Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrická superstar Tesla S je fenomén hlásící konec automobilismu

Pětidveřových limuzín za dva miliony seženete spoustu a lepších. Tesla je však jediná, která vám k němu přidá status automobilové vizionářské celebrity a auru výjimečnosti. A nakonec budete i za šetřílka. Pominete-li dvou až čtyřmilionovou počáteční investici, jezdíte pak už vlastně skoro zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48a97v14i72d 45S79u42c14h38ý 7879918237497

V článku se píše, že si mohu číst noviny pokud pojedu na autopilota např. na jižní spojce. Ale na videu je vidět že nemůžu vzdálit ruce od volantu aby se sytém nevypnul. Takže mi není moc jasné jak moc pohodlná by byla jízda s nataženýma rukama vedle volantu. Na posilování ok, ale pak náš slavný manažer neuzvedne ani propisku ;-D Jak to tedy s tím autopilotem je?

0/0
17.3.2016 12:05
Foto

J47i91ř20í 70D48v69o31ř76á44k 5885359310488

http://www.denik.cz/auto/tesla-loni-prohloubila-ztratu-na-21-miliard-korun-v-breznu-predstavi-novinku-20160211.html

0/0
14.2.2016 9:17

M18a69r33t90i56n 88D54u22f65e77k 3492937728684

No, kdoví jak to bude. Zatím všechna očekávaná představení měla u Tesly zpoždění. Ale jak taky jinak, začínáte-li s nějčím novým....

0/0
20.2.2016 13:12

V60l29a51d21i15s32l43a67v 30N32o17h21e91j97l 7588727828331

Mam Mustanga, sice jen 3.8 V6, ale Magnaflow rezonatory, a dneska sem na dalnici dojel Teslu. Kdyz sem ji predjizdel, tak sem prohrabnul parkrat plyn, z ladaku se ozval rev a chrapot, a Tesla nemohla z toho vubec nic. Ani to povestny zrychleni se nekonalo, asi chtela pani za volantem nekam jeste doject. ;-) Auto ma dopravat i emoce, verim ze Tesla dodava treba jine, ale zvuk klasickeho motoru a vyfuku mam proste rad a z toho duvodu mi elektropohon nevoni. Do centra preplneneho velkomesta nebo na dojizdeni do prace OK (levny provoz, nesmrdi), ale zas ne za takovy penize. Ono ve vysledku to mozna az tak ekologicky neni. Kazdopadne TESLA je momentalne o vyrazny krok napred pred konkurenci a tomu zas fandim. R^

+3/0
11.2.2016 0:37

M36i19l19a22n 80P97e46l10e82š69k51a 7266972780

Elektromobilita je velmi výhodná a tam , kde jde o jasné trasy každý den / pošta, zásobování , MHD a další jiné / , je jasnou výzvou pro všechny. V Polsku jsem již viděl v provozu čínský autobus na baterky a jezdí náramně. Čína je také největším výrobcem elektroautobusů. Tam není takový problém s váhou baterek. Jde pouze o zvýšení výroby a ještě lepší technologie baterií a celkem již nic nestojí v cestě. Jistě se naskytne mnoho problémů, ale cesta je jasná. OZE a elektromobilita je velkou šancí pro celou společnost.

0/0
10.2.2016 16:11

R77o69l56a91n77d29o 98A14r50i48a10s 7828449967560

Zatím drahá hračka, ve které v zimě mrznou nohy :-D

Když už hodně mrzne, je v tesle trochu zima, přece jen musí topit elektřinou a tu potřebuje hlavně k jízdě.

0/0
8.2.2016 12:30

J63i92ř93í 26Š66e63j59n78o78h31a 4142203324613

Asi uvažuji moc "nízce". Ale mně tu chybí infomace ohledně záruky na batere a ceně za jejich výměnu.

Já zapomněl. Auto je na reprezentaci manažerů při jízdách do kanclu :-)

Když se srovnává s X6-kou, tak sezapomíná že X6 je čtyřkolka a že ten šestívál diesel vydrží skoro věčně.

0/0
1.2.2016 6:55

V90á51c32l52a39v 51Ř44e15h80á52k 8837280852698

Copak o to, auto je to hezké. Ale to nabíjení bude drobet problém - myslím "na cestě".

Podle dostupných informací Tesly, pokud bych jel z Británie do České republiky, musel pomalu po Evropě kličkovat a ne jet v klidu a pravidelně.

Zde v Británii je to OK, ale nabití baterií bych musel provést hned v Calais, potom v Gentu v Belgii, v Bruselu nic, potom AŽ někde u Bonnu, dál by to celkem šlo. Tedy až na hranice. Protože třeba v Praze, kde je jediná stanice - dle Tesly, tak ona stanice "není v provozu", ale připravuje se, na uvedení do provozu.

Zde je odkaz, a foto z dnešního dne, tedy 30.1.2016

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53451-Anyone-know-anything-about-the-Czech-Republic-superchargers?p=1281901&viewfull=1#post1281901

Takže pokud pojedu, tedy zase klasicky úplně stejně jako jezdím. Klasické auto a benzín, i na onu vzdálenost. Naftu zkrátka ne.

Ale líbí se mi to, ne že ne. Jen je pro moje účely zatím brzy ... ;-)

0/0
30.1.2016 19:37

M18a38r46t11i88n 46D89u74f35e58k 3442297988894

I na nabíjení se rychle pracuje. Bezdrátové nabíjení kupř. v dálničních pruzích může přijít brzy

0/0
20.2.2016 13:23

V35i87k66t96o46r 22J98o26h56á53n91e62k 4514814498200

Takže je to manařerské auto na pojíždění po městě a pendlování do práce, nebo dálniční koráb? V tomhle bodě je autor poněkud nekonzistentní.

+1/0
29.1.2016 23:03

O96n79d92r50e49j 41B29e25r73a41n 5868652911

Je dobře, že řidiči vyspělých států považují elektromobil za imige záležitost - hlavně v USA kde do nedávna byl vrchol manažera Lincoln s V8 motorem. Ekologie je otázkou, protože elektřina se také musí vyrobit a výroba baterií ve velkém + následná likvidace je dost velká ekologická zátěž /nemluvě o současné životnosti baterií

0/0
29.1.2016 9:12
Foto

Š87t33ě40p60á18n 27B23i55c46e15r86a 6539602848546

skoro zadarmo;-Da až vezmou baterie za své, tak pořídíte po 5 letech nové a ty vás přijdou natolik, jako nové auto na benzin a když rozpočítáte náklady tak je kilometr sakra drahý. Auto s řidičem nekomunikuje zvukem jako běžná auta a připadal jsem si dost divně. Jel jsem ale jen pár set metrů, asi se na to dá zvyknout, jako na všechno.

+1/−1
28.1.2016 14:03

P47e47t63r 49R64u37m77p50l78i58k 4589167719913

jsem do toho fanda a model S může mět aji náhon na předek- druhý menší motor ve předním kufru, který ho moc nezmenší. Můj sen je jenom zadek a největší baterie.R^

0/0
26.1.2016 18:16

J64i59ř56í 16Š37e33j22n41o54h34a 4682933734913

Nemohu si pomoci, ale po zkušenostech s bateriemi z mobilů a mnoha dalších spotřebičů, nějak nemohu uvěřit, že právě autobaterie vydrží 20 let bez dramatického poklesu kapacity.

Spíš myslím,že za pět let budu muset koupit nové baterky za 30 000 éček a celá ekonomika provozu půjde "do kopru". Patrně i ekologie.

No. Počkám si na zkušenosti "průkopníků", kteří nehledí na korunu :-)

0/−2
26.1.2016 18:05

Z91d48e88n64ě86k 81H76i20n90k 8329377231461

Tak zkušenosti "průkopníků" už jsou k dispozici a navíc docela čtivě sepsané.

Je tam i popis týdenního výletu do Provance :-) http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

0/−1
27.1.2016 19:56
Foto

J54a80n 12M12a54c31k 5897852572805

Tak za prve cena.... od 60 tisic eur nahoru? A za druhe -nabijeni. Tady to neni jako v Americe, ze mate pred kazdym fast-foodem na parkovisti nabijecku. Tisic kilometru napric Evropou si s tim proste neumim predstavit.

0/0
26.1.2016 12:58

P26a37v71o23l 91K23u94b55r89a45n 6859120880932

Pokiaľ sa pohybujete v západnej Európe môžete ju prejsť od Tarragona v Španielsku po Setemoen v Nórsku a od Edinburhu v Škótsku po Zvolen na Slovensku: http://supercharge.info/

0/0
26.1.2016 14:22

J70a33k93u81b 73H37e29g91e90n78b40a38r52t 9785464139864

No, taková hrůza to zase asi nebude: http://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Supercharger-Europe-2016-eff-Oct-2014.jpg

0/0
26.1.2016 15:29

R44o21b32e61r91t 73V88i63l24i44m41o91v37s44k64ý 1869405774598

Vůbec mě neštve, že jsem dinosaurus. Mám rád zvuk svého šestiválce a to, že po městě žere i silniční vši (cyklisty) mě nemrzí. S obavou hledím do budoucnosti, kdy auto bude mít motorek ze sekačky či šlapky a bude napojeno rovnou na Velkého bratra a z palubky se budou tisknout pokutové bloky.

Jsem prostě obyčejnej petrolhead a když dojde benzín a nafta, tak přepálím áleje u silnice a budu jezdit na šňaps.;-D

Tesla je krok vpřed. Není to špatný koncept (záměrně nepíšu auto) na denní pojíždění z domova do práce - od zásuvky k zásuvce.

Ale užívat si vibrace a ševelení těch stovek rotačních součástek a ovládat splněné sny inženýrů a čichat vůně charakteristické pro spalovací motory, mě prostě jen tak nepřestane bavit a těšit. Jsem dokonce takovej úchyl, že mám zadokolku a jediný "asistent", který nejde vypnout a občas "kecá" do řízení je ABS. S mazlíkem nemám ambice do terénu, tak to zase až tolik nevadí. ;-)R^ A ten pocit, když nasněží a ta skoro dvoutunová obludka se po polaskání plynu sune zatáčkou bokem, aniž by se tavily pneumatiky ..........prostě auto z minulého století.

+9/−1
26.1.2016 8:07

V48i26k58t37o87r 35J58o40h83á49n43e57k 4524134108740

Já vám vaše staromilství neberu, celkem tomu rozumím. Ale to vaše vyjádření o "silničních vších" svědčí o tom, že spíše než "petrolhead" jste dickhead a rádoby macho.

+4/0
29.1.2016 23:07

D78a37v11i96d 44V40i66k38t95o37r64a 9554234525977

Já se k přirovnání pumpiček k silničním vším kolegy petrolheada přidám - také je tak vidím a v naprosté většině oprávněně.

0/0
1.4.2016 11:44
Foto

T74o29m97á86š 37O16r32a96v13e61c 9892489305667

tady u nas v San Diegu jich vidim snad 100 denne, prijde me ze to ma snad kazdy druhy... :-)R^ auto je to opravdu krasne

+1/0
26.1.2016 4:02

J91a37n 90F62r64i37d85r43i43c29h 6805868619103

Elon Musk R^!

+1/0
26.1.2016 1:16

P33e78t44r86a 85K74o23v58á64ř74o93v51á 2810341491160

Před 20ti lety příbuzní nechápali, co je to internet a proč by měli mít něco jako mobil. Před 10ti lety jsem nepotřebovala mít internet v mobilu. Před pěti jsem s povzdychem akceptovala první tablet. Před rokem jsem měla možnost Model S vidět naživo. Je to budoucnost, ať se tu vztekáte, jak chcete. :-P

+14/−1
25.1.2016 23:26

M94a19r10t45i68n 46D12u90f85e66k 3632407108264

https://www.youtube.com/watch?v=jeXFq2OF_jA

0/0
20.2.2016 13:05

A98l75e16x98a28n67d73r 13C73h16y17t36i61l 2954202815131

Auto jezdi teoreticky zadarmo, ale prakticky 1Kc za km.

Hezke.

Clanek je PR clankem, ktery nadhazuje nesmysly a jeste si je v tom samem clanku vyvraci. Jakoby clanek psali dva autori a jeden druheho se snazil prilis nenastvat, protoze kazdy ma opacny nazor.

Klasicka nafta se spotrebou 4l/100 ma ty naklady na km stejne a dokud to nebude jinak, je elektromobil ekonomicky nesmysl. Jedinou rozumnou volbou by to bylo, kdyby byl dojezd vetsi, baterky nesmrtelne a clovek mel doma fotovoltaiku nebo vetrnou elektrarnu, ktera mu to bude nabijet zdarma.

Do te doby adieu.

+3/−3
25.1.2016 10:28

E46r36i48k 19D80r50a92g62o30m86i58r30e31c43k23ý 2421653987879

v rychlonabíječkách Tesly máte doživotní nabíjení zdarma

+4/0
25.1.2016 16:52

A52l63e65x74a13n30d13r 91C18h17y49t90i18l 2824292365911

To jako do konce zivota? :)

Dozivotni zaruka napriklad v obchodnim slangu obvykle znamena, ze bude poskytnuta zaruka po dobu existence dotycneho produktu na trhu.

+2/0
25.1.2016 17:01
Foto

J89a45n 57M82a52c77k 5407192532815

nez se to auto rozpadne nebo ho obtocite kolem stromu.

0/0
26.1.2016 12:59

E39r91i74k 70D61r18a66g28o46m71i33r27e16c87k41ý 2851223387789

v ceně auta už máte i nabíjení. Dokud bude Tesla existovat, tak můžete nabíjet. Mít v blízkosti bydliště nabíječku, tak je to super

+1/0
26.1.2016 14:52

A75l10e93x50a33n95d17r 26C44h74y32t56i31l 2304892205271

Jiste zalezi na kilometrech, ja se svymi 10km denne si takove auto jiste kupovat nebudu :)

0/0
26.1.2016 15:57

E47r54i41k 34D89r45a57g13o74m83i57r25e96c40k48ý 2611433527869

tohle auto se ale nekupuje kvůli úspoře. To přijde asi až s modelem 3

+1/0
26.1.2016 16:16

A88l67e78x63a45n72d91r 94C88h50y12t36i94l 2694932405801

Pokud prichazi s desinformaci, ze jezdite zadarmo, jiste je propagovano jako usporne.

0/0
27.1.2016 8:15

E14r88i39k 52D90r75a49g48o90m28i14r35e70c23k77ý 2431113517489

To je ale pouze vaše interpretace která není pravdivá. Provoz je usporny, pořizovací cena zatím ne, ale to se má změnit s výstavbou gigafactory na baterie

+2/0
27.1.2016 8:52

J82a18k67u41b 93H56e17g10e48n87b86a31r65t 9585434729134

S deseti kilometry za den by stálo za to koupit si bicykl. ;-)

0/0
26.1.2016 23:47

A10l94e22x28a39n71d27r 68C66h33y75t71i68l 2344522315201

Tezky teren, nehodlam travit pul hodiny z pracovni doby zbytecne ve sprse a uz vubec se nehodlam nechat ohrozovat velmi hustym provozem na pomerne uzke silnici ;-)

0/0
27.1.2016 8:16

P32e22t72r 93P82e45t90r 6373602608693

S 10km denně se nevyplatí vůbec ŽÁDNÉ nové auto, spíš něco z druhé ruky, možná i třetí. Takže tento povzdech můžete psát do diskuzí pod články od Citigo až po Porsche.

0/0
1.4.2016 23:30

A62l54e90x97a19n77d48r 88C33h18y20t90i97l 2734692805451

Je spousta lidi, ktera napriklad jede 10km denne do prace ale jednou za mesic chteji jet napriklad do Nemecka na nakup nebo na vylet, A mit auto z druhe, treti ruky, neni na tento ucel prilis vhodne. Ano da se to, ale riziko poruchy a komfort cesty? Nic moc.

0/0
2.4.2016 8:59

J41i23ř45í 65S20c42h46w70a77c30h 8638144848666

nafťák se 4l/100 km rozhodně nebude nic, co by se jen vzdáleně dynamickými možnostmi blížilo této Tesle.... k tomu je potřeba už hodně výkonný 3.0/V6 a rázem jsme na nějakých 8-10 l/100 ;-)

+10/0
26.1.2016 10:20

H78o12n63z24a 75F35á65t92o29r 2459295224100

Asi bych neměl koule na to nechat auto za dvě mega rozhodnout se, kdy se sešrotuje. Moc bych z těch novin neměl.

+1/0
24.1.2016 20:35

P41a23v98e33l 11S98o59b23o25t93k59a 5300174

Ovšem....

http://archiv.ihned.cz/c1-65109990-vitaskova-pripravuje-novy-system-platby-za-elektrinu-chalupari-si-priplati

0/0
24.1.2016 18:38

J30i29ř87í 23P44ř13i66b38y18l 7366835978445

Kdo v tomto autě seděl tak ví, že článek nepřehání. Výtečné ve všem co nabízí. Včetně navigace.

+5/0
24.1.2016 17:54

P24a51v21e76l 26S52o20b10o33t71k54a 5280644

"Nicméně, jak sám výrobce upozorňuje, auto není stavěno na závodní okruhy. Samozřejmě mi to nedalo a chtěl jsem zjistit proč se auto s takovými parametry nehodí na okruh. Taky proto jsem při první letošní příležitosti, to jest 6.4.2014 zajel na Brněnský okruh.

S ohledem k tomu, že jsem hlavně chtěl zkusit jak se auto chová v reálných mezních podmínkách, tak jsem nic nenamítal proti tomu aby přisedli všichni muži naší rodiny a taky synův kamarád, co se na okruhu cítí jako doma.

Když jsme ve čtyrech vyjeli na dráhu abychom si užili 25 minut ostré jízdy, tak jsem byl hned po startu příjemně potěšen, že navzdory tomu, že jsem nejel na doraz, tak jsem již na výjezdu z první zatáčky bez problémů začal předjíždět ostatní.

Nicméně během cca pěti minut mi bylo jasné proč výrobce tvrdí, že se auto nehodí na okruh. Během těchto pěti minut totiž pozvolna nastoupilo omezení výkonu motoru, které se ustálilo na 160kW (zhruba 200 koní) a drželo se tam po celou zbývající dobu jízdy.

Možná se vám zdá, že 200 koní je pořád dost, ale ve 4 lidech s batožinou v kufru (celková váha skoro 2,5 tuny), to není nic moc. Prostě jsem si na okruhu vedle sportovně upravených vozů i v rychlosti běžně lezoucí přes 160 km/h připadal docela pomalý.

Po této zkušenosti souhlasím s výrobcem a akceptuji fakt, že ač má Model S úžasné krátkodobé parametry, tak se jako okruhový závoďák prostě nehodí. Nicméně pokud odhlédnu od tohoto výkonového omezení, tak se auto chová vzorně."

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26000km-cast-prvni

+1/0
24.1.2016 18:35

P53e70t50r 83H52a43r16i54p15r76a78s84a41d 61H82a90j15i38č 8103870864577

Ano, skvělý postřeh. Motoricky na to má, ale některé další parametry by se musely "naladit" jinak. Nespíše půjde o přehřívání a o to, co udělají při takovém vysokém odběru baterie uvnitř, tj. jestli to neovlivní jejich životnost.

+3/0
24.1.2016 21:26

M47a45r98t50i49n 29H83o58r74á69k 9583899424

Neplánují naši politici malé dotace pro tato autíčka? Aby si je specifická vrstva i politici mohli pořídit?

Porsche Cayenne od jistých událostí jednoho lobisty již není tolik v kurzu.

0/0
24.1.2016 16:00

L25a54d65a 91N77o52v39a47k 4712353457

neplánují.

0/0
24.1.2016 18:43
Foto

R63a69d28i94m 93K70r65o41u16t16i34l 7500431136249

S cenovou od dvou míčů žádný konec automobilismu nehrozí.

+1/0
24.1.2016 11:10

M95i39r17o30s94l98a46v 38Š35i22m60k56o 7575483842225

Možná za nějakých pár desítek let se budou lidé otáčet za auty se spalovacími motory. Předpokládám, že budou grafitové baterie využívající nanotechnologii a mají až 10x vyšší energetickou hustotu. Zatím je to o ježdění na kratší vzdálenosti za teplého počasí. Ale proč by finančně dobře postaná osoba nemohla s teslou jezdit do práce? Potkal jsem jí už na ulici a je to prostě prestižní auto.

+2/0
24.1.2016 9:39

J10a45r80o30s34l89a86v 18P37r51u82s17a 9732200622774

no v brne jich taky par jezdi ale za ty penize me to auto na pohled prijde hrozne levny asi jako kdyby oktavka na elektriku stala 3mega

+1/0
24.1.2016 8:11

M55i56c98h40a51l 39K45r26e40j91č81a 5438236186923

Teda auto, ktere si samo upgradne SW - toho bych se bal. Staci soucasna situace s WIN10. 1-2 neodhalene bugy a v lepsim pripade neodstartuju. V horsim pripade to treba prudce omezi vykon motoru pri predjizdeni a je zadelano ... Ja (a to rikam jako ITak) neverim nicemu, co se snazi pouzivat samostatnou AI k nebezpecnym cinnostem. Proste napr. rizeni auta bez ridice je za soucasnych podminek nebezpecne. A to nemluvim o Ghost in the Machine ;-)

A ekologie taky dostava celkem na prdel. Predpokladam, ze maji spocitany "ekologicke naklady" na 100km soucasnych paliv. Zajimalo by mne totez pro potrebu vyroby elektriny na 100km jizdy (vc. samozrejme problemu s bateriemi - vyroba i likvidace, casta vymena atp.)

Jeste stesti, ze je ta Tesla za pakatel ....

+3/−4
24.1.2016 3:28



Najdete na iDNES.cz