnešní doby.R^

+5/−4
4.11.2015 1:26

L30u37d68ě45k 58C49h19r28á60s95t15e89k 5674764302456

Potíž je v tom, že to co obvykle EU považuje za sra*ku reálně žádná sra*ka není. Jen to nezapadá do svaté války EU proti tzv. globálnímu oteplování. Viz. skandál s oxidy dusíku, kde EU v nesmyslné honbě za snižováním emisí neškodného CO2 dotlačila výrobce k vyšší produkci skutečných sra*ek, které tady musíme dýchat. Bravo EU...

+23/−1
4.11.2015 5:25

L52u41k37á12š 98N41e55m53e62č54e42k 5193221112973

CO2 tiež nie je úplne neškodný, ale chápem že ho porovnávate s Nox. A pri klimatizáciách so súčasným chladivom.

Len je zaujímavé, že prečo benzínové motory nemajú až taký problém plniť emisné limity a naftové áno. A prečo VW namiesto priznania si chyby a ústupu (alebo prepracovania a ďalšieho vývoja) podvádzal?! Vyšlo by to lacnejšie ako platiť škody na image značky...

Inak, som zvedavý, aký spoľahlivý bude nový MB systém s CO2, ale fandím.

0/0
4.11.2015 9:20

L18u57d86ě74k 96C89h49r29á12s54t20e47k 5934564832246

Omyl, CO2 je naprosto neškodný. Jen po*raná EU dělá z CO2 strašidlo. Ano, CO2 je sice nedýchatelný, ale není jedovatý a drží se jen při zemi, takže člověk nemá šanci dostat se do místa s nebezpečnou koncentrací, musel by ležet pod výfukem auta :-) A mimo neškodlivosti pro člověka, je CO2 jednou z hlavních složek "potravy" rostlin, bez CO2 nefunguje fotosyntéza. Celý ten průšvih způsobuje nesmyslnými normami EU. U Dieselů jsou totiž emise CO2 v nepřémé úmeře k emisím NOX. Emise CO2 jsou přímo závislé na spotřebě a jediným způsobem snižení CO2 je snížení spotřeby. No a spotřebu při zachování výkonu lze snížit jen spalováním chudší směsi palovo/vzduch, což ovšem zase zvyšuje emise NOX. Začarovaný kruh :-) U benzínů zase není problém s NOX, jenže je vyšší spotřeba paliva = vyšší emise CO2. Jelikož ale EU stanovila nesmyslné limity neškodného CO2, musí výrobci prodávat více dieselů s nižší spotřebou (emisemi CO2), protože EU počítá emise automobilek jako celkový průměr prodávaných vozů na benzím i naftu. EU normami na CO2 výrazně zvyšuje podíl naftových motorů, které nám pod nos vypouštějí skutečné svinstvo NOX. Je to sice už otřepaná fráze, ale bohužel další dokonalá ukázka, jak EU škodí občanům Evropy...

+8/0
4.11.2015 9:54

L57u22k95á12š 30N77e55m87e88č81e25k 5813141162983

Myslel som neškodnosť v zmysle skleníkového efektu. EU myslím ráta priemer všetkých áut a motorov. A preto používajú downsizing a turbo. Čo je tiež trocha pritiahnuté za vlasy, lebo spotreba je potom pri záťaži vlastne rovnaká ako pri väčšom motore.

A myslím, že motor musí plniť aj NOx limity, takže pretláčanie dieselu je len a len chyba VW.

0/0
4.11.2015 20:24

J16i59ř97í 96K42o79c11u32r55e12k 6225344565888

Tak se to dělá. Říct nelibí se nám to a vyvinout si vlastní.

+18/−1
4.11.2015 0:13

H92o61n95z77a 40K84r96e25n97s76t40e12t98t85e25r 1733669259

No on byl Mercedes jedním z prvních kdo byl u vývoje 1234, jen pak na chvíli zaspali a proto se jim to nelíbilo.....

A CO2 se pro ně už pár let vyvíjí, takže žádná zásadní novinka. Až tak to nedělají u Mercedesu, jako u subdodavatele, kde si to Mercedes zadal

+1/−1
4.11.2015 7:48

H94o54n14z86a 94K59r51e43n55s88t50e98t18t52e97r 1983949299

A jako proč ten mínus p. Němeček? 8-o

0/−1
4.11.2015 8:37

L29u14b73o30š 12K89r60t31i66č40k80a 4254178803453

pan Němeček je odborník, ne jako my obyčejní pracovnící v autoprůmyslu

+2/0
4.11.2015 8:47

L95u39b11o83š 16K65r46t36i95č39k17a 4734988673863

nebo si nechat vyvinout ...klimatizace se dodává do všech aut subdodávkou od různých výrobců, např. Visteon, Valeo, Denso, Behr a další....

+2/0
4.11.2015 8:51

J13o98z90e94f 54H62r51i74c52i23š36i73n 4913200620396

No a presne tak to udelal

Behr a Valeo

0/0
7.11.2015 3:16







Najdete na iDNES.cz